Sportback

Nagy nehezen megszületett a végleges konfig. Szeptemberre tán le is gyártják ...

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 04. 15., cs – 13:06

Kérdés, hogy melyik év szeptemberére?

:-)

 

Fehér lesz a tiéd is?

Kérdés, hogy melyik év szeptemberére?

Termel az Audi, én nem tudok gondokról. :) Az ajánlaton 14-22 hetet jeleztek vissza. Akár már július végére is elkészülhet.

Fehér lesz a tiéd is?

Igen. Mind az volt, nekem bevált. 

trey @ gépház

metál-szürke

Csak "céges szürkének" hívom. :D

Érdekesség, hogy azt hitték egyesek, hogy a fehér a legolcsóbb szín. Pl. amikor a Polo-t vettem, az alap fehér (nem metál) feláras volt. Valami szürke volt a 0 forintos opció. Ennél a típusnál a fehér a 0 forintos, így szerencsém volt. Bár nem ezen múlt. Belefért volna egy más szín is. De, hát nekem ez kellett :)

trey @ gépház

Nekem belém verték a szüleim és az oktatóm annak idején hogy autót úgy üzemeltetünk hogy beülünk és rendes tompitott fel. Elöl hátul. Anélkül soha sehova. Igy is teszek.

Azt hiszem a Szlovákoknál kötelező, DLR meg a többi ide vagy oda.

Amúgy ennek a DLR-nek mi a haszna? Azon kivül hogy fokozatosan lustulnak az emberek. És hátul miért nem világit? Ugyanannyira fontos lenne.

Ennyi pénzér már... Najó, tudod mit? Ez egy egész jó kocsi! Erre nem szólok be, mert nem tudnék új palettáról jobbat mondani. Még én is elfogadnám, csak lematricáznám pirosra vagy nari-sari-ra. Használd egészséggel!

balesetmentes vezetést! ez tényleg jó választás!

egyedül az alul laposított kormányba tudnék belekötni. de az már tényleg ízlés kérdése

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Szabályos kormánytartásnál nincs jelentősége hogy alul hogy néz ki / hogyan lehet megfogni :). Az enyémnél le is van tiltva a középen ujjal lógatos fogás.

https://i.pinimg.com/originals/92/13/f6/9213f6d3eb15cb4be88b56b201b3648…

nekem az első emlékeim az ilyenekkel, hogy azért akartak meggyőzni erről, mert nagypocakkal is be lehet ülni kényelmesen :) hiába mondtam, hogy nem tervezem 5 évnél hosszabb időre se az autót (főleg nem a kormányát), de azt, hogy pocakot növesszek :)

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

egyedül az alul laposított kormányba tudnék belekötni.

Mivel ültetett a futómű és a sportülés miatt alacsonyabbról kell kiszállni, megkönnyíti a kiszállást. Főleg, ha valakinek labda hasa van. Nekem ilyen gondom nincs szerencsére. A normál aljú olcsóbb lett volna egy 100-assal ...  Kinézetre nekem bejön.

trey @ gépház

0Ft-os extra jelölés elhagyasa a tolvajok miatt v. h. a szomszéd ne tudja pontosan mi is ez és egye a fene vajon mennyire drága lehetett? :)

A felszereltség tetszik, értelmes dolgok + semmi sallang. A színnel vitatkoznék, de hát ez ugye ízlés kérdése. Használd egészséggel.

Szerkesztve: 2021. 04. 15., cs – 16:03

Nem az én stílusom de nagyon szép autó, gratula hozzá. Végtelen mennyiségű balesetmentes km-t :)

A mostanit beadod, eladod, vagy megmarad családban ill. másodiknak?

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerkesztve: 2021. 04. 15., cs – 17:48

Akartam rendelni egy CLA-t. Mondták jövő május. WTF?

Kár, hogy kb mindenhol eltűnt a 3 ajtós kivitel.

Elvileg az autogyartok az autoelektronikara varnak, ok meg a chipgyartokra. Utobbiak meg nagyon elfoglaltak, mert mindenki otthon van, es uj szamitogepeket vesz. Vagy vett.

A tisztitoszer eladasokkal egyutt a virus a homeoffice meg az otthon tanulas miatt az elektronikat is felporgette.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Mert 1 even keresztul az autoba szant IC-k helyett a webkameraba, laptopba, monitorba valokat gyartottak. Van adott termelokapacitas, es a megrendeloknek bergyartanak. Az autos cegek visszaeso kereslettel szamoltak, az o helyukre meg lecsaptak az egyeb elektronikai gyartok. Allitolag.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Nagyon szép. Arról, hogy az emelő külön tétel 11430 forintért, az Iphone mellé nem adnak töltőt topik jutott eszembe :)

A töltő a telefon esszenciális tartozéka, az emelő/pótkerék meg bizonyos helyzetekben kell(het). Nekem ~15 év alatt talán egyszer kellett pótkerék.

Az apple-lel meg a többi gyártóval az a probléma, hogy változatlan árcimke mellett kiveszik a töltőt a dobozból, majd az ügyfél újabb lehúzását eladják a médiában környezetvédelmi lépésnek.

Persze az autógyártóknak sem kell a szomszédba menni a lehúzásos taktikákat kitanulni, amikor döbbenetes aranyárban mérnek minden extrát, még akkor is, ha pl. az egy darab műanyag (középső könyöktámasz 50-70 ezerért, anyádhogyvan kategória). Vagy amikor nincs konfigurálhatóság, csak 2-3 csomag, és véletlenül-direkt a legszarabbnál csak 1-el jobb csomagban van valami extra egy halom hülyeség mellett, és az véletlenül három-négyszáz guriga. :)

a telefon esszenciális tartozéka

A tok vagy fólia nem az? Több időt van a telefonon mint a töltő. Ugyanúgy több paramétere van.

változatlan árcimke

Te is jössz ezzel a hülyeséggel. Mihez képest változatlan ha új termék és soha nem árulták töltővel együtt?

