Mi van a Laptopszalonnal?

Sziasztok!

Mi van a Laptopszalonnal? Vásárolni próbálok náluk, látszólag működik a webboltjuk, de aztán semmire sem reagálnak.

Hozzászólások

Nem biztos, hogy jó ötlet. A helyi boltjuk zárva (de állítolag országosan is).
Barátom vásárolt náluk, aztán garanciális ügyintézésbe visszaküldte a gépet, most azon reménykedik, hogy visszakapja...
(senkit nem ér el telefonon és emailen sem)

Egyik cikkben sincs megnevezve a cég. Az egyszerű vásárló így nem érti, miért a fennakadás. Úgy látszik, a webszerverük magára hagyva ketyeg. Korábban jónéhány laptopot vettem náluk, újakat is, de főleg használtakat.

Lógok a szeren (K. Frigyes)

Lógok az ereszen (Sz. József)

Én is csak fórumokban olvastam. Azt mondják ők a lánc végén voltak, de most megpróbálják rájuk bizonyítani, hogy tudtak az eléjük felhúzott (bebukásra tervezett) céghálózatról.
Ugye mindenki tudja, hogyan működnek ezek a cégek, a kérdés hogy a hatóság tudja-e bizonyítani. Annyi ilyen céget tudnék sorolni.. pfff.

ph fórumon úgy írták, hogy a laptopszalon cég nem lenne érintett, viszont az egyik tulajdonosa ugyanaz, mint a linkelt balhéban résztvevők és ezért zárolták a céget és a készleteiket is.

Szóval ez most így feneketlen kútnak tűnik, bármi benn van a cégnél, az most eszerint ott is marad.

ez most így elég meredeken hangzik. Ha Gipsz Jakab (rész)tulajdonosa két cégnek. Az egyik teljesen rendben működik, a másik simlis.
Ha a másik elkövet egy milliárdos áfacsalást, akkor az egyik cég vagyonát mégis mi alapján zárolják? Gyanítom, hogy nem Bt volt ahol a beltag a teljes vagyonával felelős...

ebben az országban? Ugyan...

http://drvilmanyi.eu/blog/elkobozhatja-e-a-nav-egy-ceg-vagyonat/

"Gyakran tapasztaljuk, hogy a NAV nyomozói mindenütt foglalnak, ahol csak fellelhető vagyont találnak. Ha a költségvetési csalást többen követték el, ám csak egyikükhöz kapcsolódik olyan társaság, melytől foglalni lehet, akkor ott igyekeznek minden követelést behajtani. Ez azonban szabálytalan."
...
"Ez a lépés, a lefoglalás indokoltságának az igazolása azonban gyakran elmarad. Így viszont a jogi személlyel szemben alkalmazott vagyonelkobzás és lefoglalás is jogszabálysértő lesz. Jó, ha tudjuk, hogy a NAV sem tehet meg mindent, még egy büntetőeljárás során is be kell tartaniuk az adózókat védő jogszabályokat."

Mintha lett volna már több eset is a múltban, amikor azzal tettek tönkre céget, hogy zárolták a vagyonát. Ha pedig utólag kiderült, hogy nem lehetett volna vagy nem volt igaza a navnak, hát akkor így jártak. 

Azért mert csalásnál már büntetőjogi felelősségről beszélhetünk, és ott már az érintettek saját vagyonukkal felelnek még akkor is ha KFT. volt. Pl. az áfacsalós cégből átmenekítette a vagyont a másik cégbe, vagy épített rajta egy házat akkor nyilván nem fogják hagyni, hogy elsétáljon.

NAV ezt pont telibeteszi. A vegen mint jogszabalyserto, feloldjak, megszuntetik de addig is nagy IJ nekik es nem elik tul. Vagy ha megis, akkor azt erdemes megnezni, hogy TFH 100 guriganal rajuk raknak 400 terhet, ha nem rokkan bele akkor az szinte konyorog egy vizsgalatert.

Nem veletlen, szandekos...

