Budapest & morajlás

Éppen kint vontam az udvarban és feltűnt valami.

Síri csend. Ahogy a szülőfalumban volt esténként. Semmi morajló távoli aszfaltzaj. És ez jó érzéssel töltött el.
Ha városban élsz, állj ki az erkélyre, hajolj ki az ablakon és élvezd az esti csendet!

Hozzászólások

Csak egy közepesen komoly világvége kellett hozzá :) .

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

A zemberek környezettudatosan letették a zautót. Vigyáznak a városod levegőjére.

Azt fogta rám, hogy gonosz vagyok. Pedig nem is.

A 7. kerületben BÜDÖS VAN.

Csendes büdös. ;)

Nagyon elvezem, csak nagyon szomoru, hogy ez sem fog igy maradni.

Igazad van de csakis és kizárólag akkor ha van vonat vagy HÉV. Az autós Budapestre járkálást felejtse el aki azt hiszi hogy majd Pest megyéből bemászkálgat kocsival. Végtelen sok pénz, idő, és energiapazarlás. Én egy évig bírtam. #neveragain. (30 ezret raktam bele január óta és még nincs november vége)

Vagy ha már vidék akkor tényleg vidék és Budapest csak alkalomszerűen.

Rosszabb, mint a veszekedő kiccsalád műsorát élvezni a villamoson, vagy a rádiót bömböltető tetűét, vagy amikor a nyilván ingyen utazó csöves szagauráján belülre kerülsz? Sajnos nem minden iroda a Népliget vagy valamelyik pályaudvar mellé épült.

A volánbuszos sofőr talán ledobja a fentebb említett retkeket, a kalauz nem fogja, csak odébb áll, a BKV sofőr meg már rég feladta, mert a városban ezek csak úgy nőnek, mint a gomba.

Vannak néha. Ingerküszöbtől függ, hogy mi az a néha. Talán a legrosszabbak egyike a 4/6os villamos és az 1-es, attól rosszabb csak az éjszakai buszokon van. Én vagy 10 évig BKV-ztam, komoly hányingerem vagy egyéb veszteségem nem származott belőle, de pár alapszabályt be kell tartani (pl. hogy nem ülsz le a retkes ülésre, meg ismerni kell a hajléktalan-elkerülő algoritmusokat).

nem ülsz le a retkes ülésre

FTFY. :)

Amúgy kicsit túl van reagálva ez a BKV dolog, néhány kolbászból van a kerítés országhoz képest a miénk kifejezetten színvonalas. Tisztaság szempontjából is, meg úgy általában az infrastruktúra. Amúgy meg azt a pár percet ki lehet bírni állva is, ezen ne múljon már. :)

Néhány kedvenc külföldi:

  • A bérlet RFID kártyán van, amit a 600 ezres lakosságú városban 5 ponton lehetett csak vásárolni (mármint a bérlet árán felül). A reptéren nem volt ilyen pont.
  • A bérlet egy mágneskártyás papírfecni, amire pénzt kell tölteni, és ezt vonogatja. Ha túlhasználod, akkor nem enged ki az állomásról a kapu, viszont kártyás fizetés csak kint van a rendes automatánál, bent (a tartozásosnál) nincs. Ha nincs nálad apró (papírpénz sem játszik), akkor kéregetsz, amíg valaki nem ad.
  • Bérlet feltöltése csak 48 órán belül íródik jóvá.
  • Egyszer kisiklott a metró, az emberek 3-4 órát álltak a peronon úgy. Akkora volt a tömeg, hogy amikor lement valaki a mozgólépcsőn, akkor valakit felnyomtak a felfelé lépcsőn. Néhányan beestek a sínek közé, mert nem fértek el. Pótlóbusz nincs. Másik noval a közelben nincs.
  • Nincs térerő a metróban.

Na, szóval egész fasza a BKK. :D

"nem egészséges otthon dolgozni" ... főleg hogy semmi mankód nincs, mire vigyázz.

