Mi lesz ebből, ha hónapokig tart a vészhelyzet? Remélem a nagy önállóságnak (Nem kell csatlakozni az Euro-övezethez!) nem isszuk meg a levét. Vagy jól is kijöhetünk belőle?
Helyesbítés: 344 Ft
Hozzászólások
Amúgy is lett volna idén 350ft. Kuszaszeműéket nem zavarja (nyilván insiderként kaszálnak), most max még kevesebbet fog érni.
Szerintem a kollega daytradingre gondolt, arra elvileg van valami limit (naponta N alkalommal valthatsz csak ugyanabban a ccy pairben), de arra amugy is alkalmatlan maga az app, szoval valtsatok nyugodtan amig lehet ingyen.
11. Are there any restrictions on using the Revolut app or Revolut Card?
Please act reasonably and responsibly when using the Revolut app or Revolut Card.
For example, the Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows:
- to trade in foreign currencies for speculative purposes (that is, to take advantage of any expected rise or fall in the value of a currency) or to take advantage of discrepancies in the foreign exchange market.
Én úgy gondolom, hogy a forint árfolyama romlik mondjuk más fizetőeszközökhöz képest amivel addig nincs is gond amig itthon vásárolunk, de! kimondottan hazai terméket Ilyen "termék" PL a turizmus addig oké, hogy ilyenkor érdemes forintban gondolkodni, de Magyarország alapvetően sokmindent importál, igy ebből a szemszögből nézve viszont már azt érezzük, hogy minden drágább.
Igazából nekem úgy jön le, hogy alapvetően ügyes üzletember vagy és valamit máshogy látsz mint én egyszerű földi halandó.
Mert én valahogy úgy gondolkozok, hogyha van forintban megtakaritásom, akkor ilyenkor jobb ha mentem a pénzem devizába/valutába mert relative megmarad a pénzem,
ps.: Onnan tudhatod, hogy hülyeséget csinálsz, hogy mindenki azt teszi amit te és egymást biztatjátok mekkora zsenik vagytok. na ez gari arra, hogy baj lesz.
> ps.: Onnan tudhatod, hogy hülyeséget csinálsz, hogy mindenki azt teszi amit te és egymást biztatjátok mekkora zsenik vagytok. na ez gari arra, hogy baj lesz.
A benzintankból tudomásom szerint nem vagy csak elenyésző mennyiség tud párologni. A probléma az etanol vizet vonzó képességével van, azaz a környezeti levegő páratartalmát szép lassan megköti, és felvizesedik a benzin (de ehhez azért nem elég 1-2 hét, inkább több hónap).
Mennyire vagyunk tőle függetlennek. Azaz ha ők bele belesüllyednek nem nyúlnak e csöppet utánunk hogy ugyan már ússzunk velük. Esetleg szétesik a tákolmány amit EU nak nevezünk.
Lehet, hogy ok elsulyednek nyakig, itt mi mar eleve nyakig voltunk. Berendezkedesunk egyertelmuen az ottani helyzet gyuruzese szerinti alakulast predesztinalja. Imadom ezt a patriotizmust csak amikor vaksaggal es hulyeseggel keveredik az mar nem jo.
Szamtechnikailag a vilag most arazott be max. par 100k emberi veszteseget.
Hogy is volt es kinek a mondasa, hogy kell egy nagy panik es a birkak azonnal bologatnak mindenre utanna mert a felelem a legjobb baratunk ?
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
A lakosság most veszi az eurot. Lesz amikor meg majd a forintot fogja venni. Ez ilyen. Több baráti telefont kaptam az elmúlt napokban. A pénz harmadolását javasolták: (USD,EUR,HUF) ill (EUR,YEN,HUF)
Ilyenkor okoskodni IMHO felesleges. Aki eddig nem lett az allovizben FX trader, annak most mar kurvara mindegy. :D Legjobb esetben is csak oruletes kapkodas lenne a vege, hova tedd a penzt, stb.
Az emberi vonatkozasa viszont erdekes a temanak. A kisbefekteto mindig akkor kezd leglelkesebben spekulalni, amikor a hivatasos trader epp keszul kiugrani az ablakon. Arrol a kisbefektetorol van szo, aki eddig bankbetetben tartotta a penzet, mert ahhoz is lusta volt, hogy nyisson egy AK szamlat. Most FX trader akar lenni. A sajat tudasomat a temaban 1% korulire tennem ugy, hogy egyetemen is tanultam rola evekig es a temaban dolgozom. Ez az egy szazalek boven atlag feletti tudast jelent. A "lakossag" egy kurva nagy alomvilagban el.
szerintem kár ilyen rossz színezetben látni ezt. a kisbefektető nem azért tartja bankszámlán a pénzét, mert lusta, hanem mert eleve kevés pénze van amit megtakarításnak észlel és így nem szedte fel az idevaló tudást. meg nem fx trader akar lenni, hanem csak szeretné, hogy az a pénz amit nagy nehezen összeszedett ne folyna el rakta kívül álló hatásokban. (és talán pont az az egész rendszer gondja, hogy aki nem tanulta ezt és nem rendelkezik akkora összegek felett, hogy felszedjen nagyobb tudást, annak a pénze apránként vándorol át a felsőbb rétegekhez alulról fölfelé)
Nezd, a 0.01%-os banki kamat es a 4.95%-os MAP+ hozam kozott az egyetlen akadaly egy online regisztracio ugyfelkapuval. Ha 1 evig minden honapban felreteszel 20.000 forintot, akkor mire az elso MAP+ lejar, mar tobb mint 60 ezer pluszban leszel. Nyilvan nem ebbol fogsz meggazdagodni (havi 20k megtakaritassal max a lotto segithet), de 60k-ert en mar lehajolnek, foleg mert tenyleg csak egy online regisztracio kell hozza.
Itt boven nem daytradingrol van szo, meg a Postan is vehetsz ilyet, szerintem ha valaki ilyen feltetelek mellett is 0.01% EBKM-n tartja a penzet, az tenyleg csak lustasag, nem tobb.
szerk: egyebkent pont nem erre gondoltam a fentebbi kommentben, hanem a spekulalo kisbefekteto tomegekrol, akik a kiszamolon kerdezik, hogy mar be lehet-e szallni. Nekik uzenem, hogy sem most, sem maskor! :)
"Nekik uzenem, hogy sem most, sem maskor! :)" Igazad van.
