Új kinézetet kapott az androidos GMail kliens

Címkék

Aki mostanában frissítette alkalmazásait Androidon, az a következő GMail kliens indításkor észrevehette, hogy frissült a kinézet.

Hozzászólások

Hogy ez a fehér alapon fekete miért lett jó, azt nem tudom, gyakorlatilag összefolyik az egész....

Mert ha csak a kalapacshoz ertessz, akkor minden szognek latszik.

Sajnos tul sok a webdeveloper, akik sose tanultak UX-et, viszont feljogositva erzik magukat arra, hogy desktop appot fejlesszenek.

Sajnos ezt nem nativ keretrendszerrel teszik, igy csak az OS-bol kilogo, nem integralodo programot tudnak csak fejleszteni.

Ott van meg a koltsegfaktor is. A cegnek van egy rakas webfejlesztoje, de nulla, aki ertene a nativhoz is (najo, ha van in-house mobilapp development, akkor az iOS devek eleg jo esellyel indulnak desktopon is).

Ez akkor valtozott volna meg igazan, ha a Microsoft kepes lett volna ket dolgot megvalositani:

1. Elterjedni az okostelefon piacon
2. Megvalositani az UniversalApp otletet

Ugyan ez utobbi nagyjabol megvalosult, de elegseges mobil jelenlet hijjan egyszeruen nincs eleg programozo, aki ertene Windows app fejleszteshez.

Most az Apple keszul fel... elvileg iden jon a cross-platform iPad-macOS app fejlesztesi lehetosege, es 2020-ban hozza lesz csapva az iPhone is, szoval egy kodbazisbol minimalis valtoztatassal 3 fajta eszkozre is lehet majd publishelni, ami azert mar nem rossz; foleg, ha figyelembe vesszuk, hogy azert eleg sok iOS dev van.

En orulnek, ha visszaszorulna a web oda ahova valo: a webre; cserebe hasznalhatnek olyan programokat, amik nem csak beleillenek az OS-be, de ki is hasznaljak annak lehetosegeit.

Szerk:

Mar csak az XCode-ot kellene portolniuk, hogy iPad Pro-n is lehessen fejleszteni... ekkor valna eleg jo fejlesztoi platformbol alom platformma az Apple (tudom, tudom Surface-n ezt biztos meglehet ezt csinalni).

Alapvetően osztom a nemtetszéseteket a webes technológiák asztalra erőltetésén, a gyűlölt electron alapú vscode valahogy viszont mégis hoz, sőt, akár felülmúl teljesítményben, reakcióidőben, erőforrás hatékonyságban egy csomó natív/managed nyelven írt IDE-t.
Annyira elképesztően mégsem ótvar ezek szerint.

Sok összehasonlítási alapom nincs, de pl. a vscode vagy atom nekem reszponzivabbnak tűnik, mint a mostanában használt IntelliJ IDEA -- éppen Java-t tanulok, újra. Lehet az összehasonlítás is rossz, gondolom az utóbbinak sokkal több funkciója van, mint az első kettőnek, ennek még nem jártam utána, nem volt rá szükségem ezidáig.

Mert a VS Code-nak jó az architektúrája, és nem egy processzban próbál mindent megcsinálni, hanem a UI megy az Electronos processzben, a különböző nyelvi támogatás meg külön processzben fut.

Én lassan már mindent VS Code-ban nyitok meg, és van olyan workspace-em, ahol AOSP forrás, Unreal forrás 3-4 példányban (különböző branchok), és még nem kevés proprietary kód van behúzva, és egész fürgén dolgozik.

Sajnos tul sok a webdeveloper, akik sose tanultak UX-et, viszont feljogositva erzik magukat arra, hogy desktop appot fejlesszenek.

Bezzeg az összes C# manual egy UX tanfolyammal indul.
Megkockáztatom kijelenteni, hogy IT-ban a UX pont a web miatt fejlődött ki vagy terjedt el.
--
HUP Firefox extension | Hupper hibajelentés

A webdeveloperek desktop appos kalandjainak vegeredmenyeibol.

