A RIAA letiltatta YouTube-DL repóját a GitHub-on

Az amerikai lemezkiadókat tömörítő Recording Industry Association of America, Inc. (RIAA) küldött a GitHub-nak (azaz a Microsoftnak) egy felszólítást a Digital Millennium Copyright Act (DMCA) törvényre hivatkozva, hogy tiltsa le a népszerű YouTube-DL nevű program repóját, amivel videókat lehetett letölteni különféle videómegosztó oldalakról, köztük a YouTube-ról is. A GitHub engedelmeskedett felszólításnak, így elérhetetlenné vált az eredeti repository és a forkjai is.

A RIAA két okoz jelölt meg, ahol a jogsértés történt:

(i) circumvent the technological protection measures used by authorized streaming services such as YouTube

azaz a YouTube-ot egy "zárt" rendszernek tekinti, amit a YouTube-DL "feltört", mintha egy DVD lemez másolásvédelmét törte volna fel a program.

A másik ok pedig:

(ii) reproduce and distribute music videos and sound recordings owned by our member companies without authorization for such use.

tehát, hogy a programmal lemásoltak és terjesztettek jogvédett tartalmat, azonban erre nem hoz fel konkrét példát.

Szóval eléggé kézlegyintéses okokra hivatkozva pár jól fizetett ügyvéd elérhetetlenné tett egy népszerű, nyílt forráskódú eszközt, mert azt többek között arra is lehetett használni, hogy jogvédett szarokat is letöltsenek vele...

A szkript azonban egyelőre működik tovább és telepíthető PyPi-ról és számos disztribúció repójából. Az eset a fejlesztésnek tett be (remélhetőleg csak átmenetileg), így ameddig nem változtatnak az videómegosztó oldalakon, addig működik a jelenlegi változat.

Archive.org-ról pedig elérhető a forráskód legutóbbi változata (akár git clone-nal is).

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 10. 24., szo – 18:35

Ez csak annyiból probléma, hogy a beépített update nem fogja tudni az új git címet ahova költözik. 

Azért jogvédett tartalom és Youtube. Ez eléggé megmosolyogtató. 

https://youtube-dl.org/ -ról továbbra is elérhető, a Linux repók és archive mellett. 

Az ilyen esetek mindig felhívják a figyelmemet arra, hogy véletlenül se fizessek semmilyen formában zenei tartalomért olyan konstrukcióban amiből akár egy cent is lemezkiadókhoz jut. Nem fogom táplálni a szörnyeteget. Remélem egyszer már végre tényleg kihal ez a RIAA típusú, múltból itt ragadt dinoszaurusz. 

Az utóbbi időben már már nem is tudnak számomra versenyképes tartalmat kínálni a hagyományos zenei kiadók. A zenei kiadók nélküli alternatív zenészek sokkal jobb zenéket tolnak. 

