Nagy cloud dilemma: amerikai vagy európai adatközpont? (x)

Címkék

Sokszor merül fel a kérdés, hogy az itthoni fejlesztők mi alapján választanak cloud szolgáltatót. Fontos a válaszidő, esetleg a magyar nyelvű ügyfélszolgálat? További részletek »

Hozzászólások

Sziasztok!
Üdvözlünk minden kedves olvasót!
Szeretnénk kideríteni, hogy a magyar piacon az adatok holléte fontos-e a vásárlóknak. A mi adatközpontjaink Európában helyezkednek el, így nem tartozunk a "Patriot Act", azaz Hazafias törvény hatálya alá. Ennek tudatában megkönnyítettük a választást a magyar felhasználóknak?
Várjuk észrevételeiteket, válaszaitokat, hogy ti mi alapján döntötök a fenti kérdéssel kapcsolatban.

A Forpsi.hu csapata

Feltételezem, nem az ingyenpistikék, és az olcsójánosok véleménye számít, mert nekik mindegy, csak minél olcsóbb legyen. De legjobb, ha ingyen van...

A többi esetben - tapasztalataim alapján - az ilyen döntések háttere kizárólag politikai jellegű, ami mellőz bármiféle technikai, jogi, biztonsági javaslatot és tanácsot.

Disclaimer: I am not speaking on behalf of my employer, this is my personal opinion

--
zrubi.hu

Cegnel nalunk ez adatfuggo mi hova es hogyan kerulhet. Kb 2 evvel ezelott a levelezes atkerult Japan datacenterekbe ( japan a ceg ) es Eu-s backend szervereken van szetosztva. USA ugyanez pepitaban. Jelenleg ott tartunk hogy minden PGP-vel van titkositva host oldalon es meg igy is parazunk hogy adatlopas lesz...
Hjam az kimaradt hogy az osszes kiszervezett cloud storage megszuntetesre kerult es visszaalltunk sajat szerverekre.
Amit az online dolgokon sporoltunk azt kb 3x ki is fizettuk az elso adatvesztesunknel cyber sec szakertokre.

Kedves Tigrincs!

Köszönjük véleményét.
Az ilyen esetek elkerülése érdekében ajánlott megbízható európai Felhő szolgáltatót választani. Továbbá nagyon fontos, hogy legyen saját Backup, saját adatmentésünk a feltöltött adatokról.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Kedves "willy"

A második mondatod nem értjük teljesen. Szeretnénk megkérdezni, hogy pontosan milyen igényekre vonatkozik az a megállapításod, hogy mi azt nem tudjuk kielégíteni?
Lehetséges, hogy a pro szever vagy privat cloud szolgáltatásunk elkerülte figyelmed?

A Forpsi & ArubaCloud csapata

kinél fut a honlapotok, mert most épp nem megy sajnos..

Saját projektben:

Korábban Amazon Írország volt, de megérte közelebb hozni Frankfurba. Érezhető a különbség. Néztem még másik projektben Azure-t, zavaró a gépelés késlekedés, nagyon feltűnő (USA szerver). Debian - Franfurt - X2Go remote desktop (nem kell terminálba ragadni) valósággal dobálja az ablakokat, minden baromi gyors, ami adminisztrációnál fontos.
Hogy emaileket mennyi idő alatt továbbít meg web hogy megy azt kevéssé érzékelem, nekem konzol/remote desktop válaszidő a komfort, ezért fejlesztőként, üzemeltetőként erre optimalizálok.

Ügyfél projektben:
Ügyfelelek nem érdekli, nem érzékelik annyira, mi hogy megy. Megszokták, hogy a web hol így, hol úgy megy. Persze ezek kis dolgok, kis rendszerek, már amit mi csinálunk.

Úgy gondolom, hogy a rendszert, ha jelentős vagy érdekes az adatátvitel sebessége, valós idejű ügyfélkiszolgálás van, akkor az ügyfelekhez kell tenni, vagy úgy osztani. Ha nem nagy a terhelés vagy nem valós idejű, akkor a fejlesztő/admin huzzáférésének sebességén több múlik, az ügyfél gyorsabb beavatkozást, változásátvezetést lát. Meg a fejlesztő se halasztgatja délutánra meg holnapra, ha jó válaszidővel tud dolgozni :) Ez is ügyfélélménybe megy így.

