Szar a posta!!!444123123124

Vagy nem?

Foxpost:
- 2020-01-08 16:20 - Automatában elhelyezve (Sopron?)
- 2020-01-09 23:30 - Raktárba érkezett
- 2020-01-14 - Várható

Csomagautomata:

2020-01-07 12:30 - A küldeményt a feladótól átvettük (Szeged)
2020-01-08 9:30 - A küldemény Csomagautomatából átvehető (BP)

Hasonló volt a tapasztalatom december közepén is: ami automatás, az másnapra ott volt, talán egyik csomag vagy levélküldemény jött meg két nap alatt, Foxpost meg 2, 3 és 4 munkanap alatt jött meg. Kb. 6-7 küldeményem volt akkor.

Hozzászólások

Altalaban minden szolgaltato addig jo, amig meg nem szopat :)

A mi postásunk amikor jön mindig hoz magával minden levelet, kis csomagot. Ha helyettesítik akkor mindig mászhatok a postára a levélnél nagyobb borítékért.

Az MPL futár is pontosan jön és hív is ha nem talál éppen.

Én rászoktam az utánvétes postára. Akkor mindig megtalálnak a szállítók egy kis baksisért.

MPLnél nekem volt olyan hogy péntek késő délutáni órákban adtam fel egy csomagot Szegedre, ahol másnap délelőtt már a címzett kezében volt. (szombati munkanap volt).

Szerkesztve: 2020. 01. 10., p – 13:42

A posta lehet, hogy nem szar, de mar jo ideje akkor is csak ertesitot dobnak be, ha kezbesiteskor otthon vagyok, meg se probalnak felcsengetni. Ugyhogy innentol kezdve ez mar nekem inkabb self-service, ha munkaidoben (10-16 ora kozott...) kell szemelyesen beballagnom egy csomagert.

Raadasul attol, hogy bedobjak az ertesitot, hogy x naptol a postan atveheto, ez nem feltetlenul igaz. Legalabb 3 alkalommal fordult elo, hogy szettartak a kezuket, mondvan "hat a kezbesito nem adta le" (nyilvan mindegyiknel tettem is panaszt - 30 nap utan mindig jott a valasz, hogy edukaltak a megfelelo kollegat a szolgaltatas standardekkel kapcsolatban, de aztan ugyanugy megesett par het mulva).

Arrol mar nem is mondok semmit, hogy magyar postaval tobb kulfoldi ceg mar nem is hajlando szallittatni az elveszett csomagok aranya miatt.

Nalunk ugyanez, a rohadek postas kiserletet sem tesz ra, hogy kihozza, ha nem level, bent marad, raadasul nalunk a postan ez a hivatalos allaposnt, amikor panaszt tettem ra. Felhaborito, raadasul mindig ezren vannak a postan, ha delelott megyek, ha kora delutan, ha munka utan, teljesen mindegy.

Mar nincs ra lehetoseg, pedig hidd el megtennem, a melohelyre kert csomagok a szemben levo postan landolnak, kepzelheted milyen ott is a helyzet, ahova cca 10 multibol is jarnak az emberek a lakossagon tul (kb ket eve szuntettek meg a lehetoseget, mert tul sok volt a rendeles, nem tudtak ennyivel bent sem foglalkozni, lerakni, szolni a delikvensnek, stb.).

Nálunk a kézbesítő odaszól telefonon a megadott mobilra, a recepciósnak nem kell vele foglalkoznia. Annyit esetleg megtesz, hogy név alapján felhívja a melléket, ha a címzett valamiért mobilon nem elérhető, de ez nem igazán jellemző. Át viszont semmit se vesznek, és ez szerintem nem is probléma. Aki rendelt, oldja meg az átvételt. Ha nincs benn a kézbesítés napján, akkor kérje meg a kollégáját, stb.

ha munkaidoben (10-16 ora kozott...) kell szemelyesen beballagnom egy csomagert.

