Mobil számhordozás

Sziasztok !

Valószínűleg nem csak én szeretem, ha szolgáltatóváltáskor a régi telefonszámomat viszem magammal. 

Azt természetesen megértem, hogy Példa János adatait nem Erzsike fogja szinkronizálni a a szolgáltatók között (bár lehet, hogy jobban járnánk), hanem a rendszerek egymás között az éj leple alatt. 

Azt is megértem, hogy egy-egy szolgáltató nem szívesen mond le az ügyfeléről és ha már ilyen hűtlen lépésre szánja el magát az ügyfél, akkor ragaszkodnak a karakterpontos, hivatalos adatokhoz. Na de ....

  • lakcímkártya alapján
  • mind a két szolgáltatónál megegyező adatok
  • jelenleg 3. elutasítás a"házszám miatt"

 

Az egyik szolgáltatónál folyamatos beírási lehetőség van a lakcímmezőben  (amit én láttam), a másiknál külön mezők vannak mindenre.  Ügyfélként úgy szenvedem el mindezt, hogy beleszólásom sincs.

Ez önmagában még "semmi" mert, ha abban a szerencsés helyzetben vagy, hogy két szolgáltató belátható távolságon belül van egy helyen,  akkor sem tudsz aznap, melegében korrigálni, mert egy 3 napos "időablakba" kerülsz mint leendő ügyfél és nem csinálnak semmit amit ez le nem jár. Természetesen jön a hétvége amikor számítógépek nem dolgoznak az áthordozáson és újabb hét kezdődik a karakterértelmezéssel.

Tökre fair.   

Hozzászólások

Na akkor az enyém:

 

Tkomtól Telenor: mi is 3szor futunk neki. Visszadobta a Tkom, mert:

Zrínyi Miklós utca helyett Zrínyi utca volt.

Meditor Bt helyett Meditor Általános Fejlesztő Iroda Bt. volt (a cégjegyzék szerint mindkettő szabályos!)

A hatályban lévő cégjegyzékszámot adtuk meg, nem a korábbit(!!!)

Az adószám stimmelt.

A képviselet stimmelt.

Az első után felhívtam az ügyfélszolgálatot és megkérdeztem mi a gond. Be akart küldeni egy Tkom pontra. Mondtam neki, hogy addig örüljön, amíg nem megyek be. Erre megmondta 1 dolog kivételével, hogy mi a gond. A második kör után megmondta a 3. problémát is.

Rohadjanak meg, ez szerintem így már fogyasztóvédelmi kérdés.

> Sol omnibus lucet.

Szolgáltatóként mondom, hogy nem egyező adat esetén elutasítható a hordozás.
A Zrínyi Miklós utca helyet Zrínyi utca kicsit necces (pláne, ha a településen nincs másik Zrínyi utca)

Ha azt szeretnéd, h minden simán menjen, küldd el a hordozó szolgáltatónak a számlát és/vagy a szerződés ide vonatkozó részét.

"Rohadjanak meg, ez szerintem így már fogyasztóvédelmi kérdés." - nem fogyasztóvédelem, hanem hírközlési tv. ide vonatkozó része az irányadó.
Miszerint amennyiben a szolgáltató miatt késik a számhordozás úgy NAPI 5000Ft kártérítéssel tartozik. Nyilván per hordozás. (szám v számblokk azaz 5 egymást követő szám esetén 1x5000Ft, 5 külön szám esetén lehet 5x5000Ft)

Legközelebb ezt hozd fel nekik.

Ps: abból a szempontból jogos, h beküldenek ügyfélszolira, hogy ezek érzékeny adatok, csak precíz azonosítás után adhatók ki - úgy gondolom ezt Te is elfogadod, hiszen saját érdekedben hozták ezt a szabályt. Képzeld el, ha nekem kiadnák a szerződött adataidat...

Nyilván rohadt idegesítő tud lenni egy ügyfél számára, ha nem megy minden könnyen és gyorsan, mert szarakodásnak érződik a dolog, és feltehetően mindannyian többé-kevésbé idegesek lennénk ilyenkor, de leginkább az ügyfél tehet meg mindent annak érdekében, hogy simán menjenek a dolgok. Pl. minden esetben pontosan azokat az adatokat kellene megadnia, amik a hivatalos okiratokon szerepelnek, ilyen okirat a lakcímkártya is; minden változást be kellene jelentenie a szolgáltatónál, így a cégjegyzékszám változását is, és akkor kevesebb lenne a neki felróható probléma, akár semennyi.

Simán egyszerű lenne a dolog, ha ezt a szoftver részt kötelezően uniformizálnák. Nekem mindent a lakcímkártyából írtak ki mind a két helyen és mégis hivatkoznak a rossz címre. A napnál is világosabb, hogy a fasorban sincs a kompatibilitás. Ez a mai világban szégyen. Egyet biztosan tudok a 4. próbálkozás után Média Hatóságnál fogom átíratni a számomat, de talán nem is megkérem őket, hogy intézzék el  ők mert nekem dolgoznom is kell.  :(

Rettenet sokat küzdöttek. Nagyon sajnáltam az ügyintézőt 4-5 telefon és  mindig elmondani ugyanazt....

Hihetetlen  hiányosságok vannak. Milliós ügyfélkör tízenezres előfizetések felfoghatatlan percdíjak  és karakterbeírási / értelmezési problémákkal küzdenek a szoftvereik.

Ennek a "win95 időkbeli adatkezeléshez" pont semmi köze. Inkább azt lehet mondani, hogy akkoriban fokozottabb hatósági ellenőrzés is volt. (HIF)

Az egyik jelenség az, hogy akkoriban egy hívószámhoz csak két tulajdonság kapcsolódott: a számlázás és a reklám, de az is csak a telefonkönyvben. A számlázás általában annyit jelent, ha a kellően rugalmas postás egyszer odatalált a számlával, akkor nem szabad a címhez nyúlni. ;) A telefonkönyvet meg sok esetben annak a rendszernek a terminálján keresztül szerkesztették - különválva az ügyfél + számlázási adatoktól.

Pontosan ez a fő oka a mobil adatok trehányságának: nem volt telefonkönyvük. Ezért a mobil adat bevitele primitívebb, tagolatlanabb, struktúlálatlan  és pontatlanabb.

A win95 idők óta az ellenőrzés részben csökkent, az adatok kezelése sokszor a szakmához nem értő szoftveresek kezébe került, viszont sokkal több szolgáltatás kapcsolódhat egy telefonszámhoz. Azaz a minőségromlás ellenére bonyolultabb a kezelendő adat.

Mellékesen a fejlett adatkezeléssel párhuzamban eltűnt a használt név fogalma a dokumentumokból. Régen a személyiben alá volt húzva a használt keresztnév, ma meg kismillió helyen szerepel(nek) a hétköznapokban nem használt nevek. (Tudod, itt nálunk Mária Országában. :-D) Úgy látszik az elektronikus rendszerekben nincsen aláhúzásbetű. ;) Persze megnézném azt is, hogy a neveket hány rendszerben tárolják az MTA ajánlása szerint!

"nem egyező adat esetén elutasítható a hordozás"

 

Tehát feltételes mód. Teljesen nyilvánvaló volt, hogy én vagyok én, hiszen jelszóval azonosítottam magam. Az is nyilvánvaló volt, hogy a Meditorról van szó, hiszen az adószám stimmelt. Ránézhet a cégjegyzékre és minden kiderül. Mégcsak túlzott jóindulat sem kellett volna hozzá, hogy kiadja a számokat. Az pedig, hogy a 3 eltérésből az egyiket nem mondta meg mindjárt (ez a cégjegyzékszám volt, ami közben változott, ezt is láthatta volna, ha lekéri valamilyen közhiteles adatbázisból), hogy fussak egy harmadik kört is, kifejezetten undorító.

> Sol omnibus lucet.

oké. Csak annyit kellett volna mondania az ügyfélszolgálatosnak, hogy itt és itt nem stimmelnek az adatok, kérjük, hogy az új szolgáltatójánál korrigálja a kérelmet. Így nem lett  volna 3. kör. Már látom, hogy azt fogják eljátszani, miután beadtam a kérelmet újból a régi cégjegyzékszámmal, ahogy kérték, hogy az már nem érvényes. Ez a trükk még hátra van.

 

Bekér egy csomó adatot (közte mesterjelszót!), hogy én vagyok-e én, ezekután nem hiszi el, hogy azt szeretném, amit kérek, vagy hogy van ez? Szóba sem állnak velem, ha nem tudják biztosan, azzal beszélnek-e, aki jogosult! Ne magyarázza el nekem senki, hogy nem az (egyébként jogos) azonosítási procedurát használják föl az ügyfélhárításra és a számhordozás megakadályozására. Több ponton azonosít, akkor ne szarózzon azon, hogy van-e a házszám után pont vagy sem (ahogy azt lentebb olvastuk).

> Sol omnibus lucet.

Hidd el nekem, nem trükközés.

