Polestar 2

Lassan 2 hete hasznalom, ahogy igertem irok rola par dolgot. Termeszetesen elfogultan.

Alap adatok: Single Motor (170kW/231LE) Long Range (78/75kWh), Plus, Pilot csomagok, Magnezium color, 20" alufelni

Heti rendszeresseggel jarok Becsbe, iden mar 20 eve. Egy 2004-es evjaratu Volvo S60-al ( D5 /163LE) oldottam meg eddig a feladatot, 630e km-t tettem az autoba. Egy ideje foglalkoztatott a gondolat, ha lecserelem akkor csakis elektromosra valtok. Korabban nem nagyon voltak olyan elektromos autok amelyek biztonsaggal megteszik ezt a tavot egy iranyban (faltol-falig 333km). Most kerultek a piacra olyan autok ami miatt mar hajlando voltam valtani. Mivel erosen Volvo parti vagyok a Polestar eleg nagy elonnyel indult a versenyben, de futottak meg BMW i4, Tesla M3, Kia EV6. A Teslabol egy kicsit kiabrandultam, de sokaig ugy volt azt veszek. Vegul nem mertem rizikot vallalni egy 20+ millios autonal, hogy evekig gyartasi hibakat nezegessek. BMW, Kia 12-14 honap hataridovel volt csak hozzaferheto. Igy maradt a Polestar, amit uj autokent, de osztrak importbol par 2-3 honap alatt be tudtam szerezni.

Maga az auto egy nagyon jol osszerakott kocsi, igazi Volvo minoseg. Van par ismerosom az autoiparban, akik atneztek a kocsit es nagyon pozitivan nyilatkoztak a gyartasi minosegrol. En magam nem talaltam semmilyen illesztesi, gyartasi, stb hibat. Fenyezes hibatlan. A rendelesnel csalodott voltam, hogy a Snow White szinu mar elfogyott abban a konfiguracioban, amire szuksegem volt, de most hogy eloben latom milyen a Magnezium egyaltalan nem bantam meg, sot. Elsore ha ranez az ember, akkor azt mondana az ember, hogy feher, de valojaban egy nagyon vilagos metal szin, tenyleg az oxidalodott magneziumra hasonlit. A sok fekete betettel nagyon jol all neki a kontrasztossag.

Fogyasztas: Eddig egyszer voltam Becsi turan. 90%-rol indulva 15%-os toltottseggel erkezek. 115-120-as tempo az autopalyan (a D5 dizellel is ezzel a tempoval utazok). Az 75kWh akkukapacitassal szamolva ~16.9kWh/100km a fogyasztas, a boardcomputer szerint 17.4. Ami a hiedelmekkel ellentetben szerintem eleg jo ertek. Azt hozza kell tegyem, en elegge ovatosan vezetek. Heti rendszeresseggel teszem meg ezt a tavot, nem szeretnek a nagy szamok torvenye szerint egyszer bekerulni a hirekbe. :)
Hetvegen voltunk a Matraban, egy lejtmenet ~15km alatt sikerul 0.1kWh/100km atlagot osszehozni.

A kocsi 2T sulya miatt varosban nemileg tobbet fogyaszt, errol pontos adataim nincsenek. A rekuperacio tokeletesen mukodik, fek hasznalata soran ameddig lehet a generator fekez, bar en mar csak a One Pedal modban hasznalom es szinte soha nem kell a tarcsafeknek mukodesbe lepnie.

A kocsihoz kaptam egy 1000 EUR erteku Plugsurfing/Ionity kartyat amivel villamtolton 120HUF/kWh aron tankolhatok. Ez kb 16e km hatotav.

Mivel import auto, az elso heten par funkcio nem mukodott. Hozzarendeles az en Polestar ID-mhoz, illetve a 3 evig europaban teljesen ingyenes LTE kartyat nem sikerult aktivalni. Par email/telefon a Polestarral es a Telekommal es minden ilyen gond megoldodott.

Az Infortainment rendszer Android alapu, kell ido mire megszokja az ember. Egyelore keves alkalmazas ami elerheto ra, de alapvetoen a lokalizaciom sem ferek hozza par fontosabb app-hoz ( vivaldi browser ). Ezeket a dolgokat meg tisztaznom kell.

