Új autó vásárlás

Szívesen várom mindenki tapasztalatait, élményeit, mit ne mit de hozzászólásait.
Ki van nézve az autó, megkerestem a márkakereskedést, hogy megy ez most. Úgy megy, hogy leelőlegezzük(jelképes összeg), ők megrendelik, sehol nincs raktárkészlet, sem bemutatópéldány, legyártják, amikor kész vannak megmondják, hogy akkori árfolyamon mennyi lett a vége, és mint a hentesnél, maradhat-e ... ha nem akkor előleg vissza, valaki más megkapja.
Szóval ilyen körülmények között az autókereskedőt mi tartja vissza attól, hogy pofára árazzon? Mármint hogy a hasznát nyomja vs megemelkedett a gyártás ára, az ugyebár sehonnan nem fog kiderülni nekünk... mert úgy néz ki, hogy már előre készítenek, hogy a listaár csak valami elvonatkoztatás...

Rendeljük meg ugyanazt több kereskedőnél és kiderül a különbségből? :D

Egyébként a csere: WagonR+->IGNIS (terv)

Hozzászólások

Idén nyári tapasztalataim vannak.

Három márka maradt, ahol viszonylag vásárolni is lehet. Suzuki, Opel, Dacia. Ezek voltak azok a márkák, ahol el is tudtam hinni, hogy el akarnak adni nekem valamit. A többi helyen 12-14 hónapos szállítási idő és/vagy eszement árazás. Szerintem, most felesleges új autóban gondolkodni. 1-2 év és lesz az még olcsóbb is..:)

Relativ. Minden autóra költeni kell, te csak szállítmányozó voltál, neked nem volt honnan tudni, hogy a tulaj hogyan viseli gondját vagy kitől vásárolta az autóját. Nekem volt olasz autóm, soha nem volt semmi gondom vele, igaz mindig és időben megkapta azt, ami kellett. 160 ezret ment a seggem alatt, amit fel lehetett róni az a toronycsapágyak idő előtti elhasználódása és a beltéri anyagok gyengébb minősége.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Alig adnak el új autókat - persze, mert nem tudnak eleget gyártani… após majdnem egy évet várt a fapados Rangerre, én a motorra egy évet… Azért drágulnak a használtak is, mert nincs elég új, én simán el tudom adni annyiért most a 3 éves autót 93000 km-rel mint amennyiért vettem (jó, az más kérdés hogy a dübörgő gazdaságunk miatt a forint már csak jatekpenz :-/)

En szalonban meg csak vasarlokent voltam, igy nem tudom milyen az ugyfelkor, de ismerosi korben az utobbi 1-2 evben tobben is maganszemelykent vettunk uj autot. Motornal szintugy, ott nem is tudom letezik-e egyaltalan a ceges vevo, megis, ugy porognek a szalonban az uj motorok mintha mindenki elete mulna rajta. Az mas kerdes hogy mar most elkezdett megjelenni az arban a melybe zuhano forint brutalis ertektelenedese, lehet ezert is erdemes meg most megvenni, mielott ujabb 20-30 szazalekot dragul forintban...

Egészen biztos, hogy sok múlik a konkrét kereskedőn / kereskedésen - ők pedig a gyártónak vannak kiszolgáltatva.
Feltételezem, hogy minél kevésbé "alap" felszereltségű - és ennek megfelelő árú - az autó, annál kevésbé érdemes a kereskedésnek is kockáztatnia, hogy elállsz a vásárlástól.
Ajánlatot biztosan érdemes több helyről is kérni, ha nincsen megbízható kapcsolatod egy adott helyen.

Mi ismerős ajánlásával mentünk márkakereskedésen belül egy konkrét értékesítőhöz.
Tényleg nagyon korrekt volt az értékesítő; felvilágosítást adott a gyártói kvótákról, várható várakozási időkről, többféle típusra is készített ajánlatot; mikor döntöttünk, tesztvezetést is biztosítottak.
Az esetleges árváltozással kapcsolatban az hangzott el, hogy eddig még mindig a gyártó-importőr-kereskedő intézték el egymás között, ha egy adott árral megtörtént a megrendelés, és a szállítás idejére nőtt az adott típus ára.
Nyáron leadtuk a rendelést - most várunk, gyártás alatt van az autó.

Suzukiból még csak SX4-et vezettem, de az fasza kis kocsi volt.

Állítólag van valami konstrukciós hibája ami hajlamosítja a lengőkar fogyasztására.

Én nagyon nem akartam WagonR-t, előtte Toyota Corollánk volt, de megörököltük, és megszerettem, marha egyszerű vele parkolni a belvárosban a kis mérete miatt. Az Ignis áll méretben közel hozzá, állítólag az újnál a vezetési élményre sem lehet panasz. Ezeket elvileg már nem Indiában, hanem Japánban gyártják (A Corollánkat is ott szerelték össze).

Barátom, aki autószerelőként dolgozott, Szuzuki-esik-szét-nek csúfolta emiatt. A WagonR a praktikum csúcsa: eszméletlen belső tér röhelyes külső méretek mellett. Aszzem ez a legnagyobb kei-car. Ha valakinek nem kell "vezetési élmény", de a praktikum számít, nem szabad figyelmen kívül hagyni ezt a kocsit :)

A Ford most pont az árgaranciával reklámozza magát...

Rokon most vett SsangYongot, egy árlistából dolgozott az összes kereskedő, nem volt pofára árazás. YMMV, gondolom márkafüggő is.

Őszintén fogalmam sincs mit csinálnak, az is lehet korrektek, de ez az egész biztos, hogy melegágya lehetne annak... elvileg azért van ez, mert nincs készlet egyáltalán, minden furószalagról legördülő példány azonnal megy a vásárlónak.

TL;DR Leelolegezed, aztan ha vegso arat tudnak mondani, legfeljebb visszakered az eloleget ha sokallod (felteve hogy eloleg, nem foglalo, ugye)

 

3 eve vettem autot, akkor ugyanaz volt az arazas mindenhol hivatalosan. Irtam harom markakereskedesnek, minimalis (50ezer kb) kulonbsegek voltak csak.

Most motorral vagyok ugyanigy, a Kawasaki oldalan fent van a kiskerar, annyiert adja a szalon is. Tekintve hogy nagyobb a kereslet mint a kinalat, alku nem igazan jatszik :D Eloleget adtam, a motor mar megjott, abban maradtunk hogy telre mar nem hozom el, majd tavasszal kifizetem a maradekot, lepapirozzak, aztan jon haza.

Megrendelted már a Suzukit ?

Ha nem, van kontaktom kereskedésben - csak annyit ígérek, hogy MEGKÉRDEZEM.

Egyébként most a Suzuki nagyon menő. A gyár nem győzi a termelést egy csarnokot felhúzhatnának. Cseh szalonba most vittek 50db-ot vagyis csak akartak részletekbe fogják megkapni..

Osztrákoknak is bent egy halom rendelésük nyár óta..

Jók is a mai suzukik. Sikeresen belőtték magukat a még nem drága de már megbizható kategóriába. Lassan 90 ezret pakoltam a swiftbe, és eddig nulla baja.

Akit ez érdekel, Vitarát meg SX4-et csinálnak Esztergomban, Swift japán.

Még arra várunk, hogy egyet megnézhessünk, mert bemutatópéldány sincs, nemhogy tesztvezethező... Majd ha visszahívnak, hogy megnézhetünk egyet, az lesz a köv. Kérdés, hogy amiket ma vesznek át azok mennyibe berülnek és ehhez képest mennyi volt a listaár ..

EDIT

Most írtak, hogy jött egy új ignis, meg lehet nézni, illetve most küldték a szerződéstervezetet.

"Úgy megy, hogy leelőlegezzük(jelképes összeg), ők megrendelik, sehol nincs raktárkészlet, sem bemutatópéldány, legyártják, amikor kész vannak megmondják, hogy akkori árfolyamon mennyi lett a vége, és mint a hentesnél, maradhat-e ... ha nem akkor előleg vissza, valaki más megkapja."

Azért ezt nem így szokták. Előlegezéskor (szerződéskötés) van egy "lefixált" vételár. A szerződésben meg ki van kötve, hogy ezt milyen szállítási határidővel, és milyen euro árfolyamig vállalják, azon felül meg lehet alkudozni vagy elállni a vásárlástól. És bár ez majdnem ugyanaz, mint amit te írtál, de ismerek párat, akik így vettek autót és még némi árfolyam különbözet ráfizetéssel is jobban jártak ~8-10 hónap várakozás után, mintha közben elálltak volna a vételtő. Merthogy közben az alapárak is felmentek durván. 

Hogy nem lehet autót kapni készletről az meg szerintem nem igaz, körbe kell telefonálni sok kereskedést, aztán lecsapni arra, ami van. Az egyedi rendelés (egyedi felszereltség, szín stb összeállítás) ami általában nagyon lassú, de a "stock" felszereltségekből azért meg lehet csípni szalonban álló példányokat. Bár biztos márka függő is. 

Szerkesztve: 2022. 10. 09., v – 18:37

2019.12.31 -es tapasztalat: addig telefonáltam a szalonokat amig az első azt nem mondta hogy van készleten olyan amit kinéztem. Odamentem, megvettem. (ami nem volt túlbonyolitva, semmi konfiguráció és spéci igények).

Eszembe nem jutna 1+ évre előre kifizetni egy kisebb vagyont egy autóért. Akkor már inkább vagy nem veszek, vagy veszek 1..3 évest garanciával.

Ez kevésbé jó tanács hiszen a világ óriásit fordult azóta, csak egy tapasztalat :)

Baráti körben volt probléma új autó vásárlásánál, az hagyján hogy telibe újra volt fújva, de narancsos hologrammos megfolyt volt az egész autón mellé lámpák rommá karcolva. Szóval csak óvatosan, mert a kialakault helyzet miatt bele lehet futni simliskedésbe.

Alkatrészellátási problémák globálisan sújtják az autóipart. Nevezhetjük chip-hiánynak is, vagy aminek akarjuk. Mivel túlbonyolított autókat gyárt mindenki, tele ezzel-azzal, és mindenhez chip kell, így sajnos ez van.

Ha én autógyártó lennék, simán elővenném újra a régi, sikeres modelleimet, olcsón. Vinnék mind mint a cukrot.

robyboy

A "regi, sikeres modellek" mar nem teljesitik a legujabb normakat, igy legalisan nem is arulhatod oket. Valoszinuleg joval kevesbe is biztonsagosak mint az ujak. Plusz ujra ossze kene rakni a gyartosort hozzajuk, igy osszessegeben baromi sok penzert eladhatatlan autokat gyartanal...

Akinek "egyszeru" auto kell, az most is megveheti a full fapadosat - "erdekes modon" kb senkinek nem kell. LEhet sirni hogy "regen minden jobb volt", de a mai technika nagyon sokat hozza tud adni a kenyelmes autozashoz...

Eleve mi a búbánatos francnak kell 2 évente féjszliftelni azt a kurva kocsit, 3-4 évente meg új modellt kiadni? Kell 10 év, mire egy új kiadás összes faszsága kiderül. Onnantól meg már lehetne úgy gyártani, h. minimalizálva lett az ismert és ismeretlen hibái (gy.k. típushiba v. gyermekbetegségnek is lehetne hívni). Venni így is vesznek kocsit, mert nő a föld népessége, nem tudom mit vannak beszarva az autógyártók, így se bírják kielégíteni a keresletet.

Keress egy tetszoleges modellt es nezd meg hogy mit valtoztattak rajta a 'facelift'-nel. En pl orultem hogy nem a 2021-es modellt veszem a motorbol, mert azota a plexi allithatosagan, az uleskenyelmen, stb is javitottak. Arban ugyanaz mint az egy evvel korabbi, de tobbet/jobbat kapsz ugyanazert a penzert. Miert zavar ez teged?

Miert zavar ez teged?

Mert az értelmetlen új-fejlesztés & új-kiadás miatt félkész szarokat dobnak piacra. Minek befejezni, ha 2 év múlva úgyis újat hoznak ki megint. A réginek abban átvariálják mindenét, a régi felfedezett-fréligmeddig kijavított hibalistája nullázódik, és kezdődik elölről a hibák megtalálása, javítása. És ez folytatódik ciklusosan 3-4-5 évente. Ahelyett h. ugyanannak a típusnak a jól működő részeihez nem nyúlnának, és csak hibajavítás történne. Amihez nem kell (nem indokolt) nyúlni, azt nem basztatnák csak azért, hogy az se maradjon változatlan.

En meg egyszer sem ereztem autonal hogy "felkesz szar" lett volna. Sot, hasznaltnal sem...

Ugye te meg nem lattal uj autot? Meg gondolom hasznaltbol sem sokat :)

Elofordulnak tipushibak, de ez nem azert van mert "felkesz" az auto, hanem mert a tobbeves, tobbszazezres futas utan elojohetnek bizonyos problemak, amik a tervezoasztalon nem latszottak. Ezen semennyit nem segit ha le sem gyartjak...

"Ahelyett h. ugyanannak a típusnak a jól működő részeihez nem nyúlnának, és csak hibajavítás történne. " - Es akkor jarnank 2022-ben is mult szazad kozepi, onmagahoz kepest hibatlan autokkal :D

Átlagosan 6 évente jön új modell és a felénél faceliftelnek. Azért kell, mert erkölcsileg elavul az autó. Közben a konkurrencia kihoz két új modellt amiben újabb dolgok vannak, ha nem frissítesz, a tiédet nem fogják vinni, mert nincs benne a legújabb divatos buzzword. Kicsit a fedélzeti számítógép kijelzője, nem kompatibilis az iPhone 65-el, stb.

De ennyi idő alatt simán jöhet ki új kibocsájtási norma, egyéb előírás. Pl. a kocsit ami most nekem van csak 1 évig gyárották azzal a motorral pont hasonló okból.

Azt 1 szóval nem mondtam h. csak 1 gyártó lenne a hibás teljesen ezért az állapotért ami ma van. Hibás az összes. Illetve hülyék a vásárlók is, mert hagyják befolyásolni magukat. Ennek eredményeképpen oda-vissza erősíti egymást a kereslet és a kínálat a mostani elbaszott irányba.