Ellenben Magyar Érdemrend Nagykeresztjével tüntették ki Thomas Peterffy, aki pont lehetővé tette hogy ezek a kisbefektetők sokat "nyerjenek", igaz nem itt hanem kint.
ehetővé tette hogy ezek a kisbefektetők sokat "nyerjenek"
Nem lehet, hogy nem ugyanazokrol az emberekrol beszelunk? :)
Arrol a kisbefektetorol van szo, aki eddig bankbetetben tartotta a penzet, mert ahhoz is lusta volt, hogy nyisson egy AK szamlat. Most FX trader akar lenni.
a spekulalo kisbefekteto tomegekrol, akik a kiszamolon kerdezik, hogy mar be lehet-e szallni
A fogalom nelkuli kereskedesen nem segit az IBKR, ha arra gondolsz. Csak olvass bele a kiszamolos kommentszekcioba, olyan durva kerdesek ropkodnek, hogy mar elore boritekolhato a bukta. Vagy miert relevans itt Peterffy?
Csak akár ez a tudás, amiről itt írsz ez az emberek nagy részének nincsen meg. Olyasmi ez, hogy annak aki olyan környezetből jön, annak a legtermészetesebb dolog, hogy egyetemre menni jó. Viszont, aki meg olyan környezetből jön, ahol ez nem természetes, neki ez meg egy láthatatlan dolog, hogy létezik és mi van ott, és hogy hogy kéne neki állni.
Szerintem ez, hogy valaki aki addig nem fektetett be befektet az öröm kéne, hogy legyen, mert ha jól értem mindenkinek win-win. Szóval szerintem amit itt csinálsz, hogy ezekről beszélsz az a része nagyon jó. Csak a felesleges ballaszt, hogy ki miért nem csinálta eddig és ő milyen.
A román leit nem néztem, az lehet, hogy erősödött, mert ők csatlakoztak a korrupcióellenes ligához, meg az európai ügyészséghez. Talán még az isztambuli szerződést is aláírták.
Miért kéne fordítva lennie? Egy csomó embernek így lesz rengeteg pénze most, amit szabadon felhasználhat, mert a fix kiadásai csökkennek, attól függetlenül, hogy elvesztette-e az állását vagy nem -> azaz elszállnak az árak. Minél több pénz van az embereknél, annál többet lehet kérni az árukért.
Ennek természetes velejárója az EUR árfolyamának növekedése.
Hogy ne csak mindig a rosszat lássuk a forintgyengülésben: amikor megközelíti, majd eléri a 400 Ft-ot, végre át lehet térni a "szorozd meg néggyel és rakj utána 2 nullát" számolásra. Jövőre (?) 500-nál még könnyebb lesz: rakj utána 3 nullát, majd oszd el kettővel. 1000-nél meg triviális lenne már az átváltás, csak akkor már nem lesz valszeg Forint alapú pénzforgalom az országban.
hát akkor tessék, tőkeáttét, forex, long. itt a lehetőség a pénzkeresetre. a kormány adja. utána meg tőkeáttét, short. ott a másik lehetőség. ehelyett fagyalalognak
Az elemzők többsége is arra számít, hogy valamikor 2020-ban fogunk látni rekordgyenge forintárfolyamot, akár 340 feletti jegyzések is jöhetnek. Egész évben kisebb-nagyobb kilengésekkel 330-340 közötti euróárfolyam jöhet, ebben viszont inkább felfelé mutató kockázatok vannak, nem zárható ki átmenetileg 340 feletti jegyzés.
Nem tudom, hogy az megvan-e, hogy ha így folytatódik, akkor olaszt sem látunk többet. Szép lassan elfogynak. Erre számított valaki? Nem tudom, hogy körbenéztél-e a világban, hogy mi a helyzet.
Az árfolyamot nem a járvány befolyásolja, hanem az, hogy a piac úgy ítéli meg, hogy a HUF-os ország rosszabb módon kezeli a helyzetet, mint az EUR-os országok.
Járvány miatt hoztak egy intézkedést, történetesen a hiteltörlesztési moratóriumot. Akkor szakadt be. Komoly, hogy NEM A JÁRVÁNY MIATT? Persze, egyébként, békeidőben kellett volna ilyet hozni. Haggyálmár'
Napok óta az eddigi történelmi mélypont körül billegett a forint az euróval szemben, ma pedig arra a hírre ütöttek rajta nagyot 342-ről 348-ig, hogy az MNB az összes vállalati hitelnél év végéig törlesztési moratóriumot kezdeményezett.
[...]
a mai 348-as szint után tehát a 350-es, majd a 354-es és a 360-as szinteket kell figyelni, ezekig a szintekig eshet tehát a következő időszakban a forint a technikai elemzés alapján.
Ez a járvány most van nagyjából az egész világon. Mindenhol dolgoznak a kezelésén, különböző eszközökkel, pl. hiteltörlesztési moratóriummal, hitelezésekkel, ajándékpénzzel stb. A piac megítélése szerint azok az intézkedések, amelyeket az EUR-os országokban hoztak jobbak, mint amelyeket a HUF_os országban hoztak.
A fentebbi állításomat tartom, és felhívnám arra is a figyelmet, hogy a piac nem én vagyok, a saját véleményemet meg nem osztottam meg azzal kapcsolatban, hogy egyetértek a piaccal vagy nem.
Az egyesek által erőltetett politikai vonal játszik ebben legkisebb szerepet. De ez is csak inkább az Index szokásos spekulációs vonalát hozza, mintsem tényeket:
A külföldi pénzügyi befektetők jellemzően politikailag nem finnyásak.
"A nemzetközi sajtó tele van a felhatalmazási törvénnyel, és úgy tekintenek erre, mint amikor Palpatine szenátor a klón-háborús válságot kihasználva magához ragadta a hatalmat. A narratíva szerint Orbán Viktor a vírusválságot kihasználva örökkétartó diktatúrává változtatja Magyarországot – napok óta tele van ezzel a világsajtó. Habár a parlamenti kétharmad birtokában eddig is azt tett, amit akart, tehát szerintem ennek sok alapja nincs, de ez lényegtelen. A piaci árfolyamokat nem az objektív valóság, hanem a valóságról alkotott kép, a percepció, vagy még inkább annak változása vezérli. És ha hirtelen sok külföldi befektető gondolja azt, hogy Magyarországon diktatórikus rendszernek ágyaznak meg a válság örve alatt, akkor e szerint fognak cselekedni, és elkezdik kivonni a tőkét, ami elkerülhetetlenül a forint gyengüléséhez vezet.
