[meanwhileinHungary]MPL Posta EU-ból érkező csomag (Lettország)

Lettországból érkező csomagra mikor számítsak?

A dolog apropója az, hogy most kaptam a postától egy két évvel ezelőtti számlát, amiről szerintük kiértesítettek, de nem kerestem akkor, ezért a kibocsájtónak két év múlva eszébe jutott újra küldeni. (eredeti borítékot mellékelték ami tényleg visszament nem kereste jelzéssel) (ergo ha megjött ez a lett csomag sem biztos, hogy kapok róla értesítőt...)

Mikor kezdjek aggódni, érdemes-e tudakozódni a csomag után a postán, vagy csak az agyukra megyek és ráülnek/megtapossák/ami egyéb eszükbe jut ha ráfekszem a témára...

(Tudom, biztosan nem a posta tehet róla, hanem én voltam rossz és a koboldok nem szenet raknak a postaládámba, hanem kivesznek néha egy postai értesítőt)

Webshop Lettországból postáz, eddig a tracking (lett postai tracking szám van):
Nov 9 dispatch from webshop
Nov10 arrival at office of delivery agent
Nov11 item sent abroad
--cut--
Estimated delivery date from Nov 23 to Nov 30 (ők is tudnak valamit... majd három hetet adtak a csomagnak)

Hozzászólások

Kérjed a küldeményeket nyomkövetéssel.

Azt a Mkir. posta sem ignorálhatja, ergo nyoma lesz, hol tart a csomag.

Nekem a követés mutatta, hogy a csomagom a postán átvehető. Leírtam a számot cetlire, mentem számonkérni. A rendkívül udvarias hölgy úgy tájékoztatott, hogy "már nem dobnak be értesítőt".  Akkor mi a lófaszt csinálnak???

És még nem is a csomag számát kérte, hanem a címem érdekelte.

Normális ember már nem kommentel sehol.

Mint említettem, van lett tracking száma, úgyhogy van tracking.

Bekolbászoltam a postára, nehogy értesítés nélkül visszaküldjék:
- igen a szám alapján ő is látja, de ezt még csak külföldre küldésre előkészítették, semmi nyoma, hogy elküldték volna, ott biztos látszódna ha megérkezett volna Magyarországra, amíg ott nem látom, addig ne jöjjek, mert biztos nem érkezett meg.... vagy fognak hívni telefonon (látja a számomat) vagy megy értesítő ha megjön.

Türelmesen végighallgattam a marketinget és hazajöttem... gondolkodom rajta, hogy érdemes lenne egy tudakozványt elindítani itthon is meg kint is. Lényeg, hogy épségben megjöjjön a fa alá a cucc fiamnak, ami egy díszpárna...

(a lett trackingen az áll, hogy "dispatched to abroad" az MPL tracking oldalán ugyanerre a tracking számra ugyanezzel az időbélyegzővel meg az áll, hogy külföldre küldésre összekészítve, és ezen lovagol a tintahuszár az ablakban, szerinte Nov 11 óta ott csücsül Rigában, legalábbis az ügyfeleknek szánt verziója szerint -- tartok tőle, hogy a magyar cimkét kicsit átírták a trackingben, hogy ezzel a szöveggel le lehessen koptatni az érdeklődőket, hogy több idejük legyen feldolgozni a csomagokat)

Nekem úgy tűnik, magyar tracking mindig kevésbé informatív, és igen, próbálnak időt nyerni a logok késleltetésével (ez néhány éve változott valamikor).

Mostanság volt olyan csomagom, aminél itthoni követés alapján még csak elküldték külföldről (ergo eszerint meg sem érkezett), külföldi követés szerint pedig már VÁM elé állították és át is ment rajta... vagyis a másik fél felé közlékenyebbek.

...aztán megindult itthon is, és ettől a ponttól kezdve gyorsabbnak tűntek... de összeségében annyira nem voltak azok, csak nem frissíteték az információt...

Nekem rendszeres (kb minden angliából érkező csomagnál) a posta.hu tracking oldalán, hogy csütörtök hajnalban beérkezett a csomag a kijelölt póóóstára, egész nap nem történt vele lófasz sem a tracking alapján. Aztán péntek reggel látszik h. csütörtök délután műszak zárás előtt (amikor amúgy szintén ránéztem már előző nap) átvételre kész lett.

A lett csomag állapota változatlan...

...meanwhile:
- magyar edigital szállítás 2 munkanap, rendelés leadva november 25, azóta jött két üzenet, hogy rendelésed átadásra vár szállítópartnerünk felé, az egyik 27-én, a másik 30-án, két külön tracking számmal. A partner trackingje szerint még csak létrehozták a tracking számot a rendszerükben, egyikkel se történt semmi (webshop nem adott át nekik még semmit)
UPDATE: dec 2 edigital ma azt mondja, hogy a rendelés úton van egyik telephelyükről a másikra, még nincs a kézbesítő futárszolgálatnál, ma egy hetes a megrendelés.
- német webshop: rendelés feladva nov 28, feladva nov 29, megérkezett dec 1... (ugyan nem logisztikai minuszpont, csak túlzott elvárás, hogy eddig minden német rendelésem mellé jött valami termékminta mennyiségű édesség, ezzel nem jött semmi :)  de ez már itt van ...)

Csak, hogy ontopic legyek, igen, erre én is emlékszem amikor utoljára postával érkezett valami, mintha direkt este záráskor állítanák át, nehogy aznap még bemenjen... azóta igyekszem úgy rendelni, hogy az MPL-nek ne legyen köze hozzá, és most erősen bevésődött megint, hogy ennek bizony volt oka...

Ez az ország egy logisztikai csoda, tele van féregjáratokkal meg fekete lyukakkal...

blekkfrájdéjen vásárlás edigital/emag/alza/mediamarkt: az ember maga hívja ki a sorsot sajátmaga ellen. Bevallottan nem tudnak megbírkózni (egyik sem) ezzel a rendelesmennyiséggel úgy, hogy emberi hataridőre kihozzák a cuccot. Erre jön még rá hatványozottan, ha pont a magyar királyi póósta a szállítást végző, és nem pedig a gls, dpd, vagy bármelyik más futárcég.

Ahh igen... rosszkor rendeltem be kell látnom, black Friday előtti késő délután. Igen, valószínűleg ez alatt omlottak össze. (mármint edigital belső áruszállítás, mert közben jönnek a GLS meg egyebek által a dolgok folyamatosan, szóval azért vannak cégek amik tartják a lépést - németből GLS hozta, és hát ott is van black friday)

UPDATE 2021.12.08
- edigital: holnap lesz két hetes a rendelés. A raktáron lévő termék még mindig nem hagyta el az edigital raktárát. Mivel egy edigital bolt mellett jártam rákérdeztem hátha hozzá tudnak rakni valamit a rendeléshez.. nem. Egyébként edigitalnál már csak rendelés van, a raktárkészletről vásárlás az emag boltban mellettük. Tavasszal valamikor meg fog szűnni az edigital és csak az emag marad.
- lett csomag: tracker nem mozdul, posta reagált a reklamációra: nincs a magyar postánál a csomag, feladó: ha a feladástól eltelik egy hónap és nem érkezett meg akkor tudnak reklamálni, ez e hét szombaton lesz, azt mondták beszéljünk jövő héten. (fermati sejtés vmi megállapodás alapján annyit kell garantáljon a lett posta, hogy 30 napon belül ki legyen kézbesítve, és a magyar fél tudja ezt, talán mágikusan ezen a héten meg fog indulni a tracking? reménysugár... ha nem akkor a gyerek karácsonyi pakkjából ez hiányozni fog - és én még azt hittem időben rendeltem lol)

UPDATE 2021.12.09
- edigital: a csomagom pont két hét alatt megtalálta az edigital raktárának a kijáratát, ma átvette a futárszolgálat tőlük a csomagot, repesztünk :)

UPDATE 2021. 12.12
- üdv lettországból: bár a tracker elvileg úgy van beállítva, hogy szóljon ha mozgás van, mégsem jött semmi, de ennek ellenére pont a 30 napos határidő lejárta előtt elkezdett mocorogni a csomag. December 7-én ugyebár azt mondta a posta, hogy nincs náluk, a trackerbe dec 10-én jelent meg Magyarországon, pont egy nappal az előtt, hogy a feladó reklamálhatna... micsoda véletlen ... és másnap már az 1. sz. csomagkézbesítő bázisra került a csomag... már alig várom, hogy megtapasztaljam, amit annyi ember írt a google értékelésekben a mapsen... (1,5 csillag 114 vélemény) - nagyjából kamu kézbesítési kifogásokra, telefon fel nem vételre lehet számítani, és arra, hogy a csomagot csak akkor kapom meg, ha bemegyek érte, vagy kb 1-2 hét múlva.

A tracker szerint kedden felvett csomagomat még nem hozta meg. Log szerint háromszor indult el vele, ebből két alkalommal további nyom nincs, de az első sikertelen: „ügyfél kérésére későbbi időpontban kézbesítés”. Ez egészen pontosan úgy történt, hogy felhívott, hogy menjek le a csomagomért, én meg mondtam, hogy nem vagyok otthon, de az asszony a kisgyerekkel igen, vigye fel, átveszi. Kb. azt reagálta, hogy neki ahhoz most nincs kedve. Erre lehet számítani. Már bánom, hogy nem kértem a cuccot FoxPost automatába, minden este ott megyek el mellette…

A posta olyan amilyen. Milyen következménye van ha rosszul dolgoznak?
Én most írtam neki, hogy a küldeményem az Újpesti 1-es postán van három hete. Mire számíthatok? Nyomkövető mellékelve. Válasz és lényeg:

Ugyanakkor a nemzetközi küldeményforgalomban állandó jelenség, hogy az alacsony postázási költséget, vagy ingyenes szállítást jelző webáruházak jellemzően nem ajánlott küldeményként vagy csomagként postázzák a küldeményeket, hanem úgynevezett nemzetközi közönséges levélként, amelyekhez nem társul részletes nyomkövetés és időgarancia szolgáltatás.

De már ott van náluk a postán bmeg. Nem éri meg? Intézzék úgy, hogy megérje. A posta megmarad ilyen düh levezető szelepnek.
 

Lazán kapcsolódik a sztorim, német forrásból jött egy sima levélként kezelt csomagom, elhanyagolható érték, de szerettem volna egy olyat... Bedobták az értesítőt, mentem a város főpostájára, mint azon állt. Nem találják, lefénymásolnák az értesítőm, és felírnák a számom, de mivel egy kb. 70 ezres város főpostáján nincs pillanatnyilag működő fénymásoló, kézzel írják fel az adatokat. Pár napra hívnak hogy még mindig nincs meg. Aztán köv. héten arra járok, akkor se tudnak többet, de javasolják hogy 8 - 15 óra között menjek be a vezetőhöz és ő segít. Bementem, ő se találta, mondta hogy ez sima levél bárki átvehette, de keresik. Nem csináltam nagy patáliát, mert tudom, úgyse az baszta el, aki szembe áll velem. Azért otthon az online ügyfélszolgálaton is nyitottam rá egy bejelentést, mert a postafiókban nem akartam semmi elismervényt adni az ügyről.

Most jön a vicces rész. Az online bejelentés délelőttjén még hívtak hogy megtalálták a város egy másik postáján, de nem azon ami közel van a lakásomhoz, átviszik holnapra a főpostára. Bemegyek reggel a főpostára. Sorbaállok, nyújtom az értesítőt, személyit, lakcímkártyát, és említem hogy tegnap hívtak, és áthozták a csomagom ide. Volt is két csomag "odakészítve", ránéz a hölgy, mondom ja kb olyan méret lehet, "Név alapján nem az Öné". Oké, megy egy kört a postán, hátha lerakták már vhova. Mondja semmi, menjek a vezetőhöz ha már úgyis hívtak. Az odamegy az előző ablakomhoz, az "odakészített" cuccokhoz, és láss csodát, az volt az enyém. Majd lebasz hogy miért nem állok sorba érte mint a többi ügyfél...

nekem februárban jött csomag lettországból. akkor kb 1,5-2 hét volt mire bejövő küldeményként megjelent a postánál, aztán 2-3 nap múlva nálam.

A feladó által megjelölt határidőre nem érkezett meg a küldeményem, mit tehetek?

Javasoljuk, jelezze feladója számára az esetet. Tekintettel arra, hogy a nemzetközi megállapodások értelmében kézbesítésig a küldemény a feladó tulajdonát képezi, a feladó kezdeményezheti a körülmények vizsgálatát a partner szolgáltatónál.

Akkor kivárom a feladó által megjelölt 30-át, és ha aznap nem látszik semmi a trackingben, továbbra is fekete lyuk van a csomag helyén, akkor indítok egy tudakozódást a postánál meg a feladónál is. Azért a holnap estét még kivárom, hátha felébred csipkerózsika addig. (másodikán lesz 3 hete, hogy a csomag a feladó trackere szerint elhagyta Lettországot)

EDIT

Elfogyott a türelmem és chatbe elegyedtem az eladó ügyfélszolgálatával. Abban maradtunk, hogy menjek be pénteken is a postára tudakozódni, ha nincs update, akkor jövő héten újra postázzák.

Szerkesztve: 2021. 11. 28., v – 23:33

Érdekes, UK-ból kb. 2-3 nap alatt minden ideért eddig. HU-HU küldeménynél már volt > 2 hét is. USA-ból 1 v 2 hét alatt ért ide csomag.