GPLv3 alatt megnyitják a C&C: Tiberian Dawn és Red Alert forráskódját

Június 5-én érkezik a C&C Remastered Collection és ennek kapcsán Jim Vessella az EA-től bejelentette, hogy elérhetővé teszik az eredeti Tiberian Dawn és Red Alert játékok forráskódjait is GPLv3 licenc alatt:

Today we are proud to announce that alongside the launch of the Remastered Collection, Electronic Arts will be releasing the TiberianDawn.dll and RedAlert.dll and their corresponding source code under the GPL version 3.0 license. This is a key moment for Electronic Arts, the C&C community, and the gaming industry, as we believe this will be one of the first major RTS franchises to open source their source code under the GPL. It’s worth noting this initiative is the direct result of a collaboration between some of the community council members and our teams at EA. After discussing with the council members, we made the decision to go with the GPL license to ensure compatibility with projects like CnCNet and Open RA. Our goal was to deliver the source code in a way that would be truly beneficial for the community, and we hope this will enable amazing community projects for years to come.

A Remastered változat új pályaszerkesztővel és mod-támogatással érkezik, így várhatóan felkelti majd a modding közösség figyelmét.

Hozzászólások

Warzone 2100 is opensource :) .

Egyébként üzletileg nekem ez érdekes, nyilván kevesen lesznek akik a forráskódot hakkolják majd a remastered moddolása helyett, még kevesebb lesz, aki ezért nem veszi meg a remastered-et, de a marketing részlegek általában erre ugranak, hogy nem, nem nem, nem nem nem adjuk ki a forrást.

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

A bejelentés alapján a Remastered kiadás részeként lesz egy-egy DDL a Tiberian Dawn és Red Alert-hez, amiket kiadnak GPVv3 alatt. Ezek a DDL-ek az eredeti játékok elemeit tartalmazzák, amiket a modkészítők szabadon felhasználhatnak és már a Remastered kiadáshoz készíthetnek vele modokat. Tehát mintha kiadtak volna két nagyon részletes "példát" (teljes játékot), amikből kiindulhatnak a modok fejlesztői.

Ok, my bad, azt hittem ez a régi, eredeti játék forrása volt, annak ahogy írtam sokkal kevesebb értelme lett volna, ennek meg így még kevésbé van a marketingesek szempontjából elképzelhető része számomra, vagy ennyire bíznak a modderekben? Mindenképpen dicséretes, eddig is gondolkodtam rajta, red alert 2 remasteredem ha elkészítik biztos lesz, de hát így meg hát istencsászárok a srácok. (Láttam pont egy kisebb anyagot a készítésről, az is nagyon szimpatikus volt, igazi restaurációnak tűnt, nem újrafeltalálásnak.)

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

Egyrészt az EA-nek mostanában elég rossz híre volt, elég csak visszaemlékezni a SW: Battlefront 2-s fiaskóra, ahol sikerült egy olyat nyilatkozni, ami mai napig a legtöbb downvote-tal rendelkező hozzászólás a Redditen. Nyilván ezen is próbálnak javítani, ahogy lehet.

Másrészt meg manapság egy erős modder-közösség sokat segít egy játék hosszútávú életében. Gyakorlatilag ingyen gyártanak tartalmat a játékhoz. Sok játékos mellett meg könnyebb eladni a későbbi hivatalos DLC-ket is. Biztos kiszámolták az EA-nél is, hogy megéri befektetni a mod-API kifejlesztésébe, mert később behozhatja az árát.

Kevés gyűlöltebb szoftvercég-mammut van a játékosok szemében a világon, mint az EA. Akik minden évben tesznek is érte, hogy ez így maradjon. Pl. pont a Westwood studio elpusztítása is közvetlenül nekik köszönhető. Az h. most jófejkednek egy remake-el és modding-gal, az kb. hasonló nagyvonalú gesztus, mintha a maffia kiírtaná az egész családodat es rokonságodat, amit neked végig kell nézned. De azért a temetés napjára küldenek egy szép csokor virágot!

Ó, már csak 15 nap? Gyorsan telik az idő. Mikor előrendeltem még 40+ volt.