Adatcscsomagok egyik szolgáltatónál

Egy nyári munkanapon felhívott a mobil szolgáltatómtól egy sales legény. Mondanivalója az volt, hogy nem használom ki a korlátlan internet csomagomat. Mondom ez természetszerű, de mit ajánl? Ajánlott az addigi havidíjamnál olcsóbban 100giga netet és 100 perc beszélgetést tartalmazó csomagot. Mivel már volt vezetékes internet az új lakásomon, beleegyeztem, a 100 giga internet elégnek tűnt, főleg, hogy van egy második Digis simem... Viszont első számlázásnál kiderült, hogy a 100 giga net nincsen benne az alapcsomagban, azt egy kiegészítő csomag adja, aminek majdnem annyi a havi díja, mint amennyi az erdeti, korlátlan csomagomé volt. Feladtam egy panaszt, amiben kértem az eredeti helyzet visszaállítását, amit csak a sales telefonbeszélgetések meghallgatásával lehet elérni, ennek az eredménye fogadott ma. Azt mondják, hogy említette a teljes díjat a srác a telefonban, most kikértem a hanganyagot, elvileg CD-n fogják küldeni 30 napon belül és kiderül, hogy mennyire szelektív az emlékezetem, figyelmem. :D

Mit tanultunk belőle? Telefonon semmire nem szerződök, csak ha írásban látom a pontos számokat.

Nektek volt tapasztalatotok ehhez hasonló ügyben? Lehet bízni az ilyen visszahallgató kisasszonyok munkájában? Nem lehetne visszavonni a váltást hátrányos feltételekre hivatkozva? Vagy valami már jogalapot tudtok javasolni? A korlátlan csomag nyilván már nincs forgalomban, arra üzletben nem tudok váltani. Minden sales-es g@ci? :D

Hozzászólások

A fiamat is folyton zaklatja ugyanezzel az "egyik" (Telenor) szolgáltató, de ő nem engedte csőbe húzni magát. :)
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Szavazz a pénzeddel és válts szolgáltatót..

Nem csak a telefonos szerzodeskotesben lehetnek buktatok...
Internet elofizetes valtas uvegszalas netre (nem a sebessegre mentem, csak nem akartam kotelezo kabeles TV-t):
1. elofizetes kivalaszt a neten es megrendel, parameterek: 50/50mbit
2. szerzodes kijon, benne az internet parameterek: 50/5mbit
3. bekotik a netet, speedtest: 500/500mbit

Egyelore nem panaszkodok, majd akkor ha 50/50mbit ala csokken...

-----
"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Invitel, jászberény

Bementem, szerződést akarok átvenni, 300/1000 mbit van, optika.
Ennyi nem is lehet ott, ez lehetetlen, de 100/50-re lehet szerződni, jó lesz-e. Jó, de hát nincs is más, akkor meg?

Bejön a bekötőember:
az eladó nem ért semmihez, itt bizony lehet 300/100 ő be is köti nekem, de aktiváljam az új szerződést különben kiköti!! Jövő héten ránéz!!

bementem, hát ilyen nincsen, a szerelő nem is csinálhat ilyet, amúgy sem lehetséges!!
Mondom de ember, él a 300/100 mbit.

Ez lehetetlen! de a szerződés amúgy is 100/50, nem tudnak mit csinálni.

Azóta is minden változatlan, fizetek 100/50-ért, jön a 300/100, egy éves a történet.

Szóval közbe megjöttek a cd-k a hanganyaggal, most megírtam a reakcióm, hátha vkit érdekel :D

" Tisztelt ...,

az önök első felvételén(2019.07.15) tisztán kivehető, hogy 7990 havidíjjal kínálták a váltást, ez viszont telefonon keresztül, nyitott irodai környezetben nem volt tisztán érthető.
A párhuzamos online tájékozódásom alapján akkor elérhető 3000 forint környéki csomag némi kedvezményes áron megfeleltethetőnek tűnt az ajánlatnak, ezért hajlottam a váltás felé. Egy marketing célú árazás nem lenne elképzelhetetlen, hiszen addig korlátlan internetforgalom helyett 101 GB-t adni drágábban nem tűnik reálisnak, töredék értéken viszont igen.
A váltást elfogadó hívásban nem volt egyáltalán megemlítve a fizetendő összeg, ez félrevezető, elegendő tájékoztatást nem jelent.
Az a két hívás során nem volt említve, hogy a 100 GB internet csomag egy kiegészítő csomag részeként, az 1 GB pedig egy alap előfizetéssel kerül aktiválásra.
Kérem fontolják meg, hogy hajlandóak-e módosítani álláspontjukon, vagy tájékoztassanak, ha további fogyasztóvédelmi vagy jogi lépések szűkségesek részemről.

Üdvözlettel,
xy"

"az önök első felvételén(2019.07.15) tisztán kivehető, hogy 7990 havidíjjal kínálták a váltást, ez viszont telefonon keresztül, nyitott irodai környezetben nem volt tisztán érthető."

Na itt a baj, és szerintem ezt ezzel buktad is. Teljesen mindegy, hogy miért nem hallottad, vagy hogy mit gondoltál az összegről, a hangfelvétel alapján tájékoztatva lettél, és erre mondtál igent. Ha nem hallod tisztán, akkor el kell mondatni megint, az ilyen 2/7 esetben pedig rákérdezni, hogy itt most kettőezer X Ft-ról van szó vagy hetesezer X Ft-ról.

Sajnálom hogy át lettél kúrva (mert ez történt), de ez legalább annyira a te sarad is, mint amennyire a szélszes legényé.

"A váltást elfogadó hívásban nem volt egyáltalán megemlítve a fizetendő összeg"

Ez talán (nagyon talán) ad némi esélyt, én ha többedik telefonhívásra kötöttem valamilyen szerződést, akkor mindig összefoglalták a főbb részleteket, mielőtt kimondtam az igent. Nem tudom, hogy ez valamilyen jogszabályi kötelezettség-e, ha igen akkor a szerződés érvénytelen. De nem értek a joghoz.

(Eleinte) szar lehet olyan a telefonos embernek lenni, akinek az a feladata, hogy atbassza a ceg regi ugyfeleit. Bank ugyaezt megprobalta. "Onnek egy regi, mar megszunt szamlacsomagja van, [ezen a ponton vilagossa valt, hogy ki akar ebrudalni], van egy kedvezobb ajanlatunk!" Es a regi "mindeningyen" csomag helyett ajanl egy minden szempontbol rosszabbat. Tenyleg kedvezobb, nekik. Egyertelmu volt, hogy nevetseges, megis beprobalkozott.

>Mit tanultunk belőle? Telefonon semmire nem szerződök, csak ha írásban látom a pontos számokat.

Ugy-ugy.

"
- At tudja kuldeni a reszleteket a rendszerben megadott email cimemre?
- Sajos oda nem.
- Akkor hol tudok pontosabban utananezni?
- Ez egy csak Onnek szolo kedvezmenyes ajanlat, ugyhogy...
- Akkor koszonom most nem elnek vele.
- Oh.
- Viszhall.
"