Egy rakás linuxos fejlesztéssel, OpenGL helyett Vulkan támogatással támad az Unreal Engine 4.26

Címkék

Az Epic Games kiadta az Unreal Engine 4 legújabb frissítését. Benne egy rakás, Linuxot érintő javítással, illetve az OpenGL-t váltó Vulkan támogatással desktop-on. Részletek itt.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 12. 04., p – 13:32

Néhány gondolat:

  • messze nem játékmotor már, így az Epic Games név is túlhaladott
  • 0:30-ná látszik, hogy a The Mandalorian készítésében is jelentős szerephez jut
  • messze jutottunk a Doom-tól, ahol a padlón csoszogtunk egy rocket launcher-rel, miközben pacák köpködtek felénk kisebb pacákat :D

 

Link:

Forging new paths for filmmakers on "The Mandalorian"

By the time shooting began, Unreal Engine was running on four synchronized PCs to drive the pixels on the LED walls in real time. At the same time, three Unreal operators could simultaneously manipulate the virtual scene, lighting, and effects on the walls. The crew inside the LED volume was also able to control the scene remotely from an iPad, working side-by-side with the director and DP. This virtual production workflow was used to film more than half of The Mandalorian Season 1, enabling the filmmakers to eliminate location shoots, capture a significant amount of complex VFX shots with accurate lighting and reflections in-camera, and iterate on scenes together in real time while on set. The combination of Unreal Engine’s real-time capabilities and the immersive LED screens enabled a creative flexibility previously unimaginable.

trey @ gépház

Igen, mókás azt látni, hogy egy eredetileg játékokhoz készült motor mára olyan szintre jutott, hogy valós időben tud egy filmhez renderelni környezeteket. Továbbá, hogy mindehhez nincs is szükség egy egész gépparkra, hanem pár "asztal alá bepakolható" gép elegendő hozzá. Remélhetőleg olcsóbb is így a forgatás, ami kedvez majd a sci-fi műfajnak.

Annak mondjuk megvan a bája, hogy - ha jól értem - a LED falon megjelenített valós időben renderelt környezetet veszik fel kamerával miközben a színészek eljátsszák a jelenetet. Új rajongói műfaj indulhat ezeknél a produkcióknál: keresd meg a halott pixelt a LED-falon. :)

Amikor teremnyi szerverfarm dolgozott, akkor még elvben CPU-k számoltak mert nem adtak filmminőséget a korabeli GPU-k. Nem túl optimális, de egy hollywoodi film költségvetésébe belefér, és egyébként sem a hardver volt a legnagyobb kiadás ebben. Érdekes, hogy a 1980-as évekbeli Willow film sárkányát már a Silicon Graphics gépek renderelék. Nem valósidőben. Hetekig számolták azt a pár percet. Viszont még mai szemmel is szép munka. Kíváncsi lennék, hogy volt-e már valamilyen grafikus célchipje akkoriban a Silicon Graphicsnak. Ők úttörők voltak a számítógépes grafikában. Akkoriban viszont még nagyon kezdetén járt ez a terület. 

Jó ideje használja már az Unrealt és Unity-t is a filmipar, az autóipar és még millió más iparág vizualizációra. Ettől még mindig a game dev. a domináns terület, ahol elsősorban használják őket.

Egyébként az Epic-nél mintha nem tudná a jobb kéz mit csinál a bal. Tolják erőből a béna boltjukat a rendszeres ingyenes játékokkal, dafke Windows only. Azokat a játékokat is, amiknek lenne Linux és Mac verziója. Nem is vásárolok tőlük az ingyeneseken kívül. Inkább megveszem drágábban a Steamről. A Valve legalább valóban tesz is valamit a Linux gamingért. 

Én elég sok ingyenes cuccot begyűjtöttem közülük, de valójában még nem indítottam Windows-t azért, hogy feltelepítsem az Epic klienst. Simán lehet, hogy soha nem fogom egyiket se elindítani. Mindegy, az adatbázisukban elfér, pénzbe nekem nem került.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Linuxon működik az EPIC Lutrisnak köszönhetően. Ha egyszer valamikor ki szeretnéd próbálni valamelyik epic játékodat egy próbát megér. Nem kell ezért Windowst bootolni. Az EPIC még támogatta is a Lutris fejlesztőket kemény 25 ezer dollárral. Nem egy nagy összeg, de szimbolikus értékén túl annyi üzenetértéke van, hogy legalább nem fognak ezek után letiltani egy EPIC accountot azért mert Linuxon használják wine proton alapú megoldással. 

