[megoldva] Samsung Smart tv okosítása

Van egy 2015-ös Samsung Smart tv-nk, amit jan. 20-tól elavultnak minősít az HBO-GO és nem indul el rajta. A letölthető legfrissebb firmware van a tévén.

Lehet ebben hardware-t cserélni? Vagy hozzácsatlakoztatni másik "okosítót" vagy valamilyen linuxos médiarendszert?

Hozzászólások

okosito a legegyszerubb, xiaomi stick pl

HBO-Go-hoz ez a legjobb megoldás. Mármint a Xiaomi stick. Már hamarosan kapható a 4K-s verzió is, de a kérdező régi Samsungodhoz nem biztos, hogy szükséges, bár erősebb a hardvere is. Elég a most kapható is.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

előbb jelenjen meg :D
Ezt csak azért mondom, mert már 2 éve is úgy volt, hogy a mi sticknek lesz 4k verziója, már specifikációkat is írogattak, vagy némelyik kínai webshopban már elő lehetett rendelni, de végül sosem jelent meg. 
Persze, lassan ideje lenne. Mondjuk most már hivatalos oldalon is fenn van.

Az av1 támogatás hosszú távon előny lehet, mert youtube és netflix is használ már ilyen codecet is megfelelő eszköznél.

Persze. Veszel egy mediaplayert Nvidia Shield, Roku, Amazon Fire, etc vagy ha almas kell akkor egy ATV 4K-t.

Xiaomi MI box o.k. én is használom.

Apple :

- CPU

- ethernet,- stream esetén nem, de ha NASról akarsz lejátszani, akkor kell.

- HDMI 2.1

- távirányító, touch stb,

- pl .: infuse - és akkor media playerként használhatod,

- képminőségben, ez a legjobb. Nekem nem volt alkalmam összehasonlítani, de több teszt is ezt mondja

 

persze ezek nagy része Neked lehet nem kell. O.K. a Xiaomi, de az Apple többet tud, igaz meg is kérik az árát. 25e <-> 75e.

Tehát gyenge az ATV -ben a wifi? :)

 

Nem erre gondoltam, hanem a MI Boxban nincs ethernet. Nagy bitráta esetén jobb az ethernet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_HD_Blu-ray

The specification allows for three disc capacities, each with its own data rate: 50 GB at 72 or 92 Mbit/s, and 66 GB and 100 GB at 92, 123 or, 144 Mbit/s.

Azt a 144 mbitet azért elég könnyen megugrod ma már wifin is. De valóban, a kábel a legjobb. Én ma már nem vernék érte szét egy lakást, ugyanakkor.

Nálam pl 300 mbit simán van letöltésben, több is lehetne, de ennyit tudtam speedtesttel mérni, mert ennyire is vagyok előfizetve. Sima mezei upc connect box, 5ghz, megfelelő helyre téve. :)

Plex mellett nyomhatsz a háttérben egy PC-t. Azzal az erővel akár a magát a PC-t is rákötheted a nagy tévére és felesleges bármilyen box. De a KODI működik önállóan is. 

Az ATV árkategóriában már Nvidia Shield Prot lehet venni, az mindenben túltesz az ATV-n. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Chromecast a legegyszerűbb, de ahhoz kell telefon vagy pc is, önmagában nem nagyon tud semmit.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Ha Telekomos vagy, válts az új Telekom TV-re, az egy Android TV.

Igazad volt, gyuszk, meg mindazoknak, akik próbáltak lebeszélni erről a tv-stick-ről.

Ez a https://xiaomishop.hu/mi-tv-stick-tv-okosito-android-tv-rendszerrel egy fostalicska.

Tegnap néztem meg rajta az első HBO Max-os filmet (Kimi, amit egyébként itt a hupon ajánlott @Kepe, köszönet érte) – és a jó sztori ellenére a látvány az élvezhetetlenséggel volt határos. Lehet, hogy csak valami router- vagy wifi-inkompatibilitás az oka, de kifejezetten rossz minőségű volt a film. Pláne, ha összehasonlítom azzal, ahogy a tv egyébként szokta mutatni a filmeket (akár régebben az HBO-GO-s filmeket is). Sokszor mondja egyébként a stick (tévesen), hogy a wifi nem biztosít internetet. Úgyhogy ott lehet valahol a kutya elásva. Vagy a tv felbontása lehet, hogy épp ütközik azzal, mint amit szeretne meghajtani a stick... Mindegy. Kétszer is meggondolom ezentúl, hogy azon nézzek filmet.

