Artisjus te drága...

Tájékoztatjuk, hogy 2020. január 1-től bővül az ARTISJUS védjegyes címkék viselésére kötelezett termékek köre. Ettől az időponttólaz asztali és hordozható személyi számítógépeket(PC-ket)is el kell látni Artisjus-védjegyes címkével.

  • ÚJ: Audio, illetve audiovizuális tartalom tárolására, illetve lejátszására alkalmas nem hordozható személyi számítógépekbe integrált tárolóegységek (pl. beépített tárolóegységgel rendelkező asztali számítógép, PC, desktop computer (TINY, USFF, USDT, D, TT, SFF, T, MT, CMT), egybeépített asztali számítógép, all-in-one desktop számítógép)
  • ÚJ:Audio, illetve audiovizuális tartalom tárolására, illetve lejátszására alkalmas hordozható személyi számítógépekbe integrált tárolóegységek (pl. beépített tárolóegységgel rendelkező notebook, laptop)

https://www.artisjus.hu/wp-content/uploads/2020/01/Tajekoztato_uj_-jogd…
https://www.artisjus.hu/wp-content/uploads/2020/01/U20_PC_tarifa.pdf

Akik ezt megállapították szerintem még nem láttak sem asztali PC-t, sem laptopot.

Hozzászólások

Akik ezt megállapították szerintem még nem láttak sem asztali PC-t, sem laptopot.

De, láttak. Szimplán az adót kibővítették. nem lopott a gazember banda még eleget. Lehet mostantól menni SSD-ért is szlovákiába.

Artisjust nagyon ideje lenne mar felszamolni...

Diszkóskén a következő a helyzet:

- Fizetek évente 100+K-t hogy legálissan játszhassak egy buliban BÁRHONNAN származó zenét az artistjust fele.

- Fizetek a zenéim nagy részért jogdíjat (eredeti maxi lemez, beatport etc) az artistjust fele

- Fizetek a hordozóeszközön a "matricáért" az artistjust fele.

- Fizet a szórakozóhely azért mert ilyen jelegű rendezvényt tart az artistjust fele.

- A hely fizet az eladott belépők után százalékot az artistjust fele.

 

Kérdem én, jogos, hogy kvázi ugyanazért az egy dologért 5 különböző jogcímen szed be pénz ugyanaz a szervezet?!

Ha szakmabeli vagy, úgy könnyű. Az én esetem egyszerű.

A tévé jogdíjat fizet a foci közvetítéséért.

A söröző fizet, mert tévét üzemeltet - bépíti az áraiba. (1)

Én meg csak a sör kedvéért megyek be, mert utálom a focit. (2)

A zsebemben ott a tévéelőfizetést igazoló csekk. (3)

Vissza akarom kapni a beszedett "jogdíj" rám eső részének a tripláját, hiszen a tévé és a söröző is beépítette az áraiba, ráadásulnem is nézem! És nem is tudok egyszerre két helyen tévézni.

Ez miért nem törvényes?

Gondolom, ha az egyik fél nem fizet. Akkor ha tudomást szereznek a rendezvényről, akkor előbb felszólítanak, hogy nyilatkozz és ismerd el és fizess, majd utána ha nem akkor bíróság.

Szerintem ez a jogilag járható út a részükről. Nem számlázhatnak egyből. Mert ahogy írtad, belépői százalékot kell fizetni. Azaz a jogsértés csak bevételarányos lehet.

A 100k/év díjat a warez mp3-ak legalizálásárért (Artisjus fejelfordítási díj) fizeted! Az eredeti hordozóról (gyári maxi cd, vynil, stb.) nem kell külön fizetni. Ez szimplán egy maffia.

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

A gyári hanghordozót nem üzleti felhasználásra szánták, azért kell külön fizetnie. Ha jól emlékszem a dícsé toszogatós, szövettség erőltetés kapcsán, ha azt használja előadásához, akkor azokra külön-külön kell legyen ragasztva ilyen célú felhasználást jelző matrica, ha nem fizetett éves átalányt.

ah közben láttam, hogy a dídzsé matrica is másolt lemezre van

Szerintem minden szempontból igazságosabb lenne, ha az user dönthetné el, hogy akar-e élni ezzel a lehetőséggel vagy nem:

Internet előfizetés mellé lenne ilyen extra opció pár száz vagy ezer forintért, hogy ne basztassanak esetleges illegális letöltés miatt.

Üzleti szempontból is jobb lenne, mert így a legális opcióknak adnának ennyi előnyt: ha valaki úgy dönt, hogy torrent helyett ezentúl netflixen szeretné nézni a filmeket, akkor lemondhatná ezt az opcionális előfizetést.

Enyhén sértené a netsemlegességet az opciód.

Persze, meg még aztán legyen olcsóbb multiék streamingje, mint a lehetőség, hogy megválaszthatom, melyik csapat release-ét töltöm/torrentezem le az adott filmből, sorozatból. Szánalmas.

Miért szerinted most legális Magyarországon? Hint: nem, nem az, csak a kisembereket nem szopatják. Nem az Artisjus miatt, hanem mert nincs rá erőforrás, meg sok értelme se lenne.

Az Artisjus az előadók érdekeit hivatott képviselni, illetve valamiféle kompenzációt nyújtani számukra, "ha már úgyis lopják a zenéiket". A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy rá van hajítva mindenre ész nélkül a jogdíjuk, amiből aztán a pofátlan működési költség címén ki van tömve egy rahedli jogász káder, meg a trükkös pénzelosztás folytán egy rahedli előadóművész káder (a rádióban pl. azért azokat nyomják orrvérzésig akiket, mert az az egyik legfontosabb kritérium a kifizetésekben).

A másik oldalról meg a gyakorlatban megveszed az SD-kártyát, most már laptopot, kutyafülét, kifizetsz x ezer forintot extra sápot mert majd biztosan lopod rá a zenét, átlag magyarként hallgatod a Spotifyt, YT-ot (amik után megy jogdíj az Artisjus felé), jellemzően olyan előadót, aki inkább csak fizet az Artisjusnak, vissza nem kap szinte semmit.

Most mondja nekem valaki, hogy ez nem egy sóhivatal.

Miért szerinted most legális Magyarországon? Hint: nem, nem az, csak a kisembereket nem szopatják.

1999. évi LXXVI. tv. 35. §. szerint:

1) Természetes személy magáncélra a műről másolatot készíthet, ha az jövedelemszerzés vagy jövedelemfokozás célját közvetve sem szolgálja. E rendelkezés nem vonatkozik az építészeti műre, a műszaki létesítményre, a szoftverre és a számítástechnikai eszközzel működtetett adatbázisra, valamint a mű nyilvános előadásának kép- vagy hanghordozóra való rögzítésére....

Tehát igenis legális (kivéve a kivételek). A többivel nagyjából egyetértek.

A kürtőskalács egy nagy lyuk, tésztával faszán körbetekerve.

A Spotify-tól pénzért megkapod azt, amit megkapsz ingyen egy NewPipe-tól vagy egy nCore-ról töltő torrent klienstől.

De ha mindenáron fizetni akarsz, nCore-on van 5080 Ft prémium tagság 12 hónapra és annyit töltesz, amennyit akarsz. Ez nagyjából tizede a Spotify-bloat-nak éves szinten.

~3500 forintal. :) gondolom nehéz lett volna beírni googleba.

az nCore nem támogatja az előadókat, a spotify viszont igen.

valahogy nem tudom sokba nézni az olyan embereket akik büszkék rá hogy ncoreról lopják a szoftvereket / zenéket. ha hallgatod a kedvenceid legalább apró pénzt fizess érte (5 EUR), a zene nincs ingyen. 

elég cink, hogy nincs erre havi 5 euród. 3 sör ára.

~3500 forintal. :)

Most vagy számolni nem tudsz, vagy szándékosan, streaming-multiék extraprofitjának védelmében adod a hülyét.

Az nCore-on 5080 Ft-ba kerül 12 hónapra a prémium tagság, avagy hogy egy évig annyit töltesz, amennyit akarsz. Ezzel szemben a Spotify-nál 5 Euró (~1600 Ft) egy hónap. Ami 12 hónapra 60 Euró (~20000 Ft), a birkacsődítő 3 hónap ingyenes akciót figyelembe véve is 45 Euró (~15000 Ft).

valahogy nem tudom sokba nézni az olyan embereket akik büszkék rá hogy ncoreról lopják a szoftvereket / zenéket

Én se tudom sokba nézni azokat, akik a Spotify támogatja az előadókat marketinghazugság illúziójában tengődve fizetgetnek multiéknak, hogy csiligány bloatwaret használva hallgathassák "kedvencüket". Ha nekem tetszik egy előadó, közvetlen támogatom, nem profitéhes multikon keresztül, akik max. néhány fillérrel törlik ki az előadók seggét. Ha közvetlen támogatásra nem ad lehetőséget, akkor így járt. Ami lemásolható, azt nem lehet ellopni.

valóban, azt feltételeztem, hogy az 5000 az havonta értendő. tévedtem! 

ncore tud olyat, hogy ha a kocsimban ülve megnyomom a kormányon a voice command gombot akkor megkérem sirit, hogy játsza le xy random számát ami nincs előre letöltve akkor ez meg is történik? csak mert rendszeresen előfordul ilyen helyzet amikor utazunk és szívesen átváltok ncorera ha támogatja ezt a funkciót. 

valamint meg tudod mutatni, hogy hol tudok közvetlenül utalni a kedvenc előadóimnak?

esetleg be tudod bizonyítani, hogy a spotify néhány fillért ad csak az előadóknak?

végül: mivel vagy te jobb a spotifynál? hiszen csak simán ellopod torrentezed a zenéket.

ui: teljesen komolyan érdekelne, mitől számít bloatnak a spotify? minden platformon villámgyors a kliensük és szinte 0 erőforrást zabál.

ui2: melyik informatikus megy anyagi csődbe az évi ~20.000 forinttól?

ki gondolta volna hogy erre se lesz válasz. :)

Nem kell türelmetlenkedni, fősodratúkám. Mindenki időben választ kap mindenre.

ncore tud olyat, hogy ha a kocsimban ülve megnyomom a kormányon a voice command gombot akkor megkérem sirit, hogy játsza le xy random számát ami nincs előre letöltve akkor ez meg is történik?

Nem tud ilyet, de senki nem is állította, hogy tudna ilyet. Összemosni egy torrentportál által felkínált szolgáltatásokat egy streaming szolgáltatással, zenelejátszással és hangalapú vezérléssel, majd ez alapján beállítani jobbnak ezt a szentháromságot nettó csúsztatás a részedről. Az nCore egy torrentportál, ahonnan be tudod szerezni a tartalmakat. Az, hogy hogyan játszod le a beszerzett tartalmakat, onnantól a te döntésed. Ahogy az is, hogy a voice command kényelmeskedést választod és kocsikázás közben is szánt szándékkal hallgattatod le magad, közvetítve életed hangfelvételét az Apple alvállalkozóinak.