Többek között érted (is) van ez a szigor. (nem így akar megtartani egyik sem, ezzel nincs beljebb) Mi nyilvántartjuk (időnként kiszámoljuk), hogy mibe kerül egy-egy humán ügyintézés percenként. Ilyen "trükkökkel" netto veszteséget termel a kiszolgálás, még ha úgy is tűnik, ogy csak az időt húzza, mert addig is oda fizetsz....

Ha az adat nem egyezik és elenged, simán elopom a számodat. Ha csak rövid időre is, de tudok neked kárt okozni. Lásd nem túl régi OTP-s eset.

Tény, hogy a nyilvántartások szarok. Rengeteg a szóköz hiba pl, ami ráadásul ilyen-olyan eszközök "kényelmi" funkciója (prediktív bevitelnél a szó után tesz egy szóközt vagy pontot vagy akármit, ami általában tök jó, de itt visszaüt)

De sok az olyan is, mint a cégjegyzék számod. Az előfizető nem frissíti az adatát, mert macerás, nem fontos, de gyak. eszébe sem jut.

Ez a kettő rendszeresen előállítja a Te eseteddel azonos szitut....

No igen... de az ilyen-olyan nem frissülő/rosszul/rossz helyen (bent)maradó (üf. által nem látható/nem ellenőrizhető)  beállításokról is lehetne mesélni... A legutóbbi ilyen a T-nél egy 21 évvel ezelőtt (!) bekapcsolt roaming tiltás, amit sem az első, sem a második szintű telefonos support nem tudta leszedni, mi több, ők úgy látták, hogy nincs letiltva, és mennie kéne... (T) Aztán a szombat délelőtt felvett hibajegy alapján valaki hétfőn csak kivakarta a szemetet a rendszerből, és elkezdett működni a roaming... 

én negyedik éve nem tudom Telenort meggyőzni, hogy anyám keresztneve az márpedig Mária és nem Irén. egyszercsak átnevezték, azóta ha telefonos azonosítás van, mondom hogy ti úgy tudjátok Irén, de valójában Mária

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Az a törvény... a személyi / jogsi / útlevél kombó azt hiszem, amiből lehet választani. 

És ők a Belügyminisztérum rendszerére kötelező, hogy hagyatkozzanak. Ha az azt mondja, hogy nem stimmel, akkor így járt. Nem bírálhatják felül. Száljon át másik autóba.
Most nyáron "lejárt" a személyim. Hiába van róla kormányrendelet, hogy veszélyhelyzet + 60 napig nem járt le, de a BM rendszere azt mondja, hogy lejárt. Sajnos ők ezzel nem tudnak mit tenni. 
Szóval bementem újat csináltatni. Érdekes, hogy az új személyinél is rögtön csináltak egy ideiglenes 30 naposat helyben, a régit bevonták és utána cserélhettem el a véglegesre.
Amíg az állam sem tartja be a rendeleteit / törvényeit, addig fel is út, le is út.

Nekem meglepő módon működött az két szolgáltatónál, hogy egyiknél a hivatalos ügyintézéses email címükre, másiknál a webes ügyintézési formukkal küldtem be ügyfélkapus belépéssel niszavdh.gov.hu oldalon digitálisan aláírt okmány fotóval az átíratást. 
Nem túl kifinomult és kicsit fáztam tőle, hogy az okmányom fotóját küldözgessem így, de jobb ötletnek tűnt mint bemenni ügyfélszolgálatra - már ha egyáltalán működik, mert követhetetlen, hogy most akkor foci és buli van, de veszélhelyzet is van még és korábban az volt a mondás, hogy nincs személyes ügyintézés veszélyhelyzet alatt...

Ezt nem gondolom. A SZIG szám nem volt jó példa, mert ez változhat, viszont a személyi szám egész életedben azonos, egyértelműen azonosít téged és ráadásul a születési időd is benne van. Ezzel a szükséges kettő azonosítási adat is rendelkezésre áll.

Semmilyen hozzáadott értéke nincs más adatokat bekérni és rúgozni azon, hogy nem azonos.

Viszont, ha a SZIG-et nem fogadjátok el azonosításként, tehát funkciótlanul tároljátok, akkor az jogosulatlan adatkezelés.

A személyi számot felhozni az egyik mondatban a másikban meg jogosulatlan adatkezelésezni... Gondolom tudod, hogy a személyi szám, mint olyan igen-igen korlátozottan használható azonosításra, tehát pl. a Telekom csak a másodiktól a hetedik számjegyig terjedő részét használhatja - azaz a születési adatot, mint az egyik természetes azonosítót. A születési dátum mellé oda kell rakni a másik kettőt (születési helye, anyja születési neve), illetve kell tárolni egy "pointert" a hivatalos nyilvántartások felé - na ez a "pointer" az okmányazonosító. (De anno a mobilszolgáltatói "feketelista" is okmányazonosítókat (legalább kettőt, legfeljebb hármat) tárolt...)

"Semmilyen hozzáadott értéke nincs más adatokat bekérni és rúgozni azon, hogy nem azonos."

A szerződést az egyik szolgáltató megszünteti, a másik meg megköti a hordozás során. Ahhoz, hogy ezek megtörténhessenek, a pontos, hatósági nyilvántartásokban szereplő adatokra van szükség mindkét oldalon - ha bemész szerződést kötni, ott is a pontos adataid kerülnek a szerződésre, nem valami majdnem olyan, "bemondás" alapján.

A személyit, jogosítványt, illetve útlevelet elfogadják, de csak az okmányazonosítót nem.

az új szolgáltató (hordózó) szolgáltató azonosít a dokumentek alapján, a régi szolgáltató (átadó) pedig a meglévő nyilvántartását hasonlítja össze a hordozó szolgáltatótól kapott adatokkal.
Ha nem egyezik, akkor elutasíthatja, nem köteles kiadni a saját nyilvántartási adatait a másik szolgáltatónak, csak a saját ügyfelének.

A számhordozásnál az okmányazonosítód alapján ellenőrzik az adatokat. tehát _először_ azokat kell helyben rendbe rakatni a szolgáltatónál, aztán a számhordozásnál az okmányaidon szerepló adatokat (pontosan, betűhíven, tehát születési hely esetén ha ott van zárójelben, hogy (MAGYARORSZÁG), akkor a születési helyet is ugyanígy kell megadnod, hogy sikerüljön a beazonosítás. Budapesti lakcím esetén meg van, akinek a településnél csak "Budapest" szerepel, és van, akinek ott van mögötte arab számmal a kerület is. Azonosítás esetén ha nem írod oda úgy. ahogy a lakcímkártyán van, akkor "nem nyert" lesz az eredmény.

Tegnap megtörtént az ismételt elutasítás  copy / paste kinyomtatva vittem ugyan azt  ami a másik szolgáltatónál olvasható.Panaszos emailben megkértem őket most már oldják meg nélkülem, mert nem akarok üdddögélni tehetetlenül ismét megvizsgálva ugyanazt a lakcímkártyát, vagy töröljenek és akkor keresek másik szolgáltatót hátha nekik könnyebben adják oda a számomat. Ez egy vicc. Két szolgáltató nem képes ezt megoldani egymásközt, és én mint felhasználó azért üdddögélek az ügyfélszolgálaton mert két számítógép nem képes értelmezni karakterek.

Igen mind a két helyen elkérték a lakcímkártyámat  A T-nél 3 alkalommal is nézegették.....

Bár panasszal éltem, de egyre jobban felőröl a dolog újabb napok telnek el és valószínűleg újra be kell menjek újra megmutatni ugyan azt a lakcímkártyát... blablabla

Inkább elengedem ezt a dolgot. Próbálkozom másik céggel. 

felhalmozhatnál egy tetemes összeget, mint tartozás. majd válaszolhatnál a felszólításra, hogy neked három papírod is van róla, hogy azonosíthatatlan vagy számukra :)

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Ebben az a szép, hogy vajon melyik okmány? A régi személyimben a születési hely Budapest IV. volt, a mostani személyimben Budapest 04 (Magyarország), az útlevelemben pedig Budapest 04 - itt nincs a (Magyarország) utótag. Ha a szerződést a régi személyim adatai alapján kötöttem, az új szolgáltatónál meg az új személyivel vagy az útlevéllel, akkor garantáltan nem fog egyezni. Pedig mindhárom hivatalos okmány. Na ezért is hülyeség erre hivatkozással visszadobni a számhordozást.

Csak érdekességképp mondom, hogy itt, Angliában, úgy megy a számhordozás, hogy felhívom az ügyfélszolgálatomat, ők beazonosítanak mindenféle fogós ravasz kérdésekkel, pl. megkérdezi, hogy hol lakom meg mi az account jelszava, aztán miután mondtam, hogy mennék máshová, SMS-ben küldenek egy authorizációs kódot.

Az új szolgáltatónak valahogy a tudomására hozom, hogy számot hordoznék, melyik számot és mi az SMS-ben kapott authorizációs kód (én a webes felületen szoktam, de ha valaki jobban szeret automatával beszélgetni, akár telefonálhat is).

Ezután eltelik pár nap, és az új szolgáltató SIM kártyáján egyszer csak a régi telefonszám él.

Senkit nem érdekel, hogy az új szolgáltató nyilvántartásában milyen lakcím, anyja neve, cipőméret, cégjegyzékszám és vércsoport szerepel.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szinte biztos voltam benne, hogy mi magyarok vagyunk a fejlődés gátja. A szent haladó Európa és mindenki más előrébb jár. :) 

Sokkal inkább gondolom, hogy szolgáltatók (nem csak mobil szolgáltatók) inkább szívességet tesznek, mint sem szolgáltatnak. :(

hat multkor egyik 2fa topicban kitargyaltak, hogy az sms-es kodot nem erdemes nagy securitynek venni. ugyhogy en orulok hogy itthon nem lehet bemondasra, es egy megszerzett koddal, ellopni a telszamomat...

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Egyfelől a sim lopás az teljesen más téma, másfelől az identity theft itt egy létező probléma, viszont Magyarországon van valami, ami sokkal hatékonyabban véd ellene, mint itt bármi: Magyarországon van személyi igazolvány (vagy ha nincs, akkor kötelező hogy legyen jogsi vagy útlevél). Itt, Angliában, nem létezik személyi és nem kötelező, hogy bármilyen arcképes igazolványa legyen az embernek - így természetesen sokkal könnyebb egyszerűen az adatok bemondásával megvezetni valakit.

A példámban leírt üzleti folyamatban szerintem az a pláne, hogy nem a két szolgáltató ellenőrzi egymás adatait, hanem az eddigi szolgáltató ellenőriz engem, ügyfelet. Ha az ellenőrzés sikeres és kiadják az authorizációs kódot, akkor onnantól csak ez a kód kell.

Ahogy olvasom, ha Magyarországon az "eddigi" szolgáltatóm engem beazonosított és engedélyezte a számhordozást, akkor utána még jön a mindenféle adatok egyeztetése, ami inkább csak csicskáztatásnak tűnik, nem identity theft ellen bármire is jó védelemnek.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Úgy emlékszem, beépített / lefizetett emberrel dolgoznak általában, nem csak találomra bemennek valahova és bemondásra viszik az új SIM-et.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Megjegyzés: nagyon sok éve nem ez a neve ennek az iratnak, valamint a célja is más mint felismerni az aláírás hamisságát,  hiszen nem alkalmazhatsz írásszakértőt az ügyfélszolgálaton,  az aláíró személyét ellenőrzik, ha az lehetséges, ha nem akkor meg egyszerűen nem játszanak hatóságot. Nem értem miért tulajdonítasz ennek akkora jelentőséget.

más: A legtöbb hírközlési szolgáltató váltott elektronikus személyhitelesítésre a meghatalmazotti eljárás megerősítése érdekében több mint 2 éve

Nálam, a sikeres első körös hordozásnak az volt a menete, hogy először bementem a régi szolgálatoóhoz minden adattal/igazolvánnyal/papírral, és adatot egyeztettem.
Amikor ez megvolt, az kapott papírral bementem az új szolgálatóhoz, és karakterről karakterre beírtak mindent az adategyeztetéskor kapott lapról. Így elsőre minden egyezett.

Nagy Péter

Az, hogy Meditorról van szó - egy dolog. Telefonon hogy' igazolod, h jogosult vagy a cég nevében eljárni?

Az átadó szolgáltatónak adategyeztetés esetén nem kell megmondani a helyes adatokat. Jobb esetben "barchobázhatsz" és amikor eltalálod, azt mondja, hogy igen...

:) 

sok indok lehet a távozás mögött pl elégedetlenség esetleg személyes családi ügy.

Ha elégedetlen akkor megfontolandó a változtatás az esetleg  későbbi kapcsolat érdekében

Ha személyes, családi akkor meg szintén a korrekt eljárás lenne érdek, mert más csatornán ismét találkozhatnak.

Sajnos a gőg és a pökhendiség hamarabb előtérbe kerül.  

Amikor olyan miatt utasítják el a számhordozást, mert a születési helynél a kerület római vagy arab számmal van megadva, akkor ezt már nehéz a törvényre fogni. Normális szolgáltatói hozzáállás az lenne, ha az adategyezés hibája miatt elutasított számhordozásokat ember is átnézné, és az ilyen nyilvánvaló esetekben érdemben intézkedne.

Na akkor sokadszor... Az okmányazonosító alapján ellenőrzik, hogy a megadott adatok egyeznek-e a központi nyilvántartással. Ha nem, akkor van "nem nyert" tábla. És igen, betű szerinti egyezést néznek, minden adatnál.
Pont azért nincs kézi belenyúlás, mert azzal a hordozási folyamat khm. mókolható lenne.

Én is Tkomtól mentem Telenorra évekkel ezelőtt... A mellettünk lévő plázába volt mindkettőnek ügyfélszolgálata és szépen mentem mindennap próbálkozni, de nekem nem tudták megmondani mi hibázik ezért a végére már elég dühös voltam, a 3. sikeretlen próbálkozás után megkérdeztem a Tkom ügyintézőt hogy kire boríthatom rá az asztalt? mert, hogy én többet nem fogok járkálni és lám a 4. próbálkozás sikeres volt. A Telenoros ügyintéző azt mondta hogy náluk van ilyen problémás ügyfelekkel foglalkozó csoport akik akkor is át tudnak írni dolgokat ha azok valamiért nem egyeznek csak szabaduljanak a problémás ügyféltől, lehet a Tnél is volt és jó stratégia volt kicsit verni az asztalt... azt még megjegyezném, hogy egyetlen ügyintézőnek vagy asztalnak sem esett bántódása, csak a szám járt, mert nagyon elkeseredett voltam és dühös.

Európában nem így kéne működnie. Az első kettőnél még bírtam cérnával, mindkét cég ügyintézőjének szépen odaadtam az irataim hogy másolják/ellenőrizzék le a dolgokat, a cérna valahol ott pattant el amikor a Telekomos azt mondta, most rak egy pontot a házszám után hátha az a baj, a lakcímkártyán és a Telenornál volt pont és ezt előző két alkalommal nem vette észre, pedig ő mondta hogy karakterre egyeznie kell az adatoknak...
Ami igazán dühítő volt, hogy nem volt indoklás, hogy pontosan melyik adat nem stimmel és a Telekom meg nem engedte hogy lefényképezzem a monitorjukon lévő adatokat hogy össze tudjam vetni a Telenoroséval...

 

ha az első próbálkozás sikertelen ÉS gyorsítani akarod a dolgokat, akkor bemész az ügyfélszolira (v felhívod telefonon, hátha ott is megy)
mégkérdezed a létesítési és szerződési adatokat AMIK A RENDSZERBEN VANNAK, és ezt átadod a hordozó szolgáltatónak. Utána azonnal fog menni.

Nekem közben változtak az adataim, szóval az első próbálkozás előtt befrissítettem az adatokat a Telekomnál (régi szolgáltató) majd utána ugyanezen iratokkal mentem az új szolgáltatóhoz. A probléma ott volt, hogy Telekom az első sikertelen után lediktálni lediktálta volna az adatokat a rendszeréből de nem nyomtatta ki nekem illetve nem engedte lefényképezni a monitorját. A lediktálásba azért nem mentem bele mert azt mondta ugyanazok az adatok mint a papírjaimon.

a Telekom meg nem engedte hogy lefényképezzem a monitorjukon lévő adatokat hogy össze tudjam vetni a Telenoroséval...

Igen, hasonlót én is hallottam, szintén Telekom. Ilyenkor vajon mit szólna az ügyintéző, ha egyből megfogalmaznám a feljelentést a GDPR megsértéséért? Jogom van kikérni az összes nyilvántarott adatomat.

Amelyik szolgáltató az adatkiérésnek nem tesz eleget azt azonnal nyomd fel az NMHH-nál, hogy érezzék a törődést. Ha elég sok feljelentés érkezik, akkor a felügyeleti szerv előbb-utóbb vizsgálatot indít, és kövér büntetésekkel jutalmazza a kretén cégeket. Ilyenkor a legnehézkesebb multi is átgondolja a működését, mert a részvényesek nem nézik jó szemmel, ha a profitjuk az állam zsebébe folyik.

Nem átlagos helyzet - te/ti lemondtatok a telefonszámotokról(!) az azt kezelő cég javára - és a céggel "együtt sír, együtt nevet" helyzetbe hoztátok magatokat. Ha a céggel bármi történik, vagy épp úgy döntenek, hogy elhordozzák a számaikat egy másik szolgáltatóhoz, azzal sem fogtok tudni semmit sem csinálni. Egyébként a flottás céggel valamilyen kapcsolat kell legyen...

Zrínyi Miklós utca helyett Zrínyi utca volt

 Ez gáz!

Még a hosszú í, rövid i között is különbséget teszünk, mivel két különböző karakter. Ugyebár nem mindegy neked sem, hogy havonta 100.000 vagy 1.000.000 Ft-ot viszel haza pedig csak egy aprócska nulla. Minden jelnek, betűnek, szónak jelentés- és információtartalma van. Mondok neked egy konkrét példát az életből amivel a kedved volt kollégáim szívattak meg rendesen:

Helyszín: valahol Siófok környékén.

Kellett volna velük találkoznom (talán egy műszert akartam elkérni vagy nem is tudom már.. mind1). Azt mondták, hogy "itt vagyunk az aradiban".
Oké, GPS megfog, bepötyög: Siófok, Aradi utca.

Odaértem, fel-alá megyek, sehol senki. Ennyire hülye nem lehetek. Még egyszer végignézem az egész utcát, közben telefonálok (headsettel :D) kollégák nem látnak, én sem őket. Na jó. Mit láttok? Mit kéne látnom ami nagy és ott van közel? Természetesen semmi. Oké, GPS újra megfog. Elkezdtem írni, hogy Aradi...
felajánlotta a szoftver az Aradi vértanúk útját. Na jó, menjünk oda. Város másik vége. Nyáron csúcsforgalomban 2 óra. Gyalog csak másfél :D

Odaértem. Ott voltak.

 

Aradi utca vs Aradi vértanúk útja.

 

Sokan az út és utca típust sem tudják megkülönböztetni pedig téved már el csomag/ember ilyenek miatt.

 

A magyar utónév könyvben szerepel a Cecília keresztnév. A feleségem valószínűleg Cecília lett volna, ha ott és akkor valaki úgy nem dönt, hogy rövid i-vel anyakönyvezi. Azóta Cecilia szerepel a személyin (még a gép is aláhúzza xD), holott ilyen név Magyarországon nem létezik. Ennek ellenére így anyakönyvezték és mindenki hibásan írja. Külön figyelni kell mindenhol, hogy helytelenül írják le mert így van az okmányon. Bankban, hivatalos helyeken, házasságkötésnél, szolgáltatónál, mindenhol szívás. Pedig ez csak egy fél vesszőcske. Születéskor megkapta az áldást a kedves hozzáértőtől. Valószínű, hogy lehetne vele valamit kezdeni de szerintem elég macerás lenne mert nagyon sok okmányon, a munkáltatódnál, szolgáltatóknál, hivatalokban, mindenhol ott a neved...

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Nyilván, "Zrínyi" != "Zrínyi Miklós", de ennek a megoldása imho nem az, hogy a user szívjon vele, hanem a szolgáltató segítsen. Nálam a workflow az lenne, hogy mind a két céghez bevinnék egy-egy másolatot a lakcímkártya előlapjáról, azzal azt csinálnak, amit akarnak, aztán ha elsőre nem sikerül a számhordozás (lakcím-eltérés miatt, ofc), akkor jöhet az NMHH.

Érdekes, amikor online meghosszabították a szerződésem 2 évvel ezelőtt, akkor oly mindegy volt, hogy milyen utcában lakok, még csak meg sem kérdezték. Akkor én voltam én telefonon kersztül. Amit kifogásolok, az pont ez az aszimmetria. Nem ugyanazt az azonosítási protokollt, amikor veszek tőlük valamit, mint amikor otthagyom őket. Ami pedig az adatokat azonosságát illeti, 2. menetre javítottuk, amit kértek, az egyik adatban hazudtak, mert nem azt tartják nyilván, amit bemondtak (régi cégjegyzékszám/új cégjegyzék szám), a 3. menet most folyik 3 hete, mindeféle variációban megkaptak minden adatot.

Ha nekem ezzel kapcsolatban valaki azt akarja bemagyarázni, hogy ez nem szívatás, azt tisztelettel megkérem, ne nézzen hülyének.

> Sol omnibus lucet.

Na igen, még sok évvel ezelőtt volt, hogy a T-boly ügyintézője felhívott, hogy ilyen olyan új szolgáltatásuk van, és az milyen jó lenne nekem. Mondtam neki, szuper, de én most inkább szeretném az ISDN előfizetést visszamondani normál telefonra. Na, azt nála nem lehet. Ez esetben nem érdekel az ajánlata sem, akármennyire is jó. Hasonló szintén felhív, elhadarja, hogy mit szeretne eladni, mondtam, hogy Ok, adjon valami linket, és majd eldöntöm. Azt nem lehet, azonnal kell választani. Mondtam, hogy akkor nem. Még kérdőre is vont, hogy miért.

Hasonló sztori nálunk is volt sajnos.

Szüleimnél az én nevemen van az internet. Felhívták anyámat, hogy (honnan tudták a számát?) hosszabbítson hűségidőt mert az milyen jó lesz neki. Kedves anyukám megette a kamu szöveget és bediktálta az adataim + a saját nevét :D. Persze meg is hosszabbították.

Másnap hív anyám, hogy nincs net.
Mondom, az lehetetlen. Mondtam neki milyen ledeket nézzen meg. Minden ok, távolról nem érem el az eszközöket. Na mondom, itt megváltozott a pppoe jelszó, amit bizony távolról nem fogok tudni beállítani. Na de mi ennek az oka?

Hívom a szolgáltatót, hogy valami nem stimmt, állítsák be jelszónak amit mondok (magyarul a régit, ami jelenleg is a routerben be van).
Hát ők ilyet nem tudnak (nem a lóf.szt, csak azon múlik hogy épp ki van szolgálatban), de szívesen felvesz egy munkalapot és kimegy a kolléga X összegért és a helyszínen beállítja.

Oké. Beszélgessünk másképp.
Önök, mint szolgáltató elállítanak valamit valamilyen rendszerükben úgy, hogy engem erről sem előtte, sem azóta nem értesítettek. A szolgáltatást így nem tudom igénybe venni és ha még meg merem kérdezni mi a probléma, akkor én fizessek a helyreállításért!? Legjobb esetben is az útiköltség és az elvesztegetett fél nap.
Szóval miért is változott meg az a jelszó?

szolgáltató: azért, mert szerződéshosszabbításkor végigfut egy folyamat és az automata rendszer megváltoztatta.
1. a) Az automata rendszer ne változtassa meg. Miért kell megjavítani azt ami már jó?
1. b) ha már szar a rendszer, vállalják a felelősséget és hozzák helyre sűrű bocsánatkérések közepette ami félre ment.
2. Ki kérte a szerződéshosszabbítást, mert én biztosan nem. Mikor volt a hívás és kivel beszéltek? (akkor ugrott be, hogy tuti anyám volt)

Mondtam az ügyintézőnek, hogy nem tűnt fel, hogy egy nővel beszélnek?
szolgáltató: Ezt ők nem mérlegelhetik, az adatok helyesek voltak amit kértek.

Oké, akkor kérem a hangfelvételt és feljelentést teszek. Vagy most azonnal visszaállítanak mindent.

Csodák csodájára a jelszó visszaállt, a net jó lett és a hűségidő eltűnt.

 

Ugyanez a szolgáltató most 2 évig ingyen szolgáltat nekem a jelenlegi lakcímemen egy másik szarvashibát követően :D
SzereTjük egymásT na :)

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Szerkesztve: 2021. 07. 21., sze – 10:15

Mindkét szolgáltatóhoz látogass el _személyesen_ és add a droid kezébe a lakcimkártyádat, hogy irgalmatlanul frissitsen be mindenhol, ahol kell.

Meséld el mellé, hogy nem megy a számhordozás emiatt.

Opcionálisan add oda a személyidet is és minden adatot egyeztess le.

Menni fog az, nem direkt piszkálnak. Elég egy karakternyi eltérés (pont a házszám után, ékezetes betű, bármi..) megy a deny. Ez valami automatizált folyamat.

"Valószínűleg nem csak én szeretem, ha szolgáltatóváltáskor a régi telefonszámomat viszem magammal. "

Nem, szerintem tök fontos az hosszú távú elérhetőség miatt fix számot tartani. Nekem általános hetedik óta ugyanaz a számom. 33 éves vagyok. :)

Szerkesztve: 2021. 07. 22., cs – 16:29

Nálunk átnevezték az utcát (már több éve), és azóta nincs meg az új utcanév a szolgáltató adatbázisában. De ez nem zavarja őket, szépen használják a régi utcanevet.

Én meg nem tudom elhordozni a számot, mert képtelenek az utcanevet kijavítani. És akárhányszor megpróbálom elintézni, mindig elhal az ügy, már 2-3 alkalommal voltam bent, lefénymásolták a lakcím kártyámat, és nem történik semmi.. :(

Köszi.

10 Az ügyintézők egy számhordozást nem tudnak leellenőrizni, hogy miért hasalt el, mert egyszerűen 3 elmondás után sem érti meg szegény ügyintéző, hogy elhordozni szeretném a számot, és nem pedig hozni egyet.

20 Azért nem érti, mert sikerült megnyitnia azt a számhordozást, amikor a számot hozzájuk vittem, látja, hogy ez bejövő, és sikerült, és itt leragadt.

30 Fél óra, amíg megérti a problémát, és ott leragadunk a hibás törzsadatoknál, amiről fogalmuk sincs, ki tudná módosítani.

40 Ha telefonálok, vagy levelet írok, akkor fáradjak be az ügyfélszolgálatra a lakcimkártyámmal.

50 GOTO 10

Az ügyintézőnek fogalma sincs, ki tudná javítani a törzsadatokat, és akit felhív, hogy segítsen, Ő sem tudja.

Egyébként azt is megpróbáltam elmagyarázni, hogy ebben az esetben nem kellene sehova befáradnom, mert még 100-an lakhatnak ebben a csaffadt utcában, gondolom van egy hivatalos értesítés, pl közlönyben, vagy egyéb helyen (nem tudom hol).

Nekik ez alapján kellene automatikusan átnevezni a közterület törzsben az adatokat. 

De ez túl szép lenne, ha így működne.

- Csókolom! Mi járatban?

- Jöttem villanyórát leolvasni.

- Milyen címre?

(vigyorog)

- Megvan mind a három!

Az első a másodikra 2001-ben változott. A második a harmadikra akkor, amikor az ELMŰ áttért SAP-re és végre szereztek egy utcatörzset. No, abban nem volt ilyen házszám (hiszen az utca ezen részét 20 éve átnevezték), ezért a maradék utca legmagasabb házszámára helyezték az órát.

A helyzetet ismertettem az üszin: Leütöm a falról az órát és átviszem a helyes címre. Esetleg csináltassam meg ugyanezt szakemberrel? :-D

Visszatérve a szakmai tartalomhoz: A gyakorlatban a lakcímkártyán szerepelhet az utcatörzstől vagy irányítószám jegyzéktől eltérő érték. Sőt, adminisztrációs vagy "szokásjog" változás miatt akár a neved is megváltozhat néhány okmányodon. (Hivatalos magyarázat: Így jártál.)

Így aztán a TAJ kártyámon eltér a nevem a személyihez képest. Az a bátor ember, aki ezt szóvá teszi, bizony alapos kioktatásban részesül. ;)

Ha belegondolok, a TAJ kártyára addig volt szükség, amíg a ráírt név nem egyezett meg a személyimmel ÉS a BM adatbázisában is az szerepelt. Kb. 2012 környékén "magyarosítottam" - születési anyakönyvi kivonat alapján. Így aztán kijavult a '95-ben, Kalapos tanár úr tanítványa által elírt adat. ;) Azóta az adataim alapján elektronikusan is le tudják kérdezni a TAJ számomat, vagy akár a személyiből is kiolvashatnák, ezért semmi közük a TAJ kártyára írt névhez. Mindkét esetben egyezni fognak az adatok.

A legpoénosabb pedig az volt, amikor szóltam az UPCnak, hogy visszaköltöznék Ercsiből. Ráadásul soha nem laktam ott. Szó nélkül javították. Well, azóta az én címemre nem lehet szolgáltatást igényelni, mert az utcát rossz irányítószámra rakták. :-D

Ja, csak annyit szerettem vón' mondani: Nem mindegy, mi van a lakcímkártyán? Hiszen az első példában az ELMŰ esetén is pár évvel korábban volt átiratás, friss lakcímkártyával, tulajdoni lappal (haláleset miatt), de az óra ment a szomszéd utcába. Az üszi válasza: Nyújtsuknk be határozatot. :-D A fénymásolt szar hitelesebb az előbbi két okmánynál egy olyan törzsadat esetén, amit saját maguknak kellene karbantartani (az óra az övék) - az ügyfél nékül.

"Nem mindegy, mi van a lakcímkártyán?" - Jó esetben a lakcímkártya és a kp.i lakcímnyilvántartás egyezik - merthogy az előbbire ez utóbbiból kinyert adat kerül rá. És az ellenőrzés okmányazonosító alapján történik, azaz okmányazonosító alapján "rákérdeznek", hogy az 123ASD456 igazolványhoz milyen adatok tartoznak. És ha nem egyezik azzal, amit az illető megadott, akkor jön a "nem nyert" állapot.

Uh,, az is tud vicces lenni. Valamikor az elmúlt 5 évben bevezették azt, hogy lakcím / tartózkodási hely bejelentésnél a hivatalban ellenőrzik a földhivatali nyilvántartásban is a tulajdoni viszonyokat, címet.

Ez játszódott le:
- sajnos nem tudom azt az emeletet írni a lakcímkáryáta, mert a földhivatalban egyel feljebbi emeleten van a lakás. Beírom azt a kért helyett, jó?
- őőő, háát, ha nincs más lehetőség jó (átfut az agyamon, hogy hány helyen kell átíratni a címet)
- hmm a lakcímnyilvántartóban meg nincs olyan sok szint... akkor mégis marad az eddigi emelet
- ok (sóhajt, ez megoldódott, még jó hogy felső szinten lakom)

Kiderült, hogy a földhivatal nem ismeri a magasföldszint fogalmát, így egyel el vannak csúszva az emelet számozások. A lakcimnyílvántartóban viszont a valósak vanna, ami mindenhová ki is van írva.
Ez egyúttal azt jelenti, hogy lehet az alattunk lakó is hozzám lesz beírva, ha valamiért lakcímkártyát kell cserélnie.

Van ilyen. A változás forrása az önkormányzatok határozataiból származik. Vidéken nem tudom, de Budapesten a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyása is kell(het).

A Földhivatal mintha automatikusan követné a változásokat. Más esetekben (pl. ebben) az adatot karbantartó rendszer kifinomultságán és alaposságán múlik a pontosság. A praxisomban előfordult már ilyen cím: Budapest Pécs Wien, Kossuth utca 1. Már nem rémlik, de az irányítószám nyilvánvalóan miskolci lehetett. :-D

A mobil adatok mindig problémásak voltak, mivel nem helyhez kötött a szolgáltatás. Ezért - amíg a számlát fizetik - kb. tökmindegy az ügyfél holléte. Prepaid esetén meg valós probléma volt a több száz Gobbi Hilda.

Prepaid esetben nem véletlenül van adategyeztetés, illetve okmányazonosítókat sem véletlenül raknak el a szolgáltatónál: Az adategyeztetésnél az üf. megadja mindet, aztán ha a megadott adatok _pontosan_ egyeznek azzal, ami az adott okmányazonosítóhoz a hatósági nyilvántartásban(!) rögzítve van, akkor lesz jó az azonosítás. Tehát pl. a születési hely esetén ha én csak a várost írom be, akkor az nem jó, mert a személyin ott szerepel mellette, hogy (MAGYARORSZÁG), és az is kell.

Értem, hogy ki kell szűrni (nem szabad engedni) a nem valós személyhez köthető feltöltőkártyás előfizetéseket, de évente eljátszatni újra és újra ezt az egész adategyeztetés vegzálást már azért fárasztó és szükségtelen zaklatás.

Eleve felhasználóhoz kell kötni, elvégre valaki megvásárolta, onnantól kezdve pedig az ő felelőssége kell legyen a használat, hasonlóképpen az előfizetésekhez.

A "maximum tíz lehet" kitétel meg a másik baromság - lehet, hogy nem éri el soha az ember a limitet, de miért ne lehetne olyan ember, aki használna ennyi kártyát - adott esetben lehet távoli rendszerelérés is (nem céges viszonylatban), riasztó és egyebek is... persze van/lehet csak netes kártya, amire nem kell adategyeztetés, de rendszeresen zaklatni az embereket vele (egyébként megszűnik az előfizetés a felhasználási idő végétől függetlenül) nem lenne mindenáron szükségszerű.

Igen, ráadásul a "csak net" kártyákra semmiféle adategyeztetés vagy létszámkorlátozás nincs, holott a hivatkozási alapként használt esetekben éppen valószínűtlen, hogy élő beszélgetésben vagy SMS-ben beszélnének meg ilyesmit... ugyanakkor az adatkapcsolati rétegen amúgy megtehetnek mindent.

Ergo még csak értelme is egy irtózatosan nagy nulla.

Na ez érdekes, mert nálam a születési hely VÁROS (MAGYARORSZÁG), a zárójel előtt van szóköz, de az egyeztetésnél webes felületen csak szóköz nélkül fogadja el. Először mit szívtam vele, már karakterről karaktere átnéztem mit írok be, végül ez maradt az egyetlen ahol a bibi lehet.

Veszel vagy kapsz egy telefonszámot az államtól. Ezt központilag tárolják. Azonosítod magad a szolgáltatónál és megrendeled a szolgáltatást. Életed végéig ugyanaz lehet a telefonszámod, a szolgáltót szabadon cserélgetheted mögötte.

Vagy: a szolgáltató x forintért átadja neked a telefonszámod. Amikor felmondod a szerződést ő kivezeti, ha átviszed máshoz ott beregisztrálják.

> Sol omnibus lucet.

Szerkesztve: 2021. 07. 29., cs – 16:54

 Beleunva a bénázásba áttérve egy  másik szolgáltatónál is ugyan ez a probléma!

Azok sem tudnak lakcímkártyát olvasni, adatként bevinni a rendszerbe?

Szopó utca 30-38. C lph. 5 em. 4 a. 

Senki nem lakik ilyen lakcím típus alatt?

Amikor az átadó szolgaltatónál is stimmel a lakcímkártya bejegyzés? Mert tök ugyanez?

Nem feltűnő egy kicsit, hogy a sokadik kört futja az ügyfélkérelem? Lehet, hogy valami baj van az adatok "kódolásával"? Esetleg sokadjára egyeztetett dokumentumok mentén nem volna illő kézivezérlésre váltani?

Egyáltalán mi történik ?

Lehet, hogy valami baj van az adatok "kódolásával"?

valószínűleg pont az a gond, hogy nincs különösebben semmi se kódolva. értsd:

Szopó utca 30-38. C lph. 5 em. 4 a. 

vs

Szopó utca 30-38  C lph. 5 em. 4 a. 

már elesik. de lehet az valahol

Szopó ucta 30-38. C lph. 5 em. 4 a.

vagy

Szopo utca 30-38. C lph. 5 em. 4 a. 

esetleg

Szopó utca 30-38. C lph. 5 em. 4/a

stbstb.

pont ezzel a szabad szöveges tartalom vs kötött formátum / egységes címadat azonosító hiányából jöhet simán gond.

**

Esetleg sokadjára egyeztetett dokumentumok mentén nem volna illő kézi vezérlésre váltani?

persze abban a világban ahol ügyfélszolgálat helyett csak értékesítési pontok vannak és a személyes kezelőhöz jutás előtt kőbuta asszisztenssel kell iszap bírkózást folytatnod :)..

A házszámmal megy a vergődés

Közben megtudtam állítólag a szinkronizációban nem érintett a emelet / ajtó

Közben megtudtam van olyan fos rendszer ami nem engedi beírni 30-38. variációt

Közben megtudtam a lakcím hivatalos helyeken is többféleképpen lehet ugyanaz .

Hiába szerepel pl. így  a kártyán  a címed "Szopó utca 30-38. C lph. 5 em. 4 a."  vannak rendszerek ami így az életbe nem veszik be.

Ők  Szopó utca 30-38/C 5/4 -re állítanak be címeket.

Mostanra már túl vagyok az egy hónapos szíváson és az 5. elutasításon. Leszarom és pont, vessző, szóköz kombinációkkal újra és újra küldöm a feladványokat. Ez szégyen.   

Más volt a lakcím a szerződésen az nem tétel már régen volt, és már lett hordozva a mostani címmel telefonszám kb 2 éve. Akkor valóban  egy korábbi címből fakadóan volt félreértés. Érdekes módon  másodikra minden működött.

Szopó utca 30-38. C lph. 5 em. 4 a. 

Erről az jut eszembe, hogy egyszer kaptam egy lakcímkártyát. Megnézem, mondom a csajnak, hogy hát ez nem jó, mert az én címem az, .... 4, itt meg az van, hogy .... 4 a.

Erre mondja nekem, hogy az nem úgy 4 a, mint ahogy mondjuk valaki a 32 b-ben lakik, hanem az a az ajtó rövidítése és automatikusan teszi oda a rendszer, nem lehet megváltoztatni. (Úgy emlékszem, hogy későbbi lakcímkártyán már nem tette oda automatikusan a rendszer).

Természetesen ezer helyen gondot okozott, hogy a címem az akármi 4, és simán beírták mindenhová, hogy akármi 4/a, akármi 4A, akármi 4 A lakás, stb.

Szóval simán el tudom képzelni, hogy egy szolgáltató felviszi "a" nélkül (ahogy én is megadom a címemet), a központi rendszer meg azt mondja nem egyezik, mert nincs ott az a.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Pont ez az nem 4a lakás, hanem 4. ajtó.

Ez a lakcím bxaszás szoftver egy uniformizálatlan ipari hulladék. 

Volt egy házszámunk 40 évig ami  pl. 30 volt. De ez így nem volt jó, mert nem "kompatibilis" .  Cserébe mindent át kell íratni jelenteni....stb.

Ha ilyen szigorú egyezés kell legyen két rendszer között akkor azt "humandroid" biztosra kell építeni az "a" mező  nem ajtó mező és így tovább.

És nem a szoftver a hibás hanem aki írta és elfogadta jónak. És javítani, ha az előfizetők szinte mindegyike csak szopik ezzel a "szolgáltatással"  :(

Mondom: Ha az adatrögzítő "4a"-t ír be oda, ahol "4"-nek kéne lennie (de lehetne 4a is!), ott nem a sw a hibás. Igen, _elvileg_ szét lehetne szedni a címet közterület neve (a település megadása után már csak szűkített listából), közterület tipus (szintén szűkített listából), házszám (dettó listából választással), emelet, ajtó/lakás száma ajtó/lakás betűjele részekre...

De pont ez a gond, hogy nem a humán írta be az a betűt a szám után, hanem a szoftver generálta oda a lakcímkártyára nyomtatáskor.

Azt nem tudom, hogy ilyenkor a rendszer mit tárol el, feltételezem a számot a betű nélkül. Viszont van egy lakcímkártyám, amin az szerepel, hogy 4 a. Ha legközelebb odaadom egy másik embernek, vajon honnan tudná a szerencsétlen, hogy annak ellenére, hogy 4 a van a kártyán, a cím az valójában a 4-nél véget ért, és amikor becsépeli a saját rendszerébe, akkor az a betűt le kellene hagynia róla?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Így van, ahogy mondod.

A gond az, hogy voltak évek, amikor a 4-es lakás "4 a" formában került a lakcímkártyákra, más években meg "4" formában. Ugyanabban a házban az 1 A lakás gondolom az első időszakban "1 a a" formában kerülhetett a lakcímkártyára, utána meg "1 a" formában.

A probléma az, hogy amikor a humanoid a kezébe fogja a kártyát, akkor fogalma sincs arról, hogy az ajtó mezőbe "4"-et kell írnia az a-t lehagyva, mert az ugye ajtót jelent, vagy "4 a"-t, mert ez a 4 A lakás, nem a 4 B vagy a betű nélküli 4.

Nem mondom, hogy ebből mindig hiba lesz, volt olyan, aki pl. rákérdezett, hogy én a lapra miért nem írtam oda az A-t, amikor a lakcímkártyán meg látja, és miután elmagyaráztam, beírta a nélkül. De másik helyen más ügyintéző azt mondta, hogy ő csak a lakcímkártya alapján írhatja be az adatokat, és az ajtó mezőbe beírta azt, hogy "4 a", mert ez a string szerepelt a lakcímkártyán.

Szerintem megegyezhetünk abban, hogy az egyébként is hibázásra hajlamos kézi adatbevitelt még egy félrevezetően elkészített hatósági igazolvánnyal gyönyörűen meg lehet zavarni.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

És nem csak a lakcímkártya rendszere fos, én pl. legutóbb a földhivatalban találkoztam azzal, hogy a lakásom címe, amit mindig úgy adtunk meg mindenhol, hogy Szopó utca 2 III/6, az most már Szopó utca 2-8 A III/6.

A 2-8 házszámmal nincs gondom, OK. De mi a pék az az A? Erre mondja a csaj, hogy hát A lépcsőház.

A társasház egy telken két különálló épületből áll. A mi épületünk bejárata fölé 1960-ban, amikor felépítették, odatették, hogy I. lépcsőház, a másikhoz meg II. lépcsőház.

Soha senki nem használta, helyette a házszám ment, a miénk volt a 2, a másik valami másik szám volt (nem tudom, mit használtak pontosan, gondolom 4-et). De ha hirtelen elkezdjük lépcsőházaknak hívni, akkor vajon miért kell kitalálni azt, hogy A és B, amikor ez sehol nem jelent meg így soha az életben, cserébe a falon ott vannak a 60 éves betűk, I. és II., amit esetleg logikus lett volna használni?

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ajánlom figyelmedbe: https://hup.hu/comment/2654639#comment-2654639

amit mindig úgy adtunk meg mindenhol

Aztán bilibe lóg a kezed. :-D

A telek azonosítását a Földhivatal végzi, miszerint felosztható, megosztható, besorolt, többféle módon felosztott, megosztható, felosztható stb.

A közterület elnevezését, számozását és felosztását, jelleg és egyéb egyéb besorolását az önkormányzat (régen: xxx tanács) végzi a földhivatali bejegyzésekre hivatkozva.

Hiába mázolt valaki valamit valahova valahány éve, az lehetett már akkor is hibás. Ezen kívül a törvények, önkormányzati határozatok alapján bármi megváltozhatott. Legfeljebb nem tudsz róla és az itt szerepet nem játszó szokásjogot emlegeted.

Ilyenkor érdemes az ingatlan tulajdoni lapját és összes módosítását kikérni. Abból megtudod mi történt. Ehhez az összes módosítás okát is fel kell deríteni. Akár az is kiderülhet, hogy 1960 óta hamis lakcímet adsz meg. ;)

Nekem a kedvencem az volt ilyen téren, amikor az addig pamparam utca x/a, b, A, B (így kis és nagybetűs is volt) épületeket egyszercsak, isten tudja miért felcserélték az önkormányzatnál, és onnatól fogva pont fordítva volt. Bónuszként az egyik nagyáruház (talán Auchan vagy Tesco) webshopjában nem is tudtam megadni, mert mindig hibaüzenetet kaptam, ha a szám után még bármit is hozzáírtam.

Szerkesztve: 2021. 08. 09., h – 00:26

Az "A" szolgáltatótól sikerült elhordozni végül a számot, de (ide is írom a nevüket) a "B" szolgáltató, a Vodafone elhordozta, de nem rendelte hozzám.

A 6. napja áll az fenn, hogy a fő telefonszámom, ami mindenhova (tényleg 1000 helyre) le van jelentve, azon keresnek, azzal tudok utalni, szerződésben szerepel, stb... megszűnt létezni, "Nincs előfizetőhöz rendelve".

Ez a tetű cég a Vodafone, így működik 2021-ben.

Nem nagyon hiszem, hogy bárki ki tudott volna velem így cseszni, vagy nagyobb bosszúságot tudott volna okozni, akárhogy is szeretett volna.

Tudnak a hibáról, de senki nem tud még csak hasraütés szerű időpontot sem mondani a Vodafone-tól, hogy mikorra javítják meg, és kapom vissza telefonszámom. Lehet, hogy egy nap (már a 6. napja), de lehet hogy több hét.

Nem, a standard másfél óra van, ma megpróbáltam megint megtudni, hogy mi van. Az ügyintéző semmit nem tudott mondani, szokás szerint. Felajánlott egy 5000 Ft-os jóváírást a hiba miatt, amit nem fogadtam el.

Ma feladtam egy levelet is, amiben leírtam többek között azt is, hogy felejtsék el a hűségidőt (minden előfizetésemre nézve), mert annak itt vége.

Amint visszaszereztem a telefonszámomat, lelépek tőlük, és soha többé nem kezdek velük. Elhiszem, hogy rendszerátállás volt, de nem tudom ezt a magyarázatnak elfogadni. Lehet, hogy nem egyszerre kellene leváltani mindent, szétszívatva az ügyfeleket, és tesztelés és jól megírt program is létezik a világon.

Tehát neked is szivességet tesznek és nem szolgáltatnak... 

Nekem is megoldódott, de vérlázítóan gáz az, hogy nekem kellett kitalálnom, hogy milyen karakterek hol legyenek. Az online felhasználói felületen kellett összenézni a két szolgáltató beírasi karaktereit. Szerencsére az egyiknél ez módosítható volt otthonról. Ennek köze sem volt a lakcímkártyán felírt formátumnak. Szóval ez így egy kalap szar. Talán akkor lesz kompatibilis rendszerbe épitve ez is, ha valamelyik nagytudásu személyesen szopik legalább annyit mint te vagy én meg a többi előfizető.

A napontát miből gondolod?

A számhordozási hiba az én felfogásomban úgy néz ki, hogy nem hordozzák el a számod, vagy nem engedi az eredeti szolgáltató elhordozni, ezért a számod marad ahol van, és tudsz vele telefonálni, elérnek.

Ezzel szemben itt nem erről volt szó. Megszüntették a számom, gyakorlatilag a 0-val volt egyenlő a szolgáltatás 8 napig, rettentő sok bosszúságot okozva ezzel. Ez azért több mint egy számhordozási hiba, sokkal nagyobb probléma.

Valóban napi 5 000 Ft, de maximum is van sajnos. Én már nagyon boldog lennék ha nem lenne maximum. 11 000 Ft-ot simán elengedett a Vodafone (1 havi díj), de a számhordozós kötbérrel jobban járnék sokkal ha nem lenne maximalizálva :)

 

4.4. Késleltetés esetén a kompenzáció összege 5000 Ft naponként, de legfeljebb 25 000 Ft.

4.3. A kompenzáció összege szolgáltatáskiesés esetén az egy munkanapot meghaladó minden további napra 10 000
Ft, de legfeljebb 50 000 Ft.

 

Forrás:

- https://multimedia.vodafone.hu/pdf/aszf/20210630Utan/lakossagi/2021/202…

- https://www.vodafone.hu/vodafonerol/aszf#2021-junius-30-utani-aszf

Én egy ilyen esetben tudtam meg a következőket:

- nem létező irányítószámon lakom (hiába volt az a lakcímkártyán)

- az irányítószámot nem a BM osztja, hanem a Posta mint singhe source of truth

 

Amikor aztán a Posta úgy gondolta, hogy az az irányítószám megszűnik, akkor a BM-nek vagy szólt vagy nem, de nem kaptam új igazolványt, _viszont_ az összes rohadt szolgáltató megkapta az értesítést és kivezették a rendszerükből (nem "volt de megszűnt" állapotba tették, hanem nyomtak ár egy DEL-t). Mehettem új lakcím igazolványt csinálni, hogy tudjak számot hordozni.

Nagyon sokat nevettem akkoriban a különböző ügyintézőkkel együtt.

Nyári tapasztalatom:

Fater feltöltős kártyája minimál egyenleggel (mivel az úgyis elveszik)

40-50 perc zenélés után beszélhettem ügyintézővel. Felvett minden adatot, megadta a dátumot következő hétre.

Persze sikertelen volt. Újabb 40-50 perc várakozás az ügyintézőig, majd mondják, hogy a másik szolgáltatót kérdezzem. Az persze nem lát semmit.

Újra a forrás szolgáltató, aki közli, hogy lehet hogy 2 nap múlva átmenne a második időpontra (mert biztos túl sok számhordozás volt az elsőre), de inkább kitörli és újra felveszi a kérést (következő hétre).

Ismét nem sikerült, megint hosszú telefonálgatások, a cél szolgáltató nem lát semmit. Végül a forrás szolgáltatónál egy tapasztaltabb ügyintéző szerint:

- az első azért nem sikerült, mert rossz helyre írták a számokat, azaz a forrás szolgáltató a cél szolgáltató ideiglenes számát akarta átvitetni... A cél szolgáltatónak meg az eredeti számot kereste, azért nem látott semmit a rendszerben.

- a második azért nem sikerült, mert az ügyintéző felvette a kérést, de nem nyomott rá valami elküld gombra a rendszerben, így arról nem értesült a cél szolgáltató.

Harmadikra (harmadik hétre) végül sikerült. Persze addigra az egyenleg már másfél hete 0 volt...

Akárhogy is próbáljátok, nem tudtok meggyőzni róla, hogy ez a rendszer jobb, mint a humán erőforrás nélküli angol rendszer.

Az automata nem írja a rossz számot a rossz helyre és nem felejti el megnyomni a submit gombot.

Egyébként miért tudja egyáltalán a forrás szolgáltató a jelenlegi átmeneti új telefonszámot? Nem kell neki, cserébe belezavarodnak ezek szerint :-D

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ehhez először meg kellene tudnod mi fán terem a számhordozás. ;)

A hívószámod A szolgáltatóhoz rendelt szám(-mező) (mert lehet, hogy a szám már hordozott volt).

A B szolgáltató - ha a hordozáshoz szükséges feltételek teljesülnek - egy időben előremutató hordozási rekordot küld a KRA-ba:

  • hívószám
  • régi szolgáltató
  • új szolgáltató
  • hordozási időablak kezdete

Az időablak kezdete előtt az adott hívószám az A szolgáltatóhoz tartozik. Az időablak vége után a hívószám a B szolgáltatóhoz tartozik. Az időablakban megengedett a szolgáltatás kiesése, de nem szokott lenni. A változtatás a szolgáltatók műszaki rendszerében történik a KRA-ból megkapott érvényes hordozási rekord alapján.

Ebben a folyamatban nincsen SIM.

Tegyük fel, hogy a SIM cseréje is szükséges. Ebben az esetben a B szolgáltatótól kapsz egy olyan SIM-et, amelyhez ugyanaz a hordozandó hívószám tartozik, mint a régi SIM-hez. A B szolgáltatónál az időablakban ez a SIM fog "életre kelni", míg az A szolgáltatóé inaktív lesz.

Tehát ebben az esetben nem kapsz ideiglenes számot vagy "üres" SIM-et a B szolgáltatótól. Az új SIM a hívószámoddal a B szolgáltató rendszeréhez van rendelve az időablaktól.

Mert a hordozást a forrás szolgáltató indítja.

Mi a búbánatért kellene a forrás szolgáltatónak indítania?

Itt, Angliában pl. a cél szolgáltató indítja.

A forrás szolgáltató annyit tud, hogy 1) leellenőriztem, az adott telefonszám elhordozható, 2) X másik szolgáltató beküldte a kérést, hogy elhordozná, szóval az adatbázisba be kell írni, hogy az adott telefonszám holnaptól az X szolgáltatóhoz tartozik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szóval csiliós előfizetések és röhelyes perc / sms díjakból nem képesek szolgáltatni. Neked is szivességet tettek szolgáltatás helyett. Örülj, hogy ilyen 21. századi technológia részese vagy.....

Vadiúj szolgaltatóm csomagjában 4GB net van. APN beállítások jók, 4G van internet nincs. Mivel péntek este derült ki ezért csak hetfőn lesz bármi az ügyben. Fasza!

Balcsin voltunk és szinte mindegyik egót növesztő szolgáltató gyászosan szerepel. Akadozó internet a jó térerő mellett(már amelyiknek volt), ami persze épületen belül drasztukusan csökken és esetekben a 0-hoz konvergált. Értem, hogy fejlesztes 3 hónap szezonra nem biznisz, de ez így vicc!

