Valaki foglalkozott már a témával gsm getaway ügyében 4g VoLTE?
Aktuálissá vált a GSM adapter cseréje, de úgyérzem 2g-s adapter vásárlása már idejét múlt.
Szerintetek?
Hozzászólások
Tekintettel arra, hogy a szolgaltatok hanyagul engedelyezik a VoLTE szolgaltatast keszulekenkent (epp csak a mainstream eszkozokon tesztelik es kapcsoljak be), igy nagy valoszinuseggel egy ilyen adapternek se lesz VoLTE engedve.
A T-nél nem eszközfüggő a VoLTE. SIM és szolgáltatás függő. Mindenkinek bekapcsolja és ha az eszköz támogatja (meg azon is engedélyezed) működik. Más kérdés, hogy a mai story esetében nem épp szerencsés. De nem elfelejthető, hogy tömegesen majd egy éve tolja a VoLTE-t a T és most először volt ilyen jellegű problem. Ez sem mindenkinél...
Hát pont nem. Kértem a teljes flottára bekapcsolni. Az iPhone-okon bekapcsolták, a többiről azt állították, hogy nem támogatják (J5 2016, A6+), pedig a saját oldaluk szerint is igen.
"a többiről azt állították, hogy nem támogatják "
- a saját esetemből nekem úgy tűnik, fogalmuk sincs igazából, hogy melyik készüléken megy és melyiken nem.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
KB pont így. De a vicc az benne, hogy úgy lett implementálva, hogy nyugodtan bekapcsolhatja bármire, mert ha az eszköz nem támogatja, simán működik tovább 3G-n... :-(
Azon kívül a SIM-en kapcsolja be, nem az eszközön. Azt meg olyan kütyübe teszed, amilyenbe akarod...
Nem a SIM-en engedélyezik a VoLTE-t, hanem a HLR/HSS hálózati elemen. Azért nem kapcsolják be tömegesen mindenkinek, mert drága a licence, felesleges olyan subscriber-ek után fizetni, akik nem VoLTE képesek.
Ez pont igaz. Ugyanakkor a kérdező tekintetében az a lényeg, hogy a beállítás nem az éppen használt eszköze tekintetében releváns, hanem a szolgáltatást/szerződést/felhasználót reprezentáló SIM-en. És valóban, az ahoz nyújtott szolgáltatást megvalósító hálózati eszközön.
A liszensz kérdésben igazad lehet, de ettől még a T-s gyakorlat az, hogy bizony tömegesen aktiválja...
Ha jól belegondolsz, a szolgáltató tudhatja, hogy az adott szolgáltatást egy VoLTE képes eszköz használja, de ez mindenképpen csak egy pillanatnyi állapot. Tekintve, hogy a SIM-et oda teszed, ahová akarod. Nem: ;-)
Már hogy ne lenne az éppen használt eszköze tekintetében releváns?
Nem értek egyet azzal, hogy a SIM a szolgáltatást/szerződést/felhasználót reprezentálná. Nem ez a feladata, legfeljebb a felhasználó tekint így rá.
Nem, nem csak a felhasználó.
Ugye a sim az a Subscriber Identification Module.
Vagyis közvetlenül nem része semmilyen eszköznek, így körülötte az egész hardware cserélhető, amíg a szolgáltatásokkal együtt tud működni.
Ezért a szolgáltatói oldalon ez ábrázolja az előfizetőt, kvázi ez a végpont. Persze a network szintjén nem így van... Ott az eszközzel történik a kommunikáció.
Mivel a SIM szabadon áthelyezhető tetszőleges eszközbe, a hálózatot úgy kell kialakítani, hogy hiába van éppen a végponton egy VoLTE képes eszköz, a network akkor is működjön, ha hirtelen (a szolgáltató közreműködése/értesítése nélkül) lecseréled azt egy 2G képes eszközre.
Szerintem ez simán belátható.
Ebből viszont az következik, hogy én engedélyezem neked a VolTE hozzáférést, de nem lesz/lehet az kizárólagos. Vagyis magas szinten a SIM (illetve a SIM alapján megtalált feature set) fogja meghatározni azt, hogy ténylegesen hogyan használhatod a mobilhálót. És éppen ezért nem vizsgálhatom a VoLTE (csak hogy a példánál maradjak) feature engedélyezésekor, hogy épp milyen eszközben van a SIM-ed.
