Júliustól az EU-n kívülről rendelt filléres dolgokra is áfát kell fizetni

Forrás: https://m.hvg.hu/gazdasag/20210408_22_euros_afamentesseg_vege

A jó édes pénzért szexuális szolgáltatást nyújtó anyukájuk! Ők üzletelhetnek milliárdos tételben a kínaiakkal, de nekem a 27% áfa meg a vámkezelés költsége jár a párszáz forintos telefonfóliámra. Vagy vegyem meg ugyanazt a jó magyar keteskedőtől több, mint tízszeres áron.

Hozzászólások

Ja a másik vicc.

A Magyar Posta automatikus vámeljárással készül a változására.

Érted. Készül. Olyan is lesz.

Na ja... A logisztikai kp.-ban nagyjából az megy, hogy ha épp azt a zsákot veszi le a kocsiról a vámos, amelyikben a te cuccod van, akkor vámkezelik, ha meg nem, akkor nem. Eddig legalábbis ez volt - nem hinném, hogy egycsapásra jóval nagyobb létszámban lesznek olyanok, akik a vámkezelést/vámeljárást megfelelő tudással/jogosultsággal el tudnák végezni. Nekem érkezett úgy elviekben vám- és áfaköteles küldemény, hogy csak pislogtam, mert olyan gyorsan kézhez kaptam (postán, Kínából), meg olyan is, hogy végigment a vámkezelésen, kaptam papírt, kitölt, aláír, beszkennel, beküld e-mailben, utána pár nappal értesítő ott a postaládában... Ennél az "országba beérkezett" és a postaládába dobott értesítő között több idő telt el, mint a másiknál a feladás és a kézhezvétel között...

ott totál alkalmatlanok vannak. volt már, hogy rendeltem japánból csatolva a számla. hív a nő, hogy áfát kell fizetni, utána tudják nekem kiadni.

mondom: dehát direkt pont határ alatt vettem. erre elkezdi magyarázni h ennyi dollár az ennyi annyi forint. így tényleg köjött a metek, de mondtam, hogy küldjék már szkennelve a számlát, mert nekem ez hihetletlen, nem ennyit fizettem érte.

elküldték. temészetesen a számla szingapúri dollárban volt...

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

óriási :D

utoljára tavaly előtt nyár közepén vesztette el a Posta csomagom. semmi extra, csak 10 db usb to usb-c átalakító, szóval végül lesz*rtam azt az 5e Ft-ot. rá egy évre meg 4 db klíma terelőlap nem tudott valamiért dispatch állapotba kerülni még odaát (vélhetően ez nem a Posta hibája volt persze), itt szerencsére az Alibaba fél év után, miután meg is jelöltem kiszállítatlannak a rendelést, végül visszautalta simán a pénzt.

aki csak teheti, már jó egy-két évtizede kerüli a Postát, nem véletlenül. minőségi állami alapszolgáltatásokat kellene nyújtson, hogy a magyarok tényleg kényelmesen rendezhessék rajta keresztül ilyen-olyan ügyeiket, ehelyett egy egyre növekvő trágyahalmot kapunk csak. bezzeg a DHL-lel simán megjöttek majdnem egy hét alatt Mexikóból a nemrég megrendelt festményeim (vámügyintézéssel és időközben általam módosított extra kiszállítási címmel!)...

ez eddig is köztudott volt.

Polstán dolgozó cimborától tudom, hogy kifejezetten vetélkedés megy azért, hogy valaki a logisztikára kerülhessen, mert az ottan a senki földje. Bármilyen csomag jön külföldről, az számukra aranybánya, vagy mint gyereknek a karácsonyi meglepi ajándék. Találomra lopnak mindent.

Mivel a magyar posta egyetlen más ország postájával sincs szerződésben (ebben is egyedüliek vagyunk), így ha egy küldemény eltűnik, széttárják a karjukat, és csak annyit mondanak: csak a küldemény feladójának van joga reklamálni. Az esetek 99%-ában ez a reklamáció nem történik meg, mert hát hogyan fogjuk rávenni CsingCsangot, hogy szóljon már ide a turulszaros magyar postára, mert lenyúlták a nyomkövetéses 500 forintos biszbaszt?

Volt eset, amikor egy francia illető küldött csomagot a magyar rokonnak. Természetesen a csomag eltünt a logisztikán. Annak rendje és módja szerint a feladó felvette a kapcsolatot a postával, de azok lerázták, hogy CSAK MAGYARUL fogadják a panaszt. Semmi gond, ment a rokon, hogy ő fordít. A posta elutasította, hogy mivel a rokon érintett az ügyben, így "összeférhetetlenség" áll fenn. A francia illető ezek után pert indított a posta ellen, és mivel a nyomkövetés alapján bizonyítani lehetett, hogy náluk kelt lába a cuccnak, meg is nyerte a pert. Persze a posta a mai napig nem fizetett kártérítést, hiába lett bíróságilag ítéletben kötelezve.

A nyomkövetéses cuccokat is egy négyzetrácsos füzetben tartják nyilván, mindezt úgy, hogy: logisztikára beérkezik a cucc, nyomkövetéssel >> felírják a címzett nevét és címét, semmi többet >> aztán amikor mész a csomagért, elkezdenek a füzetben keresgélni és megfejteni egymás macskakaparását >> ha a füzetben szerepelsz, akkor odamennek egy nagy konténerhez és elkezdenek a több tucat csomag közt kotorászni, sőt, meg is kérdezik tőled, hogy mégis mekkora ez a csomag amit vársz?

Volt, hogy jött sms, hogy <postán-generált-sorszám> számú nyomkövetéses cuccom megérkezett, mehetek átvenni. Megyek, mutatom az sms-t, ők meg pislognak és közlik, hogy az a sorszám nem jelent semmit, azt a rendszer véletlen szerűen generálja az sms szövegébe, valójában semmi jelentősége nincs, az égadta világon semmilyen módon nem tartják nyilván a külföldről bejövő cuccokat. Így aztán kezdődik az eggyel fentebb vázolt keresgélési metódus.

Külföldi csomagok esetében a nyomkövetés csak az országba való beérkezéséig tudja mutatni a scomag útját, innen már egy hatalmas vakfolt minden. A magyar posta CSAK a belföldi csomagok nyomkövetését tartja nyilván, ehhez lett kiépítve a nemrég beüzemelt csilliárdos digitális rendszer. Mivelhogy előtte még belföldön sem működött a dolog.

A fentiek alapjan nem tudom hogyan, de en szoktam latni a lakohelyem nevet a kovetesekben.

A tobbi viszont jatszik, tolem is szoktak atvetelkor kerdezni, hogy mekkora a csomag, es hogy nem tudom-e, hogy milyen szinu. A tarolasra itt legalabb nem kontener van, egy polcrendszeren vannak nekik szerintem a beerkezes napja szerint szetrakva a csomagok, eleg hamar meg szoktak talalni.

Utobbi idoben mar nem nagyon kellett bejarnom, osszehaverkodtam a kisbuszos csomagkihordo sraccal, ha epp van itt dolga (altalaban van), ki szokta hozni az olyan cuccokat is a munkahelyemre, amirol regen ertesitot dobtak be.

Igen, de ez egy kirivo eset volt. Meg lehet nezni, hany "Toletek is lop a posta?" cimu forum post van a neten :)

Persze a posta a mai napig nem fizetett kártérítést, hiába lett bíróságilag ítéletben kötelezve.

Menni kell vegrehajtatni, olyankor altalaban kiderul, hogy tudnak fizetni.

Külföldi csomagok esetében a nyomkövetés csak az országba való beérkezéséig tudja mutatni a scomag útját, innen már egy hatalmas vakfolt minden. A magyar posta CSAK a belföldi csomagok nyomkövetését tartja nyilván, ehhez lett kiépítve a nemrég beüzemelt csilliárdos digitális rendszer. Mivelhogy előtte még belföldön sem működött a dolog.

Ja, a levelkuldemenyeket. mondjuk az valtozott az utobbi 3-4(?) evben, hogy az ertekesebb dolgokat nem levelpostai kuldemenykent adjak fel a kinaiak, igy vegig kovetheto. Ilyet "eltunt" csomagot mar tobbszor fizetett nekem ki a posta, igaz csak a 70%-at.

2021. április:

 

2021-04-06 15:15 Debreceni Logisztikai Üzem, Submittal for redirecting or returning
2021-04-06 13:32 Debrecen 15 posta, Redirected to addressee's new address
2021-04-06 06:31 Debreceni Logisztikai Üzem, Submittal for redirecting or returning
2021-04-01 18:49 Debreceni Logisztikai Üzem, Submittal for redirecting or returning
2021-03-31 18:50 Debrecen 2 posta, Redirected to addressee's new address
2021-03-31 18:37 Debrecen 2 posta, Mail item gave back to the post office
2021-03-31 07:42 Debrecen 2 posta, Allocated to postman
2021-03-31 04:59 Debreceni Logisztikai Üzem, Submittal for redirecting or returning
2021-03-30 23:49 Országos Logisztikai Központ, Submittal for redirecting or returning
2021-03-30 21:07 Országos Logisztikai Központ, Submittal for redirecting or returning
2021-03-30 13:43 Nemzetközi Posta Kicserélő Központ, Customs clearance processing complete
2021-03-30 13:43 Nemzetközi Posta Kicserélő Központ, Forwarding to domestic delivery network
2021-03-29 01:36 Nemzetközi Posta Kicserélő Központ, Receive item at office of exchange
2021-03-06 06:05 Insert item into bag
2021-03-04 17:52 Receive item from customer

A "bezzeg" DHL-él fosabb stréber bagázst elkézelni sem tudok. A DHL gyökerek gondoskodnak róla, hogy a csomagod mindig le legyen vámolva + áfázva még akkor is amikor a vámosok is legszívesebben leszarnák az egészet. Utána mág a saját ügyintézésük díját is kiszámlázzák neked. Inkább a Posta! Ha eltűnne a csomag az aliról úgyis visszatérítik az árát. Megjegyzem az utóbbi évtizedben minden csomagom megérkezett Postán keresztül. 