Amennyiben a fentiek igazak, akkor viszont a kamatok mai följebb peckelése ezen tartósan nem biztos, hogy segíteni fog. Amíg a befektetők palpatinizálódástól tartanak, addig félni fognak, és ha félnek, akkor pakolnak, és mennek. Emiatt könnyen lehet, hogy a mini-forintválság valódi megoldását nem a jegybanktól, hanem a kormányzati kommunikációtól, és változásoktól lehet csak várni…"
Hydroxychloroquine-sulfate ha jól tudom megtiltották a kivitelét az a kérdés kié a gyár, ha "külföldi" kézben van, akkor lehet nemsokára költözik. Ezután mindenki átgondolja majd, hogy mi a stratégia ipar, akkor ezek szépen mind hazatelepülnek.
Még az új évezred elején döntött úgy az ICN amerikai vezérkara, hogy az alapanyag és hatóanyag gyártással is foglalkozó üzletágait, így az Alkaloidát is értékesíti.
Az ICN korábban azt az ígéretet tette, hogy itt lesz a cég európai kutató központja.
Nem így lett, pedig a megfelelően felkészült személyzet és az őket kiszolgáló létesítmények akkor nyugat-európai színvonalon álltak rendelkezésre Tiszavasváriban.
Az ilyen előzmények után kiírt cégértékesítési ajánlatra a SUN Pharmaceuticals Industrial Ltd., egy indiai székhelyű cég pályázott és 2005. augusztusában megszerezte a vállalat többségi tulajdonát. A tulajdonosváltás zökkenőmentesen zajlott. Ami a tulajdonosváltással az itt dolgozók részére legnagyobb pozitívumot jelentette, hogy a cég, visszakapta eredeti nevét - ALKALOIDA ZRT. - és ismét Tiszavasvári székhellyel lett bejegyezve.
Zsiday szerint a forint gyengülésének NEM gazdasági okai vannak. A környező országok kamatot vágtak, Magyarország nem, tehát a környező országok valutáihoz képest éppen erősödnie kéne a forintnak, de nem ez történik. A másik tényező a gazdaság állapota: a koronavírus válság az országot jó állapotban találta, tehát ebből a szempontból is indokolatlan a gyengülés.
Az elemző szerint a gyengülésnek kommunikatív okai vannak és ez összefügg a bevezetett válságintézkedésekkel. Ez sem lenne probléma, hiszen más országok kormányai a magyar kormánynénál erősebb jogokat vettek maguzkhoz sokkal kisebb parlamenti felhatalmazás mellett, vagyis a forintgyengülés oka az ellenzéki kommunikáció illetve a jogi státus quo hamis interpretációja Brüsszel felé.
Ilyenkor az a teendő és ezt Matolcsyék meg is fogják lépni, hogy forintot vásárolnak, majd a válság után, amikor az ellenpropaganda kifújt, visszacsurgatják a piacra. Ennek az a nettója, hogy az ellenzéki kommunikáció fordítva fog elsülni, mert az MNB üzelti eredményt fog realizálni belőle. Nem először csinálják ezt és az ellenzék ügyesen asszisztál ehhez.
Úgy érted, hogy semmi esély arra, hogy szociopata Sortos Gyuri keze lenne a dologban? Sose csinált még ilyet? Esetleg megdönthetetlen bizonyítékod van arra, hogy nem ő áll mögötte?
Nem zavar az érvelési hiba a flame topikban, a szórakozás faktor sokkal fontosabb. Számomra egyáltalán nem tűnik kizárhatónak, hogy a vén bohóc (vagy tanítványai) újra próbálkozik a régi trükkökkel.
A javuló nemzetközi befektetői hangulat és az MNB keddi kreatív monetáris szigorítása együtt segíthet a forintnak abban, hogy a következő napokban az erősödés felé mozduljon el és ebben a technikai elemzés is támogatja.
a forint más devizákkal szembeni értékeének véltozása hatással van az ársabilitásra
De ettől függetlenül az infláció elég szépen (csúnyán) beindult, gondolom, látod te is, hogy növekedtek az árak az utóbbi időben, szóval most már akkor érdekli hivatalosan is.
régen kedveltem valamennyire Matolcsyt, azt látszott, hogy jókat lép, de így utólag már azt mondom, hogy lehet, hogy csak szerencséje volt akkoriban vagy csak egyfajta helyzetet tud kezelni, mert az utóbbi pár évben már inkább hibázik, most pl akkor emelnek kamatot, amikor épp lerobban a gazdaság.
Hiába az MNB kamatemelése, hiába Magyarország hitelminősítői kilátásjavítása, a befektetők szabályosan szétverik a forintot ma este, már több 366 forintot kell adni egy euróért.
Múltkor végigszámoltam az elmúlt 20 évet. Ha ma 400++ huf lenne az euro, akkor hiba lett volna forintban tartani a megtakarítást.
Az euro nem 400++ huf -> nem volt hiba forintban maradni.
Persze ez normális, mert:
Nagyobb kockázat -> Nagyobb hozam
Megvan a hivatalos év végi árfolyam: majdnem tíz éve nem zuhant ekkorát a forint
[...]
Ez egy év alatt 10,5%-os emelkedést jelent a bankközi árfolyamban, az utóbbi húsz évben csak kétszer volt példa ennél nagyobb forintgyengülésre egy év alatt, amikor 2003-ban és 2011-ben több mint 11 százalékos volt a magyar deviza esése.
A szerdai jelentős forintgyengülés után csütörtökön délig folytatódott a forint vesszőfutása: a reggeli 364-ről délre 366-ig esett az euróval szemben, így 1%-nyira megközelítette a mindenkori mélypontját a magyar fizetőeszközzel szemben. Aztán 365-ig vissza tudott kapaszkodni. A forint esését most két főbb tényező mozgatja: egyrészt az amerikai inflációs félelmek miatt a dollár jelentősen erősödött tegnap este óta, másrészt a régiós jegybankok minapi agresszív kamatemelési lépései után reflektorfénybe került az MNB a piaci szereplők között, hogy az eddigi 15 bázispontos ütem elegendő-e az évtizedes csúcsra ugró magyar infláció mellett.