Emellett, be lehet szerezni előre a kedvenc zenéid és akkor nem szembesülsz azzal a problémával sem, hogy nincs letöltve. Nyilván azokat a számokat kéred Siritől, amiket egyszer már hallottál vagy amiknek tudod a címét, különben nem tudnád kérni.

valamint meg tudod mutatni, hogy hol tudok közvetlenül utalni a kedvenc előadóimnak?

Esetleg tőlük kérdezd meg.

esetleg be tudod bizonyítani, hogy a spotify néhány fillért ad csak az előadóknak?

Megtették már helyettem, csak elfelejtettél utánanézni, mert neked csak az számít, hogy Apple Sirinek dirigálva élvezkedhess vezetés közben. [1]

For example, Spotify pays nearly 70% of their revenue to rights holders, but after that the label or publisher divides money, and what’s left? Well, that would be about $.00029 per play which goes to the artist, according to Alternative Press. When it comes down to Taylor Swift vs. Spotify (or more recently, in the DMCA petition against Google and YouTube which is also about artists being paid fairly), that’s a matter of scraping pennies. Especially for smaller artists who are still working to prove their worth in an incredibly stretched industry.

Szóval, röviden, ugyanaz a probléma streaming-multiékkal, mint a klasszikus lemezforgalmazókkal. Szart se lát belőle az előadó, legalább is azok nem, akinek tényleg szüksége lenne a pénzre, mert a megélhetése múlik rajta. Nyilván egy százmilliós hallgatottságú Adele-nek vagy Taylor Swiftnek már nem múlik a megélhetése rajta, viszont azt sem gondolom, hogy a bevétele nagy részét streamingszolgáltatók által befizetett jogdíj után szerzik.

mivel vagy te jobb a spotifynál? hiszen csak simán ellopod torrentezed a zenéket.

Ha egy előadó számomra értékes és élvezhető tartalmat állít elő, annak megtalálom a módját, hogy minél közvetlenebb módon támogassam. Ennyivel vagyok jobb, mint az átlag Spotify-birkák, akik ezt a pénzt inkább a Spotify-nak adják oda.

teljesen komolyan érdekelne, mitől számít bloatnak a spotify? minden platformon villámgyors a kliensük és szinte 0 erőforrást zabál.

Minimum 100 MB memóriát zabál a desktop kliensük. A kezelőfelülete egy csiligány, webes idealista szutyok, zenelejátszónak pedig olyan kezdetleges, mint egy Windows Media Player. Nulla haladó beállítás.

melyik informatikus megy anyagi csődbe az évi ~20.000 forinttól?

Semelyik.

Szóval, röviden, ugyanaz a probléma streaming-multiékkal, mint a klasszikus lemezforgalmazókkal. Szart se lát belőle az előadó, legalább is azok nem, akinek tényleg szüksége lenne a pénzre, mert a megélhetése múlik rajta. Nyilván egy százmilliós hallgatottságú Adele-nek vagy Taylor Swiftnek már nem múlik a megélhetése rajta, viszont azt sem gondolom, hogy a bevétele nagy részét streamingszolgáltatók által befizetett jogdíj után szerzik.

Spotify a kisebbeknek is jó (sőt, inkább nekik), nem a bevétel, hanem a reklám miatt. (bevételt amúgy első sorban és egyre inkább koncertezésből szereznek a zenekarok). És a Spotify nagyon jó abban, hogy eljuttasson hozzád eddig ismeretlen előadókat az izlésed alapján. Nem véletlen, hogy nem egy zenekar a saját oldalán is ingyenesen letölthetővé teszi a zenéit. 
Ezt az irányt még meg is tolja a Spotify a koncertek reklámozásával (ennek nem tudom mi az üzleti háttere, de nekem folyamatosan csipog, ha valamelyik kedvenc zenekarom a közeli városokban / országokban játszik)

Szart se lát belőle az előadó, legalább is azok nem, akinek tényleg szüksége lenne a pénzre

Erre van ellenpélda is: https://www.youtube.com/watch?v=RxIfuBtppiM

> Ha egy előadó számomra értékes és élvezhető tartalmat állít elő, annak megtalálom a módját, hogy minél közvetlenebb módon támogassam. Ennyivel vagyok jobb, mint az átlag Spotify-birkák, akik ezt a pénzt inkább a Spotify-nak adják oda.

A last.fm statisztika alapján az elmúlt fél évben 4630 előadó 660 albumáról 9313 különféle számot hallgattam. Várom a javaslatokat, hogy hogyan támogassam ezt a 4630 előadót.

Nekem továbbra is úgy tűnik, hogy nem a spotify a probléma forrása.

Szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha az előadók lemondanának a hallgatókra kivetendő copyright bevételekről, így beindulhatna egy innováció az alternatív, direktebb támogatás felé. (a'la twitch/yt/patreon)

Nem a Spotify a probléma forrása. A Spotify jelenlegi formában való létezése viszont probléma.

Várom a javaslatokat, hogy hogyan támogassam ezt a 4630 előadót.

Én csinálnék a helyedben egy személyes slágerlistát (TOP 10, TOP 20, TOP 50) és egyenként megkeresném a lehetőségeket a támogatásra. Gondolom a 9313 különféle számokból van jónéhány, amit elég volt egyszer meghallgatni és nem szívesen hallgatnál meg még egyszer. Így lehet rangsorolni a többször, szívesebben hallgatottakat.

Szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha az előadók lemondanának a hallgatókra kivetendő copyright bevételekről, így beindulhatna egy innováció az alternatív, direktebb támogatás felé. (a'la twitch/yt/patreon)

Szerintem is ez lenne a megoldás. Jó látni, hogy egyre több előadó regisztrál a Patreonra.

> Én csinálnék a helyedben egy személyes slágerlistát (TOP 10, TOP 20, TOP 50) és egyenként megkeresném a lehetőségeket a támogatásra. Gondolom a 9313 különféle számokból van jónéhány, amit elég volt egyszer meghallgatni és nem szívesen hallgatnál meg még egyszer. Így lehet rangsorolni a többször, szívesebben hallgatottakat.

Ezzel megint az a probléma, hogy a népszerű előadók sokhelyről kapnak, a kevésbé népszerűek meg semmit. Valamint a végig kattintgatás, egyesével fizetés elég macerás és nem is túl gazdaságos. (A paypal pl 1 USD támogatásból 0.35USD-t megtart magának)

Szóval egy spotify-szerű rendszer igazságosabbnak és gazdaságosabbnak tűnik.

Ezzel megint az a probléma, hogy a népszerű előadók sokhelyről kapnak, a kevésbé népszerűek meg semmit.

Ezért mondtam személyes slágerlistát. Vagyis, amit te hallgatsz szívesen. Ami talán nem minden esetben egyenlő a népszerűvel. Így azokat támogatod először, akiknek a művei tényleg tetszettek és nem csak azért botlottál beléjük, mert népszerűek voltak.

Szóval egy spotify-szerű rendszer igazságosabbnak és gazdaságosabbnak tűnik.

Igen, annak tűnik. De nem az.

Én speciel az " egyenként megkeresném a lehetőségeket a támogatásra " gondoltam, hogy az mennyi idő... A foobar jópofa - ha egy eszközt használsz, de tudod van, aki nem csak egy darab XP-nek marketingelt/fazonírozott 2k3-at használ, hanem mondjuk otthon, út közben, munkahelyen más-más eszközön/eszközökön hallgat zenét - ezeket jól szinkronban lehet ugye ezzel a nemcsilligány weboldallal bíró motyóval tartani. Vagy nem...?

Megint barackot próbálsz a szilvalekvárral összehasonlítani, ahogy a spotify kontra ncore esetében, és ismét látszik, hogy nem érted, miért nem azonos a kettő.

Megint barackot próbálsz a szilvalekvárral összehasonlítani, ahogy a spotify kontra ncore esetében, és ismét látszik, hogy nem érted, miért nem azonos a kettő.

Te próbálod ezt csinálni, amikor első körben még csak azt kérted számon, hogy oldom meg a kedvenc előadóimból kreált TOP 10 listát, most meg már multi-platformot, eszközszinkronizálást vársz el mobilokra meg tabletekre. Ha valamire adok egy választ, máris jössz a szélsőségesen idealista, kényelemhajhász extra igényeiddel. A józan eszedet kéne csak használni egy kicsit és egyértelművé válna, hogy teljesen mindegy, hogy tableten, mobilon, vagy asztali gépen listázom ki a TOP 10 kedvenc előadómat, attól nem lesznek mások a kedvenceim, tehát ennek megállapítása továbbra is csak egy kattintás. Azt pedig továbbra sem állítottam, hogy azonos a kettő. Azt állítottam, hogy a zenehallgatásnak nem a Spotify az egyetlen járható útja, még akkor sem, ha te menedzser módban éled az életed és minden másodpercedet kicentized és nem férne bele az idődbe a zenék letöltése, másolása és a kategorizálása. Nekem ez nem fáj, nem én fogok 10 éven belül megdögleni szívinfarktusban vagy agyvérzésben. Inkább örülök neki, hogy a 2003/XP-m mögül nagyságrendekkel nyugodtabb életet élek, mint te a rohanó idealista előre a semmibe életed az okoskütyüjeid mögül.

Idéznék tőled a thread-ból néhány dolgot... Innen indultunk:
"Ideje lenne, de előbb a Spotifyt, a Deezert és a többi élősködőt kell felszámolni"

Majd szintén te:

"A Spotify-tól pénzért megkapod azt, amit megkapsz ingyen egy NewPipe-tól vagy egy nCore-ról töltő torrent klienstől."

Hoppá, ki hasonlította a két dolgot össze első körben?

Aztán az árak (szintén te):

"Az nCore-on 5080 Ft-ba kerül 12 hónapra a prémium tagság, avagy hogy egy évig annyit töltesz, amennyit akarsz. Ezzel szemben a Spotify-nál 5 Euró (~1600 Ft) egy hónap."

Erre te kaptál egy kérdést:

"ncore tud olyat, hogy ha a kocsimban ülve megnyomom a kormányon a voice command gombot akkor megkérem sirit, hogy játsza le xy random számát ami nincs előre letöltve akkor ez meg is történik?"

Mire a válaszod:

"Nem tud ilyet, de senki nem is állította, hogy tudna ilyet."

Miközben pár hozzászólással feljebb pont te állítottad, hogy azt kapod pénzért a spotify-tól, amit az nCore-ról töltö torrent klienstől.

A kettő dolog egészen másra alkalmas, egészen más szolgáltatást nyújt. A spotify kényelmet, rugalmasságot ad, podcast-kat, zenéket ajánl, kedvencek listáját kezel, amit bármelyik beloginolt eszközömön látok, folytathatom a zene/podcast hallgatását ott, ahol abbahagytam, akár egy másik eszközön, satöbbi.