> Szóval betartják a törvényeket - jellemző, hogy ez kis hazánkban extrém, megbotránkozást keltő dolog

Ehhez tuti neki kellett futnod - helyből senki nem lehet ennyire hüjjje! :D

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Igen, pont ez a baj vele. Nem az, hogy 22 euró alatt most lesz 20-27% áfa, mert az a kis tétel miatt nem lenne túl nagy érvágás, extra 4-6  euró, hanem cserébe nem tudom hányszor mindenféle sokszoros mértékű kezelési költséget is az ember nyakába varnak meg elnyújtja a kézbesítésig eltelő időt 2-3 héttel. Ez a fajta szarrágás nem kéne rá. Oké, legyen rajta áfa, legyen rá valami egyszerűsített, postai szolgáltatás árába beépített értékhatártól fizetett extra díj, ami magában foglalna mindent már a küldő oldaláról, úgy, hogy címzettnek már semmit ne kelljen igazolgatni, meg postára beküldözgetnie, utólag befizetnie, és nem tartanák fel vele a csomagokat, hanem mennének, kézbesítődnének normálisan, aztán a postai meg csomagküldő szolgáltatók elszámolnának a vámszervekkel utólag, egy tételes befizetéssel, mindent összevonva, és nem az egyedi ügyfelet kéne ezzel szopatni.

“I didn’t start using Linux so I could have friends.” (Luke Smith, 2019) 🐧

... már most is olyan ...

talán 2 éve rendeltük 2 horgászbotot kínából, magánszemélyként, ... kiszállításra a cég címére /merhát napközben itt vagyok, és nem otthon/

az árut a királyi hozta, rendben +is érkezett ...

le is vámolták ... A CÉG CÍMÉRE !!! ... ß@$$zák+ nem árulunk horgászbotot, horgászni akarok vele ... 

kurvanyáztam, köptem 1et, és kifizettem a céges pluszköltséget ... 

hivtam a könyvelőt ... +beszéltük, közölte: EZEK ÁLLATOK !!! aztán széttéptem a papírokat

EU-s raktárból kell rendelni, nempostával, aztán nyaljanak sót...

Amennyiben jól tudom, például az Aliexpressen sok esetben, csakis kínából lehet rendelni, szerettem volna rendelni a közelből is, de csak a kínai lehetőséget adta :-( Ilyenkor hogyan lehet megoldani, hogy eu-s raktárakból rendeljünk?

"Mert értek a kutyákhoz." " https://tamasblog.hu/ "

Az Alin valóban jellemzően csak kínai források vannak, Banggod, Gearbest esetében vannak EU-s depók. Mondjuk onnan meg elvileg a magyar ÁFA felszámításával kéne a terméket eladni, és az eladónak a magyar NAV-hoz beregisztrálnia, és ide befizetnie az ÁFA-t, ha jól tévedek...

Ha EU-n belülről érkezik, akkor azt tippelem, hogy az a feltételezés, hogy a kereskedő a célországban érvényes ÁFA felszámításával adta el neked a terméket, ergo itthon neked már nincs fizetési kötelezettséged. De persze nagyon hamar rá fognak jönni, hogy lophact regisztrál/fizet minden kínai eladó a NAV-nál, hogy a magyarországra eladott termékeinek az árából bő 21%-ot tejeljen a magyar államnak...

Ez értékhatárhoz van kötve, az eladó cég forgalma alapján. Ha a cég adott évben X EUR-nál többet ad el egy országba, akkor a célország ÁFÁ-ját kell felszámítania. Az alatt a sajátját. Gondolom, ez innentől a következő évre is érvényes, nem fog minden évben 0-ról indulni az értékhatár.

Pl. a Bike24.com esetén amint bejelentkezem (magyarországi lakcímmel), egyből megemelkednek a kijelzett árak.

úgy emlékszem valamilyen forgalom volumenhez van kötve, bizonyos limit alatt alkalmazható a forrás ország áfája. A konkrétumokra már nem emlékszem, de pl most rendeltem nemrég webcamet a logitól directben (mer olcsóbb volt durván, mint az itthoni kisker), ott le is volt írva, hogy ha kb 7-8 nagyobb EUs államban vagy, akkor helyi VAT, egyébként forrásország VATje. Skót cég, hollandból, holland áfával küldte. (és egyébként aggódásom tárgya is tárgytalan volt, mert eleve a bruttó HUF volt kiírva, csak ez nem nagyon derült ki olvasgatás nélkül)

mar szaporodnak, kb az elmult fel evben szinte mindenutt latom a kulonbozo EU orszagokat (foleg CZ, IT, ES) is valaszthatoan. elotte nagyon ritkasagszamba ment, max RU volt de arra ugyis kiirta hogy HU-ra nem szallit.

cserebe a kinabol valo max 1-2$ szallitas helyett az EU orszagbol ugyanarra a szallitas dij 7-10$ :(

Van egy jo trukkom:

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20210408084035&SearchText=screw

vs

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20210408084035&SearchText=screw&shipFromCountry=DE

DE helyett nem SP, FR, IT, PL ... Persze van sok cucc amit nem raktaroznak, mert minek. Jellemzoen azok amikkel en foglalkozom, igy marad az, hogy sokat rendelek egyszerre.

En egy idoben az aliseeks.com -ot hasznaltam az aliexpressen valo kereseshez, mivel az aliexpressen levo kereso egy hulladek.

Sajnos mar vagy 3 honapja nem mukodik:(

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az az érdekes, hogy ez tényleg működik, Ausztriával próbáltam ki, már ott is engedi a spanyol raktárból való szállítást, de ugyanúgy a magyarországi címemre, miért kell akkor visszaállítani, maradhat akár így is, nem?

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

"A tervek szerint a vámügynöki szolgáltatás díja termékértékhez igazítottan sávos lesz." - Jó kérdés, hogy az ~1€ terméknél mennyit mernek majd elkérni a ~100Ft-nyi ÁFA adminisztrálása/beszedése kapcsán...
Szóval az ördög eme részletekben lakozik... És gondolom, majd csak néhány nappal a hatálybalépés előtt fogják közzétenni...

Én full egyetértek vele, ez a "külföldi tőke kiviszi a vagyont az országból", nem az Aldi.

 

Sőt, még meg is vámolnám mindet, lassan az automatizáció révén remélem eljutunk oda is. 

Mert a magyar (~európai) vállalkozó, aki gyártja ezeket a műanyag szarokat ma versenyhátrányban van a kínai dömpinggel szemben -> ezért fizettetnék rá VÁMot is.

Vagy ha nincs VÁM, nincs ÁFA, akkor a kínaiak is lesznek szívesek hasonlóan piacot nyitni nekük (~európai cégeknek), nem csak tudástranszferrel, meg minden bürokratikus szarral védett piacot nyújtani.

Szerintem helyes, ha az EU elkezd nagyhatalomként működni, s nem behajolni minden szar állam előtt.

Mert a magyar (~európai) vállalkozó, aki gyártja ezeket a műanyag szarokat

Az esetleg évtizedek óta Kínában vagy Indiában gyártatja. :-D Konkrétn nem csak a műanyag szarokat, de elektronikát és még ki tudja mit.

A Made in NÉMET kütyü is belül kínai felirattal rendelkezik, de a Szarvasi kávéfőzőből is létezett olyan típus ami Kínában készült megrendelésre.

Visszakanyarodva a német kütyüre: Az ára mondjuk 5000 Ft az Praktikerben, de kb. 2000 Ft, ha közvetlenül rendelem. Azaz rajta van az Praktiker nem kevés árrése és illetékei és az ÁFA.  Csak az ÁFA egy részét szeretnék visszanyerni.

Megfordítva: Tőlem nyugodtan küldhetsz csomagot Kínába. Mit is szeretnél eladni? :-DDDD

A Praktiker árazása egy kissé érdekes. Az áruházban egy vasalatot 1500 Ft-ért adnak, de ugyanazt a webáruházban megvásároltam 700 Ft-ért.

Épp arrafelé jártam, nem akartam megvárni, hogy megérkezzen, gondoltam, vásárlok egy vasalatot 1500-ért.

 

Nos, egy darab sem volt, mert a webes rendelésem után valaki besétált az áruházba és félrerakta a vasalatokat a csomagomhoz.

 

A webes vásárlás annyi, hogy valaki helyi besétál a polcokra és leveszi a cuccot helyettem, majd postára adják. Ezért akciósan harmadárat fizetek. Logikus mi, kevesebb pénzért több meló...

Bár ennek köze nincs a topichoz. ;)

A Praktiker valamiért nagyon drága, de talán a beeső vásárlók miatt megéri. Weben is néztem, ott is sok dolog drága. Sőt, pont olyan termékbe futottam, hogy ott sem fogok többet vásárolni. Konkrétan SDS+ 8-as fúró - két féle nyugat-(kínai) volt. Amit vettem, az meg görbe. 

Tehát még beeső vásárlóként is kerülni fogom.

> Én full egyetértek vele, ez a "külföldi tőke kiviszi a vagyont az országból", nem az Aldi.

 

Ennek a megoldasa az, hogy az allam tamogatja az exportra termelo kisvallalkozasokat. Azaz en is tudjak telefonfoliat adni (nyereseggel!) 1dollarert (szallitassal egyutt!) Braziliaba.

 

Ami most tortenik, azzal csak meg jobban lemaradunk Kinahoz kepest.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Mivel a szomszedomnak 630 Ft-ert tudom feladni a foliat a Magyar Postan, igy igen, teljesen remenytelen.

Ha Braziliaba szeretnem elkuldeni ugyanezt a foliat, akkor mindossze 2335 Ft-ba kerul.

 

Regen nem volt ennyire szar a helyzet, de mindig is tobbszoros hatranyban voltunk.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Van egy ilyen UPU, Universal Postal Union szervezet. Nagyjából körvonalazva 'én elviszem a te csomagodat te elviszed az én csomagomat' rendszert működteti a világ postái között. Mivel ENSZ szervezet persze fontos a fejlődő országok támogatása. Így egy fejlődő ország postáján feladott csomag kézbesítése sokkal kevesebbe kerül franciaországi címre mint fordítva. Kína egészen mostanáig még mindig fejlődő országnak számított, pedig ez már régen nem felel meg a valós helyzetnek. Ez a státusz is mostanában változik. 