Ezzel az az egyetlen probléma, amit mindjárt vázolok is: van a jútyub, meg vannak kisebb kiadók. Kisebb kiadók embere/ barátjuk (aki több ilyen kisebb kiadót ismer) létrehoz egy csatornát, ahova a frissen megjelent anyagaikat tolják, megjelenés dátummal, hol lehet majd megvenni, stb. Egy ilyen ember küld nekem folyamatosan ajánlásokat, így nekem nem kell átnyálaznom egész youtube-ot a nekem tetsző zenékért. Konkrétizálok: technot hallgatok, mivel egy vén pöcs vagyok és szeretem megtapogatni a zenét ezért vinyl. Youtuberól jön ajánlás, hogy nézzem meg ezt és ezt, ekkor fog megjelenni, itt tudom megvenni. Ha tetszik, berakom egy listába valamint azonnal írok a lemezes emberemnek ( big respect a türeleméért irányomba, mert ez lehet akár vasárnap délben is...), hogy nekem ez kell. Ő küld egy árat, amit elfogadok és valamikor boldogan dobálom fel majd itthon a lemezt a lejátszóra. Azért azonnal, mert vannak olyan lemezeim, amik az előrendelés alatt elfogynak (pedig nem hallgatok mainstream david guetta technot (:D, az az ember meg techno, mindegy ebbe nem menjünk bele, kinek mit jelent a techno, én valódi technot hallgatok :) ). Mostanság sok dolog bamdcampen jelenik meg, ez a művészek (igen, mert azok, tetszik nem teszik, a techno is művészet) szerint is a legjobb megoldás, ennél jobb az lenne, ha közvetlen tőlük lehetne beszerezni az adott művet, de ez nagyon szűk réteg, aki meg tudja csinálni. És (tudom, nem kezdünk mondtatot...) itt jön az, hogy miért inkább veszem meg kiadótól a zenét. Vannak esetek, amikor lusta vagyok és csak 2-3 vagy több nap után nézem meg az ajánlást. Ez akkor már hogy lemezen meglegyen, bukta általába. Ilyenkor inkább digitálisban veszem meg, mert a lemezt be tudom digitalizálni olyan minőségben, hogy a kocsiban megfelelően tud szólni. Lemezen meg nyilván nem szól rosszul (nem megyek bele, nem gagyi a lemezes rendszerem itthon, mondjuk a digitális sem az, de ez nem releváns most). Youtube-dl-t mixek letöltésére használom, mert ha egy track tetszik és nem jelenik meg lemezen vagy csak digitálisan jelenik meg, inkább megveszem (bandcamp a favorizált platfotm), még csak a hifis lejtő tetején vagyok, de már elindultam és persze, nem veszem észre a különbséget (szerintem meg igen), de youtube inkább reklámnak van kitalálva mint minőségi megosztásra (én itt most lossless meg ilyen dolgokra gondolnék minőség alatt. Prémiumot nem ismerem, de szerintem nem nekem találták ki)

Szóval, a kiadó mindig gonosz, de vannak helyzetek (mint esetemben) amikor nem nagyon megkerülhetők. Továbbá az általam favorizált kiadók általában a művészek saját "gyermekei" vagy az ifjú tehetségeket felkaroló kiadók.

Persze, míg csóró vagy fiatal voltam, szinte minden szar minőség megfelelt (na jó 128 kb-nél lejebb nem adtam), csak legyen meg a hőn áhított zene. De az ember változik és mindenkinek vannak heppjei (nekem is van pár) valamint gyerekkori álmom volt a lemezezés, ami előkerült vagy 4 éve ismét, azóta van szép gyűjtemény :). A lényeg, ha nem analógban gondolkodik az ember, ahol egy lemez 3xxx-től felfele indul, hanem digitben, ott egy track mondjuk 3 júró. Ha csóróság van, megértem, de ha nem akkor az ember ne sajnálja már a fülétől és magától ezt a fajta minőségi élvezetet! (Pl bandcampen wav, lossless,mp3, apple szar formátumok, szóval mindenben is letölthető a megvásárolt anyag, sőt a bandcamp appal streamelhető is. Ez volt a reklám helye :D)

Tehát én is aktívan használom a youtube-dl-t, mert vannak dolgok, amik máshogy nem beszerezhetők (a nekem tetsző mixek pl), de ne mondjuk már, minden kiadó gonosz, meg nem vennék zenét mert a kiadó stb, stb. Ja, nem nem vagyok kiadó, csak vevőként vagyok kapcsolatban velük :) Az ilyen hozzáállás miatt eljő majd az a világ, mindent csak streamelni lehet majd, mi lesz akkor velem? (Mondjuk van akkor gyűjteményem, egy ideig el tudnék nosztalgiázni...) :)

Persze, minden attól függ, ki mennyire szereti a zenét. Hifis barátim, kinek van otthon vagy 40 millás analógja (ő ezt a hifi itt kezdődiknek hívja, van egy másik ismerős, őt már profinak hívják, ár megjelölés nélkül, de elképzelhető...) ha meghallja, hogy youtube, megy a pofavágás meg sértődés, a lényeg, neki az a szokol rádió szint. :D Erre azt szoktam mondani, az is szól, nem? Ilyenkor szokta mondani, heló. :D Tehát kinek mi hogy, én inkább fizetek egy bizonyos minőségért, mégha a kiadó benne is van az ellátási láncomban. Nem tetszik, de ez van. Kiadó nélkül hogy lehetne normális minőségben beszerezni a nekem tetsző zenét? Goglézzam meg? :)

"technot hallgatok, mivel egy vén pöcs vagyok" - Nem vén pöcs, hanem fiatal taknyos kölyök :-D A Vének normális rockot hallgatnak - abból a korból, amikor a techno-t hallgató taknyos kölyköknek a szülei maximum a pelenkáikat koszolták :-D
Szerencsére amit én hallgatok, az Spotify-on fent van, ha meg nincs, akkor ott a pár polcfolyóméternyi CD-gyűjtemény :-P és ennyivel ennyi. (És sajnos a kedvenceim már nem igazán adnak ki új anyagokat - akik meg igen, azoknak az új dolgaival nem a tecsőn találkozok először... )

Akkor mondjuk azt, 40es pöcs vagyok. :) Nekem a rock korszak kimaradt az életemből (mindig is utáltam :D ), nálam olyan 8-9 éves korom óta becsípődőtt az elektronikus életérzés. :) Továbbra is fenntartom: nekem a stream nem adja... (ahogy korábban írtam, tudom, nem veszem észre a minőségben a különbségeket, pláne nem az én zenémen, stb stb; jó, akkor csak beképzelem. :) Ennyi. :) ) Mondjuk, kétségtelen, nem az vagyok, akik megvesznek bizonyos zenéket csak azért, mert a rendszerükön jól szól... (ugye vannak a fiatalok, akik ha lazulnak ilyen zenét hallgatnak, ha meg villognak, előkerül a  jazz, a rock, a népzene...)

Nem akarok izé lenni, de a jól felnyomott bakelit hangzása elég markánsan a falhoz keni a Spotify-t, a CD-t, és úgy kb minden gyakran használt médiumét. Esetleg a veszteségmentes az, ami talán fel tudja venni vele a versenyt. 

Where do you want to go today?
[nobody@salcay:~]$_

Amit aztán az emberek többsége nem hall meg, mert fizikailag elveszik az adatátvitelnél és a fejhallgatónál. Plusz a fizikai lejátszásnál a lemez kopik, szennyeződik stb.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

Tudom, de ahol általában zenét hallgatok, ott az átviteli lánc és a környezet olyna, hogy nem igazán releváns a dolog. Sajnos. Az itthoni normális cuccon hallgatva teljesen jól meg tudom különböztetni pl. az USA-ból hozott, meg az európai kiadású Journey CD-met, de pl. Mike Oldfield-ból is van egy rakat korong, amiből secperc kiszúrom, hogy melyik a "vegyes" válogatás, és melyik az eredeti album - ez mondjuk megy pécén hallgatva is... 

Bakelit vs. CD kérdésben azért elgondolkodtató, hogy egy lemezfelvételnél analóg jelfolyam gyakorlatilag a mikrofon/hangszedő  és az első AD között van, onnantól minden _is_ digitálisan megy, egészen a bakelithez készülő masterpéldányt előálíltó vágógépet vezérlő jelfolyam előállításáig (tippelem, hogy még a RIAA-korrekció "inverze" is digitális úton történik). 
Azaz analóg jel - A/D - feldolgozás - D/A - mechanikai átalakítás - mechanikai átalakítás - analóg korrekció végén kapunk egy analóg jelfoylamot az egyik, analóg jel - A/D - feldolgozás - CD - D/A végén kapunk egy másikat... Hogy melyik lesz közelebb az eredetihez, nos az jó kérdés... A bakelit a megszokottabb, talán ennyi. Természetesen egy normálisan, a média lehetőségeit (dinamika, frekvenciatartomány, etc) kihasználó audio-CD (vagy DVD) a második eset, mert abban is vannak nagyon gagyik.

Ez mítosz. A bakelit nem jobb minőségű a CD-hez képest. Amiben mégis jobb: a bekelites felvételek régiek, emiatt még nem ezzel a modern, szétkompresszált, loudness waros, szétgépesített, MIDI-sé tett masterrel készültek, emiatt jobban szólnak. Még egyszer kiemelem, mielőtt félreértenétek, és elindulna egy hifista flame: nem a hangminőségben jobb (átvitel, dinamika, részletesség, stb., ezekben épp hogy rosszabb), hanem maga a zenének a stúdiókeverése jobb, ízlésesebb. De ez igaz a korai CD-kre is, azokon is még normális stúdiómaster volt rátéve. A másik, ami a bakelit mellett szól, hogy sok nem mainstream anyagot nem digitalizáltak, csak analóg formában léteznek, nem lehet őket se CD-n, se DVD-n megvenni, se sehonnan letölteni, így ezeket csak lemezjátszón lehet hallgatni.