Persze az autógyártóknak sem kell a szomszédba menni a lehúzásos taktikákat kitanulni, amikor döbbenetes aranyárban mérnek minden extrát

Akkor ne vedd meg, nem neked lett kitalálva!

Úgy hallom az apple azonnali hatállyal hirdette meg a töltő nélküli dobozolást, vagyis minden aktuálisan árult telefon mellől kivették. De ezt holnap megerősitem majd, akkor bontok egy SE 2020-at.

"Akkor ne vedd meg, nem neked lett kitalálva!"

Természetesen ettől még vettem autót, mert "kell" :)

A közgazdaságban a tökéletes piacot a tojással szokták modellezni, mert arra sok a vevő és sok a termelő.

Amikor kevés a termelő valamire amire "esszenciális" kereslet van, akkor történik az amit az autóiparban látunk. Hogy megtehetik hogy a klimát a legfelső extracsomagba teszik (hello Dacia). Klima nélkül egy autó meg ugye nettő használhatatlan nyáron. De ez csak 1 példa volt.

A különbség az, hogy a pótkerék nem alapvető tartozék. Anélkül az autó teljes mértékben használható minden külső segítség igénybevétele nélkül. A töltőről egy telefon esetében ez nem mondható el.

Nem vettem volna pótkereket, ha nem járnék néha olyan helyeken, ahol talán egyszer jól jönne.

Ezeket az autókat vontatni nem lehet, ha valami van, jön az assistance és intéz mindent. Akár külföldön is. Lehet, hogy tök felesleges volt a pótkerék és az emelő, mert lehet, hogy az életben nem fogom én kicserélni a kereket. Viszont nem került sokba, utólag nehezebb lett volna beszerezni, mint most belerendelni.

trey @ gépház

Töltő nélkül is használható a telefon. Én többnyire anélkül használom. Amikor töltőn van, nem használom. :) Ugyanúgy pótkerék nélkül is használható a kocsi, az első defektig.

A kerékcsere egyébként egy érdekes dolog. Igazán semmiség megcsinálni és sokan hajlanak rá, ahelyett, hogy telefonálgatnának meg várnának. Csakhogy pl. autópályán a leállósávban kereket cserélni kurva veszélyes és nem mindenki gondol bele. Elmegy melletted egy kamion és simán elsodor, miközben a kerék mellett guggolsz.

Eleve, csak akkor állnék neki én kereket cserélni, ha az assistance-szal valami baj lenne. Messze van, nem ér oda órák alatt stb. Jöjjön ki, cserélje le a kereket. Azért lopásgátló csavarral láttam én már gumis műhelyben küzdeni olyat, aki egész nap azt csinálja, szóval nem egyértelmű.

Szakadó esőben az autópálya szélén, az 5 kilométer hosszú horvát Učka-alagút közepén stb. nem feltétlen állnék neki kereket cserélni.

trey @ gépház

Arra jó, hogy Piripócsról vagy az autópályáról elkecmeregjek a gumishoz.

Bizonyos sérülések esetén. Jellemzően nem kihasadt abroncsnál. :)

Azért nem defektjavítót kértem, mert ha mondjuk a Balkánon kell kihívnom az "assistance"-t és kijön, nem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy csóválja a fejét, hogy ilyen kereket nem tud hozni, csak 2 nap alatt. Elég neki mutatni, hogy ott a kerék, azt tedd fel, a másikat szépen vissza a csomagtartóba. Addig iszok egy kávét, szólj, ha készen van. Ez nekem megért pár 10 ezer forintot.

trey @ gépház

Mint utas és mint sofőr is megéltem jópár defektet, szerencsére mind olyan volt, hogy vagy parkolás után már lapos volt, vagy aszfaltúttól távolabb történt gyökkettővel. Szóval nem durrdefekt nagy sebességnél. Az esetek jelentős részében olyan szakadás volt, hogy a defektjavító nem lett volna megoldás.

Ezen tapasztalataim alapján többnyire biztonságos környezetben lehet cserélni, amikor kell. Ezért megéri, ha van pótkerék, eszközök és tudás is a helyszíni cseréhez. Valóban gyorsabb, mint kivárni az assistance-t. Ezért nekem is van. De autópálya leállósávon nem állnék neki.

De autópálya leállósávon nem állnék neki.

 

eleg hajmereszto elmeny durrdefekt az autopalyan. Ellensegemnek se kivannam.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Sok balesetmentes kilometert kivanok o/

Sarvedokre, lokharitokra, kuszobre es a tukorre rakassal majd foliat ha nincs rajta gyarilag. Sokat segit mert nem lesz szetbarmolva ha felpattan valami kavics.

Szép, belépőszintű, diszkréten villantós autó, kelet-európai középvezetőknek, mérsékelt áron. Kb. bemész, leülsz, papíroztok, lecsippantod  a kártyád és 3 hónap múlva örülsz. Még hitelt sem érdemes felvenni rá. Tőlünk nyugatabbra a 30-as megbízható munkatárs cégautója. Annak akinek már ciki a céges Golffal oviba vinni a gyereket, de még nem elég főnök a SUVhoz.
4-500km-es üzleti utakra jó. A sportülés hoszabb távoknál, 40 felett, már merevedést okozhat, de nem ott ahol az ember várná, és alacsony padlólemez miatt nehezebb a kiszállás. Bár annyira nem alacsony, hogy egy masszív tintázás után könnyen fel lehessen mászni az ülésébe.
A fehér szín jó választás, bár a  por kevésbé látszik rajta, a meggyes rigószar nagyon virít rajta, viszont kevésbé melegszik, mint a sötétebb társai. Viszont vigyázni kell a kőfelverődésekkel, mert hamarabb lesznek rajta barna csíkok.
Az 1.5 jó választás, de nem szabad benézni a választható vezetési módokat. 3.5k felett torkossá válik. A váltót szokni kell, kicsit pörgetősebb, mint azt várná az ember.
Dizájn tekintetében, nekem egy kicsit sok a méhsejt műanyag és az áldiffúzor, a karosszériások szeretik, mert nem kell hegeszteni.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nekem az egyik szlovákiai bank úgy adta a vállalkozói számlához a kartyát, hogy 50 000 EUR volt az alapból beállított napi limit.