Szóval a kérdésre a válasz, Kínai posta olcsó végződtetési díjat fizetett a célország postájának. Most ez magasabb lesz. Az Egyesült Államok már egyébként is UPU-ból való kilépéssel fenyegetőzött. A kínai reakció is már hónapok óra látható. Ali-n egyre több terméknél jelennek meg az európai raktárak. Szerintem várható a jövőben egy vagy több kínai FedEx csomagszállító cég megjelenése nyomott árakkal. Az biztos, hogy nem fogják hagyni a kínaiak, hogy visszakényszerüljenek a nyugati hipermarketek polcaira névtelen beszállítókként mint egyedüli lehetőség termékeik eladására.  

Na ez az, hogy Kína kihasználja a "fejlődő ország" státuszát az UPU-nál. Nem tudom, milyen szervezet ez, de már több, mint 10 éve képtelen erre reagálni. Azért lássuk be, hogy ezek a nyomott árak nemcsak a szállítást nem fedezik, de még a magyar postás munkabérét sem.

Az EU raktár meg nem értem, mit segít a postán. Egy EU-n belüli postázás elég messze van az ingyenestől.

Az európai posták nem veszteséget termelnek, hanem saját szállítási módokra szerződnek le kínai cégekkel. Nem is cn postás küldeményként jön a többségük. A nagy többség belga, holland. De régebben is mindenféle európai postás küldeményként érkeztek a kínai rendelések. Meglepő módon a legfapadosabb olcsó szállításnál mostanában emirátusi vagy kazah postás levelek érkeznek. Valószínűleg a járványos fennakadások miatt álltak át rájuk. Vagy futárszolgálat a vége.

A filléres termékeknél tömeges feladásos szerződéssel tolják a kínai postánál. Ilyen a magyar postánál is lehetséges, ha sok küldeményt akarsz feladni. Az európai postás szállítási módok meg úgy szoktak működni, hogy valamilyen konténeres fuvarozócéggel hozatja át az adott posta az összegyűjtött szállítmányt és aztán európában kerül be a postai rendszerbe. Így nem a posta uniós díjszabással hozzák, hanem azon kívüli megállapodás szerint. Érdekes, hogy megéri más eu országok nemzeti postájának az, hogy ő maga átszállíttassa kínából, majd feladja saját küldeményként eu-n belülről.

Egyébként pár éve a magyar posta is beharangozta, hogy leszerződtek ilyen konstrukcióra... csak persze senki sem szállíttat a magyar postával kínából, mert életképtelen és drága. Bár... nem lepne meg, ha most előkerülnének, a közelező adó felszámítás kapcsán
https://444.hu/2017/11/27/a-magyar-posta-ket-kinai-ceggel-egyutt-megala…

Szerkesztve: 2021. 04. 08., cs – 17:25

"A jó édes pénzért szexuális szolgáltatást nyújtó anyukájuk!"

Mármint az EU-nak?

"Ők üzletelhetnek milliárdos tételben a kínaiakkal"

Azt hiszem nem sikerült értelmezned a linkelt cikket. Ezt nem a kormány találta ki, hanem az eu kényszeritette rá minden tagállamára.

sudo huxit :)

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Sajnos nem tudom, hol találtam, de picit részletesebb kifejétse ugyanennek a témának:

Ezúton tesszük közzé a magyar Villon, Faludy György megfejtését arról, hogy mi a különbség a patriotizmus, a sovinizmus és a proletár internacionalizmus között?

"A patriotizmus - magyar seggbe magyar lófaszt.
A sovinizmus - minden seggbe magyar lófaszt.
A proletár internacionalizmus - minden lófaszt magyar seggbe."

Talán nem meglepetés, hogy nem ezeket a definíciókat vették be az 1988-as Világpolitikai szótárba.

Egyébként ez úgy van h az egyenlőbbek megkapják a mindenféle mentességet, csak a többiek, meg a polgárok vannak szívatva. Az intézkedés valódi célja, hogy az egyenlőbbnek való minősítéssel további hatalmat adjon az EU kezébe a vállalkozások felett. 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Nem, az EU-s vállalkozások felett: ha megszűnik a lakosság kedvezményes Aliexpresses vásárlása, akkor ezentúl a EU-s vállalkozásoktól fogja megvenni a vackait. Az EU meg a kezében tartja, h milyen vállalkozásoknak ad mentességet. pl.  kerékpár alkatrész esetében olyan forgalmazóknak, összeszerelőknek akik ... és itt egy hosszú lista arról ami jól körülírja a feltételeket. De ez a kedvezmény nem automatikusan jár, hanem kérvényezni kell és majd az EU jól eldönti h adott kérvényező megkapja-e v. sem. Tehát az intézkedés a vállalkozások kitettségét növeli az EU felé. 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

 kerékpár alkatrész esetében olyan forgalmazóknak, összeszerelőknek akik ... és itt egy hosszú lista arról ami jól körülírja a feltételeket.

Mutatsz egyetlen példát ilyen szabályozásra?

Narrátor: nem fog tudni mutatni, egy termék vagy vámmentesen hozható be az Unióba, vagy vámköteles.
Nincs olyan, hogy bizonyos cégek számára nem kötelező a vámkezelés.

A BIZOTTSÁG (EU) 2019/1379 VÉGREHAJTÁSI RENDELETE (2019. augusztus 28.)

a Kínai Népköztársaságból származó kerékpárok behozatalára vonatkozó, az Indonéziában, Malajziában, Srí Lankán, Tunéziában, Kambodzsában, Pakisztánban és a Fülöp-szigeteken feladott, akár ezekből az országokból származóként, akár nem ilyenként bejelentett kerékpárok behozatalára is kiterjesztett végleges dömpingellenes vámnak az (EU) 2016/1036 rendelet 11. cikkének (2) bekezdése szerinti hatályvesztési felülvizsgálatot követő kivetéséről

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:32019R137…

5.4 (324) -ben "Az említett vizsgálatot követően mentességi rendszert vezettek be" - utalnak a mentességre. Ez komplikáltabb mint ebből kitűnik. Lényeg h egyes gyártók, összeszerelők kérelmezhetik a mentesülést ez alól a vám alól, ami kérelmet az EU bürökratái jól elbírálnak.  

Tehát ha én szeretnék az Aliról rendelni egy a karbon országúti vázat akkor a következőket kell fizetnem:

A termék ára ~800 Euro
Szállítás ~100 Euro
Az első kettő után dömping vám +50%
Az első kettő után normál vám (~3% ?)
Az első kettő után ÁFA +27%
Kezelési költség ~10.000 Ft

Így kb az eredeti ár duplájába kerül nekem az a váz. Miközben EU-ban senki nem gyárt ilyen vázat, de még az egész Európában sem, mert az ehhez szükséges ipar teljes mértékben Ázsiában található, kezdve a karbonszövet előállítástól a teljes folyamatig. Akkor mi a faszt védenek ezek a vámok? Kamu az egész. Arra van csak, h a megfelelő cégeket helyzetbe tudják hozni, azzal, h rájuk nem alkalmazzák a dömping VÁM-ot! 

#szerk

pl a VanMoof B. V. mentességi kérelméről a határozat: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/HTML/?uri=CELEX:32020D06…

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Nem vagyok Tassadar, de az idézett szövegen a korábbi állítással szemben nincsenek kiemelve forgalmazók. Az pedig, hogy egyes származási országok szerint léteznek eltérő vámok, nem erről szól. Ez a belinkelt szöveg nem támasztja alá a korábbi állítást

"olyan forgalmazóknak, összeszerelőknek akik..."

Szerintem ilyenekre gondolt:
"(14) Vizsgálata során a Bizottság megállapította, hogy a Kínából származó alkatrészek értéke nem haladta meg a VanMoof által összeszerelt kerékpárok alkatrészei teljes értékének 60 %-át. Ugyanez volt a helyzet a VanMoof által összeszerelt kerékpárok többsége esetében.

(15) Ezek alapján a Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy a VanMoof összeszerelési műveletei az (EU) 2016/1036 rendelet 13. cikke (2) bekezdésének hatályán kívül esnek. Ezen okból kifolyólag és a 88/97/EK rendelet 7. cikkének (1) bekezdésével összhangban a VanMoof teljesíti a kiterjesztett vám alóli mentesség feltételeit."

Ha a rendelkezés szerint akkor kell származási országnak tekinteni Kínát, ha az alkatrészhányadnak el kell érnie a 60%-ot, akkor ez egy általános feltétel, nem pedig adott cég kap kivételezést. Akkor lenne kivételezés, ha más cég is teljesíti a feltételt, és az nem kap mentességet a kiterjesztett vám alól. Ilyen link viszont nincs.

Szóval ha az alkatrészek egy része vietnami kitérővel van, ahol szintén kínai gyártók gyártanak csak olcsóbb munkaerővel (és a listából valahogy kimaradt) akkor az már nem is 60%. 
Illetve összeszereljük pár csavarral a kínából érkező high-tech bringát és azt mondjuk ez bizony komoly gyártási folyamat. Meg ráragasztjuk a céges márkajelzésünket és ettől egyből 3x annyiba kerül a bringa. Mekkora értéknövelő munka má! Így persze, hogy 60% alatt lesz a kínai "alkatrészhányad". 

Ez a egész büntetővámos koncepció onnantól vérzik, hogy EU-ban nincs modern szénszál-micsoda bringa/bringaalkatrész gyártás. 

De nem ez az első ilyen brüsszeli mutatvány. Pár éve a Japán gyártók háborodtak fel azon, hogy miféle piacvédelemre hivatkozik az EU a zoomos digitális fényképezők és videokamerák import extra vámtételénél, amikor az EU-ban nem gyártanak semmi ilyet! Lehet ott is volt pár csókos, akiknek nem kell vámot fizetni valamilyen brüsszeli kiskaput használva. 

