Digi DHCP letiltás

Sziasztok!

 

Kreatív megoldásra volna szükségem, a probléma a következő:

A Digi adott egy ZTE F668-as modemet, amin szeretném letiltani a DHCP-t. Raspberry-n használom a Pi-hole-t, egész jól bekonfigoltam, ragaszkodnék hozzá.

A gond: A modemen hiába nyomok rá a DHCP enabled pipára, ideig óráig kikapcsol, de újraindítás (áramszünet után) visszaáll enabled állapotra és kersztbe kasul oszt mindenfélét amit nem kéne, a család meg kiabál, hogy nincs internet. (Nagyon furcsa anomáliák alakultak ki miatta, nem is értem.)

Digi ügyfélszolgálat leráz, kérhetek bridge módot, de ezt szeretném elkerülni ha lehet.

 

Valami olyasmire gondoltam, hogy a raspberryre lenne szükségem egy olyan appra, ami óránként beloginol a webes felületre kiveszi a pipát és elmenti. Nem tudom van-e ilyen...

Ha van valami jó gondolat, arra nagyon kíváncsi vagyok.

 

Köszönöm szépen!

Hozzászólások

Beállítod a DHCP scope-ot 1 darab osztható címre, azt pedig fixen odaadod valaminek.

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

... egy jó router kell a modem után, aminek van rendes dhcp-je, és be tudod állítani, hogy melyik eszközöd milyen ip-t kapjon. ( a belső hálózatod nehogymár a szolgáltató managelje!)

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

+1

T-nel is halalra idegelt, hogy beallitottam valamit, erre par het/honap mulva gondolt egy nagyot, es minden ujra alapertelmezett lett. Most van egy WDR4300 Openwrt-vel mogotte es minden mukodik azota is hibatlanul.

"You can hide a semi truck in 300 lines of code"

Ha bridge módban van, akkor egyik oldalonoptika be, másik oldalon egy porton rezes net ki, és arra dugod a saját routeredet,ami PPPoE-t csinál, NAT-ot csinál, meg befelé dhcp-vel címet oszt. Mindezt úgy, hogy az otthoni eszközeidrőlközvetlenül nem adsz minden infót oda a szolgáltatónak, nem bízod rájuk a forgalmad szűrését, meg ilyesmit...

Jaja, csak egy hívás és ha szerencséje van, akkor már a hívás végén beáll bridge módba az eszköz.

Mondjuk én optikára migráláskor kértem a srácokat, hogy bridge módban hagyják itt az eszközt, mert addig nem írom alá a munkalapot. De nekik se volt több 2 percnél.

A publikus IP-t én már korábban kikértem, de azt még telefonon. Mondta az ügyfélszolga, hogy 72 órán belül, de a hívás végén nyomtam egy PPPoE reconnectet és már publikus IP-t kaptam. Pár éve aztán megint valahogy CGNAT-os IP-t kaptam, de akkor is csak egy telefon volt.

Egyfelől már a szerelés előtt jeleztem ezt feléjük, másfelől kapaszkodj, mert megdöbbentő a megoldást alkalmazott a szaki.

A cég által biztosított mobiljáról felhívta a telepítők részére dedikált ügyfélszolgálatot és bediktálta a hozzám letelepített eszközök sorszámát (GPON konverter és optika-TV konverter). Majd hozzátette, hogy "legyetek szívesek bridge módba átbillenteni az eszközt, megvárom, az ügyfél kéri". Hívás közben kitöltötte a munkalapot (eszközsorszámok, felhasznált anyagok, stb.), a routerem próbálkozott néhányszor, majd jeleztem, hogy OK, minden rendben. Na ekkor tette le a telefont. Munkalapot aláírtam, megköszöntem és további szép napot kívántam.

Valld be, hogy erre a megoldásra nem számítottál. ;-)

Nyilván értem és tudom h. mit várna el a  fizető ügyfél, mikor ezt a szolgáltatást megrendeli. A másik oldalon meg ezzel szemben van az, h. azért olcsó a digi, mert ugyan a szolgáltatás színvonala még éppen megfelelő, de minden máson ott spórolnak ahol tudnak. Azaz az êlő emberi munkán, innentől meg nagyon sok kóklert alkalmaznak, külsősként is.

"azért olcsó a digi, mert ugyan a szolgáltatás színvonala még éppen megfelelő"

Azért olcsó, mert piacszerző időszakban van és más a modellje még mint a többieknek: 

fapad, de azt olcsón. Értsd nem költenek milliárdokat marhaságokra. Vannak sokan akik nem a szolgáltató oldalán akarják idejük nagyrészét tölteni, meg "csodás" kőbuta virtuális asszisztenseknek káromkodni, hogy engedjen már tovább egy kezelőhöz, mert képtelen a 3 db felismerhető úton kívül másra :). A környéken van Telekom,Upc és Digi. A digi a legolcsóbb és legstabilabb mindemellett a legjobb ár-érték arányú szolgáltatás. ezidáig..

uptime-ra és ügyintézésre is.

 - gyakorlatilag nem érzékeltem kimaradást, a monitor szólt, hogy volt kimaradás, de be volt jelentve előre, csak elfelejtettem :) 

 - 1 azaz 1 alkalommal kellett felhívni az ügyfélszolgálatot és a hívás telefon kézbevételétől lerakásig 7 percet tartott ami alatt bridge módba került a szolgáltatói eszköz.

/ Nem a 4edik szintű support rakta át ~40perc után :) / <<< ezt tudta a menő/magát annak gondoló/ csicsás marketingvezérelt telenyom. Nem kellett Vandá-val se szopórollerezni << erről  meg szerintem kérdezzetek bárkit, botrányos foshalom, nem értem, hogy képesek ezt használni. ügyfélűzőnek jó lenne, ha legalább a szolgáltatás lemondásra azonnal kezelőhöz tudna kapcsolni..  / 

Nálunk van olyan opció a modemben, hogy "DHCP Static IP Configuration"

"ha valakire rá kiabálunk, hogy rendszergazda akkor az is - szerződés, fizetés csak az átkos időkben kellett" 

és 100 éve még boszorkányt is égettek 

Ehhez a feladathoz miért kell letiltani a DHCP-t?

(Nekem ugyanilyen modemem van, szintén Digi, szintén Raspberry, ugyancsak Pi-Hole. Minden szépen működik, bekapcsolt DHCP szerver mellett.)

:wq

Nálam alap, hogy bármilyen szolgáltató router csodája átállít bridge módba, mögé megy egy OpenWrt router.

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.