"Milliárdos versenyügyi bírságot kapott a Vodafone"

Címkék
Alig több, mint egy hét leforgása alatt kétszer is milliárdos büntetést rótt ki a GVH valamilyen jogsértésért - a Facebook után ezúttal a Vodafone Magyarország kapott rekord összegűnek számító bírságot. [...] Két héten belül a második, milliárdos összegű büntetést rótta ki jogsértő tevékenység miatt a Gazdasági Versenyhivatal. Míg december elején a Facebook írországi leányvállalatát büntették, addig most egy hazai távközlési cég, a Vodafone Magyarország kapott milliárdos összegű, egészen pontosan 1 milliárd 176 millió forintos bírságot. A versenyhivatal azért büntette a céget, mert szerinte a Vodafone megalapozatlanul állította egy kampányában, hogy a leányvállalatnál előfizető ügyfelek "Európa legnagyobb 4G partnerhálózatához" csatlakozhatnak.

Részletek itt.

Hozzászólások

Ki kell zárni az 5G ferki árverésből. Meg a Telekomot is, éljen és virágozzon pártunk és kormányunk Telenorja!

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Nagyon belelendültek. eMag és Alza, hogy vannak? 

Klassz, megint a duplájára fog nőni a havi díjam.

"ha valakire rá kiabálunk, hogy rendszergazda akkor az is - szerződés, fizetés csak az átkos időkben kellett" 

és 100 éve még boszorkányt is égettek 

Bár mekkora bírságot ki tudnak a szolgáltatók fizetni, köztük a Vodafone is. Természetesen az ügyfelek zsebéből. Köszöni szépen a sok hálás ember a verseny bíróságnak!

Jogodban áll olyan szolgáltatót választani, amelyik nem téveszti meg az ügyfeleit. Ha az összes megtéveszti, akkor válaszd a kevésbé hazugat, vagy dobj fel egy érmét. Én azt gondolom, hogy a reklámokban elhangzó egyre nagyobb és ordasabb hazugságokat igenis büntetni kell.

trey @ gépház

Egészen addig, amíg a bírság nem elég elrettentő erejű. Ha pl. a problémás időszak összes új(ra) előfizetőjének hűségidejére eső összes díjával egyezne meg a büntetés a visszaesőknél, akkor nem lenne ez, hogy immáron sokadszorra büntetik meg őket a hangzatos „leg-” dumákért.

Egyszerűen annyi is elég lenne, hogy bármely a megtévesztő reklám időpontjától kötött vagy hosszabbított hűségidőt semmissé tenné a GVH és így felmondható lenne mindenféle kötbér nélkül.
Utána pedig kötelező tájékoztatás az ügyfeleknek a cégtől, hogy hamisan állítottuk, hogy ....

Ezt gondold át picit... Ha semmis lenne a hűségídő vállalása, akkor az azzal járó előnyök is semmisek lennének, azaz az előfizetőknek visszamenőleg ki kéne fizetni a hűségidős és a listaár közötti különbözetet.

Amire te gondolsz, az a hűségidős megállapodások jogkövetkezmény nélküli felmondásának a lehetősége.

Én úgy gondolom, hogy a büntetés céljának annak kellene lenni, hogy kártalanítsa azokat, akiket kár ért.
Na most a GVH úgy gondolja, hogy hamisan állított a reklámban valamit a Vodafone. Ezért ugye bizonyos felhasználók őt választották. Ebből következik, hogy kár érte ezeket az előfizetőket + kár érte a többi szolgáltatót, mert nem hozzájuk ment.

Erre mit csinál a GVH? Megbünteti a Vodafone-t, amely pénz utána a költségvetésbe megy. Kártalanította ezzel az előfizetőket? NEM. Kártalanította ezzel a többi szolgáltatót? NEM.

Milyen kárt okozott közvetlenül akár az előfizetőknek, akár a versenytársaknak? A versenyfelügyeleti eljárás nem károkozásról, hanem jogtalan előny- vagy haszonszerzésről szól. Éppen ezért nem lenne visszatartó erő, ha semmis lenne a hűségnyilatkozat ahogy egy pitiáner összeg sem büntetés.

A versenyhivatal feladata a verseny fenntartása és nem a felhasználók ügyfelek kártalanítása. A fenntartott verseny egyik haszonélvezői az ügyfelek, akik a verseny miatt jobb áron juthatnak a szolgáltatásokhoz. A másik haszonélvezői a versenytársak.

Szerintem te kevered a versenyhivatalt a fogyasztóvédelemmel.

trey @ gépház

Érdekes, hogy a vodka meg a nyomor is kapott büntit, de mi lett volna ha mindezt a frekitender előtt teszik..