"Akkor lenne kivételezés, ha más cég is teljesíti a feltételt, és az nem kap mentességet a kiterjesztett vám alól. Ilyen link viszont nincs."
A naivitási verseny nívódíjára pályázol? Vagy beírtál pár kulcsszót a google-be Te nem találtál semmit -> ergó ilyen állat pedig nincs! :)

Ilyen linket beírt itt valaki? Mert jó a naivitás nívódíjjal poénkodni, én azt vártam, hogy aki azt állítja, hogy ez a módi, az betesz egy linket. Én meg naiv voltam, és azt hittem, hogy alá is tudod támasztani az érveidet. Igazad van, jó lesz az a nívódíj. Csak épp nem amiatt, amire te szerettél volna utalni.

Elég érthetően fogalmaztam a korábbiakban ahhoz, h ne kelljen magyarázva elismételnem az állításomat, amelyet a linkelt dokumentumok kellően alátámasztanak -  aki tud olvasni láthatja! 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Pont arra van, hogy a helyi cégeket helyzetbe hozza. Ez a célja a vámnak. Sajnálom, hogy a biciklid kb a duplájába került, de áfát így is úgy is fizetni kell. Azt nem illik reklamálni. A dömpingvám amiatt kell, hogy ne árassza el hazánkat olcsó szar kínai bicikli, és menjen tönkre a bicikliipar. Ja, hogy ebben benne vannak a versenybringák? Nehéz úgy különbséget tenni, hogy a kicsi kínai ne kezdjen el ügyeskedni.

ezzel ket bokkeno van.

1. a helyi cegeket _helyben_ valamelyest kisegiti. de azok a cegek tovabbra is harmatgyengek, es exportra ugyanugy teljesen eselytelenek. ergo ez egy tipikus politikus megoldas: "megmentettunk allasokat!!11!!!", csak azt felejti el, mi ennek az ara. azzal, hogy a helyi cegek dragabban tudjak adni a kerekpart, *MI* fizetunk: minden egyes vasarlo, amikor atlagosan magasabb arat fizet a kerekparboltban.

Tehat ami tortenik egy ilyen vedovammal, az az, hogy az emberektol elvonnak extra penzt (ha tetszik, adot), es abbol eletkeptelen vallalatokat tartanak fent mestersegesen.

Meg mindig jo otletnek tunik?

(BTW ilyen, es hasonlo, szem-nyitogato gondolatokat olvashatsz a megboldogult Walter E. Williams tollabol, erdemes raszanni egy kis idot!)

 

2. amit fentebb irtak, a szabalyozas lehetoseget ad kivetelekre, egyeni elbiralas alapjan. ergo, helyzetbe hoz nehany csokos ceget. vanmoof, na ja, egy elit luxusmarka a hagai csokos fiuknak. ez mar magyarisztani rendszerre emlekeztet.

Mivel az eu-n beluli szállításnál nincs külön fizetnivaló, ezert nyilvan eu-n beluli szallitassal fog a jovoben az is vasarolni, aki eddig meg nem igy tett volna. Ergo adtak a szarnak egy pofont.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Sztem ezekbe a raktárakba simán csempészéssel kerülnek a holmik. Nem véletlenül nem érhető el minden termék amit gyártanak/árulnak egyébként ezekben a raktárakban - és ami van is  korlátozott készlet megjelöléssel van. 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Inkább bejön félkész termékként, majd eu-n  belül válik késztermék belőle (pl bejön a póló cimke nélkül, majd itt varrják rá a címkét, vagy bejön az elektronikai cikk doboz, táp, manual nélkül és itt csomagolják készre, stb.). Így más a vám besorolás. 

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Teljesen normális eljárás.
Az abnormális, hogy egy gazdaságba ömlenek a konténerek tele áfamentes gyerekmunkával előállított termékekkel. És ezzel kéne versenyezni a magyar gyártóknak.
Az nem megy, hogy itthon legyenek normális munkakörülmények, magas fizetés és olcsó áru.
Azzal egyetértek, hogy Magyarországon magas az áfa és a kereskedőknek kevés árun kell megtermelni a hasznot. De ahogy írtátok majd a kínai behozza valami raktárba ott fizet valami  jelképes összeget és kész. Szerintem belátható, hogy az eddigi menet tarthatatlan volt.
 

10 éve próbálgatom beszélgetésekben ezt felhozni, hogy úgy nem ártana átvenni, hogy mi a protekcionizmus ellentéte, a teljes kiszolgáltatottság esetleg? Nem vágják, mert hát de az drága, és majd mit képzelek, hogy lesz itthon gumiizémütyűr gyártó úgy hirtelen? Azt most hagyjuk, hogy kell-e nekik a kegyetlen ócskán kinéző karóra, és a zoknit, érted, zoknit Kínából kell-e rendelni. Én most rendeltem egy okosórát, illetve volt egy pár kisebb alkatrész, amit kintről rendeltem, mert épp nem volt itthon olyan cég, akinél láttam volna. De előbb megnéztem itthon. Tudom, patri-idióta.

Az van, hogy minden kell, tegnapra, ingyen, sőt, fizessenek érte, hogy használom nekik. Nem érdekel engem magyar barmot, hogy esetleg így a büdös életbe nem jutunk előrébb, engem az érdekel, hogy most. Mindent. Ugyanazok panaszkodnak, hogy hogy kihasználja őket az Audi, vagy a Continental. Nincs kapcsolat, nem pattan a szikra.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Ha itthon, hazai munkaerővel, munkabérrel, EU-s alapanyagból n-szeresébe kerül egy adott termék, akkor nincs min csodálkozni. Érdekes módon meg lehet oldani a kínai cuccot közel Gearbest/Banggod áron is itthon - néztem telefonokat, és bizony a sziamiaú itthoni áfás ára kifejezetten versenyképes elég sok modellnél a kínai webshopok áraival. De van, ami nem az, és nem is lesz az - ezek a kifejezetten sok élőmunkát igénylő dolgok - az ugyanis errefelé jóval drágább, mint Kínában. Még ÁFA-BÉFA-miegyéb felszámításával is.

Oké ez igaz. De fenti példámban ami kerékpáralkatrészekre vonatkozik (én speciel ilyesmit szoktam rendelni) Eu-ban egyáltalán nincsen gyártás. Nincs mit védeni a vámokkal. Ebben az ágazatban arra megy az egész h ki kap kedvezményességi jogot a vámok, áfa befizetése alól. 

én meg tudom rendelni, és be tudom építeni a saját bringámba.  Miért jó az, hogy számomra ellehetlenítik a rendelést, és egy közbeiktatott kereskedőtől vagyok kénytelen megvenni ugyanazt drágában? Ráadásul, h kiből lehet ilyen kereskedő azt az EU dönti el - nyilvánvaló korrupció detected!

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Dömpingelt kínai árú továbbra is lesz a egyenlőbbeknek, ahogy eddig is volt.  Csak nekünk nem lesz. Majd ha lesz európai Aliexpress akkor oké!

Nem az európai gyártást akarják ezzel védeni, hanem a kereskedést osztják le az egyenlőbbeknek! Arra meg semmi szükség! Legalábbis én nem akarom etetni őket. Te igen?

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

csak amíg postázva, vám-áfa-kotmányosköltség-kakadunak hajzselére való a fogyazstói árral együtt kevesebb, mint amenyniért EU-n belüli nyersanyagból, EU-n belül gyártott eszközökkel, EU-s minkaerő megvarrja a gatyát, addig a vevő nem az eu-s cuccot fogja választani (jóval) drágábban, hanem az importot.

Azt ugyanis, hogy az EU-s munkaerő jóval-jóval drágább, azt vámokkal nem lehet megoldani.

> Azt ugyanis, hogy az EU-s munkaerő jóval-jóval drágább, azt vámokkal nem lehet megoldani.

Ezzel egyet értek. De itt nem is ez a cél. Nem a munkaerő, munkahelyek védelme érdekében történik, hanem csak a eu-i kereskedőt akarják helyzetbe hozni bürokratikusan, miközben nélküle is nagyon jól megvoltunk, és egyáltalán nem hiányzik h őt is etessük. A kereskedő nem gyárt semmit, munkahelyet minimálisan hoz létre, ellenben a közbeiktatásával a sokszorosába kerülnek a dolgok. Az intézkedés után is lesz kínai dömping, a helyzetbe hozott kereskedő élvezni fogja a vám- és adókedvezményeket, mi pedig drágában vásárolhatjuk a holmikat, amik mind Kínából jönnek továbbra is. 

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

Kimutatja egy manager, hogy a dolgozókat ki lehet hagyni. Minden megspórolt cent mehet másra. Osztalékra, kokó partira a managementnek. A dolgozó csak szükséges rossz, a manager még bónuszt is kap azért, ha kimutatja, hogy nem kell a dolgozókat kifizetni.

De. Meg a futoszalagnal dolgozok eseteben is tetemes koltseget tesz ki a bertomeg. Sot ez az ami a legkonnyebben es leggyorsabban alakithato, ezert van az, hogy ha meg kell huzni a nadragszijat, hat a munkasokat bocsajtjak el eloszor. Es nem nem a marketingkoltsegeket huzzak meg, mert az ennel osszetettebb es meg tobb bevetelcsokkenest okozhat, mikozben a berkoltseg ugyanugy terheli a ceget. Ilyen a kapitalizmus es kesz.

A fehergalleros business-ben meg aztan vegkepp nagyon sok lehet a berkoltseg. Minel specializaltabba  terulet, annal jobban meg kell fizetni a szakembereket. Pl. A vilag (3) vezeto nanotechnologias diagnosztikai eszkozoket gyarto vallalata kozul az egyik magyar (a masik japan, meg usa), ahol osszesen 4-5 embert alkalmaznak (fizikusok foleg), de a gyartast minden esetben Kinaban vegzik. Ugyanis nem erne meg beruhazni a gyartosorba, felvenni ra az embereket, mivel igy is viszi a 4-5 egghead a zsaknyi penzeket haza. :D

Minden fillérért lehajolnak, leginkább a dolgozók terén. Pár centért is képesek átalakítani a rendszert, akkor is ha végül ráfizetéses lesz.