Próbáld ki 5Ghz -es wifin. Nem tudom, hogy ugyanaz a wifi chip van-e benne, mint a Boxban, de úgy tapasztaltam hogy egyes 2,4Ghz-es AP-kkel nagyon nem szeret együttműködni (akár már egy 720p-s mkv átvitele is nehéz pl. NASról).

Pl. régebben a Telekom féle HG8245H -vel nagyon szar volt a kapcsolat 2,4Ghz -en, de most a UPC connect box -on 5Ghz -el szélsebesen visz mindent.

A másik (amit használok is az egyik Mi Boxommal) az USB ethernet adapter, de ezen nincs olyan lehetőség úgy látom.

Nekem optikás DIGI van, de semmi bajom sincs a Mi Stick-kel sem a HBO Max filmekkel sem a Netflix filmekkel, de a PLEX és a Youtube is zökkenőmentes.
A gombnyomások után néha van kb. egy másodperces spétje, de ha már nézek valamit az folyamatos. De újabban hetente rámegyek direktben a frissítésekre a play-ben is meg a rendszernél is és akkor ritkábban fordul elő ez a jelenség is.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Szerkesztve: 2022. 01. 23., v – 14:50

Xiaomi Mi Box S

  • Android 8.1 Google TV (magyar is)
  • 4K UltraHD + HDR
  • Google Assistant és Chromecast
  • Bluetooth hangvezérléses távirányító
  • Négymagos CPU, 2 GB RAM és 8 GB tárhely
  • Dolby és DTS támogatás
  • Netflix, Youtube, Spotify, HBO GO, Google Play

Újonnan ezt már nem venném meg, dacára hogy nekem kettő is van és szeretjük használni. Régi az az android (amúgy 9-re frissült azóta, de akkor is). Biztos van valami utóda.

És a szomszédok ne használjanak gagyi BT eszközöket, mert ezen nem lehet a BT láthatóságot kikapcsolni (nem, nem lehet, ne vitázzon senki :)) ), szóval ha van egy gagyi vakon scannelő okoshangszórója a szomszédnak, akkor szivni fogsz vele.

nekünk a családban van 3db, 1-1 a szülőknél még a v3-as és egy nekünk a v4-es viszont ezt a Bluetooth problémát nem értem,
tudtommal ezeken az eszközökön még nem okozott problémát hogy bárki/bármi kapcsolódni akart volna, max az volt zavaró ha a googleHome feldobta épp mi megy (VLC)

A 3 frissítését nem ismerem, a 4-en emlékeim szerint nem olyan rég volt update, igaz ami igaz csak android 9 viszont nem találtam még olyan appot ami számomra szükséges és ne futott volna rajta.

Játszani nem ezen fogunk az egészen biztos de ebben az árkategóriában nem is arra van (Stadia sem megy el rajta pedig az stream)

Szerintem egy Chromecast sem tud többet, sőt és mellette még drágább is. A Gagyi android-box-klónok iránya meg ... a szolfáltatói (pl. voda) android-szerű boxokról nem is beszélve.

persze kinek a pap kinek a paplan :)

Funkcionálisan teljesen jó. A BT probléma leirása: az eszköz BT discovery láthatóságát nem lehet letiltani, vagyis mindig látszódni fog a BT-n scannelő eszközök számára mint lehetséges target. Nézed a filmet, és feldobja a képernyőt, hogy valaki pairingelni akar. Igen - nem válasz van, ignore forever nincs. Ha nemet mondasz, 5 másodperc múlva megint jön vagy jöhet.

Ez lehet humán folyamat vagy automatizált is. Automatizált alatt bt-s hangszórókat kell érteni, mert abból a gagyibb fajta azt csinálja hogy scannel és pairingel mindennel, amit lát. Pl. a szomszédból.

A megoldás pedig nálam hosszas huzavona után a honeypot lett, vagyis elővettem egy régi aliexpresses BT receivert ami engedte hogy a szomszéd hangszórója rácsatlakozzon, és ott is maradt.

