"Bicíbus Eixample"

Az elmúlt 100 évben a kerékpárokat fokozatosan kiszorította a közutakról az egyre sűrűbb autóforgalom. A bringát szinte elfelejtettük az ezredforduló környékére.
A trend változni látszik. Egy újabb gyöngyszem:  bringás iskolajárat Barcelona Eixample városrészében.

Megjegyzem, régebben én is kocsival vittem a gyerekeket általános iskolába, aztán tavaly átszoktunk bringára.
Szépen teljesíthető nálunk is a 20 perces bringatáv a gyerekkel, egyúttal megvan a reggeli mozgás.
Szerencsére végig mellékutakon tudunk tekerni, főutat csak gyalogátkelőn keresztezünk. További jóság, hogy az iskolaudvaron már van fedett bringatároló.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 10. 25., h – 08:38

Itt keleten vannak ugyan bringautak, de nem valami konzisztens, gyakran vált oldalt, ami a ritmust biztosan megszakítja, valamint télen nem olyan nagy élmény, próbáltam mindenféle plusz réteget, de sosem volt az igazi, valamint jégen csúszkálni se valami felemelő, hacsak direkt nem korcsolyázunk :) Most nyáron viszont szerettem volna busz helyett bringát, de már az új munkahelyem távolsága is necces, de nincs is egy jó 7 km-es szakaszon bringaút, csak főút, ahol egyesek autópálya sebesseggél közlekednek, máskor meg a traktorok és buszok lassítják le a forgalmat, ezért még autóval is próbálom elkerülni, nem hogy kerékpárral :D . Egyébként valami pedelec-kel nem lenne annyira vészes a táv.

A németknél van egy JobRad nevű kezdeményezés. Lízingelni lehet mindenféle biciklit, adómentes, a lízing lejárta után visszaadod vagy megvásárolod. Az egészet a munkaadón keresztül bonyolítják le, a havi díjat egyszerűen levonják a fizudból. Ha érdekel annyi a dolgod, hogy kiválasztod a gépet és megmondod a munkaadó nevét, a többit ők intézik.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Budapesti segget kiemeld a badogdobozbol ?

Hmmm, minden nap bringazom, de a varosba autoval megyek, mert az ugyan hosszabb/dragabb/minden, de legalabb biztonsagosabb.

Amikor mar a busz is letarol mikozben szabalyosan nyoszogsz a bringasavban akkor bizony kollektiv bekaphatja mindenki.

Majd amikor valos karterites es jovatetel, per nem "aldozathibaztatas" lesz akkor ismet meggondoljuk.

Ps: Vetlen/serultkent a "szaguldunk es felunkek" rohogve kozlik, hogy teccet volna autoval jonni es akkor mi sem szivunk itt /mar megint/ a bringazok miatt. Gondolom az adott helyen ez rutinszeruen tortenik akkor...

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Jó hír, hogy az elmúlt években jónéhány összefüggő bringaút épült. Budapesten a kerékpársávok vagy akár az aszfaltra felfestett kerékpár "nyugi" piktogramok is jó dolgok.

Vidéken nagyon jó példa erre a 2 éve átadott Oroszlány-Tatabánya kerékpárút  (térkép). Főleg a Környe-Oroszlány részen elmondható, hogy a két végére születni kellett bringásként.
A 100..110 km/h itt általános, mindenki rohan reggel a másik városba a nem túl széles úton. Két éve ez a bringaút is elkészült, a probléma hosszú távra megoldva.

Erdélyben van lábbusz is.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Szerencsére egyre több helyen, egyre több és jobb bringautakat létesítenek.

Szegeden és környékén is egyre több és egyre biztonságosabb ilyen épül.