Gamer PC-hez milyen konzol kontrollert?

Fórumok

Milyen konzolos kontrollert érdemes ma egy főleg Steames gamer PC-hez használni? 

A természetes default választás valamelyik Xbox kontroller volt, de talán változott a helyzet. 
Szóval melyik optimális mostanában?

- Xbox One vagy Series X controller

- PS4 vagy már PS5, azaz DualShock 4 vagy már DualSense controller

- Nintendo Switch Pro Controller

- Stadia controller (már ha kapható lenne)

- vagy Steam controller ha még beszerezhető valahol

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 01. 08., p – 14:37

Mi az oka, hogy mindenképpen konzolkontroller kell?

Én végigpróbáltam egy csomót, fogásra a Logitech F710 jobban bejött mint a konzolosok (Nintendo Switch nem volt a kezembe, a Steamével nem is találkoztam). 3 éve vettem, a legnagyobb nyűg volt, amíg a Pímen a Lakka/RetroArchra bekonfoltam.

Disclaimer: messze nem vagyok hardcore gamer.

A logitech F710-re nagy plusz egy. Sokfajta kontrollert fogam már, tökéletes fogás van rajta, gyerek kezéből sem esik ki. Finoman irányítható vele minden, jó az érzékenysége és akkor is működik, amikor a gyerek köztem és a gép között ugrál. Van is belőle kettő. Negatívum, hogy dedikált vevője van, nem "unis".

Gondolom a jobb reakció-idő miatt van így. Az unify-s most nem emlékszem pontosan, hogy működik, gondolom időszeletet ad és valami 6 eszköz rémlik.

Először én is aggódtam miatta, de azóta eltelt pár év és rácáfolt az aggodalmaimra.

Másik, hogy én pl eléggé kézizzadós vagyok néha, főleg amikor izgi a játékmenet és az xbox-os kontroller csúszkált a kezemben ez meg nem. (meg néha filmnézés közben is a kezemben van, olyan jó kattogtatni vele :) asszonyt meg rohadtul idegesíti ;) )

Összehasonlításként, a K400-asom, vagy az unifiy-s egerem nem megy, amikor valaki odaállt a gép elé, pedig az előre van bedugva, a két kontrolleré hátra. kb két méter a távolság, a gép nyitott szekrényben van.

Csak hogy hozzáadjak: én láttam kettőt. De az etherneten behatoló villám vitt magával mindent is, még a unifyhez tartozó de töltés miatt éppen a szomszédos usb-be dugott egeret is. A másik esethez csak annyit érdemes tudni, hogy ha utazol akkor ne hagyd bedugva a notiba ha nem normális laptoptáskával utazol, vagy vigyázz, hogy az az éle amibe be van dugva felfelé nézzen így nem vered szét.

Én Xbox One kontrollert használok PC-hez. Win10 alatt csont nélkül megy minden játékkal, USB-n és Bluetooth-on át is.
Én USB kábellal használom, mert ha bent vannak az akksik, akkor úgy nekem már kényelmetlenül nehéz a cucc.
Linux alatt is biztosan teljesen jól megy, mert Raspbian alatt működik. Kodi-n szoktam vele régi játékokat tolni (RetroPie)

Régebben egy XBox 360 kontrollert használtam, de azt nemrég a fiam lenyúlta magának.

Kénytelen voltam venni egy XBox One kontrollert magamnak. Win10 alatt Bluetoothon keresztül használom, tökéletesen működik.

Én madzagos 360 kontrollerrel játszom PC-n. Vettem one kontrollert is, de nekem az már "túl könnyű". Valószínűleg egyéni preferencia vagy csak megszokás, de a one kontroller itt porosodik míg a 360-al idén is sok óra ment Witcherbe/AC-be.

Amúgy működésbe ugyanazt tudja, a súly meg talán a gombok textúrája más. 360 inkább "mushy", one inkább "clicky".

Én is XBox One kontrollereket használok win10-el, bluetoothon keresztül is teljesen tökéletes. Viszont érdekelne, hogy van-e olyan kontroller, amiben giroszkóp is van (kb. kormányként is használható volna)? A PS-ekben van?

Igen, a PS5 kontrollerében van és egyébként nagyságrendekkel jobb, mint az Xbox vezérlője. 

Viszont valószínűleg lesznek olyan feature-ök (tapipad, hangszóró) amire nem lesz a PC-s játékokban támogatás. 

https://www.pcgamer.com/ps5-dualsense-controller-on-pc/

XBox One vezetéknélküli controller-rel szoktunk játszani, teljesen jó cucc.

Mindenképp a PS5-ös kontrollert ajánlom, gondolom jó drága. Mindjárt kettőt érdemes venni, az egyiket a bal, a másikat a jobb vállad fölött dobod el nagyon messzire, és helyettük használsz normális billentyűzetet egérrel. Pont ez az egyik előnye a PC gamingnek, hogy nem vagy ilyen nyomkodós, kakaóbiztos, bullshitshock kontrollerhez kötve, hanem rendes inputeszközökkel lehet játszani, rendes grafikán, nem 30 fps/low graf. Engem már vagy egy évtizede ez tart vissza a konzoloktól, nem is a grafika, hanem ezek a kontrollerek teljesen lerombolják a játékélményt, mire kitekergeti rajta az ember, amit akar, addig egy profi egeres WASD játékos ötször lelövi. Egyszerűen csak komolytalankodni jó az összes kontroller.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

Játéka válogatja. FPS-t vagy stratégiát én se játszanék kontrollerrel, de pl autós/verekedős játékot meg ha ütnének se játszanék billentyűzettel.

Meg személy szerint nekem jobban bejön a tunyulva játszás élménye, witcher, gta, tomb raider, AC, xcom, fallout szériákat próbáltam mindkettővel és kontrollerrel -nekem- kényelmesebb. 

PC gaming (egyik) előnye a választás lehetősége hogy azzal a perifériával tolod ami jólesik, bár itt halkan megjegyezném hogy tavaly ps plushoz volt sims4 ajándékba és egy vezeték nélküli egér/bill kombóval asszonypajtás heteken át eljátszogatott konzolon vele.

Azért Giana Sisters-t nyomni billentyűzeten elég nagy szívás. Próbáltam. Mondjuk úgy, eléggé betorzult tőle az arcom. FPS-t nem játszunk kontrollerrel, platformert meg billentyűzetről.