A vártnál magasabb októberi inflációs adat hatására mínusz 4,7 százalékra esett vissza az alapkamat és az infláció különbsége, ilyen alacsony értékre legalább húsz éve nem volt példa. A reálkamat fontos sérülékenységi tényező a forint szempontjából, vagyis a rekordalacsony érték egyben a magyar deviza kilátásai szempontjából is rossz hír. Közben megérkezett az első 7 százalék feletti inflációs előrejelzés novemberre, így a Monetáris Tanácsnak hatalmas kamatemelésre lenne szüksége, hogy megfékezze a negatív folyamatot.
Ez nem igaz. Ha csak import infláció lenne, akkor a forint vs euró árfolyam nem változna, de látszik ez abból is, hogy nálunk 6-7% körül van az infláció, az EU-ban meg te 3-4%-ot írtál.
Mind a fiskális, mind pedig a monetáris politika egy irányba húz, vitathatatlanul ismét prociklikus. Ha nem is teljesen egyenlő mértékben, de évek óta egymással a legnagyobb összhangban fűtik a belföldi keresletet és az inflációt
[...]
A hazai inflációról
A fentiek azt a reményt keltik, hogy itthon az importált infláció megugrása kevésbé és rövidebb ideig hajtja majd feljebb az árszint emelkedését. Ugyanakkor már itt ki kell emelni, hogy
a hazai infláció gyökeresen különbözik attól, amit az óceán két partján tapasztalni.
Itthon az áremelkedés gyorsulása nem 2021-ben kezdődött, hanem már öt éve folyamatosan mérhető. Ezért sem lehet vita tárgya, hogy átmeneti vagy tartós jelenség-e az infláció megugrása. Noha kétségkívül itthon is hatnak a nemzetközi folyamatok, de alapvetően a belföldi gazdaságpolitikai keverék felelős a tartósan emelkedő inflációért.
Bevallom én sem értem miért tolják a gázt. Szerintem is lassítani kellene. De ez csak a tankönyv. Simán láthatnak olyat amit én nem. Ma azt gondolom azért nem lassítanak mert más sem teszi. Aki elsőnek lassít veszít.
Hozzászólások
Amúgy is lett volna idén 350ft. Kuszaszeműéket nem zavarja (nyilván insiderként kaszálnak), most max még kevesebbet fog érni.
valami stabil valutába kell váltani. de én félek az eur/usd pársotól is.
tartsd devizában, a valutával csak a baj van
Ezt, hogy érdemes csinálni? Nyit az ember bankszámlát valami más pénznemben? És miben?
Vagy ha mondjuk revoluton más pénznemre váltok, akkor már rendben vagyok?
Nagyon nem vagyok otthon ilyen pénzügyi dolgokban, ha valakinek van kedve jól jönne valami minimál know how, arról, hogy hogy ne szívja be az ember :D
Revoluton ne váltogassatok ész nélkül devizák között, mert felmondják a szerződést.
Ökölszabály:
- A feltöltött pénzt többségében az ő bankkártyájukkal költsétek el.
- Ne forexezésre használjátok, akkor váltsatok nagyobb összegeket ha valóban később abban a devizában szeretnétek elkölteni.
- Ez nem egy teljes értékű bank. Tekintsetek rá úgy mint egy vásárlási utalványra és ne itt tároljátok a vagyonotokat.
Mondjuk ennek némileg ellent mond, hogy van beépített, kereskedést segítő eszközök (automatikus váltás)
Szerintem a kollega daytradingre gondolt, arra elvileg van valami limit (naponta N alkalommal valthatsz csak ugyanabban a ccy pairben), de arra amugy is alkalmatlan maga az app, szoval valtsatok nyugodtan amig lehet ingyen.
A hivatalos megfogalmazás így néz ki:
11. Are there any restrictions on using the Revolut app or Revolut Card?
Please act reasonably and responsibly when using the Revolut app or Revolut Card.
For example, the Revolut app or Revolut Card must not be used (directly or indirectly) as follows:
- to trade in foreign currencies for speculative purposes (that is, to take advantage of any expected rise or fall in the value of a currency) or to take advantage of discrepancies in the foreign exchange market.
Wow köszi az infot.
És akkor ezt, ha tartana más pénznemben is az ember erre mi lehet egy elég jó megoldás?
Devizaszámla, bármilyen normális banknál (nem muszáj magyarnál, nyithatsz pl osztrák bankban is).
usd és eur vegyesen ajánlott
És mi a fasznak? Mi lesz a forinttal?
Ezt hogy érted, nem vágom.
Én úgy gondolom, hogy a forint árfolyama romlik mondjuk más fizetőeszközökhöz képest amivel addig nincs is gond amig itthon vásárolunk, de! kimondottan hazai terméket Ilyen "termék" PL a turizmus addig oké, hogy ilyenkor érdemes forintban gondolkodni, de Magyarország alapvetően sokmindent importál, igy ebből a szemszögből nézve viszont már azt érezzük, hogy minden drágább.
Igazából nekem úgy jön le, hogy alapvetően ügyes üzletember vagy és valamit máshogy látsz mint én egyszerű földi halandó.
Mert én valahogy úgy gondolkozok, hogyha van forintban megtakaritásom, akkor ilyenkor jobb ha mentem a pénzem devizába/valutába mert relative megmarad a pénzem,
De tényleg nagyon nem vágom ezt.
Milyen pénzt vált át?
Tej kenyér árát?
Komoly megtakarítást?
KV csak minket érint?
Szent eurot dollárt nem érinti?
Oké. Te mentsd. Én veszek még MÁP+-t.
ps.: Onnan tudhatod, hogy hülyeséget csinálsz, hogy mindenki azt teszi amit te és egymást biztatjátok mekkora zsenik vagytok. na ez gari arra, hogy baj lesz.
> ps.: Onnan tudhatod, hogy hülyeséget csinálsz, hogy mindenki azt teszi amit te és egymást biztatjátok mekkora zsenik vagytok. na ez gari arra, hogy baj lesz.
vs
> Én veszek még MÁP+-t.
https://akk.hu/hu/statisztika/ertekesitesi-eredmenyek/magyar-allamkotveny-aukciok
Ja, ez csak most érvényes, visszamenőleg nem?