Egyébként meg utálok áttelepíteni, költöztetni, úgyhogy csak a legnagyobbak jöhetnek szóba hosszú távú stabilitás, üzletmenet-folytonosság okán. Ár kevésbé érdekes, az átlagos az jó.

Hát így.

---------------------------------------------
Arch - Android - Smalltalk - Flamenco

Kedves Kuszi!

Igen, sajnos többen nem szeretik adataik átköltöztetését, azonban ha hosszú távon gondolkozik és megbízható szolgáltatót keres, érdemes kipróbálni szolgáltatásunkat. Áraink verhetetlenek és kötelezettségek nélkül kipróbálhatja egy 3000 Ft értékű INGYENES utalvány segítségével, amit a következő linken igényelhet: https://www.arubacloud.hu/ingyenes-probaverzio.aspx
Mi nem árulunk zsákbamacskát! :) Csak azért fizet amit használ! Szolgáltatásunk rugalmassága lehetővé teszi, hogy csak annyit használ amire szüksége van. Az óránkénti számlázásnak, a felfelé és lefelé történő skálázhatóságnak és az ütemezőnek köszönhetően képes optimalizálni a költségeket. Továbbá az átlátható árazásnak és a havi költség kivetítésének köszönhetően látni fogja, hogy mit fog fizetni a hónap végén és elkerülheti a kellemetlen meglepetéseket.
Áraink jól láthatóak oldalunkon: https://www.arubacloud.hu/

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Srácok! Nálatok a szerverem, de ez akkor is erősen burkolt reklám ám. :)
De legyen reklám! Maximálisan elégedett vagyok veletek! Nagyon jó az ár/érték szolgáltatás.

"Értem én, hogy villanyos autó, de mi hajtja?"

+1 szintén a legkisebb VPS, szintén elégedett vagyok. Domaint is itt regeltem.

Supporttal is elégedett vagyok.

Egyetlen apróság zavar, a loginnál azok a hülye USERID -k. És sajna nem lehet megváltoztatni.
Pedig milyen jó is megjegyezni pl: username: f45kXdfkj53+ :)

A cloud login az egy fokkal egyszerubb XXX-YYYYY verzió.

Ezen a jövőben nem akartok esetleg változtatni? Email cím alapú login vagy bármi más egyszerűbb aliasos megoldás ?

Kedves Krix!

Jelenleg a rendszer véletlenszerűen generálja a felhasználó nevet és a jelszót, azonban sajnos biztonsági okokból a felhasználó nevet nem lehet megváltoztatni. De köszönjük az észrevételt, a következő fejlesztésünknél ezt figyelembe vesszük majd.

A Forpsi.hu csapata

Kedves "Gelei",

Teljesen igazad van, kollégám tévedett. Nem biztonsági okoknak köszönhető ez a választás!
A mi rendszerünk úgy lett felépitve/fejlesztve, hogy az egy kódot használjon mint login bejelentkezésnél. A cégpolitika mindig is ezt a változatot támogatta az alapitástól kezdve. A közeljövőben sem kivánjuk ezt megváltoztatni.
Nagyon sok cég választotta az e-mail cím használatát, annak integrációját belépéskor, de mi nem ezek a cégek közé tartozunk.
Szerintem ez is egy olyan relativ dolog, mint például egy autó kiválasztása vásárlásko. Vehetünk benzineset vagy gázolajjal működőt, mind a kettő jó a személy elvárásától és izlésétől függően.
A vevő határozza meg mi a jó neki, tehát aki ezt a megoldást akarja annak is van legalább választási lehetősége.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

két, halk megjegyzés:
- engem kicsit zavar, hogy majdnem mindenki nickjét idézőjelekbe teszitek - szerintem nem illik ide, oldal-idegen
- s nem kell mindent megmagyarázni. felvetették, hogy kényelmetlen az a bejelentkezési módszer, ami nálatok van (múltkor a regisztrációra is volt panasz) - attól, hogy megmagyarázod, nem lesz az adott embernek kényelmesebb használni.

ps.: ha nem lenne ennyire nyögvenyelős az oldalatok, lehet én is ott próbálnék ki 1-2 dolgot - aztán lehet, ott is ragadnának azok.
--
blogom

Kedves Vilmos,

Az, hogy mindenkinek válaszolunk a legkevesebb, miután a véleményeket kérjük és ez szerintnem csak a tisztelet jele minden hozzászóló felé.
Ha az idézőjellel bárkit is megsértettünk ezuton személyesen kérek elnézést, a jövőben nem fog előfordulni.
Azért akartunk nem reklám alapu megjegyzést/hirdetést feltenni, hogy mindenki elmondhassa a pozitiv és negativ élményeket. Az ArubaCloud saját fejlesztés, és szeretnénk megtudni mi az amin javithatunk, ehhez kellenek a negativ, de hasznos vélemények is.
Köszönjük a kollaborációt!

