Éjszakai Digi megszakadások, visszacsatlakozási gond a ppp-ben

Sziasztok!

Éjfél környékén előfordulnak Digi internet megszakadások, amikor is az ügyfélszolgálat szerint a legutolsó hálózati eszközig is rendben van a kapcsolat, lehetőség adott a felcsatlakozásra, ám a folyamat a

Timeout waiting for PADS packets

kíséretében leáll, órákon át nem is képes a gép újraauthentikálni magát. A napközben minden rendben működik, még csak apróbb megszakadásokat sem érzékelek.

Érzékeltetek ilyet esetleg ti is? (Éjjelre vonatkozó gyors visszaellenőrzésez egy kis segítség:

journalctl --output=short-full -ru  NetworkManager | grep -E "\(pp" | grep -P "disconnected ->" | grep -P "\ 21:|\ 22:| 23:| 00:"

Az /etc/ppp/peers-en belül az aktuális ppp opciókat tartalmazó fájlba a logfile sort felvettem, mától innen is figyelem az eseményeket.
Milyen egyéb módon lehetséges még a kapcsolatbontás, felépítési folyamat részletes naplózása?
Muszáj a Digi felé bizonyítékokat szolgálnom, mert azon túlmenően, hogy nappal ideküldenének egy technikust, aki megállapítja, hogy miden rendben, nem tesznek, mert nem érzékeli a fennálló hibát.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Hozzászólások

Valószínűleg totál off: 

Nekünk van digis TV is (digitális és analóg is). Mivel éjfél körül mostanában már nem a neten lógok hanem a TV előtt alszom :) így csak olyan tapasztalatról tudok beszámolni, hogy analógon általában éjfélkor néhány adó elsötétül, nincs jel. Elég ritkán és elég változtos időtartamra (van hogy 10-20 másodperc de van hogy több perc). Korábban koaxon jött be a TV jel (UTP-n a net és a telefon), most már lakáson belül van az optikai router, és onnan jön minden (a TV koaxon), de a jelenség ugyanúgy elő szokott fordulni, mint korábban. Helyileg Szeged. Annyira sosem volt komoly, hogy érdeklődjek vagy reklamáljak. (Sajnos azt még nem próbáltam ki, hogy amikor az analógon nem megy egy adott csatorna, akkor a digitálison mi a helyzet, bár éjféltájban már macerás is lenne a gyerek miatt, mert nem egy szobában van a két készülék). Szóval valószínű, hogy az időpont kivételével semmi közös nincs a dologban, de gondoltam megemlítem.

Igen. Korábban is, mikor a lakásba csak a koax (plusz az UTP) jött be, akkor is jött rajta mindkettő. Ha csak TV-t kötöttél rá, akkor a hagyományos analóg (kb. 58-60 db) csatornák jöttek, ha a set-top-box-ba kötötted be, akkor fogható a 120+ digi csatorna. Nálam a nappaliban van set-top-box csak, ott nézzük a "digis verziót", a hálóban alváshoz :) bőven elég az analóg minősége (mint analóg jel szerintem egész jó minőségű) és kínálata. Egy spliterrel van megoldva a két szoba. Nem teszteltem még, hogy hány splittert vagy "végpontot" bír el a rendszer, de volt már két egymás után kötött splitteres megoldás is, mindhárom "végpont" tökéletesen működött analógként és digitálisként is.

"Korábban is, mikor a lakásba csak a koax (plusz az UTP) jött be, akkor is jött rajta mindkettő. " - ezzel azt akartam mondani, hogy már a koax+UTP korszakban is jött DVB-C a koaxon (az analóg mellett), ugyanúgy mint nálad, így elvileg egységes volt. Vagy most én nézek be valamit? :)

Itt az a baj, hogy bőven belelógok sokszor az éjjelbe, de nem tévézek (van, előfizetés is, de nem nézem), így arról nincs ismeretem. Ha viszont van digis neten éjfélkor is lógó számítógépetek, akkor a fenti parancsot kiadva megtudhatod, hogy az éjfél körüli órákban volt-e megszakadt pppoe (jelen esetben Digi) kapcsolat. (Ott ahol a számítógép authentikál.)