Például ezt tudtad? https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99900050.eum 4. §
Otthon tuti senki nem hívná rá fel a figyelmedet, kivéve ha a munkaadód a még nem létező távmunkázás törvényi szabályozása szerint köteles lenne ezekre is ügyelni.

Tehát a távmunka nem csak arról szól, hogy hazaküldenek dolgozni, hanem hogy felkészítenek és elősegítik az egészséges munkavégzés általad/segítséggel való megvalósítását, az egészséges munkakörnyezet kialakítását, stb.
Na ezekre kell a távmunkát szabályozó törvény, ami még sehol sincs.

Én is nagyon élveztem a csendet az esti sétám alatt... Oh wait!

Nekem a rohadt repülők hiánya tetszik. Tavaly nyáron csúcsidőben (este 9) 4.5 percenként ment felettem. Most gyakorlatilag egy se.

Persze, az 5G-vel kapcsolatos aggályaiknak már nem adsz hangot, csak akkor érdekelnek a meteorológusok, amikor a kényelem illúzióját megteremtő, a gazdaság és a környezetszennyezés csúcsra járatása és annak fő szimbólumai (mint pl. a céltalan röpködés) sérülnek.

Nem holmi meteorológiai adatokért reptettek többszáz tonnás fémeket, hanem fordítva történt a dolog: a polgári légiforgalomban közlekedő gépek gyűjtöttek rengeteg adatot a légkörről, amit másképp nem igazán lehet begyűjteni. Ezek az adatok most hiányoznak a modellek bemenetéről.

Az a világ élhetetlen™. A nagyszülőknek nem volt 4G mobilnetjük, okostelefonjuk, nem tudtak a puszta közepéről SSH-zni, nem tudtak 80 holland sajt közül választani az Auchan sajtpultján és legjobb esetben is csak egy Ladával tudtak elmenni A pontból B pontba. Zeller Mérnök Úr mindent azonnal akar, mindenből a legmodernebb, legnyugatibb opciót, mindent a legpontosabban szeretne megtudni, mert őneki ez 2020-ban™ jár™.

Igen, 2020-ban az emberek jelentős, mondhatni döntő többsége nem kurblis telefon szinten akarok kommunikálni. Igen, vannak boomerek, meg technikai analfabéták, meg ludditták, meg hozzád hasonlóak, akik igen, de a többség az nem ilyen. És nem, nem a reklámok meg a szerinted fölösleges fejlesztések miatt, hanem azért, mert felismerték, hogy kifejezetten jó dolog.

Éltem abban a korban, és sok dolog van, amit sajnálok, hogy elmúlt, de speciel a postán sorakozást azért, hogy munkaidőben talán fel tudjam hívni anyámat a munkahelyén (kézi kapcsolású világ volt), vagy épp a Lada és más akkori járműveket (volt a családban Skoda S100 meg 1200-as Lada - mindkettőt vezettem), na azt köszönöm, de nem kérem vissza. Mint ahogy azt sem, hogy Bp.-Pécs relációban gyorsabb volt a dat kazettára mentett telepítőkészletet a Déliben a pécsi gyors mozdonyvezetőjére bízni, azzal, hogy Pécsett várni fogja azt X.Y., mint a rendelkezésre álló 64kbit/s-os vonalon átszuszakolni. De ugyanígy nem sírom vissza a közüzemi díjak sárga csekkes vagy épp díjbeszedő néninek/bácsinak készpénzben történő kifizetését... Soroljam még? Milyen jó is volt anno a hivatalból torzított, a szomszédos területeken véletlenül sem átfedő (vagy ha igen, akkor eltérő léptékű) lepedőnyi térképekkel tájékozódni, vagy minden információért, ami nem volt a polcokon lévő könyvekben megtalálható, a könyvtárba zarándokolni, és akár órákat tölteni azzal, hogy megtalálja az ember azt, amire kíváncsi volt...