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Sziasztok,

lehet, hogy félreérthető volt a javaslatom. Nem azt mondom, hogy cseréljétek le a mostani számos felhasználó azonosítót. Azt mondom, hogy miután bejelentkezett
a felhasználó legyen lehetőség hozzákapcsolni egy google account-ot, legyen lehetőség az összekapcsolás után azt a felhasználót használni azonosításra.

/off

Szerintem ez is egy olyan relativ dolog, mint például egy autó kiválasztása vásárlásko. Vehetünk benzineset vagy gázolajjal működőt, mind a kettő jó a személy elvárásától és izlésétől függően.

Elnézést, de ez eléggé hülyeség :) Esetleg jobb lett volna így:

vehetünk benzineset egyszerűt, amit 1 pittyentéssel kinyitsz és beülsz, elindítod,

vagy vehetünk benzinest, aminél külön kulcs van a nyitáshoz, külön az indításhoz + még egy számsort is begépelsz mellé, hogy beszállás után el tudj indulni :)

/off

/on
Hogy kicsit ontopic legyek, akkor legalább az emlékezzen rám funkció működne rendesen és ne resetelne mondjuk egy böngésző bezárás után :) Vagy lenne olyan lehetőség, hogy legalább a FORM adatokat menthesse a böngésző. Chrome alatt talán felajánlotta egyszer, de hiába mentettem, a következő oldal látogatásnál ugyan úgy usernév kinéz, copypaste.

Kedves Krix,

emlékezz rám funkció teljes mértékben müködik, teszteltem személyesen a Chrome és Firefox böngészőkkel.
Screenshotot is melléklek.
Ügyfél oldal: http://postimg.org/image/6u84tivbj/
Control Panel: http://postimg.org/image/xjm2881xp/
Nem tudom mi okozhassa a bajt, de tőlünk független okok miatt nem menti le a böngésződ az adatokat.
Remélem ezzel segítettem egy fokkal közelebb kerülni a megoldáshoz.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Hm, érdekes. :/ Nekem egyszer felajánlotta hogy menteni kívánom-e az adatokat, azt ennyi. Mentettem. Ennek ellenére, amikor elkezdem Chromeban gépelni a user név első pár 'számát' semmi nem történik, azaz fel sem ajánl semmit. FORM adatokat nem mentette el valahogy.

Más oldalakon működik, tehát nem a Chrome-al van a gondom.

Üdv
-krix-

Kedves "agostonl"

Köszönjük, hogy megosztottad a tapasztalataid. A jövőben sem kívánunk csalódást okozni!
Jogosan nevezhetjük egyébként "burkolt reklám"-nak a kiírást, ám valóban kíváncsiak vagyunk a véleményedre, véleményetekre. Az elmúlt évben sok cloud témához kötődő konferencián vettünk részt, úgy tapasztaltuk, hogy az érdeklődők elsősorban azt az 1-2 amerikai szolgáltatót ismerik, viszont nem érzik biztonságban az adataikat, feltehetően a nyilvánosságra került adatlopási botrányok miatt. Ez a folyamat nem segíti elő a CLOUD szolgáltatás elterjedését, talán ennek is köszönhető Magyarország Európai szinthez mért 3 éves elmaradása. Tudni szeretnénk a véleményeteket és egyben fel is szeretnénk hívni a figyelmet a szerverek / szolgáltató megválasztásának fontosságára.
A Forpsi.hu csapata

Valamelyik korabbi postban irtad, hogy nincsen ipv6. Estleg lehet tudni, hogy mikorra varhato ?

Fedora 22, Thinkpad x220

Mivel nem tudjuk a pontos dátumot, nem szeretnénk valótlant állítani, emiatt hivatkoztunk a hírlevélre. Az ipv6 egyébként adatközpontjainkban már telepítve van, de fejlesztéseket végzünk annak érdekében, hogy az ügyfelek számára is elérhető legyen mielőbb. Várhatóan a jövő év elején lesz teljes mértékben hozzáférhető.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Van valamilyen API, amivel automatizáltan lehet felhúzni/elindítani/leállítani, skálázni a gépeket? Ha van, akkor milyen tool alkalmas erre?

