UPC Wi-Free szolgáltatás kivezetése 2021. január 31-én [lezárva]

UPC Wi-Free szolgáltatás kivezetése 2021. január 31-én [lezárva]

Kedves Ügyfelünk! Ezúton tájékoztatunk, hogy 2021. január 31-én a Vodafone vezetékes internethálózatunkra épülő UPC Wi-Free szolgáltatásunkat kivezetjük kínálatunkból, így az a fenti dátumot követően nem lesz elérhető a számodra. A szolgáltatás megszűnése a Felhasználókat (akik a UPC Wi-Free hálózatra felcsatlakoznak) és az Engedélyezőket (akik a kábelmodemen engedélyezik a UPC Wi-Free hálózat használatát) egyaránt érinti. Utóbbiak esetén a UPC Wi-Free szolgáltatás kikapcsolásakor a kábelmodemek automatikusan újraindulnak, így az internet- és telefon szolgáltatásunkban 1-2 perces kiesés várható. Amennyiben a szolgáltatásban hibát tapasztalsz, kérjük, hívd ügyfélszolgálatunkat.

https://www.vodafone.hu/termekkivezetes#wifree

A szemét banda !! Ez volt az egyetlen ok, hogy eddig eltűrtem  a heti többszöri internet lassulást, a TV-s műsorvisszanézés akadozását, a set-top box éjszakai újraindulásokat.

Kinek, mi a véleménye erről a remek húzásról ??  <<<  Már nem érdekel !

Hozzászólások

Már csak a többieknek kellene kivezetnie szintén ezt az elképzelést...

Elsőként talán a Fritz!Box-tól hallottam ilyenről, és tetszett. De amikor a szolgáltatók átvették ugyanezt, és az amúgy is teleszemetelt étert még megtolták a saját vackukkal az azért már sok volt a jóból. Egy társasházas környezetben megjelent +30-40 ssid...az amúgy is default beállításon üvöltő homeAP-k mellé.

Ráadásul szerintem a userek 80%a nem a tényleges előfizetők közül kerültek ki, hanem a kézen-közön forgó accountokat használó "leecherek" voltak.

Tovább gondolva a kérdést, a szolgáltatás kannibalizálja a szolgáltató másik lábát: a mobilnetet (ahol csak valós előfizetők vannak) Ugyebár mindenki próbálja a felhasználóit a triplepay csomagjai felé terelni. Ami szerintem a vezetékes piac versenyhiánya miatt azért egy elég egyértelmű döntés a legtöbb fogyasztó számára. Ha pedig elértünk idáig, akkor a kérdés már csak az, hogy hány helyen adott eddig jobb szolgáltatást a wifi megosztás, mint a mobilnet? (Lefedettség+sebesség tekintetében). 

"The only valid measurement of code quality: WTFs/min"

A VODAFONE előfizetés ára tartalmazza a WIFREE -t is , amit ugye, mint  TV+Internet+Vezetékes telefon előfizető szabadon használhattam az országban bárhol , kvázi ingyen. Így most a T-mobilos netemet kell használnom, ami céges flotta mobil révén , 2 GB korláttal rendelkezik havonta.

Szóval , ha ezen felül neteznék a telcsimmel , az már nem fér bele a céges előfizetésbe. Leszarom a  mobil lefedettséget, meg a sebességet, ha plusz pénzembe kerül.

A WiFree is Wifi ...  Egyébként nem , mert az otthoni sajátom 5 GHz , a free meg 2.4 GHz. Mert így állítottam be.

De a gondom nem ez volt, hanem financiális , pénzügyi. Illetve, felháborító számomra, hogy 15.000 Ft fix havi díjjért kevesebb szolgáltatás lesz a csomagomban.

Akkor az árat is le kéne vinniük, nem  ??

Ez most miért is gond neked ???  Kicsit olvass feljebb, mit is írtam  !!!  A WiFree megszüntetése plusz kiadásokat von maga után az esetemben .

A technikai dolgokat meg lehet oldani, meg is tettem. Ha valaki erre nem hajlandó, nem ért hozzá, és mégis szeretné megoldani, akkor hívjon szakembert.

Hidegen hagy ... 

arra irtam hogy "teleszemeteli az etert". aki szethekkeli a halojat, annak a freewifi valoban szemetel. normal felhasznalonal ugyanott van ahol a sajat wifi. igy max a channel listat szemeteli szet. :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Illetve nem igazán érdekli Gizikét sem , hogy ki használja a WiFree-jét, ha ő is használhatja az ország több pontján másokét ingyen, egszerűen.

Csak egyszer kell a Gizike telcsijén beállítani a hozzáférési adatokat, és megy bárhol, ahol van (volt)  VODAFONE (UPC)  WiFree WiFi. 

Mostantól meg majd gondolkodhat , mi is a FASZOMTUDJA Wifi jelszava Budapesten, és mi ugyanannak (mert miért is ne lehetne az SSID ugyanaz) Miskolcon vagy Egerben.

Így most a T-mobilos netemet kell használnom, ami céges flotta mobil révén , 2 GB korláttal rendelkezik havonta.

Szóval , ha ezen felül neteznék a telcsimmel , az már nem fér bele a céges előfizetésbe. Leszarom a  mobil lefedettséget, meg a sebességet, ha plusz pénzembe kerül.

Csak egyszer kell a Gizike telcsijén beállítani a hozzáférési adatokat, és megy bárhol, ahol van (volt)  VODAFONE (UPC)  WiFree WiFi. 

Szerintem piacot/érdeklődést vesztett ez az egész történet. Te mire használtad?

Az otthoni  előfizetésem VODAFONE TV+Kábeles Internet+Kábeles korlátlen telefon , ezt én fizetem. 
A céges flotta az T-mobile, amiben van 2 GB adatforgalom havonta. Ezt a munkahelyem állja.
Ha megszűnik a VODAFONE WiFree, akkor csak a T-mobil mobilnet terhére tudok netezni a telcsimmel utcán. Ha nem férek bele a 2 GB -ba akkor rá kell fizetnem, mert a cégem kiszámlázza nekem a pluszt. 

Érted már, hogy miért kerül ez  nekem plusz költségbe ???

Magán célra miért használod a céges előfizetésed? 

Mert egy telefonom van, egy SIM-mel , amit a munkahelyem fizet. Nem engedhetem meg magamnak, hogy még magán mobilom is legyen.
Ez nem budapesti multi cég, hanem siroki (Eger közelében, ha nem tudod) Kft.  Én meg egy családos Linux rendszergazda vagyok csak, nem cég vezető, baszki ...

Azlrt a 2GB/hó mobilnet elég -hogyis fogalmazzak- ősrégi/spúr csomag lehet; nem tudom, mennyit fizet érte a cég, de lakossági csomagban 4GB/hó az "alja", de a 15GB sem egy eszementen drága opció. Ha egyedi előfizetésekkel opeárl a cég, akkor érdemes lenne megnézni egy csomagváltást, mint lehetőséget, ha meg céges flottás szerződéssel, akkor a kapcsolattartót kell elkezdeni nyaggatni, hogy szeretnétek újragondolni a csomagban foglalt szolgáltatásokat. (Sajnos Sirokon -még- nem játszik a Digi...)
 

Mint írtam , céges flotta. A t-mobile-os kapcsolattartót én nem nyaggathatom, nem az én komptenciám. Aki meg tehetné, nem igazán hatja meg, hogy a rendszergazdának ilyen gondja lehet. Spórolni minden áron  !! Ismétlem, vidéki Kft ...  De eddig meg  tudtam oldani a WiFree-vel az esetek 90%-ban.

Meg különben is , miért a céges T-mobile flottát piszkáljuk, ha a VODAFONE szívat ezzel ??

Én UPC (VODEFONE)  otthoni előfizető vagyok, nem DIGI-s ..  Ismétlem , ezért lett beköttetve a lakásba a UPC -kábel.  Ráadásul a szalagparketta alatt megy a kábel a modemtől a TV-ig,  a szoba másik sarkába.
Most akkor köttesek másik szolgáltatóval, másik kábelt ??  Bontsam fel a parkettát , mert a VODAFONE megszívatott ?? Szuper !!