Megértem az ellenszenvedet a konzolos gaming iránt. Úgy néztem múltkor a Nintendo store-ban a Borderlands-ra, mint Hajbazer a Windows 10-re. El nem tudom képzelni, hogy lehet azt normálisan játszani Switch-en, ami arra lett kifejlesztve, hogy pokémonokat fogdossunk rajta. (Hova lett vajon nyomorítva a játékmenet?)

De pl a Minecraft Dungeons elég jól működik.

Burnout-ot tolni, vagy NFS-t kontrollerrel, ps2 emulátorral, tv-n, babzsákban fekve jó móka. Borderlands-et PC-n, egérrel-bill-el, meg teljesen már élmény.

a billentyuzet+eger a puhanyoknak valo, ha kihivast keresel kontrollerrel jatszol :)

szerintem annal jobb a vezerles minel inkabb a fizikai mozgast tudja utanozni. billentyuzet+eger eseten ez csak az egerre igaz, ahol szabadon lehet a gyorsulast utanozni, billentyuzeten a mozgas az konstans sebessegu pl. 1 sebessegu forgas, de haladasbol lehet pl. 2 is, a gyaloglas es futas. kontroller eseten a stickkel valtoztathato konstans sebessegeket lehet hasznalni, ami a billentyuzetnel jobb de az eger mogott lemarad. a legjobb a vr kontrollere, ugyanugy lehet vele szabadon a gyorsulast utanozni mint az egernel, viszont a billentyuzettel ellentetben a forgast is es bizonyos kis tavu mozgast, pl. jobbra-balra kiterest is, a sima haladas az a kontrollerrel egyezik meg, bar en a teleportalast preferalom ami kivul esik a fizikan.

neked aztan fura humorod van...

Belőle is csak a PC-s gamerek utálata beszélt a "hikomatos" konzolosokkal szembeni előítélet miatt. Na most, "true" PC-s gamer csak FPS-el játszik, azzal a játéktípussal, aminek a játékmechanizmusát pont a konzolon való játszhatóság miatt megerőszakolták/megcsonkították/megszentségtelenítették (kívánt rész, vagy akár az egész aláhúzandó).

Rossz ránézni olyan játékokra, amik először PC-n jelentek meg, aztán a következő rész játékmechanizmusa kapott egy erőszakot, hogy konzolon, kontrollerrel is irányítható legyen. (Most itt speciel a Wasteland 3-ra gondolok. Mondjuk.) Van akinek ez bejön, van akinek nem. A probléma itt az, hogy két teljesen inkompatibilis játékos tábort akarnak összeboronálni.

Ez olyan, mint a konyhaművészet. Van aki csak pörkölt és rántott hús, van aki fél karját odaadná egy jó polipért. Felkerül az étlapra a polip-pörkölt, amit az egyik tábor azért megeszik a másik meg csak köpködi. Aztán amikor valaki ki találja jelenteni, hogy pörkölt márpedig az kizárólag csak marhapöci, a polip-pörkölt fogyasztók lehülyézik (mer', hogy az milyen jó, próbálta-e már), holott ha azt nézzük valahol azért igaza van.

Akkor én kidobom a PC-met és a 500+-os steam könyvtáramat mert az utolsó szórakoztató FPS amit játszottam az unreal tournament volt. Mind a mai napig fent van és simán órákat el tudok benne lenni, az összes modern cod meg cs:go meg minden szart meg kb 10 perc után megunom.

Szerintem kinőttem az FPS-ekből, egyszerűen nem szórakoztat már. Új doom széria még úgy ahogy, de ezerszer inkább UT.

Ma már nehéz megmondani hol a határ PC és konzol között. Elsősorban a Steam miatt lényegében egy PC is konzolként használható. Amióta pedig Steam Link is van a hagyományos PC zaj is megszűnt. Az erős gamer PC elzümmög valahol az alaksorban a nappaliban pedig ott figyel a kicsi és zajtalan Steam Link valamilyen kontrollerrel a nagy lapos tévére kötve. Ez már lényegében konzol élmény. 

A konzolok pedig belül mára AMD PC hardvert kaptak. Most talán a kompatibilitással sem lesz gond a két generáció között, mert lényegében a Playstation 5 és Xbox series X csak egy pc-hardver-upgrade. A Nintendo meg mobil ARM hardveres lett. Bár az Apple ARM váltása miatt lassan összemosódik ARM és x86 is. 

De most te is csak a hardveres hasonlóságot nézed, pedig itt az alapvető különbség a játékokban lenne. A PC-nek is és a konzolnak is más-más játékkategória a favoritja, más-más játékos közönséget célozna, de ugye a nagyobb haszon érdekében azok, akik játékfejlesztésből élnek igyekeznek minél jobban összemosni ezt.

Ez rendben is lenne egy bizonyos szintig, fejlesszenek ki új játékokat, ami mind PC-n és konzolon is ugyanúgy játszhatók, de meglévő, bevált játékmechanikákhoz nem nyúljanak! Rossz látni amikor sikeres, jól működő játékmenetbe piszkálnak, hogy kontrollerrel irányítható legyen. Eltüntetik a különböző, problémákat okozható funkciókat, butul az a repertoár, ami játékot színesítette. (Nem csak az auto-aim itt a probléma.)

Újra felhozom példának a Wastleland 3-at. Látszik rajta, hogy az erőforrások nagy részét az "újításoknak" szentelték. Az irányítás a kontroller miatt lett olyan, amilyen. Rövidebbek lettek a pályák, hogy kevesebbet kelljen futkostatni, a képzettségek - pl a lockpick - amik eddig %-os kimenetelűek voltak átváltoztak "tutibiztosra", hogy ne legyen visszatöltögetés. Ez ugye egyrészt kihat a képzettségrendszerre, mert így kénytelen vagy fejleszteni ahogy a zárak szintje is nő a játék előre haladtával. Régen elég volt egy alacsonyabb szint, ha lenyelted, hogy egyre többet kellett visszatölteni a sikertelen próbálkozások miatt. Másrészt az elejére nem tehetsz nehezebb zárakat, mert nincs meg a minimum szint de viszont kénytelen vagy a játék előre haladtával magasabb szintű zárakat rakni, mert akkor meg már nem lesz kihívás... Szóval gáz.

Nem irigylem őket, folyamatos kompromisszum-kényszer a konzolos megjelenés miatt gyilkolja a kreativitást.

Sok igazság van abban amit írsz.