Egyébként a bérkötségről beszéltem. A gyártósor létesítés az drága. De kifejezetten az emberek bére az sok esetben csak kerekítési hiba. Persze van olyan vállalat, ahol a managerek csinálnak róla kimatatást, hogy 10 forintot spórolni a béren megéri a dolgozók szivatását, míg a céges sportkocsi a managereknek létszükséglet. Vagy hogy egész delegáció repül pár cent spórolásról tárgyalni, kis szériás gyártásnál is.

Emlékszel az iphone gyártásra? Pár dolcsiból oldja meg a kínai cég a gyártósort és a munkabért készülékenként (2-5%-ot írtak régen). Egy foxconn-nál már olyasmi szinten keresnek a kínai melósok, mint itthon egy minimálbéres szalagmunkás. 

Nem azt mondtam, hogy minden esetben kicsi a fizetés aránya. De pont a tömeggyártás esetén bizony az. Meg is látszik sokszor, hogy magyar cégeknél azárt megy gányolás, mert olcsó a munkaerő és nem baj, ha nem tud dolgozni, csak nehogy megoldják a problémákat két fillér ráfordítással.

Mondjuk a robot nem is fog adót fizetni, fogyasztani, stb. Az az állam, amelyik vaskos adókedvezmennyel csabitja ide ezeket a kizsakmanyolo cegeket az orszagba, csak az orszag jovojet aldozza fol.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Aki a szemmel látható időn belül fölöslegessé váló munkafolyamatokra építi a gazdasági felzárkóztatását egy-egy amúgy is leszakadó régiónak, az meg pláne elmehet a jó... Szóval oda, ahova gondolom. Ugyanis az olcsó betanított összeszerelőmunkás az ugyan gyorsan "előállítható" a társadalom részéről, de ugyanilyen vagy még gyorsabban "eldobható" a munkáltatói oldalról.

Csak a teljesség kedvéért: "A TERVEZETT ÓZDI GYÁRBEZÁRÁS NEM ÉRINTI A JOHNSON ELECTRIC HATVANI GYÁREGYSÉGÉT,

amely továbbra is fontos szerepet tölt be a vállalat globális termelési láncán belül. A gyártás mellett Hatvanban található a Johnson Electric európai szolgáltatóközpontja, ahol a mérnöki, pénzügyi informatikai, beszerzési és adózási feladatokat látják el. A vállalat a tervek szerint felajánlja majd ózdi alkalmazottai egy részének az áthelyezés lehetőségét Hatvanba.

A cégcsoport központja Hongkongban van, és világszerte 23 országban több mint 35 ezer embert foglalkoztat."

https://index.hu/belfold/2021/03/30/bezar-egy-csaknem-800-embert-alkalm…

"A vállalat a tervek szerint felajánlja majd ózdi alkalmazottai egy részének az áthelyezés lehetőségét Hatvanba." - Ja. Csak az a bibi, hogy a magyarországi viszonyokat ismerve a 9x%-nak saját/családi tulajdnonban lévő ingatlanban lakik, és Ózdon meg környékén khm. korlátozottan forgalomképesek a házak/lakások... Illetve ha el is tudja adni, hatvanban és környékén nem kicsit drágább egy ingatlan... És a bérleménybe a sajátból... Nem hiszem, hogy vonzó lenne.

Létbiztonsághoz az kell, hogy bárki találjon hamar munkát megélhetéshez szükséges fizetésért. A saját putriban éhezés nem létbiztonság. Ha még hitel van rajta, akkor nem is saját még. De ha saját is, akkor is előfordulhat, hogy pénz nékül adósságok miatt elveszítse. 

Munka nélkül saját házban még mindig sokkal nagyobb biztonságban van mint albérletben munka nélkül. 
Ózd elég jó példa arra, hogy hosszú válságidőszak alatt is biztos pont a saját tulajdonú lakóhely. Már rég egy "herceg" birtokolná Ózd összes lakását ha amit írsz úgy sarkosan igaz lenne. 
Nyilván van különbség ház és lakás között. Ha a házhoz kert is tartozik elég válság-biztos pozíció egy albérletes máról-holnapra életformával szemben. 

A témára visszatérve az ózdi dolgozó ugyanúgy elmehet albérletbe Hatvanban az ózdi háza, lakása mellett mintha nem rendelkezne saját ingatlannal. Hátránya biztosan nem keletkezik abból, hogy van hova visszamennie. 

Az ózdi ingatlan + hatvani albérlettel azért van néhány probléma. Közüzemi számlák esetén (víz, villany) valami alapdíjat kell fizetned - esetleg a szemétszállítást se mondhatod le teljesen -, de ez a kisebb probléma.

A nagyobb probléma a kertes házzal van: télen, ha nem fűtik, akkor a vízcsövek könnyen elfagynak (a fatüzelést nehéz megoldani távolról), emellett még a járdát is illik rendbe rakni hóesés közben/után. Nyáron meg illik a kertet karbantartani, mert szólhatnak érte. És akkor a vagyonvédelemről még nem beszéltünk.

Ha esetleg hétvégente hazajár - hogy minden rendben van-e + nyáron füvet nyír -, akkor meg 25-30 ezer forint körül lesz a vonatjegy havonta. (Ha van saját kisfogyasztású autója és takarékosan vezet, akkor talán 20-25 ezerből talán megússza ugyanezt.)

Ha nem egyedülálló, hanem mondjuk vannak gyerekei, akkor megint indokolt a hétvégi hazajárás.

Megéri? Itt arról volt szó, hogy muszáj, mert helyben már nincs, mert bezárták az összeszerelő üzemet. Na most szerinted egy összeszerelő munkásnak ezen a ponton mindegy a 25-30k havonta, ami így gyakorlatilag elég (plusz ugye a másik városban valahogyan megoldandó lakhatás és kaja)? 25-30 az alaphangon a bevétel 10% körül lesz legalább.

Ja, meg ha nem zárja be az ózdi céget, akkor sincs költség. Ha meg 2x annyi fizetést ad, akkor meg pláne.

De egyébként akkor is költség, a munkáltató reálisan a dolgozóra költött cucc szummáját költi a dolgozóra, nyilván azért, mert így éri meg meg neki. Ha ebből a dolgozónak el kell költeni, hogy dolgozni tudjon járni, az neki igenis költség.

A: munkaadó fizeti a hatvani albérletet, akkor az nem extra kiadás a dolgozónak. B: munkaadó fizeti az utazás költségeit, mivel itt fix ózdi gyárról hatvani munkahelyre váltásról van szó akár céges buszt is indíthat, ez sem kerül pénzébe a dolgozónak. A + B kombinációja valószínűleg nem lehetséges de ezt nem mondanám komoly problémának. 

Munkáltató Xet hajlandó fizetni, hogy legyen neki helyben a munkaerő. Az, hogy ennek egy részét "juttatásként" adja bejárásra, megoldja saját költségen, vagy hogy, az részletkérdés. Ha neki ugyanazért a pénzért ott van helyben az ember, akkor az zsebre tudja tenni a mászkálás költségét.

Onnan indultunk, hogy "Aki a szemmel látható időn belül fölöslegessé váló munkafolyamatokra építi a gazdasági felzárkóztatását egy-egy amúgy is leszakadó régiónak, az meg pláne elmehet a jó... Szóval oda, ahova gondolom. Ugyanis az olcsó betanított összeszerelőmunkás az ugyan gyorsan "előállítható" a társadalom részéről, de ugyanilyen vagy még gyorsabban "eldobható" a munkáltatói oldalról"

Erre kiderül, hogy a tervezett ózdi gyárbezárás nem érinti a Johnson Electric hatvani egységét, amely továbbra is fontos szerepet tölt be a vállalat globális termelési láncán belül. A gyártás mellett Hatvanban található a Johnson Electric európai szolgáltatóközpontja, ahol a mérnöki, pénzügyi informatikai, beszerzési és adózási feladatokat látják el. A vállalat a tervek szerint felajánlja majd ózdi alkalmazottai egy részének az áthelyezés lehetőségét Hatvanba – közölték.

Szóval az a modern automatizált gyár is Magyarországon található, Hatvanban. Ahol mellesleg a Johnson Electric európai szolgáltatóközpontja is van. Aki itt dolgozik annak 5% sem lesz az a 10%. Mellesleg az utazást vagy lakhatást valószínűleg fizeti a cég. A "gazdasági felzárkóztatásnak" pedig olyan emberekre is gondolnia kell, akik vagy mára piacképtelenné vált szakmunkási végzettséggel rendelkeznek, vagy még azzal sem. Nyilván nem jó ha bezárnak egy ilyen alacsony képzettségű munkára építő gyártat, a cég viszont "szorosan együttműködik a kormánnyal, a városvezetéssel, a munkaügyi hivatallal és a térség többi munkaadójával annak érdekében, hogy az érintett munkavállalók új munkahelyet találhassanak." És valóban 3 új társaság érkezik Ózdra. "1900 munkahely szűnik meg két gyár bezárása miatt. Az állam potenciális támogatásával megvalósuló új beruházásokkal azonban reális esély van arra, hogy közel valamennyi munkavállaló új munkahelyet találjon 2022-ig".

Az Egyesült Államokban ezek a folyamatok úgy zajlottak az elmúlt évtizedekben, hogy egy midwest - rust belt nevű több államnyi válságrégió jött létre. A bezárt gyárak helyén semmi nem jött létre. A legközelebbi robotos modern gyár pedig nem 100 km-re van, hanem sokkal messzebb. 

Hátránya biztosan nem keletkezik abból

Egy hátránya biztosan származik belőle, hogy több évnyi fizetése áll lekötve úgy, hogy (valószínűleg) negatív reálhozamot termel. Tekinthetjük ezt egy biztosításnak is, hogy "van hova visszamenni", de azért ez is része a sztorinak.