Elképesztő számok: 8500 milliárdnál tartanak a lakossági állampapírok
-
Szorgos népünk győzni fog!!!
https://inwestblog.hu/wp-content/uploads/2017/05/iden-70-eves-a-forint-…
Vegyél benzint szerdától, az most olcsó, majd a válság után add el.
trey @ gépház
Addigra megromlik ez az új E10 takony. :(
Vegyél Racing-et.
trey @ gépház
En vennek olyan 1000 liter uzemanyagot. Igazabol apropenz (300k?).
De hogyan kene normalisan tarolni?
Es mennyi ido alatt romlik meg?
Utana kene olvasno, de nem er annyit az a 60khuf...
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Haza sem viheted. Max 20 liter aszem
azt hittem, hogy gyakorlati oka van.
Miszerint a 95-os oktant ado 10% alkohol kiparolog es kapsz egy alacsony oktanszamu maradekot, ami nem tesz jot a motornak.
Az alkohol valami 120 oktan korul van ha jol tudom.
Olyan 3 honapot mondanak a "szakik".
Tuggya fene.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
Itt egy reszletes cikk:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2020/04/08/megromlik_a_benzin_a_kar…
A normal benzinre fel evet mondanak. A premium benzinben nem etanol van, az tovabb huzza.
Gyakorlati tanacs se rossz: ha hosszabb ideig all az auto, akkor teli tankkal tegyuk,
hogy a levegobol ne kosse meg a parat (vizet) az etanol, mert tul sok viz-etanol keverek kulonvalik a benzintol es leul a tartaly aljara.
Indulas elott razzuk fel:)
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
A benzintankból tudomásom szerint nem vagy csak elenyésző mennyiség tud párologni. A probléma az etanol vizet vonzó képességével van, azaz a környezeti levegő páratartalmát szép lassan megköti, és felvizesedik a benzin (de ehhez azért nem elég 1-2 hét, inkább több hónap).
Akkor ez ellen jó módszer, ha mindig közel tele van a tank?
A motort eddig is úgy raktam el télire, hogy előtte megtankoltam.
MOL részvény? Az majdnem olyan mintha benzin lenne. :)
Sőt! Egy hete azon dolgoznak, hogyan tudnának fertőtlenítőt gyártani.
benzinbol?
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
A jelenlegi benzin 10%-a alkohol.
akkor vegyel opciot a benzinarra, az nem romlik meg :D
szerk: csak arra figyelj, hogy cash settlement legyen, kulonben egyszercsak megjelenik nehany kamion a haz elott a benzinnel
:)
Nyugi. Az euro övezet nagyobb szarban van mint mi.
Mennyire vagyunk tőle függetlennek. Azaz ha ők bele belesüllyednek nem nyúlnak e csöppet utánunk hogy ugyan már ússzunk velük. Esetleg szétesik a tákolmány amit EU nak nevezünk.
Ez egy világ méretű depresszió, még Trinidad és Tobagoban is érezni fogják attól függetlenül, hogy nem az EU tagja.
Lehet, hogy ok elsulyednek nyakig, itt mi mar eleve nyakig voltunk. Berendezkedesunk egyertelmuen az ottani helyzet gyuruzese szerinti alakulast predesztinalja. Imadom ezt a patriotizmust csak amikor vaksaggal es hulyeseggel keveredik az mar nem jo.
Szamtechnikailag a vilag most arazott be max. par 100k emberi veszteseget.
Hogy is volt es kinek a mondasa, hogy kell egy nagy panik es a birkak azonnal bologatnak mindenre utanna mert a felelem a legjobb baratunk ?
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
A lakosság most veszi az eurot. Lesz amikor meg majd a forintot fogja venni. Ez ilyen. Több baráti telefont kaptam az elmúlt napokban. A pénz harmadolását javasolták: (USD,EUR,HUF) ill (EUR,YEN,HUF)
Nem értek vele egyet. Önszopatás mesterfokon.
+1
Ilyenkor okoskodni IMHO felesleges. Aki eddig nem lett az allovizben FX trader, annak most mar kurvara mindegy. :D Legjobb esetben is csak oruletes kapkodas lenne a vege, hova tedd a penzt, stb.
Az emberi vonatkozasa viszont erdekes a temanak. A kisbefekteto mindig akkor kezd leglelkesebben spekulalni, amikor a hivatasos trader epp keszul kiugrani az ablakon. Arrol a kisbefektetorol van szo, aki eddig bankbetetben tartotta a penzet, mert ahhoz is lusta volt, hogy nyisson egy AK szamlat. Most FX trader akar lenni. A sajat tudasomat a temaban 1% korulire tennem ugy, hogy egyetemen is tanultam rola evekig es a temaban dolgozom. Ez az egy szazalek boven atlag feletti tudast jelent. A "lakossag" egy kurva nagy alomvilagban el.
szerintem kár ilyen rossz színezetben látni ezt. a kisbefektető nem azért tartja bankszámlán a pénzét, mert lusta, hanem mert eleve kevés pénze van amit megtakarításnak észlel és így nem szedte fel az idevaló tudást. meg nem fx trader akar lenni, hanem csak szeretné, hogy az a pénz amit nagy nehezen összeszedett ne folyna el rakta kívül álló hatásokban. (és talán pont az az egész rendszer gondja, hogy aki nem tanulta ezt és nem rendelkezik akkora összegek felett, hogy felszedjen nagyobb tudást, annak a pénze apránként vándorol át a felsőbb rétegekhez alulról fölfelé)
Nezd, a 0.01%-os banki kamat es a 4.95%-os MAP+ hozam kozott az egyetlen akadaly egy online regisztracio ugyfelkapuval. Ha 1 evig minden honapban felreteszel 20.000 forintot, akkor mire az elso MAP+ lejar, mar tobb mint 60 ezer pluszban leszel. Nyilvan nem ebbol fogsz meggazdagodni (havi 20k megtakaritassal max a lotto segithet), de 60k-ert en mar lehajolnek, foleg mert tenyleg csak egy online regisztracio kell hozza.
