ennyire rossz tenyleg itthon?

udv!

azon gondolkodom mostanaban, hogy az egyetemeken miert ilyen passzivak az oktatok? miert vannak megelegedve
azzal, hogy megtartjak azt a par orajukat/gyakorlatukat/etc/etc, de semmi _ujat_ nem visznek az egeszbe?

volt par projektotletem, es suket fulekre talalok egyetemi korokben, pedig szinte atvallaltam a szervezest.

mindenki azt mondja, hogy nem lehet, eselytelen, keptelenseg... pedig csak megprobalni kene. inkabb
megprobalnam, es elbuknek, mint ne probalnam meg csak azert, mert lehetetlen..

[direkt nem irtam konkretumokat, de a projektet elkezdtem, es majd kaptok infot itt a projektrol]

mar >3 eve az iparban dolgozok (beagyazott rendszerektol elkezdve multimedia),
kozben meg csinalom (elvileg nappalin) az egyetemet. ugy erzem,
hogy a soksok PhD -zni vagyo hallgato amit csinal, annak gyakorlati hasznal nulla,
megis egymast veregetik vallon hogy "te ocsem milyen kiraly vagy"...

be kell vallanom, hogy az elmult egy evben nagyot csalodtam az egesz oktatasi rendszerben. pedig en is szerettem volna
PhDzni a mostani utan...

de igy nem tudom.

Hozzászólások

udv a csonakban :(

amit talaltam, az, hogy egyreszt a diakok is passzivak. eltoltve egy evet hollandiaban latom (es tanaraim nagy banatara felvettem) azt a hozzaallast, hogy erdeklodunk, kerdezunk egy oran, ezt sehol nem tapasztaltam itthon. fizikus szak. masreszt a tanarok ebbe belefasulnak, es nincs is rajtuk semmi kenyszer, hajtas. es meg is tudom oket erteni, volt alkalmam egy orat tartani csillagaszoknak, alap programozasbol (de van itt egy kolega, talan olvassa ezt, aki az orat hivatalosan tarotta, tobbet tudna mondani): baromi nehez az erdeklodest felkelteni, holott letfontossagu dolgok hangzanak el..

es sokaig nem is lesz lehetosegunk, hogy ezen valtoztassunk, a problema melyen gyokerezik, az allami tamogatas jellegetol, akademian at, rengeteg minden miatt. amit en probaltam - es ezt azert irom, mert szerintem ez az egyetlen ut -, hogy sajat kezembe veszem a dolgokat, sajat projectek, irany kulfold, par ev kemeny melo, sajat ceg, sajat kutatasok, oktatas itthon, aztan talan jobb lesz. jo esellyel bebukom, de meg kell probalni.

A meglepő az, hogy egy-két évvel előtted a fizikus szakon még igenis szokás volt kérdezni. (Szerintem az utóbbi néhány év tanterv- és oktatási módszer-változtatásai is sokat ártottak.) Az is sokat változott, hogy az évfolyamok mennyire működnek együtt. Régebben még nem volt olyan jellegű verseny évfolyamon belül, hogy a hallgatók ne segítettek volna egymásnak, mert nem érdekük, vagy hogy ciki lett volna kérdezni, mert akkor a többiek látják, hogy még nem értetted meg. Most már sajnos egyre több szakon van ilyen.
Hogy mi történt, azt nem tudom. Lehet a baj a bolognai folyamattal (3 év múlva eldől, hogy ki mehet tovább), az oktatókkal (hogy nincsenek lelkes, fiatal oktatók, ld. lentebb), általános társadalmi érdektelenséggel (már nem a legjobbak mennek kutatószakra), vagy ki tudja mivel.
(Amit Apal lentebb leírt, hogy van olyan gimnázium, amelyik azzal hirdeti magát, hogy haar letudja a mt/fiz/kém-et, aztán lehet koncentrálni a fontos dolgokra (gondolom, pl. a háztartástan és a népitánc), az azért baj, mert azt mutatja, hogy erre van igény.)
Talán az is lehet a baj, hogy most nem nagyon látnak az emberek egy-egy olyan lelkes ismerettetjesztőt, mint régen Öveges prof. és Kulin voltak.

El kell menni a Csodák Palotájába! Ott mindíg talász egy-két lekes fiatal előadót.
Amúgy régen sem volt ez máshogy. A 80-as években a JATE-n pl. a fizikus szak tragédia volt. Ellenben a matematikus szakon príma előadók okítottak. (Tandori Károly, Lovász László, Hatvani László, Csörgő Sándor, Szendrey Ágnes.) Az ELTE-n még ennél is bőségesebb volt a felhozatal. Szóval minden egyetemen volt néhány jó szak, meg néhány gyengébb. Valószínűleg most is így lehet.

