Retro 576 gamer magazinműsor

https://www.youtube.com/watch?v=FCgShDTxrhU

Nekem ezek történelem előtti dolgok :) 
A 90-es évek melyik évéből származik? Ma ezek a játékok casual vagy mobil kategóriába tartoznak. 

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 11. 27., v – 23:57

Az R-Type III alapján 1993

Szerkesztve: 2022. 11. 28., h – 02:39

https://segaretro.org/576 szerint: 1994.02.05.-én volt az első adás...

szerkesztés: mondjuk a youtube-on hivatkozott 1.rész 1.fele így kezdődik: "Jó reggelt, sziasztok, szegasztok! Ismét itt vagyunk, hiszen tudjátok, ha eljön a szombat, és felkel a nap, kezdődhet az 576.", azaz ezek szerint nem ez az első adás...

https://hu.wikipedia.org/wiki/576_KByte :

576 KByte Show

Az 576 KByte kezdeti népszerűségét elsősorban a kilencvenes évek elején sugárzott, az újság írói által vezetett TV-műsornak köszönhette. A nézők szombat délelőttönként láthatták a Magyar Televízió 1-es csatornáján, az utolsó részek átkerültek a Szív TV-re.

Az 576 KByte Show-ban játékokat teszteltek, trailereket (előzeteseket) mutattak a készülő programokból, helyszíni riportokat adtak a nagyobb rendezvényekről (pl. E3), valamint versenyeket, játékokat rendeztek. A cég másik TV műsora a SzEGAsztok volt. Ezt a sorozatot 1993-ban sugározta a Magyar Televízió 1-es csatornája hétköznap délutánonként. A műsorban az egyik újságíró, Martin játszott kb. 10 percet az akkoriban megjelent Sega játékokkal, miközben végig kommentálta az eseményeket.

apropó, a Szegasztok is "fent van" a segaretro-n, ott azt írják, hogy az 1993.10.18.-án indult, és az utolsó adás 1993.12.30.-án volt, ill. "Despite its short broadcasting, it achieved considerable success that motivated 576 KByte to create his own television program in a larger format called 576, which began broadcasting on 5 February 1994.", ami megfelel a másik linken levőnek,
van egy wayback machine-es link is a korabeli tévéműsorrendre, és ott tényleg 1994. február 5. – Szombat 10:10-re van írva az 576, az egy héttel korábbi szombaton meg még nem volt...

Én nagyon bírtam ezeket, Tibi bácsi elektor kalandorjához mérten hightech volt :)

Aztán a PC-ABC-re kattantam rá, az zsivány volt. Abban láttam először a Second Realityt. Fuhh a de szaggatott a 386SX-en :D

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Hálásak lehetünk, hogy annyi mindennel találkoztunk rövid idő alatt. FPU volt a neve a PC.s világban, Amigánál ez már MMU volt. (mind2 -vel találkoztam, foglalkoztam. A "csak" CPU világban a 3D mutatványok igencsak komoly matematikai tudással megáldott kódereket igényelt.

Láttam valaki a 386-ot is beírta, a 486DLC től volt már egy kezdeti integráció. :)

286-os gépből floppy-val csinaltam annó terminál klienset kermittel, soros vonalon a hallgatóknak akik pine-t használtak mailezeshez. 90es évek közepe után. :)

A szegasztok az a SEGA músorban volt, 93 tájékán. https://www.youtube.com/watch?v=m88X1nF0Q0I

Az 576-ot annó vettem is újságba (sajnos több költözés után egy sincs meg),pedig imádtam.

Rtype jó sorozat volt, C64 en is ment, imádtam, Amigán is imádtam. Szerintem a történeti koppintása a Project X volt Amigán, ami kegyetlen szép és pörgős játék volt. Igazabol a shoot em up játékok sorra készültek vagy vertikális vagy horizontális scrolll-al, a diff a megjelenésen és kidolgozottságban jelent meg.

Szijártó Zoltán
Aki tud az alkot, aki nem tud az csak szövegel.

Amiga belső felépítésével sose foglalkoztam, de az MMU nem a Memory Management Unit rövidítése? Ha igen, akkor annak nem sok köze van az FPU-hoz. Ha nem, akkor tévedek, bocs.