" menedzser módban éled az életed és minden másodpercedet kicentized és nem férne bele az idődbe a zenék letöltése, másolása és a kategorizálása " - nem centizem ki, csak van ennél hasznosabb/kellemesebb dolog is, amivel az időmet tölthetem. Egyébként csináltam hasonlót, amikor a ~200 darabos CD-gyűjteményemet raktam át mp3-ba, sok-sok évvel ezelőtt, szóval ha onnan nézzük, a legfontosabb kedvenceket le se kéne tölteni igazán, mert vaalmelyik diszken ott pihen az a néhány GB-nyi mp3, de hogy én azt szortírozzam, másolgassam a telefonra, pendrive-ra, laptopra... Na azt az időt inkább másra fordítom.

Amiatt, mert 2003/XP szinten megragadtál, amiatt nem parázok, sőt örülök neki - legalább szinte biztosan nem jössz szembe az IT azon szegletében, ahol én előfordulok.

Szánalmas és undorító, ahogy csúsztatsz.

A Spotify-tól pénzért megkapod azt, amit megkapsz ingyen egy NewPipe-tól vagy egy nCore-ról töltő torrent klienstől.

Ez a mondat azt jelenti, hogy a Spotify képes olyasmire pénzért, amire képes ingyen a NewPipe vagy az nCore (megfogalmazás pontosítva: nCore-ról letöltött albumok + egy zenelejátszó). Nem azt jelenti, hogy az nCore vagy a NewPipe tudja mindazt, amit a Spotify. Kicsit jobban konkretizálva, azt jelenti, hogy a Spotify-tól pénzért kapsz zenehallgatási lehetőséget, a másik kettőtől meg ingyen, vagy jóval olcsóbb prémium tagságért. Egy büdös szó nem esett automatikus favorit-ajánlásokról, Apple Siriről, vagy egyéb idealista kényelmes smartbirkáknak szánt feature-ről. Azt te hoztad be egy hozzászólással később. Szóval, bármennyire is szeretné szélsőségesen idealista, fősodratú mérnök uraságod belemagyarázni, akkor sem állítottam azt, hogy az nCore tudna mindent, amit egy Spotify, vagy hogy a kettő egy kategória lenne. Sőt utóbbinak az ellenkezőjét is állítottam.

A spotify kényelmet, rugalmasságot ad, podcast-kat, zenéket ajánl (...)

A marketing-bullshitedből megint kifelejtetted az árnyoldalakat. Mint például, hogy kutakodik utánad a saját eszközeiden és ott túr bele a privát szférádba, ahol nem szégyelli. Begyűjti az ismerőseid, a kontaktjaid, az arcképeiket, begyűjti a privát fotóidat, az aktuális tartózkodási helyedet, a szenzoradatokat és fenntartja a jogot arra, hogy ezeket harmadik félnek (pl. marketingcégeknek) is kiadja/eladja. [1] [2] Az Apple Siri integráció után meg mennek a hangfelvételek harmadik félnek az életedről [3], mert az Apple képtelen volt tökéletesre fejleszteni a beszédfelismerést, mielőtt kiadta és ezért inkább kísérleti nyúlnak használja a túlárazott telefonjaiért százezreket fizetgető vásárlóközönséget, rajtuk tesztelve a rendszert és az anomáliákat emberi beavatakozással (és a privát szféra lábbal tiprásával) elhárítva.

Na azt az időt inkább másra fordítom.

Szíved joga, ha inkább arrogáns multikat támogatsz, mintsem magadnak állítanád össze a zenegyűjteményed. Csak ismét bolhához hasonlítod az elefántot, amikor 200 CD berippelését említesz egy lapon azzal, hogy én letöltök egy albumot az nCore-ról, amire éppen szükségem van és egy mozdulattal behúzom a Foobar2000-be vagy átmásolom a Nokia C2-01-emre, ha mondjuk szeretném útközben is hallgatni. Nem esne le az aranygyűrű az ujjadról neked se, ha ezt a néhány kattintást megcsinálnád. XP alatt meg még gyorsabb is lenne, mint későbbi Windows verziókon. Ha más miatt nem, akkor a GDI hardvergyorsítás megléte miatt.

A spotify-tól sokkal többet kapok a pénzemért, mint a torrent-only megoldásoktól, maradjunk annyiban. A torrent site tartalomhoz való hozzáférést ad (hogy mennyire szürkén, mennyit juttatva a jogtulajdonosnak az más kérdés), a spotify meg ezen felül ad egy csomó dolgot, amire neked nincs szükséged, miközben másoknak meg van. Ha ingyen használod, akkor rádió helyett simán elmegy egyébként - a legtöbb rádió több reklámot tol, mint az ingyenes spotify :-P Az meg, hogy mihez fér hozzá a spotify, az nálam a saját tárhelyén kívül semmi: mikrofon, névjegyek, tárhely, fényképezőgép letiltva állapotban van ugyanis - nem gondolom, hogy az Android jogosultsági rendszerét megkerülve turkálna ilyenekben - böngészőben meg csak egy n. "új lap", amiből azt láthat, mint bármely más weboldal...

"letöltök egy albumot az nCore-ról, amire éppen szükségem van " - mennyit kap érte a kiadó/alkotó?

Az meg, hogy mihez fér hozzá a spotify, az nálam a saját tárhelyén kívül semmi: mikrofon, névjegyek, tárhely, fényképezőgép letiltva állapotban van ugyanis

Ettől még a smartbirkák nagy részének engedélyezve van minden, és ez nem változtat semmit a Spotify privát szférával kapcsolatos hozzáállásán, arroganciáján.

nem gondolom, hogy az Android jogosultsági rendszerét megkerülve turkálna ilyenekben 

Ez nettó naivitás a részedről, ugyanis elő szokott fordulni, bár igaz, hogy ebben pl. a Google, a Facebook adathalász technikái és alkalmazásai szoktak jeleskedni, nem a Spotify.

mennyit kap érte a kiadó/alkotó?

A kiadó remélem, hogy semennyit. Nem szeretnék élősködőket támogatni. Az alkotó annyit kap érte, amennyire (számomra) minőségi tartalmat állított elő és amennyire (számomra) lehetőséget ad arra, hogy közvetlen módon támogassam.

" Ettől még a smartbirkák nagy részének engedélyezve van minden " - Android 10, friss Spotify, nulla kézi állítgatás a hozzáféréseken, azaz ez a default.

" mennyit kap érte a kiadó/alkotó? (az ncore-ról töltött tartalom után)"-ra szépen meg is válaszoltad, hogy tőled aztán lóf...t se':
" A kiadó remélem, hogy semennyit. Nem szeretnék élősködőket támogatni. Az alkotó annyit kap érte, amennyire (számomra) minőségi tartalmat állított elő és amennyire (számomra) lehetőséget ad arra, hogy közvetlen módon támogassam. "

Tehát a jogtulajdonosnak NULLA Ft-ot szánsz az esetek 99.99%-ában akkor, amikor a nCore-ról szerzed be a tartalmat. Mondanál 10 kedvenc zeneszerzőt/előadót,a kit már tudtál közvetlenül is támogatni? És ha igen, milyen formában/módon azon túl, hogy lemezeiket megveszed vagy épp elmész a koncertjükre? Mert ezekkel ugyebár az is él, aki Spotify-on keresztül fizet valamennyit a jogtulajdonosoknak...

Tehát a jogtulajdonosnak NULLA Ft-ot szánsz az esetek 99.99%-ában akkor, amikor a nCore-ról szerzed be a tartalmat. 

Így van. A jogtulajdonos nem egyenlő az előadóval. Én az előadót szeretném támogatni, nem a jogtulajdonost. Az esetek 99,99%-át pedig nem tudom, miből számoltad, így valószínűleg csak burkolt "ingyenélőzős" hangulatkeltés.

Mondanál 10 kedvenc zeneszerzőt/előadót,a kit már tudtál közvetlenül is támogatni?

Nem mondanék, ugyanis maga a kérdésfeltevés is már csúsztató, részrehajló és méltatlan azok után, hogy kizárod a koncertre járást és az eredeti lemez megvásárlását, mint támogatási opciót. Miközben Magyarországon az élőzene hozza az előadók bevételének 49%-át, az Artisjus jogdíjak a 20%-át (amiben benne van az is, amit én befizetek az adathordozóim után) és csak lepkefing 3%-ot kapnak streaming-multiéktól. [1] Ami azok után nem is csoda, hogy egy Spotify-os lejátszásból 0,00029 dollárt lát az előadó átlagosan, még akkor is, ha a Spotify PR-specialistái hetvenszázalékoznak. [2]

Azért, hogy hallgathasd az adott felvételt, a szerzői jog tulajdonosának tartozol fizetni. Te neki nem akarsz, sőt senkinek sem akarsz, hiszen nem hogy tíz, de egy darab előadót sem tudtál említeni, akit közvetlenül támogatnál azért, mert nCore-ról lehúztad az általa előadott számokat, ergo feltételezhetjük, hogy egészen pontosan nulla előadó/jogtulajdonos kapott tőled az nCore-os elérhetőség okán támogatást/pénzt.

Meg ugye van olyan mű, ami nem érhető el hanghordozón, az alkotók már nem koncerteznek... Az ilyen eseteket hogyan kezeled? Ja, hogy akkor coki nekik? Vagy megkeresed direktben, hogy faja lemezt töltöttél az ncore-ról, és köszönetképp itt van a mondjuk tíz nóta után 29 cent (átlagosan száz lejátszás a Spotify-on a tíz nótával szémolva, ha az általad citált 0.00029 dollár/lejátszás összeggel számolunk)? Vagy gavallér leszel, és ennek a százszorosát felkerekíted három dolcsira?

A hanghordozó megvásárlása és a koncertre járás _nem_ váltja ki az online tartalom utáni nem fizetésedet, illetve ezt bárki meg tudja tenni - az is, aki sportify, google/youtube/akármilyen más fizetős szolgáltatás keretén belül használja fel a szerzeményt - mely szolgáltatások valamennyit bizony fizetnek az adott szerzemény közös jogkezelőjének. (Itthon ez az Artisjus, és rajta keresztül kapják a jogtulajdonosk az őket megillető jogdíjakat) Az a 0.29 átlagos cent nem tudom, hogy jött ki, de az ilyen "átlagosan"-ról minden esetben az jut az eszembe, hogy a kórházban a betegek testhőmérséklete átlagosan tökéletes, mert vannak lázas betegek és vannak kihűlt betegek.

Onnan folytatod a szánalmas és undorító csúsztatgatást, ahol abbahagytad az előző kommentedben.

hiszen nem hogy tíz, de egy darab előadót sem tudtál említeni

Nem nem tudtam, hanem nem akartam, mert úgy alakítottad a kérdésed peremfeltételeit, hogy azok méltatlanná tették a kérdést. Pont azokat a támogatási lehetőségeket zártad ki a válaszadásból, amikből legnagyobbrészt élnek meg az előadók. Semmi baj, ringasd magad nyugodtan az illúziódban, hogy a Spotify-birkák havidíjából kapnak bármi érdemi összeget az előadók.

Vagy megkeresed direktben, hogy faja lemezt töltöttél az ncore-ról, és köszönetképp itt van a mondjuk tíz nóta után 29 cent (átlagosan száz lejátszás a Spotify-on a tíz nótával szémolva, ha az általad citált 0.00029 dollár/lejátszás összeggel számolunk)?