Szerk:

De picit jobban kifejtve: addig nem tudom komolyan venni ezeket a "webtop" appokat, amig egy normalis jobbklikkes kontext menu helyett pixelvadaszkodnom kell a barlangrajzi piktogrammok kozt, hogy nyivan felrekattintsak es kezdhessem az egeszet elorol. Persze, persze, vannak shortcutok, meg hotkeyek, de azert ne mar... a menuk harmadara nem lenne szukseg, ha normalisan lenne tervezve a UI. Ilyen ikon a csatorna settingsnek, olyan ikon az app settingsnek, amolyan ikon a szemelyes profilodnak, meg mittudomenmi. De mar anno mIRC alatt is ott volt ugyan a ikonsor az ablak tetejen, de az osszes funkciot el lehetett erni helyben is, jobb klikkel, kontext menuben.

Nyilvan azert nem implementaltak, mert eszukbe se jutott, vagy mert a webes berogzodes miatt el nem tudjak kepzelni, hogy miert is jo ez. Hiszen ugye a bongeszoben nincs jobb klikk, mert azt fenntartja maganak a browser. Persze van par webapp, amelyik veszi a batorsagot, es felulirja ezeket, de szerencsere meg nem elterjedt gyakorlat. Ugyan nem ismerem a ceg fejesztoi osszetetelet, de tippelnek arra, hogy a webfejlesztok tobbsegeben vannak kozottuk.

Ez nem csak a Slackre vonatkozik, hanem az osszes tobbi webes guidelineokat koveto webtop appra is.

Persze a jobb klikk az csak egy dolog. De ott van meg a force touch nem megfelelo tamogatasa, a platformidegen zoomolas (scroll vs. pinch), az OS-be nem illeszkedo UI theme, stb, stb. Ha lenne ver a pucajukban, akkor nativ appot fejlesztenenek a nativ guideline alapjan, hogy az ember a legtobbet tudja kihozni a valasztott platformjabol, de neeem, inkabb rakenyszeritenek mindenkit a webes kenyszer szulte vesz- es kerulomegoldasok hasznalatara.

A web pont azert egyszeru, mert csak a legelemibb dolgokat tartalmazhatja az interoperabilitas megorzese miatt, a desktop meg azert platformfuggo, hogy a platform adottsagait ki lehessen hasznalni.

Szerk2:

> Novice users, as the Windows Vista User Experience Guidelines state, use context menus a lot and expect them to be anywhere they right-click.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/desktop/appuistart/-user-inter…

Na, lebuktam... :)

Az a helyzet, hogy pl. a Slacket az emberek túlnyomó többsége weben ismeri meg, és ezért utána ha a "desktop" app a webes UX-et hozza (ráadásul minden platformon egyformán), az inkább előny, mint hátrány.

Igen, megfordult a világ, most már a web után kullog a natív UI fejlesztés. Meg kéne nézni, hogy hány millió USD megy a böngésző motorok fejlesztésébe, és mennyi a natív UI-ra, ideértve a Windows, Apple, Linux (Qt, GTK-t inkább hagyjuk) natív UI-t és a Java Swing + Eclipse párost is. Látatlanban a webre fogadnék, és pl. egy Electron alapú UI az azonnal megy minden platformon, és a userek nagy %-a érteni fogja a UX-et, mert a Web UX-et mindenki érti.

Igen, mert az olyan volt, mint a világ első színes kijelzős mobiltelefonja (aki nem tudná, a Siemens csinálta). Megelőzte a korát, nem csak user igény nem volt elég jelentős, hanem a technológia sem volt kiforrott.

Egyébként ha jól emlékszem a Wave nem integrálódott az emailel, hanem le akarta váltani, és kb. ezen bukott el (a fentiek mellett). Én nem leváltani akarom az emailt, csak szeretném, ha jobban integrálódna a többi workflow-ba. Én nem akarom, hogy a világ ezt az általam elképzelt klienst használja, csak azt akarom, hogy nekem legyen kényelmes integrálódni a világban használt többi rendszerhez.

>hanem a technológia sem volt kiforrott.
Mit kellett volna azon még forralni? Üzenetküldő platform volt. IRC, email mikori találmányok? És már ezek is egész faszán működnek, szerintem nem akkora fekete mágia egy javított verziót csinálni belőlük, amibe a Google bicskája bele kellene, hogy törjön.

Az, hogy olyan lett az implementáció, amilyen, az elég komoy saruk, de nem ezen bukott meg a dolog. Egyszerűen az előzetes várakozásokkal ellentétben senkit sem érdekelt egy ilyen megoldás, illetve a világ is inkább afelé haladt (a Google-t is beleértve), hogy a nagy üzenetküldő platformok bezárkóztak, inkább magukhoz láncolták a lúzereiket.