Mikor bementem a fiókjukba (akkoriban netbankon keresztül csak megnézni lehetett a limitekek, állítani nem) hogy ez így nem fasza, még ők néztek rám értetlenül, szerintük ez egy cégnél nem sok.

Kártycsippantás autószalonban: engem nem engedtek kártyával fizetni az autómért, mondták, hogy se kp, se kártya, csak utalás.

Kártycsippantás autószalonban: engem nem engedtek kártyával fizetni az autómért, mondták, hogy se kp, se kártya, csak utalás.

Szerintem ennek nem technikai akadálya volt, csak a költséget nem akarták benyelni. Vannak más márkák, amik nem ennyire szarevők.

trey @ gépház

Úgy spóroltam most 1+ milliót, hogy az Audi most hétfőn bejelentette az Xtra verziót az autóból és belepakolt ebbe az alapmodellbe egy rakás olyan dolgot, ami pár hete még extra listán volt. Így pont jól jött ki, hogy még vacilláltam rajta. Ha a múlt héten rendeltem volna, több mint 1M többe került volna.

trey @ gépház

Szép, belépőszintű, diszkréten villantós autó,

Inkább a kényelem volt a fontos. 

kelet-európai középvezetőknek, mérsékelt áron

Ennél többet nem is költenék autóra, amit úgyis lecserélek 60 hónap múlva. 

Kb. bemész, leülsz, papíroztok, lecsippantod  a kártyád és 3 hónap múlva örülsz

A papírozás az van. 

Tőlünk nyugatabbra a 30-as megbízható munkatárs cégautója. Annak akinek már ciki a céges Golffal oviba vinni a gyereket, de még nem elég főnök a SUVhoz.

Minek nekem SUV a Kisalföldön, ahol 90%-ban a városban járok :D Nagyobbat sem szerettem volna a parkolás miatt. 

4-500km-es üzleti utakra jó.

Max. 600-700 kilométer szokott lenni, ha lemegyek az Adriára, de arra még a Polo is jó volt. Ezzel nem hiszem, hogy gond lesz. 

A sportülés hoszabb távoknál, 40 felett, már merevedést okozhat

Kétféle ülés van: comfort, sport. Mindegyikbe beleültem. Meglepetésre, a sport kényelmesebb és sokkal jobban állítható. A comforttal szemben dönthető az ülőlap is, illetve, kihúzható a combtámasz, ami magasabb embereknél (jelen!), hosszabb utakon kifejezetten jól jön. Vagyis, a nevével ellentétben, a sport kényelmesebb lehet, mint a comfort. 

A fehér szín jó választás, bár a  por kevésbé látszik rajta,

Igen.

a meggyes rigószar nagyon virít rajta,

20 évet töltöttem el eddig fehér autókkal, ezt tudom kezelni. :)

viszont kevésbé melegszik, mint a sötétebb társai

Igen.

Viszont vigyázni kell a kőfelverődésekkel, mert hamarabb lesznek rajta barna csíkok.

Hát, igen.

Az 1.5 jó választás, de nem szabad benézni a választható vezetési módokat.

Lett volna olcsóbban 1.0, 3 hengerrel. Grrr. Azt, azért nem. Az 1.5, 150 LE elég, de inkább a 4 henger volt a döntő.

3.5k felett torkossá válik.

Nem volt szempont. 

A váltót szokni kell, kicsit pörgetősebb, mint azt várná az ember.

Minden szempontból, mert eddig kifejezetten a manuálist választottam mindig. Itt még van bennem egy kis bizonytalanság, de egyszer élünk!

Dizájn tekintetében, nekem egy kicsit sok a méhsejt műanyag és az áldiffúzor, a karosszériások szeretik, mert nem kell hegeszteni.

Azzal nincs bajom. Ami kérdés volt, hogy hátul a két kipufogó az valós vagy kamu. Ennek még nem jártam utána. 

trey @ gépház

"Minden szempontból, mert eddig kifejezetten a manuálist választottam mindig. Itt még van bennem egy kis bizonytalanság, de egyszer élünk!"

Nagyon sok évig vezettem manuálist, de tavaly ősz óta automata van, és sose választanék mást már. Nagy ritkán furcsán vált, és akkor felül lehet bírálni, de a kényelem (és egyéb szempontok) miatt bőven megéri.

Illetve a másik fontos dolog a távolságtartó automata. Anélkül használhatatlan egy tempomat.

"Illetve a másik fontos dolog a távolságtartó automata. Anélkül használhatatlan egy tempomat."

Valahogy úgy érzem rossz irányba megyünk ezzel.

Folyamatosan vesszük le a sofőrök válláról a felelősséget okos funkciókkal amik a vezetési hibákat kiküszübölik, és egyéb funkciókkal meg a következményeit (lustaság, oda nem figyelés) kezeljük.

- tempomat, majd megy magától a kocsi, minek gázt adagolni, odafigyelni?

- ha már nem figyel oda, tegyünk be egy szenzort, nehogy félálomban belemenjen hátulról az előtte haladóba

- ha már majdnem teljesen elbambult, tegyünk be egy sávtartó automatikát is, nehogymár ráguruljon a fűre az ajtópályán

- tegyünk egy-egy holttérfigyelőt is, hogy ne kelljen a fejét félig oldalra forditva ellenőriznie hogy halad-e mellette valami, ha sávot akarna váltani

- tegyünk bele egy táblafigyelő rendszert is, és akkor már arról is le fog szokni, hogy a táblákat figyelje

- aztán amikor átül az 5 évvel öregebb másikba, lehet hogy a fának rongyol 10 perc múlva :)

 

Félreértés ne essék, a biztonsági funkciók kellenek és jók is (egy ABS -t, menetstabilizátort, minél több légzsákot, stb, ki nem venném egy autóból), de szerintem összességében rossz ez az átmeneti állapot az önvezetés felé félúton. Az ember ha beül az autóba akkor figyeljen oda minden részletre, és ne szoktassa magát ahhoz hogy itt sem kell gondolkozni...

