elgondolkoztató

Hozzászólások

Sem a svájci órák sem az okos órák nem érintenek, különböző okokból :)

Erre megy a fejlődés...na meg mondjuk egy svájci órát speciel nem tudnék megfizetni, míg "okos" órám van...

"Bizonyos embereket megnyugvással tölthet el a tény, miszerint a medúzák nagyon régóta élnek a földön agy nélkül."

Kicsit off téma, de hasonló.

Nekem a garázsban áll egy lezsírozott veterán korú autó. Gondoltam befektetésnek jó lesz.

De félek, a klima hiszti miatt majd nem vihetem ki, nem indithatom el.Valahol olvastam talán Olaszországban már elkezdték betiltani a felvonulásokat. Szerintem a jövő az lesz, hogy elviszed tréleren a gépet kiállitod aztán hazaviszed. (de a lényeg hogy beindithasd sajnos elmarad). Persze távoli jövő de szerintem a veteránozásnak lehet, hogy befellegzik. A gyerekeimnek szántam de 10 év mulva ki tudja mi lesz...

Ha nem hinnék benne, nem vettem volna tavaly egy új Ducati-t kb. 4 millióért, éves ~ 1000 km (vagy kevesebb), kizárólag napfényes időben való futásra. Azért vettem, hogy az unokámnak majd meg tudjam mutatni 70 évesen, hogy "na, a sok műanyag gagyival szemben, amiket most az utakon látsz, ilyennel jártunk a 2000-es évek elején".

Hogy benzint honnan veszek bele majd, azt ne kérdezd, de amíg egy csepp is lesz a kutakon, menni fogok. Ha nem lesz, akkor pedig konzerválom és jó lesz szobadísznek! Mert akkor már meg fogja érdemelni, hogy egy helyen lakjunk!

trey @ gépház

Define jo ar. Ehhez kepest meg tele van a vilag hasznalt de ujonnan szuperdraga orakkal toredek aron. Annak oruljek, hogy megveszek valamit 10K USD-ert aztan ha meguntam eladhatom 7K-ert? Bomba uzlet. Mert azert Trey bacsinak se kene azt gondolni, hogy a 3 millas oraja majd egyszer 20-at fog erni (mondjuk ez meg lehet a forint miatt :D )

Erre ne fogadj. Fogalmunk sincs, hogy 50 év múlva az emberiséget érdekelni fogja-e egyáltalán. Ilyen szempontból a pénz jobb, mert azzal biztosan nem lesz ilyen probléma.

A második háborúban sok minden elpusztult és sokakból kihozta azt, hogy megmenteni az értéket. A mai ember kidob mindent és vesz újat. Szóval tömegtermék felértékelődésére ne fogadjunk. Ha növekszik is, akkor is biztos vagyok benne, hogy pénzből több pénzt lehet majd csinálni.

En az osszehasonlitas alapjat sem ertem. A ketto eszkoznek semmi koze egymashoz azon tul, hogy teheted a csuklodra.

Amikor nincs uborkaszezon, akkor meg azt írja a jobbos, amit megrendelnek tőle, amiből gyakran helyreigazítási per lesz, és ezek jelentős részét elveszti:

https://444.hu/2020/02/10/61-helyreigazitasi-pert-vesztett-el-tavaly-a-…

Tavaly összesen 245 sajtó-helyreigazítási ügyben indult per, amiknek végén 65 elmarasztaló ítélet született. 61 esetben kormányközeli, 4 esetben nem kormánypárti sajtótermék vesztett.

A legtöbb helyreigazítást az Origónak kellett közölnie, 21-et. 

 

 

Az újságírás rendkívül alacsony színvonalú lett, nem hiszem, hogy lehetne beszélni etalonról.

Azért a te stílusodban megkérdezem: "Esetleg a 61:4 arányú eredményhez valami? Esetleg arról valami, hogy a 61-nek több mint az 1/3-át az Origo vállalta magára?"

Az etalonos "reményedhez" még annyit, hogy akármilyen utánjárás nélkül kijelenthető, hogy az Indexnek legfeljebb 4 lehetett, ami még az Origo "teljesítményének" 1/5-ét sem éri el. Az Origo (is) jobban teljesít!

Esetleg a 61:4 arányú eredményhez valami?

