[KV] Pénzügyek 1.

E héten tovább szigorítottam. Csak az kap árut akinek nincs nyitott (nem lejárt!!!) számlája és előre utal. Mindenki fizetett.

Jelenleg így néz ki egy üzlet nálunk:
Visszaigazolunk szóban, ha vevőnek még így is kell, akkor küldjük a
végszámlát. Ha pénz nem érkezik meg 1 órán belül (nem elírás), akkor töröljük
a számlát és hívjuk a következő sorban állót.
Eddig mindenkinek kellett és egyetlen egy számlát sem töröltünk.

Új vevőt nem fogadunk, mert nincs kedvünk elmagyarázni ezt és áru sincs.

Jelenleg 2 napi árbevétel van kint vevőnél, de (!!!) lehet az árut sem kapták még meg. Az egész világon ma ez van, sőt van ahol licitálnak a vevők. lásd:

https://444.hu/2020/03/21/a-cseh-es-a-szlovak-kormany-mar-millioszamra-veszi-a-maszkokat-kinabol-nalunk-meg-csak-igeret-van-ra

 

ps.: ugyanígy vásárolunk mi magunk is

Hozzászólások

Ezert kell a katonasag, hogy gordulekenyebben menjen a gyartas es mindenkit ki tudj szolgalni:)

 

Btw, mit fogtok majd csinalni, amikor kijarasi tilalom lesz es az alkalmazottaid nem tudnak bemenni a ceghez dolgozni, mivel nincs fenn a nelkulozhetetlen cegek listajan (ahova a katonakat kirendeltek)?

Szabadsag?

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

de a tömegközlekedés még mindig nem áll le

és az emberek még mindig elhagyhatják a lakásukat, így nem fog működni a karantén

vuhanban az működött, hogy mindenki otthon marad +élelmiszer kiszállítás, de átutalás és a futár csak leteszi a cuccot

gyógyszer és egyéb komoly problémákat a közösséghez rendelt /~500 lakásonként 2 ember/ szervezők intézik, akik néhány naponta mindenkihez kimennek

Tesla is temporarily suspending production at its factories in California and New York on Monday because of coronavirus.

.... to comply with shutdown orders from local health authorities

 

Innen:

https://eu.usatoday.com/story/money/2020/03/19/tesla-coronavirus-produc…

 

Nem teljesen legbolkapott, hogy nem mukodhet csak a feltetlenul aszukseges gyar. Az autogyartas nem tartozik bele.

 

Pedig probalkozott olyannal, higy aki nem erzi jol magat, annak nem.muszaj dolgoznia.

https://www.forbes.com/sites/isabeltogoh/2020/03/17/elon-musk-tells-tes…

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Erre nem is valaszoltam:

> Áruld már el: Mi a szakmád/foglalkozásod? Mi a feladatköröd?

Szeretnem azt hinni, hogy en itt nyugodtan trollkodhatok anonim modon.

Nem szivesen osztanek meg semmit, mert akkor a trollkodas elet venne csak el.

Maradjunk annyiban, hogy bazi unalmas eletet elek:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Alapvetően az én szakmám sem izgalmas, csak most.  A tolerancia szintem meg extrém alacsony, mert minden profitot elverek arra, hogy válaszolni tudjak a kihívásra. Vagyis semmivel nem lesz több pénzem most, csak a vagyonom nő olyan eszközökkel amire lehet szükségem sem lesz. Mindezt gecisok munkával és idegeskedéssel valamint az egészségem veszélyeztetésével. Ha nem ezt tenném úgy érezném, feladtam cserben hagytam azokat akik várják az árut. Hosszútávon természetesen megtérülésre számítok, de ere nincs garancia.

Nekem ehhez kell meg kb. 3 het.

Szoval, ha nem tudok minden nap kocsikazni, akkor szopoagon vagyok.

Meghat csaladja is van az embernek.

Alapanyag az van, aruert nem kell mennem ugy 8-12 hetig.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Az ugye megvan, hogy ezek a termékek békeidőben alapanyagszinten közlekednek (hajó, kamion) és lokálisan konvertálódnak kb 1.000 km-es sugarú kör ahová még gazdaságosan teríthető. Vannak termékek amelyek csak pár száz km sugarú körben, mert nem bírja el az árrés. Szóval ami most van az igazi luxus.

"Age - 0.1 Years" Friss ropogós :)

Mondjuk bennem az merült fel, hogy miért egy utasszállító gépet küldenek Kínába, miért nem egy teherszállító gépet? Vagy eleve, mi a tökömnek van NATO/EU, minek van közösen 3 db C-17-es Pápán? AFAIK az éves repidő kb. 3%-át használja az MH azoknak, szerintem igazán belefért volna egy kiruccanás Kínába. (Bár azon se lepődnék meg, ha azt meg pont azért nem küldenék, nehogy megszakértsék a kínaiak a gépet közelebbről.)