 

Ennek a dolognak a normál kezelésére minden rendes eszközben le lehet tiltani a BT láthatóságot, de:

- ebben az android verzióban a felületen nincs rá gomb

- és még az apit is letiltották, vagyis az elérhető tweak appok hatástalanok

- ha pedig simán kikapcsolod a BT-t, akkor ugrik a távirányitód is, mert az is BT-s. :)

Egy ilyen dolog kapcsán azt kell hogy gondoljam hogy az androidnak se az open source mivolta, se az android tv/pixel/nexus/android one igéret nem biztos hogy túl sokat ér. Kár, hogy az út szélén hagyták ezt. Még ha nem is érint tömegeket.

érdekes a probléma amivel találkoztál, én még nem futottam bele és közben eszembe jutott hogy apukámnak van is egy bluetooth hangszórója, olcsóbb kategóriát nem igazán tudok elképzelni de az sem akar állandóan csatlakozni, lényeg, nem hinném erről a jelenségről hogy túl gyakori lenne.

Persze ilyen szempontból a bluetooth távirányító valóban elég nagy szívás, erre nekem sincs okosabb ötletem

Engem is utolért az HBO GO probléma LG TV-vel.

Chromecast 4K verzióját sehol nem találtam raktáron, Xiaomi Mi TV Box S-ről olvastam pár kellemetlen dolgot, azt mellőzném. Roku 4K és Amazon Fire szimpatikus.

Egyelőre az Amazon Fire TV Stick felé hajlok, de nem tudom, hogy be merjem-e rendelni.

Egyik okosítót se ismerem, szívesen olvasnék konkrét tapasztalatról.

https://www.mall.hu/multimedia-lejatszo/google-chromecast-4-google-tv

Nekem van ilyen, fényévekkel jobb, mint a Mi TV Stick (abból is van kettő...). 

Nem vennék sima chromecastot. Egyébként mindkettő működik, teszik a dolgukat. HBO GO, Netflix, Youtube, KODI, VLC, ezeket használom rajta. 

Szerintem az HBO GO probléma már nem is akkora probléma.

Március 8-án indul Magyarországon az HBO Max
https://hvg.hu/elet/20220201_HBO_Max_Magyarorszag_streamingszolgaltatas

Persze kicsit drágább cserébe viszont végre kap egy normális felhasználói felületet és jóval nagyobb kínálatot.

Feltételezhetően az HBO Max elérhető lesz régebbi platformokon is. kinézetre netflix koppintás.

En nem vennem meg. Azert nem vennem meg, mert ez az elso mondat: "Az A95X F3 Air II TV BOX az RGB világításával, igényes felhasználói felületével kitűnik a médialejátszók tömegéből és működik a Netflix, HBO GO is és gond nélkül lejátssza a 4K tartalmakat (Youtube-on is).".

Majd szepen megcafol MINDEN egyes allitast benne:

- "Az HBO GO alapvetően nem működik, de az ingyenes Kodi-n keresztül igen, így nem kell mellőzni azt sem." Tehat megsem mukodik gond nelkul, ha valtozik a felulet akkor varni kell, amig adaptaljak a plugint, stb stb. Barkacsolni jo, de ha az ember barkacsolni akar, akkor miert nem dugja ra a sarokba porosodo pc-t/ocskalaptopot/ocskanadroid telefont es hasznalja azt.

- "Netflix van és működik, de licenc hiányában nem 4K, annak ellenére, hogy az előfizetés az.". Tehat, akkor megse jatsza le a 4k tartalmakat, legalabbis a Netflixet nem. 

Az a "teszt", cikk, leiras, stb, ami ennyire szoges ellentetben all elolvasas utan az elso mondattal, az kb a pokolra valo. 

Két dolognak kell szerintem teljesülnie egy androidos médialejátszónak ahhoz hogy komolyan lehessen venni:

- official android tv (chromecast sink)

- netflix, hbo go licenszek, hogy működjön is. A kodis addonon keresztül megkalapált verzió az minden, csak nem jó. Kivéve ha szeretsz időnként kalapálgatni, állítgatni, néha meg szimplán mást nézni, mert éppen nem működik.

Szerencsére a netflix még támogatja a 2012 es Samsung TV-t is :D 

Fedora 36, Thinkpad x280

Aki rá van függve a netflixre

Valszeg abból nem élnek meg. Ezért kell minél szélesebb eszközparkot támogatni. Főleg, hogy már egy halom streaming szolgáltató van. 