Itt boven nem daytradingrol van szo, meg a Postan is vehetsz ilyet, szerintem ha valaki ilyen feltetelek mellett is 0.01% EBKM-n tartja a penzet, az tenyleg csak lustasag, nem tobb.
szerk: egyebkent pont nem erre gondoltam a fentebbi kommentben, hanem a spekulalo kisbefekteto tomegekrol, akik a kiszamolon kerdezik, hogy mar be lehet-e szallni. Nekik uzenem, hogy sem most, sem maskor! :)
"Nekik uzenem, hogy sem most, sem maskor! :)" Igazad van.
Ellenben Magyar Érdemrend Nagykeresztjével tüntették ki Thomas Peterffy, aki pont lehetővé tette hogy ezek a kisbefektetők sokat "nyerjenek", igaz nem itt hanem kint.
Nem lehet, hogy nem ugyanazokrol az emberekrol beszelunk? :)
A fogalom nelkuli kereskedesen nem segit az IBKR, ha arra gondolsz. Csak olvass bele a kiszamolos kommentszekcioba, olyan durva kerdesek ropkodnek, hogy mar elore boritekolhato a bukta. Vagy miert relevans itt Peterffy?
Ő volt az egyik (ha nem ő akkor más úgyis megcsinálja) aki a nyájat beengedte a legelőre :D Ahol azért a birkákat nyírják is.
Csak akár ez a tudás, amiről itt írsz ez az emberek nagy részének nincsen meg. Olyasmi ez, hogy annak aki olyan környezetből jön, annak a legtermészetesebb dolog, hogy egyetemre menni jó. Viszont, aki meg olyan környezetből jön, ahol ez nem természetes, neki ez meg egy láthatatlan dolog, hogy létezik és mi van ott, és hogy hogy kéne neki állni.
Szerintem ez, hogy valaki aki addig nem fektetett be befektet az öröm kéne, hogy legyen, mert ha jól értem mindenkinek win-win. Szóval szerintem amit itt csinálsz, hogy ezekről beszélsz az a része nagyon jó. Csak a felesleges ballaszt, hogy ki miért nem csinálta eddig és ő milyen.
MIntha már hallottam volna, hogy haldoklik a Nyugat.
Ismerem a viccet, de most a vicc az, hogy tényleg. Több olyan ország is van aki nominálisan nem tudott nőni 2008 óta.
euroban kapják a fizut csoport kedveli ezt.
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
figyeljetek már, nyú jorki tőzsde esése is a zorbán hibája? janem, az a trumpé. booocs
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
Covid vs SP500
Covid vs bitcoin
Covid vs olaj
Covid vs ezüst
Covid vs CZK
Covid vs NOK
A román leit nem néztem, az lehet, hogy erősödött, mert ők csatlakoztak a korrupcióellenes ligához, meg az európai ügyészséghez. Talán még az isztambuli szerződést is aláírták.
stb...
> Sol omnibus lucet.
Helyesbítés: 355
Jelentősége? Nyaralni készülsz? :D
trey @ gépház
Nem, Rolexet venni :)
Azt nem most kell ;)
trey @ gépház
Akkor most kell venned. :) Ezt az árat beszarik csinálják. Fordítva kellene lennie. Amint ma OV bejelentett, le a kalappal.
Miért kéne fordítva lennie? Egy csomó embernek így lesz rengeteg pénze most, amit szabadon felhasználhat, mert a fix kiadásai csökkennek, attól függetlenül, hogy elvesztette-e az állását vagy nem -> azaz elszállnak az árak. Minél több pénz van az embereknél, annál többet lehet kérni az árukért.
Ennek természetes velejárója az EUR árfolyamának növekedése.
Senkinek nem lesz több pénze.
Kevés.
Miért nem engedik el a tőketartozás 10% át mit a tízet a 50% áá lehet jobb az egészet.
Banca Popolare di Barit, mennyi bankot kell majd megmenteni?
A BANK szektor nagy szerencsénkre nagy részben magyar kézben van szóval nem lesz gond a tőkepótlás.
Bebaszna, ha a megtakarítókat büntetnék.
Hogy ne csak mindig a rosszat lássuk a forintgyengülésben: amikor megközelíti, majd eléri a 400 Ft-ot, végre át lehet térni a "szorozd meg néggyel és rakj utána 2 nullát" számolásra. Jövőre (?) 500-nál még könnyebb lesz: rakj utána 3 nullát, majd oszd el kettővel. 1000-nél meg triviális lenne már az átváltás, csak akkor már nem lesz valszeg Forint alapú pénzforgalom az országban.
360-at ma át fogjuk lépni, 359,62 a rekord eddig. A jövő hét végére akár 370 is lehet ez szerintem.
hát akkor tessék, tőkeáttét, forex, long. itt a lehetőség a pénzkeresetre. a kormány adja. utána meg tőkeáttét, short. ott a másik lehetőség. ehelyett fagyalalognak
Aki másnak vermet ás, az stack pointer.
Ha meg jon a margin call, akkor felakasztjuk magunkat. ¯\_(ツ)_/¯
A hülye akkor vesz amikor az okos elad. Okosból kevesebb van.
Csányi veszi most az OTP-t :D
trey @ gépház
És ez azt jelenti, hogy az árfolyam nem megy lentebb?
Amit írtam fordítva is igaz
360.2: https://www.portfolio.hu/befektetes/20200331/sosem-volt-meg-ilyen-360-forintba-kerul-egy-euro-423146
365.5: https://www.portfolio.hu/deviza/20200401/itt-a-365-os-euro-ez-mar-lassan-forintzuhanas-423386
Ebben a topicban sok korábbi komment nem öregedett jól. :)
"Everything fails, all the time."
Az elemzők tippjei sem:
(Közben már 369.5 az árfolyam)
Nem tudom, hogy az megvan-e, hogy ha így folytatódik, akkor olaszt sem látunk többet. Szép lassan elfogynak. Erre számított valaki? Nem tudom, hogy körbenéztél-e a világban, hogy mi a helyzet.
trey @ gépház
És ez miért befolyásolja az EUR<>HUF árfolyamot?
Mármint a járvány.
trey @ gépház
Az árfolyamot nem a járvány befolyásolja, hanem az, hogy a piac úgy ítéli meg, hogy a HUF-os ország rosszabb módon kezeli a helyzetet, mint az EUR-os országok.
