- hendrick blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hozzászólások
Szerencsére pár év múlva kapcsolt a fogyasztóvédelem és kikötötték, hogy ilyet nem szabad csinálni, a tulajdonosnak önmagának képesnek kell lennie kicserélni a fényszóróizzót.
akkor pls cseréld ki magadnak az izzót az új C vagy S osztályban. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.autonavigator.hu/cikkek/tenyleg-kinszenvedes-az-izzocsere/
2006 augusztusától Európai Uniós előírás, hogy az izzócsere: 1. könnyen elvégezhető feladat legyen, 2. a kezelési könyvben lépésről lépésre benne kell lennie a folyamatnak, 3. az autóhoz járjanak olyan szerszámok, amire a művelet során szükség van (csavarhúzó, kulcsok). Korábban ez nem volt így konkrétan szabályozva, és a gyárak úgymond vissza is éltek a lehetőséggel, mert egy-egy izzócseréhez olykor az autó egész elejét szét kellett bontani. Az 1990-es évek közepétől az iménti dátumig bezárólag forgalmazott típusok adhatnak okot különös aggodalomra, például a Volkswagen Golf IV, amelynél horrorfilmbe illő szétszerelési jelenet után lehet csak kicserélni az elpukkant izzót – a Golf V és VI szerencsére már nem ezen az úton haladt tovább.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/DE/TXT/PDF/?uri=uriserv:OJ.L_.2…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2009-es V70-emben pont tegnap cseréltünk gázkisüléses (a.k.a. Xenon) tompított fényszóró izzót kollégával. Párban (izzók tekintetében) ofkorsz, mert még a gyári, 12 éves (230.000km-t futott autó) izzók egyike! égett csak ki, én meg fosóztam a cserétől. Egyszerűnek viszonylag egyszerű volt [YT video megnézés 3x előtte!] (elsőt kolléga cserélte, a másodikat, már felbátorodván én) így utólag, csak épp a gépkönyvben nem írtak róla semmit, azon kívül, hogy forduljak - lehetőleg - gyári "ovloV" márkaszervízhez. :) Mondjuk ez már D1S volt, nem a másik D2R, aminél ott volt az a szappantartó méretű ballaszt/trafó a lámpatest végén a meghaló emberrel a 2003-as S80-ban... :) szóval #workedforme :P
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
például a Volkswagen Golf IV, amelynél horrorfilmbe illő szétszerelési jelenet után lehet csak kicserélni az elpukkant izzót
hazugság, kis kézügyesség vagy kis ügyes kéz kellett csak hozzá.
nincs aláírásom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 - elmennek a búsba' a kaszniba csomagolt, nem cserélhető/javítható akkuval... Remélem, megérkezik hájblézer is, hogy egy valóban durva baromság ellen ő is felemelje a szavát... :-D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oszt mit változtat, ha felemeli?