Afaik, mióta a levélküldeményekre - a nemzetközi szabályozáshoz igazodóan - méretlimit van, azóta a túlméretes küldeményeket nem viszik ki. (Mondván, amúgy sem férne be a postaládába.)

Nem, az, hogy kartondobozban van, az nem jelenti azt automatikusan, hogy csomag, 2 kg-ig régen kb. bármi lehetett levélküldemény.

Errol annyit, hogy kinabol levelmeretu telefontokot volt hogy nem dobtak be (befert volna, megneztem - maskor siman bedobtak), de olyan vastagabb boritekot, ami levelkent jott, de alig fert be a nyilason, azert megprobaltak belepreselni (elegge igyekeztek, nem hittem a szememnek).

Van egy olyan sejtésem, hogy a postának az ilyen levél meg csomagtovábbítás csak melléküzemág. A fő bevételi forrás a sárga csekkek feladása. Gondoljatok bele, odaadják az emberek a pénzt, aztán a posta majd egyszer továbbadja a címzettnek. Mi pénz lehet adott időben náluk? Érdemes befektetni, nyilván meg is teszik. Ingyen bank.

Mire alapozom? Arra, hogy ha egy levelet kell feladnom, húzok sorszámot. Aztán várok 15-20 percet. Előttem hívnak vagy 10 csekkest, akik később jöttek, mint én. Ebből látszik, hogy mi a fontosabb a postának, belekódoltatták a sorszámhívó masinájukba.

Van benne valami.

Egy időben kézpénzben kaptam a fizetésem, és emiatt a Posta féle banki szolgáltatást választottam, mert számomra fontos volt, hogy fizetésnap rakjak a számlámra pénzt. És csak ők voltak addig nyitva, illetve még nem volt befiztős ATM a városban.

Ott állva a postán, ha a banki szolgáltatást választottam, akkor volt, hogy 20-45 percet kellett várni, és ott még tudtam sárga csekket fizetni. Egyszer kaptam egy súgást amikor ezt szóvá tettem hogy, akkor válasszam a sárga csekket, és amikor befizettem ugyanarra a sorszámra kérjek átirányítást. És működött.

Azóta már van posta kártya, azt bedugva a sorszámosztó gépbe előrébb kerülsz.

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Annyira azért nem mellékes, MPL az jól megy AFAIK, internetes csomagküldés fellendülése azért a postán is hozott plusz bevételt. Illetve még a mindenféle egyéb pénzügyi termékből és egyéb bizbaszokból is próbálnak bevételt harácsolni, utóbbiból van is elég nagy balhé most: https://24.hu/belfold/2020/01/08/kelebia-postas-ongyilkossag-kumich-las…

Sárga csekk is jelentős, de önmagában nem ez tartja el a céget.

Én meg azon szörnyülködök, hogy az emberek zsebében ott ficcen az okostelefon, de képesek a csekkekkel bejárni a postára és fél órákat várni, holott eCsekk-el 1 perc alatt befizethetnék, otthon.

Talán egy 10 év múlva már alig járnak az emberek postára a csekkek miatt.

Szerkesztve: 2020. 01. 10., p – 19:39

Nem az a baj a postával, hogy néha nem gyors, hanem hogy nem megbízható, kiszámítható. Kb. egy hónapja küldtem track&trace-es levelet (követhető, aláírós) MO-ra (Pest),  VN1 KN utca X-be (VN = vezetéknév, KN=keresztnév), simán leadták az egyel párhuzamos VN2 KN utca X-ben lévő szállodába (VN2 != VN1), portás aláírta (biztos vendég), analfabéta postásnak nem tűnt fel, hogy sem a cím, sem az átvevő neve nem stimmel. Csak azért lett meg a cucc, mert sikerült kilogikázni, hogy hol hibáznék, ha én csinálnám, olvasni nem tudnék és különben is szarnék bele.

Az MPL amugy tenyleg a legjobb szolgaltatasa a postanak. Pont ugy, mint a nemet postanak a DHL.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)