Egyelore ennyi. Ha kerdes van, szivesen valaszolok.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 08. 10., sze – 19:05

90%-rol indulva 15%-os toltottseggel erkezek

Télen ez rizikós lesz. A 110-120-as tempóhoz pedig a 200+ lóerő agyúval verébre kategória. A 20" gumiabroncs darabja majdnem annyiba kerül mint 4 normális :)

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Igen, a tel meg nagy kerdes. Ezert lett a Plus csomag, ami tartalmazza a hoszivattyut. Valamint itthonrol is es a cegol is futott parkolobol tudok indulni, megadott idopontban konnektorrol elofutott akkumlatorokkal.
Persze szerettem volna 19" felnit a hatotav miatt, de olyan konfig mar nem volt sajnos. WLPT szerint az kb 30km plusz hatotav lett volna es 1k EUR minusz az arbol. :)
 

A 110-120 tempot vs 200+ LE problemat nem igazan ertem. Elektromos autok kozt ez a konfig aranylag atlagosnak/gyengenek mondhato. Ha kell az ero/nyomatek, akkor konstans ott van barmilyen sebessegtartomanyban. Szamomra ez a lenyeg. Nem kell gondolkozzak egy kielozesnel. Palyan joreszt cruise-olok.

A 200+ Le rengetegnek tűnik, még akkor is ha csak előzéskor kell (előzés okozta baleseteknél általában erős autókat látni, nem Daciát). Gondolj bele mi lenne környezetbarátabb: egy ilyen 2 tonnás tank vagy az erre felhasznált akkucsomag szétosztása 4-5 kis méretű könnyű, max. 150-200 km-es hatótávú városi autóba?

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Az elso utamon Becsbe menet megalltam a bablonai Ionity kutnal a biztonsag kedveert tolteni. Szinte pontosan feluton van. 10kWh-t 7 perc alatt toltott bele. Hosszutavon eleve ugy volt tervezve, hogy egy rovidke toltesre szukseg lesz/lehet. Telen vagy amikor mar degradalodott valamennyit az akku.

Nem tudom mennyit fogyaszt araszolas kozben. Bar nincs tapasztalatom elektromobilitas teren, de ugy tervezem 10-20% erkezesi pufferrel indulok neki egy hosszabb utnak.

Minél lassabban mész, annál kevesebbet fogyaszt, viszont a gyorsítás lassítás meg többet. 10-20 km araszolás az én becslésem szerint olyan max. 90-es tempójú fogyasztás lehet. Ha folyamatosan tudsz gurulni, akkor 5-6 kWh/100km lehet. Így azon a szakaszon szerintem áramot spórolsz, de időt vesztesz.

> Télen ez rizikós lesz.

 

Az akksi is veszit a kapacitasabol. Meg kellene nezni, hany szazalek a garancialis limit.

A nissannal azt hiszem 75% a limit, ha az ala esik az akksi kapacitasa, akkor annyi cellat cserelnek garanciaban, hogy 75% folott legyen.

Mert ha 75%-ra esik a kapacitasa, akkor a tavot 0-100%-kal abszolvalja hofi75. Vagy nem.:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Gratulalok!

Ha nem vagyok tul indiszkret, mennyi volt az annyi? Amikor utoljara neztem ez az auto olyan 50000 EUR korul volt, ez hogyan valtozott?

Az ido annyira volt szempont, hogy nem akartam varni masfel evet egy autora, mikozben kijon 10 uj modell.

Nyilt vegu eur lizing, afa joreszet igy is visszaigenylem. Arfolyamingadozas nem erint, cserebe meg nem is rekordmerteku a kamat. 😀

Szerettem volna huf alapon elektromos auto kamattamogatott lizinget, de az csak a meseben letezik, na meg persze par "szerencses" szamara. Tudjuk kik azok.

Neked is állhatott volna.

2 cég:  "a" és "b"

Az "a" cég megveszi külföldről a forráshoz KAVOSZ-os hitelt vesz igénybe. tevékenysége autóbérlés így jogosult az ÁFA visszaigénylésre. Ő számláz "b" cégnek.
A "b" cég bérli  "a" cégtől az autót. ÁFA tetszőleges részét visszaigényli.

Na a kavosz hitel ami a meseben letezik. Aki nem hiszi jarjon utana, persze hatszel nelkul.

Elso korben ezt autot magyar cegkent nem lehet megvenni. Ezen tul meg ezer buktato van a ceges import soran, de ne menjunk bele, mert nem errol szol a blog. A lenyeg, itthon az auto es aranylag jo konstrukcioban tudom finansziroztatni. A forint alapuhoz kepest mindenkepp es kockazatmentes... szamomra.

Szerkesztve: 2022. 08. 10., sze – 19:38

Érdekes írás, köszi.

Vezethetnél Excelben statisztikát ha kb hetente utazol (pár másodpercet talán megér hetente) és nézzél szórást. Így egyre pontosabb képet kaphatsz arról, hogy maximum mekkora hatótávot tudsz elég biztonsággal megtenni. Ebbe minden bele lesz kódolva statisztikailag, kezdve a forgalomtól, a széltől, a sebesség változáson át.