>Egyébként ha jól emlékszem a Wave nem integrálódott az emailel, hanem le akarta váltani
Rosszul emlékszel. Integrálódott az szinte mindennel, ez volt a lényege.

Ez a divat. Óvodás szintre kell hozni mindent, hogy az IQ=80 átlag ösztönlények is értsék. A haladó felhasználóknak nincs létjogosultságuk ebben a világban, mert a Google azért van, hogy a felhasználói helyett gondolkodjon (és nem azokkal közösen, a valódi igényeket figyelembe véve).

Nem vagyok az a skin-ezos tipus, de IMHO elferne egy sotet tema ...

A felhasználók 9x%-ának nincs ilyenre igénye. Meg ha lenne, akkor is kéne egy alapértelmezett beállítás... De hajrá, ingyen van a fejlesztőeszköz, dobj össze egy minden porcikájában állítgatható mail klienst - a mindenhez is értésed miatt ez nem jelenthet gondot neked...

A felhasználók 9x%-ának nincs ilyenre igénye.

Egyenként megkérdezted a felhasználók legalább 90%-át? Csak mert kissé már felháborító folyamatosan ezzel a gumicsonttal megpróbálni érvényteleníteni minden jogos, a Google alkalmazásfejlesztési gyakorlatát kifogásoló érvet. Nézzél szét a Google fórumokon, hány ezren panaszkodnak a lebutított UI, a homályos betűk, a kivett feature-ök miatt. Még ezen a fórumon is rengetegen visszasírják pl. az Inbox-ot, mert sokkal jobb használhatóságot biztosított, mint a jelenlegi, tapicskolók agyi szintjére butított tákolmány. És mindkettőre rá lehet mondani, hogy sajnos a fórumokon panaszkodók azok a felhasználók 1%-át képviselik, mert kevesen vannak. Valahol megalapozott is lesz, mert a 90% soha nem fog fórumokra írni, mert azt se tudja, mi az hogy alkalmazás testreszabhatósága, az alkalmazást mint fogalmat is csak hallotta valahol és a tapicskoláson túl nem futja többre. Nekik ígyis-úgyis jó. Csakhogy, általában egy jó terméket a hozzáértők visszajelzései alapján kéne fejleszteni, nem holmi idealista UX-es kretének barmabbnál barmabb ötletei alapján.

Egyébként meg a többségnek lenne ilyenre igénye, ha nem digitális analfabéták lennének, akiket behúztak a csőbe a reklámokkal és csak butított felületeket tudnak kezelni. A "nem éri meg" kifogás pedig még akkor is invalid, ha esetleg igazad van az igényeket illetően. Hogy a világ egyik leggazdagabb cége képtelen a felhasználói szabadságot támogató funkciókat implementálni, miközben sokkal értelmetlenebb projektekbe is beleszórt már nagyságrendekkel több pénzt (lásd Google+), mint ami egy standard témázhatósághoz kellene.

Az panaszkodik, akinek fáj, vagy aki úgy gondolja, hogy neki fáj. A hány ezer helyett írhattál volna hány tízezret is - az is bőven töredék százaléka a felhasználók számának. Erre pedig senki nem fog fejlesztői erőforrást allokálni, hogy megcsinálja. És igen, ez a "nem éri meg" indok, ugyanis a Google, bár valóban az egyik leg gazdagabb cég, de a pénz gazdagéknál sem a fán terem - a legtöbb esetben az is kell a gazdagsághoz, hogy olyasmire, ami nem fontos, nem "must have", arra nem költenek. A G+-t idecitálni első blikkre akár jó ellenérv is lehetne, azonban az a G-nél egy új irány/lehetőség kipróbálása/tesztelése volt - nem jött be, mennek tovább - leszűrve a tapasztalatokat, megismerve olyan igényeket, amit más szoftvereikkel meg tudnak oldani, stb. Úgyhogy az hozott a konyhára - máshol. Egy szétskinezhető UI a levelezéshez milyen pozitív, kimutatható eredményyel járna? Megmondom: semmilyennel, sőt azon menne a picsogás, hogy a beállítások menű exrtém összetett, a levelező mérete jóval nagyobb, etc, etc, etc. Persze akkor meg jönnél a "bloatware" hülyeségeddel.