Bennem is sokszor felvetődik a kérdés: Biztos jó helyen vagyok én? Biztos ezt akarom? Tényleg ide akartam jönni? Azt érzem, hogy az egyetemi oktatás színvonala egyre rosszabb. Én azt hittem, hogy itt hú, milyen komoly dolgokat fogunk tanulni magas szinten... Áhhh. Egy-két előadás olyan, hogy elsírom magam. Elkezd arról beszélni az előadó, hogy "Ugye mindenki tudja mi az az n faktoriális?" És akkor fél órát erről beszél. Meg elkezdünk beszélni az oprendszerekről, alkalmazói programokról, de azt is olyan szinten, mint az óvodába. "Igen, az oprendszertől működik a számítógép! Ügyes vagy Pistike!" "Tehát akkor Wordbe úgy tudunk hasábot létrehozni, hogy X menüpont Y alpontjára kattintunk." Hát ez annyira LOOOOL, hogy el se tudom mondani. Főleg, mert ennek kapcsán kijelentette, hogy hülyék vagyunk, mert nem tudjukfejből, hogy melyik menüpontba találjuk a hasábolást. Hát vazz, itt eldobtam az agyam!!! Leülök elé, és 5 mp alatt megtalálom. És mindez PTI szakon.
Jah, és persze az egésznek a felvezetése, "Ugyebár vannak különböző szövegszerkesztők, vannak windows és linux alá, vannak egyszerűbbek és profi programok. Tudnátok felsorolni szövegszerkesztőket?" Hát tényleg mint az óvodában... Én már azt se tudtam, hogy süllyedjek el a padban. Persze mentek a bekiabálások: Notepad, Word. "Igen, hát a Word egy nagyon jó szövegszerkesztő, ún. WYSIWYG, ... , de ha akarnak ellenpéldát hallani, ott van az a csúnya VI, hát az aztán szörnyű, parancsokat kell beírni!" Na itt mentem ki az óráról, hogy azonnal felakasszam magam. Komolyan, programozott már az ilyen ember életébe???
Nem tudom, csak én ringattam magam álomvilágba, mikor azt hittem, hogy milyen jó lesz az egyetem? Ezekután többször megfordult a fejembe már, hogy otthagyom az egészet. És ez csak egy példa volt a sok közül, máskor is vannak ilyenek, nem is olyan ritkán.
Mikor jelentkeztem felsőoktatásra nem igazán tudtam eldönteni, hogy melyik vonalon akarok továbbmenni, a rendszergazdai/hálózati vagy a programozói... A programozás mellett döntöttem anno. De az az igazság, hogy sokkal jobban húz a szívem a rendszergazda/hálózat irányba... Bár erre lehet rátettek az ilyen helyzetek is. A probléma csak az, hogy ilyen képzés nincs... Van ugye a PTI meg a mérnök infó. Bár utóbbi közelebb áll a dolgokhoz.... Tényleg nem tudom mit csináljak. Elbizonytalanodtam. Csináljam ezt végig, menjek át mérnök infóra, vagy hagyjam ott az egész egyetemet, aztán koncentráljak a további cisco képzésekre, OKJ-s papírokra? Csak annyi a gond, hogy diploma nélkül nem igen lehet manapság érvényesülni...
--
Discover It - Have a lot of fun!

Te melyik egyetemre jársz?
Nálunk (PTI ugyancsak) a wörd-ekcel egy teljesen szabadon választható tárgy, nem kötelező felvenni (kb annyira tartják revelánsnak a szakhoz, mint a gyógynövényekkel foglalkozó tárgyat).

Szegeden még érdemi munka folyik, és az oktatók is elég magas szinten nyomják az anyagot (nekünk első félévben eddig: linux, ansi c, 8086 assembly, pentium4-ultrasparc3-i8051 architektúra, halmazok, logika, mátrixok, vektorok, határértékek, deriválás, integrálás). Mondjuk én is jó gimiből jöttem (ez már utalás párral lejjebb lévő hsz-re), töriből és magyarból penge vagyok, matekból meg rohadtul le vagyok maradva, ami nem szerencsés PTI-n. De legalább szeretem csinálni :)

---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!

En eppen tegnap kerdeztem eloadas utan (utolag kiderult hogy hulyeseget), de lathatolag a tanar lathatolag nagyon orult hogy valakit erdekel, elmondta az osszes projektet, ami a kerdesemhez kapcsolodik az egyetemen, meg minden. Beszelgettunk vagy 10 percig, pedig lehetett volna annyi a valasz is hogy "Nem, hulye vagy.". Szerintem a tanarok ugy gondoljak, hogy a diakok valtoztak, es mar kevesen vannak akit erdekel a dolog, sokan csak elbukdacsolnak.
Sajnos ezt en is osztom, nalunk sokan jottek ugy programozni, hogy szeretik a szamitogepet, szeretnek jatszani, hat akkor PTI.

Én a debrecenire járok... Nekünk is hasonló, amit leírtál, csak linux nincs :(, HLA van még pluszba meg XML, de emellett van egy összegyúrt óra (ami tavaly még külön volt), itt aztán az infótörténettől kezdve C programozáson át, hálózatokig, word-excel, mindenről volt szó.... Csak semmiről sem úgy, és olyan szinten, ahogy azt - szerintem - kellett volna. Na meg a másik: komolyan _egyetemen_, _pti_ szakon erről kell órát tartani??? Ez még az ECDL-nek is a legalja, pedig azzal is kitörölhetem a seggem.
C-ből se tanultunk semmit, csak a szintaktikát, meg olyan alap dolgokat, hogy számold meg, írasd ki, rendezd. Kész. Ami viszont nagyon tetszik - talán az egyetlen dolog - az assembly.
Nálunk középsuliba elég jó volt a matek oktatás, mégis a matek előadásokon úgy lesek, mint Rozi a moziban. És nekem (nekünk) még mindig jobb a helyzetünk, látszik egy két emberen, hogy egyáltalán nincs képbe.
Én infós szakközépből mentem, ahol nagyon jó volt az oktatás, tényleg magas szinvonalon, jó tanároktól, akiktől tényleg lehetett tanulni (a mai napig tanulok tőle :D) a Windows Server, Novell Server és Linux rejtelmeit, a hálózatokat mindenféle szemszögből cisco ccna és fwl-el vegyítve... Ez az én világom. Ezt akarom csinálni. Akkor miért választottam ezt? Hmmmm. Igazából mikor beadtam a jelentkezést, akkor is sokat gondolkoztam, hogy hova kellene. Aztán a prog mellett döntöttem. Márcsak azért is, mert attól még én mellette tudok csinálni még mindenféle papírokat és ha anyagilag úgy állok, akkor a CCNP-t is. Csakhogy ez a jelentkezés tavaly volt, nem idén februárba. És akkor fel is vettek, viszont maradtam a középsuliba ötödéven, halasztottam egy évet. A már fentebb írt dolgokba, és most a prog-ba is belekóstolva azt érzem, hogy nem pti-n van az én helyem. Tulajdonképpen még "semmit" nem tanultam az assembly-n kívül. Jó, a C szintaxisát, mostmár alap progikat tudok írni. Ezenkívül a matekot nyomatják 1000-rel. Bár ehhez az érzéshez biztos hozzájárulnak az ilyen "élmények" is.
Nem arról van szó, hogy nem érdekel a programozás, szeretem, érdekel, csak másképp képzeltem el. De az is lehet, hogy még csak az első félév nehézségei szólnak belőlem, aztán majd később lehet változik a helyzet. :)
--
Discover It - Have a lot of fun!

én meg azt tapasztalom, hogy a hallgatók nem igazán kérdeznek. Az óra eltelik valahogy, anyag leadva, de nem feltétlenü emészthető formában. Nekem legalábbis elég nehéz úgy megtartani egy órát, hogy elmondom, tutira jól -- egy kis részletét az anyagnak, amit könnyű kipróbálni --, és akkor csináljunk valamit. Jobb esetben be tudják írni a shell szkriptekhez, hogy "#!/bin/bash", pedig vagy 3 különböző órán elmondtam, és az összes példát így kezdtem.

Ha valaki mellett nem megyek el, akkor nem esik ki a padból, hogy jaj, valamit nem értek, megkérdezem, hanem szépen csöndben el van magában, és nem érti. Bezzeg ha 2 méteren belül vagyok, akkor egyből megkérdi.

Akinek meg megy ez az egész, azt valószínűleg nem is látom gyakorlaton, hiszen nem kötelező bejárni, és anélkül is sikerül a tárgya.

Ja és a legjobbaz egészben, hogy az első gyakot azzal kezdem, hogy tessék kérdezni, mert külömnben baj lesz - semmi hatással nincs rájuk. Én meg nem töröm ilyen szempontból magam, mivel felnőtt emberekről van szó, muszáj tudniuk, mit akarnak.

az, hogy nem kerdeznek, az elegge a diakok mentalitasa/mujasaga. epp, hogy a nyal nem csorog ki a szajabol olyan bamba, buta a tobbseg (persze tisztelet a kivetelnek, de ez sajnos csak par szazalek).

progkorre nem jartam be egy csakra se (gyanitom Te azt [is] tartasz), viszont Ada gyakon voltam
paron (VHDL tervezes fele huzok mostanaban, es a syntax nagy resze egyezik), es en mindig kerdeztem kto -tol, bar o nem vette rossz neven, sot. mindig ertelmes valaszokat kaptam, es beszelgetni is tudtunk.

Hat, tenyleg nagyon nem trivialis az itthoni helyzet. Az akademiai (inkabb akademiai, nem is explicite az oktatasi) rendszer az szerintem abszolut nem teszi lehetove, hogy az oktatok tenyleg erdekeltek legyenek. A szukebb kornyezetemben egy oktatonak/kutatonak ketfele statusa lehet itthon: a/ nyugdijas allas b/ abszolut bizonytalan allas [gyk: felevrol felevre hosszabbitot szerzodesek, epp' kulfoldon levo masik kollega penzebol fizetett allas es hasonloak]. A b/ esetben ezek pont eleg nyu"gre adnak okot, hogy emelett tenyleg nehez minosegi oktatast csinalniuk, az a/ esetben pedig csak hatra kell dolniuk es pont annyit fognak keresni minthogyha aktivan kutatnanak es/vagy jol oktatnanak. A ket eset koztt meg egyszeruen nincs atmenet. Emiatt nincs igazi verseny, a rangletran feljebb levo emberek egyre kevesebbet publikalnak mert nem erdekeltek; a lentebb levok (b) meg szivnak, nagy a letbizonytalansag, es szoszerint egyik naprol a masikra kirughatja'k es ki is rugjak o"ket, mert csak (leepitesek, stb). A nyugdijas allasuakat meg nem rughatjak ki, akkor sem a szart se csinalnak, mert valami hulye torveny miatt 2-3-4-sok evnyi beruket kene egyosszegben leperkalni vegkielegiteskent, amit meg az adott intezet egyszeruen nem tudna kifizetni. Tehat nincs meg az az egeszseges verseny, hogy az embereknek folyamatosan, de belathato idore (~ 3-4 evre) kell palyazgatni, tehat nem napi nyu"g hogy lesz-e holnap allas es igen, ha semmit nem csinal (legfokeppen kutat, de gondolom ezzel sok helyen parhuzamosan oktatni is kell valamennyit), akkor viszlat.

A diakokat meg hat igen, vagy erdekli valami vagy nem. Mostanaban tenyleg egyre tobb a kozonyos arc (tisztelet a kivetelnek, udv ha olvassatok :]); balu kollega fenti hozzaszolasara is valaszkent, o" is tapasztalta, en meg nagyobb meretekben (~6 felev, 2-3 ora per felev). Ugyan me'g kezdo vagyok es lelkes, de absz el tudom kepzelni, hogy par ev utan belefarad az illeto oktato, es mar nem lesz annyira lelkes. Es mindemelle' meg a okos ugyes gyerekeket is meg kene keresni... nehez ugy. A mostani kozepiskolai rendszert mar nem kovetem, de anno amikor vegeztem (~8 eve), azzal hirdette az adott gimnazium maga't hogy "ez egy olyan hely ahol az olyan felesleges targyakat mint mat/fiz/kem/... az elso 1-2 evben letudjuk hogy utana nagyobb reszesedese legyen a fontosabb targyaknak, mint a ...". Ha ez a "nezet" tenyleg altalanosan elterjed(t) mostanaban, akkor mar igencsak megcsappant erdeklodessel indulhatnak a diakok a real jellegu temak fele; mert ahogy golyataborban is hallottam egy-ket arctol hogy "azert jott fizikusnak mert a bufe-ruhatar szakra nem vettek fel".

Es igy ebben a rendszerben a magunkfajta kezdoknek nincs semmi eselye, mert vagy a/ benyalnak patkobelig (lasd ugye <<"te ocsem milyen kiraly vagy">> es tarsai), ez kitermeli azt a gremiumot, akik ha't, nem kifejezetten a tudasuk miatt kerultek pozicioba, na, ehhez valahogy nem akarok tartozni; vagy b/ permanens kulfold sokaig (es akkor az anyagi reszet is nezzuk; pl egy sima `visitor student/scientist` statusban, fokozat nelkul definite tobbet tudok felretenni, mint egy relative jol fizeto" IT allasban kapne'k otthon - es abbol ugye megelni is meg kell), c/ egyeb tuleles, mint amit balu kollega feljebb emlegetett d/ ipar, akkor meg a tudomany/kutatas resznek gyk reszeltek. Mindez fokozva az olyan cseppet sem biztato kijelentesekkel, amit az egyik prominens kormanytag nemregiben kijelentett (es bocs, keruljuk a politikat itt, tudom, de megiscsak elhangzott nyilvanosan), hogy erre az egeszre, mint "tudomany" nincs is szukseg, mert ugye a profit.

A.

A költségtérítés az, amit a lusták fizetnek, mert pl nem szereznek elég kreditet/félév vagy kicsúsznak a képzési időből, meg azok akiket nem az állam finanszíroz, pl másoddiploma, meg a kifejezetten fizetős szakok. Civilizált országban persze ezt is tandíjnak hívnák, mert a különbség csak annyi a most bevezetni kívánt bigyóhoz képest, hogy nem mindenki fizeti (ilyen is volt már, a Bokros-csomag után, de hamar elmúlt). Hogy az új szabályozás pontosan mi lesz, hát azt a fene tudja, állítólag az egyetemnek kell fizetni azt is.

Röviden: a finanszírozásnak két formája van: állami támogatásos, és költségtérítéses. A költésgtérítés fedezi az taníttatás költségét, ezt vagy az állam fizeti, vagy a hallgató. Az állami támogatás akkor ér, ha első diploma, és jó érettségi adott.

Erre jön rá az oktatási hozzájárulás (tandíj), amit mindnekinek kell fizetnie. Annak is, aki marha jó tanuló, és annak is, aki már 8 éve végzi a 3 évét. Ez nem jó, mert így a diploma nem csak a tudás, hanem az anyagi helyzet mércéje lesz. Ráadásul ennek az összegnek (évi 105 000 Ft) csak a fele a sulié, másik feléből az aktuális elvtárs új villája épül.

---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!

nem kapnak, de fizethetik az ösztöndíjukból (legalábbis ezt mondták: eddig értelmetlen volt az ösztöndíj, de most már van értelme: lehet belőle állni a tandíjat)

---------
"Ha igazat mondasz azt végig unják, ha feldíszíted azt jól meg dugják"
szerény blogom -- új címen!

igazabol a tandij egy nagyon jo dolog. lehet szurni a sok hulyegyereket.

diakhitelt mindenki kap. aki megerdemli, hogy legyen diplomaja, es nem csak ellebecol X evet (mint nalunk sokan), az vagy dolgozik mellette -> ki tudja fizetni, vagy nem dolgozik es tanul -> ki tudja fizetni (osztondijbol).

a tobbi meg ne jarjon egyetemre.

hat igen, ez a letbizonytalansag eleg erdekes. en ~1 evet toltottem az ELTE berkeiben mint alkalmazott, 3 honapos szerzodesekkel. volt, hogy csuszott a penz, volt hogy nem jott meg, elvileg most az oktoberit varom... igy december elejen lassan..

engem erdekelt volna a kutatas, ha megfizetik. itthon nem fizetik meg, marad az ipar.. azt tapasztalom, hogy sokkal jobban megfizetnek itthon, mint az egyetemen, ahol mindenki huzta a szajat, hogy egy x diplomas adjunktus/stb nem ker ennyit, meg volt, hogy egy fizikus prof visszajott minimalberre csak hogy itthon lehessen...

erre tudom mondani, hogy ez engem hol erdekel? ha nem tudok megelni, nem tudok felretenni.. lelkesedesbol sajnos nem lakok jol.

en most ugy tervezem, hogy remelhetoleg meg 3-4 ev van az egyetembol (nem surun jarok be 8 oras munka mellett), es utana irany kulfold, ipar. PhD? talan.. kutatni is szivesen mennek, de nem tudom ott mennyiben masabb a helyzet...

ha nem tudok megelni, nem tudok felretenni.. lelkesedesbol sajnos nem lakok jol.
hja, pont ez a szopas. nem azt mondom hogy luxus, de hogy normalis korulmenyek kozott meg lehessen elni (ideertve termeszetesen/elsosorban hogy kiba hiteleket se kelljen felvenni), az sem trivialis. es mindez megfejelve a bizonytalansaggal...

akkor meg minek erőltessem meg magam
lasd lejjebb komment: sajna odakint is csak az itteni eredmenyeid alapjan tudnak valogatni. tehat valami kell, es ahhoz eroltetni is kell. vagy persze az egyeb opciok (seggnyalas, ipar, alternatvi tuleles, de valahogy egyik sem a kutatofajtanak valo).

Teljesen ugyanezek az okok miatt hagytam ott a foiskolai tanari palyamat par eve... latom nem valtozott semmi.

---
pontscho / fresh!mindworkz

ki kell vandorolni
szemelyes preferenciaim alapjan DK-Azsia-t ajanlom:)

ha el akarod baszni az idodet, akkor Thaifoldet ajanlom, ha meg ertelmeset akarsz csinalni, akkor Singapore-t.

hogyan működik ez.
phd es/vagy predoc osztondijak (predoc-nak hivjak azt mikor nem phd-zni mesz, hanem a phd-dat mas intezmenyben csinalod, es oda kvazi csak ugy kimesz kutatgatni mert az jo). de ehhez jokisfiunak kell lenni (azaz sok cikk, cikk, tdk, jegyek; ebben a sorrendben, ami szamit). es persze egyeb skill-ek. pl tudsz programozni es ismered a linuxot :]

Huhh. Kivándorlás témával kapcsolatban az utóbbi hetekben előkívánkozik belőlem pár gondolat.

Alaptézisek és megfigyelések:
- Aki a gimiben jó csaj volt, az 40 évesen is az,
- aki kissrácként szar arc volt, most is az,
- meg a kutyából sem lesz szalonna.

És akkor hajrá:
- Akibe bele lehet rúgni, abba mindenhol belerúgnak,
- de aki itthon tud érvényesülni, az mindenhol tud,
- aki itthon a társadalom legalja, az külföldön is az,
- aki 10 millióból nem talál magának társaságot, az 6 milliárdból sem fog,
- aki itthon ingyenélő, kint sem fogja magát megerőltetni.

Valamint:
A hozzáértés nem földrajzi koordináták kérdése. A stressz és az érte kapott pénz már igen. Én csak egyet remélek: aki kimegy külföldre (lehet, hogy én is), egyszer valamikor hazajön, és a kint felszedett tudásával és tapasztalatával segít idehaza jobb körülmények teremteni.

alaptéziseiden jót mosolyogtam. Még "csak" 36 vagyok. :) Ugyanakkor a gimis érettségi találkozón meg kellett állapítani, hogy egy-két nem túl jó csajból bomba NŐ lett :)

Külföld: végiggondoltam. A gimis osztálytársaim akik kimentek. SENKI nem jött haza. Európában maradtak, de SENKI nem jött meg. Férjeik, feleségeik magyarok szintén, gimis vagy egyetemi szerelmek ... megtalálták számításaikat .. vagy nehéz lenne nekik visszaintegrálódni? nem tudom...

AMi még meglepő tapasztalat volt életem során, hogy a multi cég jó pár mérnököt, közgazdászt kiküldött ISP-nek. Anya és leányvállalataihoz. 2 év ISP-ség után hazajöttek és nem találták helyüket és a cég sem tudott mit kezedeni velük. ÍGy továbbálltak. Bár legalább az ő szellemi tőkéjük az országunkba jött vissza csak más cég profitál belőle.

Szerkesztve: 2020. 12. 02., sze - 14:13

Hogy ez miért került ki "legutóbbi blogbejegyzések" lista tetejére 2020.12.02-án?

Off: jó látni a kontrasztot h. régen még te is emberibb voltál..

Szerkesztve: 2020. 12. 02., sze - 14:20

Tanulságos. A silányodás folyamata már itt elkezdődött és ez ellen se tett senki semmit. NagyZ meg inkább elhúzott Svájcba gazdasági bevándorlónak, és puff, így lettek a még nem Facebook-on nevelkedett babzsákfejlesztők első generációi.

Egyetemen tananyagot megértés nélkül beseggelő, órákat kérdés nélkül végigücsörgő, későbbi munkahelyen StackOverflow-ról copy-paste-elgető mérnöki diplomával rendelkező, legkisebb ellenállás felé tendáló, kényelmes seggű, magát full-stacknek és agilisnek képzelő fősodratú koffein-kód biokonverter.