 

Igen, vannak boomerek

Akik, nem mellesleg, felépítették ezt az országot az elmúlt 70 évben és a segged alá tolták azt a kényelmet, amiben most élvezkedsz, és akik egyébként ma is vígan elvannak okostelefonok és félóránként induló pöfögtető repülőjáratok által begyűjtögetett meteorológiai adatok nélkül.

meg technikai analfabéták

Akik, a látszat ellenére, legfőképp abból a 6 millió okostelefont használó smart-polgári körből kerülnek ki, akik veled ellentétben a telefonjuk képességeinek kb. 10%-át használják ki és valójában nem is lenne szükségük okostelefonra. Sőt mindenki jobban járna, ha nem lenne nekik.

meg ludditták

Ők hol vannak? Mert én még eggyel se találkoztam.

akik igen, de a többség az nem ilyen

A többség™ nem kezel Excelben 600 000 soros táblákat. A többség™ nem SSH-zik a puszta közepéről. A többség™ nem él 0-24 menedzser módban és akar mindig minden információt azonnal (bár a reklámok erre nevelik őket). A többség™ nem akar 80 sajt közül választani az Auchan sajtpultjában, mert mind kibaszott drága, beéri a leakciózott trappista sajttal. A többség™ nem akar egy konyhai beszélgetésben is állandóan felülkerekedni a másikon úgy, hogy közben az okostelefonján a Wikipédiáról szedi össze az információkat, csakhogy okosabb™, életképesebb™ színben tűnjön fel a kollégái előtt. A többségnek™ nincs különösebb baja a magyar termékekkel és úgy általában a kisemberekkel. Ez inkább te vagy, kedves Zeller Mérnök Úr. Te vagy, aki a többség nevében beszél úgy, hogy valójában kisebbségben van. Mind az igényeivel, mind az egójával, mind a tech-kényelembuzi hozzáállásával, mind a mindig mindent azonnal akarásával. Ezek után nem világos, miért nem vagy képes tiszteletben tartani engem, mint a többségtől egy picit másképp eltérő gondolkodásút.

speciel a postán sorakozást azért, hogy munkaidőben talán fel tudjam hívni anyámat a munkahelyén (kézi kapcsolású világ volt), vagy épp a Lada és más akkori járműveket (volt a családban Skoda S100 meg 1200-as Lada - mindkettőt vezettem), na azt köszönöm, de nem kérem vissza

Köszönöm, én se kérem vissza. De ettől függetlenül nem tekintek élhetetlennek egy ilyen világot és nem kapálóznék a kényelmemért, ahogy te szoktál a hozzászólásaidban, ha valaki visszahozná ezt a világot.

Mint ahogy azt sem, hogy Bp.-Pécs relációban gyorsabb volt a dat kazettára mentett telepítőkészletet a Déliben a pécsi gyors mozdonyvezetőjére bízni, azzal, hogy Pécsett várni fogja azt X.Y., mint a rendelkezésre álló 64kbit/s-os vonalon átszuszakolni.

Vannak települések, ahol még mindig nagyjából ennyi az elérhető sávszélesség, mobilneten, mert vezetékes nincs. Az 5G, a WiFi6 és egyéb szükségtelen szemfényvesztések bevezetésének állandó promotálása és helyeslése előtt néha gondolj azokra, akiknek még mindig nem jutott normális 4G vagy 3G. Előbb a meglévőt kell tökéletesre fejleszteni, aztán lecserélni egy újra.

De ugyanígy nem sírom vissza a közüzemi díjak sárga csekkes vagy épp díjbeszedő néninek/bácsinak készpénzben történő kifizetését...

Képzeld, én sem sírom vissza. Minden számlabefizetésem elektronikus úton megy. Ugyanakkor emlékeztetnélek, hogy az általad oly sokszor emlegetett és (hamisan) megszemélyesített többség™ még mindig sárga csekken fizeti be a díjakat.

vagy minden információért, ami nem volt a polcokon lévő könyvekben megtalálható a könyvtárba zarándokolni

Ahol amúgy jóval hitelesebb információkat találtál, mint ma az Internet első lapra SEO-zott marketing-bullshit és álhír-bugyraiban. Tisztelet a kivételnek, természetesen.

"A többség™ nem akar 80 sajt közül választani az Auchan sajtpultjában, mert mind kibaszott drága, beéri a leakciózott trappista sajttal."
 

LOL. Akciós cébéás lengyel trappistának nevezett tejipari termék: 2599ft/kg. Ennyiért Auchan-ban értelmes sajtot veszek, nem gumiszerű sz@rt.

"A többség™ nem akar egy konyhai beszélgetésben is állandóan felülkerekedni a másikon úgy, hogy közben az okostelefonján a Wikipédiáról szedi össze az információkat, csakhogy okosabb™, életképesebb™ színben tűnjön fel a kollégái előtt."

Rád például nagyon rádférne, hátha megmaradna valami abból, amit olvasol...

"egy picit másképp eltérő gondolkodásút." - Egy picit? Röhög a vakbelem...

Akciós cébéás lengyel trappistának nevezett tejipari termék: 2599ft/kg.

És ezt te tudod, tehát betetted a lábad egy CBA-ba. Na, látod, itt cseszted el, te vagy a hibás. :)

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

"könyvtárba zarándokolni" --> és a provokatív üzengetés helyett találkozni, beszélgetni ismerősökkel.
A jövő egyik nagy kihívása az elhidegülés leküzdése lesz. Beleértve a társkeresést is. Nem feltétlen praktikus irány a pornhub kukkolásával pótolni a társas kapcsolatot.

Analfabétizmusról annyit, hogy egyre erőteljesebben butulunk, hagyatkozunk az okostelefonra, stb. Magamról is érzem.
Aztán ha bármi katasztrófa miatt gond lenne a villannyal, még a WC-t sem tudod lehúzni --> 3 nap és indul a fertőzés. Ennyit a korszerű világunkról. Kényelmes, de sérülékeny.

Amolyan Misi mókus és örökké termő fa érzésem van néha.
Hozzáteszem, én is szeretem a technikát, a kényelmet. Tehát valójában én is a helytelen oldalon állok.
Amit a technika kényelmébe süppedve sokan hüledezve figyelünk (én is), de lehetséges hogy boldogabb élete van, mint sok embertársunknak: https://www.youtube.com/watch?v=U7EFV5pl2PQ
Miközben tuti sokkal kevésbé járul hozzá a bolygónk unikáink elől való kizsigereléséhez.

LoL @ "könyvtárba zarándokolni" idézet, aztán az online könyvtárból linkelt "szakirodalom" :) [azzal együtt, hogy egyetértek, hogy túlságosan magától értetődőnek veszünk dolgokat, de ez így akkor is egy szép kombó]

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Könyvtárban nem illendő beszélgetni. Az eszközöket lehet jól használni - ezt kell megtanulni, semmi mást. Az elbutulás, pontosabban az online információforrásokra hagyatkozást én is látom - de próbálom úgy használni, hogy ami fontos, azt megjegyzem, nem csak azt tudom róla, hogy "gugliban/wikipedia-n/valahol megvan".

A villamosenergia-szolgáltatás teljes kiesése nem csak a wc-lehúzásban okozna gondot, illetve nem elsődlegesen ott: víz en bloc nem lenne (szivattyúk elektromos meghajtással mennek), gáz sem lenne, mert ott meg a kompresszorok mennek villannyal... nem véletlenül stratégiai fontosságú a működése és a rendelkezésre állása.

A technikát és az online világot okosan használva és fogyasztva is lehet élni, ez a lényeg.

A technikát és az online világot okosan használva és fogyasztva is lehet élni, ez a lényeg.

A lényeg nem ez, hanem az az ellentmondás, hogy nem vehetnél olcsón (értsd: nem 1+ milliós áron) okostelefont, ha a folyamatosan elbutuló és kütyükre ráfüggő e-birka réteg nem vásárolgatna folyamatosan új okostelefont.

Az, hogy te ésszel használod az okostelefonod és 90%-ig kihasználod a képességeit, nem érv amellett, hogy tömegcikk legyen, és amellett sem, hogy 10-ből 9 millió ember ne inkább hagyományos mobiltelefonon kommunikáljon, jóval minőségibben és emberibben, mint az okostelefonról facebook-snapchat-whatsapp-viber-újrafeltaláltkerék1-újrafeltaláltkerék2... csetelgetők-kommentelgetők.

És egyúttal egy kirándulástipp: hétköznap Piliscsabáig megy (hétvégén 15 perc várakozással átszállhatsz Újpest vagy Aquincum állomáson a Nyugati-Esztergom vonatra).
Piliscsaba vasútállomásnál fel a hegyre és ott a Dévényi Antal kilátó, népi nevén a dzsenga. Nem nagy távolság, ellenben kellemes tüdőedző séta.

Pár évvel ezelőttig volt, (Felsőrákos) meglehetősen sok gép szállt el felettünk, Nagyjából ha a ferihegyi kifutópályára a térképen rátettem egy vonalzót, akkor egyenes vonalban nagyjából irányban vagyunk. Aztán valahol valaki kiverte a balhét és most kevesebb a repülőgép, cserébe a zuglóiak panaszkodnak sokat. Nem teljesen értem, mert a mi területünk sokkal ritkábban lakott, viszont örülök neki :)

Pont tegnap este gondolkodtam azon, hogy kiposztolom, hogy bassza már meg mindenki, aki nem tud otthon maradni a valagán és jön szembe, amikor kutyát sétáltatok, pedig nincs is náluk kutya. Az első néhány nap annyira jó volt, hogy ha embert láttam, tudtam, hogy nagyon nagy ívben kerülni kell, most már találgathatok a nagyon nagy így és a 1.5 méter között :(

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Azt olvastad, hogy állítólag a kutyasétáltatás növeli a Covid fertőzés kockázatát? A rohadt dögök miatt terjed a vírus!!!4!!4!!444! Közel mennek egymáshoz, szagolgatják egymás seggét, és még maszk sincs rajtuk! Ráadásul még sétálási kivételt is kaptak! Extrawurstot, pedig ők a legveszélyesebbek!!!44!4!!4!!! Igazságtalan!

Hát ez az, meg az enyém ráadásul valami libernyák dög is, mert akkor is menni akart éjfélkor sétálni, amikor még nem kaptak kivételt!!!!4!!!4! Biztos az egyik bokor alatt ott várta az ürgebőrbe soros, hogy átadja az új terv ráeső részét!!!!négy!

BlackY

"Gyakran hasznos ugyanis, ha számlálni tudjuk, hányszor futott le már egy végtelenciklus." (haroldking)

Minden percet elvezem az esti csendnek, bar nem budapest, hanem agglomeracio, de borzaszto a zaj ejjel nappal. Most ez igy a legjobb igy kellene maradnia.

A besurranó tolvajok is kedvelik az este 8 után üres utcákat.

Szerkesztve: 2020. 11. 20., p - 11:38

"Most tél van és csend és  és halál. "

“Luck Is What Happens When Preparation Meets Opportunity" - Seneca

Pontosan.

Esténként még a gyorsulgató hülyegyerekek sincsenek.

Kellene egy kutya, hogy legyen ok kimászkálni. :D

Szerkesztve: 2020. 11. 20., p - 16:51

Lám, a történelem bebizonyította, hogy igenis működhet a gazdaság állandó autóforgalom és éjszakai élet nélkül, és hogy szigorúbbnál szigorúbb korlátozásokat be lehet vezetni anélkül, hogy a nép fellázadna. A koronavírus miatt bevezetett korlátozásokhoz képest eltörpülnek azok a dolgok, melyeket már évtizedek óta meg kellett volna lépni.

  • A városi autóforgalom korlátozása, a személyautók kitiltása a belvárosból
  • A lakóövezetben működő éjszakai szórakozóhelyek bezáratása
  • Az otthonról is végezhető munkák áthelyezése otthonra
  • A nyerészkedő, profithajhász élelmiszermultik éjjel-nappali nyitvatartásának korlátozása
  • A Budapest felett röpködő replülők elirányítása, illetve a járatok számának korlátozása, környezetvédelmi okokból
  • A lakóövezetben működő éjszakai szórakozóhelyek bezáratása

Megértem, ha te nem szeretsz szórakozóhelyekre járni, de akkor mégis hova tegyék őket? (Az nem opció, hogy bezárunk mindent. Nem baszogatjuk a másikat, csak mert nem ugyanaz a kettőtök hobbija.) Buszozzon ki mindenki Soroksárra, ahelyett, hogy sétálna 500 métert?

Szeretek szórakozóhelyekre járni, de vannak határok.

A szórakozóhelyeket nyitvatartási időben úgy kell szabályozni, hogy alapvetően a munka világába beilleszkedők szórakozását biztosítsák és ne elveszett, céltalan életet élő, drogos, alkoholista, cigizgető, füvezgető, ingyenélő generációkat neveljenek ki, akik nappal alszanak és éjszaka "élnek", apuci pénzén.

Buszozzon ki mindenki Soroksárra, ahelyett, hogy sétálna 500 métert?

Igen, buszozzon.

Sőt ha annyira az éjszakai szórakozást kell megvalósítani, akkor legyenek külön bulinegyedek, vagy "piros lámpás zónák", amiket zajvédőfallal és külön beléptetőrendszerrel különítenek el a lakóövezetektől.

"A városi autóforgalom korlátozása, a személyautók kitiltása a belvárosból" ...

Szintén mennyivel élhetőbb lenne az utca, ha a jelenlegi utcaképből kiradírozhatóak lennének az fixen ott legeltetett autók.
Ehhez például kapualjanként egy-egy félreálló kellene, ahol 20 percnél hosszabban várakozni tilos (ki- és bepakolás), a többi pedig a közelben levő föld alatti parkoló vagy parkolóházban oldható meg.
Sajnos az utóbbi 60 évben folyamatosan ránk tört "autót a családnak" berobbanó ütemével ez a probléma kezdetben nem látszott, mára viszont a belvárosi utcaképet igencsak rombolja, ellenben egycsapásra nem lehet megoldani.

Svájcban tapasztaltam azt, hogy a helyieknek szintén a mélygarázshasználat volt a szabály. A társasház előtti vendégparkoló az odalátogató vendégnek volt fenntartva.
Mondjuk ott azért félelmetes volt a gondolat, hogy mi van akkor ha a társasházhoz tartozó vendégparkolóban este nincs hely. Átállhatok a másik társasház vendégparkolójába, vagy megszólnak?
 

Nem lehet mindenhova mélygarázst építeni sajnos, különben pár műemléképület összedőlne, meg egyebek.

A UK-ben a '60-as évektől tudatosan tervezték nagy autós forgalomra az utakat. Szokatlan is egy kicsit az európai utakhoz képest néhány kereszteződés és a legtöbb körforgalom.

A belvárosban meg el kéne végre dönteni, hogy mi a cél: turizmus, állandó lakások vagy irodák/hivatalok. Mert ezek együtt nem működnek és amíg együtt van mind, addig mindenki csak nyavajogni fog.

Svájcban a ház alatt a ház pincéje található, lakásonként zárható tárolóval.
A mélygarázs a két társasház közötti füves rész alatt van. Az utcáról pedig a lehajtó.

Érdekes a semleges svájc mélygarázs födémje is. Légópincének alkalmassá van minősítve a mélygarázs.

Egyébként Budapesten is található utca alatt gépkocsitároló. De nem terjedt el, mert a helybéli nem fogja megvásárolni az ingyenes utcai helyetti föld alá betonozott parkolóhelyet. Majd talán akkor, ha drágább lesz az utcai parkolási díj neki is, mint a föld alatti gépkocsi tárolás.

  • A városi autóforgalom korlátozása, a személyautók kitiltása a belvárosból

Először ki kéne tenni a hivatalokat onnan.

  • A lakóövezetben működő éjszakai szórakozóhelyek bezáratása

Meg a turistaövezetben lévő lakások bezárása. :) 

  • Az otthonról is végezhető munkák áthelyezése otthonra
  • A nyerészkedő, profithajhász élelmiszermultik éjjel-nappali nyitvatartásának korlátozása

Ugyan miért? Kereslet-kínálat. Máshol is lehet vásárolni. 

  • A Budapest felett röpködő replülők elirányítása, illetve a járatok számának korlátozása, környezetvédelmi okokból

Körberepülik északról és délről, a legtöbb gép nyugatról jön, Ferihegy meg délkeletre van a központtól.

ha ennyire zavar, akkor koltozz barlangba.

nekem jo volt este beulni a haverokkal 1-2 sorre, beszelgetni, stb.
nyaron meg 11 korul is jo ido volt, kinn ultunk egy parkban, nehany uveg borral, amit helyben vettunk.
es mikor zarjanak be a boltok? pl tok jo kora reggel az 5-os vonat elott bedobni valami frissensultet a sparbol
bar itthon is vannak szep helyek, de repulovel konnyen el lehet jutni tavoli orszagokba, erdekes embereket/kulturakat megismerni, szelesiti a latasmodot, neked is ajanlom! :D
apropo, az ugye megvan hogy egy a320neo-nak 2.5L/fo/100km a fogyasztasa (es akkor a 20T cargot nem is szamoltam)? (nyilvan lehet mondani hogy azt ottfenn pofekeli el, es hu-ha). a te autod fogyasztasa mennyi ha egyedul ulsz benne? :)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Van egy jobb ötletem.

Költözz te barlangba!

Aztán rendezzétek be ösztönlény-tivornya helynek és onnan tényleg nem zavartok senkit.

repulovel konnyen el lehet jutni tavoli orszagokba, erdekes embereket/kulturakat megismerni, szelesiti a latasmodot, neked is ajanlom! :D

Látom, mennyire kiszélesítette, hogy egyből barlangba küldöd azt, aki egy józanabb, nyugodtabb társadalomban szeretne élni. Ahelyett, hogy esetleg elfogadnád, vagy megértenéd.

a te autod fogyasztasa mennyi ha egyedul ulsz benne? :)

Nincs autóm. Továbbá felettébb vicces, amikor a repülőgépek bárminél is hatékonyabb fogyasztásával érvelsz a csúcsra járatott röpködés mellett. Merthogy nem a repülés ellen beszéltem, hanem az ész nélküli, túl sok röpködés (ami COVID-19 előtt volt) ellen.

Mindenki céllal repked. Néha nyaralás, néha üzleti út, néha családlátogatás miatt és akik most nem tudnak így tenni, miközben még a sok álszent sötétzöld lobbitevékenységéről is beszámol a sajtó, azok kurvára be vannak rágva.

Továbbá például egy Budapest-München 7 óra vonattal... soknak tűnik, de végigmatekozva a reptérre 2 órával előtte érj ki, érkezéskor a poggyászkiadási időt megvárva, stb. akkor nem is annyira hosszú a vonatút.
Némi vasútfejlesztéssel, ahogy a németeknél a VDE8 lett, egy hasonló táv (Berlin Hbf-München) vonattal 5 óra. Ennél már abszolut nem érdemes reptéren várakozni.
A vonat pedig sokkal környezetbarátabb a repüléshez képest.

Az mit szóljon, akinél nem morajlik, de van egy sertéshizlalda a falu szélén? :)