Csapatmunka szerelmesei, Jira és Confluence felhasználók, gyülekezzetek! (x)

Címkék

Június 7-9. között ismét lesz META-INF Atlassian Day. 20 nemzetközi vendorral, ügyfél sztorikkal, deep dive demokkal, workshopokkal. Fókuszban a Server-to-Cloud migráció, és a Data Center megoldások. További részletek »

Hozzászólások

ügyfél sztorikkal

Valódi sztorikkal, vagy marketingelőadásokkal? Mert ha valódi sztorik lesznek, érdemes lehet menni egy kólával, meg popcornnal, csak előtte a sérvkötőt fel kell rakni, nehogy a sok röhögéstől kijöjjön.

Szerintem te csak messzirol lattal SharePoint-ot vagy ugy hasznalod mint egy network share-t maskulonben nem favorizalnad a confluence-et elleneben.

A confluence az egy statikus wikipedia megoldas aztan az evek alatt rabarkacsoltak par megoldast amitol jo messzirol nezve ugy nez ki mint egy kollaboracios platform. Aztan ha elkezdened normalisan hasznalni rajossz, hogy nem az.

Én évek óta próbálom a sharepointot bármi másra használni mint egy ősi onedrive de egyszerűen nem megy

ellenben 2005 óta vagyok confluence felhasználó, üzemeltetek vagy 10-et.

van valami tutorial hogy hogy lehet a sharepointban dolgozni is, nem csak google drive helyett használni?

pl. ilyenekre gondolok, mint doksik összelinkelése, a formázás (kép! Félkövér!) és a wiki funkciók egyszerre működése, stb.

merthogy a confluence-ben mi ilyen “handbook” szerű dolgokat írunk, de ezek az összes többi rendszeren (gdrive és sharepoint) bebuknak, mert sose találsz meg bennük semmit, nincs egy doksi tartalomjegyzék, meg a doksilinkelés katasztrofális.

az összes többi wiki meg gyakorlatilag userellenséges, és senki nem ír hozzá semmit ha nincs legalább egy infós diplomája de inkább kettő, ennek meg pont az lenne a lényege, hogy az ügyfél beleszerkesszen, azaz a markdown, a wikisyntax meg a hasonlók instant bukók.

Mi vegyesen hasznaljuk. Confluence-t pont a wiki celokra jo hasznalni. Viszont ha fileokkal kell dolgozni akkor a SharePoint-nak nem nagyon van ellenfele a piacon:

Metadata alapu search (fileok tagelve country, product, usage, language, doctype (pl training, contract etc) alapjan (igy megtalalhatsz olyan fileokat is aminek se a neve se a tartalma nem kotheto kozvetlenul egy adott tag-hez)
A metadatat egy kozponti helyen adminoljuk igy mindenki ugyanazt hasznalja tag-elesre illetve ha uj library-t kell beallitani csak betoltom az elmentett content type-ot es nem nullarol kell epitkezni (pl 50 oszlopot megkrealni es beallitani a default ertekeket) ennek elonye az is, hogy ha a content type-hoz uj mezot adunk akkor az vegigfut az osszes site-on vagy ha uj product-ot adok hozza ahol hasznaljak azt a mezot az uj product automatikusan elerheto lesz.

Information management policy - retention (ez alapjan obszolalunk fileokat)

Info gathering Power Apps alapu formokkal

Workflow alapu jovahagyas es custom ertesitesek/riportok

Modern linkek SharePoint-on meg akkor is mukodnek ha athelyezed a filet mashova (nem lesz torott linked)

MS tipusu fileokat szuperjol be lehet agyazni SP oldalakra

Power BI miatt egyszeru riportolni is mert nem kell letoltenem az exceleket es azt buzeralni aztan kuldozgetni tovabb csak egyszeruen kapcsolodni a source-hoz a riportot meg SP-n vagy Teams-en publikalni.

Mivel az SP mogott is a OneDrive Enterprise lakik ugyanugy lehet fileokat megosztani es kollaboralni mint OneDrive-on.

Es a millio mas elonyerol meg nem is beszeltem (history es verzio, user es admin recycle bin es meg estig sorolhatnam)

Handbook-ot illetve User manualt mi PDF-ben gyartunk. Az kb mindenhol ugyanugy jelenik meg es lehet ra szamitani, hogy ugyanugy mukodik is :)

A legrosszabb amit atlag user tehet SharePointon az az, hogy ugyanugy szepen megkrealja az agybeteg folder strukturajat mint a korabbi shared network drive-on es aztan csodalkozik, hogy hat ez a rendszer nem tud semmivel sem tobbet. Ilyenkor mindig belinkelem ezt a videot: https://youtu.be/UjcO2mN9exE?t=9

Nekem ezzel a metaadatozással mindig az a bajom, hogy adminisztráció és bürokrácia szaga van.

egyszer megcsináltam, de ha nem kötelező, nem tölti ki, ha kötelező, akkor meg nem tölti fel… megkapom csatolmányba, hogy “nem engedte” feltölteni de itt van tessék :D

ehelyett a confluence template-jeink egy metaadat táblázattal kezdődnek, és az nyilván kereshetővé is teszi.

A PDF exportra pont a META-INFnek van egy jó pluginje, és ott minden csodát beállíthatsz rajt. Mondjuk mi fejlesztésen belül használjuk, de van, hogy nagyceremóniás állami projekt és akkor kell a template

Az, hogy nem metaadat, hanem a fájl része, és a hülye is látja, hogy kitöltötte-e vagy sem. Ha a főnöke hülye, akkor is látja, azaz a mennyiségi átvétel (sic) egy rendszerben zajlik, nem az van, hogy én készítettem A dolgot, amivel kész vagyok és a feladat elvégzéséhez B dolgot kell kitöltenem...

Amúgy meg lehet makrózni és akkor kötelező lesz, de nem szoktuk, annyi esze mindenkinek van, hogy csak simán ott a csillagjel, és kitölti, ami fantasztikusan ugyanezen megoldással sharepointban nem megy, mert ő azt várja tőle, hogy az egy google drive legyen, és nem érti, amikor feljön a kérdés.

Hat nalunk nem csak a kotorony tetejerol IT megmondunk hanem tanitjuk a usereket (train the trainer) es remek site ownereket nevelunk. A training az mindig az adott department-re van szabva igy nem tetrisezes meg YouTube nezes van alatta hanem kerdezz felelek. Amikor rajonnek, hogy bizony ezzel a sajat eletuket konnyitik egybol ok maguk lesznek a szent ige lovagjai es tuzzel vassal terjesztik az igazsagot.

Csak par zart metadata kategoriank van a tobbi department specifikus az nyilt tehat nem nekunk kell piszkalni.

Teljesen jol mukodik de az elejen tobb effortot kivan. Nem lehet letudni egy RTFM-el. 

Plusz az oldalakon is a highlighted content pluginnal listazunk fileokat ami metadata alapon mukodik (scriptet hasznalunk nem a beepitett filtert) igy ha nem tag-el nem fog megjelenni a file az oldalon.