Az panaszkodik, aki eljut a fórumig és van olyan agyi szinten, hogy szentségelés helyett le tudja írni a konkrét problémát az alkalmazással kapcsolatban. Erre az okostelefonfelhasználók 90%-a nagyjából képtelen, ugyanis továbbra is digitális analfabétákról beszélünk, akiknek a kezében sokszor a játékprogramok színvonala alá butított alkalmazásokat futtató eszközök vannak.

Erre pedig senki nem fog fejlesztői erőforrást allokálni, hogy megcsinálja.

Ami elég szégyen, pláne egy olyan cég részéről, akik kerekítési hibával megoldhatnák.

A G+-t idecitálni első blikkre akár jó ellenérv is lehetne, azonban az a G-nél egy új irány/lehetőség kipróbálása/tesztelése volt - nem jött be, mennek tovább

Nem új irány volt, hanem egy meglévő (nem általuk kitalált és felfuttatott) koncepció (Facebook) lemajmolása, a legyen nekünk is sajátunk elvén. Később, sorozatosan megszegve a don't be evil mottójukat kényszerítették különféle arrogáns módokon a felhasználóikat a profil regisztrálására, mikor már nagyon rezgett a léc, hogy befuccsolni készül az új™ irány/lehetőség. Ez a "mentek tovább" semmitmondó, idealista frázis meg egészen egyszerűen nem igaz, ha speciel a felhasználói felületeket tekintjük.

Egy szétskinezhető UI a levelezéshez milyen pozitív, kimutatható eredményyel járna?

Ezt kérdezd meg a Facebook Messenger színezhető beszélgetésbuborékjainak ötletgazdájától, vagy azoktól, akik a színes telefontokokat, illetve színes előlapokat gyártották a telefonokhoz. Ők talán tudnak olyan corporate választ adni, ami szélsőségesen idealista, mindent befektetőlogikával értelmező, fősodratú mérnök uraságodnak is megfelel. Persze, elég lenne, ha csak olyanokat említek, mint skinezhető Chrome, vagy különféle Extension-ök és a jelenleg is skinezhető webes kliens, ami mondanom sem kell, nem azért bloat, mert skinezhető. A "túl bonyolult" beállítási lehetőségekkel kapcsolatban meg annyit tudok hozzáfűzni, hogy nem kell okostelefont adni a kezébe annak, aki képtelen használni. Mások butasága, analfabetizmusa miatt nem a haladó felhasználókat kellene büntetni, ellehetetleníteni.

"Erre az okostelefonfelhasználók 90%-a nagyjából képtelen, ugyanis továbbra is digitális analfabétákról beszélünk" Ja. Tehát többszázmillió ember digitális analfabéta, csak te vagy helikopter.

Nem, nem az a lényeg, hogy "kerekítési hibával megoldhatnák", hanem az, hogy amire a felhasználók extrém kis töredékének (arányaiban kerekítési hibának talán elmegy a számuk) lenne csak elvi igénye (egészen addig, amíg meg nem csinálnák, mert akkor jönne a "deezbonyolultbloatware"), arra nem költenek. Megismétlem, hátha felfogod: fölösleges dologra nem költenek.

A G+-t nem tudom, mennyire használtad (gondolom semenyire, mert fújgoogle, meg ugye fúj újabb böngészők), de azon kívül, hogy a "közösségi média" illetve "kapcsolati háló" meg "tartalommegosztás" nem sok köze volt a FB által kitalált dolgokhoz. Egyébként meg ha valami olyat csináltak volna, ami a FB majmolása lett volna, az az USA jogi környezetében fájdalmas következményekkel járt volna.

Mégegyszer megkérdezem tőled, hogy szerinted a Google számára milyen kézzelfogható előnye lenne x emberórát beletolni a levelezőkliens szétskinezhetőségébe? A te véleményedre vagyok kíváncsi, ne másokra mutogass.
Az is érdekes, hogy pont te jössz ilyenekkel, amikor az egyszerűség és a minimalista felületeket isteníted máskor...

Ja. Tehát többszázmillió ember digitális analfabéta, csak te vagy helikopter.

Nem vagyok helipkopter. És igen, többszázmillió embernek fogalma nincs arról, mi az az okostelefon, csupán egységsugarú módon használja, mint egy játékszert.

