Vodafone és UPC

Mikor meghallottam a hírt, én örültem, mert elégedett voltam a vodafone-nal éveken át, reméltem hogy rendbe rakják azt a szarkupacot, amit a UPC összerakott.

Nos, így pár hónap után az látszik, hogy fordítva történt, és a UPC szintjére kezd süllyedni a vodafone.

Lejárt a szerződésünk, egyeztettünk a hosszabbításról. Röviden annyi a lényeg, hogy minden tekintetben rosszabb ajánlatot kaptunk. Egy katasztrófa a szerződés ahogy kinéz, full átláthatatlan, egy fél óra minimum amíg átnézed és megérted, hogy mi van benne, és nem is az volt, amit egyébként megbeszéltünk. Hab a tortán, hogy az ügyintéző aki hívott a központi "rögzített" vonalról, egyszerűen annyira halk és szar minőségű volt, hogy alig lehetett érteni.

Egyik ügyfélnél nemrég üzemeltek be vodafone-os üzleti előfizetést... Az egyik ok, amiért váltottunk a helyi UPC-gerincet használó kis szolgáltatóról, hogy UPC-nél van régóta az a jelenség úgy globálisan, hogy vagy nem sikerül pl. a kapcsolódás valahova, vagy random kapcsolatokat egyszerűen eldob menet közben RST-tel. És... Most a vodafone-os üzleti nettel is úgy tűnik hogy ugyanez a helyzet, úgyhogy cseberből vederbe? Cserébe legalább 10x annyiba kerül.

Hozzászólások

És van más választási lehetőséged? Nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbb vidéki városban föl vannak osztva a területek. Vannak városon belül UPC/Vodafone, T-Systems és Digi területek. Ha egy adott helyen laksz és megnézed hogy mik a választási lehetőségek, akkor 99% eséllyel lesz egyetlen választható szolgáltató, és mellé egy semmire se való 10 évvel ezelőtt is lassúnak számító ADSL alapú internet.

Igazából nincs választási lehetőség. Lehet hogy Budapest belvárosában más a helyzet, de faluban és kisvárosokban ez van.

Most a mobilra vagy a netszolgáltatásra gondolsz?

Mobil:

A Telekom szarik a kicsikre, nincs egyedi ajánlat, nincs kedvezmény, a publikus csomag van, kint van a honlapon, kész. Az elején és eleinte a szerződés lejáratokkor mentem, aztán utána már emiatt nem. Elég nagy mamut, gondolom nem akarnak kicsikkel szarakodni.

A Digihez szívesen mennék, kérdeztem őket, az ügyintéző arról tájékoztatott, hogy minden készen áll (technikai oldalról, illetve a csomagok szempontjából is), de még nem kaptak végleges NMHH engedélyt, és addig nem adhat bővebb tájékoztatást, illetve természetesen nem is köthetnek szerződés. Valószínűleg emiatt lett megint kitolva egy fél évvel a tesztidőszak... (Ezt nem ő mondta, már csak én gondolom)

A Telenorhoz volt egy kontaktom korábbról, innen kaptam legutóbb a második legjobb ajánlatot, neki írtam, nem reagált. Mondjuk túlzottan nem erőltettem meg magam, mert más irányba nem indultam... De mondjuk a telenorhoz nem szívesen mennék a folyamatos hangproblémák miatt.

Vezetékes net az ügyfélnél:

Igen, vidék. Azért váltottunk a kis helyi szolgáltatótól főleg, hogy stabil legyen a kapcsolat, és nagyobb a rendelkezésre állás. (Meg sebesség is több lett, de igazából sebességből tudott volna ő is többet adni) A backupok éjszaka kívülre mennek (mennének) külső szerverre, és folyton szarakodni kellett vele, kézzel újra elindítani délelőtt, akár többször is, mert egyszerűen menet közben megszakadt. Na, most ugyanez van a vodafone-os bérelt vonallal is úgy tűnik, csak 10x annyiba kerül.

"Sose a gép a hülye."

Nekem érezhetően instabilabb a net és a TV is, mióta változott a nevük. Külön vicc, hogy aznap, amelyik nap küldték az e-mailt, hogy mától ők Vodafone néven futnak, aznap egész nap nem volt netem, így másnap olvastam csak, hogy "nekem ezentúl mennyivel jobb lesz"...

Most pedig 30.-án kellett volna levonniuk csoportos beszedéssel a havidíjat. Persze 30.-án egész délelőtt nem volt net, így nem tudtam a netbankon beállítani, hogy mehet a tranzakció. Elsejére lett net, jóváhagytam, elment a pénz. Ezután 2.-án kaptam egy levelet tőlük, hogy tartozom, és fizessem meg mihamarabb, mert különben majd 600 forintért felszólítanak, és mellé még korlátozhatnak is majd... Értem én, hogy automatika küldi ezt, de kicsit lehetne kevésbé rámenős azokkal szemben, akiknek az előtte lévő 3 napban folyton gond volt a szolgáltatásával.

Nagy Péter

Párom UPC-s mobilt használt, az új szerződéshez kellett sim-et cserélni. Három napja nem lehet elérni az új sim-mel, az autómata bemondja hogy ez a szám nincs hozzárendelve előfizetőhöz, bár hívni egy nap és X ügyfélszolgálati kör után már tud vele, de befelé még semmi. Ügyfélszolgálat szerint náluk minden rendben..:-)