144Hz-es kijelzőkkel támad a Xiaomi Mi 10T és Mi 10 T Pro

Specifikáció:

  Xiaomi Mi 10T Xiaomi Mi 10T Pro
Dimensions & Weight
  • 165.1 x 76.4 x 9.33 mm
  • 216g
  • 165.1 x 76.4 x 9.33 mm
  • 218g
Display
  • 6.67″ FHD+ LCD
  • 20:9 aspect ratio
  • 144Hz refresh rate
    • Adaptive Refresh rate: 30/48/50/60/90/120/144Hz
    • MEMC
  • HDR10
  • DCI-P3
  • Punch-hole display
  • Corning Gorilla Glass 5 on front and back
  • 6.67″ FHD+ LCD
  • 20:9 aspect ratio
  • 144Hz refresh rate
    • Adaptive Refresh rate: 30/48/50/60/90/120/144Hz
    • MEMC
  • HDR10
  • DCI-P3
  • Punch-hole display
  • Corning Gorilla Glass 5 on front and back
SoC Qualcomm Snapdragon 865:

 

  • 1x Kryo 585 (ARM Cortex-A77-based) Prime core @ 2.84GHz
  • 3x Kryo 585 (ARM Cortex-A77-based) Performance core @ 2.4GHz
  • 4x Kryo 385 (ARM Cortex A55-based) Efficiency cores @ 1.8GHz

Adreno 650 GPU

Qualcomm Snapdragon 865:

 

  • 1x Kryo 585 (ARM Cortex-A77-based) Prime core @ 2.84GHz
  • 3x Kryo 585 (ARM Cortex-A77-based) Performance core @ 2.4GHz
  • 4x Kryo 385 (ARM Cortex A55-based) Efficiency cores @ 1.8GHz

Adreno 650 GPU

RAM & Storage
  • 6GB LPDDR5 + 128GB UFS 3.1
  • 8GB + 128GB
  • 8GB LPDDR5 + 128GB UFS 3.1
Battery & Charging
  • 5000mAh
  • 33W fast charging support
  • 33W fast charger in the box
  • 5000mAh
  • 33W fast charging support
  • 33W fast charger in the box
Security
  • Side-mounted fingerprint scanner
  • AI Face Unlock
  • Side-mounted fingerprint scanner
  • AI Face Unlock
Rear Camera(s)
  • Primary: 64MP, f/1.89, 1/1.7″ sensor
  • Secondary: 13MP, ultra-wide angle, f/2.4, 1.12µm pixel size, 123° FoV
  • Tertiary: 5MP, macro, f/2.4, 1.12µm pixel size

Video:

  • 8K @ 30fps
  • Dual Video modes: Vertical, Horizontal, PiP
  • Primary: 108MP, f/1.69, 1/1.33″ sensor, OIS
  • Secondary: 13MP, ultra-wide angle, f/2.4, 1.12µm pixel size, 123° FoV
  • Tertiary: 5MP, macro, f/2.4, 1.12µm pixel size

Video:

  • 8K @ 30fps
  • Dual Video modes: Vertical, Horizontal, PiP
Front Camera(s) 20MP, f/2.2, 1/3.4″ sensor, 0.8µm pixel size 20MP, f/2.2, 1/3.4″ sensor, 0.8µm pixel size
Port(s) USB Type-C USB Type-C
Audio & Vibration
  • Dual Speakers
  • Hi-Res Audio certification
  • X-axis linear vibration motor
  • Dual Speakers
  • Hi-Res Audio certification
  • X-axis linear vibration motor
Connectivity
  • Bands:
    • 5G: n1/n3/n7/n8/n20/n28/n38/n41/n77/n78
    • LTE FDD: B1/2/3/4/5/7/8/20/28/32
    • LTE TDD: B38/40/41
    • WCDMA: B1/2/4/5/8
    • GSM: B2/3/5/8
  • 4×4 MIMO
  • Wi-Fi 6
  • NFC
  • Bands:
    • 5G: n1/n3/n7/n8/n20/n28/n38/n41/n77/n78
    • LTE FDD: B1/2/3/4/5/7/8/20/28/32
    • LTE TDD: B38/40/41
    • WCDMA: B1/2/4/5/8
    • GSM: B2/3/5/8
  • 4×4 MIMO
  • Wi-Fi 6
  • NFC
Software MIUI 12 based on Android 10 MIUI 12 based on Android 10
Other Features
  • IR Blaster
  • Splash-proof protection
  • IR Blaster
  • Splash-proof protection

 

 

Árak:

  • Xiaomi Mi 10T 5G (6+128 GB): 499 euró
  • Xiaomi Mi 10T 5G (8+256 GB): 549 euró
  • Xiaomi Mi 10T Pro 5G (6+128 GB): 599 euró
  • Xiaomi Mi 10T Pro 5G (8+256 GB): 649 euró

Hozzászólások

Lassan már a laptopomba nincs ennyi memoria. :)

Gyakorlatban van értelme ezeknek a magas képfrissitési frekvenciáknak?

Elsősorban nem játékra használt monitoroknál.

A baj az, hogy tipikusan nem valtozo frekvencia van. Ergo ha 144hz a kijelzo frekije, akkor azt biza' 144x kell ujrarajzolni masodpercenkent, lock screen-en is, meg hosszas cikk olvasgatasa kozben is. Aki nem sokat jatszik (saccra userek 90+ %-a), annak ez csak extra penz es akkumerito, semmi tobb.

Abban az esetben, ha te nem használsz sem játékokat, sem közösségi oldalakat, sem böngészőt, sem Twittert, sem levelezőt, sem Instagramot, sem Facebookot semmi olyasmit, amit görgetni stb. kell, valóban felesleges ebben gondolkodnod. A játékosok arányáról tett erősen túlzónak tűnő kijelentésedet alá tudnád bármivel támasztani?

trey @ gépház

Azért kíváncsi vagyok mennyi ebben a pszichológiai marketing és valóság. Egy vakteszten érdemes lenne kipróbálni ki mit vesz észre 60Hz felett. Aktív 3D azon alapül, hogy 120Hz, sőt Pal-nál csak 100Hz és váltogatja a két szemet a szemüveg, azaz csak 60Hz-60Hz vagy 50-50. Mégsem villog. 

Szerintem ha egy minőségi 1-4ms válaszidejű 60Hz-es IPS kijelző mellé tesznek egy 120-144Hz-es monitort, a kutya meg nem mondja az egérmutatóval a különbséget. 144Hz az közel 7ms. Ott azért már igen durván jól kell szinkronizálni az egyes képpontokat a bemenő jelhez, lehetőleg 1 és 0 közötti ms késleltetéssel.

 

Persze egy 17 colos 4:3-as CCFL TFT monitorhoz képest én is megmondom melyik a jobb.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Állítólag azért 24/25/30 fps a filmek képkockaszáma, mert afelett már az emberi szem nem észleli  a különbséget.
Az 50/60 Hz-es kijelzőfrissítés is a hálózati frekvenciára visszavezethető a katódsugárcsöves kijelzők korából.

TFT panel esetén, a képfrissítési freki a vezérlő elektronikára (adó és fogadó oldalon) és az adatbuszra vonatkozik. Ettől függetlenül magas ráta esetén nem árt ha van mellé egy normális (néhány ms válaszidejű) panel is és az egészet szinkronban kell tartani.

El tudom képzelni, hogy telefonok esetén valami hiányzik a képletből. Ha pl. van egy jó(nak mondható) válaszidejű TN paneled, akkor nem lesz normális színhűséged vagy kontrasztod. Ha van egy jó IPS paneled, akkor nem lesz jó a válaszidő - > nem lesz magas frissítési frekvenciád még akkor sem, ha az elektronika/busz tudná. Mi a megoldás?