Szerintem jól csinálják.

Egy ilyen gép, a feladat elvégzése után félre lesz dobva egy ideig, mert olyan helyről jött vissza, hogy fertőzhet. Mivel visszaesett a légiturizmus, szerintem teljesen jó ötlet beáldozni pár hétre egy ilyen utasszállítót, és a honvédségi gépeket meghagyni készenlétben.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Teljesen normális ügymenet, főleg, hogy napi ára van az alapanyagnak.

Ha pénz nem érkezik meg 1 órán belül (nem elírás), akkor töröljük

Megvan az elso valodi use case az AFR-re? :)

MOL csoport mint fertőtlenítőszer gyártó. Érdekes koncepció..

Semleges. Mintha nem is lennének. A piacnak okoztak némi érzelmi bizonytalanságot.

MOL-nál a  minimum vásárlás 200 liter. 

3.000 település * 200 liter = 600.000 liter

HA tudják az elméleti maximumot (nem fogják tudni, csak max 70%-át), akkor  12 munkanap, hogy a minimum rendelésből 1 szállítmány érkezzen minden egyes településre vagy budapesti kerületbe. Ha a 70%-kal igazam van, akkor 18 munkanap. Miért csak a 70%? Az elméleti maximum a vízre van számolva (ami sűrűbb vagy habzik az lassabb), feltételezi, hogy napi 25.000 2 L flakon között nem lesz lyukas egy sem valamint feltételezi, hogy a csomagolóanyag kifogyás miatt nincs leállás és minden gép sohasem romlik el. 

Nézzük az információ kezelését. Hogyan fogják rendelni a vevők? Szerintem fognak kérdezni is és szerintem fel kell őket vinni egy rendszerbe. Ehhez, ha nincs automatizálva a folyamat, akkor közel 30 irodai ember kell, hogy pár nap alatt megtörténjen minden. 30 olyan ember akik kurvára tudja, hogy mi a dolga.

Logisztika. Ha a MOL-ra ráömlik az rendelés a létező összes kommunikációs csatornán, minden elképzelhető formátumban, akkor 2 nap alatt a MOL elesik. (Tapasztalatból tudom. Rajtunk kívül mindenki elesett, majdnem mi is csak én minden nap hajnalban keltem és újabb szoftveres megoldásokat készítettem az iroda nyitására, valamint nálunk csak a webes rendszerben lehet rendelni, minden más ignore)

Nehogy félre érts! Nem nézem le a MOL-t, nagyon profik, de ez itt most egy másik sztori. Itt nem lát rá a vevő készletére, nem tud automatikusan küldeni árut, nem is ismeri a vevőt.

Dehogy. Csak addig csinálják amíg a vészhelyzet tart. Minimum rendelés 200 liter. Árak kb alapanyag szint. Vevők köre korlátozott. Vélelmezem a végén kapnak kártalanítást arra, hogy használták a gyárukat. Azt képzelik, hogy amit termelnek az elég mindenkinek. Nem az. Nem tudom, hogyan számolták ki.
A termékükkel van probléma is. Sűrű, nem lehet permetezni. Emiatt a célpiac tőlem vásárol többszörös áron.

Ráadásul pechükre pont olyan terméket csinálnak, amihez korlátos az alapanyag. Hazai, de korlátos. Azt is gépek gyártják és versenyfutás van érte.

 

ps.: max 1 hét és alig várják, hogy vége legyen. A nyári szélvédő mosó a föld  legnagyobb háztartás-vegyipari biznisze. Kicsit megismerik ezt a piacot és sírva fakadnak majd. :)  Tudnak ők egyszerűbben is pénzt keresni. nem fognak ezzel baszkodni.

Azt hogy azok e passz, de arra amint néztem nem tesztelték. Állami pótcselekvés a szememben, a problémát meg sem értették, de kellet valami a népnek. (lehet hogy elkezdték arra is a tesztet de nagyon rossz számok jöttek) 

A ti terméketek nem találtam benne, ha jól tippelek a cégnévre. Biztos túl kicsik vagytok.

Akkor céged annyit termel mint a MOL a nagy megmentőnk? (gondolom kicsivel többet, mert kevesebb a selejt)

Vagy megmarad a régi gép is? 

Annyira nem meglepő, van szesz bőven. Ezt amúgy szoktátok figyelni, tisztában vagytok vele autósok?

a 95-ös alapbenzin jelölése a kutakon - egy szintén nem túl régi jogszabály szerint E5. Ebben 5 térfogatszázaléknyi bioetanol van. A 2020. január 1-jétől érkező, szintén 95-ös oktánszámú benzin, amely azonban E10 jelölést kap, ebben 10 százalék lesz a bioetanol.