ROTFL
Járvány miatt hoztak egy intézkedést, történetesen a hiteltörlesztési moratóriumot. Akkor szakadt be. Komoly, hogy NEM A JÁRVÁNY MIATT? Persze, egyébként, békeidőben kellett volna ilyet hozni. Haggyálmár'
Szennyblogok helyett olvassatok szaklapokat:
Zuhan a forint, de vajon meddig?
trey @ gépház
Tovább szárnyal a forint a tegnapi kamatemelés után
#palpatineazasoros
trey @ gépház
itt mit kell nezni?
azt irjak, A forintot nem hatotta meg az MNB új eszköze
Ez a járvány most van nagyjából az egész világon. Mindenhol dolgoznak a kezelésén, különböző eszközökkel, pl. hiteltörlesztési moratóriummal, hitelezésekkel, ajándékpénzzel stb. A piac megítélése szerint azok az intézkedések, amelyeket az EUR-os országokban hoztak jobbak, mint amelyeket a HUF_os országban hoztak.
A fentebbi állításomat tartom, és felhívnám arra is a figyelmet, hogy a piac nem én vagyok, a saját véleményemet meg nem osztottam meg azzal kapcsolatban, hogy egyetértek a piaccal vagy nem.
Így van. Orbán holnapután jelenti be a csomagot. Olvasd el, hogy mi lehetnek az okok:
Miért zuhan így a forint, és hogyan tovább?
Az egyesek által erőltetett politikai vonal játszik ebben legkisebb szerepet. De ez is csak inkább az Index szokásos spekulációs vonalát hozza, mintsem tényeket:
trey @ gépház
Ugrik a forint az MNB újabb kamatemelésére
(és leszarja a tejhatalmat (sic!))
trey @ gépház
Inkább ez: https://444.hu/2020/04/01/orban-ujabb-cegeket-probalhat-megkaparintani-…
Az € zónában, a UK-ben és az USA-ban is járvány van, szóval önmagában ez nem indok.
https://naszta.hu
A kormány hibája.
"A nemzetközi sajtó tele van a felhatalmazási törvénnyel, és úgy tekintenek erre, mint amikor Palpatine szenátor a klón-háborús válságot kihasználva magához ragadta a hatalmat. A narratíva szerint Orbán Viktor a vírusválságot kihasználva örökkétartó diktatúrává változtatja Magyarországot – napok óta tele van ezzel a világsajtó. Habár a parlamenti kétharmad birtokában eddig is azt tett, amit akart, tehát szerintem ennek sok alapja nincs, de ez lényegtelen. A piaci árfolyamokat nem az objektív valóság, hanem a valóságról alkotott kép, a percepció, vagy még inkább annak változása vezérli. És ha hirtelen sok külföldi befektető gondolja azt, hogy Magyarországon diktatórikus rendszernek ágyaznak meg a válság örve alatt, akkor e szerint fognak cselekedni, és elkezdik kivonni a tőkét, ami elkerülhetetlenül a forint gyengüléséhez vezet.
Amennyiben a fentiek igazak, akkor viszont a kamatok mai följebb peckelése ezen tartósan nem biztos, hogy segíteni fog. Amíg a befektetők palpatinizálódástól tartanak, addig félni fognak, és ha félnek, akkor pakolnak, és mennek. Emiatt könnyen lehet, hogy a mini-forintválság valódi megoldását nem a jegybanktól, hanem a kormányzati kommunikációtól, és változásoktól lehet csak várni…"
https://alapblog.hu/a-palpatine-pillanat-avagy-miert-gyengul-a-forint/
Hydroxychloroquine-sulfate ha jól tudom megtiltották a kivitelét az a kérdés kié a gyár, ha "külföldi" kézben van, akkor lehet nemsokára költözik. Ezután mindenki átgondolja majd, hogy mi a stratégia ipar, akkor ezek szépen mind hazatelepülnek.
Az indiai Sun Pharma gyártja nálunk: https://www.sunpharma.com/node/120973
Zsiday szerint a forint gyengülésének NEM gazdasági okai vannak. A környező országok kamatot vágtak, Magyarország nem, tehát a környező országok valutáihoz képest éppen erősödnie kéne a forintnak, de nem ez történik. A másik tényező a gazdaság állapota: a koronavírus válság az országot jó állapotban találta, tehát ebből a szempontból is indokolatlan a gyengülés.
Az elemző szerint a gyengülésnek kommunikatív okai vannak és ez összefügg a bevezetett válságintézkedésekkel. Ez sem lenne probléma, hiszen más országok kormányai a magyar kormánynénál erősebb jogokat vettek maguzkhoz sokkal kisebb parlamenti felhatalmazás mellett, vagyis a forintgyengülés oka az ellenzéki kommunikáció illetve a jogi státus quo hamis interpretációja Brüsszel felé.
Ilyenkor az a teendő és ezt Matolcsyék meg is fogják lépni, hogy forintot vásárolnak, majd a válság után, amikor az ellenpropaganda kifújt, visszacsurgatják a piacra. Ennek az a nettója, hogy az ellenzéki kommunikáció fordítva fog elsülni, mert az MNB üzelti eredményt fog realizálni belőle. Nem először csinálják ezt és az ellenzék ügyesen asszisztál ehhez.
> Sol omnibus lucet.
> Ennek az a nettója, hogy az ellenzéki kommunikáció fordítva fog elsülni, mert az MNB üzelti eredményt fog realizálni belőle.
Elég "jól" csinálják:
EUR-HUF 2010: 263
EUR-HUF 2020: 364
Btw, ha ebből fog meggazdagodni az ország, akkor nem az lenne logikus, ha orbánék terjesztenék a hírt?
Nem fogjátok elhinni, ki van mögötte :D :D :D https://444.hu/2020/04/07/hirtv-soros-gyorgy-tamadasa-allhat-a-forintgy…
“Any book worth banning is a book worth reading.”
Sortos György
trey @ gépház
Soros végre átállt a jó oldalra?
https://szamokadatok.hu/Post/291/Gyenge_vagy_eros_Forint_a_jo
Nem látom a táblázatban a "jaj, most milyen drágán tudom megrendelni a szaraimat Kínából" sort.
trey @ gépház
írj a szakértő haverjaidnak, hogy rakják bele
Maradjunk annyiban, hogy mindket oldalon vannak jogos ervek es ellenervek, de ez a cikk, ebben a formaban egy demagog faszsag.
