Hivatalos: Linuxra is jön a Half-Life: Alyx

Címkék

Valve:

The game will be playable on Proton with DX11 at launch. Post-launch, we'll be aiming to provide Vulkan and Linux support through subsequent updates.

Részletek itt.

Hozzászólások

De a VR sisak továbbra is kelleni fog hozzá?

Inkább Google VR támogatás kellene, mert sokan vannak akiket nagyon nem érdekel a VR és egy prémium mobil árát nem áldozzák rá. Viszont okostelefonja ma már mindenkinek van és néha  kipróbálnák az előbb említett csoportból is a VR-t. Még az is lehet, hogy így szerzett tapasztalatok miatt tetszene meg valakinek majd mégis beruházna egy gamer vr eszközbe. 

Ez így igen csak sarkított. Vannak akiknek már a kezdetektől nem jelent semmin problémát. Vannak akik könnyen megszokják, és vannak akiknek ez igen nehezen megy. Különböző trükköket kel alkalmazniuk, pl az első pár alkalommal igen keveset játszva és folyamatosan növelve ezen időtartamokat. Van jó pár ilyen trükk, van akinek ez hosszabb folyamat van akinek nem. Könyvet se olvasson senki mozgójárműben, mert vannak akiknek hányingert okoz?

Mikor csinálnak átiratot? Szeretném felhívni a figyelmed, hogy az egész játékot úgy fejlesztik 2016 óta, hogy megpróbáljanak kiaknázni minél több VR-ban rejlő lehetőséget, csupa olyan feature-rel,ami csak VR-ban működik megfelelően.

Ha óriási bukás lesz (mint az Artifact volt pl) és nem fog tetszeni az embereknek valamiért, amin azért személy szerint nagyon meglepődnék, még akkor sem fogják hivatalosan portolni, kb soha.

Azért továbbra is egy FPS játékról beszélünk, ha akarják átírják, persze lehet, hogy elvenne a játékélményből ha egér+bill-el irányítanád, az eddigi videók alapján ezt nem látom. Az ajtónyitásos bohóckodás, nem hiszem, hogy annyira hiányozna, tárgyak pakolása, dobálása meg a 2-ben is volt már. Mi az ami csak VR-ban működik megfelelően és nem kiváltható?

Szerintem az Artifact fejlesztési költsége közelében sincs ennek. A FPS-ek költségvetése 2020-ra már bőven elérte a drága hollywoodi akciófilmek szintjét. Ha itt bukik a VR koncepció még a Valve sem engedheti meg magának, hogy akkor menjen az ezész Alyx a levesbe. Kelleni fog egy kármentő megoldás 

A VR játékok piacát sajátosnak gondolom. Játékosok számára a belépő hw nem jelentéktelen összeg, ugyanakkor a megjelent játékok száma igen gyér (pl 2019-ben: főleg indie, meg 1-2 régebbi nem-vr-os játék átirata). Aki megfizette a VR készletet (~500-1000$), egy végre valahára direkt VR-ra tervezett AAA-s szintű játék megvételén nem sokat töpreng 45$-ért. Esetleg kétkedhetünk, hogy jó jó de az FPS nem jön be mindenkinek - azonban a HL-ekre egyébként is jellemző problémamegoldás itt méginkább szerephez jut. Sokak által élvezhető VR-ozást kapunk izgalmas környezetben.

Szerintem nem kérdés, hogy a jelenleg VR-t birtoklók megveszik vagy sem, többségüket biztos vásárlónak gondolom. A steam stats szerint ~1%-nak van vr-ja, ami mennyi is, 1,5-2M ember? Mondjuk pesszimista 750e eladott darab x 45USD, nagy anyagi bukás nem lesz. Lassan de biztosan növekedett a VR-os vásálók köre, és mostanra elérte azt a tömeget hogy óvatos indie címek után évi 1-2 ilyen befektetést visszahozzon.

750e*45=33 750 000

Ha a fejlesztés költsége 100 millió dollár feletti, ez nem elég. Sőt a több százmilliós költséget sem zárnám ki. A GTA5 265 millió volt dollárban, igaz ebben a marketing is benne volt. 

Valve ha kötött szerződést a VR gyártókkal, hogy részesedést kap az Alyx miatt megugró profitból az még hozhat pénzt nekik. Illetve átlag játéknál hosszabb ideig ez a játék lesz az egyetlen amit VR -ek mellé lehet csomagolni, mert ahogy írod nincs más erre tervezett AAA játék. 

Az biztos, hogy a Valve fura stratégiát folytat. A sikeres SteamLink-nél az áremelés helyett a piacról kivezetést választották megugrott kínai gyártási költségek miatt és szoftveres helyettesítést adtak, ami szerintem elfogadható megoldás. A Steam Controllert viszont úgy vezették ki a piacról, hogy semmi alternatíva nem maradt. Ott nem értettem miért nem licencelték oda valamelyik kínai gyártónak? Nekik pénzt hozott volna. Játékosoknak továbbra is lett volna ilyen egyedi controllerük. 

Még mindig nem értem, hogy miért "kellene kármentő megoldás"? A Valve nem egy átlag gamedev cég, egyrészt nem csak ebből élnek, másrészt ők saját maguk kiadójuk is.

Egyébként Gabe Newell személyesen mondta, hogy várja a visszajelzéseket és a negatív visszajelzéseknek talán még kicsit jobban is örül, mint a pozitívnak, mert abból fognak tudni továbbfejlődni és elfogadják, ha bukás lesz az Alyx. Kérdés, hogy ez mennyire csak marketing szöveg, az majd a jövőben kiderül.

Szóval, vagy játszod VR-on a játékot, vagy nem játszol vele soha, kb.

Számomra picit furán hat, hogy DirectX 11 alapon kezdtek fejleszteni. Ennyire egyénire kellett szabni a Source motort mire egyáltalán nekiálltak fejleszteni?