Annyit mindenképpen, hogy helyezzük kontextusba. mennyi feljelentésből lett 64 és mennyi feljelentésből 4? Próbálok arra rávilágítani, hogy lehet, hogy az egyik oldalon a notórius feljelentgetők állnak, a másikon meg le se szarja senki se, hogy esetleg faszságokat írogat. Van erre valami szám?

trey @ gépház

Szerintem is többen jelentették fel a nem jobboldali újságokban megjelent cikkeket, mint a jobboldaliakban megjelenteket, tekintettel arra, hogy azon az oldalon divat a szervezkedés (lásd polgári körök, választások előtti mozgósítások, fizetett trollok a fórumokon, fizetett verőlegények a népszavazási kezdeményezések ellen, buszos szállítások a békemenetekre akár külhonból is stb.)  :) :) :)

Én biztosan nem fogok szaladgálni ezen számok után, ezt ráhagyom a kétkedőkre.

Számokról van szó, amik a Fővárosi Törvényszék által egy közérdekű adatigénylésére adott válaszban találhatók. Nem én kezdtem el terelni ezekről a számokról olyan próbálkozással, hogy mi lehet mögöttük, így nem is szándékoztam többet foglalkozni velük, gondoltam, ezt ezt tegye meg az, aki akarja, nekem ennyi elég volt, mivel ezek a számok az én tapasztalataimat igazolták. Nos, mivel ott, ahonnan ez a dolog elindult, szerepelnek a kételkedők számára még bosszantóbb számok, máris nem lett olyan fontos a kétkedőknek, hogy a "mi lehet a számok mögött" című műsort folytassák. Akkor álljanak itt azok a még bosszantóbb számok: összesen 245 sajtó-helyreigazítási ügyben indult kereset magyar sajtótermékek ellen, amiből 158 esetben kormánypárti médiumot pereltek be, míg 87 esetben nem kormánypártit. A kormánypárti cikkek elleni 158 keresetből 61-et találtak jogosnak, ami 38,6%, a nem kormánypárti cikkek ellenieknél pedig 87 keresetből mindössze csak 4 állta meg a helyét, ami 4,6%. Az Index is "meg lett szólítva", hogy ilyen szépen fogalmazzak, ott így néz ki a helyzet: 10-ből 1 (10%). Ugyanez az Origónál 33-ból 21 (63,6%). A 444.hu és az Átlátszó.hu is szerepel a listán, 8-8 cikket kifogásoltak a keresetet beadók, de egyiket sem találták jogosnak.

https://adatujsagiras.atlatszo.hu/2020/02/10/61-helyreigazitasi-pert-ve…

 

Hogy mit tudok? Pl. biciklizni. Nem profi szinten, csak úgy "komótosan".

Az Apple Watch most az, ami pár évtizede a (bármilyen) mobiltelefon volt és pár éve az iphone. Vagy a nagyméretű SUV. Tökmindegy hogy szükséged van-e rá, vagy kinek mire jó, van, akinek fontos, hogy villantsa. Közben persze lehet hogy a folyószámlahitele mínusz 700k -ban szomorkodik, de azt nem látja senki.

A Rolex (vagy bármelyik drága, svájci óra) egyébként nem ismerhető fel olyan könnyen szélesebb tömegek számára, hiszen kurvasok féle óra van, nyilván mindet szépen hamisitják is. Persze az Apple Watch-ot is, de annak legalább van egy viszonylag egyedi kinézete, amit a legtöbb ember felismer.

egy Roloex túl hivalkodó lenne

Baloldali politikusoknál biztos is. Meg az azokat felszopó újságíróknál. Mondjuk Rolex Lacit ez annyira nem érdekelte, ő nyugodtan csapat abban.  Egy 10 ezer eurós Rolex Datejust-ban (acél-fehérarany) papol a szegénységről, ami lássuk be, egy vicc.

trey @ gépház

Azért vicc, mert én nem baloldali vagyok, nem azt szajkózom, hogy segélyből kellene élni és a magántulajdon szerintem jó dolog. Nem a szocialista tábort erősítem, ellentétben a nevezettel. Aki ugyan már kiugrott az MSZP-ből, de a balhé még onnan datálódik, hogy Rolexben osztotta, hogy "szegény szegények". Vagyis az ember hiteltelen.

Érted ezt?