Ennél pontosabban két szóval nem lehet ezt az oldalt jellemzni :)
“Any book worth banning is a book worth reading.”
A koronavírus-járványt használhatja Soros György a pénzügyi támadásra
trey @ gépház
Terjesszétek, míg le nem tiltja a facebook!!!
“Any book worth banning is a book worth reading.”
Úgy érted, hogy semmi esély arra, hogy szociopata Sortos Gyuri keze lenne a dologban? Sose csinált még ilyet? Esetleg megdönthetetlen bizonyítékod van arra, hogy nem ő áll mögötte?
trey @ gépház
https://a.te.ervelesi.hibad.hu/bizonyitasi-kenyszer-atharitasa
“Any book worth banning is a book worth reading.”
Nem zavar az érvelési hiba a flame topikban, a szórakozás faktor sokkal fontosabb. Számomra egyáltalán nem tűnik kizárhatónak, hogy a vén bohóc (vagy tanítványai) újra próbálkozik a régi trükkökkel.
trey @ gépház
Megtört a forint gyengülő trendje – Mi jön most?
#tejhatalomkozepette
trey @ gépház
#tejhatalomban
trey @ gépház
~345
Én annyira nem verném magamat: https://www.portfolio.hu/arfolyam/EURHUF=X/euro
Válassz ki nyugodtan bármit 6 hónaptól 5 évig. Siralmas. A benzin is ugyanolyan drága, mint a covid meg az olajpiaci balhé előtt. Nehéz idők vannak :)
Eltolcsy kamatot csökkent, 355-nél tartunk. Ez is a Soros bűne? :D
"Everything fails, all the time."
Vagy a kormány nagyszerű terve, még nem dötötték el melyik a kettő közül.
“Any book worth banning is a book worth reading.”
azt hallottam, hogy most már Matolcsy azt mondja, hogy még sem érjük utól Ausztriát
A jegybankot hivatalosan nem érdekli a forint más devizákkal szembeni értéke, csak az árstabilitás.
362.80
Meddig lesz még élet az Euro-övezeten kívül?
eutlantis
csúszó leértékelés van, csak nem kötötték az orrunkra.
Akinek párnacihában van a pénze, az búcsút mondhat neki (már egy ideje) v.ö. "senkit sem hagyunk az út szélén"
https://hvg.hu/gazdasag/20200923_forint_euro_arfolyam_365
https://www.portfolio.hu/deviza/20200928/utik-a-forintot-atlendult-a-36…
370 az új 330?
367.26
olyan ez, mint a klímaváltozás. A trend alapján egyértelműen egyre feljebb várhatóak az értékek
De A pÉkSéGbEn FoRiNtTaL fIzEtSz!!
De ahogy gyengül a forint, zsömléből is egyre kevesebb jut :-)
"Nem a zsömle kicsi, a pofád túl nagy"
Múltkor végigszámoltam az elmúlt 20 évet. Ha ma 400++ huf lenne az euro, akkor hiba lett volna forintban tartani a megtakarítást.
Az euro nem 400++ huf -> nem volt hiba forintban maradni.
Persze ez normális, mert:
Nagyobb kockázat -> Nagyobb hozam
https://www.portfolio.hu/deviza/20201231/megvan-a-hivatalos-ev-vegi-arf…
https://www.portfolio.hu/deviza/20211111/ma-is-megutottek-a-forintot-ko…
az a baj, hogy:
https://www.portfolio.hu/deviza/20211111/legalabb-husz-eve-nem-volt-ekk…
Csodálkoznék, ha Matolcsynak lenne töke emelni annyit, amennyit kellene (nagyot, mert már rég elkéstek). Én arra tippelnék, hogy nem lesz.
Az infláció jelenleg import.
EU: 3.4% in September 2021
USA: 5.4% in September 2021
Ez nem igaz. Ha csak import infláció lenne, akkor a forint vs euró árfolyam nem változna, de látszik ez abból is, hogy nálunk 6-7% körül van az infláció, az EU-ban meg te 3-4%-ot írtál.
De itt is le van írva:
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211118/suranyi-gyorgy-latszat-es-va…
Persze Soros ügynöknek is ki lehet kiáltani Surányit, meg lehet okoskodni, de mindenesetre a 370-et megütöttük ma és még nincs vége:
https://telex.hu/gazdasag/2021/11/22/370-forint-euro-devizaarfolyam-arf…
Ha nálunk nagyobb az infláció, mint ez EU-ban, akkor törvényszerű, hogy gyengüljön a forint (közgazdaságtan 1x1 :-) ).
2020.11 átlag árfolyam 360 huf
2021.11 átlag árfolyam ?? huf ?
Nekem abban nincs újdonság, hogy a forint szarabb, mint a dollár vagy az euro.
270 körül volt 2010-ben az árfolyam, amikor a fidesz átvette a kormányzást. Most 370 körül vagyunk.
Neked mennyi volt akkor az IQ-d és mennyi most?
trey @ gépház
Bárcsak annyi lenne, mint most EUR/HUF árfolyam...
http://www.mnbkozeparfolyam.hu/arfolyam-2010.html
És? kb van egy átlagos 2,7-3,0% gyengülése a forintnak per év. Ezt tudjuk. Ezért tartjuk.
270*1.028^11 = 366 huf
Bocs, innen indultunk, hogy ezt állítottad, ami nem igaz: "Az infláció jelenleg import."
Ez így van. Ez a mérték import.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20211118/suranyi-gyorgy-latszat-es-va…
Olvastam és egyet is értek vele.
Ez min változtat? y/y árfolyamon?
Bevallom én sem értem miért tolják a gázt. Szerintem is lassítani kellene. De ez csak a tankönyv. Simán láthatnak olyat amit én nem. Ma azt gondolom azért nem lassítanak mert más sem teszi. Aki elsőnek lassít veszít.
Egy kis lárifári:
https://www.google.com/search?q=400+forint+lesz+az+euro
Most veszel, akkor eladsz. Profit.
Ha ez ilyen egyszerű lenne, akkor mindenki multibilliárdos lenne.
trey @ gépház
A 400 hufot tavaly év végére jósolták.
De arra már nem emlékszik a gyopár, közben a fizetése 15-20%-ot emelkedett.
trey @ gépház
Vidéken még mindig ~150ezer nettóért küzdenek.