According to ICAO guidelines, baggage trackers are subject to the dangerous goods regulations. Furthermore, due to their transmission function, the trackers must be deactivated during the flight if they are in checked baggage and cannot be used as a result. /Ana
— Lufthansa (@lufthansa) October 9, 2022
Részletek itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Ez az a csodas ceg, amelyik olcsobban adta a New York --> Parizs --> London atszallojegyet, mint a New York --> Parizs egyenest (mert abban van egy "direct flight convenience" felar), majd amikor egy utas erre rajott, vissza akarta tole perelni a profitjat, mert nem fejezte be a Parizs --> London szakaszt, hanem Parizsnal "ki kellett mennie vegul".
Eddig is hamarabb repultem volna RyanAirrel is, mint veluk. Akkor is, ha az o jegyuk olcsobb.
Ezutan vegkepp nem repulok veluk. Fereg egy ceg, es ezt tobbszor bebizonyitotta.
Pedig nincs is AirTagem. De meg nem szoptunk eleget a seggfej Bush 2001-es kretensege ota repteri latszatintezkesekkel? Muszaj meg mindig itt tartani?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez nem csak náluk van, majdnem minden légitársaság így működik, ha nem használsz bizonyos részeket/átszállásokat, akkor megbüntethetnek
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az olcsobb atszallasos arazas dolgot az AirFrance es a British Airways is csinalta. De egyedul a Lufthansa ment el arra a gerinctelen szintre, hogy beperelte az utast a veszteseg miatt. Sot, el is vesztette es fellebbezett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az, hogy megbüntet a légitársaság?
Csókolom kérem, a fedélzeten felszolgált romlott csirkétől befostam, nem tudtam tovább utazni. Én perelem be magukat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a kedvezmeny nem igy szokott mukodni hanem pl Budapest - Zurich - Toronto az olcsobb mint a Zurich - Toronto. Ha az elso leg-nel nem szallsz fel akkor svajcban mar hiaba probalsz felszallni nem fognak felengedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uristen - legalabb nezz utana a precedenseknek, mielott okoskodsz :(
Ugy szokott mukodni, hogy New York --> London --> Frankfurt olcsobb, mint New York --> London es a "bunos" leszall Londonban es van pofaja nem atszallni a Frankfurt iranyu gepre.
Meg az ugyfellel ellenseges hangvetelu cikkek se tagadjak ezt, csak a hangsulyuk hanyingerkeltoen hamis kozben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
If you skip the first leg on a ticket you will be classified as a no-show and all sub-subsequent flights are cancelled
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert hagynad ki a first leget?
Az a lenyeg, hogy az utolsot hagyod ki, mert amiatt olcsobb.
A: New York --> London egyenesen: $2300 mert van direkt jarat, fizesd meg ennek a kenyelmi dijat
De
B: New York --> London --> Frankfurt $700 mert at kell szallnod Londonban es amugyis, van egy Frankfurtot nepszerusito szerzodese a repulotarsasagnak amit Frankfurt varos fizet
A tortenet arrol szol, hogy mi tortenik, ha a B jegyet veszed, de Londonnal leszallsz es kijossz.
Es a legdurvabb, hogy csomo utazoblogger meg utazoujsag olyan judgemental stilusban ir arrol, aki a B jegyet vette es kiszall Londonnal, mintha embert olt volna. Volt olyan cikk, ahol konkretan helyreigazitast kellett kozolni, hogy nem illegalis Londonnal kiszallni ilyenkor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miert hagynad ki a first leget?"
Olvasd el amit linkeltem es rajossz. Azert mert az atszallasos jegyek sokszor olcsobbak. Amig nem volt ez a szabaly mi is csinaltuk. De pl egy Budapest - London oda vissza sokszor olcsobb volt mint egy sima London - Budapest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyék a szájukba a faszomat.
Végre volt egy értelmes, megfizethető megoldás, hogy a véletlenül "elkeveredett" poggyászokat meg lehessen találni, erre betiltották. Gondolom túl sok elkeveredett poggyász lett meg hirtelen Lufthansa alkalmazottak lakásában. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A poggyaszrakodok naon nem a repulo tarsasag alkalmazottai.
Egyebkent a feladas mellett is vannak ervek, de ellene is (aktiv radio jelet sugarzo eszkoznem neon nem kellene a csomagban lennie).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"(aktiv radio jelet sugarzo eszkoznem neon nem kellene a csomagban lennie)"
Aztan miert nem ? Mert, hogy oke, hogy 50 evvel ezelott ezt valaki kitalalta, hogy ez biztos szamit barmi es azota is ez a csodas gyakorlat van ervenyben, de miert is faj az a repulonek ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, azt figyeltem meg, hogy mostanában az utasok nagy része magasról tesz arra hogy repülő üzemmódba tegye vagy kikapcsolja a telefonját, laptopját és mégis felszállunk meg leszállunk ...
