nVidia GTX275/webGL 2.0 támogatás/win10 - nem megy.

Fórumok

A probléma a következő: adott egy webGL 2.0-át igénylő szoftver (Saleae logic Analyzer), ami ugyanazon a vason win10 alatt nyüszög, hogy nem támogatott a hardver a webGL 2.0 szempontjából (a firefoxban simán működik a webGL 2.0 testpage). Ugyanezen szoftver linuxos verziója rendben elindul, ott nincs probléma. Ha win10 alatt eltávolítom a hivatalos nVidia drivert és a Microsoft default driverrel próbálom, akkor szintén rendben elindul a szoftver (igaz így ugye nincs openGL, de ehhez nem is kell), viszont sajnos a következő indításnál visszapakolja magát az nVidia szarja.

A kérdés: van-e mód a webGl 2.0 működés kikényszerítésére valamilyen módon? A driver vezérlőpultjában nincs erre vonatkozó beállítás (már az OpenGL-re sincs - linux alatt még ez megvan).

Köszönöm a tippeket!

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 04. 30., p – 21:05

Ha jól értem, a külön telepített nvidia driver helyett szeretnéd, hogy a win update-ről jövő csökkentett nvidia driver menjen. 

Takarítsd le rendesen az nvidia drivert. Akár ddu-val. És utána win updateről tedd fel az ottanit, ha az kell. Gondolom az is nvidia driver, csak kasztrált változat. Régebben még lehetett külön pipával tiltani winben, hogy ms féle driver updateket is tegyen-e fel.

Vagy nézd meg, hogy melyik verzió az, amit a win update feltesz és keresd ki az nvidia oldalán ugyanazt a teljes verziót. Az amúgy furcsa, ha webgl-hez nem kell opengl...

Igazából az lenne a jó, ha a hivatalos windows-os nvidia-driver normalisan kozolne magarol, hogy o tulkeppen webgl-compatible (mint ahogy az is, csak a szoftver ezt nem tudja).

A windows-os driver nem tamogatja a 3d-t, a proba idejere az nvidia driver osszes kalahuttyet leszedtem a programok eltavolitasanal, de megis magatol, keres nelkul visszapakolodik. Mindenesetre, a windows-os driver nem mondja magat nvidia-nak, es nem is tudom frissiteni az eszkozkezelobol. Egyebkent a legfrisebb driverrol van szo, ami (leven a kartya baromi regi) nem egy mai kiadas.

Egyebkent most adtal egy jo tippet, az ms-driver mintha valami v41xx, az official nvidia pedig v42xx lenne. Ki fogom probalni egy regebbi verzioval is...

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Szerintem nincs mit csinalni. Az a GPU nem fog tudni soha WebGL 2.0-t, mert ahhoz OpenGL ES 3 kellene, viszont az OpenGL ES 3 verzioval a desktopra valo OpenGL 4.x kompatibilis, ezt viszont nem tudja ez a GPU. Amikor nincs fenn az nVidia drivere, akkor failbackel a windows egy tisztan szoftveres implementaciora, amikor fenn van a driver, akkor pedig cskak a tisztan hardverbol elerheto featurek latszanak. Ki kellene cserelned a kartyat legalabb valamilyen 4xx-es GPU-ra. Linux alatt gondolom nem az nVidia binaris driveret hasznalod, hanem az opensource drivert, abban lehetnek szoftveresen megvalositott dolgok. 

Nekem elvileg van valahol egy folosleges GeForce 650Ti, elokeressem?

Linux alatt ugyanaz a verzioszamu, hivatalos, zart nvidia driver van fent (raadasul linux alatt szoktam jatszani nagyritkan, ugyhogy ez biztosan mukodik). Pont ezert furcsa, hogy windows alatt nem mukodik, linux alatt pedig igen (ugyanaz a szoftver verzioszam is).

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Hat, lehet hogy linuxon, van amit szoftveresen helyettesitenek (de nekem anno az volt a tapasztalatom, hogy nem is helyettesitik, hanem egyszeruen hiaba hasznalnad, nem tortenik semmi). Az sajnos biztos, hogy a tamogatott hardveres verziok nem stimmelnek. Az Wiki szerint, OpenGL ES 3.0-hoz kellenek olyan kepessegek, amik az OpenGL 4.3-ban jelentek meg (mind a ketto 2012 augusztusi verzio, azert jarnak parban), a kartyad pedig az nVidia szerint biztos, hogy csak OpenGL 3.3-at tud (2010 marcius).

Egyebkent milyen Linuxra sikerult felheggeszteni a 340-es legacy drivert? 

"Egyebkent milyen Linuxra sikerult felheggeszteni a 340-es legacy drivert? "

- Debian 10

Jelenleg Linux alatt használom a szoftvert, mert ott hibatlanul működik a webGL 2.0 alá megírt felület, ugyanazzal a vassal.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Tovabbra se tartom kizartnak, hogy valamelyik komponens szoftver emulacioval tolja be a hianyzo featuret, illetve akar az is elkepzelheto, hogy az a szoftver nem hasznal olyan OpenGL kepesseget, ami hardveresen hianyzik (vagy a kepesseg hianya nem tunik fel) az ellenorzes pedig nem ellenorzi tenylegesen a tamogatas megletet. Ha megvan, hogy milyen OpenGL featureoket hasznal a termek akkor ezt ossze kell vetni azzal, ami kijon a glxinfobol, majd megnezni a specifikaciot, hogy ott mi a helyzet. Tekintve, hogy a kartya, biztos, hogy nem tud minden szukseges featuret, ami kell a webGL 2.0-hoz (marcsak a kora miatt sem, fentebbi eszmefuttatas), igy biztos, hogy van valami turpissag a dolog mogott. 

Közben nyomozásban vagyok, éppen a szoftver programozójával levelezek. Úgy néz ki, hogy a kártya, a koránál fogva blacklistes a webGL 2.0-ra, Linux alatt valszeg nem használja GPU-t a szoftvert (legalábbis a GPU-t tiltva és elindítva ugyanúgy jól működik minden). Win10 alatt, ha tiltom a GPU-t, akkor elindul a program és szépen renderel (úgyhogy nem is kell neki a GPU, amit egyébként is csak az analóg bemenet sima renderelése miatt követelt meg a program). Ha lesz még valami fontosabb adalék, akkor jelzem.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség