"Fast Delivery"

"Tbh ez csak a Magyar Postának kuriózum, Európában mindenki más tud overnight szállítást, csak ez a drága jó Posta nem."

Ühüm. Nem.

Átlagsebesség: 644 / 168 = 3,83333 km/h

Szerintem ezt gyalog hozzák.

PS: szállítási költség egyébként 10 euró. Egy 40 ezer forintos terméknél ...

Hozzászólások

Van, hogy a logisztika nem jön össze. Mi autógumit rendeltünk gyors kiszállítással, de amikor már két napja ugyanott állt, ráírtunk a két cégre. A futárra (DPD vagy GLS volt) és az eladóra is. Másnap időben kijött.
De épp telefonvétellel volt olyan, hogy két hétig látszólag ugyanabban a német városban várt a csomag, kb. három hét után indult el. Valószínűleg ázsiából hozták repülővel (vám és adó nélkül becsempészték), csak előre megvették a helyi csomagküldést, hogy ne aggódjon az ügyfél.

"Van, hogy a logisztika nem jön össze."

Nem nagyon érdekelnek a kifogások. Szerintem spórolásból összevárják, míg egy irányba lesz egy nagyobb tétel és utána indítják el. Csak valahol vicces, hogy vannak cégek, akiknél ez flottul megy.

Írtam az eladónak - több országban jelen levő nagy cég egyébként, nem zugbolt -, válaszra sem méltattak.

--
trey @ gépház

Ez a termék valószínűleg még Európában sincs.

Feuchtban DHL logisztikai központ van. Gondolom a cég onnan indítja majd el a feladást, ha oda beérkezik. A tracking number még nem jelent konkrét terméket, ezek a cégek felé a DHL megad egy újrafelhasznált trackingnumber-halmazt, amit neked kiadhat, hogy érezd a törődést, hogy történik valami az áruddal. Nekem is volt olyan, hogy kaptam már tracking numbert, de csak 3 hét után történt vele bármi is valójában. De addig legalább úgy érezheted, hogy történt valami, miközben semmi, csak eldőlt, hogy a cég a feuchti logisztikai központban kezdi meg a szállítást.

Költői túlzás!
Budapesten a járművek átlagsebessége 11,2km/h. (Régi adat, de ma is megállja a helyét.)
Ennek alapján megállapítható, hogy tömegközlekedéssel vagy Camping kerékpárral szállítanak, de közben gyakori az átszállás. ;)

Nekem az utolsó üzenetből úgy tűnik hogy ott át lett adva a magyar postának, és náluk van egy hete.

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Igazából teljesen mindegy, hogy kinek a hibája a szállítási láncban. Én egy német üzlet ügyfele vagyok, akinek a szállításért 10 eurót fizettem. A német üzlet felelőssége, hogy a 10 euróért emberi idő alatt megkapjam a terméket. Ha a DHL+Magyar Posta ezt nem tudja teljesíteni, akkor keressenek más kiszállító partnert.

Van olyan cég, amelyik a terméket bizonyos érték felett akár ingyen kiszállítja, rövidebb idő alatt.

A tracking-be pedig bele kellene férnie szerintem, hogy az átadás megtörtént. Miért nem jelzik, hogy X napon, Y órába átvették tőlük?

--
trey @ gépház

> "utletet valasztani tudni kell"

Kaptam már első vásárlásom alkalmából német bringa bolttól saját logós bringás hátizsákot. :)

BTW itthon is jártam már úgy, hogy villanyszerelő boltban az összekészített webshopos rendelés mellé még volt 1 nejlonzacskónyi cucc (szigszalag, kábelkötöző, "csoki", wago, kis kombinált fogó). Mondtam, hogy bocs, nem az enyém. Mondták, hogy de, első rendeléshez jár. Mondtam, hogy wow. :)

Eszem ágába nem jutott volna németektől rendelni. Egy haverom volt Grazban, ott vett egy motoros nadrágot, amit ajánlgatott, hogy milyen jó. Mivel egy a méretünk, felpróbáltam, tényleg jó. Egy gatyáért nem indultam volna el 200 km-es útra. Gondoltam majd rendelek. Aztán el is felejtettem, de a haverom addig unszolt, míg megrendeltem. Mondjuk eszembe nem jutott, hogy ha van üzletük Graz-ban, akkor is Hamburgból teljesítik a rendelést.