Sajnos ez az ára annak, hogy több 100 millió dolláros költségvetésű játékok vannak. Mindenhol kell árusítani, hogy megtérüljön és még profit is legyen. Nézd a Cyberpunk 2077-et. Bevállaltak egy hatalmas rizikót azzal, hogy hibásan kihozták konzolokra. Így lett az év(tized) játéka az év(tized) csalódása. Pedig ha csak PC-re hozzák ki karácsonyra nagy ünneplés és siker lett volna. Voltak PC-n is hibák de hát ezt már megszoktuk. Ha még kihozzák Playstation 5-re is és az új Xbox-ra akkor sem lett volna nagy botrány. De hát mindenhonnan kellett a pénz. Sok eladott konzol pedig még az előző generációból volt otthon a vásárlóknál, PS5 épp csak megjelent. Ez a játékfejlesztő oldal szemlélete. Bár itt szerintem hibát követett el a CD Projekt Red. De a botrányosan sok bug miatt és nem azért mert PS4 és Xbox One konzolokra is kihozta a játékát. 

Persze értem, hogy égett már a talaj a sok beöntött pénz miatt és nem várhattak a következő karácsonyig. De én a helyükben akkor is csak PC-re hoztam volna ki. A nagy várakozás miatt sok konzolos vett volna PC-t ezért a játékért, majd később konzolra is megvette volna. Vagy meg kellett volna boltolni a Google-lel, hogy minden konzolos eladáshoz jár ajándékba egy Stadia verzió addig amíg a normálisan bugmentesített PS4 kiadás megjelenik. A Google még úgy is jól járt volna. Így meg végképp, mert lényegében a Cyberpunk 2077 rúgta be a Stadia-t a gamerpiac közepére. Csak a CD Projekt Red jött ki rosszul a végén. 

Igen, a CP2077 iskolapéldája annak, hogyan ne adjunk ki multiplatform játékot. Simán kiadhatták volna a konzolos portot később is, más is csinálta így már ezt korábban. Vagy más stúdióra bízza a dolgot, akinek van erre szabad kapacitása. Bután csinálták, aztán most cumi van.

A kisebb konzolok tulajait meg nem értem, mért sírnak. Bakker, láttam pl a NFS Most Wanted PS2-es változatát, hát köze nincs a PC-s verzióhoz grafikában és én nem emlékszem, hogy pereskedés lett volna belőle. És számos hasonló korú játék ki lett adva még rá (mármint PS2-re).

Ez inkább fejlesztői lustulás. Nézd meg pl a dragon age origins pc-s vs konzolos irányítását. Írtak rá két külön megoldást hogy mindegyiken kényelmes legyen és igazából mindkettő egészen kényelmes is lett. PS4-en is csomó játék van amit azzal irányítasz amit akarsz mert a fejlesztők beletették azt a pluszt hogy kedvezzenek a játékosoknak. Fent említett sims4 pl tökéletesen játszható, de cities skylines is hibátlanul működik, de a tropico 5-ről se mondanám meg hogy PS-en vagy épp PC-n fut.

Az hogy butulnak a játékok inkább felhasználói visszajelzések és "generációs butulás". Nézz meg egy tizenpár éves játékot, se hülyebiztos tutorial, se agyonhintelt játékmenet, összetett dialógusok és rengeteg választás (pl első izometrikus fallout-ok), ma meg van helyette jó-rossz-semleges válasz meg quick time event.

Megváltoztak az igények, ma már az kell hogy egy játék pörögjön, dobálja a jutalmakat, egyértelmű legyen benne a haladás mert erre van igény.

Nem feltétlenül "generációs butulás" az ok. Lényegesen több emberhez jut el ma már az informatika és így a játékok is. A potenciális játékos vásárlók jelentős része már nem anyanyelvi angol, aki csak nehezen tud angol szöveget olvasni, vagy egyáltalán nem tud. Továbbá már nem csak a gazdagabb, jobb körülmények között élő (valamilyen szinten ha nem is okosabb de iskolázottabb) réteg privilégiuma a számítógépes játék. Ehhez igazodik a játékipar. 

Valahol olvastam nemrég, hogy közel 18 millió Commodore 64 -et adtak el anno és ez mekkora rekord volt amit sokáig semmilyen más számítógép modell nem tudott elérni. Ma meg egy héten adnak el ennyi Android mobilt. Gamer PC-ről nem tudok statisztikát, de Steamnek például Kínai hivatalos megjelenése előtt 125 millió aktív játékosa volt, azóta meg elszálltak a 200 millió feletti sávba. Egy sikeresebb konzolgeneráció 100 millió feletti eladott konzolt jelent. PS4 például már itt jár. 

Még valami ha már szóba hoztad az izometrikus Fallout játékokat. Nagyobb lett a játékkínálat, de egyben színesebb is. A "régi jó dolgok" nem haltak ki, ma is vannak nem szájbarágós régi stílusú játékok. Inkább PC-re de azért már néha konzolra is. Csak ezek már nem kerülnek a címlapokra mint a nagy legendás utódok. Egy orosz game dev team például most csinálja a második izometrikus Fallout stílusú játékát. Atom RPG néven. Bár már a Wasteland 2 is a nagy elődhöz való visszatérés szellemében készült, azoknak akiknek nem tetszik a Bethesda -féle 3D fps stílus. 

Persze, de ettől függetlenül nyugodtan lehetne célozni a vékonyabb rétegre is csak senkinek nem éri meg, nem véletlenül van kihalóban pl az RTS mint műfaj. Generációs betegségekre jól rámutat szerintem a koncentráció tökéletes hiánya, nem véletlenül pörögnek a battle royal cuccok mert ott hamar ledarálódik egy meccs, nincs semmi építkezés fázis, semmi resource kezelés, instant le vannak dobva a random fegyverek és egyre szűkűl a játéktér, pörög mint állat.

Értem én hogy a nagy tömegre kell lőni, ezért is van hatalmas potenciál mostanság az indie fejlesztőkben, ők mernek kockáztatni mert nincs vesztenivalójuk és emiatt rengeteg innovatív cím jön ellenben a nagy dögökkel ahol csak a statisztika alapján bemért folytatások kapnak kb esélyt mert ott tutibiztos a megtérülés. Lásd pl sokadjára emlegetett cities skylines, ott is a nagy neves előd simcity belefulladt a saját hülyeségébe, always online, szutyok szerveres háttér, értelmetlen limitek szépen kinyírták míg az indie skylines kb etalon lett a piacon.

De pl ott a cuphead is ami szembe megy a nagyok elképzeléseivel és szerintem nem sok olyan "gamer" van aki ne ismerné. Vagy az egyemberes stardew valley, a nálam mostanában nagyon sok időt magába szívó satisfactory, overcooked/moving out széria esetleg a nemrég nagyot durranó fall guys. 

