Digi törölt a szolgáltatási területből?

2 hónapja néztem a Digi honlapján hogy utcanév alapján benne vagyok a Digi szolgáltatási területében (II. kerület), valamint a laptopomon is látok a szomszédoknál jópár Digi-s wifi hálózatot.

Ma felkúrt a Voda (UPC), napi kb. 4x újraindul a k(+%/va modemjük, minden alkalommal 5-10 perc mire visszamászik a hálózatra, és mivel full time work from home vagyok ez így nagyon nem vicces, pláne amikor meetinget vagy working session-t vezetek.

Egyszóval felkocogtam a Digi honlapjára hogy na akkor rendeljük meg, erre azt látom hogy kivették az utcáinkat a szolgáltatási területből.

Ilyenkor lehet valamit tenni vagy így jártam és ez a hajó elment? Sosem hallottam még ilyenről hogy valaki szűkíti a szolgáltatási területet, pláne nem Budapest egyik belső kerületében.

Hozzászólások

Otthonról, igazán fontos munka céljából miért nem bérelt vonalat használsz? 

Egy 1000/500-as lakossági mellett van egy 100/100-as backup vonalnak. Olyan 30.000 körül fizetek. Viszont pár órás kiesés esetén máris veszítenék ennyit, egy 72 órás sla teljes kitöltése esetén ennek jóval többszörösét. Ha meg azt is hozzá vesszük, hogy nem én dolgozom egyedül itthonról, akkor meg kevesebb kiesés is elegendő, hogy megtérüljön mindez. Egy fontos határidő/ügyfél esetén ez meg halmozottaban igaz.

Namost Diginél ez úgy van, hogy lakossági Gigabites internet havi 3100Ft/hó. Ebből garantált 300/75. Digi üzleti gigabites internet 5780Ft/hó. Ebből garantált 500/100. Backupnak valamelyik másik mobilszolgáltatótól 10000 Forintért van korlátlan mobil internet, ami Budapesten minimum 4G de 5G is esélyes. Azt pedig magaddal is viheted. Ez a havi 30 ezernek a fele sincs. Annyiért Starlink van a puszta közepén. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Van emellett korlátlan mobil internet is, de arra én inkább nem teszem fel a bevételemet. És digi üzleti csomag esetén mennyi időn belül vállalja a hiba elhárítását? Mert az hogy ad fix publikus ip címet, meg valamennyivel kevesebb mint 72 órát vállal az meg nálam nem nyerő.

Ha kábelszakadás van valahol szerinted előbb az üzleti előfizetők optikai kábelét állítják helyre és csak másnap mennek vissza a szerelők megjavítani a lakossági ügyfelek optikai kábelét? :-)

Nem. Ugyanaz a kábel és ugyanakkor lesz megjavítva lakosságiaknak és üzleti ügyfeleknek is. Annyi a különbség, hogy ha nem sikerül üzleti előfizetői szerződésekben megszabott rövid időn belül megjavítani a szolgáltatónak, akkor kötbért kell fizetnie. Lakosságiaknál elég nagy időtartam van a szerződésben ahhoz, hogy annyi idő alatt egy durva vihar utáni károkat is helyreállítsák. Szóval üzleti ügyfél kap pénzt a nagyobb kimaradás után a lakossági nem kap. Ennyi a különbség. De az év végi összesítésben még mindig durván többet fizetett az üzleti mint a lakossági ügyfél, mert normális szolgáltatónál igen ritka esemény a szolgáltatás kimaradása. 

Bele lehet írni az szerződésbe maximum 10 perc havi kiesést is, ha a keletkezett hiba elhárítása ennyi idő alatt műszakilag lehetetlen akkor úgyis több lesz a kiesés üzletieknek is. 

Mobilinternetes backupnál jobb rendelkezésre állást nem fogsz kapni. Ha pedig Digi optika és Telekom rézkábel között lehet választani, biztosan a Digi optika lesz a nyerő, mert modernebb technológia ahol ritkábban történik hiba. 

Az sem hátrány ha családi csomagok helyett az asszonynak másik mobilszolgáltatónál van sim kártyája. Extra redundancia. 

Plusz jó ha van működő TOR nálad mert ha valami globális hiba van azzal lesz kapcsolatod ha bármilyen úton maradt kapcsolat a te routered és a másik pont között. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Nem állítottam hogy a szolgáltató közös sőt meg csak a nyomvonal sem azonos. Egyébként tapasztalatból mondom, hogy igen, fordult már elő, hogy az üzleti vonalat hamarabb tették helyre szakadást követően, és csak másnap a lakosságit (az egyik címen sajnos nincs lehetőség különböző nyomvonalon levő szolgáltatót választani). 
 