Persze lehetne, de amint cserélgetni kezded az eszközeidet a cégnek drága erőforrást, neked meg irritációt jelentene a helyzet kezelése...
Dehogy! A SIM a terminált (= készülék) azonosítja, hogy a számod hívásakor a kezedben lévő eszközre irányítódjon a hívás, az csörögjön. OSS szempontból a HLR/HSS és egyébb hálózati eszközökön lévő subscriber profil reprezentál téged (ami a BSS provisioning hatására jön létre). BSS/CRM szempontból meg végképp nem reprezentálja a SIM az ügyfelet, sem a szerződését.
Megint igaz, ha technológia szerint közelíted a kérdést.
De végülis az eredeti mondásom (ahonnan ide jutottunk) értelme szempontjából nem - és a kérdező szempontjűból sem - lényeges, hogy a fizikai SIM pontosan mit is csinál.
A lényeg, hogy a hálózatot úgy kell megtervezni és implementálni, hogy ha megkap egy profilt a SIM, akkor az eszköz, ami befogadja a SIMet, cseréje ne igényeljen semmiféle beavatkozást.
A T így implementálta a hálózatot és vele együtt a VoLTE képességet. Vagyis azt, hogy milyen technológián történik a tényleges hívásfelépítés az első sorban a terminál képességein (nyilván a hálózatén is) és másod sorban a terminál beállításain (3 vagy 4G ha lehetséges) műlik.
Azon a technológián valósul meg a kapcsolat/kommunikáció, amit mindegyik elem (elem + network) támogat. Jobb esetben a kapcsolat ideje alatt ezek seamless módon cserélhetők is (de nem mindig).
Ebből pedig egyenesen következik, hogy a cég oda fogja adni a VoLTE-t (is), akkor is, ha épp egy Ericsson 197-et használsz. Meg is kapod a szükséges HLR kategóriát/profilt, de csak akkor fogsz az szerint működni, ha a SIM-ed a megfelelő eszközbe kerül ÉS a hálózat szempontzjából megfelelő helyen is vagy.
Amúgy pusztán gazdasági okokból a többi szolgáltató is így építkezett, azt leszámítva, hogy a Digi nem épített 3G-s képességet.
Megint igaz, ha technológia szerint közelíted a kérdést.
De végülis az eredeti mondásom (ahonnan ide jutottunk) értelme szempontjából nem - és a kérdező szempontjűból sem - lényeges, hogy a fizikai SIM pontosan mit is csinál.
A lényeg, hogy a hálózatot úgy kell megtervezni és implementálni, hogy ha megkap egy profilt a SIM, akkor az eszköz, ami befogadja a SIMet, cseréje ne igényeljen semmiféle beavatkozást.
A T így implementálta a hálózatot és vele együtt a VoLTE képességet. Vagyis azt, hogy milyen technológián történik a tényleges hívásfelépítés az első sorban a terminál képességein (nyilván a hálózatén is) és másod sorban a terminál beállításain (3 vagy 4G ha lehetséges) műlik.
Azon a technológián valósul meg a kapcsolat/kommunikáció, amit mindegyik elem (elem + network) támogat. Jobb esetben a kapcsolat ideje alatt ezek seamless módon cserélhetők is (de nem mindig).
Ebből pedig egyenesen következik, hogy a cég oda fogja adni a VoLTE-t (is), akkor is, ha épp egy Ericsson 197-et használsz. Meg is kapod a szükséges HLR kategóriát/profilt, de csak akkor fogsz az szerint működni, ha a SIM-ed a megfelelő eszközbe kerül ÉS a hálózat szempontzjából megfelelő helyen is vagy.
Amúgy pusztán gazdasági okokból a többi szolgáltató is így építkezett, azt leszámítva, hogy a Digi nem épített 3G-s képességet.
Amit hosszan, újra leírtál a hálózati architektúráról, az minden szolgáltatónál így van. A részletek zavarnak. A SIM-re nem töltődik le VoLTE, vagy egyéb profil.
nekem itt valami képzavar van: https://support.apple.com/hu-hu/HT203078
"A hívott fél szolgáltatója, mobilszolgáltatói ügyfélfiókja, tartózkodási helye, illetve telefonmodellje"
Eddig azt hittem, hogy a dolog lényege az, hogy a hívás nem GSM hanem egyéb internetkapcsolaton épül fel.
Ha nem tudok hívni vele ismeretlen típusú készüléket csak akiről tudom, h VoltE, ennyi erővel hívhatnám tetszőleges program (FB, Viber, stb) segítségével is (a GSM szolgáltató kihagyásával).
Vagy ez iphone specialitás?
A hálózat elintézi helyetted. A kütyüd elindítja a hívást VoLTE-n, de ha a partner nem támogatja, akkor felépül a hívásod olyan módon, ahogyan sikerül. Simán megy, hogy Te kütyüd -> Hálózat VoLTE, Hálózat -> hívott kütyü GSM.
És pont így akár VoWiFi-vel...
A VoLTE lényege, hogy neten át megy a hang. Node ilyen szolgáltatást mintha biztosítanának már régóta a céges telefonközpontok számára internetkapcsolaton át. A netkapcsolat meg lehet vezetékes vagy mobil is, bárkitől.
Persze, ha barkács megoldásról van szó, akkor lehet barkács szempont erősebb. A rendes sip-es megoldás meg valsz akár párhuzamos hívásokat is tud kezelni.
"A VoLTE lényege, hogy neten át megy a hang."
Igaz, de nem ez benne a durranás...
Hanem az, hogy a 2 és 3G-hez képest párhuzamosan képes a hang és adatforgalomra.
A kevesebb G-k csak felváltva tudták ezt.
Oké, igaz, amit mondasz. Csak épp pbx szempontból teljesen irreleváns. Leginkább arra akartam felhívni a kérdező figyelmét, hogy amire gondolt, arra már sip trunk (vagy hasonló) néven régóta van könnyen használható, megbízható, szolgáltatók által biztosított megoldás. :)
És, ha jól sejtem, a nagy telkóktól nem 21-es körzetszámos lesz a hívószáma sem, hanem "rendes", saját körzetű.
Ez így van, csak SIP trunk-ot venni nem túl versenyképes 1-2 SIM kártyával szemben :/ Bár, céges szinten nem túl elrugaszkodott, mi talán 30-40e/hó-t (lebeszélhető) fizettünk érte 100 hívószámmal, 12 hangcsatornával.
Sajnos sok kisebb cég nem tudja, vagy nem veszi a fáradtságot, hogy el kell menni tárgyalni a telcoval céges csomagról és megoldásokról már 10-20 SIM esetén is, mert sokkal hatékonyabb megoldások léteznek, mint a házibarkács.
----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
tudod, azért nem feltétlen versenyképes, mert a GSM adapterbe belerakod a flat kártyát (amit elvileg tilt a szerződés kivéve, ha így állapodtok meg) - ezzel szemben a trunknél fizeted a forgalmat perc alapon.
Elég megtévesztő, hogy a "neten át megy" a VoLTE hívás. Egyrészt az LTE adatkapcsolat felett megy, amin többnyire net elérés van, de lehet olyan APN-ed, amin keresztül nem kapsz elérést a publikus net felé, mégis működik mellette a VoLTE. Másrészt a hanghívás nem megy a publikus net felé.
Lehet a VoWIFI-ről beszél, bármilyen wifin át felcsatlakozik a digi hang hálózatra mobil térerő nélkül. De ha van mobil térerő, akkor is wifi felé tereli a beszédet is, hogy csökkentse forgalmat a 4g hálózaton.
De persze ez sem segít most a topic fő kérdezőjének - hacsak nincs olyan VoWIFI szolgáltatás itthon, amit teljesen szoftveresen is használhat, akár egy smartcard reader (a sim kártya kezelheti akkor is a titkosításhoz a kulcsokat és akár a címeket, profilokat) és a megfelelő szoftver segítségével.
Tudtommal itthon nincs ilyen. Igazából nem tudom, hogy létezik-e ilyen pécés szoftver.
Jaja, szerencse, hogy bármilyen(!) más szolgáltatás 100%-os rendelkezésre állású. Ezért lehet rá kritikus rendszert építeni...
A kérdező esetében a villámgyors workaround, ha az adaptert visszaveszi 4G-ről 3G-re. (de a VoLTE kapcsolat kvázi újraindítása is megoldotta a tegnapi szívást)
Ja, csak arra céloztam, hogy láttunk már 2G kiesést is.
Illetve tekintettel a pbx felhasználásra, nem is kell koolyabb 2G kiesésnek lennie a kimaradáshoz.
Szóval, szerintem(!), kb tök mindegy. :)
Persze, bármi lehet, csak a gsm-adapternél alapvetõen az uzembiztos telefonalas a fontos, nem a VoLTE, aminek a tobbletfunciojat a feladat adottságai miatt nem fogja használni semmire.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ez nem teljesen igaz: VoLTE támogatás esetén egy halom plusz spektrum játszik, ahol tudhat az eszköz telefonálni (pl. LTE B20 belát, de sima GSM nem).
-- https://naszta.hu
Persze, ez is lehet, mintahogy az is, hogy ahol nincs VoLTE (merthogy még LTE sincs), ott azért még egy 2G lefedettség jó eséllyel simán megtalálható. És hát pl. A Telekomnak pl. azért vannak LTE white spotjai az ország sűrűn lakott teruletein belül is.
-- "Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Hozzászólások
Tekintettel arra, hogy a szolgaltatok hanyagul engedelyezik a VoLTE szolgaltatast keszulekenkent (epp csak a mainstream eszkozokon tesztelik es kapcsoljak be), igy nagy valoszinuseggel egy ilyen adapternek se lesz VoLTE engedve.
A T-nél nem eszközfüggő a VoLTE. SIM és szolgáltatás függő. Mindenkinek bekapcsolja és ha az eszköz támogatja (meg azon is engedélyezed) működik. Más kérdés, hogy a mai story esetében nem épp szerencsés. De nem elfelejthető, hogy tömegesen majd egy éve tolja a VoLTE-t a T és most először volt ilyen jellegű problem. Ez sem mindenkinél...
Hát pont nem. Kértem a teljes flottára bekapcsolni. Az iPhone-okon bekapcsolták, a többiről azt állították, hogy nem támogatják (J5 2016, A6+), pedig a saját oldaluk szerint is igen.
"a többiről azt állították, hogy nem támogatják "
- a saját esetemből nekem úgy tűnik, fogalmuk sincs igazából, hogy melyik készüléken megy és melyiken nem.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
KB pont így. De a vicc az benne, hogy úgy lett implementálva, hogy nyugodtan bekapcsolhatja bármire, mert ha az eszköz nem támogatja, simán működik tovább 3G-n... :-(
Azon kívül a SIM-en kapcsolja be, nem az eszközön. Azt meg olyan kütyübe teszed, amilyenbe akarod...
Nem a SIM-en engedélyezik a VoLTE-t, hanem a HLR/HSS hálózati elemen. Azért nem kapcsolják be tömegesen mindenkinek, mert drága a licence, felesleges olyan subscriber-ek után fizetni, akik nem VoLTE képesek.
Ez pont igaz. Ugyanakkor a kérdező tekintetében az a lényeg, hogy a beállítás nem az éppen használt eszköze tekintetében releváns, hanem a szolgáltatást/szerződést/felhasználót reprezentáló SIM-en. És valóban, az ahoz nyújtott szolgáltatást megvalósító hálózati eszközön.
A liszensz kérdésben igazad lehet, de ettől még a T-s gyakorlat az, hogy bizony tömegesen aktiválja...
Ha jól belegondolsz, a szolgáltató tudhatja, hogy az adott szolgáltatást egy VoLTE képes eszköz használja, de ez mindenképpen csak egy pillanatnyi állapot. Tekintve, hogy a SIM-et oda teszed, ahová akarod. Nem: ;-)
Már hogy ne lenne az éppen használt eszköze tekintetében releváns?
Nem értek egyet azzal, hogy a SIM a szolgáltatást/szerződést/felhasználót reprezentálná. Nem ez a feladata, legfeljebb a felhasználó tekint így rá.
Nem, nem csak a felhasználó.
Ugye a sim az a Subscriber Identification Module.
Vagyis közvetlenül nem része semmilyen eszköznek, így körülötte az egész hardware cserélhető, amíg a szolgáltatásokkal együtt tud működni.
Ezért a szolgáltatói oldalon ez ábrázolja az előfizetőt, kvázi ez a végpont. Persze a network szintjén nem így van... Ott az eszközzel történik a kommunikáció.
Mivel a SIM szabadon áthelyezhető tetszőleges eszközbe, a hálózatot úgy kell kialakítani, hogy hiába van éppen a végponton egy VoLTE képes eszköz, a network akkor is működjön, ha hirtelen (a szolgáltató közreműködése/értesítése nélkül) lecseréled azt egy 2G képes eszközre.
Szerintem ez simán belátható.
Ebből viszont az következik, hogy én engedélyezem neked a VolTE hozzáférést, de nem lesz/lehet az kizárólagos. Vagyis magas szinten a SIM (illetve a SIM alapján megtalált feature set) fogja meghatározni azt, hogy ténylegesen hogyan használhatod a mobilhálót. És éppen ezért nem vizsgálhatom a VoLTE (csak hogy a példánál maradjak) feature engedélyezésekor, hogy épp milyen eszközben van a SIM-ed.
Persze lehetne, de amint cserélgetni kezded az eszközeidet a cégnek drága erőforrást, neked meg irritációt jelentene a helyzet kezelése...
Dehogy! A SIM a terminált (= készülék) azonosítja, hogy a számod hívásakor a kezedben lévő eszközre irányítódjon a hívás, az csörögjön. OSS szempontból a HLR/HSS és egyébb hálózati eszközökön lévő subscriber profil reprezentál téged (ami a BSS provisioning hatására jön létre). BSS/CRM szempontból meg végképp nem reprezentálja a SIM az ügyfelet, sem a szerződését.
Megint igaz, ha technológia szerint közelíted a kérdést.
De végülis az eredeti mondásom (ahonnan ide jutottunk) értelme szempontjából nem - és a kérdező szempontjűból sem - lényeges, hogy a fizikai SIM pontosan mit is csinál.
A lényeg, hogy a hálózatot úgy kell megtervezni és implementálni, hogy ha megkap egy profilt a SIM, akkor az eszköz, ami befogadja a SIMet, cseréje ne igényeljen semmiféle beavatkozást.
A T így implementálta a hálózatot és vele együtt a VoLTE képességet. Vagyis azt, hogy milyen technológián történik a tényleges hívásfelépítés az első sorban a terminál képességein (nyilván a hálózatén is) és másod sorban a terminál beállításain (3 vagy 4G ha lehetséges) műlik.
Azon a technológián valósul meg a kapcsolat/kommunikáció, amit mindegyik elem (elem + network) támogat. Jobb esetben a kapcsolat ideje alatt ezek seamless módon cserélhetők is (de nem mindig).
Ebből pedig egyenesen következik, hogy a cég oda fogja adni a VoLTE-t (is), akkor is, ha épp egy Ericsson 197-et használsz. Meg is kapod a szükséges HLR kategóriát/profilt, de csak akkor fogsz az szerint működni, ha a SIM-ed a megfelelő eszközbe kerül ÉS a hálózat szempontzjából megfelelő helyen is vagy.
Amúgy pusztán gazdasági okokból a többi szolgáltató is így építkezett, azt leszámítva, hogy a Digi nem épített 3G-s képességet.
Megint igaz, ha technológia szerint közelíted a kérdést.
De végülis az eredeti mondásom (ahonnan ide jutottunk) értelme szempontjából nem - és a kérdező szempontjűból sem - lényeges, hogy a fizikai SIM pontosan mit is csinál.
A lényeg, hogy a hálózatot úgy kell megtervezni és implementálni, hogy ha megkap egy profilt a SIM, akkor az eszköz, ami befogadja a SIMet, cseréje ne igényeljen semmiféle beavatkozást.
A T így implementálta a hálózatot és vele együtt a VoLTE képességet. Vagyis azt, hogy milyen technológián történik a tényleges hívásfelépítés az első sorban a terminál képességein (nyilván a hálózatén is) és másod sorban a terminál beállításain (3 vagy 4G ha lehetséges) műlik.
