Összes elektronikus kommunikációm kb. ... százalékát teszi ki a klasszikus (voice) telefonhívás.

Címkék

Napjainkban e-mailben, azonnali üzenetküldő alkalmazásokban, rövid szöveges üzenetekben, közösségi hálózatok üzenetküldőin keresztül, online meeting platformokon stb. és klasszikus hangalapú telefonáláson keresztül tartjuk egymással a kapcsolatot. Mennyi ebből a klasszikus hangalapú telefonhívás nálad?

< 5%
41% (289 szavazat)
6-10%
15% (103 szavazat)
11-20%
10% (67 szavazat)
21-50%
14% (96 szavazat)
51-75%
11% (76 szavazat)
76-99%
8% (56 szavazat)
100%
2% (17 szavazat)
Összes szavazat: 704

Hozzászólások

< 5% és én még emellé utálok telefonálni is (de érintőkijelzőn tapicskolni is)

Nalam jelentosen kulonbozik a magan es a munkahelyi esetben a voice hivas hasznalatanak aranya. Melohelyen az online meetingek miatt biztos hogy <5%, de magan hasznalatban inkabb 11-20% koze becsulnem, hiszen idonkent felhivnak telon vagy vkit fel kell hivjak, aki nem ismerosom. Pl. kocsiban inkabb a normal voice hivast preferalom, mert azzal biztos hogy jol megy a kihangosito.

"Pl. kocsiban inkabb a normal voice hivast preferalom, mert azzal biztos hogy jol megy a kihangosito."

iphone és swift 2019 mellett sima ügy mindenféle voip hivás (teams, messenger, bármi), pont ugyanúgy kezeli az autó mintha egy sima call lenne. Ez az elvárt. Ma reggel is meeteltem egyet a Boráros tér meg Dél-Csepel között. Folytattam a parkban sétálva, és azóta is megy a lakásban. :D

előző havi számlán 1 perc kimenő hívásom volt. a bejövő se lehetett sokkal több. pedig két simem is van.

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Kb. 1 éve volt az utolsó általam indított hívás. De a bejövők száma sem volt sokkal több, talán hívtak ketten, ami értelmes, munkacélú hívás volt, meg volt még talán másik kettő, ami kéretlen marketingböfögés volt. Nálam minden telefonos kommunikáció FB Messengeren (VoIP és szöveges üzenet, ez főleg ismerősöktől és munkatársaktól) és SMS-en történik már jó pár éve, plusz e-mail, ami túlsúlyban van. Ez van, a telefonálás kiment a divatból, hacsak valakinek nincs korlátlanul beszélős magán vagy céges csomagja, vagy nem munkaügyben kell hívnia valakit, vagy hivatalosan, akkor mindenki a netről kommunikál már, kivéve talán nagyon idős emberek.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

egyedi csomagban vagyok. olcsóbb, ha korlátlan a beszélgetés, mert úgy olcsóbb a korlátlan net. mégse érzem szükségesnek a hívást. facebookom nincs. néha facetime, munka miatt pedig slack. 

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Jellemzoen hang alapu es egy resze az is marad:
- szulok nem hasznalnak semmilyen uzenetkuldot
- az asszonnyal v. baratokkal jo neha tarsalogni ha nincsenek a kozelben
- telefonos ugyintezes (ha nem lehet online valamit elintezni)

A 6-10%-ra szavaztam, idoszak fuggo, van mikor tobb van mikor kevesebb.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nehezen értelmezhető a kérdés. Ha egy nap elküldök 10 e-mailt, 3 sms-t, 15 chat üzenetet és beszélek összesen 1 órát mobilon 10 emberrel, akkor most hány százalék a voice hivás?

1 db rövid email = 1 perc voice hivás? 1 db hosszú email=10 perc voice hivás?

Annyira ritkán, hogy az évi egyszeri, 3000Ft-os telefonkártya feltöltésből is marad még vagy 1000 Ft a következő feltöltésig. Régen még volt 2000 Ft-os lehetőség, az is elég volt, de most már 3000 a minimum. 
Rendesen bosszant is, hogy évente egyszer fel kell tölteni, különben kivonják a számomat a forgalomból...
Miért nem azt nézik inkább, hogy az adott évben volt-e aktivitása a kártyának és ha igen, akkor hagyják? 

Szerkesztve: 2022. 08. 16., k – 21:13

51-75%

Amikor csak tehetem, mindig hagyományos 2G/GSM telefonhívást kezdeményezek és erre biztatom a beszélgetőpartnereimet is.

Ez is rendben lenne, de a telefonhívás nem mindig rajtad múlik. A fogadó félen bukik el legtöbbször, nem ér rá, vagy nem akarja felvenni, ha meg kikapcsolt szám mellett hívod, akkor azért nem veszi fel senki. Ha viszont valami szöveges üzenetet küldesz, akkor legfeljebb visszahív, ha akar beszélni, vagy válaszol, amikor ráér. Életkorfüggő is, idősek talán még telefonálnak. Ahogy megfigyeltem, hangpostás üzenetet se hagy senki, az is eléggé kiment a divatból.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Ahogy megfigyeltem, hangpostás üzenetet se hagy senki, az is eléggé kiment a divatból.

Az nem tul interaktiv, megertem, hogy senki nem hasznalja. En sem szeretem, sosem hagyok es a sajat hangpostamat is letiltottam, nekem se hagyjon senki. Latom ha hivott valaki es visszahivom vagy ott az SMS es uzenetkuldo appok.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Én is így gondoltam, de a mostani munkahelyemen egészen népszerű, és hamar rá lehet jönni, hogy miért: sokkal kényelmesebb, mint gondolod. A legtöbb embernél úgy is van beállítva, hogy relatív hamar küldje tovább a hívót hangpostára.

Mert mi van? Felhívod a másikat, 50-50 hogy elfoglalt lesz és nem ér rá beszélgetni, akkor kezdheted megírni amit akartál IM-en. Ehelyett elmondod két mondatban, amit a másik meghallgat, amikor ráér, és egy gombnyomással vissza tud hívni. Nem tudom, min múlik, de sok embernél még emailes transcript is jön, ergo lediktáltad neki, amit IM-ben el kellett volna küldeni.

Azóta szoktam rá én is arra, hogy chatszolgáltatásokban is hangüzenetet hagyjak, ha egy-két mondatnál hosszabb a mondanivalóm.

ha meg kikapcsolt szám mellett hívod, akkor azért nem veszi fel senki

Nem hívom kikapcsolt szám mellett.

Ha viszont valami szöveges üzenetet küldesz, akkor legfeljebb visszahív, ha akar beszélni, vagy válaszol, amikor ráér.

Pont úgy, ahogy a JS-es Electronos szutykokon.

Ahogy megfigyeltem, hangpostás üzenetet se hagy senki, az is eléggé kiment a divatból.

Azt én se hagyok.

Súlyozzuk be fontosság szerint:

akkor, amikor nagyon fontos a kommunikáció (vészhelyzetben): 100%

egyébként: 5% alatt

Szerkesztve: 2022. 08. 17., sze – 10:25

Napi 35-40 telefon, szinte mind céges. 5-6 email, ebből kb. 2 magán. 6-8 wire üzenet (magán). Az kapott SMS-ek 0 én gyűlölök sms-írni szóval évi 2-3 db a küldött. Tudom már "nagyon idős" vagyok, de az élő szót jobb szeretem. No... akkor ez hány százalék?.

Ha GSM számít csak, akkor kevés, ha VoIP is, akkor ~50%

6-10%-ra szavaztam, de a percdij fizetgetés helyett pusholom hogy valami voip hivást toljunk helyette.