Szerintem azért is lépett ki, mert az urizáló életmódja kurvára nem volt összhangban az MSZP szocialista világképével.

trey @ gépház

Szerkesztve: 2020. 02. 10., h – 12:50

Meglepetés, hogy a McDonalds burger lekörözte eladott darabszámban a Michelin-csillagos fine dining-ot! És ezt megírták a lapok!

trey @ gépház

Nekem nyugodtan teheted az orrom alá, mert fura lenne, ha nem így lenne. Egy Apple Watch előállítása szerintem nincs több futószalagon 5 percnél. Egy svájci óra előállítása év/évek. Kb. almát a körtével. Mondjuk azt nem értem, hogyha igaz, hogy visszaesett a kereslet, akkor miért kell jelenleg is éveket várnom egy általam kinézett modellre. Valójában tele kellene lennie minden hivatalos viszonteladónak, a helyzet ezzel szemben pedig az, hogy akkora a kereslet, hogy az ürességtől konganak.

Ahol talán elbaszták a svájciak, hogy lehet, hogy nem tartottak lépést a kereslettel, nem képeztek elegendő utánpótlást, így híján vannak órásmestereknek. Egy svájci órásmester kiképzése kb. vetekszik egy orvos kitaníttatásának idejével. Nem lehet az utcáról migránsokkal pótolni. Ezzel szemben egy Apple Watch gyárba megfelel egy kínai gyerekmunkás is, abból pedig van bőven.

trey @ gépház

"Egy svájci óra előállítása év/évek"

Ebben azért van egy jó adag direkt csináljuk is, hogy elmondhassuk. A prémium árakat, minöséget meg kell valamivel magyarázni. Mintha sorozatgyártásban nem lehetne minöséget gyártani. Hát lehet. Ja, és persze Svájcban is egyre több minden készül futószalagon.

Az órásmester hiány valós probléma, márcsak ezért sem vennék prémium órát. Ezek antikvitások, amiket a 21. században gyártanak.

Az egész világ efelé tart. Minden megy bóvliba, értéktelenbe, és a prémium cuccok max. maradnak a gazdagok játékszerei.

Egy svájci órát sem a funkciói miatt tart az ember, hanem a birtoklása miatt, egy fine dining-ba sem jóllakni megy az ember, hanem a kulináris élvezetekért.

Az okosóra a 21. századi funkciógazdag örököse a régi óráshagyományoknak, ha tetszik, ha nem. Az elektromos autó is lenyomja a klasszikusokat, bármennyire is neutrális, nem vált ki az emberböl semmit.

Mindig lesznek akik LP-t hallgatnak, "és mit eszik?" - jut eszembe a reklám. (Mai napig nem szól szebben egy audiofil LP-nél semmi, ha minöségi cuccokkal van lejátszva, kár, hogy erre sincs már igény).

Nézd, kössünk egy üzletet. Adok neked 4-5 Rolex cikkszámot. Keríts nekem belőle hivatalos viszonteladónál újat. Én fizetem az árát. Adok neked kézbe darabonként 100 ezer forintot. Szerintem korrekt ajánlat, hiszen csak néhány telefon, nem?

Más is beszállhat a játékba. Számukra is áll az ajánlatom.

Tudod miért ígérem ezt meg? Mert nem fogsz találni. Ezért viszik el ezeket akár órák alatt a zárt fórumokban nem ritkán 50-100% felárral is. Hidd el, nem embert kell erre keresnem, hanem emberek állnak sorba, hogy adott esetben megvehessék.

trey @ gépház

Ez egy belső kör öngerjesztő folyamata. Mindaddig tart, amíg nem jön egy válság, vagy amíg ki nem hal az utolsó dinoszaurusz órásmester, aki szakszerűen tud hozzányulni ezekhez. Az aranynak mindig volt és lesz értéke, ezek tönkremennek, csak idő kérdése. Életben tartani őket sem olcsó mulatság, és egyre drágább is lesz, ahogy szűkül a piacuk.

Engem nem érdekelnek a luxusórák. Befektetésnek se venném, még akkor sem, ha egyébként megtehetném (egyébként megtehetném).Akkor már inkább az arany. De abban sem hiszek egyébként, mert csak "normál" körülmények között érték. Az igazi értékek nem pénzben mérendők. De ezt egy totál elanyagiasodott világban kijelenteni egyenlő azzal, hogy azt mondjuk, naív hülyék vagyunk.