Kiszámítás módja: ha az A oszlopba bedobálod a fogyott teljesítményt az ajtótól ajtóig távon (a vissza utat is írd vegyítve szerintem), akkor az Excel képlet a biztonságos hatótávra:

=AVERAGE(A:A) - STDEV(A:A) * 2

Ez 95.4% megbízhatóságot ad. De megnézheted 1 szórással is (a szórzó a végén 1), ekokr 68% megbízhatóságot kapsz.

Ebbe a fenenagy matematikaban, az ilyenek nem zavarnak?:) :

heti rendszeresseggel teszem meg ezt a tavot, nem szeretnek a nagy szamok torvenye szerint egyszer bekerulni a hirekbe. :)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ha jól sejtem és a nagy számok törvényére célzott, akkor ugye az nem azt jelenti, hogy idővel, előbb utóbb megtörténnek dolgok.

Hanem azt jelenti, hogy az események számának növekedésével a dolgok egymáshoz képesti aránya egyre pontosabban jelenik meg. Tehát a várható érték (átlag) egyre pontosabb. Ezt a nagy számok törvényének matematikai tétele garantálja.

Szerintem nem feltétlen. Ha a pontosság 5% hibával dolgozik és te ezen belüli tartalékkal érsz célba, akkor igazad is lehet. Ha ezen kívül vagy, akkor meg nem.

Aztán ott vannak az olyan esetek amik akkor fordulnak először elő amikor megtörténik a baj. (pl.: terelés)

ha egymillioszor dobsz dobokockavak, akkor nem elobb-utobb kidobod a hatost, hanem kb 166ezerszer dobsz hatost.

 

Tehat ha te elobb-utobb bekerulsz a hirekbe, akkor kb. minden polestar tulajdonos fog a hirekben szerepelni vagy mindenki aki  Becsbe szokott jarni.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mi köze a hatótávnak ahhoz?

Inkább kérlek ne vidd el troll irányba, mert ritka az ilyen érdekes és normális tartalom itt. Komolyan gondolom, hogy pár másodpercet megér hetente az elemzés, mert olyan pontos képet kap a minimum távról, amely infó itt mindenki számára elérhetetlen.

Vagy esetleg a "nagy számok törvényére" gondoltál? Az valóban nem teljesen erre vonatkozik, de általában így használják az emberek. Ha erre gondoltál, akkor plusz 1 a poénodnak.

Vagy esetleg a "nagy számok törvényére" gondoltál? Az valóban nem teljesen erre vonatkozik, de általában így használják az emberek. Ha erre gondoltál, akkor plusz 1 a poénodnak.

erre-erre.

 

De, hogy valamit a temahoz is reagaljak:

Így egyre pontosabb képet kaphatsz arról, hogy maximum mekkora hatótávot tudsz elég biztonsággal megtenni.

 

Az enyem hegyes utszakaszon kb. 5x annyit fogyaszt. Azaz egy meredek emelkedo ami 5km hosszu, oda annyi szazalekot elcsattint, mintha sik terepen kb 25km-et vitorlazgatnek el. Ha ugyanazon a szakaszon visszafele jovok, akkor kb. a tizedet megkapom rekuperacioban. Azaz ha odafele 10% akksi fogyott, pl. 62%-rol 52%-kal ertem fel, akkor visszafele lesz 53% akksim.

Szoval a domborzati viszonyok a legfontosabbak a hatotav szempontjabol. Jo hat nem mindenki lakik a Bukkben, de azert Ausztriaban is vannak hegyes szakaszok Becsen tul.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Van valami Journey Log app benne, ami logol minden utazast. Azzal ki tudom elvileg exportalni ezeket az adatokat es nem kell kezzel csinalni. Egyelore nem probaltam es nem tudom milyen adatokat kozol. Idotartam es tav biztos. Utana kategorizalni lehet, hogy milyen celbol futott az auto. Magan/Ceges, stb.

Akkor a következő statisztikát javaslom, mely a legegyszerűbb, legáltalánosabb és legkevesebb munkával jár számodra.

Töltések közti Kw/100km értékeknek vedd a fenti statisztikáját. Ennyi. Ezzel megkapod, hogy maximum mekkora fogyasztással számolhatsz, ha elég nagy bizonyosságot akarsz arra, hogy ne fogyjon ki az áram. És akkor az indulásnál elérhető Kw-ból vissza tudod számolni, hogy elég biztosan meddig juthatsz el.

Ezzel egy olyan általános eredményt kapsz, melybe mindig minden bele lesz kódolva. Hogy városban mentél-e, milyen szélben, milyen dombon stb. És ez pont a te szokásaidra adaptálódik értelemszerűen.

Itt jön be egyébként a nagy számok törvénye, hogy minél több az ilyen mintavételed, annál pontosabb lesz.