Persze igazad van, pontosan látják,  hogy megéri működtetni az appot  a majd 10 éves TV-ken is.

Fedora 36, Thinkpad x280

És mi kell egy h264 videó lejátszásához ? h264 dekoder, az meg van a TV-mben. Ezenkívül meg kell egy lista/menű, hogy a filmet ki tudjam választani. Ennyi.

Értelemszerűen, más a netflix kliens a 2019 es UHD TV-men mint a 2012 esen. Viszont arra, hogy egy filmet kiválasszak és megnézzem arra mindkettő megfelel.

Fedora 36, Thinkpad x280

A netflix nem igy gondolja. Technikai limitaciokra hivatkozva engedte el a regi samsung teveket. Tavaly ota az AV1 codeckel kiserleteznek (elvileg mar aktivan hasznaljak is), ez pl. biztosan nem fog menni gyengebb hardvereken.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Simán lehet kodek gond. Samsung amúgyis elborult ezen a téren. A régi 2013 as TV-m minden szart lejátszik. Az újabb 2019 esbe meg már nem licenceltek csomo kodeket, DivX pl nincsen benne, meg valamilyik hang se stb. Szóval visszafele fejlődnek ...

Fedora 36, Thinkpad x280

Ez így van. Viszont ahogy említettem is az ilyen cégek abból élnek, hogy a streamek, minél több embert/eszközt stb elérjenek. Így elemi érdekük minél több eszközt támogatni. Ezért támogatják a majd 10 éves vagy akár régebbi TV-t is.

Ezért érthetetlen (számomra) az olyan kisebb streaming szolgáltatok (HBO max stb) akik pont, hogy dobálják elfele a régebbi TV-k támogatását, ezáltal potenciális ügyfeleket veszítve.

Fedora 36, Thinkpad x280

Csakohogy azokbol az abrakbol nem olvashato ki, amit te valoszinusitesz, amit pedig a sajat peldadon at valoszinusitesz, az tul kicsi minta ahhoz, hogy azt a kovetkeztetest vond le belole, amit levonsz, de mint mondtam tokmindegy...

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Chromecast-ot használok egy régebbi Sony Bavarian. Worksforme.

trey @ gépház

De mi van ha DVD-t néz rajta? Semmi! - Csak egy jó 4K-t tudó házi mozi erősítő kell a "felbővítéshez". A tapasztalataim szerint a képminőség inkább azon múlik, hogy milyen digizéssel vagy originális felvételről ment-e DVD-re (is!) az anyag. (Baj is lenne, ha csak szigorúan 4K műsoranyag lenne nézhető vele. - Az elérhető legjobb filmekre nem az a jellemző, hogy natív 4K-s eredetűek.)

(Az, hogy folyamatosan bővítik a 4K Blu-Ray lemezekre is tett filmek mennyiségét, semmit nem jelent. A régiek azon is kb. DVD minőségűek. Egyedül a hang más tészta, egyes esetekben újrakevernek vagy újra szinkronizálnak, az ilyenkor nyilván jobb, mint a DVD-k szokásos 5.1, max. DTS-e.) Rendszerint, mondjuk egy 1960-as film újradigitalizált, digitális felújítása sem változtat ezen. Persze a korábbi DVD-s sokszorosításhoz képest jelentősen jobb lehet, - (Pl. nagy kedvencem, Audrey Hepburn: Breakfast at Tiffany's, (1961) digitális felújítása nagyon jó képminőséget hozott, - de csodák nincsenek.)

És mivel itt a TV-Streaming témáról volt szó, ott ez a minőség az átvitel miatt csak romolhat.

(Egy Denis Villeneuve féle Dune az igen.., az szinte "ordít" a natív 4K lejátszásért.)

Ha módod lesz, nézd meg az "Apokalipszis most"-nak a 2019-es 4K kiadását (igaz ez csak 1979-es film). Vagy a Tízparancsolat-nak a tavalyi 4K-ját (na az viszont 1956-os film). Beszabehu minőségben csinálták meg a restaurálást. Persze kell hozzá egy jó nagy OLED TV amin megnézi az ember.

