Tüskeálló bicógumi

Fórumok

célok:

- ugyan úgy nézzen ki, mint egy normál bicógumi h. ne tetszen meg bizonyos ""embereknek""

- ne kerüljön vagyonba

- ne kelljen vele hosszú évekig foglalkozni (lapos gumi pumpálás vagy gumicsere tüske miatt)
 

nem a reklám helye, de pl.: https://www.decathlon.hu/gumibelso-presta-26-onjavito-id_8298939.html

 

Használ vki ilyesmit a gyakorlatban? Mi a véleménye róla?

 

Köszi.

Hozzászólások

Én személy szerint ~4 éve (~20k km) defektgátló folyadékot használok, azóta egy alkalommal volt defektem, egy 2cm-es vágás által. Azt gondolom a fenti cucc se javította volna, bár nincs vele tapasztalatom.

Ha ügyes az ember, a folyadékot is ki tudja préselni a defektes belsőből ha épp úgy adódik, én mindig viszek magammal üres dobozkát erre a célra, bár eddig csak egyszer kellett volna, de a 2cm-es lyukon kiprüszkölte mindet. :)

Ha sikerül beszerezni és lesz tapasztalat, írhatnál róla mert engem is érdekel amúgy.

Continental külsőt kell venni - persze abból sem mindegy h milyent 180 TPI -s defekt állót, outi bringáimon GatorSkin és Grand Prix GT gumik vannak! Még sosem (!) volt velük defektem. Vagyonba kerül! Volt h 3 centis üveg szilánk állt bele a gumiba és hangra lettem figyelmes, ahogy kopogott minden fordulatnál. És az sem vágta át magát és nem érte el a belsőt, pedig többször is átfordult a kerék és teljes súlyom nyomta bele a szilánkot. A belsőben lévő tömítő lötty is hasznos kisebb szivárgásoknál - cserébe plusz súlyt jelent amit forgatnod kell. De egy nagyobb lyukat nem tud tömíteni.  Amúgy meg két (!) tartalék belső + javító készlet is(!) mindig legyen a nyeregtáskában! 
Néha a szelepnél adják meg magukat a belsők, és nem tüske vagy efféle defekt végez velük. Decathlonból csak fenntartásokkal vásárolj bármi bringás cuccot! 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

+1

Hosszabb útra én is csak tartalékbelsővel és pumpával indulok.

További megoldások lehetnek:
- Defektvédelemmel rendelkező olcsóbb külső (pl: Mitas V66 Stop Thorn Ultimate - nagyon jó defektvédelem, cserébe nagyon nehéz).
- Defektgátló szalag a külső és belső közé. Ez inkább akkor javasolt, ha van egy kedvenc külső, amit nem akar lecserélni az ember, de nincs benne defektvédelem.

És a rövidebb útra mindig kiveszed/leszereled őket? :-Z Előfordul h a vadi új belső is hibás/lyukas. Egy pótbelső nem elég!  Ahogy az sem ritka, h egyszerre kap defektet mindkét kerék. 

A kommersz műanyag szalagokkal az a baj, ideértve a defektgátló és a felni szalagot is, hogy idővel a hőtől megkeményednek, a szélük megreped és betörik ahol így élés részek alakulnak ki, amik akár a felni felől tudják a belsőt kilyukasztani. Jó minőségű felniszalaggal ilyen nem történik. Nekem is van a pótkerékben defektgátló szalag is, egy olcsóbb Continental külső és a belső között. De még nem volt használva élesben, így nincs vele tapasztalatom - de tartok tőle h bereped majd idővel a széle. 

Pumpa is olyan dolog ami folyamatos ellenőrzésre szorul, mert abban is megadják magukat a gumi, műanyag alkatrészek. És amikor használni kéne akkor derül ki, h semmire sem jó. De általában kritikán aluli a minőségük, már új korukban is. Jobb a patronos fújó. Nálam van két patron + normál kézi pumpa is [legalábbis az outi bringáknál]. A városinál csak pumpa van, és napokban meg is szívtam volna egy defektnél, ha nincs a közelben egy benzinkút, mert a nálam lévő két pumpa egyikével sem sikerült felfújnom.  Hja még hasznos dolog, ha presta szeleped van akkor legyen a nyeregtáskában autó szelepre átalakító is, hogy a benzinkútnál fel tud fújni. Nem nagy dolog, de azt is el lehet cseszni, olyan kell amin van pici tömítő gumigyűrű - fém a fémen nem fog eléggé tömíteni.   

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

És a rövidebb útra mindig kiveszed/leszereled őket?

Nem veszem ki, bent van fixen. ~3-4ezer km (benne 800km-nyi Alföldi Kéktúra, részben erdőn és bozótoson keresztül) alatt 2 defektem volt vele, az egyiknél oldalról állt bele a tüske a gumiba, a másiknál erősebb volt a tüske, mint a szalag. Nekem nem repedezik.

>> Hosszabb útra én is csak tartalékbelsővel és pumpával indulok.

Erre írtam furcsálva, h rövidre meg kiveszed [a nyeregtáskából és otthon hagyod] :) 
AZ első outimnál rendszeresek voltak a defektek lejtőzés után. A felnifék nagyon felmelegítette a felniket, amik pedig a belső gumija felé közvetítették a hőt. A kettő közt a felniszalag van, ami némileg szigetel. De ez úgy megkeményedett, h hőtől ellágyuló belsőt a lejtőzéskor kilyukasztotta. Volt h nyári napon többet is egymás után. Kanyarba lefele forgalomban egyszercsak durr.  Extrem veszélyes tud lenni. De volt h mikor a lejtő alján megálltam egy kútnál vizet tölteni, és addig félre volt állítva a bringa, úgy fél perc múlva egyszercsak eldurrant a kerék - miközben senki nem ült rajta, csak egy kerítésnek volt nekitámasztva. Ugye azt történt, h megszűnt felni hűtése azzal h megálltam. És így álló helyben annyira ellágyította belsőt a forró felni, hogy az kidurrant - a megkeményedett felniszalag éles széle miatt. De akkoriban nem értettem ám, h ez miért van! Ez csak úgy megtörtént velem, és rendszeresen történt és már totál pánikban voltam emiatt. Hiába néztem nem volt sehol tüske v. szilánk. Kellett egy kis idő amíg megértettem h mi a probléma :)

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Arra jó a zsebpumpa, hogy picit belefújsz a lyukas belsőbe, h lásd hol ereszt, hol van a lyuk a szelephez képest, és akkor le tudod csekkolni a külsőt a szeleplyukhoz képesti helyen, h maradt-e benne tüske/szilánk. Halál béna, de ezt hibát szinte mindig elkövetik, hogy ezt nem ellenőrzik le és úgy teszik be az új belsőt és persze megint kilyukad a külsőben maradt szilánktól. Mondjuk sötétben hidegben sáros vizes körülmények között piszok nehéz megtalálni a bent maradt tüskét, szilánkot.  Illetve még arra is jó a pumpa, h az új belsőbe tudsz egy kevés levegőt fújni vele, úgy könnyebb betuszakolni a helyére és kevésbé kell attól tartani, hogy a külső visszafeszítésekor becsípődik. Elsősorban ezért a két funkcióért van nálam a pumpa, de amúgy a patront favorizálom. Azzal pikk-pakk megvan a felfújás. 

A külső leszedésénél van egy trükk, ha olyan felnid van aminek közepén van bevágás (általában van) így ott kisebb az átmérő. Olyan pozícióba kell taszigálni a külsőt a hüvelyk újjal, hogy ezen a kisebb kerületen feküdjön fel, úgy könnyebb kiakasztani ill visszatenni is.  De tényleg sokszor elég nehéz, és ilyenkor lehet hazavágni a felnit a feszegetéssel. Külön gáz, h a műanyag gumileszedők, amik kevesebb kárt tudnak tenni a felniben télen a hidegben ropiként tudnak eltörni. Így jobb a fémből készült, de az meg szét tudja cseszni a felnit - és az nem olcsó mulatság ha cserélni kell. 