A Proton szerintem abszolút járható út linuxos game kompatibilitás biztosítására, de nem úgy ahogy az EPIC csinálja. Legoptimálisabb ha a játék fejlesztője maga használja linux portra, teszteli protonnal a játékát ha már natív portra nem akar költeni. Még az is elfogadható, amikor a Valve maga optimalizálja a protont olyan játékokhoz ahol a fejlesztő ezzel nem foglalkozik. De az EPIC újta messzemenően szuboptimális. Lényegében parazita módjára élősködnek mások fejlesztésein, miközben 25 ezer dolláros támogatásuk nagyságrendileg marad el attól amit Valve tol a Proton folyamatos fejlesztésébe. 

EPIC kliens Windowson is egy fapados game letöltő a Steamhez képest. Big Picture, tényleg remekül kioptimalizált game streaming és még hosszan sorolhatnám... csupa olyan képesség ami miatt a Valve a konzolok kényelmét hozta el a PC-re, miközben a gamer PC erősebb hardver valamint a PC nyíltsága hozza saját előnyeit a konzol világgal szemben. Ha lenne időm játszani, biztosan Steamen keresztül használnám az EPIC játékait is, például a game streaming képesség miatt. És pont ezen okokból nem vagyok hajlandó vásárolni az EPIC-től. 

Az pedig valóban rejtély, hogy miért ennyire Windows only az EPIC játékbolja, miközben az UE linuxos portja folyamatos fejlesztés alatt áll. Az EPIC-nek ugyanúgy nem érdeke önszántából elköteleződnie az egyplatformosan a Windows mellett mint az összes többi online játékboltnak. Ez soha sem a Linuxos gamerek számáról szólt. Kiszolgáltatott helyzetet teremt a win-onlyság és bármikor kizárhatja a külsősöket a Microsoft. Akkor már késő kapkodni. Nem lepne meg, ha a nagy Microsoft love Linux mellett háttérben szépen fizetne a MS az EPIC-nek a win-only gaming propagálásáért. Azok a játékok is csak Windowsra érhetőek le az EPIC-nél amiknek már van natív Linux kiadása. Így még a portolás költsége sem indok. 

Vannak valamennyire érthető érvek például a Bethesdánál. A náluk sok címükhöz is használt gamebryo-ból lett carnation nevű szeméthegy game engine például csoda, hogy Windowson működik. Annak más rendszerre portolása valóban szinte teljes újraírással lenne egyenértékű. Bár az is igaz, hogy legrégebbi linuxos játékfejlesztő ID software addig hozott ki natív linux portokat, amíg fel nem vásárolta őket a Bethesda. Azóta win-only-ra váltott a már Bethesda részét képező ID. A Bethesda boltja egyébként még az EPIC-nél is vaczakabb fapados hulladék. 

Számomra két elfogadható játékbolt van. A Steam piacvezető prémium minősége és tulajdonosának Linux iránti elkötelezettsége miatt. Illetve a lengyel GOG, a DRM mentes stratégiája miatt. Mivel tudatos váráslóként meggondolom kiket támogatok a vásárlásaimmal, a választásom általában erre a kettő játékboltra esik. Ez esetemben ráadásul tényleg támogatás, mert játszani nincs igazán időm :) így game vásárlásaim áldásait más családtagok élvezik :D

Hát nem tudom:

- Az Unreal Engine-nek fejlesztői oldalról tök kényelmes a licencelése. Tudásához képest kb. ingyen van. (Nyilván ez piacszerzési stratégia, de ettől még a fejlesztőknek jó.)

- Mezitlábas fejlesztő is belenyúlhat az engine-be, javíthatja, optimalizálhatja (nekünk kellett, meg tudtuk csinálni gond nélkül). Próbáld ezt meg Unityvel.

- A Godot Engine-nek dobtak 250.000 USD-t idén: https://godotengine.org/article/godot-engine-was-awarded-epic-megagrant

Én nem játszom, ahhoz nem tudok hozzászólni, de amit én látok belőle, az távol áll a parazitaságtól...

Ismerjük a filantróp milliárdos archetípusát, akik titokban közben kislányokat erőszakol meg naponta. 

Vagy kíváncsi vagyok hogyan tudod pozitívan magyarázni azt a ténye, hogy az EPIC-nél még azoknak a játékoknak a linux verzióját sem kapod meg, amelyek egyébként léteznek? 

de mi koze van az unreal engine-nek az EPIC jatekboltjahoz? 

Komolyan kerdezem, mert szerintem kihagytam valamit, pedig ketszer atolvastam majdnem minden hozzaszolast. Keptelensegnek tartom (es persze nem is ugy van), hogy az engine-t fejleszto divizio fejlesztene a gameshop-jukat is es ugyanaz lenne az igazgato a kettonel.

Amugy is az egesz mar reg a Tencent kezeben van. Szoval a nev "EPIC Games" tokre felrevezeto. :D 

Belinkeltem a forrás arról, hogy Tim Sweeney akinek azt hiszem elég sok köze van az EPIC Gameshez és úgy az Unreal enginehez is 25 ezer dollárt utalt személyesen a Lutrisnak amolyan "megoldásként" a EPIC játékbolt Linuxos kompatibilitására. Erre írtam, hogy ez parazita mentalitás. 25 ezer dodo nevetségesen alacsony összeg. Közben egy másik játékboltban érdekelt cég, a Valve dollármilliókat rak a Protonba, és hatalmas eredményeket tud felmutatni a Proton / wine kompatibilitásban azóta. Mellette támogatja a natív Linux játékokat, van saját natív Linux kliense. Soroljam még. Ha Valve nem fejlesztené a Protont, akkor a Lutris sem tudná életre bírni az EPIC játékboltot és benne a win-only játékokat Linuxon. Abból a 25 ezer dodóbol sem oldanák meg. Ezért nem veszek semmit az EPIC-től az ingyenes akcióikon kívül. Valve Steamtől meg még drágábban is veszek inkább gamet. 

A másik, értetlenségemnek adtam hangot a cikk kapcsán, hogy miközben valóban fejlesztik az UE Linux és Mac portját, az annál sokkal kevesebb munkát igénylő EPIC játékbolt Linux portját leszarják. 

Az első kérdésemre a válaszod? Akár a másodikra, hogy vajon ugyanaz a divízió viszi e mindkettőt a tencent egisze alatt?

Értem, annyira utálom az Epic jatekboltot, hogy azért az ingyenjatekokat bezdebeled, hogy jathatsz a windowson velük nagyduzzogva.

Így azért elég demagóg hozzáállás a hozzászólásod. ;)

Én pl. csak linuxon játszom és csak steam-rol veszek játékot. Tehát én meg habozhatnek is, meg kialtozhatnek. :)

A régi alapítója unrealesek meg már rég leleptek. Akik maradtak azok még inkább élvezik a nagy lóvét. Nem ítélem el őket.

"Timothy Dean Sweeney (born 1970)[4] is an American video game programmer, conservationist and businessman, known as the founder and CEO of Epic Games, and the creator of the Unreal Engine, a game development platform."

https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Sweeney_(game_developer)

Légy erős, szinte soha nem játszom mert nincs rá időm. Az EPIC ingyen ajánlatait azért begyűjtöm mert megtehetem. Ezt hívják tudatos vásárlói mentalitásnak. :) 

Szerkesztve: 2020. 12. 04., p – 22:49

he combination of Unreal Engine’s real-time capabilities and the immersive LED screens enabled a creative flexibility previously unimaginable.

Az Oblivion filmről olvastam, hogy hasonlóan csinálták (nem emlékszem hogy említették volna a szoftveres oldalát a dolognak), nagy képernyőkkel vették körül a felépített égben lebegő bázist, és az eget odavetítették mögéjük valós időben. Nem zöld fal előtt és aztán utómunka, hanem konkrétan onnan jött a fény. Minden külső fény. Nekem ez volt az, ami megfogott benne, hogy nem bazi nagy lámpákkal világítottak,  hanem a képernyők együtt elég szórt fényt adtak, szóval amikor nappal volt, akkor bent lekapcsolták mondjuk a lámpákat és az ablakokon át jött be a kinti háttérmonitorok fénye. Mondjuk konkrétan direkt napfény nem volt, emlékeim szerint, vagy legalábbis nem tűnt fel.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Először meg kellene oldani azt, hogy legyen egy normális desktop linux distro, amivel nem kell szívni, hogy normálisan működjön.

Az összes distro, DE szenved a hülyeségektől.

Mi 4.22 óta tuti, hogy Vulkannal használjuk Linux desktopon, de lehet, hogy előtte is (már nem emlékszem). Szóval szerintem nem most újdonság a Vulkan támogatás.