Hoszting szolgaltatok - halozat kerdesek

Sziasztok,

Hoszting szolgaltatokat nezegetek es felmerult bennem nehany kerdes a csomgjaikat illetoen, az internet hozzaferes kapcsan.
Nyilvan, ha egyertelmu valaszt szeretnek, majd megkerdezem mindet e-mail-ben. A temat azert nyitom, mert esetleg masnak is erdekes lehet plusz sokan vannak itt akik mar ugyfelei egyik-masik szolgaltatonak, igy akar valaszolni is tudnak.

Gondolom nem gond, ha neveket is emlitek. Szoval a szerver hoszting csomagokhoz a rackforest is meg a doclerweb is azt irja, hogy:
- Garantált 1 Gbit/s nemzetközi és belföldi internet kapcsolat
- Havi átlagos 100 Mbit/sec internet kapcsolat (doclerweb)/Havi 30 TB adatforgalom (rackforest)

mikozben a doclerweb-nek rendelkezesre all:
-80 Gbit/s nemzetközi és 20 Gbit/s belföldi sávszélesség
http://doclerweb.hu/szerverhoszting

a rackforest-nek pedig:
-10 Gbit/s nemzetközi és 20 Gbit/s belföldi sávszélesség
https://rackforest.com/infrastrukturank/

Feltetelezve, hogy mindket szolgaltatonal fut mar tobb, mint 20 gep es valamennyi VPS is, hogyan tudnak garantalni 1Gbit/s belfoldi kapcsolatot, ha a teljes savszelesseguk 20Gbit/s?

Ertem en, hogy az adatforgalom keretnek, illetve a havi atlagos sebessegnek koszonhetoen nem fogok tudni 24/7-be 1Gbit-en forgalmazni, de ettol meg nem gondolom, hogy ne lenne minden pillanatban legalabb 20 vagy 40 szerveruk vagy VPS-uk ami 1 vagy 0.5 Gbiten akarna le vagy feltolteni.

Mit nezek el? Hogyan garantalhato megis az 1Gbit/s?

Hozzászólások

Szia,

a mi (RackForest) nemzetközi sávszélességünk 30 Gbit, a BIX 40 Gbit, plusz vannak egyéb peeringek is, frissíteni fogjuk a weboldalon.
A teljes kapacitás töredéke van csak kihasználva, a bix.hu-n meg lehet nézni az ottani forgalmakat.

A gépek 99%-a alig használ internetet.

"de ettol meg nem gondolom, hogy ne lenne minden pillanatban legalabb 20 vagy 40 szerveruk vagy VPS-uk ami 1 vagy 0.5 Gbiten akarna le vagy feltolteni."
Nincsen. :) Minden időpillanatban kihasználatlan a garantált sávszélesség többszöröse, ha nő a forgalom, bővítjük a linkjeinket.

Státusz oldalatokat merre találhatjuk? Már ha van.

Mert ugye most pár órája volt egy teljes forgalomkiesés, és sehol nem találtam róla infót, hogy mi történhet, mikorra várható a visszaállás stb. Egyedül a BIX stat árulta el, hogy valami para van. Persze lehet hívogatni a supportot, de gondolom többszáz user is ezt teszi :P

ilyen oldalra gondoltam amúgy: https://status.digitalocean.com/

Más magyar hosting szolgáltatónál sem találtam ilyet, pedig hasznos lenne :/

Raadasul ma is volt egy leallas, bar valoszinuleg csak reszleges de mostanaig semmilyen update-et nem kaptunk hogy mi tortent.

Lassan kezdek szarba kerulni a cegtulajnal azzal hogy athordtam mindenunket a T-tol, ott messze stabilabb volt az alapszolgaltatas.

Termeszetesen azt is meg kell jegyeznem hogy a T-nel viszont az araik dragak voltak, a sales-uk nevetseges, a supportjuk meg elavult es nehezkes, ilyen szempontbol a Rackforest fenyevekkel elorebb jar.

A maival én nem találkoztam. Nekem az tűnik kissé meredeknek, hogy egy ügyfél szarul beállított hálózati eszköze fektette meg a core routerüket. Persze nem dőlt össze a világ és nyilván tanultak belőle. Egyébként ezt a teganpi esetet leszámítva tényleg csillagos ötös a supportjuk és az elmúlt 5 évben mióta náluk vagyok ilyen jellegű leállás még nem volt.

A mait én se láttam, de rákot is kaptam volna. Mondjuk a tegnap esti telefonhívásokat szívesen átirányítottuk volna az RF felé.

Tegnapiról egy kanyi email nem jött, a social mediaban azóta egy bitet nem raktak ki, hogy mi volt, vicc.

Én annyit láttam tegnap, hogy minden kérés Finn- és Svédország felé lett hibásan route-olva, és a backup vonalukon 0% volt a forgalom - ami meg gondolom pont erre lenne...?

~ubuntu, raspbian, os x~

Tegnapiról egy kanyi email nem jött, a social mediaban azóta egy bitet nem raktak ki, hogy mi volt, vicc.

 

Nekem tegnap este 23:40-kor megjött tájékoztatás emailben... Rackforestnél nem szokták elmismásolni az ilyesmit, meg szokták mondani konkrétan, hogy mi történt. Jobban is szeretem, mint a T-től szokásos "szolgáltató érdekkörébe tartozó eszköz, hálózat hibája javítva" semmitmondó üzenetet.

http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

Soha nem mismásolják el a hibákat, van hogy egy sima áramellátási gondról is jön tájékoztatás, még ha ebből semmit sem veszel észre.

 

A konkrét hiba:

A RackForest hálózatában egy hibásan konfigurált ügyfél eszköz csatlakoztatása miatt hiba lépett fel, mely a core routereink processzorát túlterhelte, és ennek következtében megszűnt a szolgáltatások internet elérése. Sajnos a core routereket távoltól nem tudtuk elérni, ami nehezítette a hiba felderítését és megoldását.

Amennyiben Önnek csak Email levelezés szolgáltatása van: A beérkező Emailek lasabban érkezhettek meg, de bejövő Email nem veszhetett el. Az Email-ek letöltése, kiküldése belassulhatott, akadozhatott a fenti időablakban.

A hiba javítása:
A core routerek működésének helyreállítása után, a kérdéses hibásan konfigurált eszközt beazonosítottuk, és lekapcsoltuk a hálózatról.

Hosszú távú megoldásként felgyorsítjuk a folyamatben lévő hálózat fejlesztésünket, és a core routereket lecseréljük a jelenlegi Cisco 7600-as sorozatról Cisco ASR9010-es routerekre, melyek sokkal nagyobb teljesítményűek, és kevésbé érzékenyek a hasonló hálózati problémákra. Továbbá felülvizsgáljuk az ügyfeleknek nyújtott egyedi hálózati megoldások üzembehelyezésének eljárásrendjét.

https://rackforest.com/kik-vagyunk/

A DoclerWeb hálózat és infrastruktúra osztályvezetőjeként egyedülálló, világméretű IP gerinchálózat építése és üzemeletetése is hozzám kötődik.

Aztán:

a jelenlegi Cisco 7600-as sorozatról

Na itt kicsit értetlenül álltam, de aztán észrevettem magamon, hogy a pszichológia működött, a Rackforest oldalán az ott dolgozó a korábbi munkahelyén elért eredményeket sorolja. Emlékszem az én egyik korábbi munkahelyemen ezért volt OOB menedzsment, és remote power minden hálózati eszközön. :)

Előfordult ott is, hogy a routerből wire speed packet generator lett, és jól jött, hogy mindent le lehetett lőni otthonról, és szegmentálva visszakapcsolgatni a usereket, míg meg nem lett a bűnös.

Messze egyik sem. Penz is van, SLA megertes is van, csak egesz egyszeruen 5+ ev alatt nemvolt annyi gond a halozattal a T-nel hostolva mint a Rackforestnel 1 ev alatt es ez szerintem is erthetoen fusztraciot okoz, SLA ide vagy oda.

Szakmailag azt tartom valoszinunek hogy a T-nek egy full fapados szerverhoszting szolgaltatas van, a Rackforestnel meg minden extra igenyt kiszolgalnak, sajnos emiatt nem ez az elso eset hogy valami elkurt ugyfel router miatt lefekszik a halozatuk...

Neha a kevesebb tobb...

Felmerült, hogy egy ilyen miatt el kellene vinni az egyik szerverünket tőlük. Több is van ott, de ha elszáll a szolgáltató egész hálózata semmit nem tudunk csinálni. Tucatnyi ügyfél használnta volna a szolgáltatást pont akkor amikor elszállt az egész. Tolhattam az anyagot a külföldi szerveremre, tudva, hogy mire végzek valószínű kijavítják a hibát.

Egy facebook vagy twitter csatorna jól jött volna, mert még a honlapjuk se jött be, telefonálni meg nyilván hasztalan ilyenkor.

A supportjuk egyébként tényleg jó, én is csak ajánlani tudom őket mindenkinek, az meg dícséretes, hogy mindig jön a tájékoztatás, hogy mi volt a galiba, nem mismásolják el.

Legkozelebb nyugodtan telefonalj, en azt tettem, azonnal felvettek a hosting support mobilszamot.

Ilyen szempontbol is fenyevekkel vannak a T elott ahol telefonszam konkretan nincs es csak a sajat webes feluletukon keresztul lehet hibajegyet kuldeni amire majd jon valasz valamikor.

annyira rövid időre, h kb sehol nem látszik.
Gyanítom, még mindíg benne vannak a 99.9%-ban de lehet, h a 99.95%-ban is.
A Te szerződésedben mekkora SLA van?

szerk: megnéztem: hálózatra és IP kapcsolatra vállalt SLA az 99.95% = 4.38óra éves szinten.
Azaz még egy ilyen leállás is belefér, mint a múltkori :-)

A BIX csatlkozással rendelkezők BIX irányú forgalmát itt látod: http://bix.hu/statisztika

Ebből látszik, hogy azért 1-1 gépnek gigát garantálni, vagy maximálisan elérhető 1G-t adni manapság nem csodatétel. Ráadásul e mellett ott van a külföldi kapcsolat és a nagyoknál (oda-vissza forgalmilag) előfordulhat egymás közötti peering.

A sávszél és adatforgalom szerintem csak egy kis szelete a hosting szolgáltató kiválasztásnak. A felkészültségük, csomagban adott szolgáltatások, ügymenet és főleg hogy a mindenféle igényed mennyire fedik le, az ami igazán számítani fog neked. Mindenképp kell többtől ajánlatot kérni és alaposan összehasonlítani őket, mert egyáltalán nem mindíg a legolcsóbb jön ki legjobbnak.

itt meg se állj a gondolkodásban, a sima internetszolgáltatók is gigát adnak manapság. nekik vajon hány userük lehet?