Mert egyébként ezeket mind figyeled megállás nélkül egy 3 órás autóúton. Ezek mind nagyon jó dolgok és ha lenne róla statisztika, gondolom látszana, hogy azok. A statisztikát mondjuk befolyásolja, hogy mindenki kap jogsit, akinek nem szabadna, az is.

A tempomat hátránya, hogy sok az olyan tajparaszt, aki nem is fékez, amikor kéne, mert a végén még meg kell bökni a gázpedált megint. Főleg kamionos jelenség. 

Az ember egy 3-12 oras autouton nem tud folyamatosan figyelni, ez tudomanyos teny. Akarmekkora rutinod van, akarmilyen figyelmes vezeto vagy, nem tudsz minden pillanatban figyelni. A legtobbszor ez azert nem jon ki, mert azok, akik rutinosabbak, hajlamosak olyan utakat valasztani, amiket ismernek, ismert veszelyforras pontokkal, igy eleg csak akkor ebernek lenni, amikor tudod, hogy "problemas" kornyekre ersz. 

Az automata ellenben akkor is eberen figyel, amikor egyenesen mesz, vagy amikor tok ismeretlen utakon jarsz tobb oraja, es lankadna a figyelmed. Raadasul egeszsegileg is lehet veled barmi, hiaba vagy egeszseges: megszedulhetsz a melegtol, lehetsz stresszes, mert allasinterjura mesz, vagy ideges mert az asszony ott fekszik rosszulletekbe a hatso ulesen. Ezek mind-mind befolyasoljak a figyelmet, es remek forrasai a vezetesi, autokezelesi hibaknak. Na, az automatat mindez nem erdekli, o tartja a savot, vezerli a gazt, figyeli a holtteret, tablakat, stb. 

Nem gondolom attol, hogy egy olyan sofor, aki amugy tud vezetni, ettol rosszabb sofor lesz, ellenben sok olyan emberi hibat kuszobol ki, amivel eletet - is - menthet. Ezek ugyanolyan biztonsagi funkcioknak tekintendok, mint az ABS vagy a menetstabilizator. 

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Elsősorban az a problémám hogy aki fiatalon ezekhez a rendszerekhez szokik hozzá, az nagyon durva hibát követhet el ha időnként beül másvalaki idősebb, egyszerűbb autójába. Nem mondom hogy ezek rossz dolgok, csak hogy egyes esetekben katasztrófához is vezethet a hozzászokás.

Nem tudom, eldönteni, trollkodsz-e, de fel kell, hogy tételezzem, igen.

- tempomat: hiába adaptív, nem jó mindenre is, van, hogy az elől haladó autó annyival lassabb, hogy nem tudja kezelni. Van, hogy a hirtelen lassulást nem. Muszáj beavatkozni, különben csatt.

- hosszú távon a gázpedált nyomni igazán nem kellemes, nekem elfárad tőle a lábam. Mármint városban nem, csak ha fix pozicióban kell tartanom mondjuk jó egy órán át, vagy még sokkal tovább. Szerintem kifejezetten jó dolog

- a sávtartó megkérdőjelezhető, olvasható cikk talán BMW-ről, ami jól felvitte a kocsit a szalagkorlátra. Annyira nem jó az, csak az esetek többségében, lásd fentebb a tempomat: néha be kell avatkozni.

- nem írtad, de sávelhagyásjelző: ez mesebeli, hol működik, hol nem.

- holttérfigyelő: személyautónál még megértem a hiányát, de ha a B oszloptól telibe lemez lenne ablak helyett, akkor lehet ott úgy autó, hogy a sofőr észre sem veszi. Pl. autópályára felhajtás tud kellemetlen lenni, hiába nézi az ember a tükröt, valahogy mégis odavarázsolódik egy autó. Ilyenkor még a holttérfigyelő sem biztos, hogy érzékeli, ha több sávon át kell haladni. Pl.M6 => M0 (M5 felé) 2 sávváltással lehet a tényleges külsőbe sorolni, ahol a kamionok mennek, és még egy kell, hogy ki lehessen előzni őket. És még mindig marad egy belső sáv.

- táblafigyelő: miért baj az? Amúgy sem mindig pontos, meg néha GPS pozició alapján tippeli be, helytelenül. A tempomathoz meg a sebességhatárolóhoz szükséges

- de akkor már ne legyen tolatókamera, meg parkolóradar sem, hadd szívjon a sofőr

- és igen, ha már belekezdtél, az ABS felesleges, meg lehet tanulni pumpálni a pedált, nem?

- ESP (ASR) - minek nyomja a gázt ész nélkül, "ne szoktassa magát ahhoz hogy itt sem kell gondolkozni".

"Az ember ha beül az autóba akkor figyeljen oda minden részletre, és ne szoktassa magát ahhoz hogy itt sem kell gondolkozni..." s ne akarjon túl sokat vezetni, mert mindenre is figyelni kell....

Nagyanyám Wartburgjában volt valami szivató nevű dolog, amit baszkurálni kellett az elindításkor, ma már ezt sem kell -> szerintem ez a feature is tök felesleges, csak több gyökér tudja elindítani az autót.

Sőt, a T-Modell indítása volt az igazi, azóta mindenkit is útra engedünk, de ott még csak az _igazi_ sofőrök tudtak elindítani egy autót.

