Összeomló Outlook kliensre panaszkodtak a felhasználók világszerte

Felhasználók arra panaszkodtak világszerte, hogy az Outlook kliensük egyszer csak elkezdett összeomlani. A feltételezések szerint a problémát egy félresikerül automatikus update okozhatta. A Microsoft tud róla, megkezdte a javítás terjesztését:

Részletek itt.

Hozzászólások

Úgy látszik, tegnap valami súlyos zavar lehetett az erőben, mert errefelé meg több Google szolgáltatás haldoklott. Konkrétan a Duo és a Google Docs (az igyenes verzió) úgy ment, mint a mesében: hol volt, hol nem... Szép hogy ma már minden is felhő alapon megy, jó szembesülni azzal, hogy milyen is, amikor a szolgáltatások alól elfújja a szél az infrát.

Szerkesztve: 2020. 07. 16., cs - 13:42

Köszi, legalább megértettem hogy tegnap miért ment el Outlook kapcsán 4 órám hibakeresésére / update-re eredménytelenül, majd egyszercsak megjavult. Grat a tesztelőcsapatnak. :)

Semmi egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki!

Igen, arra. A kettő között - biztonságossága és gyorsasága, elsődlegessége - semmi összefüggés nincs. Ráadásul az Index IS megerősítette (tehát BIZTOS, HOGY IGAZ), hogy:

A Twitter a világ egyik első számú kommunikációs eszköze, politikusok, vállalatok fontos szócsöve.

trey @ gépház

Ez is belső munka volt, megint az emberi tényező volt a szűk  (vagy most inkább a tág) keresztmetszet. Ami tényleg aggasztó az az,ekkora hogy ekkora  hatalom kerülhet egy ember kezébe. Ha tényleg csak a bitcoin miatt csinálták, akkor elég nagy lúzerek, ezt csendesebben is elintezhették volna. 

Én azt gondolom ez csak a fedőakció volt, majd később megtudjuk hogy mi volt ennek az igazi értelme.

Semmi egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki!

Amiről én beszélek - még mindig -, hogy lehet rúgkapálni ellene, de a Twitter ma már nem megkerülhető, ha azonnal, kevés befektetett energiával és egyszerű módon akarsz információhoz jutni. Egyszerűen el kell fogadni, hogy van olyan infó, amit a Twitteren kívül vagy egyáltalán nem, vagy csak órás, napos késéssel fogsz megkapni.

trey @ gépház

Elfogadom, regisztráltam, nincs rúgkapálás :) vagy legalábbis még nem vagyok elég öreg ahhoz hogy inkább ellenálljak és mindenféle kifogásra hivatkozva meneküljek a változástól. Elég ezt néhány kollégánál látni.

Semmi egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki!

Valahol biztosan slave szerepel és az öntudatra ébredt.

Szerkesztve: 2020. 07. 17., p - 11:35

Vannak olyan szarkupakok az IT-ben, amihez nem tudom mi kéne hogy eltűnjenek, leváltódjanak, megjavuljanak. Az outlook az egyik ilyen. Szerintem aki üzemeltet, mind a pokolba kívánja.

"Sose a gép a hülye."

Amibe ennyi minden van integrálva, olyan nincs - de talán nem is kell, mert ez az outlook fő problémája.

Egyébként meg a userek kb. 80%-nak, aki csak levelezésre használja az outlookot még mindig a thunderbird a legteljesebb és legéletképesebb alternatíva, annak minden hátrányával együtt. Mi is ezt javasoljunk, használjuk, ajánljuk. Más sajnos nincs, és baromira hiányzik egy normális levelező kliens app.

"Sose a gép a hülye."

A 80%-ról nem vagyok meggyőzve. Ha csak egy IMAP/SMTP kliensre van igény, akkor valóban butaság Outlookot használni, de pár tucat fős méretű szervezetek felett már nagyon látszik, hogy az Outlook, pontosabban Outlook+Exchange kombó elég sok terhet levesz az irodai biorobot válláról. Ha csak mondjuk olyan feladatokról beszélünk, mint lefoglalni egy tárgyalót, akkor 3 opciót szoktam látni (de fixme, ha van negyedik):

  • Exchange natív tárgyalókezelése, általában működik, túl sok extrát nem tud. De facto standard, ezért a legtöbb/összes conf room felszereléssel kompatibilis.
  • 3rd party appok, mint az Asure, meg a többi hasonló. Jellemzően sokkal többet tudnak, csak éppen pilótavizsga kell hozzá, és a céged úgysem veszi meg az integrációs szolgáltatásokat hozzá :)
  • Ugyanaz az app, mint az előzőben, de a titkárnő/recepciós/stb. kezeli, te meg neki telefonálsz, ha kell valami

Szerintem az Exchange arra jó, hogy a gyakran előforduló irodai dolgokat kb. meg tudod oldani egy egységes felület, az Outlook alól. Egyesével mindenre lesz szebb/jobb/olcsóbb megoldás, de nem biztos, hogy a sok legókockát te akarod összerakni.

Nemrég álltunk át thunderbirdről (POP3 + elhanyagolt x éves nem karbantartott postfix) -> onprem Exchange 2019 + Outlookra. A userek többsége nem nyavalyog, bár aki igen az a tb-nél  is megijedt bármilyen random ablaktól. Az hogy gépcserénél a pop fiókokat (volt hogy 50Gb-ot!) kellett másolgatni/migrálgatni az új gépre nagyon nem hiányzik, végre van tartományvezérlő (2020-ban!) és bejelentkezés után kész a user fiókja az sokat levesz a vállamról. Az androidos outlook szintén, mert nem a gmailbe kell pop3-as fiókot hegeszteni egyesével telefonon készülékcserénél. 

Az outlook webmail pedig egy álom a squirrelmailhez képest. Persze ha egy frissebb IMAP szerverről kellett volna átállni, nem lett volna ennyire látványos. De a 20 évvel ezelőtti technológiához képest fejlődés.

Semmi egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki!

De most te POP3-mat hasonlítasz egy synced szolgáltatáshoz, nem a thunderbirdöt, illetve webmailt egy másik webmailhez, aminek semmi köze az egészhez, ráadásul squirrel az egy full fapad.

A tartományvezérlőnek megint semmi köze az egészhez. 20 évvel ezelőttihez képest minden fejlődés.

"Sose a gép a hülye."

Szerkesztve: 2020. 07. 19., v - 13:27

Érdekes, az általam 15 éve használt Outlook Express 6-tal nem történik ilyen.

Ismét volt értelme az agyonrafrissítgetésnek, meg a SaaS-idealizmusnak. Ja nem.

Biztos az FB API kezelte rosszul a kivételt ;-)

Az elmélet az, amikor mindent ismerünk, de semmi nem működik. A gyakorlat az, amikor minden működik, de senki nem tudja, miért.