"utletet valasztani tudni kell"

+1, így is lesz a jövőben. ;) Innen postán többet soha.

--
trey @ gépház

Nekem is itt állt jó pár napot amikor DHL Standarddal adták fel(ahogy a Loius is). Valóban bosszantó, hogy itthon áll. Neked amúgy a Posta vitte ki vagy a DHL?
DHL Standard:
https://www.logistics.dhl/us-en/home/our-divisions/ecommerce/shipping/i…

"Transit times typically between 4-14 working days, Europe 4-8 days, Rest of World 8-14 days"

bármennyire is kened, ez szerintem nem az általad utált németek hibája lesz, hanem a magyar cs. k. posta sara.
(hint "export parcel center")
Dunát lehet rekeszteni a történetekkel hogy 2-3 nap alatt megjön akár másik kontinensről az áru, majd 2 hét Budapestről a címzettig országon belül.

#mimagyarok #mashogyvagyunksikeresek #mindigmasvalakihibaja

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

+1, azzal a kiegészítéssel, hogy a DHL-nek meg a többi hasonló cégnek is jár a faszkorbács, mert nehéz eligazodni a szolgáltatásaik között. Persze biztos van aki tudja, hogy mit jelentenek a különféle fantázianevű szolgáltatások, de én ezt nem tudom/akarom követni. Régebben ha egy webshopban ki lehetett választani hogy DHL, GLS, UPS, Fedex, stb.., akkor tudtam hogy egy DHL, GLS, UPS, vagy Fedexes ember fog kopogtatni rövid időn belül, és minden jó lesz. Most már teljesen random, hogy door-to-door szolgáltatás áll e kiválasztott opció mögött, vagy netán csak az országhatárig jön a csomag, utána meg átadják a dzsipóknak.

Ugyanez, pl. holland postával. Magyar partnere a Trans-o-flex, eddig kettőből kettő csomag átvételét nem tudtam megoldani telefon nélkül. Ebből a kedvencem az utolsó, ahol a holland trackingban azt látom, hogy futárnak átadva, másikban azt, hogy már az országban, ügyfélszolgáltaos kisasszony szerint az még nem is fog megjönni, gyakorlatban másnap sikerült beszélni a futárral közvetlen, kiderült, hogy már másodszor próbálta kivinni, és nem voltam otthon, küldte volna már vissza a feladóhoz...

Bármennyire is próbálod a német haverjaidat mosdatni, ez bizony az ő hibájuk. Onnan újra, hogy

"Én egy német üzlet ügyfele vagyok, akinek a szállításért 10 eurót fizettem. A német üzlet felelőssége, hogy a 10 euróért emberi idő alatt megkapjam a terméket."

Egyébként, ma frissült a DHL trackingje:

"Th, 05.09.2019 09:17 --

The shipment has arrived in the destination country/destination area"

Tegnap ért az országba. A Magyar Posta majd innen jön.

--
trey @ gépház

Na, akkor így nézett ki a magyar része:


2019.09.05.  9:17   Szállítás         Európa+ csomag érkeztetése                    Nemzetközi Posta Kicserélő Központ
2019.09.05. 15:27   Szállítás         Továbbítás feldolgozásra/kézbesítő postára    Nemzetközi Posta Kicserélő Központ
2019.09.06.  2:38   Feldolgozás       Beérkezés feldolgozásra                       Győr Logisztikai Depó
2019.09.06.  2:49   Kézbesítés        Csomagja a kézbesítőnél van                   Győr Logisztikai Depó
2019.09.06. 12:10   Csomag az asztalomon

És akkor, hogy hol állt:


2019.08.29.  8:00   Szállítás         Küldemény átadása nemzetközi szállításra      Külföldi postai kicserélő üzem
2019.09.05.  9:17   Szállítás         Európa+ csomag érkeztetése                    Nemzetközi Posta Kicserélő Központ

Tehát a külföldi postai kicserélő üzem és a magyar postai kicserélő üzem közt állt 7 napot.