Valahogy a tömeggyártott cod-ok meg NFS-ek meg tökömtudja hanyadik rókabőrnél járó szériák totál kiestek a képből, lehet azért mert egyre kevesebb idő jut család mellett játszani és emiatt inkább keresem a valódi szórakozást az agyatlan grindolás meg "git gud" helyett.

Nem nevezném magamat gamernek. Többet olvasok a témáról mint amennyi játékidőre jut. És még az sem olyan sok. Kevés az időm sajnos. Viszont a családban többen élvezik a lassan kétezerhez közelítő Steam játékgyűjteményem áldásait :) Illetve most már a Stadiat is. Elég nagy akciót csinált a G. Párszáz forintokért lehetett venni 20-30 ezer forintos címeket. 

Szóval ha vannak még ilyen érdekes címeit írd le azokat is plz! Nekem a Cuphead is újdonság volt. A battle royal játékok nevét sem ismertem, csak hallottam már erről a folytonosan szűkülő játéktér stílusról. 

Stratégiai játékokról még annyit, hogy igen valóban egy-két évtizedet visszalépve sokkal jobb játékokat találunk. De hát azok a stratégiai játékok ma is működnek. A GoG még karban is tartja őket, hogy kényelmesen lehessen telepíteni mai rendszerekre. Az pedig nem katasztrófa, hogy a megboldogult Westwood játékai grafikailag ma már nem csillognak úgy mint fénykorukban. A sakk sem attól lesz jó játék, hogy világító lépkedő kis robotok járkálnak a kockás táblán. Bár kétségkívül jó poén lenne egy ilyen :D 

Nekem is gyerkőc fogja örökölni a játékokat, van switch, ps4 pro, meg rakat steam/gog/origin/uplay játék, jelenleg unokatesók élvezik a repertoárt ha nem én függök épp rajta.

Pontosan milyen stílusokra gondolsz? Amúgy vicces sakk játékokból régi dos-os időkből van olyan amit írtál, pl battle chess ;)

Ilyen építgetős chill játékokból nézz rá mindenképpen a satisfactory-re, ha esetleg bázisvédelmi elemet is tennél bele akkor pedig factorio. Előbbi az optimalizálásról és korlátlan építkezésről szól, utóbbinál védekezni is kell mert a helyi fauna nyilván lázadni fog az iparosodás ellen.

Kisebb de ugyanakkor nagyon szórakoztató multi cím a 7 days to die, elsőre elindulsz egy szál fűgatyóban, a végére már napelemes akumlátoros lövegek védik a bázisodat. Folyamatosan fejlesztik, haverokkal nagyon jó móka.

Skylines nem tudom hova magasztalni, főleg modokkal felvértezve. Simán megesik hogy egy térképet 2-300 órán át fejlesztgetsz, majd fél év után visszatérsz rá és mégegyszer ennyit belepakolsz. Először kis falucska, később város, akkor már épülhet egy metró, később komolyabb specializált ipari negyedek, idővel jöhet egy körvasútsor is és egyszer csak meglepődsz hogy bár este 9-kor ültél neki már csicseregnek a madarak és jön föl a nap. Based on true story.

Aztán van még olyan hogy frostpunk, stratégia ami komoly döntéseket igényel, nagyon magával ragadó.

 

Platformerből ott a hollow knight, celeste, esetleg az ori széria, szintén zseniális játékok, ori látványban és zenében kb mindent visz. Esetleg super meat boy, pörgős és nehéz játék, de ha elkap a mechanika akkor rabul ejt.

Ha poén puzzle játékot akarsz akkor stanley parable ahol ha jó vagy angolból a narrátoron sikítozni fogsz a röhögéstől, konkrétan ahogy mesél úgy "kell" haladni a játékban, de ha nem úgy teszel akkor olyan oltásokat kapsz hogy a fal adja a másikat. A wittness hasonló puzzle, kicsit portal jellegű de nagyon szórakoztató.

Aztán ott van pl a subnautica amiben egy mezei búvárként kezdesz, fokozatosan fedezed fel a mélységet és fejlődik a bázisod/felszerelésed. 

Ha mérnöki vénád van akkor kerbal space program, illetve a stílusban meghatározhatatlan de változatos és szórakoztató binding of isaac. Nézz róla videót, kicsit megosztó de sokak kedvence.

Ha tényleg a világ legnyugisabb farmolós játékát szeretnéd akkor ott a stardew valley, ilyenekre kell odafigyelni hogy kinek mikor van a szülinapja, ki mit szeret meg egy minimális dungeon crawling.

Érzelmes játéknak ott van a limbo, kb 2-3 óra alatt ki lehet pörgetni de nagyon durva élmény.

 

Sztori alapú játéknak pedig detroit become human. Ez nem indie de döntéseid formálják a végkimenetelt, rengeteg variáció van, én eddig 3szor vittem végig de várom a lehetőséget hogy negyedjére is nekiugorhassak. 

Vannak még úgynevezett walking simulatorok is, itt kb az a lényeg hogy semmi lövöldözés vagy adrenalindús esemény nincs, egyszerűen felfedezed a környéket és próbálod kideríteni mi történt, ilyen pl a what remains of edit finch vagy a firewatch, de pl retroshock csatorna gépszínház részei között is rengeteg elgondolkodós puzzle játékot találsz.

hm, kihagytad a RimWorld-öt :) Ez az, ami biztos nem lesz konzolon és végtelen mennyiségű időt képes elrabolni. És ha az összes idődet beleölted, rájössz, hogy szénné lehet moddolni, amire aztán megint végtelen mennyiségű idő kell. (Van ugyan küldetése, végcélja, de egyszer végigjátszod, újra nekifogsz, mert egyszerűen annyira komplex, hogy még mindig találsz benne valamit, amit ki kell próbálnod benne.)

Köszönöm a kimerítő felsorolást. Igazából bármilyen stílus jöhet. Inkább ajánlgatom a rokonoknak, akik használják egyébként is Steam könyvtáramat. Én meg majd ha egyszer végre valóban lesz időm :) 

Közben nekem is eszembe jutott még egy jó cím gyerekkoromból. Battlezone csak az első része. FPS stílus és stratégia elég jól sikerült ötvözete. Ez az ami más játékoknál általában nem jön össze. Ami még tetszett benne, hogy valódi naprendszerbeli bolygókon és holdakon játszódik. Felújított verzióban GoG-on elérhető. Egyébként valami nagyon régi arcade játék inspirálta, MAME-ban elérhető. Ugyanezen a néven fut. De az csak sima tankos lövöldözős játék, különösebb történet nélkül. Ezért szerintem ez a PC-re újragondolt Battlezone jobb. 

