[KV] A harmadik oltást ...

Címkék

Mindeközben itt a 4. hullám ...

már felvettem.
23% (320 szavazat)
még nem vettem fel, de ahogy lehet, felveszem.
35% (502 szavazat)
nem veszem fel, elég a kettő.
9% (130 szavazat)
nem veszem fel, elég az egy.
1% (9 szavazat)
még nem tudom, hogy felveszem-e, bizonytalan vagyok (inkább igen).
12% (174 szavazat)
még nem tudom, hogy felveszem-e bizonytalan vagyok (inkább nem).
6% (88 szavazat)
nem veszek fel egy oltást sem.
14% (198 szavazat)
Összes szavazat: 1421

Hozzászólások

Leesett? Mi ez a nyakatekert megfogalmazás?

Az oltást beadatjuk.

Pont mondtam a héten édesanyámnak, hogy nem értem ezeket az új kifejezéseket. Mi az, hogy felveszi valaki az oltást? Évtizedeken át azt mondtuk, hogy beoltattuk a gyereket vagy magunkat. Miért kellett vajon újítani? Miben több / jobb a felvenni az oltást, mint a beadatni az oltást kifejezés?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

A "felvenni" saját cselekedetre utal, a szabad akarat beteljesülésének illúzióját kelti, míg a "beadatni" a mástól való függés érzését erősíti. Feltételezem, a hivatalos kommunikációba manipulációs célzattal vezették be a "beadatni" helyett a könnyedebb "felvenni" kifejezést.

:)

Nem érzem a nagy különbséget. A beadatni szintén az én akaratom beteljesülése, hiszen műveltető ige. Viszont igen, mástól függés ott van: tapasztalatom alapján elég kevesen adják be saját maguknak az oltást.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Számomra ez a fidesz-kommunikáció.

A menekültből így lett migráns.
Az Unió-ból, minden azzal kapcsolatos dologból így lett Brüsszel.
Az oltóanyagból, oltásból így lett vakcina.
A beoltatniból így lett felvenni.
Most pedig a jobboldal = jó, baloldal = rossz retorika is kezdődik. Négy láb jó, két láb rossz.

Ezek a kommunikációs panelek, amikkel az aktuális egyszavas hívószó megvalósul, beindul a pavlov-reflex.

A menekültből így lett migráns.

A menekültből úgy lett migráns, hogy 1. azok a releváns szövetségek, melyeknek Magyarország tagja, képtelenek voltak értelmes bevándorlás-, menekült- és védelmi politikát szervezni, 2. a menekültek között sok volt a menekültnek nem tekinthető ember, a számontartásuk és kitoloncolásuk pedig nem valósult meg kellő mértékben.

Most pedig a jobboldal = jó, baloldal = rossz retorika is kezdődik.

Most, kezdődik?

:)

> A menekültből így lett migráns.
nagyjából Törökországig voltak menekültek, onnan migránsok

> Az Unió-ból, minden azzal kapcsolatos dologból így lett Brüsszel.
mindig is szokás volt egy országra/szövetségre a fővárosával hivatkozni (USA -> Washington, SZU -> Moszkva, stb)

> Most pedig a jobboldal = jó, baloldal = rossz retorika is kezdődik. 
mindig is az ország és nemzetpusztítás szinonimája volt a baloldaliság

let's go Brandon!

Az oltóanyagból, oltásból így lett vakcina.

Nem. Oltás többféle létezik, vakcina az, amikor immunizálnak, azaz legyengített, elölt kórokozót oltanak be (az egyszerűség kedvéért vegyük ide az mRNS és vektorvakcinákat), amikor pedig magát az ellenanyagot juttatják be a szervezetbe (szintén oltással), az a szérum.

Számomra ez a fidesz-kommunikáció.

Orbán Viktor péntek reggeli rádióinterjújában jelentette be, hogy augusztus 1-jétől a kormány lehetővé teszi az új koronavírus elleni védőoltás harmadik dózisának felvételét. - 24.hu

A Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének elnöke úgy látja, nem kötelezővé tétellel, hanem inkább "józan ésszel" kellene rábírni a dolgozókat a koronavírus elleni vakcina felvételére. - hvg.hu

a munkáltatók előírhatják az oltás felvételét dolgozóiknak - 444.hu

A delta ellen különösen fontos a második adag felvétele - telex.hu

illetve lehetővé teszik a munkáltatóknak, hogy kötelezzék munkavállalóikat a koronavírus elleni védőoltás felvételére. - alfahir.hu

Európában elsőként lehetőség van a harmadik, koronavírus elleni vakcina felvételére. - atv.hu

Viszont terhesen már nem javasolt az oltás felvétele. - 168ora.hu

A munkáltató abban az esetben nem kötelezheti a munkást a vakcina felvételére,  - merce.hu

Három héttel a kínai vakcina felvétele után lett pozitív Németh Kristóf (45) koronavírus-tesztje - nyugatifeny.hu

Ljubljana ideiglenesen fel is függesztette a vakcina használatát, míg ki nem derül, van-e összefüggés a haláleset és a vakcina felvétele - magyarnarancs.hu

Türkmenisztán és Tadzsikisztán is minden felnőtt lakóját kötelezi a vakcina felvételére. - nepszava.hu

mégis a fertőzést, mennyi idővel a vakcina felvétele után - hirklikk.hu

FI-DESZ-KOM-MU-NI-KÁ-CIÓ!

:D 

trey @ gépház

Tudod, egy hülye százat csinál.

Azt kellene megtalálni, aki az első hülye volt.

(Félreértések elkerülése végett: nem állítom, hogy Fideszes lett volna vagy bármi. Fogalmam sincs, ki volt).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Elég szomorú, hogy a Magyarországon élő emberek jó nagy része mindent politikai sátortáborokhoz képest viszonyít.

Észrevehetted volna, hogy én nem írtam semmit a politikai oldalakról.

Többek között abban a hozzászólásban, amire válaszoltál, abban se szerepel se az, hogy "nem a Fidesz", se az, hogy a ballib bármi, szóval nem tudom, honnan derült ki és micsoda, viszont nem is érdekel. Én annyit írtam, hogy furcsának találok egy szót. Az összes többit ti költöttétek hozzá.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Eleve ezzel kezdődik a szál, amire felültél. Egy, a témában tök lényegtelen kérdésben foglaltál állást. Most már haladhatsz tovább, hogy kiderült, a "felveszem" oltással kapcsolatban _Magyarországon_ egy elterjedt, pártállástól függetlenül széles körben használt kifejezés.

trey @ gépház

Eleve ezzel kezdődik a szál, amire felültél.

Hol?

1) Carter

"Leesett? Mi ez a nyakatekert megfogalmazás?

Az oltást beadatjuk."

2) Gee

"Pont mondtam a héten édesanyámnak, hogy nem értem ezeket az új kifejezéseket. Mi az, hogy felveszi valaki az oltást? Évtizedeken át azt mondtuk, hogy beoltattuk a gyereket vagy magunkat. Miért kellett vajon újítani? Miben több / jobb a felvenni az oltást, mint a beadatni az oltást kifejezés?"

A szál Carter hozzászólásával kezdődik, amiben nincs semmi pártpolitika. Erre ültem fel, továbbra is 0 pártpolitika.

Ti utána behoztátok a pártpolitikát, mert szerettek egymásra sarat dobálni. Ez OK, de légyszi engem hagyjatok ki a hülye játékotokból!

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem, a haverod. Én csak cáfoltam egy hazug állítását. 

Az enyém biztos nem.

Amúgy ez kb. olyan védekezés, mint az, hogy Óvónéni, Pistike kezdte a verekedést, én csak visszaütöttem.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Csak felszoptad. De most, hogy Magyarország értelmi elitje, a baloldal is "felvesz"-nek írja notóriusan, most már megnyugodtál, hogy ez egy, a magyar nyelvben élő, használt, létező kifejezés, ami ellen se hadakozni, se fideszezni, se operatívtörzsözni, se müllercecíliázni stb. nem érdemes?

trey @ gépház

Nem tudom... ilyen nehéz megkülönböztetni egymástól különböző nick-eket?

Akkor mégegyszer: szarok rá, hogy bal oldal, jobb oldal, Fidesz, vagy ki írja illetve mondja. Főleg azért, mert hozzám nem differenciáltan jut el az info, csak pl. facebookon látom az ismerőseimtől, meg ha Magyarországról szóló hírt olvasok magyarul, akkor az újságíró tollából látom ezt leírva.

Pont az a bajom, hogy szinte mindenhol ezt látom, és nem tetszik.

Hadakozni nem hadakozom ellene. De az remélem engedélyezett, hogy a véleményemet leírjam. Ha jól számolom, ebben a topicban egyszer írtam le eddig. Más topicokban meg 0 alkalommal.