Vagy elviseled olcsón a gyors de rossz képminőségű 120+ Hz-es monitort, ami kétségkívül játszani elég, de pl. grafikai munkára nem.
Vagy veszel plazma/OLED kijelzőt, aminek a response time-ja nanosec-ben mérhető és jó a kontraszt + a színhűség. Bár utóbbi esetén előfordulhat input lag akár 20ms is, ami azt jelenti, hogy a götgetés meg a pörgés-forgás az FPS játékban az nagyon smooth, csak épp fél másodperc (20ms) laggal látsz mindent.
Egy szó, mint száz: a magas képfrissítési frekvencia nem csodatechnológia. Szerintem túl van hype-olva a valódi jelentőségéhez képest.

100-120Hz-es crt monitorok is voltak nem is olyan régen, szóval most újra ott vagyunk vékony kijelzőkkel, ahol 10 évvel ezelőtt a kockákkal.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

"Állítólag azért 24/25/30 fps a filmek képkockaszáma, mert afelett már az emberi szem nem észleli  a különbséget."

Lassan mozgó dolgoknál.

Viszont teniszmeccset, vagy pláne hokimeccset nézve nem mindegy, hogy míg a korong, illetve labda eljut a képernyő egyik szélétől a másikig, 2 frame-en lesz rajta, vagy 12 frame-en. A szem a mozgó dolgokat igen jól érzékeli.

Állítólag azért 24/25/30 fps a filmek képkockaszáma, mert afelett már az emberi szem nem észleli  a különbséget.

ez szimplán nem igaz. azt már folyamatosnak látod, de senki soha nem mondta hogy ne érzékelnél a felett többet. ennyi erővel vegyél vissza mindent 16 fps-re, az már megfelelően folyamatos, úgyis mind1, nem?

Az ember reakcio ideje kb 100ms, kb enyi kell hogy ha valami hirtelen elougrik es elsusd az FPS fegyvered.
Namarmost, ha kb egyszerre latja az elenfel egymast egy LAN partin, akkor az akinek 10ms hamarabb jott az info,
hamarabb is tud reagalani. Az oszetalalkozasok 90% -ban ilyen kis ido nem szamit, de ha a marak 10% ban nyerni akkarsz ..

Casual gaming -hez, nem kell feltetlen jobb..

Az emberi szem nem fog tisztatan latni anyi framet,
Megneztem super slow videon, 240HZ monitoromon a kurzor tenyleg csak egy helyen van,
de a regi arnyeka meg mindig latszik , de csak a szemben, a monitor mar reg nem mutatja.

Casual gaming -hez , IMHO 60fps motion blurrrel jobb elmeny nyujthat mint egy 240Hz -monitor.
Az arany kozep ut talan 120..144HZ, 1440p, 100% sRGB, gsync+freesync compatible.

Mobil gyartokank meg el kell adni valahogy a telokat, nem feltetlen van haszna 60 Hz fele meni,
de urolok hogy leszoktak a gyartok 1080p feletti mibilokrol, ill. hogy a kivagott front kamera korul
nem ohajtanak videot lejetszani.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Jó, de a játékosok nem telefonon játszanak. Én sem látom értelmét telóban a 144 Hz-nek, nincs ami kihajtsa. Játékok alatt a mobil GPU egysége nem tudja kihajtani az ilyen magas képfrissítési rátát, videók meg megint nem, mert max. 60 fps-sesek, de jellemzően csak 30 körül. Görgetni sem görget a legtöbb ember olyan brutálisan, hogy a 60 Hz szűk keresztmetszet legyen. Egyedül hajbazert ismerem csak itt a HUP-ról, akinek a görgetés a hobbija, egész naphosszat görget, fel-le rángatja az ablakokat és közben nézi a prociterhelést, meg hogy hány ms a kirajzolási lag. Neki ez életcélja, így neki lehet megváltás lenne egy 144 Hz-es panel, de az emberiség 99,999999%-ának semmi haszonnal nem jár.