Bevett szokas, es itt is a trukkozos kisebbseg miatt csinaljak, es a tobbek akik nem tehetnek rolla beszopjak, tudjak ezt, de maskent az aki ezt jol nyomja rohogve elsetalna. Birosagon lofaszt sem nagyon tudnak bizonyitani, kiveve ha nagyon barom az illeto es rengeteg nagyon barom van koztuk. Vannak sztorik boven.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Prison break, új évad forgatásán vannak.

Khm, 50 millás luxusautó, 2 db. Eleve nav vizsgálatot csinálnék 20 milla felett.

Igazából ezeknek automatikusnak kellene lennie! A rendszer látja mi kerül a nevére és mennyi adót fizet, ha ez valahogy nem áll össze, akkor dobnia kellene egy figyelmeztetést. Aztán persze megindokolhatja örökléssel, stb.. Az lenne ebben a jó, hogy nem lehetne családtagok mögé bújni, mert akkor meg náluk dobja ki a rendszer, tehát valahol mindig megjelenik.

Ez alól csak bérléssel vagy külföldi rendszámmal lehetne kibújni, ami szintén könnyen ellenőrizhető lenne, ha akarnák. De ugye tudjuk miért nem akarják..

Tehát nem összeghatárhoz kötném, hanem az arányt nézném, mert lehet valaki keres havi 5 millió Ft-ot, az miért ne vehetne 50 milliós autót is?

Biztosan nem találkoztál még olyannal, hogy a cég lízingeli az autót (amit elszámol költségként), befizeti a szükséges díjazást állam bácsinak (juttatás végett) és még egy üzemanyag kártyát is a vezető úr kezébe nyom.

Gyengébbek kedvéért: ha Józsi szeretne kocsival (munkába) járni, vesz egy autót az adózott pénzéből mondjuk 3 millió Ft-ért, ért minden költségét fizeti szintén az adózott pénzéből. Ahhoz, hogy Józsi 3 milliót kapjon, céges szinten durván 6 millió kiadással jár.

Ha a cég veszi meg/lizingeli a 6 milliós autót még mindíg jelentkeznek elszámolható költségei vagy keletkezik tulajdona.
Amennyiben Józsi részére engedélyezett a privát célú használat, úgy a "cégautóadó" megfizetésével megteheti (nyilván ezt is cég fizeti). 
Ez 7e-44e közötti összeg teljesítmény/környezetvédelmi osztály függvényében.

Mivel Józsi vezető beosztásban van, és kap egy céges autót - magán használatra is - nyilván nem fog fenntartani magának egy hasonló kaliberű autót, mert ugyan minek...

 

szerintem konstrukció válogatja.
Megnéztem pl az egyik lízingcég ajánlatát:
AUDI A4 Avant A4 Avant 2.0 Tfsi 190le S Tronic Design (18188) 48hó 25k km/év
176e nettó (216e bruttó) / hó
azaz teljes futamidő alatt 10,4millió - ami tartalmazza a szervízt, prémium gumikat, pályamatricát (általában), kötelezőt és gyanítom casco-t is.

Ennek az autónak az új ára ~11-12 millió Ft, úgy gondolom, h a lízingcég nyeresége az lesz, ha visszakapja (majd eladja) az autót, akkor az eladási árnak a fele megy az üzemeltetésre, másik fele lesz a nyereség.
4-5 évesen egy ilyen autó érheti az új ár (majdnem) felét (pláne, ha nem volt törve). Ezért is szokták nyílt végű lízinggel kötni, h az a (vezető beosztású) alkalmazott megvehesse, aki használta.

Ha pedig le kell tenni némi pénzmagot.
Most őszintén, dolgoztál már olyan cégnél aki a feneked alá tenne egy (8-10 milliós) kocsit, amit lizingel?

A vezető beosztású ember havi bérköltsége millió (vagy feletti tétel) van 3 hónap próbaideje. Ehhez képest az, h le kell
tenni a cégnek 1millió beugrót (mert olyan a konstrukció), hát nem katasztrófa...
Ugyanez az ember fog kapni egy párszázezres notebookot és egy szintét párszázezres mobilt is... (iphone v androidos megfelelője)