Skylines nem tudom hova magasztalni, főleg modokkal felvértezve. Simán megesik hogy egy térképet 2-300 órán át fejlesztgetsz, majd fél év után visszatérsz rá és mégegyszer ennyit belepakolsz. Először kis falucska, később város, akkor már épülhet egy metró, később komolyabb specializált ipari negyedek, idővel jöhet egy körvasútsor is és egyszer csak meglepődsz hogy bár este 9-kor ültél neki már csicseregnek a madarak és jön föl a nap. Based on true story.

 

Ne is mondd.. Az a kevés, játékra szánt időm olyan hamar elrepül olyankor.. És alig tudom befejezni, amit elkezdek benne, mert mindig jön valami ötlet. De a forgalmi dugók is tesznek róla, hogy ne dőljek hátra. :)

Viszont sajnos - gondolom - a modok miatt már majd' 10 perc, mire betölti a játék a várost egy 16 GB RAM-mal (és duplaennyi swapfile-lal) megáldott gépen. :(

Igen, az UT '99-ben elsőre a maga területén közel tökéletesre sikeredett, azóta is mindenki azt keresi, hogy lehetne ezt megismételni. Hát sehogy. Innen már csak utánozni lehet.

A különböző játékkategóriákból meg tényleg ki lehet nőni, egyszerűen egy idő után már nem érdekli az embert. Mondhatnánk azt, hogy nem csak alsó, de felső korhatár is van.

A kulcsszó itt szerintem az "e-sport". Ezzé evolválódott mára a korábbi klasszikus gpu gyorsított pc gaming. Az valóban PC felségterület, de inkább kihívás mint szórakozás. Szerintem.

A Wasteland 3 az nem fps, abban mit konzolosítottak?

A PC a Steam miatt eléggé konzolossá (is) vált, ezért talán már okafogyott a vita. Annyi, hogy egy erős gamer PC-n szebb a játékok grafikája, ugyanakkor jóval drágább is mint egy konzol. 

A W3 néhány problémájáról fentebb írtam. (Tudnám még sorolni, meg másról is írhatnék ilyet, de ahhoz elő kellene vennem a játékot)

Na, ha a gyerek bejelentené ma-holnap, hogy ő e-sportoló szeretne lenni, lehet picsán rúgnám :) Nem tekintem egy betonbiztos megélhetési forrásnak.

A PC - Steam konzolossá válást nem értem!

"Na, ha a gyerek bejelentené ma-holnap, hogy ő e-sportoló szeretne lenni, lehet picsán rúgnám :)"

Na ezt megértem. Bár még mindig biztosabb megélhetés mint a profi box, és e-sporttal legalább nem megy agysérüléssel az idegsebészetre :) 

"A PC - Steam konzolossá válást nem értem!"

Van egy gamer PC vagy ehhez párosított Steam Link a nappalidban a nagy tévére kötve. Bekapcsolod és bejön a Steam Big screen. Valamilyen game controllerrel irányítod. Sok esetben konzolos game controllerrel. Nagy tévéről kontrollerrel tudsz vásárolni, letölteni, játékot indítani és játszani. Mi a különbség egy konzolhoz képest? 

Na, így már értem. Ebből a szempontból igen, kezdenek egymásra hasonlítani. Csak én a Steam-et ennyire nem használom.

Több forrásból vannak játékaim (Steam, GOG, Epic store, stb.) de sokszor előbb játszok velük, mint ahogy kifizettem. (Nevezzük ilyen rossz, alantas szokásnak, amit azzal próbálok jóvá tenni, hogy majd ha akciós lesz legalizálom.)

Egyáltalán nem probléma a torrent forrás sem a Steamen. Simán hozzá lehet adni külsős játékokat is a Steamhez. Nem lesz default szép tégla ikonja, de még ezt is kicserélheted. EPIC miatt (a sok ingyen játék miatt nagyon:) meg többi játékbolt miatt is már jó ideje ott van ez a lehetőség Steamen. A kényelmes Steam big screen mellett azért is érdemes így hozzáadni a nem-steam játékokat, mert a Windows (illetve a Linux) alapból csak az Xbox controllereket támogatja rendesen. PS DualShock, vagy Nintendo Switch Pro Controller gördülékeny PC-s működését a Steam biztosítja. Ezekhez is lehet letölteni midenféle más játékosok által készített kontroller profilt mint a Steam controllerhez. 

Illetve a Steam játék-streamelő szolgáltatása is működik hozzáadott játékokkal is. 

"Egyszerűen csak komolytalankodni jó az összes kontroller."

Azért azt megnézném, ahogy mondjuk egy Orit hogy komolykodsz végig billentyűzet + egér párossal PC-n 😁

Minden igényhez van kényelmes megoldás, nyilván multi-FPS-hez a bill+egér kombó a jobb, sima FPS-hez teljesen jó egy kontroller is, pl. a Bioshock trilógiát így vittem végig, miután nem igazán tetszett WASD+klikkkel.

Kb. 6-7 éve egy Xbox360-as kontrollert nyúzok (USB-s), amikor épp az a kényelmesebb, teljesen jó a kazuár játékosoknak.

Nyilvánvalóan pontos fejlövést csak jó gamer egérrel lehet jó hatásfokkal leadni. De ha csak szórakozás az egész akkor teljesen jó a game controller és az aim assist is. Sőt nekem hányingerem van az egeres fps irányítástól egy idő után, még a kontrolleres "béna" irányítással járó "lágyabb" képmozgással nincs bajom. 

Elengedték a büntetését :)

Csak emlékszem rá, hogy rettentően fel volt dúlva, hogy ezért büntetik és nem akarják neki elhinni, hogy tényleg ennyire pontosan kezeli az egeret. Ezért csinálta a videót, hogy bebizonyítsa. Én nem értek az autocad-hez, de bemutatta, hogy dolgozik benne. Számomra tényleg elég durva tempóban és pontossággal csinálta és azt mondta, hogy van olyan kollégája, aki még nála is jobb. (és gondolom nem ők az egyetlenek a világon ebben a témakörben.)