Van lehetőség cloud-init használatára alap provisioning céljából? (Értem ez alatt, hogy gép létrehozásakor át lehet adni user-data/meta-data struktúrákat.)

Kedves "LiRul"

Van valamilyen API, amivel automatizáltan lehet felhúzni/elindítani/leállítani, skálázni a gépeket?
Természetesen van, ennek a pontos leírása ezen a linken található: http://kb.arubacloud.com/en/api/computing.aspx
Ha van, akkor milyen tool alkalmas erre?
Erre alkalmas a REST és SOAP (http://kb.arubacloud.com/en/api.aspx) valamint a most telepitett PYTHON (https://github.com/Arubacloud/pyArubaCloud)

Van lehetőség cloud-init használatára alap provisioning céljából? (Értem ez alatt, hogy gép létrehozásakor át lehet adni user-data/meta-data struktúrákat.)
Erre a kérdésre nem tudok választ adni, mivel nem értem a kérdést. Kérlek írd meg mire gondolsz pontosan, és örömmel válaszolok ha tudok.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Köszönöm a választ, a Pythonos interface nem tűnik rossznak, de ahogy nézem még tényleg elég initial commit állapotban van. De ezt figyelemmel fogom kísérni.

A cloud-init-es kérdéssel kapcsolatban konkurencia leírását tudom hirtelen linkelni: https://www.digitalocean.com/community/tutorials/an-introduction-to-dro…

Kedves Willy,

nagyon szépen köszönjük, hogy ennyire elismered az ArubaCloud európai hálózatának erősségét!
Aki esetlegesen kiváncsi lett arra, hogy mennyire erős adatközpont hálózatunk és hány országban vagyunk jelen annak figyelmébe ajánlom a következő linket: https://www.aruba.it/en/about-us.aspx

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Köszönöm türelmedet és válaszolok második kérdésedre is!
Miután elolvastam a DigitalOcean kiegészitő szolgáltatásának leírását, megértettem mire gondoltál.
Az ArubaCloud-nak egyenértékű/analóg szolgáltatásának leírása itt található: http://kb.arubacloud.hu/hu/computing/extra-control.aspx
Az Extra Control jelen pillanatban fejlesztés alatt áll, az alap verzió már használható, de azon dolgozunk, hogy a kiegészitő szolgáltatásnak a potencialitását növeljük.
Remélem ezzel a válasszal segítettem.
--
A Forpsi & ArubaCloud csapata

Köszi az utánajárást, és tényleg értékelem, hogy foglalkoztok a kérdésemmel. :) Átolvasva az Extra Control leírását én nem nagyon látom az analógiát a kettő között. Ha jól értem a Ti megoldásotok elsősorban arra való, hogy egy már telepített szerverre felpakolhatom az agent-et, ami ezután infókat szolgáltat egy control panel számára a gép mélyebb állapotáról, és parancsokat adhatok neki a webes control felületről.

A cloud-init kicsit más. Arról van nagyjából szó, hogy egy vagy több yaml formátumú fájlban fel tudok sorolni olyan utasításokat, leírásokat, amiket a gép a legelső boot során „magára húz”, értelmezi a leírtakat és végrehajtja azokat. Pl. kiterjeszti a partíció méretét, létrehoz egy felhasználót, bemásol hozzá egy ssh kulcsot/jelszót állít, csomagot telepít, de akár extra disket partícionál, formáz és mountol. Mindehhez az kell, hogy egy cloud-init-tel ellátott bázis image fájlt használjon az ember gép beállításánál (ilyet img-t gyakorlatilag az összes linux disztribúció szállít).

De nem baj ha nem tud ilyet a rendszeretek, esetleg vesd fel az IT-nak mert kvázi szabvánnyá nőtte ki magát a clound-init és tényleg nem rossz.

Kedves LiRul!

Igazad van. A fejlesztés során 2010-2011-ben ez a megoldás a piaci igények alapján lett kifejlesztve, ami azóta nagyban változott. Már sok ügyfelünk igényelte ezt a megoldást.
A cloud-init a konkurencia válasza volt, ehhez hasonló megoldás nálunk is már fejlesztés alatt van.
Reméljük mihamarabb on-line lesz a vevőink részére.