Emiatt nem szeretem a népszerű streamszolgáltatókat sem: a legtöbb régi anyag már ilyen remasteres rajta, és emiatt nem szólnak jól. Nem a veszteséges tömörítéssel van bajom, a Spotify-on kívül hangminőségre megfelelőnek tűnnek, csak ez a remaster idegesítő.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

A Cheskyék pl. előszeretettel alkalmaztak ilyen felvételi technikát, ugyanúgy sacd-ket is kiadták ezeket (sőt, a FIM kísérletetett mindenféle átviteli technológiával, ami a jel eredeti sávszélességét hivatott megőrizni, vagy közelíteni hozzá, XRCD-k, stb.), elég jól hallható a különbség, de ez nem a hordozó sajátossága, hanem a felvételi technikáé.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Ahogy felettem is irtak csak a kulonbozo mastereket hallod. Ha    egy DSD es egy bakelit kozott meg tudnal kulonboztetni barmit is (tegyuk fel, hogy ugyanaz a master) akkor mi sulyos penzeket fizetnenk neked , hogy legyel referencia az uj soundprocessorunk tervezesekor. Mivel senki nem denever ezert nem is vegzunk ilyen kutatasokat.

FYI: a Youtube fizet a kiadóknak a jogvédett tartalmakért. Ha feltöltesz egy videót, ami alá teszel egy jogvédett zenét, az nem lesz ám ingyen. Felismeri a content ID és a hirdetésekből jövő zseton megy is a kiadónak...

Persze ez nem tartja őket vissza attól, hogy a feltöltőt bármikor perelhetnék így is, csak általában nem éri meg nekik a vesződsést.

A zenei kiadók nélküli alternatív zenészek sokkal jobb zenéket tolnak.

Teljesen egyetértek veled! Bár azt nem tudom, neked milyen zenei stílus jön be. De amúgy tökmindegy, mert ami stílust én szeretek, annál (is) biztos hogy ez van.

Ebben az az érdekes, hogy vannak előadók akik meg azért teszik fel a videókat, hogy menj el a koncertre. Őket önkényesen szopatják, mert nekik más az érdekük.

Szemelyesen ismerek olyat, akit a Facebook content felsimerose elnemitott a sajat live-ja alatt, mert felismerte a zenet, amit amugy o maga irt, es a kiado nem jarult hozza, hogy az ott ugy szolhasson. Es a kiadot keresve sokadik kontaktnak lett csak otlete, hogy ez hogy ne tortenjen meg legkozelebb.

nembaj, atkoltozik mashova, sajna a wiki/issue listat bukta.

szerencsere a github mielott tul nagyra nott volna, elkezdte szopatni a nepet, igy sokan atkoltoztek mashova. igy nem lett belole egy megkerulhetetlen balna

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

nembaj, atkoltozik mashova, sajna a wiki/issue listat bukta.

Úgy legyen! Nehogy azonban elkedvtelenítse az eset a tulajokat/hozzájárulókat, mert hát egy OS fejlesztő nem arról híres, hogy az idejét gigavállalatokkal pereskedve szereti eltölteni a bíróságon.

Egy olyan repository, ahova a RIAA keze nem ér el, mindenképp előny lenne, azonban kérdéses, hogy veszik-e a fejlesztők a fáradságot és regisztrálnak az új helyre/beküldik-e újra a törölt PR-eket, stb. Egy csatát most mindenképp nyert a RIAA.

Szerkesztve: 2020. 10. 24., szo – 23:44

Vissza kell őket perelni, mert plagizálnak:

"RIAA, RIAA, HungáRIAA!"

:)

Hehe, ebből is látszik, hogy ezek a kiadó mamutok mennyire nem értik az internet korát... A githubról majd megy a projekt máshová, ahová a RIAA "keze" nem ér el. Aztán mire az összes USA-beli internetszolgáltatónál bannolva lesz az új oldaluk, addigra mindenki VPN-t fog használni odaát...

Előre éreztem és mondogattam is hogy nem lesz annak jó vége ha a Microfo$ veszi meg a githubot...

Tudom, most erre jöhet az hogy de más tulaj is befosott volna a RIAA-tól. Lehet. De nem biztos. Az azonban biztos hogy az M$-től mást nem is lehetett várni, mert az eleve egy olyan vállalat ami nem a termékei kiválósága által, hanem jogászkodással akar pénzt szerezni (és az a bosszantó hogy ez össze is jön neki...) így persze hogy ezt lépte meg, mert holló a hollónak nem vájja ki a szemét! A szemét...!

P.S.: Nincs kedve valakinek forkolni a youtube-dl -t, de úgy hogy átírja sima C -be? Hogy semmi függősége ne legyen a szokásos C libeken kívül?

Szvsz itt most kevésbé a GitHub/MS a ludas, mert az az alapértelmezett eljárás náluk, hogy minden DMCA felszólításnak engedelmeskednek de ugyanakkor minden DMCA-kontra kérésnek is a repó tulajdonosától. Ezzel kvázi áthárította a jogi felelősséget a repó tulajára. Ha nem így tenne, akkor perelhető lenne maga a GitHub egy random repó tartalmáért.

 

Nincs kedve valakinek forkolni a youtube-dl -t, de úgy hogy átírja sima C -be?

Azt megértem, hogy nem kedveled a Pythont, de ez pont egy olyan témakör, amit egy szkriptnyelvben sokkal könnyebb megírni, nem a Python sebessége lesz a szűk keresztmetszet.

Hat, nekem a rapberry pi-men olyan 5-10 masodpercig tekeri a python 1 CPU magot 100%-ra, mire betolti az egesz youtube-dl-t es az egyaltalan elkezd barmit networkozni. (Nyilvan, onnantol kezdve mar kb a network lesz a szuk keresztmetszet, de akkor is nagyon idegesito).

I hate myself, because I'm not open-source.

Nos, itt engem egyáltalán nem a sebesség érdekel. Engem kifejezetten az érdekel, hogy a C az amit a legjobban értek, a Pythont annál sokkal kevésbé... igazából majdnem nulla szinten. Jó, konkrétan persze nem nulla a tudásom benne, de egészen biztos hogy még a „tehetséges kezdő” szintet se éri el, csak a „sima kezdő”-t, azt is csak nagy jóindulattal, s ha a fél szemünket még be is hunyjuk hozzá, miközben a másikkal is hunyorítunk, de különben is homályosan látunk mert valamiért épp könnyes a szemünk, ráadásul mindez alkonyatkor történik, egy hosszú alagút közepén, ami nincs kivilágítva...

Szóval, minthogy a C az amit tudok, emiatt ha tanulmányozni szeretném ezt a progit, ahhoz az a jó ha C-ben van meg. A Pythont már amiatt se tanulmányozhatom, mert idegrángás, dühroham, tüdőlötyögés és májhápogás jön rám ha az indentálásos marhaságaival kell törődnöm, és ilyenkor kizárólag amiatt nem leszek közveszélyes, mert az ámokfutásból az ámok bár összejön, de a futás nem, az idegroham miatt ugyanis paralizálódnak a végtagjaim, véresre harapom a nyelvemet, habzani kezd a szám, kifordul a szemem, és 48 óra után térek csak magamhoz, s még akkor is remeg minden porcikám... Mert hogy lehetett ilyen baromságot kitalálnia valakinek hogy az indentálás egy szintaktikai eszköz legyen... esküszöm, akármelyik eddig csinált programnyelvemben se volt ennyire elbaszott a szintaxis, mert ezzel semmi se versenyezhet negatív értelemben...

Ezt nem veszi be a gyomrom, bocs.

Szóval emiatt óhajtanám C nyelven. Egyáltalán, megpróbáltam feltelepíteni az LFS-emre, de új python kellett neki. Oké, felraktam azt is. Erre még mindig nem működik, mert valami már nem tudom milyen python modult nem talál... Kiderült az csak akkor települ ha valami nem tudom milyen másik programot már nem emlékszem milyen kapcsolóval fordítok le, ami persze nem azzal van fordítva nálam... Megcsinálhattam volna ezt is, de elment tőle a kedvem, majdnem az élettől is, és kimentem okádni a vécére. Hogy én ennyit kínlódjak egy szaros PYTHON programért?! Szórakozzon vele az akinek két anyja van...!