Ezért  tart itt az ország... 
Mert a birkáknak (beleértve magamat is)  meg lehet magyarázni mindent. A multi cégek, szolgáltatók csak játszanak velünk. 
Meddig hagyjuk ??   Ha valami választási szempont , az nincs ingyen ...   Azért választottam  a UPC-t, mert volt ilyen szolgáltatásuk . 
Hiába drágább a havi díjjuk, mint a TELEKOM -nak, de ők ilyet nem kínáltak. Ha lett volna a  t-nél ilyen ,  akkor lett volna VÁLASZTÁSI  lehetőség. De nem volt.

Tehát megfizettem az árát, most meg elveszik tőlem, és még olcsóbb sem lesz az előfizetés. Érted ??

nem jelenti azt hogy egy olyan szolgáltatást vezetnek ki amiért alapvetően pluszt pénzt kérnek el és közben nem csökkentik az előfizetési díjat

Vett egy csomagot. Van benne tévé, internet, telefon, WiFree, wifis modem, set-top-box, mittudomén. Ezért a UPC mondjuk elkért 100 pénzt. Mondjuk a tévé ebből 40, a net 55, a telefon 5. Ha holnap kivennék a set-top-boxot, ami szintén "nem kerül plusz pénzbe", az is oké lenne?

Az ilyen dolgokkal mindig úgy kel számolni, hogy tiszavirág életűek lesznek.

Jaja, még javában ott dolgoztam, amikor ez téma volt, szóval ez bőven egy 5+ éves sztori. Érdekes, Svájcban, ahol nem egy mobilszolgáltató (= WiFree-ben ellenérdekelt fél) a UPC ownere, ott nem tiszavirág életű. :D

A kérdés inkább az, hogy mi van a szerződésben vagy épp mire van kötelezve az adott cég

Nem, ez nem kérdés, biztos vagyok benne, hogy a corporate jogtanácsosok ezt alaposan körbejárták, és nem sértik meg a szerződéseket ezzel. Én arról beszélek, hogy nem kéne kiosztani valakit azért, mert megvett egy csomagot, abból utólag kivettek valamit, és ő ezen felháborodott.

Csupán mielőtt aláírok egy szerződést alaposan átolvasom, amely része esetleg nagyon kétértelmű arról meg érdeklődöm rögzített vonalon. Volt már erre példa, hogy pont emiatt lett visszafizetve pár havidíj, mert rögzített vonalon rákérdeztem ilyen pontokra, aztán meg kiderült, hogy mégsem úgy van értelmezve, de mivel rögzített vonalon a saját alkalmazottjuk tájékoztatott elismerték hibájukat.

Ez egyértelmű volt a szerződés kötéskor. Ez egy díjmentes szolgáltatás.

Na akkor eljutottunk oda hogy ez igazából nem a fizetett szolgáltatás része, tehát nem is lehetne emiatt kevesebb a havidíjad.

Ami nincs odaírva arra hogy kérdezel rá ??

Pontosan így, hogy mikor fog megszűnni, a cég megtudja-e vonni az ingyenes szolgáltatást egyoldalúan stb. Amennyiben a válasza az hogy tudja egyoldalúan módosítani akkor azzal úgy számolok, hogy nincs is. 

Mi a búbánatos lótöcsért kéne másik _vezetékes_ szolgáltatót választanod, ha neked a mobiltelefonról történő netezéshez kevés a 2GB/hó? Az a 15E Ft-os előfizetési díj egyébként milyen csomag? Mert ha csak drótos net+tv+drótos telefon, akkor talán nekedi is célszerű lenne a vodás előfizetésedet újrakötni, mert ebbe a keretbe még akár egy mobilnettel jócskán megtámogatott mobilelőfizu is beleférhet.

Nem düh9öngeni meg köcsögjózsefezni kell, hanem számolni, megnézni a tényleges igényeket illetve a rendelkezésre álló szolgáltatókat, és csomagokat, aztán a kettőt a rászánható összeg figyelembe vételével összerakni egy akár új előfizetésbe.

Mi a búbánatos lótöcsért kéne másik _vezetékes_ szolgáltatót választanod  ha neked a mobiltelefonról történő netezéshez kevés a 2GB/hó?

Mert a mobilost , mivel CÉGES FLOTTA , egyenlőre nem tudok váltani, és nem is akarok, mert a munkahelyem állja a számlát.
Amit én fizetek az a VODEFONE (UPC)  kábeles a lakásomban. És most ennek egy számomra értékes szolgáltatását szüntetik meg. 

Ezért fakadtam ki , de úgy látom, magamra maradtam...

EgyeNlőre a darabolós gyilkos fog felszeletelni, ez az egyik. A másik, hogy mobiltelefonról netezve _kevés_ a mobilnetbe foglalt 2GB/hó, amit te egy, a szolgáltatáscsomagban 0Ft-os áron nyújtott szolgáltatással váltottál ki ott, ahol volt. Most ez az ingyenes szolgáltatás megszűnik - erre lett neked több opció is javasolva: köztük az, hogy a cégnél nézzenek utána, hogy lehetne-e a flottás szerződést kedvezőbb konstrukcióra módosítani, meg az is, hogy dual sim és egy normális, az igényeidnek megfelelő mobilnetes csomag _és_ az UPC-től örökölt Vodás szerződésedet nézd össze a Voda aktuális ajánlataival, és ott válts úgy csomagot, hogy a jelenlegi költésgkeretbe beleférjen egy értelmes mobilnetes csomag is - akár tőlük, akár mástól. Mert bele tud férni.

Attól, hogy számodra értékes egy, a szolgáltatónak bevételt ne, csak költséget "termelő" szolgáltatás, az a te problémád - a szolgáltató optimalizál, és ennyi.

Szvsz itt nem arról van szó, hogy a WiFree szolgáltatást túl sokba kerül fenntartani, hanem hogy a Vodafone felvásárlás után egy cégen belüli másik terméknek jelent konkurenciát.
A bevezetés nyilván pénzbe került egykor, és valószínűleg nem a felhasználó két szép szeméért találták ki, hanem mert azt remélték tőle, hogy ezzel is vonzóbbá teszik az otthoni csomagot. Attól, hogy a számlán 0Ft szerepel, még a költsége bele volt építve a szolgáltatás árába. Kb. mint a MindigTV-ben az 50 Ft-os pornócsatorna.

Még csak arról sem. a Wi-free UPC termék, elvileg az itthoni Wi-Free mindenhol működik Európában, ahol van UPC. Miután a UPC magyarországi részét (és még fene tudja, melyiket) megvette a Voda, ahhoz , hogy mindenhol működjön továbbra is, kell valami peert csinálni a Voda/UPC közt - ha másért nem, azért, hogy menjen az authentikáció. Ezt pluszban fenntartani, üzemeltetni nem biztos, hogy megéri.

Mármint annak, hogy ingyenes. Annyira nem jó, hogy fizessek is érte, a munkahelyemen kívül ugyanis egyetlen más általam gyakran látogatott helyen sincs 4G lefedettsége.
Azon gondolkodtam még, hogy berakom a SIM kártyát egy stickbe és azzal skypeolok a falusi nagymamámmal, de ha jól értelmeztem, az ilyen jellegű felhasználást tiltja az ÁSZF.

Fentebb írta a srác, hogy siroki, nekem ott a Telekom+Telenor kombó sem ment, amikor ott túráztam okt 23-án, nemhogy a Digi.

Értem, hogy itt mindenki pesti (engem is beleértve), de próbáljuk már megérteni kicsit a másik oldalt. Volt egy feature, amit használt, most elvették tőle, ezen felháborodott, mert már nem tudja használni. Szerintem ez tök rendben van. Akkor is, ha a Vodafone nem sértett jogszabályt.

Ha céges flotta, akkor a kapcsolattartót kell elkezdeni rugdalnia a cégeteknek, mert a 2GB-os mobilnet az flottásban is elég karcsú - és most finoman fogalmaztam. Pláne úgy, hogy túlhasználat esetén - gondolom - zilió Ft/bit költséget számít fel a Tré...
És igen, attól, hogy nem a te kompetenciád, még jelezheted, hogy érdemes lehetne újratárgyalni a mobilos flottában foglalt szolgáltatásokat kedvezőbb ár/érték arány eléréséhez.

"miért a céges T-mobile flottát piszkáljuk," - mert ott kevés a mobilnet a magán és céges használathoz, azért. Jaaa, hogy az céges célra lenne...? Na ezért (is) van nekem dual-sim-es mobilom, és benne az egyik a céges, a másik meg most speciel egy Digi-s sim (Sirokon Digoi nem játszik, tudom), de a Digi előtt egy telenor-os mobilnet volt belerakva, valami 20GiB/hó, ~5000Ft-ért.

 

Elképzelhető hogy te éppenséggel hasznosan forgattad, én csak azt mondom hogy egy ilyen infrának a fenntartása nem nulla forint. Márpedig ha alacsony érdeklődést (és kevés - nulla) új előfizetőt vonz be, akkor az veszteség a cégnek, és racionális döntés beszántani. Kezelni kellett hozzá az adatbázist, az authentikációt, az user oldali eszközök menedzselésében plusz munkát jelentett konfigolgatni és supportálni, stb. Szóval 1nél biztosan több embert kell ezért fizetni.

Már miért is ők lennének a hunyók?! A szolgáltatáscsomagból kidobják azt, amit ki lehet, neked meg szíved joga felháborodni, és másik szolgálttatót vagy épp adott szolgáltatónál másik csomagot keresni - olyat, ami a te igényeidet (xGB/hó forgalmat mobiltelefonnal is) tartalmaz.

Nem akarok Vodafone  mobilt. Van flottás T-mobile -om.  Én az utcán sétálva akaroki Wifi-kapcsolattal internetezni, ahogy eddig is.

Én csak azért háborgok, mert egyoldalúan (az ügyfeleket meg sem kérdezve)  szüntetnek meg  valamit, amiért őket választottam anno.

Ha a felmérés során az emberek nem csak azt gondolják végig, hogy 'nehogymár elvegyék, ami eddig megvolt', hanem azt is, hogy mikor használták utoljára, akkor lehet, hogy a felmérés során is azt választanák, hogy menjen a levesbe. Csak hát az emberek többsége akkor is igényli az ingyenes szolgáltatást, ha szökóévenként egyszer használja.

Na, ezért nem volt felmérés.

Csaxólok, hogy a szerződést is felmondhatja a szolgáltató indoklás nélkül x napos határidővel, mert erre szitnén joga van. Ahogy a szolgáltatások átalakítására, módosítására/megszüntetésére, illetve új szolgáltatás bevezetésére, az ügyfelek megfelelő időben történő tájékoztatása mellett. Szóltak időben? Igen. Vetted a fáradtságot, hogy megnézd, milyen lehetőséged van a számodra fontos szolgáltatsá kiváltására? Nem, hanem itt (is) hőbörögsz. Amennyi időt erre a dühöngésre fordítottál, azzal már ki tudtad volna választani a számodra optimális szolgáltatáscsomagot.

"Én az utcán sétálva akaroki Wifi-kapcsolattal internetezni, ahogy eddig is." Miért nem jó a 4G? Azzal bárhol tudnál netezni, nem csak ott, ahol épp van (volt) bekapcsolt upc-os előfizetői végberendezés).

"egyoldalúan (az ügyfeleket meg sem kérdezve)  szüntetnek meg  valamit," - nagyon pontosan tudták, tudják, hogy melyik üf. mennyit használta, hogy az üf.-ek mekkora hányada volt az, akik miatt fenntartotta az UPC a szolgáltatást. Ez a szám a bevétel tekintetében a költségekhez képest vizsgálva kevés volt, ezért mehet a levesbe.

Long story short : Beszoptad. Igy jartal. Kompaninak nem kell vele gecizni whatever mas okok szoval profit.

Kisemberkent nem vetted meg eszre, hogy le vagy szarva totalbrutal ?

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Szerkesztve: 2020. 12. 18., p – 16:58

Valaki komolyan épített erre a WiFreee* (vagy bármi más szolgáltatós free*wifi) cuccra ??? Ez egy vicc kategória volt már a bevezetéskor is..

Most hogy megszünt egy ingyenes szolgáltatás, mert ugye ezért nem fizettél, ezért hőbörögsz mint álllatt, hogy márhogypedigde_te.. 

Ez egy extra mellékszolgáltatás volt.. Lásd Digi "ingyenes SIM 0 ft ingyen net" kategória.

Ezért TE soha nem fizettél, mmint magáért a wifreeért. Benne volt a csomagban opcióban. Kb mintha engedtékvolna, hogy na itt a modem csinálj vele amit akarsz. Vagy ez kb olyan mint amikor hozzádvágják az "ingyen ~100mega net csomagokat" .

Ez egy vicc kategória volt már a bevezetéskor is..

Plz elaborate.

Amikor jó sok éve bevezettük a UPC-nél, akkor még egyáltalán nem volt triviális, hogy mobilnetje van a parasztnak. (Megjegyzem, most sem, de ez most nem releváns.)

Ezért TE soha nem fizettél, mmint magáért a wifreeért.

Nem csak neked szól ebben a threadben, de mintha azt írnád, hogy a mekis menühöz ingyen van a kóla, csak mert 1 forinttal ütik be a gépbe. Egy fenét van ingyen. :D

Én pl. havi 7399 forintot fizetek a Vodafone vezetékles szarjáért, amiben van tévé, CI+ kártya, router/modem, internet előfizu, stb. A CI+-ért pl. 0 forintot fizetek, de ettől még benne van az árban, elég dühös lennék, ha azt mondaná a Voda, hogy vegyél sajátot, ennek itt most einstand.

WiFree van benne? :D

btw ha a vodafone a azt mondta volna annó hogy a CI kártya használat ingyen van, most meg bejelentette volna 5év után hát hogy kéne érte fizetni, az szerinted szar ? Aláírtál bármit is ami a vodaf hoz köt téged ?

Aláírtál olyat hogy a CI+ kártya biztostva lesz, replace ( WiFree bizosítva lesz)) ,  nem.

Akkor mehettek pereskedni :)

Csak hogy a STB vagy CI+ kártya kel hozzá hogy tudd otthon használni az adott szolgáltatást. Wi-Free miért kel egy otthoni szolgáltatáshoz? Helyhez kötött szolgáltatásról van szó. Járt hozzá igen, már nem jár, van ez így.

Itt a probléma az, hogy nem akar fizetni egy számára szükséges szolgáltatásért. Nekem is van ilyen ismerősöm, neki az a fájdalma, hogy eddig az albérletébe így ingyen volt a net mert valami haverjától kapott logint a Wi-Free-hez. Nem tudnak meghatni az ilyen emberek. Ahogy a warezolók sem, de hát vanna ugye olyanok is akik szerint ha már nullára kijön egy stúdió akkor milyen alapon akarna még több bevételt.

Értem, hogy hisztizel, de miért kell odabaszni a cím végére üvöltve, hogy leszarod? Nem tudod elégszer beleírni a bejegyzésbe? NE TEDD vissza többet.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2020. 12. 20., v – 23:07

A Wi-Free jelenlegi állapotában, a pocsék minősége, stabilitása és a megoldatlan problémák (pl. roaming) tömkelege miatt önmagában megérett a pusztulásra. Ugyanakkor, ha valaki nem akart mobilinternetre előfizetni, városi környezetben itt-ott lehetett azért rendesen használni okostelefonról, pláne ha olyan helyen járt, ahol sok a UPC-s WiFi router.

A tény, hogy a Vodafone kivezeti, nem más, mint szimpla piac- és versenyellenes monopol törekvés. A mobiladat után járó extraprofit beszedegetésének előkészítése. A mobiladatra pedig nyilván járni fog majd valamekkora kedvezmény™, ami mondanom sem kell, nem fogja helyettesíteni a Wi-Free által nyújtott szolgáltatást és sokkal drágább lesz, mint korábban egy UPC előfizetéshez ingyen járó Wi-Free.

A UPC-Vodafone felvásárlás az iskolapéldája annak, miért nem szabad engedni mobiltávközlési céget vezetékes internetszolgáltatót felvásárolni, és nyilván fordítva sem. Persze, ilyenkor az NMHH lapít, hiszen a szabad™ piaci™ verseny™ érdekei™ nyilvánvalóan™ nem™ sérülnek™. Bezzeg, amikor a DIGI elfelejt bejelenteni néhány vidéki kisvárost az Invitel felvásárlásakor, akkor farkaskiáltás, lejáratókampány, pályázatbólkizárásos hadjárat és bírságcunami indul.

Hajbi bammeg, tanuld már meg, hogy a kábszi rossz!!! Mert ugyan nem tudom, mit szívsz, de konstans olyan hülyeségeket írsz, hogy nem is tudja az ember, hogy sírjon, vagy röhögjön rajtad, csak azt tudja, hogy ép és tiszta  elmével ennyire nagy baromságokat összehordani nem igazán lehet...