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lesz lent :-P Illetve végre valami olyan ellen is szövegelhet, ami valóban ordenáré durva pazarlása a rendelkezésre álló erőforrásoknak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ő legalább tudhatóan és biztosan a "lábával-pénztárcájával" fog szavazni, és közelébe nem megy egy ilyen elektromos autókkal kereskedő cégnek. Tehát a fogyasztók ki nem adott pénzének, van egyedül hatása egy pusztán konzumidióta-őrület megfékezésére. (Tudatosan kéne ezt az eszközt használni, hajbi ezzel legalább következetesen próbálkozik.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pedig azt szeretném, ha minden elektromos autóban ugyanolyan akku lenne egy kis fedél mögött, mint a tanksapka (mint ahogy minden benzines autóba ugyanolyan benzin megy, nagyjából). Amikor beállsz a csereállomásra, lehúzod a kártyádat, kinyílik egy kis ajtó. Onnan kihúzod a feltöltött akkut, helyére beteszed a kocsidból kihúzott kimerült akkut, becsukod az ajtót, és mégy az utadra. Lehet finomítani, pl. a leadott akku maradék töltöttsége alapján vegyen le megfelelő összeget a kártyádról. Ha túl nehéz az akku, kellene valami segédeszköz, pl. robotkar vagy kiskocsi, kezelő személyzet, mittudomén.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a kihúzod-visszadugod picit erős lenne, mert párszáz kilókat nem igazán lehet csak úgy ki-be huzigálni - de igen, az lenne a valóban értelmes megoldás, ha a töltögetés helyett az akkupakkot _bérelné_ a jármű tulajdonosa (azaz nem kéne megvennie), és a bérelt aksit tölthetné is, de lenne lehetőség cserélni is, ahogy azt az ipari eszközökben megoldották.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PoC pedig már van rá, random search pl.:
https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw&ab_channel=FullyChargedShow
https://www.cnbc.com/video/2021/03/03/a-first-look-at-amples-battery-sw…
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első linkhez adalék:
2021 szeptember 29-ére a NIO felhasználói sikeresen teljesítették a 4 000 000 akkucserét. A mai napig összesen 504 cseretelepet adtunk át. Az utolsó negyedév végére terveztük elérni ezt a számot, de már most 500 felett járunk
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Józsi hozd a flexet, fogd meg a söröm egy picit!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A gyártás gyorsabb és olcsóbb lesz, de pl az akkucsere nem biztos, hogy
Mennyibe is kerül a cybertrack?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsit off: gondoltam utananezek megis mennyi ez a 12000 tonna, mert eleg nagy szam. Persze hidraulika vagy attetel (esetleg e ketto) allitja elo, es nem ugy, hogy felemelnek egy ekkora targyat, de ettol fuggetlenul szep nagy.
Egy II. vilaghaborus cirkalo vagy konnyu repulogephordozo volt nagyjabol ekkora. (persze elternek a forrasok, illetve nagyon sok mulik azon, hogy az uzemanyagot, loszert, legenyseget beleszamoljak-e, a Washington Naval Treaty erre nem veletlenul tert ki kulon)
Nehany ismertebb hajo(osztaly) hasonlo tomeggel/vizkiszoritassal:
Nev | Tomeg [tonna] | Osztaly/Tipus | Megjegyzes |
---|---|---|---|
HMS Belfast | 11550 | Town osztalyu konnyu cirkalo | London nevezetessege, a Temzen muzeumhajo |
Deutschland (Kriegsmarine) | 12630 | Deutschland osztalyu nehezcirkalo/zsebcsatahajo | |
IJN Myōkō | 13500 | Myōkō osztalyu konnyu/nehezcirkalo | Eloszor kisebb fofegyverzettel terveztek, vegul a kor legnagyobbjait kapta |
HMS Hermes | 10850 | Konnyu repulogephordozo | Ez volt az elso kifejezetten repulogephordozonak tervezett hajo, bar a vegen a japan Hōshō elobb elkeszult, es az lett az elso. |
IJN Zuihō | 11443 | Konnyu repulogephordozo |
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lol :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak ha rajta van az almás logó.
Engem nem versz át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Range extender" :)
Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki akar 20 evre autot ? Ez olyan XIX. szazadi baromsag.
Javithatosag ? Hol ? Mar vagy 15 eve csak cserelnek nem javitanak semmit.
Egyszer megcsinaljak 10 evre tervezve, ha ez ido alatt valami tortenik az legyen a biztosito meg a polgar gondja.
Gyartonak koltseghatekonyabb esetlegesen inkabb adni egy masikat, mint fenntartani kepezni minden tipushoz kismillio helyen manokat.
Regen vege mar ennek a ilyen marka meg olyan marka egyebnek, szep lassan eljutunk oda, hogy lesz auto markaju kozlekedoedeny es ket remelhetoleg egymast gyulolo tabor a kombisok es a sedanosok.
Ugyis azon iranyba halad a vilag is, hogy lesznek a csoringerek meg a gazdagok, akik a javaikkal szepen kordaban tartjak a csoringereket, ha megsem, akkor kozejuk lovetnek, ugyis van beloluk boven alapon...
