Amikor fontos üzleti ügyben hívnál fel valakit, de a túloldalon nem veszik fel...

Címkék

Fontos üzleti ügy: Éppen dolgozol valamin, amikor olyan problémába ütközöl, ami azonnali döntéshozást kívánna a felettes vagy megrendelő részéről, hogy folytatni tudd a tevékenységet.

A kérdés az első próbálkozás utáni döntésre vonatkozik, tehát nincs lehetőség az opciók kombinálására (pl. megpróbálom az email címét megtalálni, ha nem találom, akkor megpróbálom ezt és azt...).

A "hagyok neki azonnali üzenetet (pl. skype, telegram, stb.)" és a "személyesen megkeresem" szándékosan nincs az opciók között, mert a szituáció most az, hogy az illető nem épületen belül tartózkodik és nincs azonnali üzenetküldésre alkalmas elérhetősége számodra.

Megcsörgetem többször is, hátha felveszi.
10% (36 szavazat)
Később (hosszabb idő elteltével) megpróbálom újra felhívni.
29% (109 szavazat)
Megpróbálom elérni más telefonszámon vagy más illetőn keresztül a személyt.
5% (17 szavazat)
Írok neki SMS-t vagy hagyok hangüzenetet.
24% (92 szavazat)
Megkeresem az email címét és írok neki email-t.
17% (65 szavazat)
Aznap már nem keresem többször, majd visszahív. Addig improvizálok valamit.
3% (11 szavazat)
Aznap már nem keresem többször, majd visszahív. Addig dolgozok máson, félreteszem a munkát.
9% (35 szavazat)
Egyéb stratégiához folyamodom, amit leírok hozzászólás formájában (bevezetőben leírtakat tessék figyelembe venni!).
3% (12 szavazat)
Összes szavazat: 377

Hozzászólások

Fejlesztokent ha lehet, nem kommunikalok kozvetlenul az ugyfellel. Kollegaval/felettessel persze elkepzelheto. Altalaban van mas reszegysege a programnak, amivel tudok ilyenkor is haladni, szoval annyira surgos dontes nincs. Ha ertek az adott temahoz, azert ki tudnam talalni akkor is, hogy hogy logikus a hasznalata.

When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

amig nem hiv vissza, addig nem dogozom. balatonon van hely

4 és fél éve csak vim-et használok. elsősorban azért, mert még nem jöttem rá, hogy kell kilépni belőle.

Ez érzékeny pont. :) "Imádom" mikor valaki őrült módon csörget, de bármilyen ok miatt nem tudom felvenni. Akár épp nyakig más melóban vagyok, akár megbeszélésen (meló...), sőt ha kinyomom és csörget tovább az a legjobb. Elvileg ha vki kinyomja azt szerintem eleve a "nemjómost, hívj később vagy visszahívlak"-ot jelenti. Jellemzően fél óra vagy 1 óra múlva próbálom újra, ha nincs reakció, akkor írok emailt vagy ha tényleg annyira sürge, akkor SMS.

A helyzet az, hogy a fenti "AZONNALI DÖNTÉST KÍVÁN" jellemzően eleve rossz munkaszervezést jelent, és ne vicceljünk már, hogy a retyóra se mehet el senki, mert valahol egy AZONNALI döntés kellhet és készenlétben kell állnia. Másrészt ezek pont olyan dolgok, amik jellemzően nagyon jó, ha megvannak írásban és nem csak "hát telóztunk róla tudod" kategóriába esnek.

A személyesen megkeresik jó, hogy nem szerepel, annak biztos rohadtul örülhet valaki, hogy épp lemerült valamilyen melóba (ami elmerülős) vagy megbeszélésen van, vagy ül épp a fogorvosi székben és rátörik az ajtót "AZONNALI DÖNTÉS KELL" lendülettel.

A dolgozz otthonról és legyen rugalmas a munkaidőd és magad osztod be az idődet c. szupermodern dolognak is erősen ellentmond ez.

Persze legyünk agilisak, meg jajjdesürgős, de hát na...

 Elvileg ha vki kinyomja azt szerintem eleve a "nemjómost, hívj később vagy visszahívlak"-ot jelenti.

 

Rengeteg ismerosom es en is olyan helyeken vagyunk ahol alig van terero. Es ha nincs terero altalaban foglalttal (mintha kinyomott volna a masik fel) szakad meg.

En ugy szoktam, hogy meg egyszer raprobalok. Ha akkor is ugyanigy megszakad, akkor irok egy SMS-t. (ha van telegram akkor ott is).

Volt ugy, hogy az sms-t egy nappal(!) kesobb kapta meg.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Terepen dolgozok, havonta kell repülni tipikusan EU-n belül, Angliába, Kínába, USA-ba.

Soha, egy munka sem megy flottul, mindig olyan hiba jön szembe, amit még soha senki nem látott és azonnal meg kell tudni oldani, mert csak egy hét áll rendelkezésre az egyhetes melóra, nem lehet hibázni. 

Nekünk néha szükségünk volt azonnali hívásra, de szerencsére ismerik a kollégák a szituációt és rendelkezésre állnak.

Arra szavaztam, hogy más számon, más emberen keresztül tovább próbálkozok, mert lehet, hogy együtt vannak a hívott személlyel.

Plusz több száz. Imádom az olyan embereket, akik ha nem veszem fel, öt perc alatt hatszor hívnak. 

Egy: mindig mindenkit ahogy lehet visszahívok. Ezt a környezetemben mindenki már megszokhatta.

A múltkor aki ezek után még reklamált is, annak mondtam, hogy bocs, de se szolgálatban lévő tűzoltó, se mentős nem vagyok. Nincs kivonulási idő megszabva. 

Aki ezt nem tanulja meg, azt nevelni is szoktam, és plusz egy óra múlva hívom csak vissza.

Szerkesztve: 2020. 07. 11., szo - 14:49

Attól függ, hogy nekem fontos üzleti ügy vagy a cégnek, akinek dolgozom. :) A leírás alapján az utóbbi. Akkor írok emailt és addig mással foglalkozom. Mindig van más.

Minden ilyen fontos esetben a leglenyegesebb lepes az eszkalacio. 

Ertesited a fonokodet, es kapcsolatoktol fuggoen az o fonoket ha ez megengedett.

 

Persze kozben hivogatod. 

 

Mar ha tenyleg fontos.

Szerkesztve: 2020. 07. 11., szo - 15:36

Kétszer hívom, egyszer írok susmust, meg egy email-t. Aztán szarok rá, csinálok mást, amíg meg nem oldódik.

Ha visszahív, visszahív, ha nem, hát nem.

> Sol omnibus lucet.

Szerkesztve: 2020. 07. 12., v - 10:21

Csak akkor hívok fel valakit munkaügyben, ha ég a ház (azaz ha ugyanez a szituáció lenne éjszaka közepén, akkor is felébreszteném vele). Minden másra ott van az email és a cset, ha ott nem válaszol, akkor várhat az a dolog. Olyan nincs, ami egy bizonyos embertől azonnali döntést igényel (a fent említett ég a ház kivételével) - különben pl. ha szabadságon lenne vagy az ő időzónában éjszaka lenne, akkor is hívogatnom kéne? 

én anti. szoc. ember vagyok csak haverokkal beszélgetek telefonon - oké ez sarkítás, de majdnem...

tényleg fontos - hivatalos vagy munkát érint azt mail-ben intézem.

Embertől és szituációtól is függ.

Ha ég a ház, folyamatosan csörgetem az embert, plusz megpróbálom más telefonszámokon és más embereken keresztül is elérni.

Ha nem ég a ház, csak kellene sürgősen valami válasz, akkor SMS, hangposta, esetleg email (leginkább az embertől függ, hogy kinél melyiket gondolom működő megoldásnak).

Ha nem annyira sürgős, akkor írok egy emailt, és addig dolgozom valami máson.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Minden követ megmozgatok, ha ez nekem fontos.
Ha neki fontos, akkor nem minden követ csak néhányat, hogy azért esélyt adjak neki.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Se üzletmenet tervezés, se helyettesítés, se normális döntéshozatali rendszer. Hívogatnod kell az Egyetlen Istent, mint egy titkárnőnek a pártelnököt? Én váltanék.
Amúgy egy darab e-mail/ticket, majd válaszol akinek válaszolnia kell.

echo crash > /dev/kmem

Szerkesztve: 2020. 07. 13., h - 15:34
  • Egyéb stratégiához folyamodom, amit leírok hozzászólás formájában (bevezetőben leírtakat tessék figyelembe venni!).

Első körben pár órára "békén" hagyom, majd ha részéről nem történik meg a visszahivás, mondjuk egy fél napon belül, akkor írok SMS-ben egy reminder-t pár szóban összefoglalva, miért lenne fontos a kapcsolatfelvétel. Addig foglalkozom a project többi részével, amihez elegendő infó áll rendelkezésre/más projectel

Szerkesztve: 2020. 07. 14., k - 15:16

Hála a modern csoportmunka eszközöknek (pl. slack) írok a megfelelő csatornára, highlight -olom a megfelelő embereket és megvárom amíg befutnak a reakciók. Szóval úgy válaszolok a kérdésre hogy nem válaszolok, nincs meg nem is volt olyan ügyfelem akit telefonon kellett elérni.

Szerkesztve: 2020. 07. 14., k - 18:40

Úgy látom, a különféle válaszok alapján, hogy nagyon eltérően értelmezték különböző emberek azt, hogy "fontos üzleti ügy". Esetleg nem ártott volna jobban definiálni, mert bizonyára mindenki másképp áll hozzá ahhoz, ha az éles szerverek crash-elnek és percenként milliókat veszít a cég, meg ahhoz, hogy hát van itt egy dolog az egyik user story-ban, amit tisztázni kellene a PO-val, mielőtt készre jelentjük, leghamarabb másfél hét múlva.

Pl. az első esetben nem nagyon teszem le a telefont, amíg valami megoldás nincs, esetleg személyesen megkeresem és az éjszaka közepén felkeltem az embert aki segíteni tud, míg a második esetben dobok egy emailt és majd másnap ránézek, hogy jött-e válasz.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Nagyon ritka, hogy bárkit is a cégen belül telefonon keressek elsőre. Többnyire email, skype, hasonló csatornák. Ha arra nem reagálnak, akkor szoktam telefonálni.