"Apokalipszis most"-nál még a DVD kiadás is egészen kivételes képminőségű volt. - Meg fogom szerezni majd, mert fiatalkorom szuperlatívuszokban emlegetett filmje volt. Utoljára a kétezres évek elején láttam, (DVD-ről,) akkor még elment tartalmilag. Lehet, ma már a tartalomra nem lennék olyan lelkes, - de ha elérem, a "non CGI" látványért biztosan megveszem és egyszer még megnézem majd.

A "Híd a Kwai folyón" is nagyon jó minőségű felújítás lett. - Ott a tartalommal sem lehetett-volt bajom :)

Hat a dvd felskalazasa 4k-ra egy olyan mutatvany, ami a klasszik "szarbol varat"-kategoria. Mondom ezt egy 4k-s hazimozi erosito, es egy 4k-s bluray lejatszo, valamint egy 55"-os oled teve tulajdonosakent. A regi dvd-gyujtemenyembol nem nagyon nezek mar semmit, viszont az uhd bluray filmet kurvajok tudnak lenni. A netflix eseteben viszont rendelkezesre all nagy szamban a 4k-s tartalom, kiveve ha telefonrol chromecastolva nezik...

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Én viszonylag még ma is sok DVD-t nézek a gyűjteményemből és 3 éve már 4K panelen. Nekem vannak Blu-Ray lemezeim amelyekkel ezen a rendszeren némelyik pariban van képminőségben. (Nem a natív 4K-sokkal az biztos.) A Netflix nálam nem pálya, mert dráma-kedvelők vagyunk, - az eddig 2000 óta megtekintett 2500 filmünkből kb. 1000 dráma! - Nem annyira amerikaiak. :) azokat nem hiszem, hogy megtalálnánk ott.

Lányoméknál néha nézem a választékukat, de nem vagyok elájulva tőle, ráadásul a Netflix saját gyártású filmjeit meg egyenesen úúútálom. (Most próbát téve, a "Mando" 2 évadját kínozzuk, de már a negyedik résznél kezdem unni, "ugyanolyan-ugyanaz" mint az első három.) Ja látványosabb, - több pénzt áldoztak rá, - mint az átlag, de érzem rajta is a streaming "időkitöltő koncepciót". Nem tehetek róla, de az elmúlt években időről-időre látunk netflixes produkciókat, kb. amióta elkezdett terjedni, mindig ezt érzem rajtuk.

Sajnos vannak művek, amikből egyelőre nincs 4K-s minőség - de maga a mű attól jó, ezért nem valószínű, hogy a 4K-s TV tulaja odagurítja a pincéből a régi Junosztyot és aztán azon nézi. És mivel minden embernek más, hogy mit tart jó műnek, ezért simán nézhet valaki 4K TV-n akár SD-ben meglevő művet is.

Igaz, ha jó a film, - leköt, - akkor némi homály is belefér  :)

A példa három általam megtekintésre nagyon vágyott-keresett film, de ahol csak találtam valamit ezekből, az SD.avi volt.

Wim Wenders: Berlin felett az ég (1987) - (Der Himmel über Berlin)

Michelangelo Antonioni: Túl a felhőkön (1995) (Beyond the Clouds - Al di la delle nuvole)

Ilona az esővel érkezik (1996) (Ilona llega con la lluvia) - kolumbiai-olasz-spanyol film

Ezek nálam normális minőségben azóta is wish-listásak, de nem valószínű, hogy még az életemben már előkerülnek.

A rétegfilmek sajnos nem keltik fel a felújítást finanszírozók figyelmét.

Sajnos lesznek olyan filmek és sorozatok, amelyekből sosem lesz 4k minőségű. Amit nem filmre rögzítettek, hanem kazettára, digitális hordozóra az akkori technikával, abból nem lehet utólag többet kihozni. A filmen ott van a jobb minőség általában, csak modern digitalizáló készülék kell hozzá. Sőt, akár több fennmaradt film tekercsből is össze tudják dolgozni az új digitális változatot. 

Sorozat példa például a star trekek. Van amelyik régebbi szériából van egészen jó, szélesvásznú digitális kiadás már (next generation). De későbbiből csak gyengébb minőségű 4:3as (voyager). Utóbbi nem filmre lett rögzítve sajnos. 
https://www.youtube.com/watch?v=M3w6Lf4Um6Q