Android Auto

Nos, az elmúlt napokban eljátszottam az új autóval és arra jutottam, hogy lassan ott tartunk, hogy annyi beállítást (vagy többet) igényel, mint egy új okostelefon. Bluetooth, WiFi, WiFi 5G, Android Auto .., csak az akku győzze, mire mindenen végigjutsz. Cserébe lesz mobiltelefon app, amivel az autó állapotát otthonról is lekérheted, nyithatod-zárhatod, internetezhet stb. Szépséghiba, hogy a wireless Android Auto-hoz meg sok minden kell(ene), így marad az USB tethered megoldás. Egyébként, úgy fest, hogy Magyarországon nem támogatott jelenleg az Android Auto.

Hozzászólások

Nem tudom, de ha kell, radugom a kabelt es toltom :)

A Wireless nekem foleg azert kell, mert tele lett a to:ko:m azzal hogy par honap utan minden kabel (gyari, gagyi utangyartott, minosegi utangyartott, szovetboritasu, derekszogu csatlakozos, stb) elkezd erintkezesi hibakat produkalni, aztan csak a szopas van vele. Most semmi ilyen gond nincs, tolteni meg a megtort kabel is tudja a telefont ha kell :D

hogy par honap utan minden kabel (gyari, gagyi utangyartott, minosegi utangyartott, szovetboritasu, derekszogu csatlakozos, stb) elkezd erintkezesi hibakat produkalni,

Nem tudom, hogy milyen kábeleket használsz, de ha USB Type-C kábel pár hónap után neked kontakthibás, akkor valamit rosszul csinálsz. Vagy szar kábelt veszel.

Pl. az Audi csinál gyári kábelt.

https://shops.audi.com/en_GB/web/zubehoer/p/usb-type-c-charging-cable--8s0051435l-10?category=8049:904_ASOS:Category

Ugyan nem 2 ezer forint, hanem 14 ezer ... Talán próbáld meg a te autógyártód eredeti tartozékát, hátha ...

trey @ gépház

Eleg sok kabelt probaltam, egyszeruen nem birjak az igenybevetelt, az eddigi kb 60ezer km alatt 5-6 kulonbozo kabelt elhasznaltam. A ki-be dugdosas, a menet kozbeni kis mozgasok (plusz ha neha kiveszem a telefont a radugott kabellel, amitol aztan csavarodik is) kinyirjak.
A fent linkelt AAWireless tokeletes megoldas, nem kell kabel, mukodik minden, ha meg tolteni kell, arra is van lehetoseg :)

Irtam feljebb, sokfele kabelt probaltam a viszonylag olcsotol a draga, szovetboritasun keresztul a telefon gyari kabeleig, kulonbseg csak abban volt hogy mennyi ido utan kezdett doglodni.

Az autonak mi koze van ahhoz hogy a kabel nem birja a csavargatast/hajlitgatast? :D (Amugy Hyundai i30 fastback)

Meglátjuk, hogy az "original zubehör" mit mutat majd. Tippelem, előbb cserélek autót majd, mint kábelt :D

Egyébként, azt gondolom, hogy a gyártók ajánlásainak megfogadása és a magas "worksforme" számok közt kimutatható összefüggés van. :D

trey @ gépház

Na, most ertem be az irodaba, 87%-on van a telefon egyoranyi Wireless Android Autos autozas utan, kozben podcast es spotify ment. Reggel huztam le a toltorol de otthon nyomkodtam meg vagy fel orat.

Dontsd el hogy ez mennyire szamit gyors merulesnek :)

Egyebkent van wireless tolto az autoban, szoval siman toltheto is kozben (az mas kerdes hogy a telefonban pont NINCS :D)

 

 

(Poco F2 Pro)

Hát, ha megtennéd, megköszönöm. Bár én is ki tudnám próbálni, csak időt kéne rá valamikor szakítani. Szerintem menni fog a wireless Android Auto is, mert van 5G hotspot az autóban. Még várom, hogy megjöjjön hozzá a netmegosztó SIM-em, aztán összelövöm valamikor. 

trey @ gépház

Nna, teszt kesz :)

 

tolto: Hyundai i30 Fastback gyarilag beepitett Qi toltoje

telefon: Poco F2 Pro (ez azert szereti ha NAGY arammal van toltve, sima 500mA-es USB aljzatrol mocsok lassan tolt)

extra: Baseus Qi adapter, mivel a telefon gyarilag nem tud madzagtalan toltest (ilyen, bar nem innen, elso gugli talalat volt: https://www.wilcon.hu/Baseus-Vezetek-Nelkuli-Qi-Tolto-Adapter-5V/1A-USB…)

Android Auto Wireless: AAWireless (mivel az autoban gyarilag csak vezetekes AA van)

idotartam: 61 perc

toltottseg indulaskor: 68%

toltottseg erkezeskor: 72%

hasznalat modja: Podcast Addict + Waze folyamatosan

 

extra megfigyeles: a telefon brutal forro volt az egy ora vegere, pedig nem sutott ra a nap :-O

Ott látom a használatbeli különbséget, hogy te valószínűleg minden nap használod az Android Auto-t, én meg évente mondjuk 8 alkalommal. Akkor viszont mondjuk megyek 300-600 kilométereket. Neked a mindennapos használat miatt lehet, hogy elkopik a kábel, nekem nem fog. Neked lehet, hogy nem merül le a napi használatban a telefonod wireless AA-val, nekem meg valószínű, hogy a 300-600 kilométeres úton a kábeles megoldás a praktikusabb. Mások a felhasználási szokásaink.

trey @ gépház

Na eddig ez nem kerult szoba, de igen :) en naponta ket es fel orat vezetek (170 km), vegig Android Autoval. Mikor anno egy napig nem volt, majd' hulyet kaptam nelkule :D

havi egyszer nyilvan teljesen jo a kabeles megoldas is (es ilyen hasznalat mellett szerintem a gagyi filleres kabel is tuleli az autot)

Kösz.

extra megfigyeles: a telefon brutal forro volt az egy ora vegere, pedig nem sutott ra a nap :-O

Igen, ezt is említik, mint a wireless AA egyik hátrányát. Eleve, folyamatos az adatátvitel a WiFi-n, plusz fut a navigációs szoftver, meg még rá is töltesz közben. Ha madzagon megy a kommunikáció, akkor a folyamatos WiFi adatátvitel kijön a képből.

trey @ gépház

üzleti operációs rendszert támogat, vagy az is egy használhatatlan szutyok? (nem lepődnék meg)

Az én autóm is tudja az AA-t, de pontosan nullaszor használtam az elmúlt lassan 5 hónap alatt, mióta megvan a kocsi.

A valahova odabarkácsolt telefontartónak megvan az az előnye, hogy tényleg bárhová lehet tenni, szerintem a gyártók sokszor túl alacsonyra tervezik a beépített kijelzőt. Hang meg átmeny a normál hangszórókra simán, Bluetooth vagy AUX nem mai találmány, ráadásul a multikormányról is vezérelhető szépen.

A wireless AA tényleg jó lenne, de addig meg vagyok a kábelessel, úgyis csak hosszabb utakon használok navit.

Ami viszont bosszant, hogy ha BT-t párosítom az autóval majd kábelen használok AA-t, akkor utána a telefonban leveszi BT kapcsolatról a névjegyek átküldését amit kézzel be kell utána kapcsolni.

Ez más andriod vagy autó specifikus dolog(nálam KIA és Redmi 8Pro)?

" Egyébként, úgy fest, hogy Magyarországon nem támogatott jelenleg az Android Auto." - definiálni kéne a "nem támogatott"-at... Bő két éve még valóban USA-ba kellett "költöztetni" a mobilomat, hogy feldobja a Google Play Store az alkalmazást, de ez egy jó ideje már nincs így: itthon is elérhető és teljes mértékben használható az app. A képernyőtükrözés az drótos dolog, de nekem pont kényelmesen elfér az USB-csatlakozók előtti kis tálcában a telefonom - sajnos Android 11 nincs rá, úgyhogy nekem egyelőre marad ez a megoldás.
 

Én több mint két éve használom dróton, egy Ford Mondeo-ban, mára már reflex, hogy beülök, bedúgom, google maps elindít.

Eleinte okosban letöltött apk-ból dolgoztam, de már megy play-ből.

Igen, bő két éve trükkösen kellett felpakolni (ha jól rémlik, ProtonVPN-en "mentem ki" az USA-ba érte), de azóta itthon is elérhető "rendesen" is az app. Én mondjuk Waze-t szoktam elővakarni, ha úgy adódik (meg ugye elég khm. ritkák a Sync3 térképfrissítések...), illetve a Spotify megy, mert egyre gyagyább a rádiós "felhozatal".

Azt állítja, a Waze-ben neki így nem megy a bevitel az autó kijelzőjén. Mármint az utcakeresés.

behúzott kéziféknél előjön a kereső mező waze-nél, anélkül csak a kedvencekből, vagy az utolsó pár keresésből válogathatsz, különben letiltja a tapicskolást (KIA)

de azóta itthon is elérhető "rendesen" is az app

 

Kérek 1 linket a hivatalos bejelentésről, mert szerintem ilyen nem történt még.

Android Auto | Android

oldal aljafelé:

Get more answers.

Have more questions? Get the answers you need and hit the road with Android Auto.

 

Is the Android Auto app available in my country?

The Android Auto app is currently available in the following countries:

  • Argentina
  • Australia
  • Austria
  • Belgium
  • Bolivia
  • Brazil
  • Canada
  • Chile
  • Colombia
  • Costa Rica
  • Denmark
  • Dominican Republic
  • Ecuador
  • France
  • Germany
  • Guatemala
  • India
  • Ireland
  • Italy
  • Japan
  • Mexico
  • Netherlands
  • New Zealand
  • Norway
  • Panama
  • Paraguay
  • Peru
  • Philippines
  • Portugal
  • Puerto Rico
  • Russia
  • Singapore
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Taiwan
  • United Kingdom
  • United States
  • Uruguay
  • Venezuela

 

Aztán persze az ember túrja tovább az egyértelmű kijelentéseket, és ilyet talál:

Get started with Android Auto - Android Auto Help (google.com)

Where to use

  • Argentina
  • Australia
  • Austria
  • Belgium
  • Bolivia
  • Brazil
  • Canada
  • Chile
  • Colombia
  • Costa Rica
  • Denmark
  • Dominican Republic
  • Ecuador
  • Germany
  • Guatemala
  • France
  • India
  • Ireland
  • Italy
  • Japan (wireless not supported)
  • Mexico
  • Norway
  • Netherlands
  • New Zealand
  • Panama
  • Paraguay
  • Peru
  • Philippines
  • Portugal
  • Puerto Rico
  • Russia 
  • Singapore
  • South Africa
  • South Korea
  • Spain
  • Sweden
  • Switzerland
  • Taiwan
  • United Kingdom
  • United States
  • Uruguay
  • Venezuela

Aztán lista aljára hetykén odabaszva ez a mondat:

--> Most features won't work if you use Android Auto outside these countries.

Aha, szóval működik minden országban, max. a fícsörök többsége nem?!?!?!?! Egyértelmű, ugye?

2020 decemberi(!) hwsw cikk szerint meg "hamarosan" jön Magyarorszagra is

https://www.hwsw.hu/hirek/62636/android-auto-google-magyarorszag-jarmu-terjeszkedes.html

 

Play store-ban rákeresve Android Auto app: Piros betűvel: "Ez az elem nem áll rendelkezésre a te orszagodban" (nem is tudtam h. van országom... mik ki nem.derülnek).

Na ennyit az android auto-ról.

Tehát akkor a PR bullshit oldal, es a szapport csak a telepített app működési országait listázza? Nem pedig az app "a telefon google fiok anyaorszaga amit a store a telepitesekor csekkol" listajat? De hat ezt minden hülye tudja automatikusan, nem kell a 2 közötti orbitális különbséget magyarázni.../s

Mivel az Android Auto integrálódik a Google Assistant-tel, és hangvezérlése lehetséges és mivel a Google Assinstant "nem tud" még magyarul (FIXME), ezért nem támogatott hivatalosan. Ettől még működhet minden, max. az élmény nem 100%-os. Pl.  magyar kiejtést nem "érti", angolosítani kell stb.

Ilyesmire gondolok.

trey @ gépház

Az a fura, hogy kb egy évvel ezelőttig simán magyarul olvasta fel az smseket az AA, magyarul tudtam címeket megadni, magyarul olvasta vissza, hogy mit értett, majd rá kellett böknöm a listán a nekem megfelelő eredményre.

Aztán frissült valahol valami, és azóta angolul mond mindent, múlt héten már az utca keresés sem működött, bármit mondtam, angolul beszélt vagy fél percig, mintha a google első találatát olvasta volna fel a navi helyett.

Az android auto app hivatalos OS igénye 6+: 

"An Android phone running Android 6.0 and up with a data plan."

Feljebb meg még ezt írja:

"If you have Android 9 or below, get the Android Auto app on your phone. With Android 10, Android Auto is built in—so you don’t need the app to get started."

Egyik hülye nem tudja mit mond a másik hülye...

Mivel nekem droid9-es elavult szarom van, hajlok rá h. én ezt megszoptam, vakerálhatnak itt mindenféle 6+ -t a guglis hülyék.

Ment az android 9-el is, csak apkmirror-ból lehetett feltenni (nekem nem ment a vpn-es trükk), a droid 10-ben meg "benne van" (A LOS 9 -est még nem frissítettem, így arról nem tudok nyilatkozni) , szerintem valami hasonló a gpay app sem telepíthető a HU-n store-ból, viszont van a telefonon (Mi10T Lite), legalábbis a revolut-ba be lehetett állítani a gpay-t, és a settings/google alatt vannak a pay beállításai.

 

 

Mondjuk mókás hogy https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.projec…

linkre fel"menve".. azt mondja hogy "Installed" .. rákattintva -> Not available in your country.. Köszi, akkor hova is Intalled ? Oo

ps.: mer hogy a 2003-as Skodába tuti nincs telepítve az 100% ...

Csak nekem tunt fel a Mészáros Lőrinc utca? Komolyan van ilyen? Meg eleteben utcat neveztek el rola?

6 EUR-os LIDL kabel mar a masodik autot szolgalja ki nalam.

Azaz nem kell. Ráadásul tessék csak elolvasni az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 3. § (2)-t:

(2) A gépkocsi vezetője menet közben kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat. A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.

A pirosnál állva az bizony forgalmi okból történő megállás.

Egyreszt lasd lentebb, hiaba olvasol ha nem erted.

Masreszt meg, csak hogy megnyugodjon az erzekeny - de erto olvasasra nem kepes - lelked, vegyuk azt hogy a mellettem ulo asszony valaszol a pirosnal (vagy akar menet kozben) egy uzenetre a madzagon logo telefonon.

Egyeb ertelmetlen kotozkodesi szandek?

Fura. Nekem egy kábel kb. 2 hónapig bírja.

Először azt hittem, hogy az aljzat hibásodott meg az autóban (USB C). Két kábellel próbáltam, állandóan szakadozott a kapcsolat, a töltés hibátlanul megy a telefon töltőjével. Aztán elővettem egy félretett új kábelt és kipróbáltam: hibátlanul működik. Tehát  nem az autó csatlakozója, hanem a kábel hibás. A két másik kábel egyébként szintén hibátlannak tűnik, ha a computerbe dugom őket. Aztán kicsit jobban megfigyelve rájöttem, hogy a telefon (Samsung S20FE) csatlakozóját bizirgálva az Android Autó szakadozik. mindegyik kábellel, de van amelyikkel magától is, anélkül, hogy mozgatnám a telefont. Nekem úgy tűnik a telefon csatlakozója a ludas.

Mindennapos használatra az előző és a mostani telefonomnál is mágneses usb kábeleket használok, és megbarátkozom azzal, hogy kilóg a telefon aljából a csatlakozó feje. tok van a telefonon, nem feltűnő. Az autóban és otthoni töltéskor is (nem tud sem az autóm sem a telefon wireless töltést) csak 'hozzáérintem a kábel végét' aka. bedugom, és a többi megy magától.

Ez jó, de nem forog Ilyet használtam az előző telefonomnál. Szűk egy évet kihúzott 2 darab ilyen kábel.

Ez forog, viszont világít ilyet használok most, ez lassan két éve megy. Vettem belőle 4-et, és kb minden ilyen eszközömet ilyennel töltöm.

Jó az Android Autohoz, persze. 

Fura, a mostani telefonomon lévő USB-C nekem jobbnak-masszívabbnak tűnik mint az előzőn lévő sima microUSB. Tűvel érdemes kipiszkálni a szöszöket a telefon csatijából, nekem ez a microUSB-nél segített. A mostani 99%-ban be van dugva, nem tud koszolódni.