Ha semmiféle lehetőséget nem ad arra, hogy közvetlenebb módon támogassam, tehát mondjuk elmenjek a koncertjére, akkor utána nézek, hogy merrefelé lehet értelmesen támogatni. Például fent van-e Patreonon, vagy ahhoz hasonló oldalakon, van-e adományozós PayPal-ja. Ha ezek közül egyik se igaz, akkor nem fogom támogatni és így járt. Máskor biztosítson lehetőséget arra, hogy ne egy arrogáns streaming-multin keresztül tudjam csak és kizárólag támogatni.

A hanghordozó megvásárlása és a koncertre járás _nem_ váltja ki az online tartalom utáni nem fizetésedet, illetve ezt bárki meg tudja tenni

Nem is dolga kiváltani. A letöltött zenéket adathordozókon tároljuk és azt az Artisjus-címkéknek a dolga kiváltani, amit az adathordozó árába beépítettek.
 

" Nem nem tudtam, hanem nem akartam, mert úgy alakítottad a kérdésed peremfeltételeit, hogy azok méltatlanná tették a kérdést. " - Tehát úgy gondolod, hogy a digitális tartalmat ingyen használhatod, mert annak használatáért direktben vagy indirekt módon nemvagy hajlandó fizetni egy kanyi petákot sem.

" Ha semmiféle lehetőséget nem ad arra, hogy közvetlenebb módon támogassam, tehát mondjuk elmenjek a koncertjére, akkor utána nézek, hogy merrefelé lehet értelmesen támogatni. Például fent van-e Patreonon, vagy ahhoz hasonló oldalakon, van-e adományozós PayPal-ja. Ha ezek közül egyik se igaz, akkor nem fogom támogatni és így járt. Máskor biztosítson lehetőséget arra, hogy ne egy arrogáns streaming-multin keresztül tudjam csak és kizárólag támogatni"

Picit fordítva ülsz a lovon (mint a legtöbb esetben), de ezt már megszoktuk...

Tehát úgy gondolod, hogy a digitális tartalmat ingyen használhatod, mert annak használatáért direktben vagy indirekt módon nemvagy hajlandó fizetni egy kanyi petákot sem.

Úgy gondolom, hogy amit ingyen (vagy saját költségemen) tudok sokszorosítani (le tudom tölteni), azt a tartalmat ingyen fogyaszthatom. A felhasználás joga egy idealizmus, egy érvényesített érdek, ami megpróbálja egyoldalú törvényekkel kompenzálni azt, hogy egy jogvédett tartalom 0 Ft-ért lemásolható. Szóval végső soron a jog azt igyekszik garantálni, hogy az élősködő kiadók minél több esetben megkapják az extraprofitjukat. Ha én úgy döntök, hogy nem fizetek a felhasználásért, akkor kiadóéktól nem vettem el semmit, hanem egyszerűen csak nem adtam oda valamit. Nekik ettől nem kevesebb lesz, hanem szimplán nem lesz több.

A koncepció életszerűtlenségét az is jól mutatja, hogy nincs a való életből kölcsönözhető analógia, aminek megfeleltethető lenne az ingyenes zeneletöltés, zenehallgatás. Ha elviszem az autóját valakinek, akkor neki nem lesz és ezzel megkárosítottam. De ha leklónozom az autóját instant 3D nyomtatással, akkor már nem károsítom meg, mert neki is ott marad az övé.

Picit fordítva ülsz a lovon (mint a legtöbb esetben), de ezt már megszoktuk...

Sokkal jobb, mint beállni a birkasorba.

Kicsit jobban konkretizálva, azt jelenti, hogy a Spotify-tól pénzért kapsz zenehallgatási lehetőséget, a másik kettőtől meg ingyen, vagy jóval olcsóbb prémium tagságért. Egy büdös szó nem esett automatikus favorit-ajánlásokról, Apple Siriről, vagy egyéb idealista kényelmes smartbirkáknak szánt feature-ről. Azt te hoztad be egy hozzászólással később. Szóval, bármennyire is szeretné szélsőségesen idealista, fősodratú mérnök uraságod belemagyarázni, akkor sem állítottam azt, hogy az nCore tudna mindent, amit egy Spotify, vagy hogy a kettő egy kategória lenne. Sőt utóbbinak az ellenkezőjét is állítottam.

A Spotifyon ingyen lehet zenét hallgatni. A pénzemért offline zenehallgatás lehetőséget kapok, reklám mentességet valamint Spotify Connectet.

Megint ott tartunk, hogy szerinted ezek idealista kényelmes smartbirkák által használt hülyeségek.

Miközben létezett anno a magnó kazetta valamint a bakelit is, Te ehhez képest jössz itt az idealista kényelmes letöltögetek meg foobarozok bullshiteddel baszd meg.

Ez a legnagyobb gond veled, azt hiszed csak az a jó, amit Te csinálsz / Te használsz. Milyen jogon döntöd el, hogy az amit te csinálsz az még a vállalható arany középút a többiek pedig csak idealista kényelmes menedzser életet élő birkák? Ki mondta hogy nincs időnk nCoreról töltögetni meg ID3 tageket töltögetni? Van rá idő, de azt az időt inkább másra használom el. Vannak ennél az életben fontosabb dolgok is, pl a barátnőmmel közösen finom ebédet csinálni a hétvégén, vagy elmenni színházba, a nap végén meginni egy pohár bort egy jó beszélgetés közben. 

Nem riadok vissza a kényelmetlenségektől, fősodratúkám. Nem olyan fából faragtak. Persze mindenki magából indul ki, főként a magadfajták, akik Apple Siri által aktivált Spotify-on hallgatott zene nélkül képtelenek a kormányon tartani a kezüket az autóban, de amikor majd megjelennek az (első használható és nem embereket az innováció™ nevében elütögető) önvezető autók, önként és dalolva vágják ketté a saját jogosítványukat, nehogy vezetni kelljen bármikor is a jövőben, majd akkor már azt fogják harsogni, hogy bezzeg, aki a saját kezével vezet, az mennyire lemaradott™, mennyire laggard™ és mennyire nem törődik a családjával. Sőt igazából élni™ se tud annyira, mert borozhatott is volna adott este, ha nem kellett volna vezetnie, tehát igazából a barátaival se törődik annyira, hogy beborozzon velük. Undorító élményhajhász egoista carpediem szánalom. Ráadásul még hülyeség is.

Megint ott tartunk, hogy szerinted ezek idealista kényelmes smartbirkák által használt hülyeségek.

Így van. Az én véleményem pedig ugyanannyit tesz a latba, mint a tiéd és ugyanúgy számít. Tudom, nehéz úgy ezt elfogadni, hogy nincs összhangban az Apple/Spotify reklámokban a zenehallgatás örömétől elélvező nők és sikeres™ rögtönmindenrevanidőm™ férfiak által festett modellvalósággal, dehát a valóság már csak ilyen. Neked is hasonló véleményed van a Windows XP (vagy egyéb legacy rendszerek) felhasználóiról, szóval még akár ki is egyezhetnénk egy döntetlenben.

Miközben létezett anno a magnó kazetta valamint a bakelit is, Te ehhez képest jössz itt az idealista kényelmes letöltögetek meg foobarozok bullshiteddel baszd meg.

Nem baszom meg. A HDD-k exponenciálisan növekvő tárkapacitása valódi fejlődés volt a kazettákhoz és a CD-khez képest, míg a Spotify csak meglévő dolgokat rendezett össze egy kupacba, hogy a legálzene-hipsterek és a magadfajta kényelmes seggűek előfizessenek rá. Mégis analógiát akarsz keresni a kettő között, hogy bezzeg a CD-t, a magnót, a bakelitet is visszasírta valaki, amikor megtörtént az átállás, ígyhát én is menjek a fenébe a zeneletötésemmel, mert te vagy az előrehaladottabb™ a Siriddel meg a Spotifyoddal. Nem mellesleg, a bakelit az az adathordozó, aminek nem hogy a CD-vel és a kazettával, de még a Spotify-jal szemben is van előnye (hangzás), ha normális lemezjátszóval játszod. Te így gondolkodsz: bakelit < magnó < cd < zeneletöltés < spotify+siri, mert hát ugye időben így jöttek egymás után. Miközben egyiknek-másiknak van előnye-hátránya egyikhez-másikhoz képest és nem biztos, hogy mindenki annyira magadfajta fősodratú, saját egyéniség nélküli konformista, hogy pont ugyanazokat a szempontokat tartsa a legfontosabbnak, mint azok a birkák, akiket az Apple, a Spotify megcélzott a marketingasztalon.

Milyen jogon döntöd el, hogy az amit te csinálsz az még a vállalható arany középút a többiek pedig csak idealista kényelmes menedzser életet élő birkák?

Olyan jogon, amilyenen te a kényelmes seggeddel érvelsz a zeneletöltés és saját zenei gyűjtemény tartása ellen. Én meg nem döntöm el helyeteted, hiszen a mai napig büntetlenül dirigálhatsz a Siridnek, hogy milyen zenét játsszon le a kocsiban. Csak elmondom a véleményem. Sajnálom, ha nem tetszik.

Ki mondta hogy nincs időnk nCoreról töltögetni meg ID3 tageket töltögetni? Van rá idő, de azt az időt inkább másra használom el. Vannak ennél az életben fontosabb dolgok is, pl a barátnőmmel közösen finom ebédet csinálni a hétvégén, vagy elmenni színházba, a nap végén meginni egy pohár bort egy jó beszélgetés közben. 

Nettó kifogás. A letöltés nem egy aktív tevékenység. Berakod, letöltődik, seed-eled, amivel teszel a torrentező közösségért. Egy színházazgatás, borozgatás, ebéd közben lejön. Utána csak fel kell másolnod a megfelelő adathordozóra, szintén két kattintás (1-2 perc). Képzeld, én is járok színházba, sőt még többet járok borozgatni, sörözgetni. Soha egyetlenegyszer nem mondtam le ilyen programot azért, mert "várj még gyorsan le kell töltenem valamit torrentről". Ezt te sem gondolhatod komolyan, de az is lehet, hogy a reklámok és a smart eszközök vették el a józan ítélőképességed.

" Az én véleményem pedig ugyanannyit tesz a latba, mint a tiéd és ugyanúgy számít. " Nyom a latban, de sebaj. Igen, ugyanúgy egy vélemény. Csak tudod a tiedből egy van, az általad fősodratúnak nevezettből meg - nomen est omen - rengeteg. Úgyhogy a te véleményed a bolhafing a tornádóban, akár tetszik, akár nem.

" a Spotify csak meglévő dolgokat rendezett össze egy kupacba " - azokat és úgy, amiket és amikre igény van. Nem a hozzád hasonló bolhafing a tornádóban vélekedések, hanem a fősodrat igényei alapján.