The worst or stupidest ideas are always the most popular.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2018 óta az euban sem kötelező kikapcsolni... néhány társaság néhány géptípusán még kérik... jellemzően a régi gépeknél.
usában 2013-tól változott a szabály, hogy nem általánosságban tilos, hanem modern gépeken lehet.
A laptopot meg valójában azért tetetik el, mert fel és leszállás közben a legnagyobb a baleset kockázata és ha valakit takrón tosz egy repülő laptop, az fáj.
Ennek viccesebb formája az, amikor a 14 colos tabletet nem teteti el a sztui, de az ultrabookért meg pörög. Meg persze azon sem akadtak fenn, hogy vezeték nélküli füles van mindenki fülében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2018 óta az euban sem kötelező kikapcsolni...
Source?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.easa.europa.eu/en/newsroom-and-events/news/easa-allows-elec…
úgy látom 2013ról csak fel és leszállásnál volt kikötés, de már 2014-től is volt rá lehetőség, ha a légitársaság is úgy gondolja, akkor végig bekapcsolva legyen.
2018ban sokat repültem és a eurowings akkor állt át a kevésbé szigorú rendszerre. De volt még olyan, más társaságos régi gép, ahol továbbra is kérték a kikapcsolást.
Persze azt kell követni, amit bemondanak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annyira nem fáj, hogy már vagy 20 éve is kísérletezgettek UWB alapú kommunikációval a vezetékes helyett. Persze el tudom képzelni, hogy ha mindenki felad egy-egy bőröndöt, tele Airtaggel, az szignifikáns lehet. :)
(Btw a legtöbb légitársaságnál minden probléma nélkül mehet a zenehallgatás BT fülesen, mobilról)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Li-Ion akkus dolgokat nagyon régóta nem adhatod fel feladott poggyászban, nem tudom, mi a meglepő ebben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Sima CR2032 van benne
- Li-ion akkus dolog becsekkolható, külön az aksi nem csekkolható be :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A CR2032-ben szerinted mi van? Eltaláltad, lítium.
- Más a tapasztalatom. Laptop esetén is kivetetik az akkut, rá is kérdeznek, hogy van-e a feladott poggyászban lítiumakksis dolog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A CR2032-ben szerinted mi van? Eltaláltad, lítium.
Csak hát Li-ion volt az eredeti kommentedben...
https://www.dandolighting.com/blogs/battery-blog/p-span-style-font-weig…
Laptop esetén is kivetetik az akkut, rá is kérdeznek, hogy van-e a feladott poggyászban lítiumakksis dolog.
De ez faszság. :)
"Spare (uninstalled) lithium ion and lithium metal batteries, including power banks and cell phone battery charging cases, must be carried in carry-on baggage only."
Pont, hogy az FAA szerint nem szabad kivenni az aksit, mert ha benne van, az jó, ha nincs benne, akkor nem adhatod fel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az FAA mondjuk Európában totál irreleváns. Nálam több légitársaság emberei is rákérdeztek a poggyászfeladásnál erre. Nyilván ők szabályozzák, hogy a saját gépeikre mit engednek fel és mit nem, az ő felelősségük, ha gond lesz belőle a levegőben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kérlek most már a FUD-ot fejezzük be :)
Wizzair: "Ha lítiumos vagy lítiumionos cellát vagy akkumulátort tartalmazó háztartási elektronikai eszközöket szállít (órát, számológépet, fényképezőgépet, mobiltelefont, laptopot, videokamerát stb.), a tartalékakkumulátor csak a kézipoggyászban szállítható"
KLM: "You’re allowed to bring 15 electronic devices with a lithium battery up to 100 Wh with you in your checked baggage. [...] Spare lithium batteries and power banks are only allowed in your hand baggage."
United: "You can pack personal devices that have lithium batteries of less than 100-watt hours in your checked and carry-on bags. [...] You can’t pack loose lithium batteries in checked bags."
Delta: "Lithium ion batteries installed in a personal electronic device can be transported as checked or carry-on baggage. Lithium ion batteries not installed in a device (spares) must be in carry-on baggage and no more than two (2) spares between 100 and 160-watt hours are allowed."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://help.ryanair.com/hc/en-gb/articles/360017683617
Prohibited items in a checked bag
You cannot place the following items in your checked baggage:
- Electronic cigarettes
- Explosives, including detonators
- Lithium-ion battery operated vehicles (including segways & hoverboards) other than wheelchair/mobility equipment that comply with Ryanair's regulations on mobility equipment
- Lithium-ion powered Personal Electronic Device (PED) e.g. IPAD/Tablet/mobile phone
Mondom, hogy légitársasága válogatja és nekem mások a tapasztalataim. Most csak egyet választottam ki.