--
A Forpsi.hu csapata

Én épp két napja akartam kipróbálni a legkisebb VPS-t Nálatok, de valamiért a paypal visszadobta, s utána egyáltalán nem volt egyértelmű a control panelen, hogy hogy tudnám újraindítani a fizetést, így aztán parkolópályára tettem a kérdést.
Nekem abszolúte számít a lokáció is, jópár éve elvittem a shared hosting-olt honlapomat a Dreamhost-tól a Home.pl-hez. Kisebb késleltetés, tipikusan jobb upload sávszélesség, s az, hogy egy közelebbi céget "támogatok" az előfizetésemmel.

Kedves "aaron"

PayPal-al történő fizetés esetén a megrendelő PayPal accountjáról történő fizetést támogatjuk, ebben az esetben tudjuk garantálni, hogy bankköltség nélkül vehető igénybe a szolgáltatásunk. Bankkártyával történő fizetéskor egyéb problémák is léphetnek fel, ezért az alábbi linken részletesen leírt fizetési módot javasoljuk:
https://support.forpsi.hu/KB/a406/hogyan-tudok-paypal-al-fizetni.aspx?K…

Kérdésünkre a válaszod, véleményed külön köszönjük!!! Íme egy hozzászólás, amely körültekintő szolgáltató választást tükröz.

A home.pl-nél milyen nyelven tudsz kommunikálni? Tudomásunk szerint angol, vagy magyar nyelvű ügyfélszolgálatuk nincs. A weboldal sem érhető el csak lengyel nyelven. A közeljövőben talán változás várható, mivel idén ezt a céget megvásárolta a 1&1 Internet Inc.

A Forpsi.hu csapata

Szerintem jobb lenne, ha a marketing helyett konkrétumokkal operálni.

Garantált ping idő belföldön (pl BIX viszonylatban) milyen SLA mellett, nem pedig "jó válaszidő".
Ha API-re vonatkozó kérdés van nem szégyellni a nemleges választ, és helyette kínálni valami mást, aminek ehhez látszólag semmi köze, illetve ha van, akkor célszerű azt linkelni.

A most feltett kérdés is inkább teoretikus, mert elég kevés ember létezik ezen a piacon akinek kell a magyar nyelvű support egy tucatmegoldásnál. Sokkal fontosabb az elérhetőség, a fenntarthatóság, a rendszerbe integrálhatóság, a jogosultság kezelések (API, Consolidated Billing, multi user).

Ezek csak műszaki jellegű észrevételek.

Kedves "willy"

Mi a következőket garantáljuk:

Szolgáltatási Szint Megállapodás (SLA)Aruba Cloud Computing több adatközponton keresztül biztosított, melyek referencia paramétereit a szolgáltatás nyújtására 99,95%-os rendelkezésre állással a következőképpen határozza meg: 99,95% rendelkezésre állás éves szinten, a virtuális infrastruktúrát biztosító fizikai csomópontok (szerverek) rendelkezésre állására.

A Cloud Szerver Smart rendelkezésre állása 99,80 % éves szinten 99,95% rendelkezésre állás éves szinten, az Ügyfél által létrehozott és lefoglalt virtuális infrastruktúra interneten keresztül történő hozzáférhetőségre.

A Cloud Szerver Smart rendelkezésre állása 99,80 % éves szinten 100% rendelkezésre állás éves szinten, az elektromos áram és/vagy a légkondicionálás biztosítására.

Ha a felsoroltakon kívül más szolgáltató a SLA-ban egyéb szolgáltatásokat is garantál, akkor szívesen várjuk itt a válaszát.

Amennyiben meg szeretnéd tekinteni a teljes SLA szerződésünket, akkor az alábbi linken látható:
https://www.arubacloud.hu/vallalat/szerzodesi-feltetelek.aspx

Köszönjük az észrevételed a válaszainkat be fogjuk linkelni, amikor szükséges.
Minden építő jellegű észrevétel fontos számunkra, megfogadjuk a tanácsokat.