Azon a technológián valósul meg a kapcsolat/kommunikáció, amit mindegyik elem (elem + network) támogat. Jobb esetben a kapcsolat ideje alatt ezek seamless módon cserélhetők is (de nem mindig).
Ebből pedig egyenesen következik, hogy a cég oda fogja adni a VoLTE-t (is), akkor is, ha épp egy Ericsson 197-et használsz. Meg is kapod a szükséges HLR kategóriát/profilt, de csak akkor fogsz az szerint működni, ha a SIM-ed a megfelelő eszközbe kerül ÉS a hálózat szempontzjából megfelelő helyen is vagy.
Amúgy pusztán gazdasági okokból a többi szolgáltató is így építkezett, azt leszámítva, hogy a Digi nem épített 3G-s képességet.
Amit hosszan, újra leírtál a hálózati architektúráról, az minden szolgáltatónál így van. A részletek zavarnak. A SIM-re nem töltődik le VoLTE, vagy egyéb profil.
Ilyet nem is mondtam... ;-)
nekem itt valami képzavar van:
https://support.apple.com/hu-hu/HT203078
"A hívott fél szolgáltatója, mobilszolgáltatói ügyfélfiókja, tartózkodási helye, illetve telefonmodellje"
Eddig azt hittem, hogy a dolog lényege az, hogy a hívás nem GSM hanem egyéb internetkapcsolaton épül fel.
Ha nem tudok hívni vele ismeretlen típusú készüléket csak akiről tudom, h VoltE, ennyi erővel hívhatnám tetszőleges program (FB, Viber, stb) segítségével is (a GSM szolgáltató kihagyásával).
Vagy ez iphone specialitás?
A hálózat elintézi helyetted. A kütyüd elindítja a hívást VoLTE-n, de ha a partner nem támogatja, akkor felépül a hívásod olyan módon, ahogyan sikerül. Simán megy, hogy Te kütyüd -> Hálózat VoLTE, Hálózat -> hívott kütyü GSM.
És pont így akár VoWiFi-vel...
A VoLTE lényege, hogy neten át megy a hang. Node ilyen szolgáltatást mintha biztosítanának már régóta a céges telefonközpontok számára internetkapcsolaton át. A netkapcsolat meg lehet vezetékes vagy mobil is, bárkitől.
https://www.telenor.hu/uzleti-megoldas/mobilhid
nem kerestem jobban utána de vodafone estén is van ilyen és valsz telekomnál is. Plusz a vezetékes telecoknál is.
Persze, ha barkács megoldásról van szó, akkor lehet barkács szempont erősebb. A rendes sip-es megoldás meg valsz akár párhuzamos hívásokat is tud kezelni.
"A VoLTE lényege, hogy neten át megy a hang."
Igaz, de nem ez benne a durranás...
Hanem az, hogy a 2 és 3G-hez képest párhuzamosan képes a hang és adatforgalomra.
A kevesebb G-k csak felváltva tudták ezt.
Oké, igaz, amit mondasz. Csak épp pbx szempontból teljesen irreleváns. Leginkább arra akartam felhívni a kérdező figyelmét, hogy amire gondolt, arra már sip trunk (vagy hasonló) néven régóta van könnyen használható, megbízható, szolgáltatók által biztosított megoldás. :)
És, ha jól sejtem, a nagy telkóktól nem 21-es körzetszámos lesz a hívószáma sem, hanem "rendes", saját körzetű.
Igen, ez így van. Épp csak a GSM adaptert akarja cserélni. Ergo van már egy (feltehetőleg) bejáratott száma. Nem azt akarta lecserélni...
Amit bármikor beroute-ol bármelyik szolgáltató egy SIP trunk-ra
Ez is egy lehetőség.
Ez így van, csak SIP trunk-ot venni nem túl versenyképes 1-2 SIM kártyával szemben :/ Bár, céges szinten nem túl elrugaszkodott, mi talán 30-40e/hó-t (lebeszélhető) fizettünk érte 100 hívószámmal, 12 hangcsatornával.