Épp most nézek egy belépő szintű ASUS gaming laptopot, fontolgatom, hogy megveszem, abba is ezt a 144 Hz-es marketingvakítás megy, közben meg csak sRGB 71%-os panel, nem túl jó fényerővel, hiába IPS. Ennek így értelme nincs, mert játékok alatt nem lehet kihajtani ebben a kategóriában (a benne lévő mobil 1660 Ti vagy RX5600M nem képes ennyit kinyomni magából, még 640×480-ban sem, max. Quake3 alatt), videókkal nem lehet, inkább tettek volna bele azonos pénzért egy 60Hz-es panelt, de annak lett volna ~100% sRGB lefedettsége meg jobb fényereje, összességében sokkal használhatóbb termék lett volna.

Ez sokkal inkább arról szól, hogy igénytelen kijelzőkre szerelnek egy olyan elektronikát, amit könnyű túlhajtani magas frekire, és ezzel el tudják adni az egyébként olyan ócska panelt, amit a kutya nem venne meg. De így rá tudják írni, hogy öcsém, fapuma, 9834 fps-sel, Gay Ming Pistike meg ráizgul, hogy 320p-ben az 1991-es EGA grafikai szintre lebutított Csé-Gó majd trillió fps-sel fog neki futni, és ezért 2-vel több frag-et össze tud szedni szerencsétlen pattanástanya, ha egyszer már nolifer.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

ha 144hz a kijelzo frekije, akkor azt biza' 144x kell ujrarajzolni masodpercenkent, lock screen-en is

Nem úgy van, hogy csak azokat a képpontokat rajzolja újra, amin változás van és ezt akár 144x is meg tudja, ha épp gyors mozgás megkívánja? Lock Screen-en hacsak nem mozgó háttér van szinte semmi nem változik, gondolom az egész le is kapcsol, ha nem AoD.

Video rammot (Frame buffer) attol meg ettetni kell.
Az oszze hasonlitashoz, kiolvasas is kene, ami plusz munka.
Meg egybekent is double/triple puffer van.
 

Ha tenyleg semmi sem valtozik, lehet egyszerun nem meghivni a kep frissitest.

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Nekem 90hz-es oneplus 7 pro-m van, a páromnak oneplus 7t.

Mindkét telefon tudja a 90chz képfrissítést, de amíg a nexuaokon vagy a mostani google telefonokon nem volt magasabb képfrissítésű készülék, gyakorlati jelentősége nem volt. Azóta néhány program támogatja, pl böngészők, esetleg néhány játék, de ennyi. A kedvenc böngészőm nativan még mindig 60hz-en frissít 90ht-es beállítás mellett. Ez a samsung internet. 

Framerate overd4ive programmal adb parancssorból magasabb jogosultsággal futtatva persze lehet eröltetni minden programban a 90 hz-et de ennyi. 

Egyebekben a testufo weboldallal ez tesztelhető.

Pc-n egyébként látni a különbséget. Van egy 144hz-es céges laptopom és volt egy 60hz-es privát. Amikor a kijelzőjét tönkretettem (megtakaritottam, mögéfolyt a folyadék és foltos lett, ami zavart) akkor egy relative drága 120hz-es panelt vettem 94% szintérrel 30.000-ért.

Itt a különbség jelentős, hiszen nagy távolságon ugrik a tartalom (több, akár 10 centi görgetésenként, simább, ha van görgetés között tartalom.

 

Mobilon kicsi távolság a képátló 2 vége között, a szaggatás a testufon, weoldalakon nem jelentős.

Rengeteg felbontás, notch, képfrissítés, ami fragmentálhatja a piacot. 