Engem nem érdekelnek a luxusórák. Befektetésnek se venném,

Nem azt mondtam, hogy te vegyél. Azt mondtam, hogy keress nekem, hisz szerinted értéktelen kacat, a kutya nem veszi, minden bokorban van. 100 ezret adok minden sikeres fogásodért

Akkor már inkább az arany.

Sok sikert az aranyhoz. Csak nehogy rosszkor nyúlj bele és 25 évig benne ülj bukóban!

https://www.macrotrends.net/1333/historical-gold-prices-100-year-chart

trey @ gépház

Nincs ilyenem, nem is lesz, nincs rá szükségem. Burgert néha eszek, és jól esik, úgy ahogy a Coca Cola is.

A Tesla sem azért nyomja le a picsába az egész német autóipart, mert annyira fasza, hanem mert gyorsabban tudtak reagálni a jövö kihívásaira, ld. még Nokia. Svájc ügyesen játszik a prémiummal, de voltak már szarban úgy a 70-es évek elején, ami bebizonyította azt, hogy ök is össze tudnak dölni ha az élet úgy hozza. Persze ez a már eladott órák értékét is inkább növeli, mint csökkenti, mert értékes antikvitássá válnak, mint pl. egy Klimt festmény.

A jövöben lesz egy tiszta akkumulátor autóm, amit nem élvezek egy percig sem, de elvisz A-ból B-be, és erre használom.
A garázsban meg ott fog állni mondjuk a 67-es Corvette, ami csak azért van, mert sokat ér. Esetleg néha hétvégenként elöhozom, csak hogy ne rohadjon le állásában.

Azért az mókás nem, hogy a Tesla Berlinben épít gyárat?

Tesla Gigafactory 4

 

ElhelyezkedésGrünheide, Németország

TulajdonosTesla, Inc.

Alkalmazottak: 4,000

Alkalmazottak száma: 4 000

Építés éve: 2021. július

A németek saját fegyverét fordítják ellenük. Eddig ugye a német autógyárak épültek külföldön.
A hülye németek meg nem jönnek rá, hogy pont Amerikának termelik a profitot, akiknek a saját válságukat köszönhetik.
Kíváncsi lennék az amerikában lévö német autógyárakra, hogy meddig fognak létezni, föleg, hogy Trump különadóval is sújtja öket, nem véletlenül.

Ja, és a következö az lesz, hogy a koronavírus miatt alkatrészhiányok lesznek, így a hazai autógyártást is érzékenyen fogja ez érinteni. Nem lepödnék meg azon sem, ha kiderülne, a koronavírust is az USA szabadította rá Kínára.

Zajlik a 3. világháború ezerrel, és nem Amerika lesz a vesztese, hanem Európa, meg Kína.

"Make America great again!" - szépen alakul 

Kezdesz elkalandozni. Engem az érdekel, hogy a Tesla ma hol nyomja le az egész német autóipart. Miben? Nagyotmondásban? Whishful thinkinges emberek által beárazott álmokban és az azokra előre beszedett pénzben? Leszállított darabszámban? Miben?

trey @ gépház

Innovációban meg jelenleg market cap-ban. VW CEO ezeket mondta:

I think Tesla is paving the way. It’s modeling something new for the industry. I think we are close to follow. We are quite optimistic that we can keep the pace with Tesla and probably at some stage overtake.

The market valuation tells you something about the future and future expectations. Tesla has a product that describes the future of the auto industry — a fully connected, electric car.

The future will be electric in the passenger car world for sure. That’s pretty clear now.

The storm is just beginning, the time of classic car manufacturers is over

Volkswagen’s future lies in becoming a digital technology company

https://electrek.co/2020/01/24/volkswagen-ceo-says-he-can-catch-up-to-t…

https://www.japantimes.co.jp/news/2020/01/17/business/tech/vw-one-shot-…

Tény, hogy csökkenő belsőégésű autók piaca és az EU-s szabályozások is a Tesla-nak kedveznek és ilyen mértékű átalakítás egy nagy cég esetében ritkán szokott sikerülni.

> Miközben már az 1900-as évek elején is volt villanyautó. Miben innováltak? Hogy beletettek a puritán kasztniba egy kínai tabletet?

deja-vu https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U

> Jaja, a beárazott álmok és ábrándok. 

Üdv a tőzsdén, bár szerintem az EU-ban és Kínában épülő gigafactory miatt, és a növekvő eladások miatt érthető az optimizmus

Nem nevette ki senki, nem mondta senki, hogy nem ez a jövő. Egy biztos, nem ezekkel az akkupakkokkal, nem ezekkel a range-ekkel, amit most tudnak és nem ezekkel az árakkal. Mert ez jelenleg egy vicc. 

Innovációnak azt nevezném, ha olyan akkukat tennének beléjük, amiknek a töltési ideje ennyi (vagy kevesebb) mint most, a hatótáv pedig min. 3-szorosra nőne, de nem úgy, hogy 80 km/h sebességre korlátozzuk az utazási sebességet.

Üdv a tőzsdén, bár szerintem az EU-ban és Kínában épülő gigafactory miatt, és a növekvő eladások miatt érthető az optimizmus

Ok, tehát, akkor a lenyomja, az helyesen "majd valamikor lenyomja. egyszer. lehet.". 

trey @ gépház

Nem az, hogy több akkut teszünk bele. 

Persze, lehet azt mondani, hogy a a Ford Tmodell óta csak nagyobb tank meg motor került az autókba, azzal is el lehetett jutni A-ból B-be, hol itt az innováció?

Kívülről lehet csak ez látszik, de ehhez egyedi tervezésű elektromos motor, aksi hűtés, felfüggesztés kellett.

Majd egy árat és elérhetőséget is biggyessz ide, please.

Nehéz összehasonlítani, mert több szempontból sem volt ugyanaz a kategória és EV1-et csak lízingelni lehetett $399-549/hóért.

Nem azért jön az elektromos autók kora, mert jobbak. Még nem is zöldebbek. Máshogy szennyezik a környezetet, mint a hagyományos társaik. Ez mind politika.

A 26 éves Opelem fogyasztott most télen 6,1 litert vegyes használatban. 1.6-os benzines, 8 szelepes. Ez még ma is baromi jónak számít. Lehet 2+ literes motorom, turbóm, akármim, városon kívül 90, városban 50, ehhez ez böven elég. De még a sztráda 130-hoz is.

Az, hogy ma drága az elektromos autó, nem azt jelenti, hogy nem lesz megfizethetöbb. Lesz.

A legnagyobb probléma egyébként az elektromos autókkal jelenleg a háttérinfrastruktúra hiánya, ez hátráltatja az elterjedésüket leginkább. Ha a most az utakon jelen lévö összes autót elektromosra akarnánk cserélni, nem lenne az a villamos energia termelés, ami ezt kiszolgálná. De az egész Földet újra kellene bikakábelezni, az biztos.

Atomerömüvek nélkül nem tartom elképzelhetönek a villamos jármüvek globális elterjedését.

De mire az emberiség rádöbben, hogy ez zsákutca, addigra jön majd a következö fejlesztés, és azon a vonalon megyünk majd tovább. De azok sem benzin és dízel motorok lesznek

az hagyján, de már akkumulátor se jut mindenhova:

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/02/12/leallt_a_jaguar_i-pace_gya…

 

úgyhogy egyelőre nem a hálózat hiányzik. nagy elterjedésben legelső az ár, nem fognak az emberek tömegével 30 milliós autót venni, de 10 milliósat se.

az nyilván kellemetlen hogy az adriára menet meg kell állni 1-2-3x 1-2 órára, de ehhez hozzá lehet szokni, majd mennek addig ebédelni -> benzinkúton eddig is a mars csoki hozta a legnagyobb bevételt, most majd ilyen töltő plázák fognak épülni. meg majd javul az akksi technológia és gyorsabban tölt.