Kb 5 bar tudsz fújni pici pumpával. Arra elég h hazaérj vele. Sajna benzinkúton sem nagyon tudsz 5-6-nál többet belefújni mert nem fúj annyit a kompresszor, légakku. Egyáltalán örülhet az ember, ha szivárgásmentesen tudja csatlakoztatni a benzinkúti fújót, annyira nem figyelnek rá a kutasok, sokszor törött lyukas. 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Nem is kell. Igaz, hogy a keskenyebb (21,23 mm) gumiknál többnyire 8 bar a javasolt, de simán elmennek 5-6 barral is, legfeljebb jobban kell figyelni a kátyúkra. Sokszor jártam így, nem volt problémám a nem teljesen kőkeményre fújt gumi miatt.

Az újabb divat szerint pedig mostanában 25, 28 (akár 32) mm-es külsők vannak országútin, és alacsonyabb a javasolt nyomás is, 6 bar környékén van.

Nincs olyan.

Van ami eleg jol birja, de az sem elpusztithatatlan.

En "tokon paszulyon"  katyun, sziklan megyek terep es cyclo cross kozben, es ha nem tomor gumi, akkor lesz defekted. Kerdes csak a mikor.

Tanyabajkba pont jo a bitvin, komoly hasznalatra alkalmatlan, mert nem jo minoseg es nehez mint a szar.

Kompromisszumok vannak, nem is kicsik es nem is keves.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Nekem egyszer a rohadt királydinnye kb. 10 lyukat csinált/kerék, akkor nem tudom, mit ért volna ez a csodabelső. Bringaboltban inkább valami extra külsőt ajánlottak, inkább azt vettem hagyományos belsővel.

"Nekem egyszer a rohadt királydinnye kb. 10 lyukat csinált/kerék, akkor nem tudom, mit ért volna ez a csodabelső."

Nekem volt már ilyen. 10+ lyuk volt rajta, nem túlzás, királydinnye a népligetnél. Kb 1 percig sziszegtek a lukak mind ahogy kiszedegettem a tüskéket és betömte mindet. Lehetett tovább menni. Még annyit se engedett le, hogy azonnal fújni kellett

 

Nekem lötty van a belsőben már kb 10 éve (bár állítólag idővel lejár a defektfoltozási képessége) valamint vastagított külsőgumim van, amiben pluszban valami kevlár vagy micsoda szalag van állítólag. Utoljára sok éve volt defektem, nem is igen emlékszem, talán 7 éve lehetett. Most már lehet kapni olyan belsőt, amibe beletöltik a löttyöt a gyárban, illetve bicajboltok is töltenek bele (olcsóbb, mintha külön megveszed a defektgátló szmötyit)

 

Ettől függetlenül nem csodaszer, mert a nagy lukakkal nyilván nem tud elbánni. De olyan is volt már évekkel ezelőtt, hogy lukadás után a benzinkútnál kb 3-szori felfújás után mégis befoltozta magát.

Ha ez is ilyen folyadékos holmi, ami majd eltömíti a lyukat, akkor szerintem nem az igazi. Ezek a defektjavító trutyik többnyire előbb-utóbb a szelepet is eltömítik, ez az egyik gyenge pontjuk. A másik pedig az, hogy egy élmény lesz, ha mégis ki kell cserélni, és jó néhány lyukat esetleg már megfogott, mert akkor tele lesz trutyival a külső és belső közti réteg.

Egyetértek azzal, aki azt mondta, hogy legjobb defektvédelem a jó külső. Természetesen használatfüggő is a dolog, ha terepen mész, rózsabokrok, tövisek közt, akkor lehet, hogy nincs megfelelő védelem, tubeless-hívők esetleg majd azt javasolják.

Normál aszfaltos (időnként földutak) használatra egy jó külsővel többre mész. Continental Touring Plus külsőt használtam >3 évig, a végére már a futófelület kopott le a gumiról egész a defektvédelmi rétegig, emiatt kellett lecserélni. Soha nem volt vele defektem (kb. 15ekm volt benne). Az utódja egy Contact Plus lett, mert a Continental beszüntette a gyártását, azzal se volt gond, azt eladtam a biciklivel együtt. A mostani bringán Schwalbe Marathon Greenguard van, két éve járok vele, azzal se volt defektem. A fekvőbringámon Schwalbe Marathon Plus, ezt kevesebbet használom, de 5ekm így is van benne defektmentesen.

"Ezek a defektjavító trutyik többnyire előbb-utóbb a szelepet is eltömítik, ez az egyik gyenge pontjuk."

ha jól csinálod, nem tömíti el a szelepet. A betöltés után ki kell törölni a szelepet pl papír pzsvel (persze előtte ki kell szedni a szelep belsejét és úgy betölteni a trutymót). Vannak, akik szerint érdemes megállni a bicajjal úgy, hogy a szelep nem teljesen lent van de a kerék felénél lejjebb (én erre sosem figyeltem). Ahogy írtam, nekem kb 10 éve van ilyen löttyöm, a családban kb 8 bicajban van, egyszer sem tömítette el.

 

Akkor tömítheti el, ha valaki a betöltéskor nem tisztítja le a maradékot a szelep belsejéről vagy leereszt a gumiból és nem figyel arra, hogy csak olyan pozícióban csinálja, ahogy nem jön vissza trutymó vagy ha mégis, akkor le kell ereszteni teljesen és kitisztítani a szelepet.

Szerkesztve: 2021. 06. 16., sze – 23:55

Tubelesst én megvédeném. Pár hónapja alakítottam át a gépet, Joe's no flats folyadék kellett csak hozzá, és 2db tubless szelep. Sajnos tubeless ready felni és külső is kell, vagy a Dechatlonban van jó áron Joe's átalakítószett, nem-t. ready felnihez/külsőhöz, de nem tudom mennyire működik jól, ha ilyet szeretnél, akkor érdemes pár tesztet elolvasni szerintem.

Ebben a megoldásban nincs belső, ugyanúgy működik gyakorlatilag mint az autógumik, azzal az eltéréssel, hogy folyadék viszont kell bele, de elég szezon elején rátölteni, vagy 6-9 havonta (a szelepen keresztül megoldható). Az ígéret az, hogy 6mm-es lyukig vagy repedésig tömít azonnal, vagy csak annyi nyomásveszteséged lesz, hogy tovább tudsz menni. Magából a folyadékból a legminőségibb 5-8eFt/liter körül mozog (egy traktor kerekű mtb-be 120ml kell kerekenként), szóval szerintem árban kifejezetten baráti, főleg ha t.ready a bringád (újaknál már elég gyakori, szinte alap), felni/külső cserével együtt persze már drága, és erősen meggondolandó .

Én amúgy montizok, éles sziklák, tüskék, minden jön, de 2 hónap defektmentesség nyilván nem egy nagy tapasztalat. Viszont ha utánaolvasol a neten vagy nézel pár YT videót, akkor tisztán látszik hogy mit tud egy ilyen megoldás. Engem megvett kilóra, és nehezen tudom elképzelni hogy ekkora összeesküvés/hazugáskampány legyen körülötte, de majd térjünk erre vissza 1-2 év múlva :)

Oldalfalon miért nem? Értem én hogy fizika, és oda nem jut(na) folyadék forgás közben, viszont nálam még 1 nap után is lehetett látni hogy dolgozik a lötyi, ugyanis a peremnél itt-ott szivárgott/tömített, de aztán szépen bedolgozta magát, és megszűnt a jelenség. Ez alapján az oldalfalhoz is el kellene jutnia, nem? Mondjuk ott jellemzően olyan sérülések lehetnek, amiket nyilván nem tud kezelni (hosszabb repedések), de ha pl. beledriftelsz egy királydinnye bokorba, az ellen szerintem véd :)

Szerkesztve: 2021. 06. 17., cs – 10:09

Nem írtad, hogy milyen felhasználásra, de a legolcsóbb defektálló külsők közül például a CST Salvo elég strapabíró. Ha kicsivel többet szánsz rá, akkor Schwalbe Delta Cruiser Plus, ha sokkal, akkor pedig Conti, abból elég sok jó van, árban is határ a csillagos ég :)