A Forpsi.hu csapata

Ez nem jött át. Szerintem mindenki gondolta, hogy van rendelkezésre állási vállalás. Itt én arra gondoltam, hogy a fenti kérdéseket komolynak szánva képes a Forpsi akár szabályszinten garantálni válaszidőt, és erre adni SLA-t. Van olyan külföldi szolgáltató ahol ezt garantálják. Nem biztos, hogy ebben a tucattermék csoportban, de van garantálva. Azonban a Forpsi a jelenlegi fordulatban 3 elemet emelt ki (magyar support és eu szerverhelyszín, válaszidő). Amiből a magyar nyelv lehet kuriózum, mivel a másik megjelölt elem az már rég elérhető a legtöbb szolgáltatónál akiket komolyan lehet venni. Az előző két konkrét elem mellé jött e "jó válaszidő" marketing szöveg. Aminek csak akkor van relevanciája ha tartozik hozzá közvetlen vállalás. Azaz nem más által ígért garanciák az érdekesek, hanem a Forpsi garanciái, mivel kiemeli ezt az előnyét.
Illetve beszélgetés során felmerült még az API kérdés amire szintén faramuci válasz érkezett. Ahogy az én bejegyzésemre is.

Azt kívántam csak jelezni, hogy, ha arról szeretné a Forpsi a jelenlévőket, hogy vegyen náluk szolgáltatást, akkor lehet jobb eredményt képes elérni műszaki alapokra helyezett információval, legalábbis ezen a fórumon.

Kedves "Willy"

Teljesen egyetértek Veled, csak arra kérjük a kedves olvasókat/hozzászólókat, hogy a műszaki alapokra helyezett válaszokra legyenek egy kicsi türelemmel :) és ahol esetlegesen nem értettük meg a kérdést, fejtsék ki bővebben, hogy arra mihamarabb válaszolhassunk. Előre is köszönjük mindekinek!

U.I.- API választ kérlek tekintsd meg, és elnézést, hogy megvárakoztatunk.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Paypal account-ról próbáltam amúgy Nálatok fizetni, nem direktben kártyával, tehát Paypal login után.

A Home.pl-lel angolul kommunikálok, emailekre gond nélkül válaszolnak, nekem a magyar nyelvű ügyfélszolgálat igazából nem szempont.
A control panel lengyel, az néha picit zavaró, de minimális overhead-et jelent google translate mellett igazából.

De akkor hogy tudnám az elakadt fizetésemet folytatni végül? :)

Kedves "aaron",

szeretnénk segítségeddel leellenőrizni, hogy e befizetéssel kapcsolatosan milyen problémák merültek fel, valamint megtudni mi miatt ment "Panding Payment-be". Kérlek küld el a díjbekérő számla számát ami alapján beazonosithatunk a következő e-mail címre: renata.roza@staff.aruba.it
Előre is köszönöm segítséged

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Cseh adatközpontból:

XX:~# df -h
Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
/dev/mapper/vg-lv_root 19G 1.3G 17G 8% /
none 4.0K 0 4.0K 0% /sys/fs/cgroup
udev 487M 4.0K 487M 1% /dev
tmpfs 100M 516K 99M 1% /run
none 5.0M 0 5.0M 0% /run/lock
none 498M 0 498M 0% /run/shm
none 100M 0 100M 0% /run/user
/dev/sda1 236M 39M 185M 18% /boot
XX:~# hdparm -tT /dev/mapper/vg-lv_root

/dev/mapper/vg-lv_root:
Timing cached reads: 16842 MB in 1.99 seconds = 8453.70 MB/sec
Timing buffered disk reads: 3312 MB in 3.00 seconds = 1103.88 MB/sec
XX:~# hdparm -tT /dev/sda1

/dev/sda1:
Timing cached reads: 16020 MB in 1.99 seconds = 8039.15 MB/sec
Timing buffered disk reads: 242 MB in 0.22 seconds = 1089.36 MB/sec
XX:~/speedtest-cli# ./speedtest_cli.py
Retrieving speedtest.net configuration...
Retrieving speedtest.net server list...
Testing from INTERNET CZ, a.s. (81.2.241.41)...
Selecting best server based on latency...
Hosted by ISP Alliance a.s. (Prague) [0.00 km]: 28.772 ms
Testing download speed........................................
Download: 642.14 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 225.26 Mbit/s

Egyszeri mérés, semmi komoly, a legolcsóbb instance.
Az adminfelület elég furcsa Rackspace / Amazon / Linode / Gandi után nézve, s lassú, de azért megcsinálja, amit kell.

Komolyabb diszk-teszt (még mindig csak 1 végrehajtás):

XX:~# fio --randrepeat=1 --ioengine=libaio --direct=1 --gtod_reduce=1 --name=test --filename=test --bs=4k --iodepth=64 --size=4G --readwrite=randrw --rwmixread=75
test: (g=0): rw=randrw, bs=4K-4K/4K-4K/4K-4K, ioengine=libaio, iodepth=64
fio-2.1.3
Starting 1 process
test: Laying out IO file(s) (1 file(s) / 4096MB)
Jobs: 1 (f=1): [m] [100.0% done] [167.4MB/57408KB/0KB /s] [42.9K/14.4K/0 iops] [eta 00m:00s]
test: (groupid=0, jobs=1): err= 0: pid=1881: Wed Nov 25 15:31:35 2015
read : io=3071.7MB, bw=103935KB/s, iops=25983, runt= 30263msec
write: io=1024.4MB, bw=34660KB/s, iops=8665, runt= 30263msec
cpu : usr=3.82%, sys=17.21%, ctx=162098, majf=0, minf=24
IO depths : 1=0.1%, 2=0.1%, 4=0.1%, 8=0.1%, 16=0.1%, 32=0.1%, >=64=100.0%
submit : 0=0.0%, 4=100.0%, 8=0.0%, 16=0.0%, 32=0.0%, 64=0.0%, >=64=0.0%
complete : 0=0.0%, 4=100.0%, 8=0.0%, 16=0.0%, 32=0.0%, 64=0.1%, >=64=0.0%
issued : total=r=786347/w=262229/d=0, short=r=0/w=0/d=0

Run status group 0 (all jobs):
READ: io=3071.7MB, aggrb=103935KB/s, minb=103935KB/s, maxb=103935KB/s, mint=30263msec, maxt=30263msec
WRITE: io=1024.4MB, aggrb=34660KB/s, minb=34660KB/s, maxb=34660KB/s, mint=30263msec, maxt=30263msec

Disk stats (read/write):
dm-1: ios=780296/260254, merge=0/0, ticks=1497812/374892, in_queue=1872872, util=99.76%, aggrios=783642/261874, aggrmerge=2710/373, aggrticks=1499852/375896, aggrin_queue=1875680, aggrutil=99.69%
sda: ios=783642/261874, merge=2710/373, ticks=1499852/375896, in_queue=1875680, util=99.69%

Van több VPS-hez is hozzáférésem, diszkben mind a Linode SSD-s VPS-e, mind a Gandi lassabb volt. Gondolom ez elsősorban a kihasználtság függvénye (futó virtuális gépek száma az adatközpontban), de el kell ismerni, hogy most ezek nagyon erős számok az ArubaCloud-nál, párszor még megismételtem, semmi romlás nem mutatkozott igazából.

Lehetséges a VPS "alkatrészenkénti" bővítése, vagy csak "csomagonként" megy?

Tegyük fel, az alkalmazásom kinövi a 2GB memóriát. Konfigurálhatok alá 3-at anélkül, hogy a többi paraméter változna? Nem kell több CPU, tárhely, adatforgalom, csak memória. Egy ilyen eset elképzelhető?

Ha igen: költöznöm kell egyik gépről a másikra, vagy ez egy ki-be kapcsolással (esetleg menetközben) megoldható?

Ha nem: miért nem? :)

Kedves "Lacyc3"

Válaszaink:

Lehetséges a VPS "alkatrészenkénti" bővítése, vagy csak "csomagonként" megy?

Smart Cloud azok csomag, csak együttesen lehet bőviteni. Leírás: https://www.arubacloud.hu/vps/virtualis-privat-szerver-ajanlat-tipusok…
Ha nem szeretne együttesen bőviteni akkor a Cloud Szerver Pro szolgáltatásunkat ájánlanánk. Erről pontosabb infó itt: https://www.arubacloud.hu/cloud-computing/cloud-szerver-pro-es-smart.as…

Tegyük fel, az alkalmazásom kinövi a 2GB memóriát. Konfigurálhatok alá 3-at anélkül, hogy a többi paraméter változna? Nem kell több CPU, tárhely, adatforgalom, csak memória. Egy ilyen eset elképzelhető?

Igen, ez természetesen a Cloud Szerver Pro-val lehetséges. Itt azt változtat meg amire szüksége van. A paraméterezés igényre és személyre szabottan történik.

Ha igen: költöznöm kell egyik gépről a másikra, vagy ez egy ki-be kapcsolással (esetleg menetközben) megoldható?

Nincs szükség egy másik gépre költözni, csak lekapcsolja, ujra konfigurálj és bekapcsolja.