Arra már nem emlékszem milyen egere volt pl, mert tízen sok éve volt ez az eset, meg valamelyik COD-al járt így szerintem mert ilyen "háborús-lövöldözős" program rémlik. Ja igen, onnan indult a sztori, hogy tudok-e valakit, akinek van videokamerája. Akkor még nem az volt, hogy majd felveszem telefonnal :)

2 hete vettem eletem elso controllerjet gamingre. Xbox Series controller(epp csak ez volt a boltba) bluetoothon keresztul hibatlanul mukodik. Meglepo volt milyen jo a windows 10 integracio. A jatek ami miatt vettem az a Hades, ami par ora gaming utan mar fajdalmas volt billentyuzeten. Szerintem nem kerdes, windowsra microsoft controllert.

Szerkesztve: 2021. 01. 10., v – 19:53

Én azt feltételezem, hogy bármelyik működik. Magamnak valószínűleg úgy választanék, hogy melyik áll leginkább kézre, vagy esetleg ha mind ugyanannyira kézreálló, akkor melyik a legolcsóbb.

Van egy Xbox 360 kontrollerem, USB-s, működik. Nem szeretem, hogy a két joystick a hüvelykujj különböző pozícióiban van. A bal fent (elöl), a jobb lent (középen). Ettől még használtam évekig.

Van egy Steam kontrollerem, ez wireless. Amióta ez megvan, az Xbox kontrollert nem vettem elő. Úgy emlékszem, van gyro benne, de szerintem soha nem használtam még (nem olyan játékokat játszottam)

Illetve ha most vennék, megkeresném, hogy melyik kontroller volt az, aminek a hirdetését láttam a napokban. Arra emlékszem, hogy cserélhetőek voltak a modulok, tehát be lehetett tenni a két joystickot középre egymás mellé, vagy a felső pozícióba, vagy az egyik helyett 4 gombot vagy akármi. Ha ez a cucc tud érintést is, mint a Steam kontroller, akkor szerintem király lehet. Sajnos a nevére nem emlékszem, mivel nem terveztem mostanában új kontrollert venni, nem figyeltem rá oda.

Ha most hirtelen megnyerném a lottó ötöst, akkor azért vennék egy Valve Index kontrollert.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ugye kettőből lehet választanom. Xbox360 és Steam. A Steam kontroller kényelmesebb nekem.

Az analóg stick jellemzően nem hiányzik, ugye van két tapilap rajta, amiken ugyanazt, amit stickkel tudok csinálni, elméletileg ugyanúgy tudom. Gyakorlatilag egy olyan játék volt (Brothers: A tale of two sons), ami kifejezetten arra van optimalizálva, hogy az analóg stickeket tekergesse az ember, abban azért a tapilap nem volt annyira jó, mint amikor két valódi stick-et mozgattam. Nem emlékszem, próbáltam-e más olyan játékot, ami kifejezetten a két stick egyidejű használatát kívánta volna meg.

Nem merném azt mondani, hogy mindenféle típusú játékhoz jó, mert nem játszom mindenféle típusú játékot. Amit eddig próbáltam és amihez alapból van kontroller támogatás, azokhoz mindhez jó volt (a fent említett Brothers is ment vele, csak néha egy kicsit vesződni kellett az irányítással, ahhoz a játékohoz nem választanám, ha érdekes lenne annyira, hogy újra végig akarnám játszani). Vannak játékok, amik alapból nem támogatnak kontrollert, de Steam kontrollerrel lehet játszani velük, mert a tapilappal az egeret mozgatom. Illetve az nagyon tetszik, hogy elég sok játékhoz le lehet tölteni mások által készített kontroller beállításokat és nem magamnak kell kitalálni, hogy hogyan konfiguráljam be, melyik billentyűt mire tegyem. Gondolom ez játéktól függ, hogy mennyire kényelmes vagy nem. Komoly FPS-t nem próbáltam (Fallout 4-et játszottam vele, de azt nem FPS-ként használom jellemzően), autóvezetős játékot nem próbáltam, pedig állítólag kormányként használva jól működik.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nekem vannak XB 360 meg one kontrollereim, és egy steam kontroller. Mindegyikkel elégedett vagyok. Persze melyik mihez. A legkényelmesebb fogásra, használatra az Xbox one kontroller, viszont a steam-ben van gyrosensor és tapipad, mindkettő elég hasznos tud lenni, és nagyon jól testreszabható. Ja, meg a két alsó gomb. PS kontrollert is használtam már, PS-hez, igaz csak hármast. Jó az is, de nekem jobban kézreáll az xbox kontroller.

Bocsi, hogy csak most. Elkezdtem a fallen ordert, direkt steam controllerrel. Igazából lehet, hogy túl sokat használtam 360 és one kontrollert, mert nem estek kézre a gombok (a triggerek és a bal-jobb felső gomb, a többivel nincs gond). Mondjuk nem volt vele nagyon rossz irányítani, de a feedback... katasztrófálisak a rezgőmotorok. Igazából ez a steam controller volt az első kontrollerem, megszépítette az idő. Sokkal ergonomikusabb az XB one-é, és a vibrálás is sokkal kellemesebb (höhö). Ami mégis jobb benne, az a gyrosensor, kisebb gyerek kezében is autós játéknál sokat kiegyenlít a 2 évvel nagyobbhoz képest. Viszont azt meg kb játékonként kell belőni.

Van két Xbox360 kontrollerem, gyerekek régen sokat nyúzták, de mióta megvan nekik a Nintendo Switch, elő se veszik. (Félreértés elkerülése végett: azóta a játékidő nagy része átment a Switchre, a gépen csak olyan játékok mennek már, amihez nem kell nekik a kontroller. Én meg már megmaradok a WASD-nál...)

Csaba

Szerkesztve: 2021. 01. 11., h – 13:06

És akkor most jöjjön a casual-gamer hozzáállás: jóleszaz ócsó is. Így nekiindulva ár szerint rendeztem a találatokat, és ki is kötöttem ennél: Natec Genesis P65

Ez madzagos, de úgyis az asztal mellett a kanapé, hdmi a szönyeg alatt kúszik a tv-hez, hajrá.

Kicsomagoltam, rádugtam, és a Windows boldogan közöle, hogy "XBOX 360 controller megtalálva", majd "konfigurálva, használatra kész". Minden játékban, amit csak elindítok (főleg AC-k, de néztem az NFS:Heat-et is) ott van az XBOX controller, minden működik, ahogy kell, nem késik, nincs fura kiosztás, semmi mókolás, stb. Fogása nekem teljesen jó, nem csúszik, nem kicsi, nem nagy, de gondolom csak szerencsém van. (a turbo és clear valamint az alsó fényes, emblémás gomb hasznavehetetlen/szükségtelen teljesen, azok árát visszakérném ha lehetne)

Ez 2018-ban volt, azóta is ez van, nincs agyonhasználva, de semmi baja. Őszintén szólva meglepődtem, mert elsőre én is eredeti vezérlőt akartam, mert az biztos csak a legjobb, de így utólag azt mondom nem volt rossz döntés.