Nem kifejezetten érdekel, hogy az arrogáns Google milyen előnyökre tudna szert tenni a skinelhetőséggel, de például (az én véleményem szerint) a power userek előtt biztosan jobb színben tűnnének fel, mert mostanában folyamatosan csak szembeköpik őket. A testreszabhatóság és a felhasználói szabadság biztosíthatna egy alapot a haladó felhasználók új generációjának kineveléséhez. Ez lehet, hogy nem érdeke a Google-nak, de feladata lenne, mint piacvezető, ugyanis ők is egy korábbi ilyen (Commodore-on és PC-ken előtt felnőtt) generációnak köszönhetik jelenlegi sikereiket. Beszélhetnénk arról, hogy mennyire veszélyben van az IT, mint értelmiségi szakma, de felesleges és off-topic lenne. A lényeg szerintem az lenne (és a Google-nak is arra fele kéne tolnia a szekeret), hogy a jelenleg digitális konzumerként létező átlagbirka tapicskoló réteg legalább olyan szinten megtanulja tudatosan használni, értelmezni, konfigurálni, kiválasztani a használt technológiákat, mint amennyire a tapasztalt sofőrök ismerik a KRESZ-t vagy az autó belső felépítését.

Azt már nagyon sokszor megbeszéltük, hogy a bloat nem a fícsörök számának, hanem azok kényelmeskedők, lustálkodók általi gyenge és erőforráspazarló implementációjának köszönhető, továbbá a szoftverfejlesztő multi fejlesztési költségeken való spúrkodásának. Nézzél meg egy Total Commandert, milyen szinten testreszabható és mennyire nem bloat, még egy P3-ason sem.

Az is érdekes, hogy pont te jössz ilyenekkel, amikor az egyszerűség és a minimalista felületeket isteníted máskor...

Én ugyan biztosan nem. Láttál már bonyolult felületekről panaszkodni? Pont a szarrá cicomázott, mégis lószart sem tudó, egységrugarú tapicskolásra elkészített, csiligány felületektől hányok.

Tehát szerinted, a naaagy hájblézer szerint a világ en bloc idióta. Aha. Mindenki szembe jön az autópályán. Az igazi power user egyébként lesz@rja, hogy skinezhető/cicomázható a felület, neki az kell, hogy gyorsan, egyszerűen elérje a szükséges beállítást, illetve információt. Neked az a lényeg a hozzászólásaid alapján, hogy cicomázható,skinezhető, csiligány bloat legyen a levelezőkliens, az átlag usernek, meg a power usernek az, hogy egyszerű, átlátható beállításokkal és felülettel rendelkezzen. Ugyanis nem állítgatni, meg bactatni szeretnék az emberek a szoftvereket, hanem használni. És a használhatóságba meg a nem sz@rrá cicomázásba az egyszerű beállítások is beletartoznak.

És ismét megkérdezem tőled, hogy szerinted a Google számára milyen kézzelfogható előnye lenne x emberórát beletolni a levelezőkliens szétskinezhetőségébe? Tudod attól, hogy téged nem érdekel, még biztosan van arról elképzelésed, hogy miért lenne jó a Google-nek akár anyagi, akár reputáció terén, hogy az úserek töredéknyi, "kerekítéssel letudható" részének az "igényét" lefejlesszék - miközben a bloattá váló beállítások miatt a többi felhasnzálótól vélhetően nem kevés kritikát kapnának. Nos? Van erről elképzelésed legalább?

Az, hogy valami mennyire lesz bloat továbbra is attól függ, hogy a megvalósítást mennyire lustálkodják el szoftverfejlesztőék és nem attól, hogy mennyi feature van benne.

A kérdésedre a válasz: Vannak dolgok, amiket nem anyagi haszonszerzés céljából kell megtenni. Ez is azok közé tartozik. Persze, te ezt soha nem fogod megérteni, a fősodratú, befektetőlogikás hozzáállásoddal.

Azért, mert a haladó felhasználóknak szánt felületek technológiai színvonalat képviselnek. Ezek egy kezdőt szinte rákényszerítenek arra, hogy megtanulja értelmesen használni, egyúttal képes legyen átlátni a funkciókat. A lebutított, IQ=80 tapicskolóknak készült felületek arra valóak, hogy a felhasználó, sikeres függővé tétele után, maradjon inkább ugyanolyan buta, mint amilyen volt.