Eddig azt hittem, hogy normális vagy, de egyre jobban kételkedem ebben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rögtön az ÁSZF következő bekezdése:
If a personal electronic device cannot be carried in the passenger cabin (for example, because it is too large), and so has to be carried in the hold, you must make sure:
- the device is totally switched off and effectively protected from being turned on accidentally;
- any app, alarm or setting that may activate the device is disabled or deactivated;
- the device is protected from accidental damage by suitable packaging or casing, or by being placed in a rigid bag and protected by adequate cushioning; and
- the device is not in the same baggage as any flammable material (for example, perfume or aerosols).
tl;dr a Ryanairnél is feladhatod az aksis eszközöket poggyászként
szerk: hogy ne csak levegőbe beszélés legyen, adtam már fel ryanairen ipadet csomagban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lithium mangan elemeket nem lattam a tiltolistan
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz van egy felso hatar, pl. a laptopakku hatareset. Egy 50mAh-s elvileg szabalyos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kell Lufthansa-val repulnom ezentul. Problem solved :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik kez nem tudja mit csinal a masik. Twitteren azt irjak bannoltak mashol meg azt nyilatkozzak, hogy nem bannoljak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor olvasd el, hogy pontosan mit nyilatkoztak. Nem pontosan azt, amit a cim allit. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól értem azt, hogy a Lufthansa nem tiltotta be, főleg, mert az IATA már rég megtette. Pontosabban van egy olyan szabályuk, hogy a csomagban lévő elektronikus eszközöknek kikapcsolt állapotban kell lenniük, csak a légitársaságok valamiért nem a kvarcórás golyóstollakon rugóznak. (Mondjuk le is írják, hogy miért: van, amikor olcsóbb nekik otthagyni egy-két csomagot, mint késni a felszállással, és van utas, aki ilyenkor feláll, és közli, hogy ki akar szállni. Szóval az nem tetszik nekik, hogy nem baszhatnak ki veled, ha úgy olcsóbb.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan látjuk, hogy mit nyilatkoztak:
Hi David, Lufthansa is banning activated AirTags from luggage as they are classified as dangerous and need to be turned off./Mony
— Lufthansa (@lufthansa) October 8
Próbáld meg máshogy értelmezi, mint amit jelent ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En az altala linkelt cikkrol beszeltem. Amit linkelt o, annak van egy cime, meg egy azzal meg nem egyezo szovegtorzse.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nagyon értek az Airtag technológiájához... Hogyan tudja ezeket a Lufthansa letiltani? Nem inkább arról van szó, hogy az airtagelt csomagokat nem engedik a gépre?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha csak 3 óránként ad jelet? Azt hogy szűrik ki?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(nem ide)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellene bele egy firmware-módosítás, hogy le lehet tiltani a rádióját 20 percre. Akkor szépen kikapcsolva van, amikor feladom a csomagot, majd bekapcsolja magát, mire elvesztik. (Mondjuk a Lufthansa abból a kevés esetből, ahányszor velük utaztam, egyszer sem hagyta el. Az Alitalia meg szinte soha nem volt képes ugyanarra a gépre tenni a csomagot, mint amin mentem. Mondjuk ugyanarra mentem többször, azon a szakaszon napi féltucat gép volt, nem volt nagy baj, csak meg kellett várni, amíg a következő gépen jön a cucc is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Alitalia egy mozaikszo:
Arrived
Late
In
Torino
All
Luggage
In
Athens
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, a Torino az odabaszott volna, mert én Palermoba mentem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Palermoban meg azon nem lepodnek meg, ha valaki a repter elott teged varna es 3 euroert megmondana, hogy hol van az elveszett csomagod. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bemegy egy no egy repulotarsasag ugyfelszolgalatahoz:
"Jo napot kivanok, szeretnek Sydney-be repulni, de ugy, hogy az egyik csomagomat Sydney-be, a masikat pedig Pekingbe szallitsak"
"Sajnalom asszonyom, de ez nem lehetseges"
"Pedig tavaly sikerult!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk a csomagfeladást nem a légitársaság végzi, hanem a földi kiszolgálók. Nem az Alitalián múlik, hogy hova kerül a csomagod, hanem a földi kiszolgáló cégeken.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az is a földi kiszolgálókon múlik, amikor otthagynak egy adag csomagot, mert már indulni kellene?
(Az is lehet, hogy akkoriban a Roma Fiumicino-n a földi kiszolgáló cégnek is volt köze az Alitaliahoz. Nem vagyok benne biztos. Mindenesetre később olcsóbb lett valami osztrák céggel menni Bécsből, és onnantól nem volt gond a csomaggal.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azóta már cáfolták
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvass fentebb: amit kiadtak kozlemenyt, az nem igazan "cafolat", inkabb "ez nem a mi szabalyunk, ez egy altalanos negybetus aviacios gittegylet evek ota ervenyben levo szabalyabol kovetkezik". Olyat sehol nem allitottak, hogy "szerintuk fel szabad vinni", csak felmosattak a szart par ujsagiroval, aki nem tud cikkeknek ertelmes cimet adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostanra cafoltak tenylegesen:
https://www.macrumors.com/2022/10/12/german-airline-lufthansa-airtags-n…
Ugy 12 oraval a kommented utan. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni