Helló
Van egy rövid, 4K felbontású, 60 fps, nagyon jó minőségű forrásom, ami jelenleg csatornánként 8 bites sRGB szintérrel van tárolva Lagarith Lossless Video Codec használattal, ami veszteségmentes.
Ezt szeretném MP4 formátumba alakítani, több fajtába is, hogy össze tudjam hasonlítani a minőséget, mind monitoron mind HDR10 megjelenítést támogató tévén. Magamnak kell, érdekel, hogy lehet a legjobbat kihozni a formátumból, látom-e mondjuk a 4:4:4, 4:2:0 és 4:0:0 között a különbséget, vagy ha direktben sRGB formátumban nézem, nem MP4 formátumban.
Windows 10 + Nvidia Gtx 1070 van.
Handbrake 1.5.1 encoder amit tud Windows esetén ami nekem jó:
Videó fül:
H264 (profile: auto, high, main, baseline. Encoder level auto, 1.0tól 5.2ig)
H264 10 bit (profile: high10, profile: Encoder level auto, 1.0tól 5.2ig)
H264 Nvidia Encoder (profile: auto, high, main, baseline. Encoder level auto, 1.0tól 5.2ig)
H265 (profile: main, still picture. Encoder level auto, 1.0tól 6.2ig)
H265 10 bit (profile: main10, main10-intra. Encoder level auto, 1.0tól 6.2ig)
H264 12 bit (profile: main12, main12-intra. Encoder level auto, 1.0tól 6.2ig)
H265 Nvidia Encoder (profile: Main. Encoder level auto, 1.0tól 6.2ig)
Filters fül:
Colourspace: off / custom / BT.2020 / BT.709 / BT.601
Az a kérdésem, hogy miként tudok chroma subsampling 4:4:4 módon tárolni mp4 formátumban a forrásomból, lehetőleg H264ben, de H265 esetén is. Milyen ingyenes programmal?
Ha jól tudom, az MP4 esetén YCbCr/YUV van nem sRGB, de 4:4:4 esetén sRGB színek lehetnek, hogy hány bit kell hozzá, nem egyértelmű. Van ahol azt olvastam, hogy csak a 12 bites módban tudja a 4:4:4 módot, van ahol meg azt, hogy egyszerűen a high profile a h264 esetén 4:4:4et jelent.
4:4:4ről pár cikk. Wikipédia cikkben még több infó.
PC monitoron fogom tesztelni, van HDR támogatású és HDR támogatás nélküli is. A forrás nem HDR változatú, ahogy írtam sRGB 8 bites.
Az lenne a cél, hogy a Wikipédiában ismeretett profilok közül valamelyik profillal tudom ezeket elérni?
High 4:4:4 Predictive Profile (Hi444PP, 244)
This profile builds on top of the High 4:2:2 Profile, supporting up to 4:4:4 chroma sampling, up to 14 bits per sample, and additionally supporting efficient lossless region coding and the coding of each picture as three separate color planes.
vagy
High 4:4:4 Intra Profile (244 with constraint set 3)
The High 4:4:4 Profile constrained to all-Intra use.
A Wikis táblázat szerint nekem 5.2-es vagy magasabb profil kell a 4K + 60 fps miatt, mert az 5.1 csak 30 fpst tud.
Van tapasztalatotok 4:4:4 chromás enkódolással? Köszi
Hozzászólások
Egy időben foglalkoztam hobbiból videó szerkesztéssel saját célra, de akkori "tanulmányaim" alapján 4:4:4 színnel csak feldolgozás közben dolgoznak a legtöbben, mert az ilyen kész anyag egyszerűen túl nagy bármilyen célra, még veszteséges tömörítéssel is. Ráadásul a PC monitorokon és speciális, videószerkesztéshez használt megjelenítőkön kívül elég kevés készülésk tudja valójában (belső átkódolás nélkül) megjeleníteni.
Én azt javaslom, hogy ha ezzel kisérleteznél, akkor inkább az ffmpeg leírását tanulmányozd, és azzal dolgozz, ne Handbrake-el, mert utóbbi konzumer fogyasztásra szánt anyagol előállítására van kihelyezve, nincs benne minden lehetséges kombináció.
4:4:4 színnel igazuából sok kodekkel dolgozhatsz. AV1, VP9, H.264, H.265 pl. mind tudja, van amelyik MP4 konténerben is, van amelyik csak WebM-ben.
Szerintem 60 fps-es mozgóképnél, ha 60 fps a lejátszás is, akkor nem igazál lesz látványok különbség egy 4:2:2-köz képest, vagy akár 4:2:0-hoz képest, szerintem. Hacsak nincs valami statikus felirat ráírva, ami mozdulatlan a kép felett.
Van videó felirat, ami néha átlátszó is részben, és ott nagyon látszik a tömörítés, ha mozog mögötte a kép. Pont ez a teszten az egyik, amit figyelek.
Pont ffmpeg guit keresek Windowsra, de lehet parancssorból fogom megoldani, mert amit néztem gui, pont az nincs benne ami nekem kell.
A másik téma: ami számomra nem egyértelmű, hogy lehet úgy anyagot létrehozni, hogy a pixel format lehet video levels / partial levels és full range. Mindezt 8 biten vagy 32 biten. Ha full range, akkor sötétebb lesz az anyag, és néha az árnyékos részek furcsán villognak, míg a video levelsnél világosabb, és oké, viszont kevésbé szép.
Itt van például az OBS esetén szó erről. Videó.
Köszi a segítséget.
Hát -ahogy a linkelt bejegyzésben is szerepel - a partial/full attól függ, hogy milyen megjelenítőre kerül az elészült anyag.
Input oldalon egyeznie kell a jelet adó és a jelet fogadó készülék ilyen irányú beállításának, mert egyébként nem kívánt sötétedés-anomália lesz a felvett anyagon. Kimeneti oldalon meg tudni kell, hogy mi fogja megjeleníteni a kész videót, és aszrtint kell a kimeneti beállításnál választani a full/partial között.
Jó ffmpeg GUI nincs. A legjobb is sokkal kevesebb lehetőséget ad, mint amit az ffmpeg tud. Szokd meg inkább a parancssoros használatot.
Olyan kimeneti formátum nincs, ami mindenhová jó. Videózásnál nincs olyan, hogy egy adott videó állomány "felülről mindennel kompatibilis", és minden eszköz az általa tudott legjobb minőséget fogja belőle mutatni. A felhasználás helye, módja erősen befolyásolja, milyen formátumban és minőségben kell/érdemes előállítani.
Pl. Youtube-ra szeretnél feltenni 4k 60 fps anyagot, akkor nekik h.264 MP4 kell, 4:2:0 kódolással, 70 Mbps (HDR esetén 90 Mbps) max. bitsebességgel, BT.709 színprofillal, partial (ha bármi más jön, akkor erre konvertálják).
Szóval hiába szeretnél über-tuti minőségű nayagot, ha nem tudod kontrollálni a megtekintésig bezárólag az eszközöket/rendszereket, akkor muszáj figyelembe venni a kontrollod alatt nem lévő dolgok képességeit, lehetőségeit.
Ezen felül lehet tudok segíteni még tanáccsal, ha tudnám, hogy honnan (miből) jön a forrás anyag és milyen a célberendezés/célhely, amin a "közönség" fogyasztja majd. Ezen felül érdekes, hogy van-e valami NLE használat közben, vagy csak simán elő szerenél állítani egy másik formátumot az adott videóból egyéb változtatás nélkül.
> Jó ffmpeg GUI nincs.
WinFF ?
Esetleg egy saját?
https://csharptutorial.hu/category/alkalmazasfejlesztes-elesben/ffmpeg-…
tl;dr
Egy-két mondatban leírnátok, hogy lehet ellopni egy bitcoin-t?
Az átlátszó felirat körüli artifact-ok azok nem a 4:4Í:4 subsampling hiányában vannak ott, hanem a túl kicsi bitráta miatt. Az a baj, hogy mindenki a felbontással van oda, a bitrátán meg durván spórolni szoktak, mert az nem nézi az átlag user.
“A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)