Egyáltalán, az én filozófiám az, hogy egy Linux környezetben az a TERMÉSZETES, a NORMÁLIS és az EGÉSZSÉGES, ha egy program sima C nyelve van írva és kész passz! Már a C++ is kisebb perverzitás a szememben, de azt mondom az még esetleg belefér, ha az embör gyermöke nagyon lusta, és hamar akar összecsapni valamit. Más azonban nem okés.

Emiatt van az is, hogy a vidir nevű programot ami eredetileg Perl nyelven van írva, eddig még minden saját nyelvemen újraírtam. Csak amiatt mert nem sima C. Bár amennyire emlékszem, valamikor régen megírtam C nyelven is, talán még megvan valahol valamelyik archivumomban... De a saját nyelvemen mégis jobb, azért, mert egy "rather complex" feladat, ezzel sok mindent le lehet tesztelni a nyelvem működéséből.

Szóval oké, ha valaki épp önmagának ír egy nyelvet, hobbyból, akkor oké ha egyes dolgok azon vannak megírva. Ezt felfoghatjuk egy nemes intellektuális játéknak. De amúgy, a Linux természetes nyelve, az „alapértelmezett”, szerintem a C. (az igazán sebességkritikus részeknél nyilván az Assembly, de most attól tekintsünk el).

Igazából ez annyira igaz, ezt annyira komolyan így gondolom, hogy még a Furor esetében is, meg a most íródó nyelvemnél is az van, hogy ESZMÉLETLEN energiákat fektetek bele hogy abszolút zökkenőmentesen lehessen pluginezni C nyelvű rutinokkal, hogy gyakorlatilag teljesen sima átjárás legyen a két nyelv között. Őszintén mondhatom minden túlzás nélkül, a nyelvemnek ez az a feature-je ami az abszolúte legjobban van kidolgozva, ami köré az égvilágon minden épül, ennek a szempontnak minden behódol, ez abszolút prioritást élvez!

Szóval a Linux nyelve a szememben a C. Még véletlenül se a Python. És nem is a Perl, bár ha nagyon muszáj a kettő közt választani akkor habozás nélkül a Perl, mert bár szerintem annak sincs semmi keresnivalója a Linux tájékán, de előnye hogy legalább nincs ilyen indentálásos hülyesége.

Ha ugyanis szkriptelni kell, arra ott a bash. Illetve azt rég el kéne felejteni és áttérni a zsh-ra mindenütt, de ez most mindegy. Igaz hogy az efféle szkriptek sebessége csapnivaló, és a szintaxisa ugyanúgy okádék mint némely korai nyelvemé, de ez végülis mindegy, mert szerintem ha bármi olyan feladat van ami bash-ban vagy zsh-ban megírva hosszabb lenne mint legfeljebb 3 képernyőoldal (sőt azon gondolkodom hogy ne 3 hanem 1 legyen a mérce...) akkor igenis tessék felülemelkedni a lustaságon és megírni azt C nyelven...

Továbbmegyek. Olyan C programokat kell(ene...) írni, ami elfelejti az összes idiótaságot ami a sima configure és make „fölött” van! Desőt még ennél is tovább megyek: a sima configure is felesleges! Tessék normális makefájlt csinálni, aminek a legelején ott van felsorolva az összes változó amit be kell állítani a helyi igényeknek megfelelően, aztán kész ennyi csókol anyád Mari!

Az igaz hogy a makefile szintaxisa is egy rémálom, alig van kevésbé elbaszva mint a Python (itt is van olyan perverzitás ám hogy bizonyos sornak muszáj tabulátorral kezdődnie... de szívesen kasztrálnám puszta kézzel is akár az a pasit aki ezt kitalálta...) de most már ez van, elterjedt, és attól semmi se lesz jobb ha erre egy másik elbaszott layert építünk, mert hiába, a make akkor is megmarad ugyebár.

Szóval a Linux nyelve a szememben a C.

A kernelé igen. Ha az userspace-t tekintem, akkor számomra a választás szabadsága jut inkább eszembe, hogy a csomagkezelővel bármilyen nyelv környezetét fel lehet rakni egy paranccsal. De megértem, hogy nem kedveled a Pythont, ebbe ne menjünk most bele ismét.

A Zig nevű nyelvről hallottál már egyébként? Gyakorlatban nem használtam még, de sok helyen ajánlják, mint egy "modern C" típusú nyelv.

a wma-t azonnal át kell kódolni mp3-ba

Most is ugyanez a véleményem. Mármint olyan értelemben hogy az mp3 jobb döntés mint a wma. De úgy igazából nem mp3-ba hanem ogg-ba ILLIK átkódolni. Az mp3 már maga is egy kompromisszum a szememben.

A Linux világában szerintem semminek nincs helye aminek a Mikrofo$-hoz köze van, illetve ami zárt forráskódú, proprietary, stb, érted te azt hogy mire gondolok, nem ragozom.

Különben is, nem érdekel a véleményed. olyan süsü vagy hogy még egyetlen gombot se vagy képes átdefiniálni a billentyűzeteden még akkor se amikor ott a részletes leírás hogyan kell, ott van neked magyarul is és angolul is, de te inkább tenger pénzért másik billentyűzetet veszel. És még te akarod osztani az észt?! Röhög a vakbelem!

Különben is, nem érdekel a véleményed. olyan süsü vagy hogy még egyetlen gombot se vagy képes átdefiniálni a billentyűzeteden még akkor se amikor ott a részletes leírás hogyan kell, ott van neked magyarul is és angolul is, de te inkább tenger pénzért másik billentyűzetet veszel. És még te akarod osztani az észt?! Röhög a vakbelem!

Látszik, ki mennyire értékeli a szabadidejét, hogyan árazza be saját magát. Nekem többet ér, mint egy billentyűzet ára.
Ha majd rászorulok, hogy egy 1 gombos billentyűzethez rendeljek 101 módosítóbillentyűt, gondolok rád.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

hogyan árazza be saját magát.

Megint ez az alpári világnézet, egy újabb Mammon-imádó pór, akinek a Pénz az istene!

Idefigyelj, én elhiszem hogy az új billcsi megoldotta a gondjaidat. De akkor se TE MAGAD oldottad meg! Érted, ember?! ÉN bizony megoldottam MAGAM, s erre halálomig büszke lehetek (sőt halálom után is ha van olyan hogy élet a halál után). Megcsináltam. Kitartó voltam, elszánt, okos, nem csügegdtem, volt fantáziám is meg ilyesmi...

És sikerült. Ez a megoldás az ENYÉM. Te amikor a megvett billentyúzetet használod, valaki MÁS megoldását használod, nota bene, még csak meg se tudod változtatni ha később az igényeid módosulnak. Nálam ez se probléma, akármikor módosítok már a kiosztásomon ha úgy óhajtom.

Tehát az én megoldásom nemcsak hogy a sajátom, de ÁLTALÁNOS megoldás. A tied ESETI.

Ez tehát nem a pénzről szól hanem magasabb elvekről. Igen, amíg a megoldást kidolgoztam, rengeteg időbe telt. De ezalatt sok olyasmit is tanultam amiknek más dolgokban is jó hasznát veszem. És ne feledd, mindent elvehetnek tőled amid csak van, mindentől megfoszthatnak, egyetlen dolgot kivéve: s ez a TUDÁS. Amit megtanultál, örökre a tied! Az az egyetlen Örök és Igaz Érték!

Nekem tehát ebben sok időm fekszik az igaz, és senki nem fizette ki és meg, de nem is azért csináltam. Megérte az Alkotásért magáért. Jó móka volt, élvezetes szellemi kaland.

Azt hittem a "modern" szolgáltatások (spotify, google play music/youtube music, stb) mellett végre megszűnik az ilyen jellegű, teljesen értelmetlen jogi hercehurca, de úgy tűnik hogy ahogy pénzhez jutottak csak újabb ügyvédeket vettek fel és minden megy tovább. Ez olyan mint jogdíjat fizetni minden SD kártya után, mert *akár* olyan tartalmat is tehetsz rá ami jogsértő.

Egyre több repó költözik be I2P alá.

A magyar ember jelképe a hátrafelé nyilazás. Vakon rohanunk a semmibe, miközben a múltunkat támadjuk.

(ii) alapján meg kéne semmisíteni az összes adattárolót és számítógépet.

RIAA vajon magától perelt? Vagy a G/YT szólt nekik, mert nem tetszett, hogy a letöltött videókban nincs kétpercenként félperces reklám?

A jégbarlangból is kiveszik ilyenkor? Vagy eleve be sem rakták?

Kezd visszaütni, hogy az MS mainstreamet csinált a github-ból.