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Pusztán csak egy ötlet: nem lehet, hogy ilyenkor a lépcsőházban megy le valami kismegszakító - amiről a lenti switch is megy - és van a lakók között, aki tudja, hol és hogyan kell visszapattintani?

Legközelebb, ha sokáig nem tudsz csatlakozni, akkor érdemes megnézni a hálókártyádon, hogy van-e link. Illetve ha hozzáférhető helyen van, akkor érdemes lemenni a fémszekrényhez és a réseken megnézni, hogy szűrődik-e ki valami fény. Könnyen lehet, hogy ilyesmi lesz a megfejtés.

Az utolsó eszköz, amit a Digi láthat (menedzselhető switch - feleteszem) látja az operátor, tehát ők elérik. Nekem erős a gyanúm, hogy a pppoe szerverükkel lehet valami, amit eddig nem ismertek be. Aztán az is lehet, hogy valami program egy ezred másodperc alatt szétbombázza kérésekkel a ppp szerverüket, és védekezőleg a nem akar szóba állni velem. Ezért akarnám megtudni, hogy szűkítsem a kört.

Fizikai gond itt nem valószínű, mert tipikusan éjfél közeli állapotról van szó, napközben sosem jelentkezik hasonló.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

13 ker, két külön lokáció (2 utca távolságra) kb 1 órája folyamatosak a szakadások. A múltkor nyitottam hibajegyet, azt a választ kaptam, hogy náluk van a hiba. Azóta döcögnek...

Aláírás _Franko_ miatt törölve.
neut @

Ugyan ezeket a dolgokat csinalta nalam is. Bejelentettem, de nem volt ertelme ( naluk ok). Gondoltam, linux- szerverrol atdugom Mikrotikre. Azota meg ipcimet sem valtott.

A logfileokban nem latok csatlakozasi hibat.

Nekem pont fordítva volt. Mikrotik ugyanilyen hibákat generált, megszakadt, több percig nem tudott visszalépni (port ugrált előtte). Ezt csinálta napi 1-2x. Csak a Mikrotik vagy az ONT teljes áramtalanítása oldotta meg (vagy kábel ki/be), se reboot, se interface down nem segített (pedig direkt scriptbe raktam). PC-ről ugyanazon a kábelen, se Windows, se Linux alatt nem volt baj. Próbáltam interface sebességet fixálni, minél lejjebb vettem, annál ritkábban produkálta. Cseréltettem ONT-t, a hiba megmaradt. Beraktam TP-Link routert, azzal tökéletesen működött. Végül beraktam egy buta switchet ONT és Mikrotik közé és többet nem jött elő a hiba. Aztán később (kb 1 év múlva) felszabadult egy másik UTP kábel az ONT-től a router fele és átraktam arra a vonalra a Mikrotiket. Tökéletesen működik azóta switch nélkül. Tehát a kábelre volt érzékeny Mikrotik, de rajta kívül minden másnak megfelelt, most is használom az adott kábelt, az emeleti AP azon van. Ráadásul nem egyedi hiba, Mikrotik port flappinggal tele az internet.

Ja és ha jól emlékszem műszerrel is néztem és SignalTEK-en átment a kábel.

Szerkesztve: 2020. 05. 10., v – 09:10

... és már megint...

$ sudo systemctl status networking.service
● networking.service - Raise network interfaces
   Loaded: loaded (/lib/systemd/system/networking.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: active (exited) since Sun 2020-05-10 00:12:45 CEST; 3min 46s ago
     Docs: man:interfaces(5)
  Process: 1689 ExecStart=/sbin/ifup -a --read-environment (code=exited, status=0/SUCCESS)
 Main PID: 1689 (code=exited, status=0/SUCCESS)
    Tasks: 1 (limit: 4915)
   Memory: 2.3M
   CGroup: /system.slice/networking.service
           └─1739 /usr/sbin/pppd call dsl-provider