/s

Maradi vagy. A technikának vannak rizikói, de az emberi viselkedésnek még inkább. Az utóbbi évtizedek azt mutatják, hogy minél több védelmi technikai épül be az autóba, annál biztonságosabb lesz. És nézd meg, hogy mennyien halnak meg még ma is az utakon, jellemzően nem technikai hiba miatt (nem tudok róla számot hirtelen, de cáfolj meg). Haladni kell tovább a teljesen önvezető autók felé.

Vállalom, h maradi vagyok, de nekem ez nem kell.

 

Majd mikor beülök a kocsiba, beadom neki a címet, és míg megérkezek, alhatok nyugodtan, akkor szólj. Mert az érdekelne, nagyon. Túl a 600 ezredik levezetett km-en nekem már nem nagy fíling nyomkodni a pedálokat.

>  Mivel az egyik holttest az anyósülésen, a másik hátul volt, vélhetően önvezető üzemmódban volt az autó.

WUT? Ezeknek elmentek otthonról, aztán mentek csak el. A Tesla "önvezető" csak segéd, nem is reklámoz teljes önvezetést még, és belátható időn belül nem is fog állítólag. A sofőrnek fognia kell a kormányt, és készen kell állni fékezésre is. Még jó, hogy mást nem öltek meg csak magukat.

> Az 59 és 69 éves férfiak a hatóságok szerint tesztútra vitték az autót, és annak képességeiről beszélgettek, mielőtt elindultak volna vele.

Micsoda képességek!

Hat ha nem ugy es arra hasznaljak amire kell (persze az autopilot is egy eleg szerencsetlen elnevezes) akkor igen tud veszelyes lenni.

A savtarto automatikat pl en kikapcsoltam mert engem idegesit, hogy rangatja az autot plane olyan utakon amiken nincs rendesen felfestve a sav vagy eppen felujitas van es ideiglenes savokat kell kovetni.

"Inkább a kényelem volt a fontos."

Akkor már, hogy a márkacsaládnál maradjunk, valamilyen Skoda. Nem kell karikafelárat fizetni. Ugyanezért kapsz +20 centit minden irányban.

"Ennél többet nem is költenék autóra, amit úgyis lecserélek 60 hónap múlva."

Jahm, nem autó amelyik ennyi idő alatt nem hozza vissza az árát.

"A papírozás az van. "

Még csak? Jó, mondjuk a hitelbírálathoz vagy a céges aláírásokhoz idő kell. Jobban preferálom, be, fizetés, kocsival távozást. Nem érdekel a szalonos proliknak való vidámparkozás.

"Minek nekem SUV a Kisalföldön, ahol 90%-ban a városban járok :D Nagyobbat sem szerettem volna a parkolás miatt. "

Miden valamire való manager feneke alatt az van. Ahol meg van pénz nagy autóra, ott a parkolás sem okoz gondot.

"Lett volna olcsóbban 1.0, 3 hengerrel. Grrr. Azt, azért nem. Az 1.5, 150 LE elég, de inkább a 4 henger volt a döntő."

Egen, sokat elmond ha egy kocsit 3 ennyire eltéreő motorral gyártanak.

"Minden szempontból, mert eddig kifejezetten a manuálist választottam mindig. Itt még van bennem egy kis bizonytalanság, de egyszer élünk!"

Van munkatársam, akinek a DSG szó kimondására elkezd rángatózni az arca.

"Ami kérdés volt, hogy hátul a két kipufogó az valós vagy kamu. "

Megnéztem a 35 TFSIt az udvarban, két kocka kályhacső van alatta, egy közös dobbal. Mondjuk ez szemre 2019-es vagy korai 20-as.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Irigység? Hol?  Napi szinten foglalkozom ilyen vasak alkatrészeivel, direkt rálátásom, hogy mi van eladva "autóként", milyen vonalak mentén vannak tervezve. Pl. egy sportülés agyonállítható, mert olyan mint a gamer egér, viszont a komfort ülésben 5-600km után sem gémberedsz el. Ezért utálom az E-class szanaszét állítható 70 kilós ülését, mert 3-4 alkalommal szénné gémberedsz mire megtalálod a jó beállítást.
Gyökeresen eltérőek OP mesterrel az autókról, és azok hasznáról, használati értékéről, azok finanszírozási formáiról alkotott fogalmainknak, ezért bagyok kíváncsi, hogy miért erre a modellre esett a választása? Az Audi nagyon szépen és ügyesen adagol egy imaget, amit a DAG nagyon elcseszett az A-classnál, épp ezért is érdekellnek a részletek.
Hogy a véleményem sarkos, annak inkább az az oka, hogy túl sokat és túl közelről láttam olyan részeit ezeknek az autóknak, amikről az átlag tulaj életben nem találkozik. Mikor ötödjére szeded szét egy prémium kategóriás kocsi küszöbét és azt prezentálható állapotban kell összerakni, miközben a gyártó logót hátulról, elhalványodó fénnyel megvilágító lednek a papírvastagságú kábelét gyűröd és imádkozol, hogy el ne szakadjon, vagy amikor 6-8 óra új autószag szívástól taknyod-nyálad egybefolyik, akkor rohadtul elveszik a varázs.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szép, belépőszintű, diszkréten villantós autó, kelet-európai középvezetőknek, mérsékelt áron.

ha ez a kategoria nalad mar a "villantos auto" akkor ott gondok vannak; erre reagaltam mint irigy es/vagy proli beszolas. szerintem ez egy belepo szintu audi.

a tobbi siramodra nem reagalok, mert mint auto hasznalo, ezek nem izgatnak; ha valami rossz, beviszem a szervizbe, es megcsinaljak. az, hogy ha a munkas elszakitja a led kabelet, es nem vilagit a logo a kuszobon, akkor majd nem veszem at az autot...

 

a belso anyaghasznalat es a vezetesi elmeny teljesen mas egy audin meg egy skodan. ha a kollegad szeme tickel az automata valtoktol akkor meg egy jo pszichologust tudok neki ajanlani...