Tehát nálad az a haladó technológiai szinvonal, hogy csillió+1 beállítási lehetőség van valamiben, aminek a 9x%-át a felhasználók 0.0...1%-a ha piszkálná. Aha. És ez miért lenne jó a felhasználóknak, hogy ott van egy rakat, gyakorlatilag fölöslegesen belerottyantott kód? Ja, hogy csilligány kattintós-nyomkodós-agyrohadás szintű hajbikedvence beállítófelülettel sokkolhatja magát?
Mondtam már, az emberek döntően _hasznélni_ és nem állítgatni akarják az eszközeiket, ha tetszik, ha nem. Igen, hajbi, a te szempontodból mindenki szembe jön az autópályán... (Ja, és valaki nem attól esz "okos", hogy egy rakat szinezési-fiszf@sz lehetőséget tud kattintgatni...)

> ... aminek a 9x%-át a felhasználók 0.0...1%-a ha piszkálná

Erre a fajta logikara kerdeztem ra a manageremnel meg egy elozo cegnel egy meetingen, hogy ha mar innovativak akarunk lenni, akkor biztos, hogy az A/B teszteles a legjobb modszer? Vajon, ha olyanna formaljuk a termeket, ami az atlag izleset tukrozi, akkor nem egy atlagos termeket kapunk eredmenyul? Erre nyilvan elkezdte mondani a Bell curve-ot, meg hogy oda kell targetalni, merthogy ott a sok piac, amibol jon a penz, amibol majd aztan lehet innovalni, ami jogos is, csak en nem errol beszeltem (amugy nagyon joszivu es korrekt srac volt).

Ha az atlagosnal jobb termeket szeretnenk kesziteni, akkor bizony oda kell figyelni a felhasznalok 0.0...1%-ra is. Es nekem ne mondd, hogy a fejlesztoknek nincs ra idejuk 3 vicces error message, meg 2 hasonloan kacagtato error page kozott... ahelyett, hogy dinoszauruszokat meg kaktuszokat pakolasznanak ket kavezas kozt tok lenyegtelen helyekre (amugy lenyeges, merthat cool-brand-epites!!!111), fordithatnak az energiat arra is, hogy jo termeket adjanak ki a kezeik kozul. Egy rendes error page igy nez ki, nem pedig igy.

> Mondtam már, az emberek döntően _hasznélni_ és nem állítgatni akarják az eszközeiket, ha tetszik, ha nem.

Peldaul engem kiakaszt, hogy mig a 2000-es evek elejen, szignifikansan kisebb felbontas mellett is tudtam tobb ablakot is a kepernyore tenni (szinte fedes nelkul), addig manapsag hihetetlen felbontasok mellett is hasznalhatatlan a legtobb program full screenen kivul barmi massal hasznalva.

Utalom azt is, hogy az osszes programozo (legfokepp a webesek) ugy tekintenek az eroforrasaimra, mint valami kiapadhatatlan forrasra, mig ok maguk mar Amazon Lambda-val, fillerekbol uzemeltetnek komplett alrendszereket.

A felhasznalok nagy reszenek tok mindegy, mert a felhasznalok nagy resze nem torodik ezzel, mert csak ennyi az igenye.

Ennek az igenytelensegnek isszuk mi is a levet, azzal, hogy nincs jobb klikkes kontext menu, hogy pl. Jiraban a create new ticket az egy athelyezhetetlen, always-on-top overlay ahelyett, hogy uj, pop-up ablakban nyilna (esetleg preference-ben allithatoan?), hogy Slackben(?)/Jiraban(?) a bal oldali savot, vagy ugy barmilyen panelt nem lehet atmeretezni, mert minek is, stb...

A web es annak hianyossagai egy csomo olyan anti-patternt adtak a vilagnak, amiket sajnos egy egesz generacio eltanult. Igazabol nem felek, mert 10 ev mulva majd ujra feltalaljak a melegvizet, es el fognak kezdeni normalis UI-kat is tervezni, de azert meg idegesit a dolog.

Szerk: jajj, az orok kedvenc "infinite scroll"-t majdnem ki is felejtettem! Hat az valami csoda! Veletlenul sem azert van ott, linkelhetetlenul, pozicionalhatatlanul, allandoan ujratoltodve, soha el nem fogyva, mert a cegek oda szeretnek tapasztani az embereket a reklamjaik ele, neeeeem! Ez kifejezetten jo(!) a felhasznalonak!

>ahelyett, hogy dinoszauruszokat meg kaktuszokat pakolasznanak ket kavezas kozt tok lenyegtelen helyekre (amugy lenyeges, merthat cool-brand-epites!!!111), fordithatnak az energiat arra is, hogy jo termeket adjanak ki a kezeik kozul. Egy rendes error page igy nez ki, nem pedig igy.
Szerintem az nem "tudatos" brand építés volt, a kuglinál ha fejlesztő vagy, az időd X százalékát olyan hobbi projektekre költheted, amilyenre akarod. Valószínűsítem ez is így született és amikor a szerző megmutatta standupon, megtetszett a vezetőségnek.
De azért fájlald rajta még a hátsódat kicsit.

>manapsag hihetetlen felbontasok mellett is hasznalhatatlan a legtobb program full screenen kivul barmi massal hasznalva.
Nem tudom, ezt én nem érzem. Azt igen, hogy nem 10 centiről kell lesnem kis képernyőn az apró bizgentyűk ezreit, amivel teleszórták a UI-t régen, számomra ez inkább előny (lásd régi windows progik).

>jajj, az orok kedvenc "infinite scroll"-t majdnem ki is felejtettem!
Azt mondjuk én is gyűlölöm. Nekem az a tippem, azoknál az extrém módon felhős infrastruktúrára tervezett alkalmazásoknál, amiknél ezt kitalálták (Twitter, FB, stb.) azoknál ez arról szól, hogy ne nagyon tudj túl messzire visszamenni a múltba és ki lehet szórni akkor a régi bejegyzéseket a filléres, tetű lassú nodeokra, mivel nem jön rájuk forgalom. Csak aztán divat lett belőle és már olyan helyeken is használják, ahol egyébként nem nagyon van szerepe.

Kezd rettentően unalmas lenni ez a mindenki szembe jön az autópályán hasonlatod. Egyrészt, mert nem igaz, lásd a többi hozzászólót, aki nem a fősodratú maszlagot fújja. Másrészt, valójában te vagy az, aki szélsőséges módon (autópályán szembe padlógázzal) 100%-ig a fősodratú, korporatokrata, arrogáns oldalt képviseled minden hozzászólásodban. Valahogy érdekes módon mindig minden jó úgy, ahogy van, ahogy multiék csinálják, aki ellenkezőleg beszél, az vagy hülye, vagy helikopter, vagy nem ért hozzá (szerinted). Tehát, ha valaki itt kifejezetten szélsőséges nézeteket vall, az te vagy. Más kérdés, hogy nem tűnik annak multiék marketingnyomásának okán, ami hupuékra is valamennyire kihat (ha a Google azt mondja, hogy zöld az ég, csak kéknek látjuk, elhisszük neki.. ha ezt én mondom, akkor a magadfajták lehurrognak, hogy szembe megyek az autópályán). Persze, felőlem folytathatod a hülyeséged papagájmódon betűzdelését a hozzászólásaidba, csak ne nagyon várj rájuk választ.

Az, hogy az átlag IQ=80 réteg szájízéhez, lustaságához, kényelmeskedéséhez és konzumidiotizmusához szabnak egy felhasználói felületet, az nem haladás, hanem visszafejlődés, degradáció. Az, hogy a Google-nak van egy profitmaximalizációnak hívott jolly joker indoka erre, egy dolog. De piacvezetőként, amennyit tesznek a biztonságért (legalább is a marketingasztalon), tehetnének többet a júzerek haladó, tudatos felhasználókká nevelésének terén is. A te fősodratú befektetőlogikád alapján a Google Project Zero se lenne sehol. Sőt, a biztonságra is nagyjából annyira figyelnének, mint a Magyar Telekom.

Kicsit meglep, de valójában nem kéne meglepjen, hogy itt is csak két véglet között tudsz gondolkodni. Az egyik a lebutított tapicskoló felület, ami most van. A másik a csillió+1 beállítási lehetőség. Nézzél meg egy Conversations-t, mennyi beállítási lehetősége van. Nagyjából az lenne az egészséges egy okostelefonos alkalmazásnál. Nézzél meg egy Total Commandert. Az lenne egészséges egy desktop alkalmazásnál. Egyibken sincs csillió+1 beállítási lehetőség (mint mondjuk egy Miranda IM-ben, mert abban bizony tényleg annyi van), de van bennük elég ahhoz, hogy haladó felhasználó haladó módon használhassa. Egy tapicskoló, egységsugarú birkák szintjére butított felületet egy haladó nem tud haladó módon használni, csak primitív módon. Emellett, a kezdő felhasználókat se sarkallja semmilyen szinten a haladó funkciók megismerésére (mivelhogy nincsenek). Tehát, a tapicskoló felületeket fejlesztők adnak egy kalapácsot mindenkinek, mondván, hogy azzal mindent meg lehet oldani. Kár, hogy egy csavart nem lehet vele rendesen becsavarni. A csavarhúzó viszont drága és Zeller Mérnök Úr szerint csak 0,1%-nak van rá szüksége. Viszont, ha adtak volna mindenkinek csavarhúzót, lehet, hogy jóval többen használnák. Sőt szerintem biztos.