A megfelelő kötbérezhetőség nagyon is fontos az SLA mellett. Fizették már a havidíjam többszörösét is vissza. 
 

Nekem ezen kiadások is bele vannak kalkulálva a bevételi oldalon. Ellenben el is várják, hogy nem esek ki hálózati hiba miatt, amennyiben mégis megtörténik akkor az megfelelően van kezelve, amit én tovább tudok terhelni a szolgáltató felé.

4G mint tartalék internet elérés: itt is a puding próbája dönti el, hogy ténylegesen tartalék-e. Amikor nálam elmegy a Digi GPON, akkor a Telenor 4G kapcsolatról sem jön adat. Mintha a Digi optikai hálózata látná el a környékemen a Telenor bázisállomását adattal. Sebaj van Voda SIM-em is.

Akkor pont jó backup sim kártyám van. De eddig egyetlen Digi kimaradást sem tapasztaltam az évek során. Pár éve amikor volt valami DNS szerver probléma náluk az is észrevétlen maradt, mert alapból 8.8.8.8-ra van beállítva a DNS nálam, így minden működött. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Amúgy nem vagyok róla meggyőződve, hogy itthon minőségibb a bérelt volnal szolgáltatás. Bár lehet a bérelt vonal és az üzleti csomag is két külön dolog. Az viszont biztos, hogy az irodánkban az üzleti telekom és az üzleti digi kapcsán is arra jutottunk, hogy mindenki balfasz. A telekomnál hónapokig nem tudták beállítani fixre az ip címet üzleti előfizetéshez. Hiába küldtek panaszra szerelőt, az ezzel nem tudott mit tenni, azt mondta üzletihez nincs ott a pipa a rendszerben a fix címhez :D Aztán valamikor valahogy megoldódott. 

A üveges digisek meg nem tudták, hogy a már behúzott üveg tényleg az övék-e az épületben, ezért újrahúzták. Aztán meg a régi iroda helyett az új iroda előfizetésének pppoe userét kapcsolták le. Ha jól emlékszem másik két szolgáltató először tagadta, hogy ott szolgáltatnának, pedig az előző bérlő által otthagyott - kikapcsolt - végpontok ott lógtak szolgáltató szerint felcimkézve a szerverszoba kábelrendezőjében. Mintha az ügyintézők nem akarnának szerződést kötni. Volt amelyiknél úgy lehetett elvágni a gordiuszi csomót, hogy nem a hivatalos cím utcájára, hanem a merőleges fal utcájára sikerült megtalálni, hogy mégis lehet.

Mindkettőben közös, hogy olyan privát ip tartományokat is behirdetnek a végpontra, ami iptv meg más buziságaik távmanagelésére kell. Kellemetlen, amikor kiderül, hogy ütközik belső hálózati tartományokkal.
Ugyanez a távmunkánál, az otthoni netet használó dolgozóknál is bekavarhat. Hogy ha nem teljes forgalom van átterelve a vpn-re, akkor van, hogy a netszolgáltató felé keres belső címeket. Persze plusz vpn opciókkal, paraméterekkel elvileg kezelhető...

Telekomnál némelyik kábel hwg simán netről elérhetővé teszi az ipv6 címeket. Nem lehet hivatalosan sehogy átállítani a felületén, hogy a belső hálózat ipv6-on ne legyen nyitva az internet felé alapból, pingelhető végpontokkal. Persze saját tűzfal meg hasonló dolgok megoldják, de otthoni felhasználóknál lehetnek meglepetések, hogy netről elérhető a gép és óvatlan megosztások nyitva vannak a világ felé. Szolgáltatói oldalon ki lehet kapcsoltatni az ipv6-ot.

Nekem telekomos koax van és mobilnetnek telenoros publikus "asztali" mobilnet csomagot használok. Még jókor kötöttem, amikor 2 sim kártya és egyéb extrák is belefértek kevesebb, mint 6000 forintba 100+100GB net mellé. 
A kettő együtt van talán 10 körül.

Igen valaha egy eltérő technológia volt a bérelt vonal. Definíciója szerint közvetlen kapcsolat két számítógép vagy helyi hálózatok között. Ma már az úgynevezett bérelt vonal nem több parasztvakításnál. Ha belekérdezel a műszaki részletekbe elkezdenek hadoválni arányos upload download -ról, ami a gyakorlatban 100/100 kapcsolat a gigabites lakossági net árának legalább tízszereséért. Meg menedzselhetőség, jelentsen az bármit is. Ha ennek részletei után érdeklődsz nagyjából annyi választ kapsz, hogy az nagyon fontos. Valójában, ha egyáltalán hallott a fogalomról az ügyfeles virtuális bérelt vonalról van szó, ami lényegében nem különbözik a VPN technológiától. 