"lehet, hogy most lesz, mert nincs ingyen postával, meg adómentesen dömpingelt kínai áru /shrug"

Szóval ha Mozambik 100% büntetővámot szab ki a "dömping" Intel meg AMD chipekre, meg Nvidia kártyákra, akkor jönnek majd a mozambiki CPU-k és nőnek ki a földből a fab-ok ahol gyártják őket. :)

az azert megvan, hogy azt a kurva mikrokontrollert akkor sem itt fogjak gyartani (EU), ha beledoglunk sem, meg nem lesz EUs muanyagcsirke gyar sem. A kereskedo (akitol megveszed) nem fogja ezeket gyartani, sot senki sem fogja ezeket gyartani, mert egyszeruen nem eri meg! Meg ha tamogatjuk az EU muanyagcsirke gyartasat euromilliardokkal, akkor sem tudjuk olcsobban kihozni, kiveve ha afrikabol behozunk par 10 millio gyereket, akiknek nem fizetunk penzt a gyarakban (de akkor meg a migransok megeroszakoljak majd a szep feher leanyainkat!!!). Igy rentabilissa teheto a munyagcsirke ipar, hogy lenyomjuk a kinai dompinget. Az EU ujra nagy muanyagcsirke hatalom lesz!!!

Komolyra forditva a szot, akkor sem tudsz egy csomo midnent megrendelni az EU-bol, ha szetbuntetovamozzak a kinai termekeket. Egyszeruen nem fog senki foglalkozni a gyartassal, hogy legalabb a buntetovamos termek aranak 99%-aert forgalmazva megerje neki. Az uj szabalyozas annyit hoz csak, hogy amit eddig olcson be tudtal szerezni, az most "boduletesen draga"(<-relativ) lesz. Vagy nem rendeled meg es kesz.

Konkrétan az ÁFA kötelezettség bevezetésének nincsen köze a vámhoz. Pontosabban, ha 0%-os lenne a vám, az értékhatár eltörlése miatt most belép a 27%-os ÁFA. És a vámkezelés, azaz a vám elé állítás költsége, a 0%-os vám mellett is, aminek a költsége többszöröse is lehet a rendelt termék árának. 

Ez nemcsak haszontalan hanem irracionális is.

Egyébként egy borítéknyi cucc nettó tengeri fuvardíja minden rárakódó egyéb kezelési költség nélkül <1 cent. Igaz, 40-60 napig hajózik.

De a vám mértékéhez az egésznek szerintem nem sok köze van.

A protekcionizmust egyébként erősen támogatnám, ha lenne olyan gyártókapacitás a világon Kínán kívül, ahol nagy sorozatban 150 millió olyan cikkszámot képesek előállítani, aminek az összetétele mondjuk naponta 3-5%-ban megváltozik.

De nincsen.

Így a protekcionizmus nem működik, a piac fog szűkülni, adminisztratív beavatkozás folytán.

Engem nem is a VAM+AFA zavar, hanem a KEZELESI KOLTSEG.

Ha mar az allam annyira ahitozik a VAM es az afa utan, akkor a beszedesi koltsege (kezelesi koltseg) is ot terheli.

 

Azert egy 11eFt-os kis motorra 6eFt vameljarasi dijat felszamolni eleg huzos.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nekem is ez a bajom. Altalaban olyasmit rendelek kinabol, amit itthon nem talalok, ezert boldogan kifizetem az AFA-t meg a vamot is, de azt kicsit erosnek erzem, hogy egy 14 000 Ft-os cuccra raraknak meg 3500 Ft-ot vamkezelesi koltseg cimen.

Csinaljanak erre egy feluletet, ahol postai azonositoval megkeresem a csomagomat, befizetem a sarcot mondjuk bankkartyaval, es felejtsuk el egymast.

egy ügyintéző 1 óra alatt hány vámnyilatkozatot tud készíteni? 
Értem én, hogy aránytalanul magasnak _tűnik_, de akkor nem kell gombokért megrendelni a cuccot olyan országból, ami vámköteles lesz...

Csinaljanak erre egy feluletet, ahol postai azonositoval megkeresem a csomagomat, befizetem a sarcot mondjuk bankkartyaval, es felejtsuk el egymast.

Ez kb olyan, hogy bemegyek a boltba, leveszem a pálinkát, ráragasztom a tejről a matricát és megyek az automata kasszához fizetni, nem?
 

> egy ügyintéző 1 óra alatt hány vámnyilatkozatot tud készíteni? 

 

Egy rendszergazda 1 ora alatt hany weboldalt tud .html-ben lepotyogni?

Szep is a manualis munka, nem azt mondom, de ha nekem szamlazzak ki, akkor hadd haborodjak mar fel.

 

Ez kb olyan, hogy bemegyek a boltba, leveszem a pálinkát, ráragasztom a tejről a matricát és megyek az automata kasszához fizetni, nem?

 

Inkabb a hasonlat igy allja meg a helyet:

Veszel egy palinkat, es 2 doboz tejet. Osszesen fizetnel 6900 + 2*320 Ft = 7540 Ft-ot.

Az automata kasszanal felszamolnak 3500 Ft kenyelmi dijat, az automata nem fogadja el az eletkorigazolasodat, igy a palinkat nem kapod meg (de kifizetni ki kell), a tejbol 1-et kilyukaszt az automatan levo kiallo csavar.

Igy a vegen kapsz egy tejet, es fizetsz 11040 Ft-ot, amire a tavozasnal meg a biztonsagi or felhivja a figyelmedet, hogy fizess afat es vamot, de a vamot nagyvonaluan elengedi. Igy vegulis 14020Ft-ert meg is kaptad a tejet.

 

Ugy orulok, hogy mindezt ertunk es nem ellenunk csinaljak.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Értem én, hogy aránytalanul magasnak _tűnik_, de akkor nem kell gombokért megrendelni a cuccot olyan országból, ami vámköteles lesz...

Nekem az a bajom, hogy megvennem en 2x-3x annyiert is ha lenne itthon valahol raktaron, de nincs. Tobbet er nekem ha nem kell heteket varni ra...

Most egy szaros 5$-os alkatreszert varhatok megtobbet, ami szuttyognek a postan a levelkikuldessel, meg kuldjem vissza ahhh...

Engem nem különösebben foglalkoztat, hogy egy ügyintézőnek mennyi a kapacitása, de két dolgot gyanítok: az órabére nincs bruttó 3500 Ft és egy óra alatt egynél többet meg tud csinálni. Sőt, ha ügyesek, van rá szoftverük, amibe csak a számokat kell bemásolni, és legenerálja nekik a határozatot, aztán szórják 1-2 percenként őket.

"Ez kb olyan, hogy bemegyek a boltba, leveszem a pálinkát, ráragasztom a tejről a matricát és megyek az automata kasszához fizetni, nem?"
Mert most mi van? Kérnek egy-egy screenshotot a vásárlásról, meg a banki tranzakcióról. Nagyon könnyű hamisítani. Az miért jobb, hogy egy humán ránéz annál, hogy én ugyanúgy önbevallással bepötyögöm a megfelelő mezőkbe a megfelelő számokat, aztán a rendszer valamilyen algoritmus alapján megakasztja, ha irreálisan alacsonynak tűnik, amit megadtam?
Esetleg kérjék el ugyanezt a két "bizonyítékot", aztán néha szúrópróbaszerűen nézzen bele valaki.

Amúgy igazán csak kíváncsiságból, szerinted mennyiért kellene megrendelnem a fix eladási árú árut? Csak hogy ne tűnjön aránytalannak a kezelési költség?

Mint az eseti legterek eseteben?
Korabban 3000Ft volt az eseti legter illetekkoltsege. Mostmar illetekmentes, viszont van 9000Ft szolgaltatasi koltseg.

Attol fugg mit honnan nezel, a vegfelhasznalo szempontjabol dragult, csak mostmar mashova mas neven kell befizetni a megemelt koltseget.

300Ft-ert kapsz 10 INGYEN SMS-t...

Valamiért nem reklámozzák most, de nem az az alap opció, hogy vámkezeltetni kell drága kezelési költségért. Ez a legrosszabb eset a lehetőségek közül.

Az alapeset az, hogy olyan helyről kell rendelni, ahol felszámolják az adót elve és akkor áfát mindenki fizet, de külön kezelési költséget nem kell már. 
https://nav.gov.hu/data/cms515466/A_kis_ertek__kuldemenyek_afamentesseg…

Az aliexpress például az angliaiaknak már most is felszámolja az adót, mert ők is bevezettek valami hasonlót.

Az átmeneti időszak rossz, mert még nem számítják fel az adót vásárláskor. De lehet már akkor érkezik meg, amikor az új szabályozás lesz érvényben és akkor ráfizetés.
Eddig azon ment a bűvészkedés, hogy a folyton változó, trükkösen számolt valós adómentes határ alatt maradjon a rendelés a szállítási díjal együtt, mert különben áfa és kezelési költség került rá. (a 22 euros határ mellett volt 10 euro alatti adó be nem fizetés szabály is, ebből variálták ki trükkös számítással minden hónapra az aktuális gyakorlati határt valahol 40 dolcsi környékén). 

Ha tényleg működik a vásárláskor áfafizetős rendszer, akkor megússzuk a kezelési költséget. És akkor elvileg egy 13 ezer forintos dolognál nem lesz 3500-6500 forintos kezelési költség pluszban a 3500 foritn körüli áfa mellé.
A filléres vacok meg drágulnak 27%-kal az áfa miatt. De pont a filléres vackok azok, amiket itthon sokszor 4-10x áron kapni itthoni boltból, még így is megéri.

Az a kérdés, hogy ettől most nagyobb vagy kisebb lesz e egyrészt a világ össz torta, másrészt a lokális. Ha valaki ezt végig tudja gondolni érdekelne.

Szerkesztve: 2021. 04. 08., cs – 21:10

Annyira tipikus a topiknyitás. (akinek még a hvg hiteles )

 

Akkor egy releváns részlet

"2021. július 1-jén az Európai Unióban megszűnik az unión kívülről érkező 22 euró alatti áruk áfamentessége, 150 eurós értékig azonban a termékek behozatala továbbra is vámmentes marad." ... "Az uniós áfairányelv változása"

 

Tehát tessék a k1b@$z0tt junyiónál panaszkodni.