Akkor pedig jön a nehezebbik út, hogy bizony meg kell tanítani nekik, mi mire való. Ha egy multimilliárd dolláros vállalat vagyok és belőlük akarok élni, meg az adataikból, amit naivan megosztanak velem, miért sajnálom a pénzt és az energiát arra, hogy egy kicsit növeljem a felhasználók tudásának színvonalát? Ennyire alattomosan spúr filléres sóher lennék? Ja hát persze. Én vagyok a Google. Akkor igen. Viccet félre téve, ahogy az autóba ülő sofőrök is megtanulnak vezetni, úgy a júzereket is meg kéne tanítani rendesen "felhasználni". Nagyjából egy évtizede azon élősködik a konzumer IT ipar (mindegy, hogy hardver vagy szoftver), hogy a birkáknak lövésük nincs a technológia mibenlétéről, működéséről, értelmes használatáról, csak tapicskolnak. Mindeközben pedig úgy óvodásítják el a felhasználói felületeket, hogy nem hogy a kezdő felhasználóknak nincs esélyük haladókká válni, de még a haladók is csak megkötött kézzel, kezdő szinten tudják csak használni.

Nálam már januárban ilyen volt.
Nem tetszik.

BTW addig reszelik ezt a flat design-t (vagyminekhívják) mígnem oda el nem érünk, hogy a 6"-os képernyőn három láthatatlan kockát fogunk keresni és nyomkodni.

Ha ott (google?) dolgozol akkor miért nem javítottad ki, hogy az nem ABTest hanem staged rollout app release? :>

ABTeszteknél két (vagy több) verzió van párhuzamosan működésben vagy kinézetben (tehát nem update!) és azt tesztelik, hogy melyiknek jobb a konverziója.
Szakaszos kiengedésre meg azért van szükség, hogyha valami váratlan hiba beüt akkor ne mindenkinél haljon le az app, csak a userek egy előre beállított százalékánál.

A viber ugyanez. Fehér alapon sötét, minimalista kinézet. Én nagyon bírom a minimalizmust, csak ez már masszív unalom, amikor ránézek.

-------
It is our choices that define us.

Semmi baj nincs az új kinézettel, átláthatóbb, könnyebben kezelhető, mint az előző.

Ne abból induljatok ki, hogy régen minden jobb volt és ami új, az szar. Fogadjátok el, használjátok, egy hónap múlva már nem is fogtok arra emlékezni, hogy milyen volt az előző.

szerintem enyhen rosszabb, persze biztos megszokjuk majd.

kicsit offtopic de a android pie-t is most kapta meg a telefonom, es sirnom kell hogy a kepernyo bekapcsolasa nelkul nem tudom lenemitani a telefont, a hangero szabalyzo uj designja miatt. Itt mar egyertelmuen latszik hogy nem az a cel h konnyen lehessen hasznalni hanem hogy hasznald minnel tobbet...

Hogy egy volt kollegamat idezzem: "mindig van lejjebb".

Weben mar ugyis visszakapcsoltam a 2003-as(?) html nezetre.

Na kivételesen nem erősítem a hőbörgők táborát, nekem sokkal jobban tetszik mint az előző, azt utáltam. :)

Kifejezetten tetszik!

--
trey @ gépház

Van már benne zöld pipa mint az inboxban?

Ámulatos mire képes a siserehad 2019-ben a gúglinál. Persze szar.

No rainbow, no sugar

Ez hír?
--
"Sose a gép a hülye."

... mekkora újdonság... az elmúlt 10 évben jóformán senki sem csinált semmit, csak a programok kinézetét cicomázták.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Ugyan nem használom, még IMAP-hez sem. Nekem tetszik.

iPhone-ra is megérkezett. Nem tűnik rossznak.
--
Én TUDOM, hogy igazam van. És ha nincs is, akkor is NEKEM van igazam, mert én vagyok az Admin. Ennyi!