Ha nem lovagolnátok a kérdésen, már rég el lenne felejtve. Érdemes?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nem értem ezeket az új kifejezéseket. Mi az, hogy felveszi valaki az oltást? Évtizedeken át azt mondtuk, hogy beoltattuk a gyereket vagy magunkat. Miért kellett vajon újítani? Miben több / jobb a felvenni az oltást, mint a beadatni az oltást kifejezés?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Vannak szavak, amik nem tetszenek. Ennyi. Remélem senkinek nem lesznek álmatlan éjszakái amiatt, mert esetleg nem tetszik nekem néhány szó.

A nyelv egy folyamatosan változó valami.

Ez teljes mértékben így van, de az nem kötelező, hogy minden tessék mindenkinek.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Sokkal nagyobb problémának látom azt, hogy nagyon sokan már a nyelvet sem beszélik, vagy legalábbis nem helyesen. Alapvető hibákat követnek el, és ezek a hibák is beépülnek a nyelvbe, ha a többség már úgy használja. Szóval a nyelv is úgy fejlődik, ahogy más, nem csak felfelé, de lefelé is... hű tükre adott társadalom szellemi kvalitásainak. Ez a bolygó összes nyelvére és társadalmára is igaz.

Hadd el, én a megtapasztallal vagyok ugyanígy. Gyerekkoromban tapasztalatot szerez volt, aztán már miután kijöttünk ide a sznobok elkezdték megtapasztalni a világot, aztán egyszer csak átvette a plebsz is. Én ha csak meghallom kiütést kapok, de már elkönyveltem, hogy izolálva nem követem a magyar nyelv "fejlődését"...

Csaba

Ahogyan letelt a 4 hónap azonnal felvettem a harmadik oltást, ugyanis cukorbeteg vagyok és rengeteget utazom (most éppen Reykjavikban vagyok).

Az első kettő kínai volt, a harmadik Pfizer. Az első kettő kínai után nem volt T-sejtes védelmem és csak egy gyenge antitest védelmem volt (60 BAU), de a harmadik Pfizer után felmentem 3000 BAU-ra és 512-es T-sejt szintre

Hát igen, kis hazánk megmentette a Kínai kommunistákat azzal, hogy felvásárolta az Atyaúristen összes kínai vakcináját, kár hogy szart sem ér az egész.
Továbbá a nemzeti büszkeség mantra is elcsendesedett, hogy mi állunk Málta után a legjobban az oltással... Most a 60%-os oltottság álomhatárnak tűnik, miközben az EU átlag már 75 körül van, és ők nem a kínai placebo-val "oltakoztak".

Annyi kérdéstvet fel egy számítógépes antivírus és windows update használata is. Jelenleg én is tűzfal nélkül netezem fix IPvel windows XP-vel a neten. Nem vagyok benne biztos, hogy a tűzfal, antivírus, biztonsági beállítások ténylegesen védenek. Senki nem vállal garanciát, hogy nem lesz lassabb a gépem, nem kell vele többet foglalkozzak és kevesebb lesz a számítógépes vírus is. A környezetemben többen így használják a gépüket, de azoknak a gépeknek is semmi bajuk.

Nem veszem fel (egyáltalán milyen hülye kifejezés ez? lesett valahova, hogy fel kell venni, vagy mi?), még az első kettőt is megbántam. 

Sajnos késő jöttem rá hogy egy semmitérő vacak, amit gyorsan összedobtak, hogy ebből is pár ember megszedhesse magát. 

Ma is hallottam rádióban, TV-ben, meg mindenféle platformon, hogy az "EGYETLEN MEGOLDÁS A 3. OLTÁS!!!4444négy" - nah amit ennyire erőszakosan akarnak az emberre tukmálni, azt már csak azért sem akarom! 

Ráuntam az egész szarságra amit a vírus körül kevernek-kavarnak. Tisztán látszik, hogy senki semmit nem tud biztosan az egészről. 
Majd egy 10-15 év múlva, amikor lesz kiforrott gyógymód, akkor lehet átgondolom újra. Addig azt sem bánom ha elkapom, majd átvészelem. 

S ha nem vészeled át mi lesz? Esetleg te átvészeled de megfertőzöl valakit a szeretteid közül és ő hal bele?

Ajánlom látogass el egy intenzív osztályra, ahol Covidos betegeket kezelnek vagy ugorj át a románokhoz, ők hozzád hasonlóan gondolkodnak. Lehet megváltozik a véleményed.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Nem kell átmenni románékhoz megnézni őket, mert már áthoztak párat Debrecenbe..... Rövidebb út elég....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Nem, azt évente kell, mert szezonálisan van velünk, nem folyamatosan. Amúgy ezt sem kaphatnád meg egymást követően négy hónapnál hamarabb, még ha akarnád sem!

Az lenne a tiszteletteljes kérésem, hogy ne engem oktassál, hanem az oltatlanokat. Én kb. az elsők között kaptam A-Z-t, aztán hordtam a maszkot, tartottam a távolságot, meg a többi. Erre a vityabohóc megint engem akar böködni, csak mert úgy gondolja, én vagyok a könnyebb út.

Te kérdeztél valamit, én válaszoltam. Ezt meg nem Vitya bohóc találta ki, mert ő még egyelőre csak itthon dönthet, de a világ számos fejlett országában elkezdték a harmadik oltások beadását. Gondolom ott nem Vitya rendelte ezt el.

Akkor másként fogalmazok.

Két oltás és az állítólagos védettség megszerzése után úgy gondolom, kivárom az egy évet a következőig, és akkor majd döntök a következő adag felvételéről. Mert a hetente változó ide-oda ingadozó nyilatkozatok mentén úgy gondolom, biztosat senki nem tud, így én is fenntartom magamnak a jogot, hogy kialakítsak magamnak egy véleményt, ugyanúgy ahogy a hozzáértők találgatnak.

Most épp a harmadik oltás a megváltás. Azt mondod, négy hónapnál korábban nem kaphatok sehogy sem következőt. Ez mennyire kőbevésett? Mert nemrég még a két oltás volt a tuti, most már az jön, hogy „néhány hónap után gyengülhet, ... ezért a régebben oltottak számára is kiemelten fontos az ismétlő oltás”

Régebben oltottak, érted ezt? Év elején kezdtek oltani. Április végén kaptam a másodikat, abból állítólag május eleje-közepére kialakult az immunitás, most meg november van, és én vagyok a célpontja az oltási kampánynak, nem pedig az a 40%, aki még nincs beoltva. Miért?

Ugyanezt vallom. Májusban (ha sarkitok) pár hónapja kaptam meg az oltási programom második adagját. És családtagoktól kezdve kollegákig egy rakás ember bashel, hogy micsoda felelőtlenség nem harmadikra rohanni. Másfajtára. Wut?

Eközben hozzák a példát az antitest szintre, hogy de hát az csökken. Miközben kéthetente mást nyilatkoznak a top szakértők arról, hogy mi a szerepe az antitest szintnek az immunitásban (egyedüli fontos indikátor, más indikátorok is vannak, vagy egyáltalán nem fontos). Például: "Merkely: az antitest-mérés nem alkalmas semmire" 2021 július.

Szóval ha ez egy érdekelten adat, akkor miért erre alapozva rohangáljunk oltásra?

Az a gond hogy a mix and match (vagyis x fajta oltás utáni másfajta booster) egyelőre csak Magyarországon megy, igy nincs arra vonatkozó nemzetközi adat, amit nézni lehetne. Két pfizer után (amik identikusak) simán ráadatom fél év múlva a harmadikat, de egy másik fajtától kicsit fázok.

Vektor + mRNS long term effects? Vagy erre is rámondjuk, hogy ne izgulj, és cső?

Elmondom máshogy: az első oltást kötelességnek éreztem, a másodikat (pontosabban harmadikat, negyediket, vagy ki tudja mi a standard fél év múlva) személyes döntésnek. :)

Ugyanakkor, ha az oltásom gyártója hivatalosan ajánlj egy boostert, azt simán megfontolom, de egyelőre nincs hivatalos.

Szerkesztve: 2021. 10. 31., v – 12:10

Nem mert csináltattam igg ellenanyag tesztet és van. Inkább későbbre tartogatom. Első kettő astra zeneca volt. 

Ha valakit még mindig érdekel a szakmai vonal is, izgalmas új eredmény jött ki a Lancetben pár napja. Amik számomra érdekesek voltak belőle (van sok más is ott): 

SAR among household contacts exposed to fully vaccinated index cases was similar to household contacts exposed to unvaccinated index cases (25% [95% CI 15–35] for vaccinated vs 23% [15–31] for unvaccinated).

illetve

Although peak viral load did not differ by vaccination status or variant type, it increased modestly with age.

Végül a konklúzió:

Vaccination reduces the risk of delta variant infection and accelerates viral clearance. Nonetheless, fully vaccinated individuals with breakthrough infections have peak viral load similar to unvaccinated cases and can efficiently transmit infection in household settings, including to fully vaccinated contacts. 