Ma a valódi bérelt vonal megfelelője zárt hálózati kapcsolat lenne, lényege a lehallgatás elleni védelem. Azaz két pont között garantáltan a te rendelkezésedre áll az optikai hálózat minden eleme. Ilyet természetesen csillagászati áron lehetne csak kapni, a kormány épít most egy hasonlót felújítva a K-vonalak koncepcióját. De ahhoz földi halandó vállalat nem fog kapni hozzáférést. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

A poén az, hogy mivel előttünk egy pénzügyi cég bérelte az irodaházat, ezért vannak sötét üvegek és dedikált réz is a város több pontja felé. Valamelyik telkó felé is. De úgy tűnik túl kicsi hal vagyunk vagy csak simán letagadták, vagy nem megfelelő ember intézte nem megfelelő ügyfélszolgálattal. A pénzügyi cégnek annó többszörösen redundás kapcsolata volt netszolgáltatók felé és más városi cégek, intézmények felé is. Vicces, amikor kb mindenki neve ott a kábelrendezőkben, de nagy részük még azt is letagadja, hogy szolgáltatnak internetet :D Nem akarnak ezek a cégek ügyfeleket.

"Mindkettőben közös, hogy olyan privát ip tartományokat is behirdetnek a végpontra, ami iptv meg más buziságaik távmanagelésére kell." - És? a belső hálózat felé van egy tűzfalad/saját routered, aminek 10.0.0/8 meg a 172.16.0.0/12 és a 192.168.0.0/16 "befelé" van, minden más meg az uplink felé, és meg van oldva.

Masok az igenyek. En mint alkalmazott nem fogok azert 10x annyit fizetni, hogy nagy rendelkezesre allasu netem legyen. Ha ez fontos a cegnek, akkor majd ok kifizetik (vagy ultimatumot adnak, hogy oldjam meg / jarjak be irodaba :) ). Ha sajat vallakozasom van, es bukhatok rajta annyit, akkor persze, hogy kifizetem, vagy ha mondjuk nem az a lenyeg, hogy en elerjem a netet, hanem a honlapom/webshopom/egyeb rendszerem elerheto legyen az ugyfelek szamara, akkor berlek valahol szervert/szolgaltatast.
Szoval attol fugg, mi az igeny, es mi a prioritasa / koltsegvonzata az egyes dolgoknak.

Ha alkalmazott vagy akkor a nincsnet ugyanolyan mint a betegseg. Reggel veszed eszre, lemondod a meetinget, ceg megoldja.

De regen 1000 megtermelt petakbol 10 ment a dolgozonak (lasd Henry Ford), most pedig gyakorlatilag latod hogy mennyi penz jon be, mennyit kell termelned hogy a petak meglegyen. Szinte mindenki vallalkozo, arra szerzodik hogy profi lesz, online lesz, kepzi magat. Vagy kiesik a pixisbol. Emiatt vallalkozoi szemlettel kell beruhaznod. A kocsi is ilyen, ha fitten, szep ruhaban akarsz megérkezni akkor jarj kocsival vagy taxival. +100e taxi havonta es +200e fizetes (magasb. pozic.) es mar nyertél is.

Lasd meg: ceges parkolo, byod, otthoni net, coworking iroda sajat penzbol. 

Én pl. 4G-s mobilnetet használok backupnak.

Mondjuk ha nálam megszakad a hálózat, akkor a mobilra átállás mondjuk 1 perces kiesése után maximum egy elnézést kérés elintézi az egészet, nem fogok pénzt veszteni emiatt szóval nem éri meg _számomra_ még extrát költeni erre.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2021. 06. 18., p – 20:35

Légkábel vagy földalatti? Ha az előbbi akkor magad is látod ott van-e az utcában a digi optikai kábele, a passzív switch dobozokról. A Vodafone elavult coax kábeleket használ, könnyű megkülönböztetni. 