" Olyan jogon, amilyenen te a kényelmes seggeddel érvelsz a zeneletöltés és saját zenei gyűjtemény tartása ellen. " Apró különbség, hogy ő utána fizetnek az alkotóknak, te meg kifejtetted, bár nem ilyen cizelláltan :-) hogy lóf..sz annak az alkotónak a valagába, aki nem ad ki cédét, nem koncertezik, és nem lehet közvetlemnül támogatni - bárez utóbbira még példát nem hoztál (bár kérés az irányult erre), hogy legalább így kapott volna valamely alkotó pénzt tőled azért, mert a műve számodra hasznos (hiszen szórakoztat).

" A letöltés nem egy aktív tevékenység. Berakod, letöltődik, seed-eled, amivel teszel a torrentező közösségért. " - és nagyavben teszel arra, aki a tartalmat eredetileg előállította.

" Utána csak fel kell másolnod a megfelelő adathordozóra, szintén két kattintás (1-2 perc). " - meg kell megfelelő számú és méretű adathordozó, meg ilyesmi...

Ja, ha az alkotónak szerinted nem jár semmi azért, mert számodra hasznos dolgot állított elő, akkor te milyen alapon kérsz pénzt a munkádért, amivel másnak hasznos tevékenységet végzel? Hmmm?

Mégis analógiát akarsz keresni a kettő között, hogy bezzeg a CD-t, a magnót, a bakelitet is visszasírta valaki, amikor megtörtént az átállás, ígyhát én is menjek a fenébe a zeneletötésemmel, mert te vagy az előrehaladottabb™ a Siriddel meg a Spotifyoddal. Nem mellesleg, a bakelit az az adathordozó, aminek nem hogy a CD-vel és a kazettával, de még a Spotify-jal szemben is van előnye (hangzás), ha normális lemezjátszóval játszod. Te így gondolkodsz: bakelit < magnó < cd < zeneletöltés < spotify+siri, mert hát ugye időben így jöttek egymás után. 

nagyon nagy tévedés. én azért használom ezt a kombót mert nekem ez a kényelmes. ugyanúgy vannak offline zenéim. szerinted én mainstream vagyok, ebben lehet is valami. de azokhoz képest akik még mindig bakelitet használnak, és megrendelik beszerzezik azt (támogatva ezzel az előadót egyébként) azokhoz képest te is egy mainstream csillámfaszláma vagy = nem vagy jobb senkinél akit itt most le mainstreamezel, hiszen megtehetnéd hogy szebb hangzásban offline tárold, rendszerezed a zenéket de ehelyett te mindenféle fostaliga foobar2000ezreket használsz meg nCoreról cigánykodod le a zenéket. :)

Tudom, nehéz úgy ezt elfogadni, hogy nincs összhangban az Apple/Spotify reklámokban a zenehallgatás örömétől elélvező nők és sikeres™ rögtönmindenrevanidőm™ férfiak által festett modellvalósággal, dehát a valóság már csak ilyen. 

fingom sincs milyen reklámokról beszélsz, nem nézek reklámokat. annyira mainstream vagyok, hogy YouTube Premium előfizetésem és Netflixem is van. :(

Nettó kifogás.

nem, nem az. egyszerűen csak nem azzal töltöm az időmet amivel te. és nem is akarom.

az egészhez pedig hozzátenném, hogy te álltál bele a spotifyba a baromságaiddal. de még mindig nem mutattad meg, melyik előadónak és mikor utaltál több ezer dollárt az elmúlt 1 évben.

"bullshiteddel baszd meg."

evone, te melyik kamionon melyik ratyi vagy? Hogy ez a szó jut az eszedbe ÉRVEK helyett? Csak mert az imádott céged vonul minden "meleg"felvonuláson.

Trey miért tűri el ezt az útszéli stílust? Legalább 1 hónap kitiltás járna evone mondatáért!

Pont a beidézett rész tartalmazza, hogy a spotify fizet (70% of their revenue to rights holders).  Az pedig, hogy az előadó a saját kiadójával (right holder) úgy szerződött le, hogy filléreket kap, az ő szerződésének hibája. Amikor a híres előadó "visszavonja" a lemezét spotify-ről, az is valószínűleg kamu. Az előadónak semmi joga ilyen ügyeket intézni, mert a kiadója bír minden joggal. Nem lehet kikerülni azt a szerződést, nem fizethetnek az előadónak, ha egyszer annak arra van szerződése, hogy minden bevétel a kiadót illeti. Valójában olyankor a kiadó az, aki az előadó mögé bújva mozgatja a szálakat és próbálja zsarolni a spotify-t, vagy épp a vásárlás felé terelni a rajongókat az átalánydíjas felől. A független, saját kiadást alkalmazó művészek szava lehet őszintébb.  

" Nem tud ilyet, de senki nem is állította, hogy tudna ilyet. Összemosni egy torrentportál által felkínált szolgáltatásokat egy streaming szolgáltatással, zenelejátszással és hangalapú vezérléssel, majd ez alapján beállítani jobbnak ezt a szentháromságot nettó csúsztatás a részedről." 

Te kezdted azzal, hogy a spotify-t be kéne szántani, mert rossz, meg bloat, meg drága, miközben az ncore-ról jóval kevesebbért... Csak ahogy te is írod, nem azonos szolgáltatás, nagyon nem - és bizony elmúltak azok az idők, amikor az offline-only megoldások kielégítették az igényeket. Én pl. rádió helyett szoktam spotify-t hallgatni, mert agymosás nincs, reklám nincs, a kedvencek listája alapján elenyésző kivétellel olyan zenét kapok, ami tetszik (ami meg nem, ott nyomok egy next-et) - mindezt havi kettő, azaz kettő €-ért. Azért kettő, mert négyen használjuk a 7.99€-ba kerülő családi fiókot.

" Szóval, röviden, ugyanaz a probléma streaming-multiékkal, mint a klasszikus lemezforgalmazókkal. Szart se lát belőle az előadó, legalább is azok nem, akinek tényleg szüksége lenne a pénzre, mert a megélhetése múlik rajta. "

Volt már rá példa, hogy a spotify által felkínált zene alapján vettem meg egy CD-t, és hidd el, nem csak én vagyok ezzel így. Az ncore felkínál, reklámoz neked az ízlésedhez vélhetően passzoló további előadókat/tartalmakat?

" Ha egy előadó számomra értékes és élvezhető tartalmat állít elő, annak megtalálom a módját, hogy minél közvetlenebb módon támogassam."

Például...? Lemeze nem kapható, errefelé nem koncertezik, bankszámlaszámot/paypal/bitcoin accountot nem adott meg. Szóval...?

" Minimum 100 MB memóriát zabál a desktop kliensük. " - Van? Én eddig soha nem használtam, mert böngészőből, - ami egyébként is fut, ha dolgozni, ha szórakozni ülök le a gépem elé - tökéletesen működik a szolgáltatás desktop-on.  Most kíváncsiságból letöltöttem, de maximum annyiban más, hogy nincs körülötte a browser ablaka, úgyhogy szerintem az esetek 9x%-ában fölösleges. Ja, persze - nem biztos, hogyminden ócska/egzotikus böngészővel megy. A "haladó" beállításokon mit ért az úr? Hangszín/hangzás? Számok átúsztatása/effektezése? Az átúsztatáson kívül a többi gyakorlatilag - normális hangkártya esetén biztosan - megtalálható a hangkártya saját keverőjében...

A Spotify-tól pénzért megkapod azt, amit megkapsz ingyen egy NewPipe-tól vagy egy nCore-ról töltő torrent klienstől.

VERSUS.

Nem tud ilyet, de senki nem is állította, hogy tudna ilyet. 

Tehát de, igenis állítottál olyat, hogy amiért én fizetek, azt ingyen megkapom az nCoretól meg a NewPipetól. A Spotifyhoz hozzátartoznak ezek a funkciók is. 

Ahogy az is, hogy a voice command kényelmeskedést választod és kocsikázás közben is szánt szándékkal hallgattatod le magad, közvetítve életed hangfelvételét az Apple alvállalkozóinak.

Az életem közvetítése lenne az, hogy kérek egy számot Siritől? Azért ezt nem hinném. Az életem ennél sokkal többről szól. :D

Emellett, be lehet szerezni előre a kedvenc zenéid és akkor nem szembesülsz azzal a problémával sem, hogy nincs letöltve. Nyilván azokat a számokat kéred Siritől, amiket egyszer már hallottál vagy amiknek tudod a címét, különben nem tudnád kérni.

Felesleges előre beszerezni meg azzal elbaszni az időt, hogy rendesen kitöltsem az ID3 tageket. Ennél fontosabb a családommal és a barátaimmal töltött idő. Persze tizenévesként, mikor nincs más dolgod csak verni a f*szod akkor ok. Nincs olyan probléma, hogy nincs letöltve, mert 99%-ban minden megvan a Spotify kínálatában amit hallgatok. Néha a velem utazók is kérnek zenét, sajnos az ő ízlésüket előre nem tudom kitalálni, nem vagyok telepata.

Konklúzió: Tehát ilyen igények és kényelem mellett pont egy darab szart sem ér az nCore.

Megtették már helyettem, csak elfelejtettél utánanézni, mert neked csak az számít, hogy Apple Sirinek dirigálva élvezkedhess vezetés közben.

Hányszor utaltál 4000 dollárt már egy előadónak? :D Miért is bűn, hogy élvezem, hogy nem kell szopnom az nCore letöltésekkel meg zene válogatással és inkább élvezem a technológia nyújtotta kényelmet és gyorsaságot? 

Minimum 100 MB memóriát zabál a desktop kliensük. A kezelőfelülete egy csiligány, webes idealista szutyok, zenelejátszónak pedig olyan kezdetleges, mint egy Windows Media Player. Nulla haladó beállítás.

Aztán ez kit érdekel egyébként? Nem elfér 8,16,32GB ram mellett manapság? Nem pont ez a memória feladata? Vagy a memória akkor jó ha nincs kihasználva? :D Azt hittem a memória van értem és nem fordítva. Majd hazamegyek aztán kilövök minden futó appot, megsimogatom és adok puszit neki, nyugodjon meg, mostantól nem kell dolgoznia hiszen innentől mindig odafigyelek rá, hogy több legyen a szabad hely benne mint a foglalt.

Tehát az ncore-on 5080Ft-ért egy évig annyi tartalom után nem kapnak az alkotók semmit tőled... Az 5080Ft mellé rakd oda lécci az xGiB háttértár költségét is (többszörözve, hiszen ahány eszköz, annyi helyre kell lerakni offline-ban a zenét), rakd oda ennek a másolgatásnak az időigényét...

"csiligány bloatwaret használva hallgathassák "kedvencüket"." - fail. XP-n böngészőből megy. Szóval azt mondod, hogy az XP-n frissen tartott böngésző csilligány bloatware?

"Ha közvetlen támogatásra nem ad lehetőséget, akkor így járt. " - arra nem gondoltál, hogy ad egy jogilag nincs rá lehetőség, ad kettő az egyedi támogatások elszámolhatósága milyen költséggel járna?

"Ami lemásolható, azt nem lehet ellopni." - a bájtsorozatot nem, azonban a jogot a felhasználására igen. És azt a spotify-on kifizeted, az ncore-on nem.