Nem, es szerintem senki nem is varja el, hogy teljesen ingyen legyen, de a jelenlegi koltseg szvsz irrealisan magas, mind az aruk tobbsegenek ertekehez, mind a befektetett munkahoz kepest. Hagyjuk mar, hogy "jajj, ember kell hozza, munkaber, iroda, raktar, stb...", mert ha ertelmesen csinalnak, akkor minimalis koltsegekkel megoldhato lenne. Csak hat nem, mert semmi nem kenyszeriti ra oket.

Egyszer utanajartam, hogyan lehet magadnak intezni a vamot. Hat, ha nem akarsz megorulni, leginkabb sehogy.

Egyszer utanajartam, hogyan lehet magadnak intezni a vamot. Hat, ha nem akarsz megorulni, leginkabb sehogy.

 

Hab a tortan, hogy azert is fizetned kell a postanak, hogy ne csinaljanak semmi vamkezelest:)

 

Nem, es szerintem senki nem is varja el, hogy teljesen ingyen legyen

En elvarom. Nevezetesen a VAM+AFA-bol fedezzek a kezelesi koltseget. Raadasul a posta meg allami ceg is, szoval kibuvo sincs.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Ha egy pár dolláros cuccot ( én 90%-ban ilyeneket rendelek) egy humánerrőforrásnak csak kézbe kell vennie vámügyintézés címszó alatt, akkor annak költsége már magasabb mint az áfa, sőt az egész csomag értéke.

pl. a 22 dolláros korlát eltörlése ilyen tekintetben teljesen értelmetlen, és szerintem hetekkel nyújtja meg a szállítási időt is. De még ezt is lehetne ésszel csinálni csak valahogy sohasem sikerül.

Az a probléma, hogy a brüsszeli buborékban élőknek az a legnagyobb gondja, hogy melyik lobbicsoport ingyen vacsorájára menjen el, és teljesen elszakadtak a valóságtól.

A valós probléma egyértelműen a vámot konténer mennyiségnél elkerülő csempészek ügye, de azzal valamiért kevésbé foglalkoznak.

A junijo írja elő, hogy legyen áfa. Unikum, hogy nálunk a legmagasabb az ÁFA (itt tekintsünk el a sötétek által ajnározott luxusáfától, amely magasabb, mint 27%, csak néhány országban, csak néhány termékre jellemző, nem általános.)

junijó:

 

Taux standard de TVA dans les pays européens - European Union value added tax - Wikipedia

Az általános forgalmi adó mértékének változásai, zárójelben a normálistól eltérő termékcsoportok, termékek megnevezései.

  • 1988január 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 15%.
  • 1993január 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 6%.
  • 1993augusztus 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 10%.
  • 1995január 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 12%.
  • 2004január 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 15%, 5%.
  • 2005október 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 20% (üzemanyagok), 15% és 5%.
  • 2006január 1. - 25% normál esetben, kedvezményes termékcsoportoknál 15% és 5%.
  • 2006szeptember 1. - 20% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 5%.
  • 2009július 1. - 25% normál esetben (húsok, zöldségek, gyümölcsök), kedvezményes termékcsoportokra 18% (tej és tejtermékek, kenyér, kifli, zsemle, gabonapehely, távhő szolgáltatás) és 5%.[15]
  • 2012január 1. - 27% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 18% és 5%.[16]

Az ÁFA mértéke általánosságban 27% volt 2014-ben, melyet egy 5%-os és egy 18%-os kulcs egészített ki.[5]

  • 2016január 1. - 27% normál esetben, kedvezményes termékcsoportokra 5% (sertéshús).[17]
  • 2017január 1. - Az éttermi szolgáltatások áfatartalma 27%-ról 18%-ra változott helyben történő fogyasztás esetén. (Házhoz szállításnál továbbra is 27% maradt az adókulcs mértéke.) 5% lett a friss tej,[18] a tojás és a baromfihús általános forgalmi adója.[19] Az internetszolgáltatás Áfája 27 százalékról 18 százalékra változott.
  • 2018. - Az éttermi szolgáltatások ÁFA-tartalma 5%-ra változik.[20] Az internetszolgáltatás Áfája 18 százalékról 5 százalékra változott.[21] 27 százalékról 5 százalékra csökkent a halételek, halhús árának ÁFA tartalma.[22]
  • 2019. január elsejétől az UHT és az ESL tejtermékek ÁFA kulcsa 5 százalékra csökken.[9]

nem sokat csökkentett rajta a másik kormány sem.

Amit egyszer megemeltek, az már soha nem fog csökkenni (vagy csak papíron, úgy hogy azt fogyasztóként már nem érzed meg).  Ide sorolandó a rezsi"csökkentés", és a  forint árfolyam mozgásának tartós tendenciája a nemzetközi valutákhoz viszonyítva).

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

"koztudottan nepjoleti intezkedeseirol elhiresult fideszkormany" - Meggyőződésem, hogy az unió ajánlásait a "nem elhíresült" vagy csak egyszerűen egy "rendpárti", még gyorsabban fogja végrehajtani. - Nem kell minden alkalmat megragadni a Fidesz pocskondiázására. (Logikusan, ha rád bíznák a keleten mindig "hiányzó pénz" előteremtését, Te sem csinálnál mást..! (Tessék vigyázni a "lyukak" záródnak...! - a világon mindenütt nő a protekcionizmus és egyre inkább sanyargatják a "rabszolgákat". És a rabszolga-felkelést nem a Fidesz ellen kell kezdeni, előbb a Rothschildok ("hiányzó pénz!") és siker után fentről lefelé..)

Ha a "Rothschildok"-gyűjtőfogalom az éppen aktuálisan utálandó, gazdaságilag gusztustalanul eleresztett elitre értendő, a közfelfogás szerint ebben jelenleg a fidesz családi és baráti köre-véd -és dacszövetség egyeduralkodó, csak szólok, úgyhogy de!.. :)

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Dehogy nemesi család! Ezek zsidók! Hitelezőkként kieszközöltek maguknak bárói rangot a látszat kedvéért! 

Szerinted ilyen egy nemesi család? (21.perctől)

https://videa.hu/videok/film-animacio/az-orok-zsidomagyar-szinkron-zsid…

Széttépték testük; vér folyt a kőre; díszvacsorákon ettek belőle  //Kormorán

mindenert az unio a felelos. Megmondta a hiteles forras m1. En multkor beutottem a kisujjamat a szekerenybe. A szekrenyt az IKEA gyartotta. Az EU-s tagallam. tehat logikusan levezetve az EU osszeskudott az IKEA-val, hogy olyan szekrenyt gyartsanak, amibe a tisztesseges magyar ember fajdalmasan beutheti a labat. Van egy olyan gyanum, hogy a termeket bevandolrokkal csinaltattak a soros tamogattasaval. aki ezt nem hisza az a zsidoliberalislmbqt nujork-telaviv tengely babja. 

Ezt úgy hívják, piacvédelem és szerintem még nem is teljesen hülyeség.

Amúgy ha csak áfával és vámmal kellene többet fizetni a védőüvegért, a fene bánná, valamint az is helyes, hogy ne egyesével levélként jöjjön minden apró frinc-franc, amit itt már nem éri meg gyártani, hanem nagy tételben egybecsomizva. Ami nem tetszik, az a pofátlan árrés, amit a magyar forgalmazók rátesznek ilyen cuccokra. Annyiért már megérné itthon gyártani :D

Szerkesztve: 2021. 04. 08., cs – 22:20

Várjuk ki a végét:
 

A tervek szerint a vámügynöki szolgáltatás díja is termékértékhez igazítottan sávos lesz.
 

... ez egy olyan uniós rendelkezés, amire a kormányunk is szó nélkül rábólint.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Rothadékok! Ki az EU-ból, hogy áfamentesen, vámmentesen tudjuk kínából rendelni a selejtet! Ez már mindennek a teteje! Mi lesz a következő lépés?

 

Mert egyébként ha én a termékemet, amit 3 forintért gyárottam, a konkurencia minden adóval 10 forinttért adja, akkor nyugodtan adhatom 9 forintért a szaromat, lesz rajta 6 forint hasznom.

Ha jön rá vám meg Áfa, akkor hirtelen csak 2 forint hasznom lesz rajta. 

Végösszegben te kb. ugyanannyit fogsz fizetni. A kínai eladó nem jótét lélek, ott próbál meg lehúzni és úgy, ahol csak tud.

 

Látsd a 200 forintos kockatej áfája lement 27%-ról lement 5%-ra és mégis 200 forint a kockatej!

Ha felmenne 27%-ra, akkor is 200 forint lenne a kockatej! Jó, lenne kb 3 hét, mire normalizálódik a piac.  Ne nyúljunk bele ennyire a piacba, nem legyünk kommunisták.

Szerintem nem. A mostani 200Ft-os kockatej 27% Áfával hirtelen 242Ft-ba kerülne. Aztán, amikor újra csökkentenék az Áfáját 5%-ra, nem csökkenne vissza az ára 200Ft-ra, csak egy idő után normalizálódna alacsonyabb árra. Számtalan termékkel megcsinálták ezt a kereskedők az utóbbi időben. Főleg az üzemanyag áremelkedésére szoktak hivatkozni, aztán amikor az csökken, mégsem csökken a termék ára (pl. kenyér) 

Mert telerendelitek filléres kínai szeméttel az EU-t!

trey @ gépház

Nem értem az egészet. Rendelek 40.000 Ft-os cuccot az aliról, kijön a postás, azt átadja.

Jó lenne, ha valaki elmondaná, hogy miként megy az ÁFA fizetés, még nem futottam bele.

 

A kínaiak 1$-t írnak a csomagra. Azután kellene 80 Ft-ot fizetnem?

Most még így van. A jövőben az lesz, hogy a 40E Ft-os cucc után, hacsak nem tudsz a hazai áfamérték megfizetését hitelt érdemlően bizonyító számlát prezentálni (e-számla, mert papír max. a csomagban érkezik...), akkor a postás csak az áfa (10800Ft) és az esetleges vám, valamint az ezekhez kapcsolódó kezelési költség kifizetése után fogja neked átadni a csomagot. A kezelési kötlség egyelőre "a termék árától függően sávosan kerül majd megállapításra", úgyhogy lehet, hogy párszáz Ft-lesz, lehet, hogy párezer - gyakorlatilag szabadáras kategória a posta részéről.
Az 1USD után nagyjából igen, plusz az adott ársávra vonatkozó kezelési díj is ráterhelődik (legyenek jók, és mondjanak öccá' Forintot 10€ értékhatárig...)
Jó kérdés, hogy a kezelési költséget termékenként, vagy küldeményenként fogják felszámolni...?

