élethű zoom (SMIL vagy más)

Fórumok

Sziasztok,

benne vagyok egy kis SMIL animációban, azt szeretném megmutatni, hogy egy kis 3d labirintust milyen egyszerű megcsinálni weben. Egy adott fázisban közeledem egy szembe falhoz, ezt jelenleg egy sima animate SMIL elemmel csinálom az SVG négyszögre alkalmazva, perspektivikusan nagyítom a néző orra előtt. Ez eddig rendben is van, csak annyi a szépséghibája, ami miatt picit alfa, hogy ugye lineárisan történik a nagyítás, ideális esetben meg ugye nem ez kéne, hanem valami enyhén exponenciális nagyítás, annak érdekében, hogy valamivel életszerűbb legyen, szerintetek hogy oldjam meg?

Hozzászólások

> azt szeretném megmutatni, hogy egy kis 3d labirintust milyen egyszerű megcsinálni weben

 

A végén pont hogy nem lesz egyszerű :-). 3d-re 3d API való. Ha a webhez ragaszkodsz, akkor a WebGL például elvileg használható, csak mostanában kisebb mellette a hájp. Na nem mintha a SMIL mellett nagy hájp volna.

 

Ha a falakat kis textúrázott négyszögekből rakod össze WebGL-ben, akkor nagyon gyorsan lesz valami működő cuccod, és a SMIL-lel ellentétben  valóban egyszerű lesz.

A SMIL-t gondolom tudod frame-enként JavaScript-ből frissítgetni, úgy elvben akármit is animálhatsz, de a vége az lesz, hogy az összes perspektivikus számítást újra kell implementálnod JavaScriptben, és a végén az eredményt vissza kell alkalmaznod SVG-re. Minden lesz, csak egyszerű nem.