Tehát az ncore-on 5080Ft-ért egy évig annyi tartalom után nem kapnak az alkotók semmit tőled

Annak ellenére, hogy az nCore üzemeltetők többször próbálkoztak ezen változtatni. [1]

„Kétszer is megkerestük az Artisjust, hogy megtudjuk, milyen lehetőségek lennének.” Mint mondják, valamiféle átalánydíjban gondolkoztak, amit az oldal szedett volna be, és továbbította volna a szerzői jogi szervezetnek. „Az első kör egy emailváltás volt, kaptunk egy linket, amiből ki kellett silabizálnunk, hogy mire is gondolhattak. Arról érdeklődtünk, hogy van-e már valami ár kitalálva a torrentezésre vagy az internetes streamingszerver indítására. Mondanom se kell, semmi érdemi nem volt a kapott linken, ilyen kategóriákat még említés szintjén sem találtunk. Másodszorra már más választ kaptunk. Akkor azt mondták, hogy egyesével keressük meg az összes kiadót, előadót vagy akárkit (akiket amúgy ők képviselnek), és kérdezzük meg, hogy mi a véleményük az ötletről.”

Az nCore-osok szerint tulajdonképpen nem lenne elképzelhetetlen az a modell, amiben kisebb kiadók egy torrentoldalon jelentetnének meg tartalmat egy „fizess, ha tetszik” jellegű modellben. „Ha erről kiderülne, hogy sikeres, talán a nagyobbakat is húzná magával. Ezzel csak az a baj, hogy volt már olyan előadó, aki valami hasonlóban benne lett volna, de kiderült, hogy akkor a jogvédők őt is megbüntetik, ami abszurd helyzet.”

Szóval, köszönd meg szépen kiadóseggnyaló joghuszáréknak, hogy jelenleg ez a helyzet, ne nekem bizonygasd a nyilvánvalót, a Spotify nevű vadkapitalista pénzlehúzdát éltetve.

fail. XP-n böngészőből megy. Szóval azt mondod, hogy az XP-n frissen tartott böngésző csilligány bloatware?

Nem fail, mert a saját, hivatalos alkalmazásukra mondtam. Böngészőből zenét hallgatni, akármilyen böngészőből csinálod, bloat. Vannak normális, natív zenelejátszók.

arra nem gondoltál, hogy ad egy jogilag nincs rá lehetőség, ad kettő az egyedi támogatások elszámolhatósága milyen költséggel járna?

Gondoltam rá, csak nem hat meg, mivel nyilvánvalóan azért nincs rá lehetőség, hogy kiadóék élősködhessenek az előadókon és a zeneiparon. Én nem szeretnék sem multikat, sem élősködőket támogatni a zenehallgatásommal, ahogy azt sem szeretném, hogy a Spotify a zenehallgatási szokásaim alapján profilozzon, a nevemmel és valamennyi személyes adatommal összekapcsolva. [2] [3] Mindezeket figyelembe véve, még mindig egy fokkal etikusabb torrentezni és a megmaradt pénzből azokat az előadókat támogatni, akik felmutattak valamit és lehetőséget adnak a közvetlen támogatásra.

a bájtsorozatot nem, azonban a jogot a felhasználására igen. És azt a spotify-on kifizeted, az ncore-on nem.

De igen, az nCore-on is kifizetem, mivel olyan adathordozóra mentem le, amin ott az Artisjus címke. Ott csak nem termelek multiéknak extraprofitot, ami tudom, hogy neked annyira fáj, hogy máris a Total Commanderben az F5-Enter kombó és az utána következő minimális I/O várakozás idejét akarod bruttósítani órabérben, de sajnos ez változatlanul a te egyéni szoc. problémád.

" „Kétszer is megkerestük az Artisjust, hogy megtudjuk, milyen lehetőségek lennének.” " - Tudod mit szokás erre mondani? Nem akarásnak... No mindegy.

"Böngészőből zenét hallgatni, akármilyen böngészőből csinálod, bloat. Vannak normális, natív zenelejátszók. " Tehát ha böngészőből hallgatok zenét, az bloat, meg ha natív klienst használok a streaming-hez, az is bloat? Akkor te hogyan hallgatnál on demand streaming tartalmat?

"kisebb kiadók egy torrentoldalon jelentetnének meg tartalmat egy „fizess, ha tetszik” jellegű modellben" - nem torrent, de kisebbeknek hasonló felállásban ad lehetőséget a megjelenésre a jamendo.com - itt is találtam olyan zenét már, aminek a szerzőjétől vettem fizetős tartalmat.

Tudod mit szokás erre mondani? Nem akarásnak... No mindegy.

Igen. Csak ne nekem mondd.

Tehát ha böngészőből hallgatok zenét, az bloat, meg ha natív klienst használok a streaming-hez, az is bloat?

Ha böngészőből hallgatsz zenét, az bloat. Ha natívnak csúfolt bloat kliensből (ami szintén egy electronos szutyadék) hallgatsz zenét, az szintén bloat.

Akkor te hogyan hallgatnál on demand streaming tartalmat?

Leginkább egy nem bloat, natív kliensből, ami elboldogul annyi erőforrással, mint egy már meglévő, natív médialejátszó (pl. Foobar2000, MPC-HC).

jamendo.com - itt is találtam olyan zenét már, aminek a szerzőjétől vettem fizetős tartalmat

Jól tetted.

Tehát a foobarfiszfasz motyóval például jamendo-ról hogy tudok zenét hallgatni? Vagy xyz rádió műsorát hogyan tudom élvezni vele? Hogy ne csak a spotify-t hozzam példának... Nos? Vagy kerítsek/írjak mindhez egy natív klienst? Tudsz modnani például a Klasszik Rádióhoz ilyet?

A Foobar2000 elsősorban egy offline médialejátszó. Ettől függetlenül persze írhatsz hozzá Jamendo plugint. Az a Jamendo szegénységi bizonyítványa, hogy csak bloated módon ad lehetőséget a zenéi listázásához, de mivel legalább le lehet tölteni őket, így ugyanúgy van lehetőséged Foobar2000-en lejátszani.

Amit te keresel, az a streamWriter. Hasonlóan professzionális szoftver, csak az konkrétan streamingre való. Igen, benne van a Rádió Klasszik. Nem, nem kell hozzá böngészőt nyitnod, hogy belemásold az URL-jét.

A jamendo-t _is_ és mást _is_ streaming-ként szeretném hallgatni, nem letölteni, mert nincs mindenütt végtelen tárhelyem, és nem mindent szeretnék n+1-ster ismét meghallgatni.

Tehát máris két plusz szoftvert rakjak fel a böngésző mellé, mert a böngészős zenehallgatás az bloat. Aztán kiderül, hogy mégegyet, meg mégegyet, meg mégcsilliót, ami kiváltja az egyébként böngészőből végezhető tevékenységeket...

A jamendo-t _is_ és mást _is_ streaming-ként szeretném hallgatni, nem letölteni, mert nincs mindenütt végtelen tárhelyem, és nem mindent szeretnék n+1-ster ismét meghallgatni.

Akkor szólj nekik, hogy biztosítsanak lehetőséget natív kliensen keresztüli streamingre, adjanak playlist URL-eket, amiket streamWriterből, Winampból vagy Foobar2000ből le tudsz játszani.

Tehát máris két plusz szoftvert rakjak fel a böngésző mellé, mert a böngészős zenehallgatás az bloat.

Az a natív szoftver harmad annyi memóriahasználattal és töredék CPU-val megoldja a lejátszást, mint a bloated böngésző.

Aztán kiderül, hogy mégegyet, meg mégegyet, meg mégcsilliót

Nem derül ki, ez csak az "éljük az életünket böngészőben, mert 2020 van" szélsőséges idealizmusod mondatja veled. A streamWriter 27689 netes streamet tud neked lejátszani úgy, hogy az alkalmazáson belül kereshetsz rájuk és semmiféle böngészőt vagy +1. alkalmazást nem kell hozzá felraknod/indítanod.

Bazzz... Van egy 2013-as gyártású pécém, a prociban négy mag, mellette egyelőre 8GiB RAM, úgyhogy szerinted mennyire magasból lehet ezzel a hardverrel letojni azt, hogy 10MB vagy 123MB amivel többet eszik az amúgy is elindított böngésző, mert egy zenelejátszás is megy a 20-30 vagy több megnyitott tab egyikében? Neked fejlövésed ez a legyen inkább üres a RAM meg menjen minél többet idle-ben a proci...
streamWriter... És tessen mondani, tudom ott folytatni a stream hallgatását egy másik eszközön,ahol az előzőn abbahagytam? Mert ugye nem csak zene van, hanem podcast is, amit mondjuk elkezdek hallgatni út közben, rádió helyett, majd hazaérve mobilon leállítom, és kézmosás, vacsi, ez-az után mondjujk a pécén szeretném folytatni.
tudom, tudom  - indítsam el, és keressem meg, hol tartottam...
Egyébként a foobar meg a streamwriter pont kettővel több alkalmazás, mint amennyire a médiafogyasztáshoz szükség van az esetek 9x%-ában. Oké, néha mondjuk egy VLC jól jöhet, mert a DVB-C box által felvett műsor hangsávját speciel nem kezeli a Windows beépített lejátszója, de ennyi.
Ja, és képzeld, minimum 16, de inkább 32GB-ra fogom a RAM-ot bővíteni, mert várhatóan elég sok OSM-es térképet fogok generálni rendszeresen, ahhoz meg kell - az eddigi teszteken Ausztria volt a legnagyobb memóriaigényű, úgy 13-14GB kellett neki. Botrányos, mi? Mé' nincs kioptimalizálva ZX81-re, ugye? Vagy valami hasonló... Mert 2020 van, és a fejlesztő ideje sokkal többe kerülne ebben az esetben is, mint az a plusz RAM, amit igényel a motyó.

2020 van

Egy évszám nem írja és nem írhatja elő senkinek, milyen technológiát kell használnia. Évszámra hivatkozni nettó szélsőséges idealizmus.

az szóljón amit akarok, akkor és ott ahol épp akarom.

Igen, lehet "mindent azonnal akarok!!!44" csecsemőlogikával is egységsugarú fogyasztó birka módra élni a mindennapokat. Gondolom, még büszke is vagy rá.

Nem vagyok. A NewPipe-pal tudsz csak hangsávot hallgatni, ami lényegében ugyanaz a streaming, mint egy Spotify-nál. Még azt is kiválaszthatod, hogy milyen minőségű hangsávot szeretnél. Utóbbit a Spotify-nál nem tudod, mert a Spotify szélsőségesen idealista termékmenedzserei fizetgető-tapicskoló fogyasztókat akarnak látni az okostelefon túlsó végén.

Amúgy az az nCore tagság legális? Ha előfizetnék utánam jöhetnének, hogy mégis miért és mit töltöttem le?

Jól értem, hogy ha előfizetek nem kell visszatöltenem semmit, és akkor a magyar törvények szerint nem követek el semmi szabálytalant azzal, hogy letöltök és megnézek valamit?