Teljes mondatot is el tudod olvasni, vagy már törni magyar, csak elejét érteni?
Az autógyártó nagyon is tisztában van azzal, hogy hol, ki és miért veszi az autójaikat. Más az értéke ugyannnak az autónak itthon, oroszországban és svájcban. Ezért is szerelik különféle motorokkal.  És elhiheted, az Audinál nagyon is érzik ezt. Az a cég, aki millió eurós tétellel vicceli meg át az üzleti partnereit, az nagyon is tudni fogja, hogy miképp lehet a közép-európai talpasokból kihúzni a pénzt.  Ahogy a Toyota is tisztában van azzal, hogy miért szeretik a picupjeiket a közel-keleten. Vagy ahogy a Subaru is tisztában volt azzal, kik veszik a Forestereket.

Nem, azt a kábelt te fogod a pohos testeddel elszakítani, mert a küszöbburkolat elvágja mikor rálépsz. Hoppá, ez biza nem gari. Ahogy az üléskontroller cérnavékonyságú kábele sem, ami porszívózásnál szakad el. Tudom, nem te fogod eltépni, mert te nem proszívózod a kocsit, csak épp te fogod észrevenni egy héttel később.

A te szemed is ticckel, mikor az vezetési élmény és a kamuhibrid miatt túlbonyolított autód harmadjára fullad le a kereszteződésben és utána 3 hetet áll a szervízben. (Szigorúan garanciában, de azért lesz egy-két tétel amit nem fog fedni.) Vagy amikor a kiemelkedő anyaghasználat miatt entertainment rendszer beadja a kulcsot mert az over the air frissítés eltörte és az egyetlen ilyenhez értő márkaszervíz előtt 30-asával állnak az autók.
Persze, perzse erre vannak a kiterjesztett szolgáltatások, amik semmi mások, hogy az ingyenesség illúziójával húzzanak le extra pénzt a vásárlóról. Ez utóbbi amúgy a jövő, mikor már nem is birtoklod a kocsidat, csak autószolgáltatásért fizetsz.
Az anyaghasználat és a vezetési élmény teljesen más témát mindig megkönnyezem. Főleg, mikor egy "minőségi" autót egy Suzuki Ignis méretű motorral kínálnak dupla súllyal, 20 LE töblettel . Tudod mi a alsó prémium és  a középkategóriás kocsi között a különbség? 3 négyzetméter zajszigetelő,  és másik szoftver az ECUkon. Ha nem így lenne, nem lenne munkahelyem.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Tudod mi a alsó prémium és  a középkategóriás kocsi között a különbség? 3 négyzetméter zajszigetelő,  és másik szoftver az ECUkon.

Mit érdemes venni? Mikkel van jó tapasztalat?

Most egy Fabia van, de hamarosan lejár a lízing, és kellene egy nagyobb. Kombi Golf volt előtte, nagyjából az a méret játszik, esélyes, hogy megint kombi. Árkategóriában sem mennék a Golf fölé (bár meglepően drága lett az is), csak mert valami prémium.

Erről egy vicc jutott eszembe: Bankárok konferenciáznak Párizsban a Szajna partján. Épp szünetet tartanak és látják, hogy egy fulldoklót hoz a víz. Gyorsan kimentik és próbálják élesztgetni, mikor odaszáguld hozzájuk egy TVstáb. A riporter elkezdi kérdezgetni a bankárokat, hogy mit ajánlanak a befektetésre a nézőknek. Tudatlanul odafordul a kimentett emberhez:
-Mondja, Ön, mit ajánl a nézőknek? Mit vegyenek?
-Levegőt! - nyögi a vízbefúlt

Anti autofetisiztaként, teljesen jót kérdezel. Nem tudok jó választ adni, nem is akarok, mert annyiféle igény és opció van jelen. Magánszemélyként, személyautó tartása mindenképp bukó. A kérdés az, hogy mekkorát buksz rajta. Látszólag, jobban megéri a márkásabb, magasabb osztályú kocsit fenntartani, csak épp ezeknél az autóknál jelentősebbek a költségek is. Amit megspórolsz a továbbértékesítésben, elveszíted a fenntartásnál és komolyabb a lutrid egy baleset vagy egy meghibásodás esetén.
Jelen pillanatban, nincsenek jelentős különbségek sem minőségben, sem egyéb tekintetben a piacon lévő modellek között. Azok a pluszok, extrák amik megjelennek a kategóriák között olyan kényelmi és design elemek amik az autó alapvető működéséhez, funkciójához nem tesznek hozzá. Cserébe, ugyanezen extrák növelik az autó komplexitását, újabb és újabb hibalehetőségeket hozva be. Azok a mechanikus hibák, amik 30-40 évvel ezelőtt megvoltak, jóval ritkábbak lettek, cserébe jött kismillió elektronikai hiba. Régen egy beragadt szelep tönkreverte a motort, ma megteszi egy elszálló szenzor. Emiatt ma előpfordul, hogy egy olcsóbb, fapados modell az életciklusa második felében kevesebb fejfájást fog okozni.
Az autók többsége családokban, azonos alkatrészbázissal gyártják úgy, hogy a kategóriák között átfedések vannak. Az árcimkében meg a gyártás helye és a grillrácsra tett plecsni jelenik meg.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nope. Van munkaeszköz, használati tárgy és van műtárgy, élvezeti cikk. Azt kell eldönteni melyiket szeretnéd. Az autónál az emberek fogalomzavarban szenvednek, mert egyszerre akarnak élvezeti cikket, műtárgyat, használati tárgyat és munkaeszközt venni. Így születnek a sportosan praktikus családi autók, és egyéb rémálmok.
Amikor nincs fillérezés, érme foghoz verése, akkor tart az ember egy élményautót és egy mindennapi munkaautót. Az élményautónál kimaxolja a neki szükséges extrákat, a munkaautó meg úgyis az a kategória ahol a paramétereket a megtérülés határozza meg.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

> Az élményautónál kimaxolja a neki szükséges extrákat, a munkaautó meg úgyis az a kategória ahol a paramétereket a megtérülés határozza meg.

Pont ez a hülyeség! Nekem a kabriózás az élményautózás. Egyedül autózni leginkább munkával kapcsolatban szoktam, mikor ide-oda kell menni. Vinni magammal meg max egy laptoptáskát, esetleg 1 kollegát kell. Ezért ideális erre élményautót tartanom. Ha már menni kell, legalább közben érezzem jól magam! Az más kérdés, hogy nekem a száguldozás nem igényem, tehát közúton is tudok élményszinten közlekedni, nem kell pályára menni.

Hiába lenne egy külön élményautóm, mert nem lenne időm csapatni vele. A kevés szabadidőt többnyire a családdal töltöm, annyian viszont nem tudunk kabriózni, az ugye max két személyes műfaj.

Ezért én melóban használom az élményautómat, és "hétvégére" veszem elő az unalmas szürke (valójában az is piros) kocsit.

Mivel jó sok időt töltesz el benne, ezért ésszerűtlen volna a munkaautónál a paramétereket kizárólag megtérülés alapján számolni. Pont fordítva!

Szerintem, ha 4 millióért veszek új motort évi 1000-1500 km futásteljesítményre, meg 11,5-ért új autót évi 4500 kilométer futásteljesítményre, akkor láthatod, hogy ezek nem

  • munakeszközök
  • nem szántani, trágyát hordani vannak

Ezek használati tárgyak, amik inkább az élvezeti cikk kategóriába hajlanak. A praktikum kevésbé számít. A megtérülés (értelmezni sem tudom) szintén nem.

Amire használom, az olyan szabadidő, amihez kb. pár váltást ruhát és egy hitelkártyát kell magaddal vinni.

trey @ gépház

> Magánszemélyként, személyautó tartása mindenképp bukó. A kérdés az, hogy mekkorát buksz rajta.

Egy ismerősöm a Suzuki Swiftjére azt állítja, hogy most többe kerül, mint amikor vette. Mármint ugyanaz az autó az öregedésével együtt. A piac felfelé árazta az olcsón fenntartható kocsikat.

Kiváncsi leszek, hogy mit hoz a jövő, egyelőre úgy néz ki, hogy az újabb környezetvédelmi szabályok jelentősen megdrágították a mobilitást. Az emberek megszokták, hogy szinte mindenkinek elérhetővé vált a saját autó, és ez most visszafelé indult el, egyre többen ki fognak szorulni ebből a körből.

Lehet, hogy Bitcoin helyett esztergomi Suzukikba kellett volna fektetnem? Hmmmm :-)

Az nem stílus, hogy rohadtsok pénzt rádobsz az autóra. Attól az nem lesz "valami". Nem a márka számít, hanem hogy legyen benne valami fantázia! A fantázia nem az emelő és a digitális műszerfal, hanem a lélek ami a vasban lakik!

Vegyél egy Robúrt, és járj azzal! Na, arra nem szólnék semmit! Nem is mernék! Esetleg, hogy miért nem Barkaszt vettél, az kevesebbet fogyaszt! Na, meg annyi pénzér már nagyon jó Nivák is vannak!

Akkor már, hogy a márkacsaládnál maradjunk, valamilyen Skoda. Nem kell karikafelárat fizetni. Ugyanezért kapsz +20 centit minden irányban.

Szándékosan nem vettem nagyobb autót. Mert minek. 90%-ban 1 személlyel fog menni, a többiben max. 2-vel. Voltam a Skodában, beültem az Octavia tetejébe, aztán kiszálltam és kisétáltam.

Jahm, nem autó amelyik ennyi idő alatt nem hozza vissza az árát.

Ezt nem értem. 

Még csak? Jó, mondjuk a hitelbírálathoz vagy a céges aláírásokhoz idő kell. Jobban preferálom, be, fizetés, kocsival távozást. Nem érdekel a szalonos proliknak való vidámparkozás.

Minden új holminál van papírozás. Amikor motort vettem, akkor is volt. 1200-as Lada mellé elég volt egy adás-vételi, letanúztatva. Azért más világot élünk.

Miden valamire való manager feneke alatt az van. Ahol meg van pénz nagy autóra, ott a parkolás sem okoz gondot.

Ismerem az apumenedzsereket aputesttel. SUV, hátul két kölökülés, benne két takonypóccal, meg a házisárkány az első ülésen. Maradtam inkább a sportosabb vonalon. Közelebb áll hozzám. Majd ha a Ducatit-t lecserélem egy öregemberes Harley-re, akkor ráérek majd telekjárót venni. Előtte azért veszek majd egy telket, hogy legyen mire járni vele.

Egen, sokat elmond ha egy kocsit 3 ennyire eltéreő motorral gyártanak.

Pontosan mit mond el?

Van munkatársam, akinek a DSG szó kimondására elkezd rángatózni az arca.

 Vette valami használt mocskot és belenyúlt valami szarba?

Megnéztem a 35 TFSIt az udvarban, két kocka kályhacső van alatta, egy közös dobbal. Mondjuk ez szemre 2019-es vagy korai 20-as.

Ez több, mint amit vártam. Azt hittem, hogy csak optika. 

trey @ gépház

"Ezt nem értem. "

Van aki úgy vesz autót, hogy megveszi, kitermeli vele az autó árát és utána csak nyer az eladásán.

"Pontosan mit mond el?"

Hogy a gyártónak teljesen érdektelen az autó futási teljesítménye, viszont egy adott vásárlói rétegből a legnagyobb szeletet akarják kivenni. Pl. a kínai SUV gyártók is ezt nyomják. Csinálják ugyanazt az X5-ös méretű autót, papírvastag lemezekkel, 1.2-es motorral egészen a 3 literesig. Ezek azok az autók, amik tipikusan középre szánnak.  Nem a végtelenségig kiolcsósított, alulmotorozottt, belépő szint, de nem is a kompromisszumok nélküli prémium rétegautó kategória. Azoknak van szánva, aki már megengedheti a drágább autót, de nem engedheti meg a valódi prémiumot.

" Vette valami használt mocskot és belenyúlt valami szarba?"

Új szarba, csak hiába a garancia, assistance és miegymás, a gyártó és a kereskedő, csak úgy nem cserél egy féléves, fődarab hibás autót kompletten.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szerkesztve: 2021. 04. 15., cs – 22:29

"Kétszólamú kürt"

Ez micsoda? Lehet a zebran athalado csajoknak morikalni? :)

Nepperek ideálja vagy! Kiadsz egy valag pénz az új verdáért, alig használod, majd 3 év után eladod a vételár feléért vagy kevesebbért.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

3,98-ért vettem a Polot, 3-ért beszámítják most anélkül, hogy megnézték volna. Ha erőlködök, el tudom adni 3,5-ért, nem kevés munkával.

Egyébként, a beszámítás ennyiért (előre le van beszélve) egy opció számomra, amivel élek, vagy nem. El is adhatom. A legrosszabb eset, hogy szeptemberben otthagyom ennyiért.

trey @ gépház

Majdnem harmada ennyiből vettem autót kerek 2 éve (Kia Rio 1.25 szívó benzin)... Nekem akkor júniusra ígérték, mivel akkora mákom volt, hogy abba a konfigba, amit kitaláltam, pont februárba berendeltek egyet, rá két hétre kezdték el gyártani.

Mikor nagybácsim 2006-ban rendelt egy Octaviát, akkor azt meséltem, hogy milyen jó már, hogy gépen látja, hogy épp mit csinálnak az autóba, most hegesztik, most fújják, már bent van a motor, stb. Akkor fiatal kölyökként marhára kíváncsi voltam a feelingre. Hát most megtudtam, a kereskedő srác magától küldte a screenshot-okat, hogy éppen mit csinálnak az autóval.

A felszereltséggel úgy voltam, hogy mivel a családba az a szokás, hogy minimum 10 évre veszünk autót én hosszú távra terveztem, így egy szép szombat délután a katalógussal és egy jó kávéval a kezemben meghatároztam, hogy mi az, ami minimum kell bele (ami felszereltsége az akkori egyetlen autómnak: villanyos ablak, riasztó ablak- és csomagtér modullal, normális rádió, klíma, stb.). Hát ennek java része a minimum konfigba is benne volt, hozzácsaptam egy ADA csomagot, abba a tempomat benne volt, szívó motorral, hogy kizárjam a hibalehetőségeket és még szerelhető is legyen és mehet.

Aztán mikor mentem megrendelni az autót, kérdezték, hogy beszámítsák-e a Suzukim (2001-es kék Sedan, 2007-be a bátyám vette, 2008-ba átadta nekem), rám nézett a pali, azt csak annyit mondott, "jó, látom nem" :D

Azóta ugyanúgy meg van mind a kettő, felváltva járok nyáron mindkettővel, majd talán a következő autómba több csicsa lesz, de igazából leginkább én csak hibalehetőségeket látok bennük, bár az is igaz, hogy nekem is rá kéne arra állnom, hogy 4-6 évig használok egy autót, aztán csere. Eddig azért nem gondolkodtam soha rajta, mert nálunk az autó, mint a háziállat családtag lesz, tehát ragaszkodunk hozzá. De hát el kell azt is fogadni, hogy ma már nem úgy megy ez.

Külön érdekesség, hogy a szomszédom amikor meglátta az autót, majd kiesett a szemén, de mikor azt megtudta, hogy a régi autó marad, azóta szóba se áll velem... Isten lássa lelkem soha nem vagiztam vele egyszer sem (mit vagizzak egy alap autóval meg egy idén 20 éves Suzukival?)

Hát, van ez így. Amikor 6 kocsi állt a ház körül akkor ment is az archúzás. A szomszéd asszony odáig ment, hogy beverte az egyik utcán parkoltatottnak a lámpáját. Kénytelen voltam át és berendezni őket a telken belülre.
Az 500 forint foghozverése nem az nem az átalad beképzelt irígységem, hanem a 1,5 literes fogyasztás megkajálása egy közel két tonnás kamuhibridben. Meg a SPORT mód mellett kapcsolható ECO mód. (Az utolsó olyan kocsi fenekem alatt amiben valódi, hihető, ECO mód volt az A8L volt. ) Meg sorolhatnám estig még micsodák, de ettől csak még irígyebbnek hinnél.
Mindenkinek joga van arra költenie, úgy és abban formában a pénzét ahogy akarja. De ez nem mindenkinek szemében lesz jó és követendő döntés. Én sem várom el, hogy a repülésre, szerszámra, alkatrészre költött pénzemet vakon helyeseljék. Sőt, még azt is elfogadom, ha netán igazuk van.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Odáig nem jutottunk el szerencsére, hogy fizikailag is rongálja az autóimat hála istennek, de az biztos, ha megtenné akkor a lábát tépném le és azzal verném agyon... Ez a másik amit én se tudok megérteni, hogy miért kell ez. Illetve az is, hogy nekem is van egy-két ismerősöm, aki repül. Köztudott az is, hogy nem a legolcsóbb hobbi, ellenben az egyik legjobb. Nos mesélte az egyik, hogy hát faluhely ő is, összesúgnak az ő háta mögött is, hogy 'újkazdag kötsög, majd jól kapja majd a vagyonadót, de jó lecc'. Abba nem gondolnak bele, hogy emögött a "kazdakság" mögött esetleg munka is van? Néha trey esetében is elgondolkozom ezen, bár az is igaz, hogy szerintem trey még rá is játszik erre, hogy húzza az erre hajlamosokat agyát. :D Engem speciel kicsit inspirál a dolog, hogy ha ő neki összejött, neki lehet, akkor nekem is. Nem pont így, nem pont erre, de majd nekem is lehet.