Illetve hogy az amortizációt is figyelembe vedd, ne számolj mondjuk az utolsó 1 évnél régebbi adattal. Így a friss utolsó 1 év adata alapján meg tud valósulni egy trend követés is a számításban. Ezért az érték mellé tárold még a dátumot is.

Ezt le kéne programozni egy egyszerű script-tel, ami megkajálja a log-ot és kidobja a Kw/100km értéket. Ezt elég lenne pár havonta futtatnod.

Lehetne a bejegyzés címe [POL] estar 2, akkor nem lógna ki annyira a többi közül. ;)

Mikozben utakadalyt jatszol majd az autopalyan szigoruan egy kamion mogott vitorlazva tedd. Ha megis eloznod kell akkor please gyorsuljal mikor bevagodsz a belsobe es ne 116-al elozd a 113-al kovalygot ;) Inkabb allj meg tolteni de haladjal rendesen. 
 

ps regen a 100-as Skodaktol tartottam manapsag a cammogo elemes autoktol kapok agyfaszt :D

A 115-120 az messze nem cammogás, én is annyival szokam menni kb. Amúgy meg, míg a kamionok 90 körül mennek, addig senkit sem tart fel. Akit zavar, majd megelőzi. A környező országogkban sem mennek nagyon gyorsabban, mióta 1.6-2eur az üzemanyag literje. Itthon is ezt kéne tenni, hatósági árasra tenni a témát.

130-as tablanal 115 az cammogas. Ha vitorlazni akarsz menjel az orszaguton... 

mo-on en 140-el megyek ora szerint, ausztriaban 135, svajcban 125, nemeteknel meg ahol nincs korlatozas ott olyan 160 utazo nagy neha ha a forgalom engedi akkor 200+

En eddig is 1.9-ert tankoltam sok minden nem valtozik szamomra ha eppen teli kell tolni 2.30-ert bar most eppen olcsobb a nemeteknel 1.8-ert tankoltam 98-ast.

Sajnálom, ha esetleg feltartottalak. :) De ha gondolod, majd levillogsz, félreállunk, és "megbeszéjük". Bár nekem nem nagyon szoktak valamiért kiszállni, ha szitu van. Btw pályán nem nagyon van minimum sebesség, vagy ha van, az valami 60, vagy mennyi. Szóval, ha valaki szabályosan közlekedik, az bármennyire is fáj, de el kell fogadnod.

Mostanában itthon is kevés embert látok pályán 140+ tempóval jönni-menni. :)

Szerintem engem osszekeversz valakivel. Pont arrol pofazok, hogy haladni szeretnek. Nem szoktam villogni csak ha a tukorbe nem nezok elemvagnak mert ugye akkor lassitanom kell, hogy legyen koztunk fektavolsag. Ebbol adodoan nem is lihegek senki seggeben.  Szoval nem azert igyekszem, hogy miutan megeloztelek akkor buntetofekezzek (bar tudom ez mo-n most nagy divat) megallni meg kiszallni plane nem fogok :) 

Ok, nem szóltam.

Azt hittem, az a típus vagy, aki levillogja az elötte levőt, mikor az elött is van 3 másik kocsi, ami nem megy. :)

Btw M3 kivezetőn a szélső sávban állt egy autó ma fél4 fele, 100-ról satuval kellett megállni, fostam, h belémszállnak hátulról. Nem szeretek túl gyorsan menni az ilyenek miatt.

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles

c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.

26. § 

(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

mindenki maskent iteli meg a biztonsagos kozlekedesi sebesseget. neked 115 utakadaly, nekem a 140+ vesedonor. inkabb az elso kategoriaban maradnek. ha kimegyek a gyors savba, akkor vagy 130-al megyek, vagy akkor teszem amikor senkit nem tartok fel. viszont, ha valaki megerkezik mogem 160-al es elkezd levillogni, mikozben en 130-al cammogok, nem fogok energiat pazarolni a gyorsitasra.

azon a tavon, amit hetente 2x lenyomok (330km), a 115-el menni 130 helyett 19perc "veszteseget" jelent. ami igazabol meg kevesebb is, mert a valos atlagsebessegkulonbseg saccra kevesebb mint 10km/h lehet. Az ut 1/3-a nem autopalya.

> 160-al es elkezd levillogni, mikozben en 130-al cammogok, nem fogok energiat pazarolni a gyorsitasra

 

Ha nem.sietwk különösebben, akkor kicsit visszaveszek a tempóból.

Egy kicsit azért, h baszódjon az agya, egy kicsit meg azért, ha esetleg ütközni akarna, kisebb tempóval tegyük.

 

 

A legtöbb magyar embernek vmitől agyfaszt *KELL* kapnia, különben agyfaszt kap helyben. Ez a magyar népi brog.