--
trey @ gépház

Nekem DPD-vel volt ilyen kalandom, 4db autógumival (magyar webshop, de külföldi cég, figyelmetlen voltam, ráadásul előre kifizettem). Németországból küldték DPD-vel. 4db gumi 2 csomagban 2 csomagszámon (gondolom kettesével csomagolták). Az egyik csomag megérkezett az egyik magyar DPD depóba, amíg a másik csomag elakadt egy német városban. A magyar DPD egy hét várakozás után a fél csomagot visszaküldte a feladónak, mondván nem teljes csomag, nem kézbesíthető. A csomag másik fele meg ezután elindult németországból, elment romániába meg még fene tudja hova. A vicc, hogy az egészet gyönyörűen lehetett követni a tracking oldalon, de ennek ellenére sem a cég (akiktől a gumit vettem) sem a DPD nem értette mi történik, a magyar DPD pedig nem tudott semmiben segíteni (még arra em voltak képesek, hogy felvegyék a kapcsolatot a német depóval ahol elakadt a csomag). A gumis cég nem érette miért küldtem vissza a fél csomagot (hiába mondtam, hogy nem én küldtem vissza, hanem a DPD). Pénzt nem akartak visszafizetni, pedig egy csomagot sem vettem át, mert hozzám el sem jutottak. A végén mindenkit elküldtem az anyjába, a dpd-t is, hogy ilyen töketlenek, és a paypalnak adtam be panaszt, így végül majd 2 hónap huzavona után visszakaptam a pénzem.

Én is ugyanígy jártam, pedig ez biztos Európából jött (Hollandia). Szintén Németországban: az eladó szerint ez elég gyakori magyarországi küldés esetén, és szerinte nem biztos, hogy ott csücsül a csomag valójában.

TNT-vel USA-ból csomag elhozatal megbízás. TNT-s ügyintéző szól hogy mondjak neki másik kontakt személyt ott, mert akit megadtam nem elérhető, nem veszi fel a telefont. Felvilágosítottam hogy mivel ott most éppen éjszaka van valószínűleg alszik.

gyűjtővel jön, ezért áll a depóban ... //ez persze a vásárlót -teljesen jogosan- hidegen hagyja //
a feladó így tud szállítani olcsón ...
hmmm ... most töltik a molvániai gásztárbályterek a konténert, amivel a gyöngyházberakásos mahagóni óraforgatód érkezik ... :)
1ébként a DHL csak németországban olcsó és világhírű ... itthon többnyire az MPL szállítja a határtól, ritka a DHL-es kiszállítás //ezt a feladó szokta kérni és drágább :)//
ha valamire vigyázni is kell, akkor kicsinél UPS, közepesnél GLS, nagyobbnál TNT, raklaposnál Lagermax, a többi + inkább csak géprongyot szállítson ...
... igen, ha rákötözték volna 1 teknősre, és leúsztatták volna a dunán, már rég itt lenne ... :)
_____________________
www.pingvinpasztor.hu

Nem kell meglepődni. Én eddig bármit rendeltem itt Németországban, öt nap alatt soha nem jött meg. Volt olyan Ebay rendelés, amit tőlem 25 km-re adtak fel és négy napig jött.
Példának kedvéért itt az utolsó rendelésem, egy pár fülhallgató párna. Megrendelve és kifizetve szeptember 3-án. Ma jött a mail hogy postára került. Várható kiszállítás szeptember 7-10 között.

Gondolom ez helyfüggő, mert nekem itt Berlinben homlokegyenest ellenkező tapasztalataim vannak (1000+ csomag évente).
Nem ritka a másnapi, néha az aznapi szállítás sem. 1 csomagom tűnt el 8 év alatt, kifizették az árát.

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Tegnap délután kaptam meg a csomagot, négy napba telt míg Frankfurtból feljött Braunschweigba.
Csomag még nem tűnt el, a rekord talán több mint két hetes várakozás egy dashcam-re. E mögött inkább azt sejtem, hogy az eladó helyettem megrendelte Kínából, rátett még valamit és továbbadta nekem.

Olaszországban a GLS amikor bedobta a cetlit, hogy itt járt, akkor még az online tracker szerint meg sem érkezett a városba a csomagom. Se email, se sms előtte.