és amikor mindez összeáll, akkor jön be, hogy nem lesz kraft. de addigra lehet bővíteni azt is, nem egyik napról a másikra fog ez megtörténni, lesz vagy 20 év. legjobban az tudná ezt felgyorsítani, ha szabályozással korlátoznák a belső égésűeket és ha nincs alternatíva, akkor jobban beindul. egyébként az emberek nagy részének elég a 100-200km hatótáv a mindennapokban, hosszú útra meg vagy bérelnek konvencionális autót ami arra való vagy mennek repülővel.

nincs aláírásom

Németországban

Nyilván nem ennyire egyszerű, de ha csak elméleti szinten számolunk az energiaszükséglettel:

 - 14 000 / 365 / 24 * 160 = 6.6 Wh energiaszükséglet autónként * 46 millióval = 306 GW/h szükséges, hogy az összes autót ellássuk energiával (correct me if i wrong)

10 év alatt 130GW/h-al nőtt a  megújulókból előállított energia - https://en.wikipedia.org/wiki/Renewable_energy_in_Germany

Nem tűnik lehetetlennek, ha feltételezzük, hogy ilyen ütemben folytatódik megújulók aránya. (már pedig valószínű, hogy inkább gyorsulni fog)

Persze erre rájön még az áruszállítás/tömegközlekedés és az energia nem egyenletes felhasználása miatti tárolás költsége, de az autókat pont nappal töltik fel és igazából nincs akadálya, hogy abból éjszaka visszaadjon a hálózatba.

Persze, lehet azt mondani, hogy a a Ford Tmodell óta csak nagyobb tank meg motor került az autókba, azzal is el lehetett jutni A-ból B-be, hol itt az innováció?

Sehol. Nem is állította senki, hogy túl nagy volt. Szív, sűrít, gyújt, kipufog.  Szerinted mi változott? Most az elektromos kölöncöket vegyik ki a picsába, mert semmi köze az alapelvekhez. Tettek rá egy turbót?

trey @ gépház

Senki nem mondta, hogy ma. Inkább pár éven belül, ha a németek nem tudnak drasztikusat lépni.

A Mercedes profitja 1 év alatt a felére zuhant, most 15 ezres leépítést terveznek. Lesz ez még rosszabb is.

Nokia.

Bealudtak, amíg a Tesla feltalálta a jövöt.

Cybertruck megvan? Az a csúnya, "alacsony poligonszámú" járgány. Na, annak az a specialitása többek között, hogy a gyártásához nincs szükség présüzemre és festöüzemre, ami a két legdrágább gyáregység egy autógyártónál.

Persze aki szép formákat, színeket akar, az majd megveszi horror drágán a prémiumot, mondjuk németben, ahol lesz szép nagy várólista, és irreális árak, de az ember elmondhatja a végén, hogy van egy prémiumkategóriás autója.

A többieknek meg ott lesz az olcsó, ronda, praktikus eszköz napi használatra.

Egy biztos: ez az irány, ami már egy ideje tart, nem fog annyi embernek, cégnek, gyárnak, stb. munkát adni, mint ma. Lesznek vesztesek, nem kevesen. Jelen állás szerint pedig ezek a németek. Fejlesztésben lemaradtak, mert ellébecolták az elmúlt évtizedeket abban a hitben, hogy a világ örökké dízeleket fog venni.

Lesz ez még így se, ha tetszik, ha nem.

A belsöégésü motorokkal elátott autóknak volt 130-140 évük, míg eljutottak oda, ahol most tartanak.
Ha azt nézzük, hogy a modern elektromos autók pár év alatt hova jutottak, az eredmény egész bíztató.
Folynak kutatások csomó területen a hatékonyabb akkumulátorok kifejlesztése céljából. Nem adok tíz évet, hogy a mai primitív elektromos autók sokkal versenyképesebbek lesznek.
Az biztos, hogy a hagyományos belsöégésü motoroknak leáldozóban van, és nem azért, mert rosszak, hanem azért, mert a politika kicsinálja öket szépen lassan.

Cybertruck megvan? Az a csúnya, "alacsony poligonszámú" járgány. Na, annak az a specialitása többek között, hogy a gyártásához nincs szükség présüzemre és festöüzemre, ami a két legdrágább gyáregység egy autógyártónál.

Mennyibe is fog kerulni a cybertruck? 

Ha elvinne Abol Bbe es meg gazdasagos is lenne, en is vennek akksis kocsit. Egyelore rohadt draga, es imadkozhatsz, h elerj a toltoig, meg ne kelljen orakat varnod ra. Viszont tuti rohadt elvezetesek lesznek a villanyautok, gyorsulnak mint allat. Szoval pont minden forditva van, mint ahogy irtad :)

Es Volkswagenbol tobbet adnak el mint Apple-bol? Es pingponglabdabol tobbet, mint jegkrembol? Ez ket teljesen kulonbozo termek, szerintem kar ezen gondolkodni.

Kvarcorat a Hublottal ?

Tojast a narancshoz ?

 

Legkozelebb mi lesz, tobb turo rudi fogy mint E osztaly, hajdutej lekorozte a benzt!

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

És mindenkinél kimutatja, hogy íletveszílyes Afib-je van azon nyomban, hogy felvette. Az összeset meg is kellett műteni szívburokrepedéssel, de azóta - hála' Steve Jobs szellemének - mind jól vannak! Éppen most olvastam az órás fórumban a legújabb csudálatos megmenekülés sztorit! Aki meg nem Afib-es, azt meg a Hard Fall detektálás hozta vissza a sírból! Csoda, hogy még élek enélkül!

trey @ gépház

Es meg az idot is mutatja!

Amugy viccet felreteve, a praktikumot mindig is tobbre ertekeltem az "erteknel", meg a divatossagnal. Ld. csajok: inkabb legyen lapos talpuban, mert az a kenyelmes, minthogy csakazert is szivassa magat a magassarkuval, mert az a divat, a "szep".

A magassarku nem utcara valo.

A svajci ora sem utcara valo. Szoval az Apple Watch nem csak feature-setben, nem csak arban, de praktikussagban is veri a tularazott vackokat.

dehogy van. anno elérhetőbb árúak voltak ezek az órák, de luxustermékké pozicionálták, így éltek túl.

 

A Strategy Analytics szerint az Apple tavaly 30,7 millió okosórát szállított le, miközben az összes svájci óragyártó 21,1 milliót.

 

ne felejtsük el, hogy egy közepes belépő szintű svájci óra, pl Tag Heuer is ~5x annyiba kerül mint egy Apple watch. és valószínűleg a darab/haszon is nagyobb. az appleben az a jó hogy egy ökoszisztémába integrálódik.

 

sokkal inkább érdekes, hogy ki vesz tényleg kvarcórát, Casio/Citizen/Seiko, ezek vajon megérzik-e az okos órák térnyerését? mennyi G-Shock-ot adnak el egy évben?

 

https://www.hodinkee.com/articles/headwinds-hit-japans-big-three-watch-…

https://asia.nikkei.com/Business/Companies/Casio-s-G-Shock-sales-in-Chi…

The company aims to raise global sales of G-Shock to 12 million watches by the fiscal year ending in March 2022, up 2.5 million watches from the previous year.

 

ez egy gyártó egy típusa..

 

https://www.digitaltrends.com/wearables/casio-g-shock-smartwatch-ryusuk…

csak aztán nehogy sikerüljön nekik valami apple verőt csinálni. de sztem a japánok inkább valami olcsóbbat csinálnak kisebb profittal, de nagyobb volumennel. kicsit úgy vannak vele mint a szaúdiak az olajjal, nem baj ha olcsóbb, de mi adjunk el többet.

az is érdekes lehet, hogy ha ezek a gyártók kijönnek valamivel, akkor akik addig ezt a márkát vették, fognak-e váltani egy újra vagy maradnak annál ami a megszokott, akkor is ha nem olyan jó vagy nem annyira funkcionális. illetve hajlandóak-e kiadni több pénzt egy olyan termékre ami 3-4-5 év múlva elavult lesz. az ilyenből bőven megfelel egy olcsóbb, pl xiaomi. az ilyen olcsóbbakból lesz volumen az apple farvizén, amikor mindenki azt akar, de rájön hogy azt nem tudja megvenni.

 

ps.: ja és szóljatok ha kezd esni a Panerai ára, mert ennyit nem akarok fizetni érte.

nincs aláírásom

ps.: ja és szóljatok ha kezd esni a Panerai ára, mert ennyit nem akarok fizetni érte.

Sok sikert a várakozáshoz! A Rolex az évet egy január 1-gyel érvényes 7%-10%-os áremeléssel kezdte és még így is ott vagyok, hogy egy tetves GMT Master II-re tavaly július óta várok és a jelen állás szerint szerintem a további 2 évtől a "örökre"-ig bezárólag leszek a várólistán.

S mindez azért van, mert az Appel Wacth lenyomta a komplett svájci ipart!

trey @ gépház