A Lufthansa elkezdte kitiltani a feladott poggyászból az aktivált Apple AirTag-eket

Részletek itt.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 10. 11., k – 09:54

Ez az a csodas ceg, amelyik olcsobban adta a New York --> Parizs --> London atszallojegyet, mint a New York --> Parizs egyenest (mert abban van egy "direct flight convenience" felar), majd amikor egy utas erre rajott, vissza akarta tole perelni a profitjat, mert nem fejezte be a Parizs --> London szakaszt, hanem Parizsnal "ki kellett mennie vegul".

Eddig is hamarabb repultem volna RyanAirrel is, mint veluk. Akkor is, ha az o jegyuk olcsobb.

Ezutan vegkepp nem repulok veluk. Fereg egy ceg, es ezt tobbszor bebizonyitotta.

Pedig nincs is AirTagem. De meg nem szoptunk eleget a seggfej Bush 2001-es kretensege ota repteri latszatintezkesekkel? Muszaj meg mindig itt tartani?

Uristen - legalabb nezz utana a precedenseknek, mielott okoskodsz :(

Ugy szokott mukodni, hogy New York --> London --> Frankfurt olcsobb, mint New York --> London es a "bunos" leszall Londonban es van pofaja nem atszallni a Frankfurt iranyu gepre.

Meg az ugyfellel ellenseges hangvetelu cikkek se tagadjak ezt, csak a hangsulyuk hanyingerkeltoen hamis kozben.

Miert hagynad ki a first leget?

Az a lenyeg, hogy az utolsot hagyod ki, mert amiatt olcsobb.

A: New York --> London egyenesen: $2300 mert van direkt jarat, fizesd meg ennek a kenyelmi dijat

De

B: New York --> London --> Frankfurt $700 mert at kell szallnod Londonban es amugyis, van egy Frankfurtot nepszerusito szerzodese a repulotarsasagnak amit Frankfurt varos fizet

A tortenet arrol szol, hogy mi tortenik, ha a B jegyet veszed, de Londonnal leszallsz es kijossz.

Es a legdurvabb, hogy csomo utazoblogger meg utazoujsag olyan judgemental stilusban ir arrol, aki a B jegyet vette es kiszall Londonnal, mintha embert olt volna. Volt olyan cikk, ahol konkretan helyreigazitast kellett kozolni, hogy nem illegalis Londonnal kiszallni ilyenkor.

Szerkesztve: 2022. 10. 11., k – 10:13

Vegyék a szájukba a faszomat.

Végre volt egy értelmes, megfizethető megoldás, hogy a véletlenül "elkeveredett" poggyászokat meg lehessen találni, erre betiltották. Gondolom túl sok elkeveredett poggyász lett meg hirtelen Lufthansa alkalmazottak lakásában. :)

2018 óta az euban sem kötelező kikapcsolni... néhány társaság néhány géptípusán még kérik... jellemzően a régi gépeknél. 
usában 2013-tól változott a szabály, hogy nem általánosságban tilos, hanem modern gépeken lehet.

A laptopot meg valójában azért tetetik el, mert fel és leszállás közben a legnagyobb a baleset kockázata és ha valakit takrón tosz egy repülő laptop, az fáj. 
Ennek viccesebb formája az, amikor a 14 colos tabletet nem teteti el a sztui, de az ultrabookért meg pörög. Meg persze azon sem akadtak fenn, hogy vezeték nélküli füles van mindenki fülében.

https://www.easa.europa.eu/en/newsroom-and-events/news/easa-allows-elec…
úgy látom 2013ról csak fel és leszállásnál volt kikötés, de már 2014-től is volt rá lehetőség, ha a légitársaság is úgy gondolja, akkor végig bekapcsolva legyen.
2018ban sokat repültem és a eurowings akkor állt át a kevésbé szigorú rendszerre. De volt még olyan, más társaságos régi gép, ahol továbbra is kérték a kikapcsolást.

Persze azt kell követni, amit bemondanak. 

Annyira nem fáj, hogy már vagy 20 éve is kísérletezgettek UWB alapú kommunikációval a vezetékes helyett. Persze el tudom képzelni, hogy ha mindenki felad egy-egy bőröndöt, tele Airtaggel, az szignifikáns lehet. :)

(Btw a legtöbb légitársaságnál minden probléma nélkül mehet a zenehallgatás BT fülesen, mobilról)

  1. A CR2032-ben szerinted mi van? Eltaláltad, lítium.

Csak hát Li-ion volt az eredeti kommentedben...

https://www.dandolighting.com/blogs/battery-blog/p-span-style-font-weig…

Laptop esetén is kivetetik az akkut, rá is kérdeznek, hogy van-e a feladott poggyászban lítiumakksis dolog. 

De ez faszság. :)

"Spare (uninstalled) lithium ion and lithium metal batteries, including power banks and cell phone battery charging cases, must be carried in carry-on baggage only."

Pont, hogy az FAA szerint nem szabad kivenni az aksit, mert ha benne van, az jó, ha nincs benne, akkor nem adhatod fel.

Kérlek most már a FUD-ot fejezzük be :)

Wizzair: "Ha lítiumos vagy lítiumionos cellát vagy akkumulátort tartalmazó háztartási elektronikai eszközöket szállít (órát, számológépet, fényképezőgépet, mobiltelefont, laptopot, videokamerát stb.), a tartalékakkumulátor csak a kézipoggyászban szállítható"

KLM: "You’re allowed to bring 15 electronic devices with a lithium battery up to 100 Wh with you in your checked baggage. [...] Spare lithium batteries and power banks are only allowed in your hand baggage."

United: "You can pack personal devices that have lithium batteries of less than 100-watt hours in your checked and carry-on bags.  [...] You can’t pack loose lithium batteries in checked bags."

Delta: "Lithium ion batteries installed in a personal electronic device can be transported as checked or carry-on baggage. Lithium ion batteries not installed in a device (spares) must be in carry-on baggage and no more than two (2) spares between 100 and 160-watt hours are allowed."

https://help.ryanair.com/hc/en-gb/articles/360017683617

Prohibited items in a checked bag

You cannot place the following items in your checked baggage:

  • Electronic cigarettes
  • Explosives, including detonators
  • Lithium-ion battery operated vehicles (including segways & hoverboards) other than wheelchair/mobility equipment that comply with Ryanair's regulations on mobility equipment
  • Lithium-ion powered Personal Electronic Device (PED) e.g. IPAD/Tablet/mobile phone

 

Mondom, hogy légitársasága válogatja és nekem mások a tapasztalataim. Most csak egyet választottam ki.

Eddig azt hittem, hogy normális vagy, de egyre jobban kételkedem ebben.

Rögtön az ÁSZF következő bekezdése:

If a personal electronic device cannot be carried in the passenger cabin (for example, because it is too large), and so has to be carried in the hold, you must make sure:

  • the device is totally switched off and effectively protected from being turned on accidentally;
  • any app, alarm or setting that may activate the device is disabled or deactivated;
  • the device is protected from accidental damage by suitable packaging or casing, or by being placed in a rigid bag and protected by adequate cushioning; and
  • the device is not in the same baggage as any flammable material (for example, perfume or aerosols).

tl;dr a Ryanairnél is feladhatod az aksis eszközöket poggyászként

szerk: hogy ne csak levegőbe beszélés legyen, adtam már fel ryanairen ipadet csomagban

Ha jól értem azt, hogy a Lufthansa nem tiltotta be, főleg, mert az IATA már rég megtette. Pontosabban van egy olyan szabályuk, hogy a csomagban lévő elektronikus eszközöknek kikapcsolt állapotban kell lenniük, csak a légitársaságok valamiért nem a kvarcórás golyóstollakon rugóznak. (Mondjuk le is írják, hogy miért: van, amikor olcsóbb nekik otthagyni egy-két csomagot, mint késni a felszállással, és van utas, aki ilyenkor feláll, és közli, hogy ki akar szállni. Szóval az nem tetszik nekik, hogy nem baszhatnak ki veled, ha úgy olcsóbb.)

Nem nagyon értek az Airtag technológiájához... Hogyan tudja ezeket a Lufthansa letiltani? Nem inkább arról van szó, hogy az airtagelt csomagokat nem engedik a gépre?

És ha csak 3 óránként ad jelet? Azt hogy szűrik ki?

Szerkesztve: 2022. 10. 11., k – 11:06

(nem ide)

Kellene bele egy firmware-módosítás, hogy le lehet tiltani a rádióját 20 percre. Akkor szépen kikapcsolva van, amikor feladom a csomagot, majd bekapcsolja magát, mire elvesztik. (Mondjuk a Lufthansa abból a kevés esetből, ahányszor velük utaztam, egyszer sem hagyta el. Az Alitalia meg szinte soha nem volt képes ugyanarra a gépre tenni a csomagot, mint amin mentem. Mondjuk ugyanarra mentem többször, azon a szakaszon napi féltucat gép volt, nem volt nagy baj, csak meg kellett várni, amíg a következő gépen jön a cucc is.)

Az is a földi kiszolgálókon múlik, amikor otthagynak egy adag csomagot, mert már indulni kellene?

(Az is lehet, hogy akkoriban a Roma Fiumicino-n a földi kiszolgáló cégnek is volt köze az Alitaliahoz. Nem vagyok benne biztos. Mindenesetre később olcsóbb lett valami osztrák céggel menni Bécsből, és onnantól nem volt gond a csomaggal.)

Olvass fentebb: amit kiadtak kozlemenyt, az nem igazan "cafolat", inkabb "ez nem a mi szabalyunk, ez egy altalanos negybetus aviacios gittegylet evek ota ervenyben levo szabalyabol kovetkezik". Olyat sehol nem allitottak, hogy "szerintuk fel szabad vinni", csak felmosattak a szart par ujsagiroval, aki nem tud cikkeknek ertelmes cimet adni.