Index, mint hiteles, korrekt, megbízható információforrás

tl;dr: Ha ennyi hibát képesek beleírni egy cikkbe, akkor hogyan vegyem komolyan akármelyik másik cikküket?

Felszállás után 84 másodperccel a hordozórakéta felrobbant

Az első fokozat hajtóműveit állították le akkor, maga a rakéta T+97 másodpercnél robbant. Videón pl. T+1:27-kor nagyon jól látszik, hogy már rég repül a Crew Dragon, és a Falcon 9 már nem gyorsít és még nem is robbant fel.

át kell esnie egy rendkívül fontos próbán, a repülés közbeni küldetésmegszakítás tesztjén

NEM kell. A SpaceX önként vállalta, hogy csinál ilyen tesztet. Boeing pl. nem csinál ilyen tesztet a Starlinerrel és (számomra kissé meglepő módon) érdekes a NASA részéről sem elvárás. (Pedig nem kellene hozzá egy nagy rakétát feláldozni, Orion esetén is kisebb szilárd hajtóanyagú rakétamotorokat használt a Launch Escape System tesztelése során a NASA).

aminek önmegsemmisítő rendszerét 84 másodperccel felszállás után aktiválták

Az első fokozat hajtóműveit állították le. És nem, nem aktiválták az önmegsemmisítőt, pont, hogy tesztelni akarták, hogy a megváltozott aerodinamika esetén mi lesz a rakétával. Részletek itt.

A robbanás bekapcsolta

Mivel nem robbantották fel a rakétát, nem a robbanás miatt indult meg a Crew Dragon leválasztása :)

Super Draco rakétamotort

Szigorúan nézve azok csak hajtóművek.

Kilenc perccel a robbanás után

A start után 9 perccel landolt. A robbanás után tehát kb. 7,5 perccel.  https://www.youtube.com/watch?v=mhrkdHshb3E#t=26m55s

Hozzászólások

hat a nasa mar az ursikloknal se talalta olyan fontosnak a mentest. majd valaki guru megmondja hogy miert.

Viszont Musk se hulye: az "SpaceX önként vállalta" egy kurvaolcso reklam. itthon megirta a zindex,hvg,stb kulfoldon is kb minden lap.

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

kurvaolcso

Annyira azért nem kurvaolcsó, másrészt abból, hogy az index cikkez róla, nem sok bevétele származik a SpaceX-nek, főleg, hogy a NASA meg az FAA fizette ezt nekik.

hat a nasa mar az ursikloknal se talalta olyan fontosnak a mentest.

Dehogy nem, volt egy halom terv, csak messze nem annyira megbízható, mint egy kapszulás megoldásnál, illetve eleve problémásabb volt az, hogy a boosterek és egy nagy adag üzemanyag mellett volt a Shuttle. Persze, máshova nehéz lett volna rakni úgy, hogy a hajtóművek újrafelhasználhatóak legyenek. Ez végül se a Columbiánál (leválló hővédő szivacs okozta fizikai sérülés) se a Challengernél (sérült O ring miatt felrobbanó booster) nem bizonyult jó döntésnek.

Egyébként volt terv, elején még katapultülés is volt a két pilótának, csak aki az alsó fedélzeten volt, azon ez nem segített volna. Meg igazából egy csomó helyzetben nem lett volna hasznos (vagy, mert túl közel lett volna a földfelszín, vagy mert már annyira kinn vagy, hogy nem biztos, hogy te onnan az Atlanti óceánba akarsz katapultálni.) Az egész kabint ledobhatóvá tervezni meg túl sok súly és túl bonyolult lett volna. Azon kívül 3 abort mód is volt: Return to launch site (RTLS) ez a boosterek leválasztásától jöhetett szóba, Transoceanic Abort Landing (TAL) - ez akkor jött volna szóba, hogy ha már elrepült volna önerőből Európáig vagy Afrikáig a Shuttle, pl. teljesítményproblémák esetén, mikor működni működik csak nem elég erősen, valamint az Abort Once Around, amikor már kitellik annyira, hogy legalább a Nyugati partig elvánszorogjon a shuttle, de nem tud még stabil pályára állni. Ja és persze ott az Abort to orbit (ATO), amikor szimplán nem a megfelelő pályára áll. Esetlegesen itt még bejátszhatott az is, hogy az ISS-re köt ki, ha pl. visszatérésre képtelenné válik az Orbiter és a mentő shuttlet kellett volna küldeni érte. Ebből a TAL volt az, amiben legkevésbé bíztak. Illetve leginkább azzal számoltak, hogy nem robbannak fel a boosterek vagy úgy eleve legalább azok leválasztásáig nem lesz gond.

Egyébként ha a NASA-n múlt volna, akkor egy jóval kisebb űrsikló lett volna a végeredmény, Shuttleval a fő probléma az volt, hogy teljesen feleslegesen ugyanaz a hardver végezte a terhek szállítását és az emberek felvitelét is, ráadásul ember kellett olyan eszközök feljuttatására, amelyekhez egyébként semmi szükség nem lett volna. Így meg el lehet képzelni, hogy mit lehetett volna kezdeni azzal az extra 70-80 tonnányi kapacitással, amit nyújtott a rendszer.

miért, volt olyan, hogy az indexet bárki is komolyan vette bármikor?

Szerkesztve: 2020. 01. 20., h – 15:26

Feri prímszámaira építve még simán jó lehet a matek része.

Amúgy még száz miska szerintem kellhet, hogy ne legyen felületes tölteléktartalom. Vagy valami ilyesmi, jeah :)

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az átlag parasztot (bocsánat olvasót) nem érdeklik a technkai részletek, csak a négy mondatos lényeg. Fellőtték, felrobbant, de jól robant fell, királyság. Meg egy kép. Ennyi. Amúgy azt sem tudom miről van szó. Nem védem én az indexet, csak összepattintom a keresleti-kínálati görbét, ami mindent mozgat ugye :)

Átlag parasztot semmi nem érdekli, csak amikor látom, hogy ilyen szinten ferdítenek a részletekkel, akkor igen erős bennem a kérdés, hogy a társadalmilag fontos kérdések körében mennyit ferdítenek és mennyire igénytelenül, pontatlanul közölnek le valamit. Vagy ezzel mekkora károkat okoznak.

És akkor jön még az, hogy szeretik ezek a médiumok egymástól átvenni a tartalmat, ergo egy-egy fals állítás pillanatok alatt el tud terjedni.

De ne viccelj az a sixxx nevu kover srac irta a cikket. Fogalma sincs rola. Gondolom megkapta kotelezoen es gyorsan leforditotta google forditoval kulfoldi cikket majd megprobalta magyaritani. Tehat valszeg nem direkt hirhamisito akart lenni :D Meg azert a magyar mediaban becsulendo, hogy nevvel felvallalta a cikket, akkor is ha balfaszul sikerult.