máj 10 00:12:44 ASZTALI pppd[1738]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
máj 10 00:12:44 ASZTALI ifup[1689]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
máj 10 00:12:44 ASZTALI pppd[1739]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
máj 10 00:12:45 ASZTALI systemd[1]: Started Raise network interfaces.
máj 10 00:13:19 ASZTALI pppd[1739]: Timeout waiting for PADO packets
máj 10 00:13:19 ASZTALI pppd[1739]: Unable to complete PPPoE Discovery
máj 10 00:14:25 ASZTALI pppd[1739]: Timeout waiting for PADO packets
máj 10 00:14:25 ASZTALI pppd[1739]: Unable to complete PPPoE Discovery
máj 10 00:15:30 ASZTALI pppd[1739]: Timeout waiting for PADO packets
máj 10 00:15:30 ASZTALI pppd[1739]: Unable to complete PPPoE Discovery
$  journalctl --output=short-full -ru  NetworkManager | grep -E "\(pp" | grep -P "disconnected ->" | grep -P " 21:| 22:| 23:| 24:| 00:"
Sun 2020-05-10 00:06:23 CEST ASZTALI NetworkManager[1195]: <info>  [1589061983.3189] device (ppp0): state change: disconnected -> unmanaged (reason 'connection-assumed', sys-iface-state: 'external')

Szerk.: A pppd logfile lemaradt.

Sent PADT
PPP session is 1779
Connected to XX:XX:XX:XX:XX:XX via interface enp3s0
Using interface ppp1
Connect: ppp1 <--> enp3s0
Remote message: Too many sessions^J
PAP authentication failed
Connection terminated.
Sent PADT

A Digi hibabejelentő pedig nem válaszolt a bejelentésemre. Bejelentem megint...
Mit gondoltok, ez a kvázi rendszeresség lehet (éjfél körüli időpont). Lehet egyértelmű bizonyíték arra, hogy a Digi hibája? Nekem van egy tézisem: mivel nem pontosan egy adott időpontban történik ez a kiesés, így arra gondolok, hogy a Digi szerverén egy, vagy több adatelemző szkript elindulhat valamikor 22 környékén ütemezetten, aztán ezek lefutásával dönt egy algorithmus a pppoe szerver force-restartról. Ez megmagyarázná az időintervallumot és a rendszertelenséget. Az viszont furcsa, hogy ebben az esetben nehezen indul újra ez az eszköz. Persze, még az is megtörténhet, hogy a force-restart előtt egy hangup fut le, és még után is futnak elemzések, aztán reboot. Ez kb. eléggé amatőr munkának tűnne így, és valamiért lassú is. De tény, hogy létező esemény.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓
máj 10 00:12:44 ASZTALI pppd[1738]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
máj 10 00:12:44 ASZTALI ifup[1689]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
máj 10 00:12:44 ASZTALI pppd[1739]: pppd 2.4.7 started by root, uid 0
máj 10 00:12:45 ASZTALI systemd[1]: Started Raise network interfaces.

Miért indítja újra a systemd a pppd-t? Meg mi az hogy Started Raise network interfaces?

Egy pppoe kapcsolati probléma megoldása első körben szerintem nem az kéne legyen, hogy újraindítja a pppd-t. Meg milyen network interfaces? Az egész Timeout egy ilyen újratöltős bukfenccel indul. Ha előtte lenne a Timeout, még az is furcsa lenne, hogy miért így reagálja le és miért nem egy reconnect. De így nekem elég furán néz ki. NetworkManager / Systemd hülyeség szaga van a dolognak. Változott valami konfiguráció? Upgrade után kezdte el?

Saját tapasztalatom most ezzel azért nincs, mert egyrészt már egy ideje nincs Digi-s előfizetésem, másrészt se systemd, se networkmanager nem fut a gépemen...

"Jegyezze fel a vádhoz - utasította Metcalf őrnagy a tizedest, aki tudott gyorsírni. - Tiszteletlenül beszélt a feljebbvalójával, amikor nem pofázott közbe."