A Forpsi & ArubaCloud csapata

Több más szolgáltató mellett ezt is nyúzom. Teljesen meg vagyok elégedve a szerver teljesítményével, ár/érték arányban szerintem a legjobb most.
Az egyetlen negatívum a felület, ami messze nem letisztult és átlátható.

DigitalOcean 10$ kredit- Cloudatcost VPS 50%: MEQy2epUny - <3 openSUSE, Ubuntu, KDE <3

Nálam a tárterület a legfontosabb, abban ez a szolgáltatás sem áll jól.
Mostanában keresek egy megoldást a jelenlegi szerverem esetleges leváltására, de mindenhol csak nagyon kis tárhelyet kínálnak.
A szerverpark.eu-nál találtam eddig a legjobb VPS megoldást, megnéztem, ott 7500Ft-ból jön ki ami itt 34500Ft a kalkulátor szerint.
Tárhely szempontjából nálam ez nem válna be.

Nem tudom olvassa-e még az illetékes, ha igen akkor arra lennék kiváncsi, hogy az object storage szolgáltatás támogat-e http/2-t? Ha nem akkor várható-e a support s mikor? Köszi!

Kedves Érdeklődő,
először is elnézést, hogy eddig nem válaszoltunk. Ha bàrmilyen kérdése van szolgáltatásainkról akkor a következő email címre írjon és 24 órán belül válaszolunk: info@forpsi.hu vagy info@arubacloud.hu
Kérdésére válaszolva sajnos jelen pillanatban nem támogassa Object Storage szolgáltatásunk a http/2-t.
--
Forpsi & ArubaCloud

Igaz, én nem vagyok kimondottan fejlesztő... de mindenképpen a stabil és gyors szolgáltatás számít, megfelelő ár mellett.
AWS nem igazán jött be, jelenleg 2 német és 1 francia szerveren van vagy 8-10 VPS-em. De már nagyon unom... :/

Szerkesztve: 2020. 01. 17., p – 19:23

Egy Európai adatközpont Magyarországról gyorsabb, mivel kisebb a távolság és a válaszidő. Ha pedig Magyar ügyfélszolgálata is van, az egyértelműen bizalmat kelt. Probléma esetén könnyebb és egyszerűbb a megoldás, ha telefonon tudok velük beszélni. Évek óta használjuk a fent ajánlott ArubaCloudot, és nagyon elégedett vagyok a szolgáltatással, bátran ki merem jelenteni, hogy Európában ők a legjobbak. 
Egy Amerikai Cloud szolgáltatás viszont ennél sokkal olcsóbb. Viszont cserébe lassabb, különösen ha sok tartalom van egy weboldalon. 

Én céges weboldalakat szerkesztek, és adok választási lehetőséget az ügyfeleimnek. 
Választhatnak egy minőségi szolgáltatást pénzért, vagy egy Amerikait ingyen.
Az Amerikai szolgáltatás díja annyira kedvező, hogy úgy döntöttem, átvállalom a költségét az általam készített céges weboldalakhoz. Egy viszonteladói tárhely panelt tettem a VPS-re, ezen adok 2 Gb tárhelyet, aki ezt kéri. Aki meg minőségi szolgáltatást szeretne, ő több lehetőség közül is választhat.

Megmondom az igazat, annyira olcsónak tartom az Amerikai szolgáltatás díját, hogy az szó szerint bizalmatlanságot kelt bennem. Ezért is adom ingyenesen tovább, mert ha évente 500 Ft-os is elkérnék, azért már felelősséget kellene vállalnom. Pár ezer forint haszonért nem fogok.
Egyébként meglepő, de eddig semmilyen hiba nem volt az amerikai szolgáltatással, sőt teljesen elégedett vagyok velük is (ez pozitív meglepetés), viszont tűzbe nem mennék értük.

Az a tapasztalatom, hogy nálunk az ár fontosabb, mint a minőség, és annak ellenére, hogy semmit sem garantálok, a legtöbben mégis az ingyenes szolgáltatást választják. Kíváncsi lennék, mennyire lenne nagy elégedetlenség akkor, ha egy hibát csak több nap alatt tudna javítani ez az Amerikai szolgáltató. Én korrekt módon tájékoztatok mindenkit ennek a hátrányairól, fizetek érte, viszont ingyen adom tovább, ezért a lelkiismeretem nyugodt. Mindenkinek biztosítva van a választás lehetősége és természetesen bármikor válthat. De sokaknál az a hozzáállás, hogy "nekem jó lesz az ingyenes is".