Mondjuk ezzel a Wish-es csomagküldésnek csapnak oda elsősorban, mert ott hiába rendel az ember sokat, jellemzően egyesével jön...

A magyar kereskedelmi szektor sajnos még 27% ÁFA mellett sem versenyképes.

Az aqua.hu-n egy 30cm-es SATA kábel 1450 Ft. Az AliExpress-en 45cm-est 0.6$-ért adnak.

A kiszállítási költséggel rögtön 3000 Ft közelébe kerülünk.

 

Igazából nem oszt, nem szoroz a történet, annyira brutális az árrés.

Ez már most konkrétan úgy megy, hogy arra a csomagra, amit megfognak a vámon, küldenek egy vámáru nyilatkozatot, amit kitöltve, a vételárat igazoló banki -és a vásárlást igazoló webáruházi tranzakció másolatával együtt vissza kell küldeni, a nyilatkozatban pedig kérni kell a vámeljárást, amit vagy te magad intézel személyesen (agyhalál), vagy megbízod a magyar postát (3600 jó magyar forintért pluszban) - vagy kéred az eljárás megszüntetését a jogszabályi kitételekre (nem éri el az értékhatárt,  sb.) hivatkozva. Ha kéred az eljárást, akkor amikor hozza a postás a csomagot, úgy veheted át, hogy neki kifizeted a vállalt költségeket.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Elolvastam a leirast, nem csak a linkelt cikket.

Igazabol en nemigen latom a gondot, oke eddig 22 eur alatt nem kellett afat fizetni.

Most 150€ ig csak afat kell fizetni.

Azt, hogy mikent implementalja a felcsut fc ezt az mar rajta mulik. Jellemzoen ezek a direktivak amennyiben kotelezoek akkor attol meg lokalisan szigorubb lehet, csak megengedobb nem.

Annak nem neztem, hogy ez generalisan kotelezo jellegu, vagy csak ajanlas vagy osszehangolt azonos implementalas amibol lehet opt-outolni.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Nem olvastál elég figyelmesen, ugyanis jelenleg ha vámolnak egy 22€ feletti értékű küldeményt, akkor arra az Áfán kívül még jön egy vámügynöki szolgáltatás/vámkezelési költség, ami értékfüggetlenül jelenleg 3500Ft, ha jól emlékszem (posta.hu épp karbantart, nem tudom ellenőrizni). Ezt egyelőre nem lehet tudni, hogy az új szabályozás érvénybe lépésekor mennyi lesz... Úgy meg már nagyon nem éri meg az 1€-s telefonfólia, ha rájön még +27% Áfa és +3500Ft kezelési ktg.

Tudom, ez majd most "sávos" lesz, de nem lepődnék meg, ha a nagy sávosság az 22€ alatt 3500Ft , felette 4500Ft vámügyintézési költséget jelentene...

Remélem ezt azt eredményezi, hogy ezután ki fogják hozni házhoz a csomagokat....

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Én mondjuk az ilyen PCBWay szintű dolgot fogom hiányolni, ahol 5$-ért kapsz 10 saját tervezésű NYÁK-ot. Nálunk ugyanez 10.000 Ft körül van. Ha valaki tud olcsóbbat, írja már meg.

Ha ezután ez 10$ lesz, az mondjuk nem vészes. Persze mondhatjuk, hogy ezzel tényleg nem tud versenyezni egy itteni vállalkozó. De a dupla árral sem.

Én sokat rendelek aliról.  Mindenféle bizbaszt, amit itthon nem vennék meg mert bazi drága.

Az aliról rendelve ugyanaz átlagosan a harmadába kerül. Valami az ötödébe, valami kétharmadába az itthoni árnak. Néha olcsóbb a cucc mint itthon csak a kiszállítás. Konkrétan cipőt is az aliről veszek, mert pont azt adják mint a CCC -ben (ott felpróbáltam, mert genyó vagyok) és megvettem az aliról két párat, olcsóbban mint itthon egy párat. De az utángyártott lego is pár ezerbe kerül a gyereknek, és nem pár tízezerbe. Egyébként ugyanolyan jó a minősége mint az eredeti LEGO -nak. 

A legtöbb dolog egyszerűen nem létezik hazai gyártásban, ezért az nem működik, hogy majd megveszem a Magyar vagy az EU gyártású dolgot. Ami meglétezik,és nem made in china az egy nagyságrenddel drágább, és annyira azért már nem akarom támogatni a gazdaságot. Az a kormány dolga, és én nem akarom elvenni a munkájukat. :-)
Ezért és én inkább elfagyizom a családdal különbözetet, mint hogy ingyen oda adjam egy random kereskedőnek csak úgy, miközben nincs szükségem a szolgáltatásaira. Szerintem ezzel a hozzáállással nem vagyok egyedül.

Ez egy elég pörgő piac. Biztos vagyok benne, hogy több lesz az EU raktár, és azzal ki lehet majd játszani az ÁFÁ-t és a kezelési költséget is.

Szóval, én nem aggódok. Miért aggódnék? Kínának jó a mostani helyzet, és az EU -nak nincs valami nagy érdekérvényesítési képessége odaát. Ha Kína úgy dönt, akkor lesz Fundan egyetem, ebbe egy tízmilliós országocskának nincs beleszólása, a mosolygós bólogatáson kívül. Ha lennének olyan vezetőink akik a tisztességet jobban szeretnék mint a pénzt, akkor talán más lenne a helyzet, de ez sem EU sem közelebbi tartományban nincs így.

Kínának van pénze. És a pénz beszél. Ennyi.

Tök felesleges ide keverni a törvényeket, a moralitást meg hogy mi lenne a pórnépnek jobb. Ki nem szarja le?

Kinanak egy megbaszott garasa sincs. Neked, nekem, nekunk van, es te peldanak okaert nekik adod sarga meg kek gumikacsaert. Ezert aztan lesz nekik. Amugy kevesek is kepesek kibaszni a tobbseggel, lasd a hogyan lopunk mi musort napi adas van 7/24 az ev 365 napjan. Erzed ?

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Három dolgot állítottál.

Az egyik, hogy Kína csóró. No, nekem nem úgy tűnik, lévén milliárdokat invesztálnak kutatás-fejlesztésbe.

A másik, hogy nekik adom a pénzem a sárga meg a kék gumikacsáért. Ez így van, hiszen ők gyártják. Ha máshonnan veszem, akkor is nekik adom ugyanazt a pénzt, csak közvetítőkön keresztül akiknek teljesen feleslegesen fizetek.

A harmadik, a kevesek szemétsége érdekes téma, mert ha a fideszre gondolsz, akkor bár ezen a ponton igazad van, a közpénz ellopását nem lehet tagadni, de simán lehet érvelni azzal, hogy a felelősség nem csak a kevés tolvaj édes anyukájáé, hanem a tolvajokat megválasztó, és lámpavas helyett piedesztálon tartó többségé. Persze inen is lehet még tovább menni, hogy a nyíltan hazug propaganda (amivel még az amúgy okos Trey -t is megtévesztik ugye, lásd Harlequin vicces aláírását) kinek a felelőssége, valamint a krumpival vásárolt, avagy határon túlról importál szavazatok, nameg a választási törvények csavargatása mennyire torzítja a szavazási eredményt, szóval a felelősség szerintem mindannyiunké. Elvégre mind engedjük, hogy lopnak.

De ez mindig is így volt, tessék itt egy majd 15 éve írt összefoglaló a magyar politika működéséről, ma is igaz minden szava, csupán a nevek cserélődtek az évek során, a szerepkörök maradtak: http://pilu.blog.hu/2007/01/23/t_kocsogmagyarvalasztopolgar

Szóval hagyjuk a "dehát ezek lopnak" szöveget, ja, tudom, tudjuk, mindenki tudja, és mindenki szarik bele. Egy rohadt jól működő marketing párt van hatalmon. A reklám ipar pedig napról napra bizonyítja, hogy az emberek biorobotok, akiknek a megfelelő körítéssel (hirdessen nővel!) bármit el lehet adni.

Ha rendelek kedves képviselőknek ajándékot Kínából, kifizetem, majd az ő címükre címzem, akkor nekik számlázzák ki a postai kezelési meg vámolási költségeket?

Ez az egész arról szól (és azt is fogja eredményezni, megvan ennek már a jele), hogy a kínaiak szépen fektessenek be EU-n belüli raktárakba, EU-n belüli logisztikába. Jó sok embernek fognak ezzel munkát adni az EU-n belül. Ennyi az egész, sima piacvédelmi intézkedés, és működik is - a kínaiak inkább telepítenek raktárakat ide, minthogy a végfelhasználók szopjanak a vámmal. Az EU túl nagy és túl gazdag piac ahhoz, hogy érdemes legyen baszakodni. Nem véletelnül vannak a komolyabban vehető kínai kereskedőknek EU lerakatai már.

Minden nagyobb városban van kínai populáció és üzlethálózat :D

Nekem múltkor cseh raktáras kávé kapszula adapter rendelést végül budapesten adta fel futárszolgálattal egy híres kínai zongoristával egyező nevű jóember.

Ha sikerül értelmezni, akkor 2021 február az 2021 januárnál később van. Addigra már elhalasztották az év elejei váltást, mire kérdezted. 

Egészen pontosan 2020 szeptember végén halasztották el januárról júliusra.
https://ec.europa.eu/taxation_customs/business/vat/modernising-vat-cros…

jan. 1-jén lépett volna életbe, de a kitolt határidő előtt két és fél hónappal sem tudjuk, hogy az áfán kívül mi és mennyi terheli majd a csomagokat (vámügyintézési díj)

Ez a legjobb benne, hogy még mindig teljes a bizonytalanság, pedig már rég tudni kellene, hogy mennyi az annyi.