Honnan lehet meghívót szerezni? Eddig sosem ncore-oztam.

Csak aztán nehogy egyszer majd rájöjjenek (ha eddig nem számolták bele az árba), hogy egy adathordozóról törölni is lehet, és akkor az rm parancsnak valami webszolgáltatáson kell majd feléjük jelezni, hogy törlést történt, ők meg küldik az újabb számlát. A webszolgáltatásnak 700 oldalas dokumentációja lesz.

Szerintem a spotify se lenne rossz, a rengeteg integrációt nehéz lenne behozni bandcamp-el és az albumeladás sem illeszkedik a mai hallgatási szokásokba.

A nagy kiadókat kellene a képből eltávolítani amennyire csak lehet (ezt inkább a zeneszerzőknek kell kiharcolni), illetve megadni az előadóknak a lehetőséget, hogy közvetlenebb kapcsolatba kerüljenek a hallgatóikkal (newsfeed), bevezetni a közvetlen támogatás lehetőségét, illetve hogy a havi előfizetési díj X%-át szét tudja osztani az általa választott előadók között.

"A nagy kiadókat kellene a képből eltávolítani amennyire csak lehet" - Igen is meg nem is, ők legalább az előadót reklámozzák, nem magukat.

Mennyi legyen az X% és mennyi reális a Spotifynak? Hó végén azzal töltenéd az időd, hogy elosztogatsz 20 dollárt a kedvenceid között? Közvetlen támogatást most is küldhetsz.

Igaz, hogy változnak a zenehallgatási szokások, jók is a családi csomagok, amíg nincs 1-1 előadónak kizárólagos streaming szolgáltatója, mert onnantól úgy jársz, mint TV-vel, ahol elő kell fizetned Disney+-ra a gyereknek, Netflix + HBO az asszonynak és kell a kábel a nagymama szappanoperája miatt. Hó végén meg kijön, hogy többet költöttél, mint amikor még DVD-t kölcsönöztél.

kéne minden újszülöttre artisjus tetoválást bevezetni, simán egyszerűbb lenne, mint minden egyes termékre külön matricázni. Aztán évente lehetne tetoválni a díjak befizetését igazoló logót az arcukra.

Vannak állatok, akik szeretik a zenét. Nem értem, őket miért hagyná ki az Artisjus. A meglévő tehén billogok is jók lennének? Mármint a teheneknek. Akkor nem kellene új közbeszerzést kiírni.
Én szívem szerint Ákosnak adnám az összes így befolyó pénzt. Majd ők elosztják Pataky-val és azzal a sok indiai facebook követővel rendelkező hegedűs közt.

digitális kintszülött

ha tárolóegység nélkül veszek laptopok akkor nem kell :D

És ha van valami utility,szoftvere az adathordozon..?!?

és mi van azokkal akik bizonyíthatóan semmit sem warezelnek és előfizetnek streaming szolgáltatásokra? nekik ezt miért kell megfizetni? 

Az , hogy eves szinten kb. 2 pizza araert bekenhagynak es nem kapsz N levelet /  X*100k fizessel mert kulonben sitten leulheted, nekem teljesen deal.

Az, hogy te szegeny vagy es nem fussa az your problem. Kivancsi lennek, hogy ezeknek az osszegeknek hanyszorosat vered el mashol eszrevetlenul amiert itt megy a hoborges.

Nekem mindegy lenne, internet sem letezett itthon mar akkor importaltam mindent okosban, ez akkor sem valtozna ha a jelenlegi puha szabalyozast felvaltana mas. Merem allitani, hogy ha volt 64 ed vagy plussid, akkor volt olyan jatekod is, aminek az elso hazai peldanyait en masoltam le a local dealereknek.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

marmint miert kene szekalnia valakit? barmilyen hihetetlen van aki nem warezol: elofizet netflixre/yt musicre/stb. es nem szakarodik torrentel. nyilvan neki nem gond a 2 pizza ara, de mivegre vagjak meg ennyivel? meg miert 2 pizza ara, miert nem 4? vagy 20?

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

Kit érdekel az ártatlanság? Nehéz ellenőrizni. A biztosítási díjak és a BKV jegyek is azért drágábbak, mert bele van kalkulálva, hogy vannak csalók. Szerintem a hatás ellentétes, mert "azért se veszek jegyet, nehogy már mások helyett fizessek, inkább csalok én is." :) Az Artisjussal persze más gond is van, de csak hajrá, több lesz a külföldről és Jófogásról rendelt termék.

Szerkesztve: 2020. 01. 23., cs - 14:33

Jól értem, hogy mivel már fizettem álltalányban, ezért innentől semmiért sem kell fizetnem?

:D

Ártatlanság vélelme rulez.

Egy, Egyből Kettő, Kettő meg Egy. Ez minden mérték alapja, minden élet csirája, számok, nevek építőköve.

Tulajdonképpen igen. Amíg nem terjeszted (torrent esetén terjeszted is!) addig a magáncélú letöltés ingyenes. Ebből a díjból fedezik az ily módon kieső bevételeiket. (ja mindez a szoftverekre nem vonatkozik, csak könyv, film, zene)

Desktop: Windows10 | Server: CentOS

Így van. 2%-ot már bármilyen nyomtató/fénymásoló megvételekor kifizeted nekik, aztán még havi díjat szednek minden helyről, ahol történik nyomtatás/másolás (akár önköltségen is). Apám ezért szüntette meg a szolgáltatást a boltjában, mert ritkán másoltak, de ugye a 10e Ft-os havidíj nem függ a darabszámtól, hanem csak a gépek számával szorzódik.

Ezzel a hozzáállással (hogy alapból mindenkitől beszedik a pénzt): Ha terjesztek akármit, pl egy torrenttel, akkor az lehet hogy ejnye-bejnye hivatalosan, de elvileg mindenki (más is) fizetett érte, tehát kárt nem csináltam... Ha meg valaki nem fizetett érte, akkor arról én miért tehetek? Nem is értem ezt az egészet.

Vagy ez ilyen kettős mércével van? Ők feltételezik, hogy Te az Ő tartalmaikat tárolod (mert bárhonnan letöltheted) ezért pénzt kérnek tőled, de neked meg azt kell feltételezned, hogy más pedig lop, ezért nem oszthatod meg?

Ha nem haszonszerzés céljával terjeszted (tipikusan torrent...), akkor szintén ingyenes. Ha jól emlékszem, akkor valami ilyesmi a jogi szabályozás, hogy nem szabadna, de nem vagy érte büntethető semmilyen módon.

El kellene olvasni újra a törvényt, de nincs kedvem. A lényeg, hogy idehaza lehet zenét/filmet torrentezni retorziók nélkül. És bizony lelkiismeret-furdalásom sincs, mert még fizetek is érte...

Nem feltétlenül letöltésről van szó, hanem lemásolásról.

Pl. én átviszem a könyvet, hanglemezt, CD-t, DVD-t a haverhoz, a haver lemásolja, akkor ez nem gond.

Ha otthon a CD-ről grabbelek, mp3-at készítek, vagy megveszek valami zenét mondjuk a Google Play áruházban és letöltöm, és aztán ezeket mindet felteszem a saját weboldalamra egy jelszóval védett helyre és a havernak elküldöm a linket, ő meg letölti, akkor ez sem gond.

Ha egy ismeretlen kiteszi valahová, Google ráakad és letöltöm, az is rendben van. (De az ismeretlen már nem jár el szabályosan, mert így közzétenni már nem szabályos).

Ha torrentel töltök le, és közben felfele is elérhetővé teszi automatikusan a kliens a tartalmat, akkor az ugyanaz a kategória, nem szabályos közzététel.

"jogdíjat a névleges tárolókapacitás után kell megfizetni, függetlenül attól, hogy operációs rendszerrel, vagy egyéb más telepített programokkal kerül forgalomba"

Azért kíváncsi lennék egy EU-s jogalkotó véleményére is erről.

---
az élet olyan, mint az ásás - mindig felbukkan néhány gyökér. Ásóval jól rájuk kell b@szni, és haladni tovább - amarillo

Van egy általános tévedés a jogvédelmi matricadíj kapcsán:

- büntetőjogi felelősségrevonás alól mentesít, ha csak illetéktelen fogyasztásról van szó

- polgári peres oldalról viszont nem mentesít, simán beperelhetne és kártérítést követelhetne a jogtulajdonos. Persze, ez nem nagyon lehetne akkora üzlet, mint a német model, hiszen a megosztásért (torrent alapja ugye) már büntetőjogilag sem mentesít. A sima letöltésért nem lehet akkora fiktív kártérítéseket követelni, de azért fájna, ha valami marha drága ügyvédi költségeket meg kéne téríteni a 2 ezer forintos elmaradt jegy vagy dvd áron kívül.

Más területen, pl online rendelésnél be is játszák a német módszert: vannak dokumentált esetek arról, hogy kínából rendelt auto diagnosztikai eszközt a vámon megfognak, a szakértőként megkérdezett jogvédő egyúttal az adataidat felhasználva megkeres, hogy "ellássa a jogi képviseletedet" a megbízójának fizetendő kártérítés kifizetésének lebonyolításhoz ~ 50 ezer + kártérítés összeg zonnali kifizetését követelve. Ja és persze ő alapból a másik oldal képviselője is. Pedig alapból valószínűleg elég lenne nyilatkozni, hogy nem tudhattad, hogy kalóz szoftveres eszközt küld a kínai és hozzájárulsz a megsemmisítéséhez, a jogvédők akik pedig a navot megbízták a vizsgálattal és alapból viselik a tevékenység költségeit, fizethetik maguk ezt. Szerintem.

Németeknél meg a b opció, hogy kereshetsz egy ügyvédet, aki a büntetés összegével vetekedő díjért megfogalmazza a válaszlevelet, ha a kiskorú gyereked követhette el és így x paragrafus alapján ~100 eurora mérsékelt kártérítést vállalod. Élősködő jogászok mindenütt.

Polgari peres oldalrol is mentesit, mivel a sajat celu felhasznalas ezaltal engedelyezett.

Az a penz a kiesett letoltogetes/vetel teoriat hivatott kompenzalni. Egyebirant majdnem ugyan az amit leirtal.

Magyar szabalyozas ebbol a szempontbol nagyon kedvezo, meg most is ezt mondom.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

Szerkesztve: 2020. 01. 23., cs - 17:39

Én megkérdezném egy szerzői jogvédő jogásztól, hogy mondjuk a "29"-et, mint számot levédethetem-e? vagy az 123455362326387243782435243824378-t? vagy egy 12345678916236765432 jegyű számot? Vagy egy tetszőlegesen sok jegyből állót? Mert ha nem, akkor ugye róka fogta csuka, hiszen egy digitális tartalom gyakorlatilag egy sok-sok jegyű szám...

Mi van, a presszernek meg a bródynak elfogyott a pénze?

> Sol omnibus lucet.

Van valami szabály, hogy vissza lehet kérni az adathordozó díját. Egyszer megnéztem és úgy rémlik csak a saját műveidet tárolhatod rajta és regisztrált alkotónak kell lenned. Vajon a programozás az művészet? 