Szánalom.

Értem. Tanultam én is fizikát.... De pl Budapesten megoldották, hogy esetek többségében egy lakás sufniában is van térerő. A balatonnál szezonontúl a népek ¼ él és az sem a partközeli részen. Erre a 3 hónapra nem fejleszenek. Amúgy is max 2 hetet tölt a balcsinal egy polgár, azt meg csak kibírja valahogy arra a kis időre. 😔☹️

Csak megjátszották az előre bemondott trükköt: Megkérem a számhordozást az új cégjegyzékszámmal. visszadobja, hogy náluk nem ez a szám van rögzítve. Megkérem a számhordozást a régi számmal. visszadobja, hogy a Meditornak nem is az a cégjegyzékszáma.

Ehhez csak annyit, hogy a cégjegyzék közhiteles és nyilvános, bármely cég adata lekérhető, több féle képpen. Az IM honlapján nemcsak a pillanatnyi állapot van feltüntetve, hanem az összes változás az évek alatt.

(bónusz: a szolgáltató közhiteles, nyilvános adatot használ föl azonosításra. Olyan adatot, amit bárki tudhat és bemondhat.)

Szivatás ez, bárki bármit mond...

> Sol omnibus lucet.

Lépjünk kettőt hátra, és nézzük onnan. A szolgáltatónál rögzített előfizetői adatok változásáról az előfizetőnek kell a szolgáltatót tájékoztatnia - azaz ha a cégadatokban változás történt, akkor azt a szolgáltató felé jelezni kell. Ez a lépés kimaradt.

Akkor gondolkozzunk logikusan: felhasználható-e azonosításra nyilvánosan hozzáférhető adat. Akárhány lépésről nézem, mindeig ugyanaz jön ki. És még egy kicsit hátrébbról: ha én vagyok én (mesterjelszó!), akkor a kérésemre online miért ne adja ki a számomat? (Mégegyszer: bármilyen szolgáltatást megrendelhetek ezzel az egyetlen azonosítási metódussal!!!)

> Sol omnibus lucet.

Aláírtál egy megállapodást, aminek valamilyen formában része az általam írt kitétel. A cég a szerződő fél adatait önkényesen nem módosíthatja, ergo ha a céggel kapcsolatban változás van, akkor azt bizony neked vagy a cég által arra feljogosított személynek kell tudatni a a szolgáltatóval, és kezdeményeznie a változás átvezetését a szolgáltatói oldalon.
Számhordozás esetén mindenütt az az alap, hogy tessék ellenőrizni, és ha szükséges aktualizálni a régi szolgáltatódnál az adataidat.

Megnéztem, hogy a Telenor milyen adatokat kért be a számhordozáshoz. EGYETLEN egy sincs köztük, ami ne lenne elérhető közhiteles nyilvántartásokban! Innentől kezdve az egész azonosítom, de mégsem, nem is úgy van írva, miért nem kért adatmódosítást stb, stb abszolúte hiteltelen.

BÁRKI megkérheti a meditor nevében a számhordozást anélkül, hogy tudnék róla, vagyis a cég nevében aláírásra jogosult személyt megkérdezték volna. Ugyanakkor, ha én egy csak számomra és a szolgáltató számára ismert, sehol közzé nem tett mesterjelszóval azonosítom magam, mint a cég képviseletére jogosult személyt, nem kérhetek adatmódosítást és nem kérhetem a számhordozást.

Ha szerinted ez így oké, akkor én be is fejeztem...

> Sol omnibus lucet.

Na mégegyszer... van egy szerződésed, amiben vállaltad, hogy a megadott adatok változását bejelented a szolgáltatónak. Majd ezt elmulasztva a megfelelő jogosultságodat igazolva próbáltál számhordozást kérni - sikertelenül, mert a szolgáltatónál tárolt adat (aminek a változását neked kellett volna a szolgáltató felé bejelenteni) és a közhiteles nyilvántartásban szereplő adat nem egyezik. A számhordozás feltétele, hogy a szolgáltató által nyilvántartott adatok a valóságnak megfeleljenek - ez a feltétel nem teljesül. A kérdés az, hogy az adatmódosításhoz milyen feltételeket kell teljesíteni? Ezt célszerű lenne megtudakolnod :)

Az, hogy milyen adatok kellenek a számhordozáshoz az a feltételhalmaz egyik része, a számhordozás indításához a szerződéssel kapcsolatban eljárni jogosult személy szükséges, amely feltételnek azért nem tud megfelelni mindenki. :)
 

bennünket az invitel-telekom páros kezdett el szivatni vezetékes telefon számhordozáskor.

Az invitelnél a kommunista időkből származó felszabadulás volt. A másiknál a lakcímkártyán szereplő.

Az invitel folyamatosan elutasította az utcanév változtatást, miszerint nincs olyan utca az ő rendszerükben, csak a felszabadulás.

Hivatalos irat az önkormányzattó, illetve egy link a  2012. évi CLXVII. törvény egyes törvényeknek a XX. századi önkényuralmi rendszerekhez köthető elnevezések tilalmával összefüggő módosításáról és másnapra elkészült az átírás az invitelnél, átkerült a telekomhoz, ahol jelenleg is van. 

Ez egy kicsit képzavaros. Az önkormányzat nem rendelkezik olyan hivatalos irattal, ami a lakcímedet igazolja.

A vezetékes telefon olyan, mint a villanyóra csak nem forog. ;) Azaz három cím tartozik hozzá:

1) A lakcímed (hacsak nem vagy hajléktalan*) úgy keletkezik, hogy

- Az ingatlant nyilvántartja a Földhivatal.

- Az ingatlan, ha valamilyen közterületen található, akkor az illetékes önkormányzat határozata alapján a közterületnek van neve. Ha nincs ilyen, akkor csak helyrajzi száma lehet.

- A fentek alapján a BM tartja nyilván a lakcímedet, amit a lakcímkártyával tudsz igazolni. Esetleg lekérdezheted.

2) A számlafizető, akinek szintén a fenti módon keletkezik a lakcíme.

3) A felszerelési hely címe. Ez is egy hasonló cím, de itt a különbség: Ezt a szolgáltató kezeli.

*Elméletileg az Oktogon sarkára is beköttethetsz egy vezetékes telefont, mint Petőfi utcai lakos és anyukád fizetheti a Kossuth utcából.

 

A hívószámot úgy kapod meg, hogy szeződést kötsz az 1) pontban leírt adatoddal. Ezeket a lakcímkártya igazolja. Ha változik, akkor be kell jelentened. Mivel a szolgáltató nem a BM, nincs joga felülbírálni a lakcímedet.

A 3) pont címadatát a szolgáltató kezeli, de tájékoztathatod, ha pl. a nyaralód eddig csak helyrajzi számmal rendelkezett és most utcanevet kapott. (önkormányzati határozattal) A szolgáltatónak eleve rendelkeznie kellene friss ún. címrészlet adatbázissal.

Visszakanyarodva a számhordozásra: Ekkor tulajdonképpen az egyik szolgáltatóval felbontod és a másikkal megkötöd az 1) pont szerinti címen alapuló szerződést. Vezetékes vonalnál ez nem érinti a 3) adatot, de ez az ő bajuk. :-)  

Az utcanév változást az önkormányzat végzi el. Neki van róla hivatalos dokumentuma.

A szolgáltató legtöbbször nem frissíti a lakcímedet, vagy bármilyen adatbázist, csak sajátot használ. De ha nem hiszed, kérj csomagfeladást interneted a dpd-től egy újabb nevű utcára, s meglátod. 

 

pl 2015-ben egy kisvárosban megváltozott pár utcanév:TÁJÉKOZTATÁS UTCANÉV VÁLTOZÁSRÓL - PDF Ingyenes letöltés (docplayer.hu)

 

létavértes felszabadulás utca 3 - Google-keresés

 

létavértes nyár utca 3 - Google-keresés

Ez nem létai térképtalállat. 

létavértes nyár utca 3 – Google Térkép

Ha figyelmesen elolvasod, ugyanezt írtam. ;)

Az önkormányzati határozatokat is le lehet tölteni, meg címrészlet adatbázist is be lehet szerezni. Nem a google és a docplayer a hivatalos forrás. :-D

A dpd csak egy példa arra, hogy egy cég pontleszarja azt az információt, amiből él. Ennek ellenére semilyen cég nem bírálhatja felül a lakcímemet, mert nem jogosult karbantartani és nem ő az adatok forrása. Akkor sem, ha szar a rendszere.

Aztán az ilyen trehányságoknak jogi következménye is lehet. Mi van, ha 20 éve nem létező címre akarják szállítani a csomagot? Mi van, ha nem tudod igénybe venni a nyugdíjas energiakedvezményt, mert nem a lakcímeden van a villanyóra? Mi van, ha a szomszédnál egy éve nem tudják leolvasni a villanyórát, mert az ő (hibás) címét egy olyan leolvasó kapta, aki három kerülettel odébb bolyong? (Az utóbbi két élő példa itt van a mi házunkban. Lásd a linkelt ELMŰ esetet.)