Mindezek alapján továbbra is azt gondolom, hogy az oltás védi az oltottat attól, hogy egy fertőződés esetén súlyos tünetei legyenek, de dedikáltan nem véd attól, hogy ő maga fertőzzön másokat. A saját konklúziómat töröltem innen, mindenki vonja le a sajátját. (És még mielőtt, én be vagyok oltva kétszer, ahogy kérve van, mert a munkámat nem tudnám végezni oltatlanként. A feleségem szintén.)

Csaba

Mindezek alapján továbbra is azt gondolom, hogy az oltás védi az oltottat attól, hogy egy fertőződés esetén súlyos tünetei legyenek, de dedikáltan nem véd attól, hogy ő maga fertőzzön másokat.

Ezért kellene szerintem maszkot viselni, hogy kevésbé fertőzzünk meg másokat.

Tetszik az a távol-keleti szemlélet, hogy mások megfertőzése illetlenség, és ezért akkor is maszkot viselnek, ha megfáztak, influenzásak, stb.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Jo hat a higienia az erre meroleges tengely.

Kb. ugy, hogy az indiaiak higieniai okokbol jobb kezzel fognak kezet mert ballal a fenekuket torlik. Es ez nem urban legend.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mivel a 2 szputnyik elég rendesen kiütött, így szerintem jó magas lehet az ellenanyagszintem is, viszont már viszonylag régen kaptam őket. Az utolsót valamikor márciusban talán. Úgy gondolom, hogy folyamatosan ki vagyunk téve a fertőződésnek, így valószínűleg a védelem folyamatosan fenn áll. A harmadik oltással még várnék, mert mostanában taknyos időszak van és lehet nem lenne jó ráoltani valamire illetve lehet, hogy később több haszna lesz. Ha lenne mondjuk x. hullám jövőre, akkor lehet, hogy már nem lehet beadni másik oltást és lehet, hogy akkor bizony jól jönne. Az a baj, hogy kevés az infó. Egyelőre annyi látszik, hogy a Moderna teljesít a legjobban a 3. oltások közül, viszont azt pont nem lehet kapni mert felénk mindenkit a pfizerrel oltanak harmadszorra. Szóval a szándék megvan, de még nemtudom. Valószínű, hogy csináltatok egy ellananyagszint mérést előtte és azalapján döntök, hogy várjunk-e még. A tömeget ha lehet kerülöm, de melóhelyen lényegében kiszolgáltatott helyzetben vagyok ilyen szempontból mert érdekes módon a homeoffice-nak nem látták értelmét.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Én azért oltattam be magam most harmadikkal, mert attól tartok, hogy ha rendesen beindul a negyedik hullám, akkor megindul a sorállás. Nem tudom, hálad a 'felénk' merre van, engem Modernával oltottak (ahogy az első kettő is az volt). Az igaz, hogy Pfizerrel oltják a többséget, nekem kb. tíz percet várnom kellett, míg akiket Pfizerrel oltottak, folyamatosan kapták. Nyilván abból több van előkészítve is. Hasonlóképp annak is várni kellett, aki Janssent kapott.

Amikor letelik a megfelelő idő, fel fogom venni a harmadik oltást. Későn kaptam az elsőt a másodikat, még nincs itt az ideje a harmadiknak, úgyhogy még nem lehet.

Egyelőre csak egy volt (J&J), még áprilisban. Másodiknak ugyanezt lehetne mégegyszer, annak nem látom értelmét, marad az 1. Elvileg külön kérésre lehet "keverni" másik fajta oltással is, de azok meg mind két adagosak. (Pfizer, Moderna). Lehet hogy hülyeség, de én ezzel a kevergetéssel inkább nem kísérletezem, ha nem muszáj, főleg nem egy évben belül.

Majd jövőre esetleg.

"Everything fails, all the time."

a korábbi hozzászólásokra is reagálva:

- tömegközlekedéssel utazom, 2020. március közepe óta csakis maszkban

- induláskor (2020. december 27, és 2021. január 18) Pfizer oltást kaptam, most szeptember végén Sinopharmot kértem.

- @Adamino: a Sputnyik azért ütött ki (szerintem), mert az egy "hagyományos" adenovirus ("nátha" vírus), melybe géntechnologiailag belehelyezték vsz a tüskefehérje genetikai kódját, azt termeli/termelteti

- @csupka91: messsze nem értek ahhoz, hogy a "védettségi" paraméterekből milyen következtetéseket lehet levonni, de szerintem a "biológiai próba" dönti el a vakcina hatásosságát. Ha a vakcinák beoltottsági arányaitól jelentősen eltér a megbetegedett oltottakban az arány, akkor lehet lamentálni, hogy nem a legjobb az az oltóanyag ( de a semminél jobb volt - azért az látszik, hogy itt Magyarországon még csak most kezd felfutni a IV. hullám esetszáma )

- @BlinTux: a "hagyományos" influenzára is évente kell/lehet oltakozni, talán azért nem gyakrabban, mert nem folyamatos a járvány; orvosként néha én is morgok a gyógyszergyártókra, de hidd el, hogy gyógyszer/vakcina nélkül sokkal rosszabb lenne a helyzet.

- soha nem nézettem ellenanyag szintet magamnak

Nekem 3 nap durva fejfájás, 2 nap "fekvés". Nyilván úgy, hogy azért enni, inni, wc-re meg fél-1 órákat úgy fél naponta fent voltam. Direkt nem vettem be rá semmit, hogy hadd dolgozzon az anyag. Pár hétre rá jöttek napelemet felrakni a házra és mondta a srác, hogy előző nap akapta meg a szputnyikot. Verte a víz, mint az állat és mondta, hogy nem tud felmenni a tetőre :D Együttéreztem vele. Szerencsére többen voltak.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Én AstraZ-t kaptam, és az első oltás másnapján hőemelkedésem volt és levertnek / fáradtnak éreztem magam, szóval rápihentem. Ki tudtam volna kelni az ágyból, de nem volt kedvem. Ismerőseim közül sokan hasonló hatásról számoltak be (volt, akinek gyengébben, másnál erősebben jött, de nem tartott senkinek 1-2 napnál tovább). Többen javasolták, hogy még az oltás beadatása előtt vegyen az ember be paracetamolt, a mellékhatások csökkentése céljából.

Szóval azt gondolom, igen, normális.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Normális, ne aggódj. Én a második Sputnik után szűk egy héttel kezdtem normálisan érezni magam. Oltás utáni napon szándékoztam dolgozni, de 10 percnél nem tudtam tovább figyelni, igy befeküdtem az ágyba inkább.

Leirtam korábban a blogomban:

https://hup.hu/node/173471

https://hup.hu/node/173734

Miért sinopharmot kértél két pfizer után. Nekem is két Pfizer van és arra hajlottam, hogy harmadiknak is azt szeretnék. Egyszerűen azért, mert erről van adat, hogy jól működik. A pfizer-pfizer-valamit meg ezért lutrinak érzem. Örülnék ha meggyőznél más irányba :D

egyedul a gyartas minoseg lehet para (ugye ismerjuk a "kinai" kifejezest... :D). a kerdes hogy a vakcina mennyire hatasos: hany virusdarabka fog uszkalni az ereidben. lehet a sinopharm is hatasos, csak homeopatias modszerrel gyartottak: az oldoszer "megjegyzi" a virusreszeket :D

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Nekem is és a feleségemnek is szputnyik volt az első kettő, semmi bajunk bem volt tőle.

Épp ezért nem tudom, mi legyen a harmadik, még vacillálok, de mindenképp lesz valami.

Én nem felveszem, hanem OLTAKOZOM. 😁 

Kevert vakcinációt javasolnak, vagy Sinopharm vagy mRNS alapú legyen ez esetben a harmadik oltás.

 

Én azért kértem harmadiknak Sinopharmot, hogy ne csak egyfajta vírus alkotórész ( tüskefehérje ) találkozzon az immunrendszerem, hanem a teljes vírussal; ha nagyon mutálódik a tüskefehérje, akkor az első (két mRNS) oltás után vajon felsimeri-e az immunrendszerem a módosult tüskefehérjét ?

Én az elsőt fogom. Áprilisban átmentem rajta, vagy a vírus rajtam. Nézőpont kérdése. Volt 3 napig olyan 38 fokos lázam, aztán annyi. Ezek szerint az NK -im jól dolgoznak.(sajnos a feleségem kórházat járt, szóval közeli tapasztalat a szélsőségesen különböző lefolyás.)

Amiért írtam: én is pontosan azért választottam a Sinopharmot mint te. Annak ellenére, hogy mindenki hülyének néz. (Csak fidesz! Bocs nem : Csak a pfizer!)

Én még megvárnám a "Covid -- The musical"-t, hogy láthassam a celebkardiológust, amint azt énekli, hogy "Szerezd meg hát mind!". Akkor majd talán beadatkoztatom az oltakozás felvételkeztetését.

Már az elején tudni lehetett, hogy egy nap kötelező lesz az oltás, ha az ember nem akar munkanélkülivé válni. Ez az idő is immár elérkezett...

Még nem adattam be, de majd amikor ideje lesz, beadatom. Nem ahogy lehet, hanem amikor mondják, hogy itt az ideje (ami a második oltás beadásának a dátumától függ).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Három Covid-19oltást kaptam: 2 kellett a védettséghez, 9 hónappal később +1 boost. 

Érdekességképpen, a harmadikat magamnak adtam be.

Kihozták házhoz a munkahelyre az előretöltött Pfizert. 

Csak nekem volt a szervezeti egységben olyan személyi igazolványa, amihez ismert a jelszó, mert oda viszont rögzíteni kell. 

Oltásokat beadtuk, majdo   portal eeszt, kártyaolvasó, személyi be, kód beüt, és lehetett rögzíteni az oltásokat. 

Így adtam be magamnak a 3. oltást. A felhőben ez látszik: Sándor adta Sándornak. 

Egyéb: nem veszem föl, amíg nem lesz kötelező. Elég a 2, plussz egyszeri Covid fertőzés.

Most akartam jelentkezni Budapesten.
Két kórház is van a közelemben, ahol eddig oltottak folyamatosan, még most pénteken is. Szombaton akartam a párommal regelni, erre irány a több kerülettel odébb, mert itt már nem oltanak. Hét helyen van Budapesten okt 31 és nov 21 között.

Pest megyében időpont sincs.

én is meglepődtem, mert pár hete szegeden, amikor néztem a lehetőségeket, akkor egész hétre voltak időpontok. Csak akkor még nem jelentkeztem, mert volt egy munkával kapcsolatos utazásom és nem akartam azt kockáztatni, hogy esetleg komolyabb reakció miatt ágynak essek. Aztán a vonaton egy Karen végigfertőzte a vagont, ahogy nagy pofával telefonált és köhögött egész úton. Valsz influenzával, mert már másnap kezdtem letaknyosodni... szóval miután helyrejöttem, most néztem időpontot és egy hete kb csak egyetlen napra volt pár órányi hely itt is. Most meg már nem tudom megnézni,  mert az okos rendszer nem engedi megnézni foglalás mellett.

Ez az oldal teljesen összevissza működik. Amikor jelentkeztem oltásra, egyik este elkezdtem, erre kiadott egy rakás időpontot (ugyanarra az oltópontra), viszont mindnél kiírta, hogy Pfizerrel oltanak. Mivel Moderna után állítólag nem jó a másik mRNS, akkor ebből nem választottam. Ugyanaznap este a feleségem panaszkodott, hogy nála nem működik az oldal, Budapest kiválasztása után semmit nem csinál (Firefox), megnéztük Edge-dzsel, azzal ment és teljesen más oltópontot adott ki, mint nekem. Később nekem épp semmit nem adott ki. Másnap megint elindítottam, több alkalommal felajánlott egy-két időpontot, de mire rákattintottam volna, azt írta, hogy már foglalt. Következő frissítésre pedgi azt, hogy nincs időpont. Nagyjából tizedik alkalomra sikerült olyan időpontokat kapni, amit kiválasztva el is fogadta. Időközben a felajánlott helyek (már amikor felajánlotta) és időpontok mindig mások voltak.

Szóval ha azt írja, hogy nincs időpont, nyugodtan kezd újra, lehet, hogy harmadikra lesz.

Egy éve voltam covidos, és májusban kaptam két Pfizert. Ez a szuper/hibrid immunitás, mérten nagyon magas antitest szinttel, szóval vehetjük úgy, hogy megvolt a 3.

Mégis menni fogok harmadikért, adminisztratív okokból. Jövő év közepére a nyugati oltások elfogynak, és egy csomó ország csak általuk elismert friss 3. oltással fog beengedni. Úgyhogy kb januárra tervezek, addig még marad Pfizer.

"Jövő év közepére a nyugati oltások elfogynak"

Leáll a gyártósor? Elfogyott az alapanyag?

Eddig az volt a baj hogy nem tudnak milliárd oltást előállítani 2 hónap alatt.

Eddig ez volt az egész világ legnagyobb prioritása. A hírcsatornákon minden 30 percből 25 erről szólt.

Most hogy raktáron van milliárdnyi oltás, hirtelen ellátás hiány lesz? Esetleg már nem ingyenes lesz hanem 30.000 Ft/fő? Miközben gyakorlatilag kötelező teszik ha dolgozni akarsz?
 

kaptunk 20M adagot, felhasznaltunk 13M-at, maradt meg 7M. hala a antivaxxereknek sokan mar nem fognak oltatani, (ha kivesszuk a kinait) a maradekbol meg siman be lehet oltani a harmadikkorosen.

ez most mar nyuszika meg sapka esete: ha nem mondjuk le az adagot, akkor azert menne a sapitozas, hogy "miertveszunkmeg?" :/

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Azért ezt az itthoni járványkezelést nem nagyon kell sapka téma alapján kritizálni.

Először a full lockdown, csapataink harcban állnak, de győzni fogunk, felelőtlen hülye svédek. Eredmény EU rekord gazdasági zakó.

Aztán svédeket megugró lazaság, de legalább full kampány az oltakozásért, balfasz EU, majd mi leoltunk mindenkit, mindjárt top3 ban vagyunk oltottakban, mindenki hülye. Eredmény kiugró halálozás.

Ezekután 55% körüli átoltottságnál, minden feloldása, hátradőlés, mindenki egy balfasz, oltakozás elengedése, jók vagyunk. Lazulunk.

Erre most, 60 % átoltottsággal sehol nem vagyunk, ráadásul a nagy oltakozás kampány miatt, illetve főleg annak hirtelen elengedése miatt rekord gyorsan esik ki a védettség alól egy csomó ember, így majd megérkezünk a 4. hullám csúcsára 10-20 %-nyi védettséget élvező populációval, úgyanúgy szar egészségüggyel. 

Járvány elleni fellépésünkben mindent elkövettünk, ami opció volt, majd gyorsan annak az ellenkezőjét is. Ne legyen igazam, de ez kurva nagy gáz lesz. Átgondolatlan, következetlen, stratégia nélküli járványkezelés ez.

a grafikon szerint kb most hasznaljuk fel a jun 1-en erkezett adagot. a maradeknak meg van hatra ~5 honap. az eddig utolso szallitmany nyar vegen (2 honapos) jott. szerinted kelleni fog mind? :) mire ezeket ki kell dobni, mar eleg lesz kis mennyisegben rendelni, nemkell a nagy kozos millios rendeles

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Ha mindenkit harmadjára is oltani kell, akkor igen, kell a milliós tételes rendelés. Újabb immune escape variáns esetén szintén. Ettől még inkább rendel a kormány 3x annyiért béna kínait, Pfizert legfeljebb fizetősen kapsz majd, ha egyszer eljutunk odáig, hogy lehet.

Januárban itt volt a Pfizer, az egészségügyi dolgozók kaphattak először, de olyan sokan nem kértek belőle, hogy mifelénk pl. vadászták az embereket, hogy ne kelljen kidobni a megmaradtakat. Az ajnározott Szputnyik-V sem igazán jött azzal az ütemezéssel, amit ígértek, ugye?

Meglehetősen sokan kapták a kínai Sinopharmot, igen sokan a 60 felettiek közül - azt is láttuk, hogy nekik az milyen jó...

 

Az Uniós beszerzésből nem kért.

Vagyis? Lesz itthon Pfizer később vagy nem lesz? Ha lesz, honnan szerzünk be? Olcsóbb lesz, ha nem az Unió intézi, hanem a "szokásos", "bevált", offshore  cégeken keresztüli beszerzéssel érkezik majd meg?

Mondjuk sokat segítene a bal oldali propagandamédia, ha nem kampányolna az oltások ellen. 

Még mindig a baloldal kezében van a média? :D

Nekem úgy tűnik, hogy a propaganda a kormány oldaláról ömlik - valamit rosszul látok? :D Javaslom, nézd meg a Bűnös város című filmet, amolyan mini Tanú, még 30 perces sincs. Aznap jött ki, amikor az agyonreklámozott "másik", amit a készítője szerint E-L-L-E-H-E-T-E-T-L-E-N-Í-T-E-T-T-E-K (bocs, Trey - vagy kösz, Trey). Valamiért erről a rövidfilmről nem sokan hallottak, ugye? Valamiért Andy Vajna halála óta a Valami Amerika és más sikerfilmek alkotója nem készíthet filmeket, pedig vannak ötletei (a mai Aczél elvtárs azt "javasolta" neki, hogy kérjen a FreeSzFE-től támogatást...). Ha már úgyis ráér Herendi Gábor, kijött ezzel a Bűnös várossal, amit a neten lehet megnézni, mozikban nem vetítik.

A hiteles tájékoztatás a kormány feladata lenne, de őket ez nem érdekli. Mindkét oldal a másikat szapulja, ezzel is tele van a hócipőm, de a legnagyobb baj az, hogy azoktól nem kapod meg a szükséges információt, akiket azért választottak meg az emberek (hogy hogyan, az most részletkérdés), hogy értük dolgozzanak (tudom, naivitás ez is), nem pedig azért, hogy minden cselekedetüket az vezérelje, hogy ne mondjanak és tegyenek olyat, ami károsan befolyásolhatná a jövő évi választási eredményeket.