Igy nem kell aggodni ilyen aprosagokon. Tetszik erteni ?
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem, ezek nem ertik. mondjuk nem is ok a celkozonseg. kis magyar vihar a kis magyar biliben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, nem mindenki érti, miért kell mindent egyszer használatos eldobható szarrá silányítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vs "lyaly mijen draga az évé ajj há ki tudzsa azt megfizetni"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne de egy villanyautó messze van attól, hogy olcsó legyen, nem egy 60 ezres mosógép kategória :D
Ennyi pénzért hagy lehessen már megjavítani legalább.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az egyik legnagyobb baromság amit eddig olvastam. Eddig egyenként lehetett az akkucsomagokat cserélni. Sőt, nem öregszenek meg egyidejűleg, hanem van csomag ami hamarabb kifárad mint a többi. Ezt Tesláéknál eddig külön meg is lehetett nézni és az elfáradt csomagot pakkot cserélni. Akkor ezután mi lesz? Egy csomag hamarabb kifingik mint a többi 10 és mehet az egész járgány a roncstelepre?
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alapvetoen ugyanaz a cel az akksik beragasztasaval, mint a mobiloknal.
Ott is tapsolnak hozza a nepek, slim dizajn!, vizallosag!
Itt is tapsolnak hozza, suly!, olcsobb!
Csak a vak nem latja, hogy ez mind kamu.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A teljes karosszériát (karosszériát és alvázat) egyben gyártják (az új 12 000 tonnás gigapressben), úgy, hogy az akku be van építve a karosszériába, és ragasztóval körbe van öntve
Sok itt a tévedés.
- Ez még csak ötlet és nincs kidolgozva, hogy ez pontosan hogyan is lenne.
- A gigapress egyben préseli az elejét, és egyben a hátulját, de nem az egészet mindenestül.
- A leendő új akkuk esetén kerülne esetlegesen kialakításra, amik már legalább 1 millió mérföldet kibírnak.
- Még évek mire ebből lehet valami.
Ui.: Illetve nem beragasztanák az akkukat, hanem méhsejt alakzatban helyeznék el.
Olcsóbb, erősebb, könnyebb, biztonságosabb lenne és kevesebb lenne a fogyasztása. Még az is elképzelhető, hogy összességében kevesebb káros anyag keletkezne. Ezt majd a részletek után tudjuk meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem inkább az zavar, hogy hogyan fogják újrahasznosítani az anyagokat, mert tuti pepecs munka, már ha nekifognak egyáltalán.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy az alvázban közvetlenül benne lesznek az akku cellák, az nem jelenti azt, hogy pl. pár csavar lecsavarása után ne lehessen a cellákhoz férni.
Pl. alváz alul és/vagy fölül nyitott, egy fémlemez zárja le, közben meg egymás mellett vannak az akku cellák méhsejt merevítések között.
Pl. lecsavarozod az alvázról a fémlapot, leveszed, és alul kipotyog az összes cella. Ez csak egy példa.
A lényeg az, hogy nem az alvázra pluszban van rászerelve (alá vagy fölé) az akku, hanem benne vannak közvetlenül a cellák. Hiszen maga az akkupakk önmagában is majdnem olyan erős, mint az alváz, akkor miért ne kombinálnánk össze?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ennyi, (azaz kb ugyanaz, mint a jelenlegi akkucellák - mármint csere/szétbontás szempontjából) akkor miért nem structural battery a jelenlegi? Sejtésem szerint erről van szó:
Embedded batteries represent multifunctional structures where lithium-ion battery cells are efficiently embedded into a composite structure, and more often sandwich structures. In a sandwich design, state-of-the-art lithium-ion batteries are embedded forming a core material and bonded in between two thin and strong face sheets (e.g. aluminium). In-plane and bending loads are carried by face sheets while the battery core takes up transverse shear and compression loads as well as storing the electrical energy. The multifunctional structure can then be used as a load-bearing as well as an energy storage material.