Ebben az a moka, hogy gsmarena.com -on rakeresve 66mm-nel keskenyebb mobilra (smartphone!), az utobbi 2 evben NINCS EGY SEM.

Most az apple vegre kidobta a mini-t, az 64.8mm szeles, remelem, paran rakapnak ujra. Mert ez abszurd. Ott van 200 gyarto 1500 androidos smartphone-ja a piacon, es EGYTOL EGYIG 68mm vagy annal szelesebb. Asszony a pici kezevel nem tud rafogni, elejti. Es biza' azota is a 4 eves sony compact-jat nyuzza, mert egyszeruen nincs mas. Dragan sem.

Masik. A suly. A Mi5-om 129g volt. Most egy mi note 10-em van. 208g. Kurvanagy es kurvanehez. Mi5-t most kezbe veve jateknak tunik. Pedig milyen jo kis mobil volt. Nemtom, mire jo ez a nagy suly es nagy meret mizeria.

A tobbi eleg pozitiv, talan csak az ara magas kisse, Xiaomi elment kicsit az apple-premium iranyba a mi10 szeriaval sajnos.

Ja, ez ilyen, harmadik világbeli probléma, túl nagy a 6,5-10 col az apró kezekbe. Közben meg megszokta pár nap alatt, tapasztalatból tudom, hogy a jót könnyű megszokni. Tévéknél is ez a sírás megy, hogy az új 65 colos OLED nem fér be a bárszekrénybe, bezzeg az 1985-ös, 21 colos Sunyi Trinyitron úgy odafér, hogy meg a virágvázásnak is maradt hely mellette. Ez ilyen, nehéz az élet.

A computer is like air conditioning – it becomes useless when you open Windows.” (Linus Torvalds)

A kínaiakban azt bírom, hogy az iparuk a szélső (=> nem túl felkapott) értékeket is lefedi.

Nekem például egy nyomógombos munkatelefon kellett nagy aksival, jel-erősített antennával, vízálló kivitelben. A kínaiak tudtak ilyet kínálni, a magam szempontjaival teljesen elégedett vagyok vele.

Ebbe most beletrafáltál, a Bakony nyugati szélénél van a lakóhelyem. Ez a rész mondjuk sík terület, jól lefedhető egy bázisállomással.

Olyat még nem csináltam, hogy két telót vigyek magammal a Bakonyba tesztelni, tehát így nem hasonlítottam össze direktben. Ami viszont gyakorlati szinten is érezhető: tisztán hallanak engem, míg korábban előfordult időnként kásás hang és visszakérdezés. Illetve a régi telefonról néha eltűnt az operátorlogó is, egy idő után ki is kapcsolt ha a csomagtartóban volt és nem vette az adást.. Ez még soha nem szakadt le a hálózatról. Ha egy épületben túl vastag volt a fal (pláne ha terméskő), a régivel meg-megszakadt a vonal, ezzel viszont ott is tudok telefonálni. Ezen kívül a rádióját használom időnként meghallgatni a híreket amihez itt már nem kell fülhallgató, vagy hosszabb podcast-okat meghallgatni rajta, amit PC-n töltök le és egyszerűen csak rámásolom.

Miben veri a Sony compact? Kamerában nem, abban egyik sem alsókategóriás ma sem. Ramból 2x annyi van ebben és 6GB szerintem elég is egy kicsi mobilba. Egyedül a CPU gyengébb kicsit, 8 mag mindkettő de a unihertz-esben csak in-orderes magok vannak. Ezt most újonnan megkapod, Sony Xperia X Compact szerintem újban már nem kapható. 

Nem tudom.

Kollégám  vett egy Unihertz Titan-t a BB Passportja meghalása után. Ami egy újabb niche modell : 1:1 képarány, fizikai bill. Így került képbe ez a márka nálam.

A Titan meglepően minőségi benyomást kelt kézben. De ő is HUP-ozik. Hátha betalál ide és elmondja...... :)

De ha még nem volt elég a niche telefonokból, egy igazi "kéne" cucc:

https://www.fxtec.com/pro1

Most ez van: https://www.gsmarena.com/sony_xperia_x_compact-8292.php
A jelly 2 tenyleg nem rossz, de a baj az, hogy nem is jobb. Custom firmware ugye nincs ra, a hulye nev miatt meg meg rakeresni is nehezkes (android 4.2 kodneve 'jelly' :D ).

Jo lenne tudni, hogy hackelt gcam-el milyen a kameraja; valszeg lehetne egesz jo fotokat csinalni vele.

Feleségem szintén nem hajlandó 4"-nál nagyobb telóval foglalkozni A majd megszereti ha használ egyet és sose akar mást hívőknek: amikor tönkrement az iphone 5s 1 hónapig volt "kénytelen" használni egy ma már kicsi 5,2"-es Motorola-t, könyörgött utána a kisebb telóért. Vettem 2 darab céges "tartalék volt sose használták" Iphone SE-t. Amíg ezek ki nem döglenek béke van. :) Szóval megértelek...

Szerkesztve: 2020. 10. 15., cs – 10:53

Ne felejtsük el, a kijelzőméretek növekedésének valószínű okát: elöregszik a Föld népessége, a szem mindenkinél romlik, - 60 fölött biztosan, de a mozgásszegény életmód is hozza a fiatalabbaknál is, v. csak egyszerűen általános genetikai elcsökevényesedés, -- és ki a fene lát jól "liliputi" kijelzőn, akár csak egy egyszerű órakijelzést, a "bonyibb" dolgokról már nem is beszélve. - Tehát, egyre inkább kell a méret, csöppnyi a kéz vagy sem, súlyosabb az eszköz vagy pillekönnyű. (A súly majd a technológiák fejlődése során biztosan mehet még lefelé.) Számomra minden alkalmazás használata átláthatóbb, élvezetesebb, mint a korábbi kisebb méreten. - (Persze aki a mobillal csak telefonál, annak biztosan elég lesz a kis kijelző is.) De én előbb növesztek natív kenguruerszényt, sem mint lemondanék a 6,7"-ról.. :)

A tabletem kijelzője 120 Hz-es. Valaki mondja már meg légyszi, hogy mit kéne észrevennem. Azon kívül, hogy nincs álló módban jelly scroll, mint amit állítólag a Samsung régebben simán ki mert adni.

Megnéztem a tesztet egy 144 Hz-es kijelzőn. Nehéz elhitetni magammal, hogy a 72-höz képest van különbség.
De ez akár betudható annak is, hogy maga a panel minősége silány annak ellenére, hogy az elektronika tudja a 144Hz-et.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

"33W fast charger in the box"

Nem ugy volt, hogy ezek a sracok masoljak az Apple-t? ;)

"periscope telephoto" -t kihagytak ;-(

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

De miért pont 144? Nem sokszorosa a 60-nak sem és a 30-nak sem igazán, pedig a legtöbb mobilos tartalom ezekre van optimalizálva. Játékok animációs fázisai, mobillal rögzített vagy előállított videók mind 30 vagy 60 fps-sel mutatnak jól. A 120 Hz logikus választásnak tűnt volna, de a 144?

Na de pont azt mondom, hogy a legtöbb telefonon fogyasztott vagy előállított tartalom nem a 24 hanem a 30 és többszöröseire van kitalálva.

A telefonjaim 30 és 60 FPS videót tudnak felvenni. A legtöbb játék (prerendered) animációi is úgy vannak megalkotva, hogy 60 fps-en nézzenek ki jól. Gondolom én, hogy netflix és társai szintén 30fps filmeket és sorozatokat tolnak. Talán még youtube-on is 30 vagy 60fps videók a jellemzőek.  

Szóval milyen előnye van a 144Hz-nek mobilon, ha mobilon nem igazán nézel 24 képkockás filmeket?