Szóval az segítene sokat, ha őszintén elmondanák az embereknek, hogy mi a helyzet. Gulyás Gergely olyasmit mondott múltkor, hogy ő azért nem Pfizert kért harmadik oltásnak, mert nem bízik ebben az új technológiában, majd gyorsan hozzátette, hogy mindegyik oltás biztonságos és hatásos (ezt bemagoltatták velük, csak néha elfáradnak, és kiszalad a szájukon, amit gondolnak). Noooormááális???

Sok ország közvetlenül a gyártótól rendelte meg. Ez pl. jobb iránynak tűnik, mint közvetítőkön keresztül lebonyolítani ugyanazt.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Egy orvos azt mondta, hogy pl. nem pazarolja a szervezet a B-sejteket minden vacakra, ezért nem alakul ki mindenre élethosszig tartó immunitás. Ennek nincsen oka? És az oké, hogy most a COVID körül forog minden, de idén ősszel olyan megfázás hullámok voltak, amiket én eddig nemigen tapasztaltam szeptemberben, és nagyon sokan panaszkodtak erre.

A szervezet általában nagyon optimálisan dolgozik, nem szokott pazarolni. Ha nagyon egy ellen kell küzdenie, nem hanyagol el más védekezést?

Szóval igen, nyilván be lehet adatni akár fertőzés+két oltás után akár pár hónappal is a harmadikat, de ezzel nem nyitunk-e réseket másnak? Illetve minek? Szokásos "Afrikában meg éheznek" duma, mi meg itt már harmadikat tolunk sokaknak.

És van még egy faktor: ezeket az oltásokat az eredeti COVID-19 ellen fejlesztették, nem az alfa, nem a delta és nem is a mű meg a többi variáns ellen. A harmadik oltás eléggé mennyiségi szemléletre utal: mintha csavarhúzóval akarnánk beverni a szöget. De nem megy, akkor üssük erősebben, pedig igazából egy kalapács kellene. Hol vannak a variánsok elleni oltások, amit a Pfizer 6 hétre ígért? Talán jövőre lesz is.

Na szóval a konklúzió, hogy semmi értelme 6 hónap előtt oltatni (kínai 1.-2. kivétel). Tessék tartani a távolságot, kerülni a tömeget, hordani a maszkot, rendszeresen szellőztetni, a harmadikat meg kérni a második után legkorábban fél évvel.

Szerkesztve: 2021. 11. 01., h – 08:23

Márciusban és áprilisban kaptam az első kettőt, de akkor csak a Sinopharm volt elérhető és úgy tűnt, hogy másra egyhamar nem is lesz esély. Ezért bevállaltam azt ami a kínaiak által sem ajánlott 60 év felettieknek.
Most, hogy lehetőség lett a harmadikra felvettem egy Janssent, ez remélem hatásos is meg ebből egy oltás teljes oltottságot jelen a nem illiberális demokráciákban is! Konkrétan Angliában.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Nekem holnapra már van is időpontom, Phizerre, azt dobta a rendszer. 

2 Sputnyikom volt még áprilisban, szóval bőven időben (vagy időn túl? :) ) vagyok. Érdekesség képp, nekem az első sputnyik volt "érezhető", a másodiknál kb semmi extra nem volt. Egyéne válogatja hogy ki hogyan reagálja le, ezt nem lehet kiszámítani előre.

Remélem a keleti és a nyugati chipjeim nem interferálnak majd, olyan jó az 5g telefon nélkül, na meg sputnyik után alapból veszem a műholdas adásokat így is :D

btw, kis "élménybeszámoló" :) Pfizer lett végül. (Amúgy az itteni 15ös oltópontnál Pfizer volt és Sinopharm kiírva az ajtóra) Menete kb ez volt:

- 12.44 -re volt időpont. Regpulthoz odaértem ~12.40-kor.
- Itt elkérték tajkártyát, kitöltött nyilatkozatot, kérdezte ott a hölgy, hogy pfizerre? mondtam igen, legalábbis az időpontfoglaló rendszerben arra adott időpontot
- Oké, 15-ös oltópont ajtóig elsétál .. ott meglepetés, voltak vagy 15en előttem :)
- 12.44 -es időpontból végül nem lett semmi
- 13.58 körül kerültem be, fiatalos dokinő kérdezett pár alap dolgot, voltam-e lázas beteg elmúlt X hétben, stb. Nem. Oké. sputnyik volt kettő, pfizer lesz akkor. Mondom oké, bal kar, puff. Kész.
- 14.00 -kor már kinn voltam, ücsörögtem egy ~15-20 percet, semmi extra.
- 19.25 - még élek :) Kicsi fáradékonyságot érzek, egy kis izomfájdalmat, de kb ennyi. Ezt mondták is. Egyelőre nem érzem rosszabbnak a "tüneteket" mint Sputnyik után.

Az időcsúszást meg betudom annak, hogy ugye Nov1. nem volt nyitva oltópont, valószínúleg ezért volt egy bő ~1órás várakozásom a helyszínen, de ezen nem hőbörgök, túl vagyok ezen is.

Remélem holnap is élek még :)

Szerkesztve: 2021. 11. 01., h – 19:05

Világszerte chip hiány.

Egyre erősödő nyomás, lassan kényszer beoltatás.

Sok ész nem kell összerakni a dolgokat...

A viccet félretéve: oltsa be magát az aki fél/retteg. Ha annyira veszélyes lenne, akkor az emberek maguktól beállnának a sorba - de lehet érezni, hogy ez nem több egy náthánál vagy izmosabb megfázásnál. Abba is belehal pártized százalék - több biztos nem. Pontosan érzik az emberek és ezért intenek be.

A 80 felettiek, túlsúlyosak meg mindenféle krónikus betegséggel küzdőek persze menjenek el és védjék meg magukat. Ennyi.

Csak a közvetlen ismerettségi körömben négyen haltak meg COVID-ban, és hirtelen meg sem tudom mondani, hogy hányan szenvednek máig a poszt-COVID tünetektől, vagy éppen szenvedtek el olyan maradandó egészségkárodást, hogy az egész hátralévő életükben rosszabb lesz az életminőségük.... és akkor ez még nem a Delta volt, hanem az eredeti verzió.

Baromi sok embert ismerek, és egyáltalán nem rémlik, hogy a korábbiakban bárkitől azt hallottam volna, hogy influenzában, vagy ahhoz hasonló felsőlégúti megbetegedésben halt volna meg.

Nálam ez meg 0. Sőt olyat se ismerek, akinek bármi különösebb baja lett volna. A legsúlyosabb eset: egyik nap inkább ágyban maradt pihenni. Másnap azért felkelt és ment a kertbe ásni. Pár héttel később elment covid tesztre, mert menni akart esküvőre és szerencséje volt, így kiderült hogy van covid ellenanyag a testében, úgyhogy kapott kimenőt 6 hónapra ha jól emlékszem. Hallottam még valakiről ismerősi körben, aki covid-os volt. De még tippelni se tudnék arra, hogy esetleg ki kaphatta még el. Lehet senki? Passz.

Ellenben olyanokat ismerek tucatjával, akik böszme módjára unják már ezt a covid szenvedést és hogy megnyomorítják az életüket: szeretnék, szeretnének szabadon utazni, élvezni az életet. Biztos ér annyit x ember élete, hogy 1000x annyi ember életét tönkretegyük? Ha ér, akkor hol a határ szerinted? Feláldozhatjuk 7 milliárd ember szabadságát, boldogságát azért, hogy megmentsünk mondjuk egyet? És ha kettőt vagy százat? Hol a határ szerinted? Kérnék egy számot. Kíváncsi vagyok arra, hogy Ti mire szavaznátok itt.

nalam ez meg nincs korlatozva: beadtam az oltast, ugyanugy megyek kocsmaba, akarhova. utazni is szabadon lehet, en is 4szer voltam kulfoldon "nyaralni". ahol kellett felraktuk a maszkot, de alig volt korlatozas.

 Biztos ér annyit x ember élete, hogy 1000x annyi ember életét tönkretegyük?

persze amig nem a sajat vagy rokonod elete a tet addig konnyu ilyeneket mondani.... 

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Egyik nagyon jó barátom édesapja meghalt. Egy másik, velem egyidős (40-es) - szintén nagyon jó barátom - kórházba került miatta. Oxigént kapott, de nem kellett lélegeztetőgépre rakni. Két hetet töltött bent. A tüdeje 40%-50%-nak vége, és azt mondta neki a kezelőorvosa, hogy túl hosszú életre ne számítson. :(

"A 80 felettiek, túlsúlyosak meg mindenféle krónikus betegséggel küzdőek persze menjenek el és védjék meg magukat. Ennyi."

Általában igazad van csak azt felejted el hogy a covid-19 súlyos tüneteket tud produkálni fiatal egészséges erős emberekben is amennyiben még nem oltották be őket vagy nem kapták el soha. B.szhatod az általános elméletedet ha véletlenül olyanon a génjeid, hogy az immunrendszered totális csődöt mond rá.

A második és harmadik hullám során átlagban minden nap meghalt egy huszas, harmincas ember, úgy, hogy pont ugyanigy gondolkodott mint te. Illetve az én családomban is került be valaki kórházba -40%-os tüdővel, egészségesen. A feleségével 1 hétig zombultak otthon úgy hogy naponta kétszer birtak kikelni az ágyból tiz percre mosdóba menni, egyébként totális delirium. Egészségesen, negyvenesek. És közben kapták a gyógyszerterápiát a háziorvostól, de a férj igy is mentővel ment kórházba.

Ez ezzel az egyik fő baj. De ahogy egyre több ember elkapja és egyre több embert beoltanak, ez a veszély kisebb lesz idővel.

"Világszerte chip hiány.

Egyre erősödő nyomás, lassan kényszer beoltatás.

Sok ész nem kell összerakni a dolgokat..."

Most is figyelnek minket!!!! (lol)

Napi 1-2 20-30 éves halott akad a sima influenza-szezonban is. Kórházba is kerülnek emberek mindenféle miatt. Valamiben mindenki meghal - ezt a játékot nem lehet megnyerni.

Ellenben továbbra sem értem: ha ennyire jó a szuri, akkor oltasd be magad és ha megfertőzödsz, akkor is túléled, sőt lehet észre se veszed a fertőzést! Akkor neked nem k*ra mindegy, hogy én belepusztulok-e a saját döntésemben? Ezekszerint nem téged veszélyeztetlek, hanem csak magamat! Bárki aki veszélyben érzi magát megmentheti magát egy szurival.

Miért akarsz, akartok kényszeresen megmenteni és miért akartok erőszakoskodni más testével, miért akarjátok megmásítani más döntését?

Én nem mondom meg, hogy mások mit csinájanak. Én csak azt szeretném, hogy a saját testemről dönthessek.

Mutass légyszi hiteles adatokat arról hogy influenza elvisz egészséges fiatalokat.

"Ellenben továbbra sem értem: ha ennyire jó a szuri, akkor oltasd be magad és ha megfertőzödsz, akkor is túléled, sőt lehet észre se veszed a fertőzést! Akkor neked nem k*ra mindegy, hogy én belepusztulok-e a saját döntésemben? Ezekszerint nem téged veszélyeztetlek, hanem csak magamat! Bárki aki veszélyben érzi magát megmentheti magát egy szurival.

Miért akarsz, akartok kényszeresen megmenteni és miért akartok erőszakoskodni más testével, miért akarjátok megmásítani más döntését?

Én nem mondom meg, hogy mások mit csinájanak. Én csak azt szeretném, hogy a saját testemről dönthessek."

Én csak azt mondtam hogy ne tegyél egyenlőségjelet a covid-19 és a flu között. Én is amondó vagyok, hogy mindenki oltassa be magát aztán haladjunk. Ne legyen kötelező oltás (sem első, sem harmadik vagy többedik), sem hatósági lezárások és társai. Szóval ezt ne nekem cimezd.

Még egy algopyrinnek is vannak mellékhatásai, pl: szívritmuszavarral meg ki tudja mi. Szóval X millióból 1 ember belehal még az algopirinbe is.

https://www.webbeteg.hu/gyogyszerkereso/algopyrin-500-mg/1581/betegtaje…

*Bármibe* meg lehet halni.

Amondó vagyok, hogy mindenki eldöntheti, hogy mit szeretne a testével tenni. Az pedig kényszerítés, hogy maszk nélkül nem mehetsz ide/oda/amoda. Az kvázi kötelezővé tétel

Előbb vagy utóbb ki fog ez futni. Egyelőre van 4 millió hülye, aki nem hajlandó oltani, látjuk is a hétvégi adatokat (11k új eset). Majd szépen mindenkin átmegy, vagy előbb utóbb megjön az esze és olt. Addig meg "sajnos" kötelességünk némi kényelmetlenséget felvállalni azért hogy ne terjesszük a kórt. Én 2020 tavasza óta maszkban járok boltba pl. Nem nagy ügy.

A helyzet akkor fog radikálisan pozitiv irányba megváltozni, ha ez egy visszatérő virus lesz, és nem lesz újdonság a lakosság többségének (akár oltással vagy átesettként), hiszen akkor fog úgy szelidülni, hogy már nem lesz belőle olyan társadalmi probléma, mint eddig. Ez különbözteti meg - egyelőre - az influenzától is.

Sajnos ott a másik, valószínűleg tényszerű ok, a "világgazdasági egérút"... - és az ez miatti média "kezelések."

https://www.youtube.com/watch?v=a7xSWHrt4B4

És a tudat - tudjuk, - hallatlan dolgokra képes. A médiában folyamatosan sulykolt, a "tájékozódó polgárok" által sokszor elolvasott tünetek, történések beletorkollhatnak akár valóságos megbetegedésekbe..? (Erre vonatkozóan már a múltban is sok pszichológiai kísérlet történt, még olykor-olykor terhességi tünetek is jelentkezhetnek a hisztériás vágy folytán.. - "Alfredo-Alfredo" persze ez csak egy "erőtlen utalás" a jelenségre. :) )

Ami, igazán abban csúcsosodna ki, ha valaki nem olvas, nem hallgat manapság híreket, csak éli a megszokott életét, beteg sem lesz. (Ismerek pár nagyon öreg embert, aki az elmúlt években nem olvasott, nem hallott semmit, - mert süket volt mint az ágyú, a szeme sem volt még 10%-os sem. Nem is lett beteg, pedig volt körülötte "mozgás" rendesen.)

A média mindenre elszánt, manipulatív működésének ilyen hatásai, tetten érhetők egyeseknél a markáns, agymosott politikai állásfoglalások esetén is. (Nem véletlenül működtetik olyan módon ahogyan. - Lehet hogy sokkal veszélyesebb az a "túltolt" társadalmi információs közeg, amelyben élünk e szempontból is?)

Milyen sok tanulás, gyakorlás kell pl. egy nyelv megtanulásához, - de ha sikerült, az jelentős változást jelent egy ember tudatának, személyiségének működését illetően, - a vírus-tünet-hírek naponkénti "gyakorlásával" lehet, agyunk hasonlóképp elsajátítja magát a betegségtudatot és még magát a betegséget is????

Persze nem állítok, csak felhívok egy kis gondolkodásra...!  :)

Én két túlsúlyos embert is ismerek, akik átvészelték a fertőzést oltás nélkül (mert még akkor kezdték az oltásokat). Valamint olyan középkorút, aki meg mondta nekünk, hogy az a betegek és idősek betegsége, aztán átment a családján és az idős nagypapa viszonylag könnyen átvészelte, és a melldöngető meg bekerült a kórházba és nagyon lassan jött csak helyre. Nagyon lutri, kivel mi lesz, akkor meg már ne legyünk fegyvertelenek. 

Kb egyik sem ér semmit.

Én nem tudom, hogy hányszor kell még leírni, hogy az oltás nem véd meg a megfertőződéstől, hanem a fertőzés hatásait csökkenti.

  • ha oltatlanul belepusztultnál, akkor valószínű, hogy oltva túl fogod élni,
  • ha oltatlanul súlyos tüneteid lennének, akkor valószínű, hogy oltva enyébb tüneteid lesznek,
  • ha oltaltanul enyhébb tüneteid lennének, akkor az is lehetséges, hogy oltva tünetmentes leszel.
  • (stb.)

A ma elérhető vakcinák az eredeti COVID variánsok esetén, két dózissal (Janssen esetén egy dózissal) hoztak igen jó, messze a várakozásokon felüli hatásfokot. Eredetileg arról volt szó, hogy ha sikerül 50% fölötti hatásfokú vakcinát előállítani, akkor az már jó, ehhez képest 65-85% körüli védelmet nyújtottak a vakcinák a súlyos tünetekkel járó megbetegedések megakadályozásában, és még ennél is nagyobbat a halállal járó megbetegedések megakadályozásában.

Ma viszont a Deltát kerülgetjük, ami sokkal gecibb, mint a korábbi variánsok. A korábbi verziók esetében 65-85% körüli hatékonyságú vakcinák utolsó emlékeim szerint a Delta esetén 35-45%-ot mutatnak két dózis esetén. A jó hír viszont az, hogy nálunk elérhető a harmadik dózis, és egyelőre úgy látszik a statisztikákból, hogy a Delta esetén közel hasonlóra növeli a hatékonyságot, mint az eredeti variánsoknál a két dózis hatékonysága volt.

Megfelelő orvosi vizsgálat mentén az oltást kötelezővé tenném felfoghatatlan, hogy egy pandémia idején is mi ez túlméretezett, felelőtlen liberalizmus. Az oltást megtagadók gondolom a megbetegedésük esetén elvárják, hogy az orvosok adott esetben erejükön felül megmentsék az életüket. 

A veszélyes sportot űzőkkel mi a helyzet? Az is egy tudatos döntés: akkor őket se mentsük meg? Azt a motorost, aki túl gyorsan hajtott, akkor azt se? Azt a dolgozót, aki figyelmetlenségből ejtette a lábára a mozdonyt, azzal mi a helyzet? Hol húzzuk meg a határt? Hol húznád meg? Mi legyen a túlsúlyosak túlnyomó többségével? Zabálják a szemetet, nem mozognak aztán terhelik az egészségügyet, meg az én adómból kapják a támogatást a gyógyszereikre. Ezzel sincs semmi probléma?

Én támogatom amúgy azt, hogy aki szándékoltság vagy felelőtlenség miatt hibázott, azt mentsük meg, csak épp számlázzuk le neki a költségeket. Ha meg nincs rá már lehetőség, mert önhibájukon kívül bajbajutottakkal foglalkoznak az orvosok, akkor ott tárjuk szét a kezeinket.

Csak döntsük, ténykedjünk következetesen. Ezt hiányolom ebből a világból.

Teljesen más dologról beszélsz. A mozdonyos, motoros...stb példád nagyon nem ez a helyzet. Szerintem te is tud, hogy egyik esetben sem lepik el szinte egy időben a kórházakat ezrével és akár  végstádiumban. Nagyon nem egyről beszélünk.

Megfelelő orvosi vizsgálat mentén az oltást kötelezővé tenném

Teljesen más a jogállás, hogy ha kötelező oltástól kapsz mellékhatásként maradandó károsodást, mint ha önkéntesen oltatod magadat. Miután jelenleg kísérleti oltásokról van szó, egyetlen állam sem vállalja a kötelezővé tétel ódiumát. (Ez különösen az első hónapokra volt igaz, amikor az oltás tömegesen elérhetővé vált, voltak is a tapasztalatok alapján finomítások, hogy ki melyiket kaphatja.) És még mielőtt lehülyézel, bizony van néhány tucat ember, akinek bizonyítottan volt súlyos maradandó károsodása (pl meghalt). Ők ugyanis mindössze így jártak, kártérítés nem jár a szerződések alapján sem a gyártótól, sem az államtól, hiszen az oltás csak ajánlott, nem kötelező, mindenki önkéntesen veszi fel.

Egyetértek veled abban, hogy az államoknak fel kellene vállalniuk a kötelezővé tétellel járó felelősséget, beleértve ebbe az esetleges hosszú távú hatásokat is (amikről még nem tudunk, hiszen az első oltások óta kb még csak egy év telt el).

Csaba

FDA (USA) és EMA (EU) kicsit más ebben a tekintetben.

FDA: A fő különbség az az, hogy az emergency use authorization (ideiglenes engedély) a járvány idejére és miatt van, ideiglenes és review követi. Blanket adják ki, azaz az engedélynek nem feltétele, hogy a teszteltek csoportja jól reprezentálja a felhasználókat. Ezzel szemben a full approval visszavonásig érvényes, de szigorúan korlátozva van, hogy csak adott célcsoportra adják ki, akiket teszteltek is a trial-ok során.

A pfizer pl. rendes engedéllyel megy az USA-ban.

Egész pontosan ez így szól:

Full FDA approval will initially apply to only the same age groups that were tested in the original emergency use authorization. This means that the vaccine has been approved first for people ages 16 and up for Pfizer, and will likely be approved for those 18 and up for Moderna. Rolling submission will allow approval of the vaccine for younger groups as more data becomes available.

Az EU-ban jelenleg Conditional marketing authorization van érvényben egy csokor COVID-19 oltásra, ennek feltételeiről itt lehet olvasni. (Pontos, számonkérhető feltételeket és definíciót ne várj az EUtól.) Egyébként az EUban az EMA határozataitól az országok indokolt esetben eltérhetnek, és el is térnek, Finnország pl nem használja az AZ-t miután volt a nyáron egy haláleset és további vérrögös problémák. (A cikk azt írja, hogy csak 65 fölöttieknek adják, de miután itt lehet választani, nem kérik, és miután nov 30-án lejár a jelenlegi készlet szavatossága, és nem rendelnek belőle többet, gyakorlatilag kivezették ezzel.)

Csaba

Miután jelenleg kísérleti oltásokról van szó, egyetlen állam sem vállalja a kötelezővé tétel ódiumát.

Mintha azt olvastam volna valahol tegnap, hogy Kazahsztán meg pár másik ország arrafelé kötelezővé teszi a covid oltást. Rosszul emlékszem?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

"A gyermekbénulás elleni Salk-vakcinát (345 ezer adag) már az 1958-59-es év során sikerült előállítanunk, amit a Koppenhágai Stetens Seruminstitut hivatalos nemzetközi ellenőrzése jónak is talált. Az 1959. évi járvány megelőzésére már a hazai vakcinát használtuk." :/

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Az Európai Bizottság oldalán, mivel nem hozható úgy forgalomba az EU-n belül gyógyszer, hogy a gyártó nem vállal felelősséget. Ezen változtattak annyit, hogy az államok is beszállnak a kártalanításba, ha gond van:
"A termékfelelősségre vonatkozó uniós szabályokkal összhangban a felelősség továbbra is az adott vállalatot terheli. Az oltóanyag-fejlesztés szokatlanul rövid időtartama miatt a gyártók által vállalt potenciális kockázatok ellensúlyozása érdekében azonban az előzetes piaci kötelezettségvállalások előírják a tagállamok számára, hogy az abban meghatározott bizonyos feltételek mellett kártalanítsák a gyártókat az esetleges felelősségvállalásokért."

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/hu/qanda_20_1662

172 oltásellenes műszaki értelmiségi, az ide firkálók 13%-a. Nagyjából ennyit mondanak a közvéleménykutatók is (10-12% körül) országosan is.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Kolerafelkel%C3%A9s

A fejekben semmivel nem vagyunk előrébb, mint akkor. Sőt, arányaiban lehet, hogy erősödött a tudományellenesség azóta.

Ezzel a tortenelmi hivatkozassal parhuzamot akarsz vonni az akkori szakszeru jarvanykezeles (bizmutpor, wtf?), es a mostani (utcan maszkviseles) kozott?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szerintem inkabb azzal, hogy a sok nagyokos mar akkor sem ertette, hogy az amugy oket kizsakmanyolo tehetos retegnek nem erdeke megszabadulni tole. Illetve, hogy azon aggodtak az emberek, hogy nem engedik oket mozogni, ahelyett, hogy ugyan beledoglenek-e abba a szarba. Bar ez utobbi egy kicsit ferditese a tenyeknek, mert a kolera eseteben joval magasabb volt a halalozasi arany.

Egy kicsit azert arnyaltabb a kep, az ismerosi koromben azoknak az  embereknek a tobbsege, akik nem oltattak be magukat alapvetoen nem oltasellenesek, de a koronavirus elleni vakcinakrol ugy gondoljak, hogy azokat tul gyorsan, tul keves ellenorzessel toltak ki. Es bar igaz, hogy azota talan a vilag legjobban letesztelt keszitmenyei lettek, az esetleges hosszu tavu mellekhatasokrol meg nem tudhatunk - azt, hogy az ilyenek elofordulasanak mekkora a valoszinusege, nem tudom, nem vagyok a terulet szakertoje.

Aztan tenyleg van par flepnis is, akik meg vannak rola gyozodve, hogy a gonosz hatterhatalom igy akarja taviranyitani, sterilizalni, megolni, stb... oket.

Én nem látom árnyaltabbnak a képet amiatt, hogy vannak, akik megideologizálják maguknak az oltásellenességüket. A mai állapotunk egy adott átoltottsági mérték melletti fertőzöttséget (és a járványi miatti halandóságot) mutat, meglehetősen nagy minta alapján felmért, elenyésző mellékhatásokkal és egyértelmű pozitívumokkal. A nagyobb átoltottság csökkentené a járvány terjedésének esélyeit, ezt tudománytalan vitatni. Semmivel nem lenne humánusabb az oltakozást néhány évvel később, akkor megkezdeni, amikor mondjuk egy kontramintaként kijelölt 30 ezer ember elpusztult már az oltatlansága következményeként. A tudomány létezik, vannak eredményei, akkor is, ha ilyen mértékű a tudományellenes propaganda és az oltásellenesség. Ezeket semmibe venni azzal, hogy a mostani vakcinák "nem eléggé kikísérletezettek" nem sokban különbözik attól, amikor a kutakat fertőtlenítő állami megbízottakat felkoncolta a kolerajárványban megtizedelt tömeg.

Egy oltatlan ma veszélyesebb a társadalomra, mint az uraságok ellen törő lázadók voltak annak idején.

Arról nem beszélve hogy azért van egy kis trükközés a statisztikával.

A 85- % az relatív(RRR) (az oltatlanokhoz képest).

Csak mostanában jöttek  ki az abszolut számok. Amik a legjobb látócinánál is csak alig nagyobb mint 1%.

Azaz ha a relatív 85% az abszolút meg 1% akkor kb. úgy néz ki a helyzet. Hogy ~1,2 % az esélyed, hogy elkapod nem beoltva, 0,2% az esélyed , hogy elkapod beoltva.

Pontosan. Ez egy feltételezés. Ennek kellene kijönni, ha az RRR és az AAR -t ugyanolyan mintán végeznék. Mivel látjuk, halljuk, hogy nem 1,2 % a oltatlanok között a megbetegedések aránya, így élhetünk a feltételezéssel, hogy az RRR-t finoman szólva is szűrt mintán végezték. Az AAR  ugyanis valós klinikai adat.

 

Ui. Kíváncsi voltam kinek tűnik fel. Nem csalódtam. A hangszórót te kapod. :)

Szerintem siman abbol ered, hogy meg teljesen laikus szinten sem ertik, hogyan mukodnek az oltasok, a masik oldalrol meg bejonnek a torzsi osztonok, inkabb hisznek az ismerosnek, akiben biznak, mint az idegen "tudosnak", orvosnak. Ehhez adsz meg egy csipetnyi paranoiat, hogy itt a hatterben minden szalat a gonosz emberek mozgatnak, es kesz is a csoda.

Jarvany elejen ez nagyon jol kijott a munkahelyemen. Az egyik csaj hirdette itt az iget, hogy egy szo sem igaz az egeszbol, csak a virusra hivatkozva tartjak otthon az embereket, hogy ne menjenek tuntetni az 5G ellen. Meg amugy is csak propaganda az egesz, mert a "migransveszely" mar nem eleg remiszto, hogy Viktorek megmentsek tole az orszagot, es az o ferje amugy is nemzetkozi kamionsofor, sok mindent lat, o is megmondta, hogy hulyeseg az egesz. Ez olyan jol ment neki, hogy a korulotte levo 3 kozvetlen kollegaja tokeletesen beszopta az egeszet, az atyauristennek nem voltak hajlandoak maszkot viselni (kiveve arra az 5 percre, amikor a riadolanc jelezte, hogy jon a fonok).

Ez egeszen adddig tartott, amig a fokolomposnak az egyik rokona el nem kapta es bekoltozott 2 honapra a korhazba. O azota csendben van, viszont a csordajaba tartozok kozul meg mindig van olyan, aki buszken hirdeti, hogy o nem hisz az egeszben, es rajta kivul bizony mindenki hulye.

Na kb. igy mukodik.

Van ilyen kolléganőm. Két gyereket szült, de a tűszúrástól iszonyodik. Tűiszonynak hívják az ilyet, azt hiszem ismert szindróma. Hosszas kínlódás után vette fel az első oltást, már megvan neki a harmadik is.

Sokszor beszéltem vele, tök normális volt mindig és rettenetesen szégyellte a helyzetét. Nagyon örültünk neki, hogy leküzdötte, az egész társaság gratulált neki.

Én is félek a tűtől, ettől még elmentem beoltatni magam. Ez a része abszolút pozitív csalódás volt, biztos függ attól is, hogy ki adja be és hogyan. Az első oltásnál éreztem némi feszítő érzést, de ez messze volt a korábbi otás jellegű élményektől. A másodiknál annyira nem, hogy rá is kérdeztem, hogy máris kész? A harmadiknál nagyon enyhén.

Ezeknek elment a józan eszük!

csak ellenjavallat esetén alkalmazható homológ, vagyis az első két oltással azonos oltóanyag

Bár gondolom, az is ilyen ellenjavallat, hogy az alany ellenkező esetben nem oltatja be magát. Még Kásler mester ámokfutása előtt adattam be a harmadik, első kettővel azonosat.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ez már akkor így volt javaslatban, amikor még csak beszéltek a várható harmadik oltásról. Akkor kiadtak egy táblázatot is, az volt az alapfelállás, hogy a harmadik más működésű elvű legyen, mint az első kettő (vagy Janssen esetén az első). Tehát első mRNS után vektorvakcina vagy elölt vírusú javasolt, vektorvakcina után mRNS vagy elölt, Sinopharm eseté mRNS vagy vektor. Az egy típuson belüli keverés (tehát pl. Pfizer után Moderna, Szputnyik után AstraZeneca) leginkább ellenjavallt, és ha más megoldás nincs, akkor legyen ugyanaz, mint az első.

Ezt aztán nagy ívben leszarták az oltóponton. Nekem helyből a Modernát kínálták fel az első két Moderna esetén, a feleségem is megkapta a harmadik Pfizert.

Szóval itt ne Káslert hibáztasd (lehet őt sok minden másban).

csak a vektorvakcinak eseten nem ajanlott ugyanolyat adni 3.-nak, mert nem lesz hatasos. ugyanis a vektorvakcinak mukodesi elve hogy az adenovirussal juttatjak be a mintat, amire utana immunis leszel, ezert van a sputnik-ban is 2 kulonbozo oltas, az astra-nal meg azert talaltak ki hogy 3-4 honap kulonbseggel kell beadni az elso 2-t, mert ha par het utan kapod a 2.-at az nem er semmit se.

mrns eseten nincs ilyen problema, es a vilag nagy reszen mind a 3-nak pfizert oltanak...

Ezzel az a problémám, hogy ha valaki ugyan nem oltásellenes, de azt gondolja, valamelyik működési elvű vakcina túl nagy kockázat számára - szívizomgyulladás, trombózis -, Kásler hülyesége miatt mindenképp megnyeri a kockázatot, a halál vagy a nyomorékká válás esélyét. Ezt azért nem kellene. Tegyük hozzá, az valóban nyomós érv, ha valaki úgy megy az oltópontra, hogy nem oltásellenes, oltatja magát harmadjára, de a saját teste, így csak akkor, ha azt adják, amit ő megenged.

De játszhatjuk azt is, hogy írunk papírt ügyvéd jelenlétében arról, hogy mindenféle erkölcsi és anyagi felelősséget vállal az állam. Eleve ezt kellene tenni amúgy is, de erről kevés szó esik, s a felelősségvállalás alól sunyi módon kibújik az állam, igaz, részben azért, mert mögüle viszont a gyógyszergyártók is ezt teszik. Innentől kezdve ez nem egyéb, mint egy globális kísérlet az embereken, potenciálisan feláldozva az életüket mindenféle felelősségvállalás nélkül, miközben észre kellene venni, hogy mindenkinek csak egy élete van.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nem kellene minden felületen hülyeségeket terjeszteni és akkor nem lenne ekkora sötétség az ügyben.
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/hu/qanda_20_1662
"A termékfelelősségre vonatkozó uniós szabályokkal összhangban a felelősség továbbra is az adott vállalatot terheli. Az oltóanyag-fejlesztés szokatlanul rövid időtartama miatt a gyártók által vállalt potenciális kockázatok ellensúlyozása érdekében azonban az előzetes piaci kötelezettségvállalások előírják a tagállamok számára, hogy az abban meghatározott bizonyos feltételek mellett kártalanítsák a gyártókat az esetleges felelősségvállalásokért."

Meg ugye az is bebizonyosodott már jó ideje, hogy kb. 10x nagyobb eséllyel lesz valakinek trombózisa ha elkapja a Covidot, mintha beoltatja magát, de ezzel sem nagyon törődnek az antivaxerek, mert ugye minden hazugság, ami nem az ő világképüket igazolja.

Milyen jó, hogy az általad idézettek is azt támasztják alá, amit írtam. Mégis az államnak honnan van pénze? Nem a lakosság adóiból? Tehát, ha baj van, perelek - eleve esélytelen, hogy nyerjek, ez az első probléma -, majd véletlenül nem szopom be, és nyerek, fizet a gyógyszergyár, amit aztán behajt az államon, azaz a lakosságon, ami részint én vagyok. És mi történik, ha nagy baj van, mindenki perel és mindenki nyer? Megcsináltuk az örökmozgót, semmiből lesz a pénz? Mert a gyógyszergyár mindenképp nyer az ügyön, ezt szerződéseikkel körbe bástyázták az EU szerint is, bármennyire eufemisztikus is a megfogalmazás.

Amit a trombózisról írtál, azt értem, mivel a COVID egy érbetegség. A gondom a heterológ oltással az, hogy úgy egyáltalán nem ússza meg senki sem a kockázatot, a felelősséget is el lehet kenni, mert utólag már nem lehet megmondani, melyik oltóanyag okozta a bajt, tehát ezzel a módszerrel garantálják a gyógyszergyártók azt, hogy bizonyíthatatlanság miatt ne kelljen felelősséget vállalni akkor sem, ha baj van. Kásler ezzel csak annyit csinál, hogy esetleges per esetén mindenképpen veszít majd az állampolgár.

Remélem, az antivaxer kifejezést nem nekem címezted. Háromszor oltattam magam COVID ellen és homológ módon. Nem véletlenül, hanem teljesen tudatosan.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Tegnap beadattam.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.