486 esetében viszont a DX-ben volt beépítve az FPU, az SX volt a 'kiherélt' verzió, a DLC meg ha jól rémlik, a Cyrix 486 kompatibilis CPU-ja volt (meglehetősen gyengécske teljesítménnyel, illetve az IBM is gyártott ugyenilyen névvel CPU-t. A Cyrix egyetlen előnye volt, hogy az Intel 386DX-szel lábkompatibilis volt, úgy lehetett valakinek 486-os CPU-ja, hogy nem kellett alaplapot cserélnie (az más kérdés, hogy nem sokkal volt nagyobb a teljesítménye, mint az Intel 386-nak - ha egyáltalán nagyobb volt)

Asszem 1990-ben kaptam C64-et és az első játék nekem is a Rick Dangerous 2 volt. A probléma az volt, hogy csag gépet kaptam, magnót vagy lemezt nem.
Így az egyik haverom jött át, töltötte be magnóról a játékot, utána magnót lehúzta és ment haza. Kb. 3 hét múlva lett magnóm, addig folyamatosan be volt kapcsolva a gép és mindig ugyanazt játszottam.
Vagy 12x végigmentem az összes pályán ...

Akkoriban egy játék mennyi időt vitt el? Nem egy pong típusú játékre gondolok, amit 10 perc után is ott lehetett hagyni, hanem mondjuk egy Neuromancer sokkal rövidebb időre kötötte le a korabeli gamereket mint ma egy Cyberpunk (ami témájában is hasonló ma)? 

Változó. Annyi információd sem volt mint manapság, pont egy Neuromancer és hasonlóval elég sokat lehetett "szenvedni" azért nyelvtudás vagy leirások hiányában. Néha újrajátszok egy-egy régebbi játékot és érdekes mennyire más logika szerint működnek bizonyos dolgok, nem is feltétlenül az a probléma, hogy nincs elég "hint". Egyszerűen más feltételek kellenek sokszor ahhoz, hogy tovább haladjanak az események, és ha nem szoktál hozzá ahhoz a "játék-generációhoz" akkor nem mindig egyértelmű mire is gondolt a költő.

Sok puzzle/adventure játékban probléma ez egyébként. Nem tűnik logikusnak mit akarnak, meg kell tanulnod a fejlesztők fejével gondolkodni, szórakoztató vagy frusztráló is tud lenni türelemtől függően.

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

Források hiányában a baráti körön belül adtuk át egymásnak a gameplay hint-eket, ami némi közösségi élményt is teremtett. Volt, amikor suli után már izgatottak voltunk, hogy vajon melyikünknek sikerül először teljesíteni az adott pályát, ahol mindannyian elakadtunk. Aki aztán másnap újságolta a többieknek, mi a megoldás.

Sok mindentől függ. Nyilván az arcade jellegű játékokat nem úgy kell nézni, hogy 'végigjátszod' mert nincs vége :) tehát ezeknél csak attól függött, ki mennyire volt addiktív. C64-en kevés játékra emlékszem, ahol játékállást lehetett menteni (nyilván a kazettás usereknél eleve esélytelen volt), tehát ott leülsz, aztán eljutsz ameddig tudsz vagy sem, de ezek pár órás menetek voltak inkább a bonyolultabbnál (Impossible Mission, Defender of the Crown, stb).

Persze az meg játékosoktól függ, hogy kit mi köt le :)

Nem volt, egy AR nem volt olcsó mulatság, egyébként nekem C128-om volt, elvileg a bővítő port lábkompatibilis volt ugyan, de fene tudja, mennyire működött volna. Mindössze egy Fastload kártyám volt, de arra is kétpólusú kapcsolót kellett szerelni, hogy úgy le lehessen választani, hogy a gép nem érzékeli, hogy van bármi a portban (ha egy C64-hez készült kártya volt a bővítőportban, akkor helyből C64 módban indult, nekem meg kellett a C128 mód munkához, a cartridge ki-be húzogatása pedig nem volt ínyemre).

Akkoriban - a mentés lehetőségének hiánya miatt - az volt a divat, hogy bizonyos pályák teljesítésekor kódot adott, amit felírtál egy papírra. Később ezt a kódot begépelve attól a ponttól folytathattad a játékot.
Ilyen játékok SEGA-n is voltak, valamint a korai PC-s játékok között is.

a fő probléma az volt, hogy itthon kevés volt a legális játék. tehát a törés ment, de ahhoz semmi kézikönyv ugye.
volt amelyikhez már beírták a kézikönyvet, de az már a csak a vége kezdett elterjedni.
rpg-ben volt mentés, volt amelyik kódot adott.
pl turrican 2 ~1 óra longplay videon, de ugye itt profik játszanak.
tök rövidnek tűnnek, de a last ninját én nem 1 óra alatt nyomtam végig még úgy se hogy tudtam hogy mi merre!:D