Sajnos sok kisebb cég nem tudja, vagy nem veszi a fáradtságot, hogy el kell menni tárgyalni a telcoval céges csomagról és megoldásokról már 10-20 SIM esetén is, mert sokkal hatékonyabb megoldások léteznek, mint a házibarkács.
----------------------------------^v--------------------------------------
"Probléma esetén nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében!"
Már a legtöbb telco ad IPSec felett SIP trunk-öt ami szerintem versenyképes kellene hogy legyen
tudod, azért nem feltétlen versenyképes, mert a GSM adapterbe belerakod a flat kártyát (amit elvileg tilt a szerződés kivéve, ha így állapodtok meg) - ezzel szemben a trunknél fizeted a forgalmat perc alapon.
Kicsit többről van szó, lehet értelme: “Furthermore, it frees up bandwidth because VoLTE’s packets headers are smaller than those of unoptimized VoIP/LTE.”
--
https://naszta.hu
Elég megtévesztő, hogy a "neten át megy" a VoLTE hívás. Egyrészt az LTE adatkapcsolat felett megy, amin többnyire net elérés van, de lehet olyan APN-ed, amin keresztül nem kapsz elérést a publikus net felé, mégis működik mellette a VoLTE. Másrészt a hanghívás nem megy a publikus net felé.
hát, tudtommal Digi-nél csak VoltE megy a hívás, és beszéltem már barátommal publikus neten keresztül...
Mi köze a kettőnek egymáshoz? VoLTE szolgáltatásod akkor is lehet, ha nem kértél adatcsomagot az előfizetésedhez.
DIGI 2G-t is támogat.
Lehet a VoWIFI-ről beszél, bármilyen wifin át felcsatlakozik a digi hang hálózatra mobil térerő nélkül. De ha van mobil térerő, akkor is wifi felé tereli a beszédet is, hogy csökkentse forgalmat a 4g hálózaton.
De persze ez sem segít most a topic fő kérdezőjének - hacsak nincs olyan VoWIFI szolgáltatás itthon, amit teljesen szoftveresen is használhat, akár egy smartcard reader (a sim kártya kezelheti akkor is a titkosításhoz a kulcsokat és akár a címeket, profilokat) és a megfelelő szoftver segítségével.
Tudtommal itthon nincs ilyen. Igazából nem tudom, hogy létezik-e ilyen pécés szoftver.
És ez is teljesen irreleváns a kérdező szempontjából. Ez nem a VoLTE specifikáció elemző topic, hanem az érdemes-e VoLTÉs donglet venni a pbx-hez :)
Éppen ma fosott be a VoLTE a telekomnál, -szal erre egyelőre ne alapozz kritikus rendszert.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Jaja, szerencse, hogy bármilyen(!) más szolgáltatás 100%-os rendelkezésre állású. Ezért lehet rá kritikus rendszert építeni...
A kérdező esetében a villámgyors workaround, ha az adaptert visszaveszi 4G-ről 3G-re. (de a VoLTE kapcsolat kvázi újraindítása is megoldotta a tegnapi szívást)
Azért egy 2G (hdspa) kapcsolat többnyire akkor is megy, amikor valami miatt lerohad a VoLTE (pl most).
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ja, csak arra céloztam, hogy láttunk már 2G kiesést is.
Illetve tekintettel a pbx felhasználásra, nem is kell koolyabb 2G kiesésnek lennie a kimaradáshoz.
Szóval, szerintem(!), kb tök mindegy. :)
Persze, bármi lehet, csak a gsm-adapternél alapvetõen az uzembiztos telefonalas a fontos, nem a VoLTE, aminek a tobbletfunciojat a feladat adottságai miatt nem fogja használni semmire.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Ez nem teljesen igaz: VoLTE támogatás esetén egy halom plusz spektrum játszik, ahol tudhat az eszköz telefonálni (pl. LTE B20 belát, de sima GSM nem).
--
https://naszta.hu
Persze, ez is lehet, mintahogy az is, hogy ahol nincs VoLTE (merthogy még LTE sincs), ott azért még egy 2G lefedettség jó eséllyel simán megtalálható. És hát pl. A Telekomnak pl. azért vannak LTE white spotjai az ország sűrűn lakott teruletein belül is.
--
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség