"Bicíbus Eixample"

Az elmúlt 100 évben a kerékpárokat fokozatosan kiszorította a közutakról az egyre sűrűbb autóforgalom. A bringát szinte elfelejtettük az ezredforduló környékére.
A trend változni látszik. Egy újabb gyöngyszem:  bringás iskolajárat Barcelona Eixample városrészében.

Megjegyzem, régebben én is kocsival vittem a gyerekeket általános iskolába, aztán tavaly átszoktunk bringára.
Szépen teljesíthető nálunk is a 20 perces bringatáv a gyerekkel, egyúttal megvan a reggeli mozgás.
Szerencsére végig mellékutakon tudunk tekerni, főutat csak gyalogátkelőn keresztezünk. További jóság, hogy az iskolaudvaron már van fedett bringatároló.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 10. 25., h – 08:38

Itt keleten vannak ugyan bringautak, de nem valami konzisztens, gyakran vált oldalt, ami a ritmust biztosan megszakítja, valamint télen nem olyan nagy élmény, próbáltam mindenféle plusz réteget, de sosem volt az igazi, valamint jégen csúszkálni se valami felemelő, hacsak direkt nem korcsolyázunk :) Most nyáron viszont szerettem volna busz helyett bringát, de már az új munkahelyem távolsága is necces, de nincs is egy jó 7 km-es szakaszon bringaút, csak főút, ahol egyesek autópálya sebesseggél közlekednek, máskor meg a traktorok és buszok lassítják le a forgalmat, ezért még autóval is próbálom elkerülni, nem hogy kerékpárral :D . Egyébként valami pedelec-kel nem lenne annyira vészes a táv.

így 2-3 év alatt össze tudnád tekerni egy pedelec árát :) https://greenbestpractice.jrc.ec.europa.eu/node/614 , valami ilyesmi kellene felénk is.

“The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.”

A németknél van egy JobRad nevű kezdeményezés. Lízingelni lehet mindenféle biciklit, adómentes, a lízing lejárta után visszaadod vagy megvásárolod. Az egészet a munkaadón keresztül bonyolítják le, a havi díjat egyszerűen levonják a fizudból. Ha érdekel annyi a dolgod, hogy kiválasztod a gépet és megmondod a munkaadó nevét, a többit ők intézik.

Welcome to the future, where everyone wants to live in the past.

Budapesti segget kiemeld a badogdobozbol ?

Hmmm, minden nap bringazom, de a varosba autoval megyek, mert az ugyan hosszabb/dragabb/minden, de legalabb biztonsagosabb.

Amikor mar a busz is letarol mikozben szabalyosan nyoszogsz a bringasavban akkor bizony kollektiv bekaphatja mindenki.

Majd amikor valos karterites es jovatetel, per nem "aldozathibaztatas" lesz akkor ismet meggondoljuk.

Ps: Vetlen/serultkent a "szaguldunk es felunkek" rohogve kozlik, hogy teccet volna autoval jonni es akkor mi sem szivunk itt /mar megint/ a bringazok miatt. Gondolom az adott helyen ez rutinszeruen tortenik akkor...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Jó hír, hogy az elmúlt években jónéhány összefüggő bringaút épült. Budapesten a kerékpársávok vagy akár az aszfaltra felfestett kerékpár "nyugi" piktogramok is jó dolgok.

Vidéken nagyon jó példa erre a 2 éve átadott Oroszlány-Tatabánya kerékpárút  (térkép). Főleg a Környe-Oroszlány részen elmondható, hogy a két végére születni kellett bringásként.
A 100..110 km/h itt általános, mindenki rohan reggel a másik városba a nem túl széles úton. Két éve ez a bringaút is elkészült, a probléma hosszú távra megoldva.

Erdélyben van lábbusz is.

Welcome to the future, where everyone wants to live in the past.

Szerencsére egyre több helyen, egyre több és jobb bringautakat létesítenek.

Szegeden és környékén is egyre több és egyre biztonságosabb ilyen épül.