Ez nem reklám, de remélem segített egy ilyen nézőpont is.

 

(egyébként szerintem is, ahogy fentebb írták már, FPS, RTS, tycoon, stb. csak billegér, bunyó-platform-racing-mászkálós csak "banán")

Szerkesztve: 2021. 01. 16., szo – 11:01

Az a kérdés nyitott még, hogy Playstation és Nintendo kontrollerekhez milyen PC játékok vannak, amelyek kihasználják az extra képességeket, amik PC-n legotthonosabban jelenlevő Xbox kontrollerekben nincsenek? Azaz Accelerometer és Gyroscope, illetve Playstation Dualshock esetén még a tapipad. Mivel a Steam controllerben is van Accelerometer és Gyroscope gondolom csak van ilyen game. 

Valamelyik autóversenyzős játéknál volt akinél működött ez a fajta kontrolleres vezérlés?

Valamelyik autóversenyzős játéknál volt akinél működött ez a fajta kontrolleres vezérlés?

Több videót láttam, amiben pl. Dirt valami változatával játszott a csóka, és a Steam kontrollert használta kormányként.

Én magam nem próbáltam ki (nem szoktam autós játékokkal játszani), de a kommentár szerint jól működött a dolog és élvezte a csóka.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Honnan lehet ma Steam Controllert szerezni? 
Esetleg van arra esély, hogy eladja vagy licenceli a jogokat a Valve egy távol-keleti gyártónak? Azt megértem, hogy ők nem akarják már gyártatni, de miért menjen a süllyesztőbe? Elég egyedi és hiánypótló kontroller és kedvelték is, nem?

Ha van hozza affinitasod, akkor osszerakod magadnak, a Steam kiadta a CAD fileokat :)
Nekem van 2 controllerem is, elegge szeretem oket, mert a nagy tenyerembe ez a legkenyelmesebb (van meg uj xbox series controllerem is, de ds5-ot meg nem hasznaltam).

Igazabol kicsit olcsonak tunik a kivitelezese a steam controllernek, de nagyon nagy mertekben testreszabhato a steamben (azt nem tudom, hogy a tobbi kontrollert at lehet-e mappolni ugy, mint a steam controllert). Ennek a beallithatosagnak koszonhetoen nem teljesen plug and play az elmeny, mert lehet, hogy neked nem all kezre az alapbeallitas, vagy a masok altal megosztott beallitas, de szemelyre tudod szabni, ami azert akar sok ido is lehet. Van benne gyro is, mukodik.

Ezen a csatornan a srac a steam controllerrel foglalkozik: https://www.youtube.com/user/ExistentialEgg

azt nem tudom, hogy a tobbi kontrollert at lehet-e mappolni ugy, mint a steam controllert

Ugyan nem próbáltam, de láttam a beállításoknál, hogy más konrollerekhez (pl. Xbox és PSn rémlik) is van menü, ahol be lehet konfigurálni hasonlóan, mint a Steam kontrollert.

Mondjuk ha nincs gyro a másik kontrollerben meg nincsenek az alján markolható fülek, akkor hiába konfigurálja az ember, nem lesz belőle autós játékban tekergethető kormány kormány mögötti váltó fülekkel.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Szerkesztve: 2021. 01. 21., cs – 09:26

Mindegyiket használtam, Logitechem van is, az Xbox a legkényelmesebb + PC-n az a standard, úgyhogy ezt ajánlanám.
Persze, ha a PS-es kiosztás tetszik, akkor a ps4/ps5 kontrollerek is mennek PC-n és steamen, akkor inkább azok szerintem, mint a Logitech, mert a Logitechen közel van a vibration és mode gomb a másik kettőhöz, az zavaró tud lenni, továbbá annak még domború a joystick gombja és a homorú jobb.

En XBOX360 kontrollert hasznalok wireless vevovel, ha megadja magat, akkor az aktualis XBOX kontrollerre cserelem. 

Hasznaltam DS4-et is, de nem volt jo: csak a steames jatekok lattak, de ha valami steamen kivulit inditottam, akkor kellett hozza egy kulso driver, ami viszont ha futott meggatolta a steames mukodest, es arra jutottam, hogy nincs kedvem egy kontroller miatt kapcsolgatni.

Kiprobaltam a nintendo switchem Pro kontrolleret is, azzal se volt jo elmeny, nem sikerult normalisan vezetek nelkul hasznalni, csak drottal, es ott is csak Steam alatt mukodott. 

Az Xbox360 kontrollerrel nem volt semmi gondom, gondolom az ujabbakkal se lesz.

Az Xbox controllert mindig rendesen támogatni fogja a Microsoft Windowson. Nem a DS4 védelmében, csak egyébként is hasznos infó. Érdemes a nem Steam játékokat is Steam -ből elindítani. Így működni fog azokkal is minden steames extra, például a kontroller Steam általi támogatása. Menüből hozzá lehet adni non-steam games menüpontban a játékot indító executable fájlt. Frissítést így természetesen nem tudja a Steam kezelni, de mint mást igen a játékkal kapcsolatban. 

Szerkesztve: 2021. 01. 24., v – 22:45

A hétvégén kipróbáltam párat. A tapasztalataim: 

- Xbox 360 ez nem volt újdonság, nincs benne gyroscope meg gyorsulásmérő de egyébként nagyon jól használható kontroller

- Xbox One egy csöppet könnyebbnek tűnt, de nem vészes. Jó mint az elődje, de egy hajszálnyival kevésbé "simulékony", gombok joy karok nekem jobban bejönnek 360-on. Cserébe mobillal is párosítható, ami előny.

- PS4 Dualshock 4 kissé fura rajta, hogy másként helyezkednek el a joy karok és kifelé doborodik a tetejük. Nekem nem áll úgy kézre mint az előző kettő. De egyébként ez is egy jó kontroller jó fogással. Aki ezt szokta meg biztosan szereti. 

- Steam Controller nos ez egy külön kategória. Nagyon kár, hogy megszűnt a gyártása mert hiánypótló kontroller. Bizonyos játéktípusok mint például a többivel teljesen irányíthatatlan stratégiai játékok Steam Controller-rel remekül kezelhetőek. Nem a többi helyett, hanem pont az előbbiek egyike mellett ott lenne a helye minden gamer PC-nél. 

- Wii Remote -nál arra nem volt idő, hogyan lehet ezt PC-n életre kelteni, állítólag lehet. De Wii U-val remekül működött. Ez egy remek "álljunk fel a fotelből" kontroller. A Steam Controllerhez hasonlóan szintén hiánypótló darab. Kár, hogy Nintendo világon kívül nem terjedt el semmi ilyen vagy ehhez hasonló. 

Fogalmatlan 40+ létezésű izé vagyok.

Anno 5-6 éves koromtól flipperen, videójátékon, és C64 joystick-on szocializálódtam, majd mindenféle kvarcjátékon, meg 12 gombos Java játékon folytattam telefonon évekig. Kb a P4 éra végén net nélkül lett meg a első, de akkor már játékra alkalmatlan gépem. Majd a gép vége felé lett ezzel átfedésben odanyúlós telefonom.

Évekig azon toltam a játékot. Ezt csak azért írtam le, mert ebből derül ki, hogy elkerült a klasszikus WASD féle játékmód.

Tavaly annyira sikerült jóárasított Xbox One S-t venni, hogy teljesen rákattantam. Előtte folyamatosan mindenféle családtagomnak könnyítettem meg az elmúlását, vagy 8-9 éven át. Depresszió ellen ez tök használható lett. 

Lényeg a lényeg, amikor teljesen árva lettem, először egy Glap Play P/1 kontrollert vettem direkt Samsung telefonhoz. Az baromi jó volt, tudta a dolgát, majd amikor meglett az XBOX, akkor ez el is múlt.... 

Kb azt mondanám, hogy majdnem minden fejlesztő Xbox kontrollert használ, ha Win alá csinál játékot. Ha PS-t veszel, ahhoz van, ha mást akarsz használni, akkor XBOX kontroller a javasolt részemről.....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Igen, próbáltam.

Samsung Galaxy S9+ készüléken Game Pass szolgáltatással használtam az XBOX One S kontrollerét, ott teljesen jól működött.

A glap Play előnye, hogy benne van a telefon, nem kell fura tartásban az asztalra fektetett telefont nézni, vagy a valaminek nekitámasztott telefonnál félni, hogy melyik rezgésnél csúszik el.... Ja, meg érzed, ha van rezgés a játékban. Azaz ledőlve valahová, utazás közben, jobb ez, vagy egy Moga, mint az XBOX kontrollere.

Az Xbox kontroller előnye akkor jön elő, ha a telefont kitolod a tévére, és úgy játszol. Egyszerűen jobban kézreáll, mint egy olyan eszköz aminek a telefont is tartania kell. A glap esetén már kényelmetlen lehet a csuklótávolság nagyobb telefon esetén. A Note 10 Lite-om tokkal belerakva kb 3mm-t kottyan ha teljesen ki van nyitva, mondjuk ebben a Moga féle megoldás amikor a telefon a kontroller felett van rögzítve az jobb, ott viszont a súlypontot elviszi a fent lévő telefon. Viszont ugye mivel nincs a telefonnal fizikai kapcsolatban, így tudod tölteni külön a telefont, és külön a kontrollert is játék közben, emiatt nem kell bárminek az akkuidejére hagyatkozni.

Ha az adott játék támogatja az adott kontrollert, akkor csak a felhasználás módja ami a választást befolyásolja....

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Az első az jó lehet súlypont miatt, de az már csak azoknak való, akik már játszottak kontrollerrel.... Tehát úgy rövid idő alatt megszokod, hogy melyik játékban melyik gomb mit csinál. Azaz tök jól elvan az ember az elején amikor tanulja a kontrollert, és amikor nem úgy játszol, hogy mondjuk az X az alapütés, hanem a bal gomb, akkor szívás tud lenni egy ilyen kialaktásnál, hogy spamelni kell egy interakcióban mondjuk az Y-t.... 

A másodikkal már megint a súlypont a gondom.... Egy idő után érzed,, ahogy húzza a kontrollert a telefon.

De ez lehet csak az én hülyeségem amúgy, ha van lehetőséged, akkor nyugodtan próbáld ki valahol az adott kontrollereket. XBOX szerintem lesz mindenki ismeretségi körébe, Glap play/Moga kipróbálható a SES üzletekben, (Samsung Experience Store) a többihez drukkolok.... :)

Szerk.: Amúgy vannak ezek a műanyagasztalhoz való abroszszorítók amiből 10 darab 400Ft. Kb úgy néznek ki oldalról, mint egy csiga egyvonalas rajza. Na, abból kettő kitűnő tud lenni telefontartónak, ha valahol asztal van amin tudsz játszani, és nem lehet belerakni a kontrollerbe a telefont, vagy hosszabb videót akarsz nézni.... 

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Nintendot ne. Mindenképp elromlik 2 év alatt.

Úgy látszik mégis van egy szellemi utóda a Steam Controllernek:
GameSir G5 Bluetooth Mobile Gaming Controller

A gyártóról még nem hallottam, és hiányzik pár fontos dolog, például gyroscope belőle. Majd talán a következő verzió már teljes értékű utód lesz. 

Annyit segítek, hogy milyet NE vegyetek. Karácsonykor volt nálunk egy XBOX One, és az volt az első kontroller az életemben. Mivel ezt vissza kellett adni, de kb 10 éves játékok jöttek be nekünk (Rayman, Trackmania stb), ezért Windowsra kerestem kontrollert.

Első próbálkozás:

https://www.alza.hu/c-tech-lycaon-d4906424.htm

Meglepő módon a cucc nem volt gagyi, a fogása is egész jó volt, de random ledobálta a kapcsolatot (két különböző gépen is próbálva). Pedig még akksi is volt benne, nem kellett az elemekkel vacakolni. Úgyhogy ez ment vissza a boltba.

Második körbe a fent ajánlott F710-est vettem, amivel szerencsére semmi probléma nem volt, de szerintem fogásra ez is messze van az XBOX One controllertől: érzetre túl kicsi, mintha úgy terveznék, hogy gyerekkézzel legyen kényelmes. Mindenesetre ez marad, arra a heti pár óra játékra megfelelő.

Kicsi az esélye, hogy nálad lett volna zavar. A koncepció már onnantól rossz, hogy by design ki van zárva a vezetékes kapcsolódás lehetősége is. Xbox kontrollernél például annak ellenére van lehetőség vezetékes csatlakozásra, hogy ott tényleg nincs gond a vezetéknélkülivel sem.