Ha ott van a Digi optikai kábele, akkor be kell menni személyesen az ügyfélszolgálatukra és megoldják. Egy ismerősnél volt hasonló, az utcájában nem volt Digi, de a szomszéd utcában ahova kiért a kertje volt. Az ő háza viszont a másik utcába volt bejegyezve. Megbeszélte a másik utcában levő ismerősével, hogy papíron lehessen ő a 44/c, a és b már úgyis volt. Bejegyezték arra a címre és lett Digi-je. Ami fontos volt, hogy be lehetett kábelezni onnan a házához. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

En sem voltam benne a lefedett teruletben, pedig itt voltak az utcan a dobozok, meg par hazzal odebb lehetett is volna rendelni. Szoltam az ugyfelszolgalatnak, kijottek megnezni, megallapitottak, hogy je, tenyleg, es mar kothettem is a szerzodest. (Mondjuk egy ev utan lemondtam, mert szerintem kritikan aluli, ahogyan az ugyfeleket kezelik.)

"kritikan aluli, ahogyan az ugyfeleket kezelik" - hmmm.. Én a szerződéskötéskor, meg a rezesről optikára átálláskor találkoztam az ügyfélkezelésükkel... Jó, meg volt talán két alkalom, amikor hálózati gond volt, akkor a telefonos üsz.-tal, meg egyszer, amikor teszt SIM-et kértem, és egyik eset sem volt "kritikán aluli". Sőt. (Az, hogy adott helyen taplók ülnek a pult túloldalán, az persze előfordulhat...)

Hát, mondjon itt valaki olyan szolgáltatót, ahonnan nem hallani ilyen történeteket.

Én is a UPC-től mentem át nemrég Digire, mert bár bárkivel beszéltem, mindenki udvarias, kedves volt, csak hát:

* Nem ért azokhoz a problémákhoz, amivel felkeresem (pl elfelejtette a rendszerük az általik adott CI+-os médiakártya azonosítóját, így le is tiltotta az összes csatornánkat (ez műsornézés kellős közepén izgalmas volt). A hibabejelentőn ülő hölgyike azt se tudta, miről beszélek.

* Ezek után - többszöri bejelentés után végre továbbítják a panaszt a technikus kollegáig, aki ugyan visszaállítja a kártyát, csak épp azt felejti el megnézni, milyen csatornákat kell engedélyezni.

* Elérhetőségük katasztrófa. Ha csak  percet kellett várnom, hogy felvegye egy ember, az már rekord volt. Ezek miatt csak 3-400 perc telefonom ment el EGY hiba rendezésére..

* Nagyon nehezen ismerik be, hogy a hiba az ő rendszerükben van. Egy vihar közben a közelben lecsapó villám kinyírt jónéhány eszközt, köztük a nálunk levő upc-s routert is. 2-szer cserélték + egy harmadik alkalommal az összes koax csatlakozót cserélték, mire beismerték, hogy az ő egyik eszközüket is kicsapta a vihar. Mindez 1,5 hónap kínlódással, szintén rengeteg telefonnal, szakadozó internettel járt.

Persze, simán előfordulhat ugyanez a Diginél is, de az ember mindig reménykedik.Gábor

A pult mogott ulo holgyek mindig nagyon kedvesek voltak, nem ez volt a baj. Azon ragtam be, hogy a havidijat masfel honapra elore szamlazzak. Amikor jott az uj szamla, akkor fizettem az elozot, am egyszer valahogy megis elfelejtettem. Jott is a dorgedelmes e-mail, hogy tessek fizetni 15(?) napon belul, vagy kikotunk, a kovetkezo havi szamlaban meg volt egy 800 Ft-os ugyintezesi dij.

Ertem en, hogy ez egy havi 3000 Ft-os szolgaltatas, es hogy a userbazis nagy reszevel lehetnek allando fizetesi problemak, ezert osztonzesul kell a felszolitasi dij. Pont azert is lettem merges, hogy miutan tobb cimen evekig rendesen fizeto ugyfel voltam, egy nyomorult automatikus emlekezteto email kikuldesere sem veszik a faradsagot. Maga a "buntetes" nem tetel, de szerintem ez suttyo viselkedes, ezert tartalek leven a telekomos net mellett, megprobaltam rogton lemondani a szolgaltatast telefonon. Am kiderult, hogy azt nem lehet, mert csak (szerzodni az bezzeg ment a helyi uzletkoton keresztul), szemelyesen kellett ellatogatnom egy ugyfelszolgalati irodaba, amibol a legkozelebbi 50km tavolsagra van tolem. Ugyhogy nyaljak meg :)

Igen, csop. beszedés valószínűleg jó lett volna, de sosem vettem a fáradságot, hogy beállítsam... Igen, ebben a történetben természetesen én is ludas vagyok, csak felkúrtam magam és impulzus cselekedtem :)

Azért kellet üfszolgálatra mennem, mert vissza kellett szolgáltatnom nekik a HGW-t, meg visszaadták kp-ban az előre befizetett havidíjat. Biztosan másképp is meg lehetett volna oldani, hogy visszakerüljön hozzájuk az eszközük (hogy a helyi üzletkötőnek, vagy a munkahelyem mellett állomásozó szerelőknek miért nem adhatom oda, rejtély), de volt dolgom arra, beszaladtam, letudtam, több energia lett volna utánajárni.

Esetleg Telekom? II. kerület egy részen van optika.

A DIGI-nek időnként megbuggyan a címkeresője. Ha látod a Wi-Fi-ket, és korábban az online címlista is mutatta, látogass meg egy DIGI kirendeltséget személyesen.

TheAdam

Én HO-ba vagyok 2020.március óta - III. kerület DIGI-s internet. 1,5év alatt munkaidőben internet szolg. kiesés  2-3 alkalom volt egy óránál kevesebb. 1x volt modem cserém, mert megdöglött azt 2 órán belül megoldottam.

Backup vonal vagy ha vidékre megyek:

- 3db SIM kártya: TELEKOM  előfiz. 5GB/hó,  DIGI előfiz. 30GB/hó,  VODA 3GB nincs aktiválva - vész tartalék

- 2db 4G-s STICK + külső irányított antenna - anélkül is megy, csak egy másik projekt miatt maradt az antenna.

Vidékről dolgoztam 1 hetet mobil internetről , napi 2-3 teams (fél óra és órásak) meeting és/vagy közös munka miatt többórás teams csak hanggal.

5 nap alatt kb. 6GB volt a forgalmam - nem volt lassú teams se szaggatott legrosszabb letöltés 15Mb/s és fel 4Mb/s.

Nem gondolkozom bérelt vonalban, minek.. ha semmi nem működne, akkor bemegyek a céghez 1 óra.

For Whites Only meeting room!

Hasonló, de azért mégsem. Szintén HO 2020 márciusa óta, de előtte is heti 1-2 napot itthon voltam HO-ban. Külön épület erre a célra felhúzva kert végében, ablakon kinézve a Bakonyalját látom.

T-s vdsl, ami ugye a legaljának számít, mégis szakadás, és lassulás mentesen megy minden. Igaz a T-s Speedport nevű csodája csak alap netre csatlakozást meg DNS névfeloldást csinálja, azon kívül minden mást virtuális szerverek, de hát ez sem rocket science. 40/12 -t tud most, tegnap is ilyen volt mikor ment a céges vpn és a többi, ami egy családban szokás.

Mivel építik ki az optikát a faluban, ezért egy hete a szerelőcsóka az oszlopon belecsimpaszkodott a rézkábel bekötődobozába, ezért természetesen szétcsúsztak a '95 óta egybe lévő kötések, szóval szakadás lett. Telekom hibabejelentő reggel 9-kor felhívtam, 5 perc alatt a robottal megbeszéltem, hogy mi a hiba (csodás élmény volt), rá fél órára hívott is a szerelő, hogy megkérdezze mi a baj... Elmondtam neki, hogy a kedves alvállalkozó húzza az oszlopok között az optikát, persze akaratlanul is megpiszkálja a meglévő rezet, plíz gyere ki, aztán nézd már meg. Újabb egy óra és kint is volt, 10 perc alatt megvolt az újrakötés, azóta minden zöld, hasít, mint a villám. Azt mondjuk megjegyezte az ürge, hogy nagy segítség volt neki, hogy az ügyfél milliméter pontosan megtudta mondani a hiba okát. Egyedül azt nem tudtam, hogy az oszlopon pontosan melyik kötés az enyém, mert felmentem volna magam újrakötni... Amíg nem volt net, addig backup #1, céges mobilnet. Ha az is meghalna bármi miatt backup #2 privát mobilnet.

Nemertem, 4 lassan 5 eve vagyok 100% homeoffice. Itt szinte minden jelenlevo szolgaltatonak legalabb 10 eves infraja van. Esik kel mindegyik idonkent vagy gyakrabban, sosem zavart. 5-10 perc ? nanemar, foleg alkalmazottkent. Amennyiben zavarja a cegedet biztositsak ok. wfh eseten a sajat infradat hasznalod, az nekik altalaban semmibe nem kerul, tehat olyan amilyen.

Amelyik ugyfelet zavarta, az elment, egy ido utan visszajott, aztan vagy vallaltam ujra, vagy nem. Szuronek is jo.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.