Valamit valamiért. Cserébe nem üldözik a warezoló végfelhasználókat.

Nézheted úgy is: a warez büntetések dija szét lett osztva azok között, akik idehaza artisjus védjegyes terméket vásárolnak.

„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Valamit valamiért. Cserébe nem üldözik a warezoló végfelhasználókat.

 

Akkor meg is oldottuk a börtön gondot. Mindenkinek legyen kötelező ülnie évente öt napot sitten és akkor bárki bármit csinálhat, mert már előre le van ülve minden büntetés. Bakker, ez az egész ezer sebből vérzik, de sebaj, dícsérjük!

Tévedsz. Én nem mondtam, hogy ez a megoldás jó, kényszer szülte és az tartja fent. Egyelőre én nem látok olyan, a hazai viszonyoknak megfelelő megoldást, hogy a kecske is jól lakjon (ne legyen zárjegy) és a káposzta is megmaradjon (a warezoló végfelhasználókat se vegzálják).

„Egy jó kapcsolatban a társunkat az ő dolgában kell támogatni, nem a miénkben.”
rand() a lelke mindennek! :)
Szerinted…

Pont annyi, mint amennyi jelenleg a matricákból befolyik - a matricák előállítási/disztribúciós/ellenőrzési költségei.

http://www.artisjus.hu/wp-content/uploads/2018/06/2017_eves_beszamolo_k… alapján: 2017-ben ~3000 millió folyt be az adathordozókból és 46 millió volt a matricák előállítása.

Ha ezt elosztom mondjuk 1 millió warezolóval, akkor ugye 3000ft - 46ft/fő (2954ft)

Update: javítottam a számokat, rossz oszlopot néztem

Nem fizetsz be evente par ezer forintot --> nem warezolsz -> ???

a dronomba a 128-as kartyara semmilyen korulmenyek kozott nem fog se zene, se film, se semmi kerulni. csak tajkepek. egyatalan ha mindenki warezol akkor minek baszkodni az adathordozoval? lehetne a eho mintajara egy aho (artisjus hozzajarulas), aztan el van inteve, ugyse kapsz semmit... :) kb ugyanannyit er mint az eho (kiveve treynek :D)

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

"If I record background white noise or if I have a random white noise generator and I record that, with me being the first person to fix that recording, then I am the owner of its copyright."

Mivel fehérzajt már kismillióan rögzítettek, ezért csak az elsőt kellene megkeresni! A többi fizethetne. ;)

Ja nem, mert a fehérzaj egy fizikai jelenség. Ráadásul véletlenszerű.

Akkor módosítok 1 bitet a 10 órás felvételbe, majd ráfogom, hogy én rögzítettem.

Egyébként a fehérzajt Isten szerezte, és nincs jogod belekötni a vallási meggyőződésembe! Azt is sejtjük, hogy Isten nem fizetett sápot ártósdzsúzéknak, így jogtalanul mutatta be a fehérzaj c. művét. Tolvajt meglopni meg nem bűn.

The claimants accusing him of infringement include publishers of white noise intended for sleep therapy.

Bizony, kell rá egy címke, hogyaszongya: Alvásterápiára tilos használni!

Valamint beperelném az összes tévégyártót és műsorszolgáltatót, hiszen fehérzajt sugároznak az elaltatásom céljából.

Most pedig elrohanok szabadalmaztatni a "eljárás levegő beszivásra mellkas emelkedés módszerrel". Mindenki más fulladjon meg!

a 400T storagehoz mit szolnak? :)

- ajánlom: https://hu.wikipedia.org/wiki/Szabad_kult%C3%BAra_(k%C3%B6nyv)
- nincs köze a torrentezésnek ezeknek a tevékenységéhez
- én szerencsés véletlennek tartom, hogy a magyar, jelenlegi, 1999-ben megalapozott vonatkozó jog viszonylag kellemesnek hat a józan ész számára
- nem okoz a torrent bevételkiesést
- az artisjus egyébként különösen igazságtalanul oszt vissza és kér el, a saját dalodat sem adhatod elő csak úgy akárhol, ezismilyenmár
- a miki egér törvénytől kezdve folyamatosan növekszik a szerzői művek védettségi ideje, mielőtt közkincssé válhatnának, a disney ügyes - az emberi kultúra kárára
(https://copyright.cornell.edu/publicdomain)

Ez igy van szoktak is Disney torvenynek hivni, mert egesz veletlen pont mindig akkor novekszik, amikor mickeynek lejarna a vedettsege. Megeri hiszen trilliardos uzlet. Most foleg, ugye, hogy a disney konglomeratum, az osszes ww ismert nagy bb brand majdnem kizarolagos uraloja. Nagyon is lenyeges milliard dollarba fajos uzlet, tehat ha el kell lobbizanak valamennyit annak ugyis a sokszorosa jon vissza es vagy lenne veszteseg. Demokracia igy mukodik modern vilagban, az egyenlobbek akarata.

http://karikasostor.hu - Az autentikus zajforrás.

" - az artisjus egyébként különösen igazságtalanul oszt vissza és kér el, a saját dalodat sem adhatod elő csak úgy akárhol, ezismilyenmár"

A második feléről mondanál pár szót még? Ez hogy működik?

Ha nem válaszolnék kommentben, hát küldj privátot!

"a saját dalodat sem adhatod elő csak úgy akárhol, ezismilyenmár""

- bármilyen mű (legyen az akár a saját szerzeményed saját magad által előadva) nyilvános bemutatása jogdíjköteles. Más kérdés, hogy ha te regisztrált szerző vagy, akkor az általad előadóként befizetett jogdíj 10%-át visszakapod. Jó üzlet,  nem?!. :)

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Elvileg arra nem jár védelem... csak ugye ilyankor még mindig ott a bonyoldalom, hogy valami más okból jár e másnak még jogdíj...  kottakészítőnek vagy a annak aki feldúdolta kazettára. Csak ugye hogyan bizonyítod az ártatlanságodat. Ja meg ugye, mivel előadóként a te által megszólaltatott performansz már jogvédett, így lehet le kell mondanod a védelmedet az artisjusnál minden szellemi terméked kapcsán, nem lehet csak erről. Ha nem mondasz le, akkor máris jogvédelem alá esik a saját performanszod és mások nem játszhatják le csak úgy, ha felvételt készítettek és ezt megvédi automatikusan az artisjus vagy másik gittegylet :D

Nem elég, hogy lemondasz. Minden évben újra és újra, az összes hozzájuk tartozó szellemi műved jogvédésének képviseletét le kell mondanod náluk, különben újra életbe lép. Lásd universal music kiadó saját zenéinek kivezetése is csak második évtől sikerült és azóta is mindig ismételniük kell. Egyébként a szerzői jogról nem tudsz lemondani, csak a hasznosításáról.

A részben lemondáshoz is lásd az előzőt.

Rákattintottam a linkre:

Your connection is not private

Attackers might be trying to steal your information from www.artisjus.hu (for example, passwords, messages, or credit cards). Learn more

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

 

openSUSE Leap 15

Ha ők feltételezhetik hogy én bűnözök, akkor én is feltételezhetem hogy ők is bűnöznek, mert magukra költik el a befolyt pénzek nagyobb részét és nem mondjuk a zenészekre? Vagy zenészekre, de lesz aki egy részét az osztásért vissza kéri saját zsebbe?

Mi értelme ennek, hogy ezt így termékenként? Miért nem mondják ki törvényben, hogy adóból el kell tartani a zenészeket?

elvileg mérni az adóköltést is lehetne, meg azt, hogy mire fel szedik.

Inkább arról van szó, hogy mivel nem adó, így nem is nyilvános a szétosztása. A jog kötelez fizetni, de magáncég szabad kezűleg használhatja fel. Újaban milliárdos adót is vetettek ki rájuk, szóval mindenki boldog.

Ahogy a közzétett éves beszámolókból látszik, kicsit csökkenő tendenciát mutat a működési hányaduk, 14% alá ment már. Bár másik táblázatban meg 21% van kezelési költségként. Másrészt viszont az abszolút beszedett összeg nőtt (17-ről 21 milliárdra), tehát abszolút értékben valsz sokkal többe került. Azért 2.9 milliár körül elfolyik csak a létezésükre. De amúgy a kezelési költség 4.5 milliárd. Ebből másfél személyi jellegű 
http://www.artisjus.hu/wp-content/uploads/2019/05/ARTISJUS_2018_beszamolo_kozhaszn_melleklet.pdf

ja meg persze a jogdíj címén kiosztott összeg nem nyilvános. Szóval néhány top előadó milliárdokat is kaphat.

Nem tudom, nekem alapbol nonszensz, hogy egy un. egyesület -civil, tippre mindenféle állami kontrollt nélkülöz- országos szinten kötelező jelleggel tud adóztatni.

Mások jobban tudják.

Egyesület, jogszabályi felhatalmazás alapján. Aha. Szerintem nekik kell eljárniuk jogszabályi felhatalmazás alapján. Nekem ez visszás. Bírságolni, díjakat kitűzni, adók módjára behajtani nem magánszemélyek és cégek által összepakolt jogászcsoportnak kellene.

A szakmai, stb érdekvédelem persze más dolog, ott megvan a létjogosultság, a "majdenkitalalom-miremennyitfizetsz" történet szerintem nem fér bele ebbe.

Mások jobban tudják.

Teljesen átláthatatlan a működésük, ez a legnagyobb probléma. A haverok jól járnak, de a 99%-a a művészeknek nem. Ez a baj elsősorban, nem az, hogy mindenre ráteszik a piszkos kis mancsukat. 

Van itthon Netflix, Spotify, Youtube, zenét filmet, sorozatot nem töltünk már le, mert minek? Viszont sok memóriakártyát és sok diszket használok hobbi miatt, a 4K-s videó felvételek meg zabálják a helyet. Akkor ilyenkor ez most hogy is van? 

Mondjuk legfeljebb ezentúl HDD-t/SSD-t se itthon veszek, nem csak memóriakártyát. 

“I’m fully confident that copyright, for instance, will no longer exist in 10 years, and authorship and intellectual property is in for such a bashing.[..] Music itself is going to become like running water or electricity.[..] You’d better be prepared for doing a lot of touring because that’s really the only unique situation that’s going to be left. It’s terribly exciting. But on the other hand it doesn’t matter if you think it’s exciting or not; it’s what’s going to happen.” - David Bowie 2002

... szóval, ha én bármilyen nótát el tudok fingani, akkor ragasztassak matriczát a seggemre? :D

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Miért beszéltek erről a témáról úgy, mintha lenne műszaki vonatkozása?

Ha ezzel az indokkal nem tudnak pénzt lehúzni, majd keresnek más indokot.

Például, hogy ami falhoz b4szva hangot ad ki, az zeneszám, ergo fizess érte. Addig örüljünk, nem kell magunkra ragasztanunk matricát, csak mert tudunk énekelni, meg befizetni a büntetést azért, ahogy.