Kérdés, hogy az "embedding" és a "bonding" milyen módon történik... itt nekem úgy tűnik összeragasztják a méhsejtstruktúrát az alsó és felső fémlemezzel, nem ettől structural?
Itt ugyebár azt írják, hogy: "Tesla would drop the 4680 battery cells into the (honeycomb structure) holes and bound them to the pack to contribute to the structural integrity and power the electric vehicles." valamint "Battery pack will be a bonded structure with cells providing shear transfer between steel upper & lower face sheets, eliminating most of the center body parts while providing better torsional rigidity & improved polar moment or inertia."
Ergo szerintem az alsó és a felső lemezt hozzá kell fixen ragasszák a méhsejtvázhoz, amiben a cellák lesznek. De lehet félreértek valamit...?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert valahogy nekik is szerelni kell az aksit, ha gari idon belul valami gond van. oke hogy az ugyfelnek adnak egy masik autot, de a rosszal is kezdeni kell valamit. csak siman bezuzzak? :o
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ez az, ezt nem értem, mivel senki nem szólt hozzá ehhez a részhez, így úgy tűnik ez a része még "classified". Magam részéről azt tartom elképzelhetőnek, hogy valami kapillárisrendszeren be tudnak juttatni valami oldószert, hogy meg lehessen bontani, de per pill ez az egyetlen tippem, csak leírva még sehol nem láttam semmit ezzel kapcsolatban. A két év múlva érkező modellben már 99% ez lesz, addig még kiderül mik a terveik a javításra a structural batteryvel. Mindenesetre a javítása macerásabb lesz épen is, nemhogy sérülten...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem meg az a tippem, visznek bele elég tartalékot, hogy ne kelljen bontogatni, az elektronika meg folyamatosan tíltja le a bedöglött cellákat, valamint osztja szét a terhelést, mint egy SSD vezérlő. Így nagyon ritkán kell majd hozzányúlni, pontosabban nem is lehet és akkor már gtk. A 10-15 évet bírni fogja, aztán csókolom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a gond, hogy az aksik megdöglenek - lehet szétbontani a kompozit struktúrát: acéllelmez, ragasztó, akkumulátor, illetve ez utóbbi alkatrészei...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az, hogy az alvázban közvetlenül benne lesznek az akku cellák, az nem jelenti azt, hogy pl. pár csavar lecsavarása után ne lehessen a cellákhoz férni" - csak ugye egy zártszelvény mechanikai szilárdsága meg egy tepsire csavarozott fedélé... Szóval nem azonos, na. És egy akkupakk mechanikai szilárdságát meg ne haosnlítsuk egy önhordó kaszni lényegi teherviselő részéhez, illetve ne akarjuk aksikkal növelni annak a szilárdságát, mert nagyon nem tesz jót az aksiknak a nyomó/húzó/csavaró igénybevétel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd hendrick által behivatkozott méhsejt alvázstruktúrát. Ha az körbe van véve merev acéllal, a méhsejtek mindegyikében egy 4680-as cella, akkor az szerintem nagyon robusztus lehet.
És egy akkupakk mechanikai szilárdságát meg ne haosnlítsuk egy önhordó kaszni lényegi teherviselő részéhez
Nem akkupakkról van szó, hanem alvázról, amibe belarakják a cellákat nagyfokú merevítés gyanánt.
Gondolom akad egy-két mérnök a Teslánál, aki ki tudja számolni, hogy milyen a mechanikai szilárdsága. ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha a karosszériaelemek illesztésében elérik azt a szintet, ahol a többi gyártó van, akkor talán elhiszem, hogy épkézláb módon tudnak tervezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon el vagy maradva, ezen már két éve bőven átléptek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EUban az ezevben vasarolt autokban leptek csak at fuggetlenul attol, hogy mit irnak a villanyautosok.hu-n.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni