Hiszti.

Adva volt a tegnapi nap. Párommal elmentünk a Móricz Zsigmond körtéren lévő Eker Gyros "étterembe". Már párszor voltunk ezen a helyen, és sokan voltak, de egész korrekt volt a hely és az éltel is, sőt.
Vettünk két gyros tálat meg 3 rántott sajtot. Eddig semmi különös, de a párom adott 1200 Ft-ot a rántott sajtra. A kasszánál fizettünk volna 3900 Ft-ot de mivel az 1200 Ft-ot odaadtam készpénzben a pénztárosnak, s a fennmaradó részt bankkártyával fizettem volna, a pénztáros felgmán és arckifejezést megjelenítve elment szó nélkül és számológépet hozva kivonta nagy nehezen az 1200 Ft-ot az összegből valami minősíthetetlen módba kapcsolva elvette a maradék étvágyamat is attól, hogy még egyszer elmenjek erre a helyre.
Párom az étkezés végén visszevéve a tálcákat megjegyzést tett erre a bunkó stílusra, és még a pénztárosnak állt feljebb. Szerintem örüljön, hogy nem kértem a panaszkönyvet. Mellesleg a rendelésfelvevő csaj és a rendelés elkészítő srác is maximálisan normlális és kedves volt, sőt... de ez a "kasszás nő" nagyon elrontott mindent.

Ha nincs kedve ilyen helyen dolgozni akkor húzzon el olyan helyre, ahol nem kell emberekkel foglalkozni, nem?

Hozzászólások

Ha nincs ahhoz kedved, hogy olyan emberek szolgáljanak ki, akiknek lehet igen rossz a napjuk, akkor menj ilyen helyre :D

Ez valamilyen kozep/kelet europai szokas. Rengeteg helyen ok tesznek szivesseget ,hogy kiszolgalnak.

Ezert szeretem angliat. Ott az esetek 99%-ban nagyon kedvesek es segitokeszek. Lehet ,hogy nem teljesen oszinte de 100% inkabb az mint az altalad tapasztalt...

Ott az esetek 99%-ban nagyon kedvesek es segitokeszek.
Jimmy is biztos azt az 1%-ot fogta ki - nyilván persze jellemző, hogy a rossz élményt hamarabb megírja vagy szóvá teszi az ember, mint a jó élményt, ezért tűnhet úgy, hogy lényegesen magasabb a rossz élmények aránya.
Sokszor voltam/voltunk étteremben, gyorsétkezdében, de igen elenyésző a negatív tapasztalataink száma, néhány százaléknál biztos nem több.

A kasszásnak az a dolga hogy (legalább) köszönjön és (legalább) ne vágjon fancsali képet a vásárlóra. Benne van a munkaköri leírásában. Akinek ez nem megy, csináljon mást, jó sok szakma van. Én se kérek elnézést 12 óra kódolás után, hogy sajnos nincs kedvem gépelni többet.

--
debian,libreelec,openmediavault,ubuntu,windows,arch,lineageOS
zbook/elitebook/rpi3/nexus5_hammerhead

Akkor goto https://hup.hu/node/161140#comment-2273214

Ahol emberek dolgoznak, ott lesz olyan, akinek rossz napja van. Kódolós analógiával, ha egy pull requestedet valaki nem hagyja jóvá, nem fogja odaírni kommentbe, hogy ha 12 óra kódolás után nem tudsz konstans minőségű kódot írni, akkor csinálj mást, jó sok szakma van.

Ez oké, de ha tudja vagy látszik rajta, hogy rossz napja van és nincs olyan állapotban, hogy ügyfél elé lehessen állítani, akkor a helynek illene mondania neki, hogy "ok, szar napod van, értjük, de most csinálj mást, ezt átveszi a béla".

(nálam azt próbálják kerülni, hogy formanyomtatványokat kelljen kitöltenem, mert annak soha nincs jó vége :) )

BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)

Ez nem erv. Vagy en irhatok szar query-t ha rossz napom van vagy valaki alol kihuzhatom a tablajat mert csak? (nem mert picsan rugnak erte)

Ahogy azt mas is irta az ,hogy normalisan viselkedik az a munkajanak a resze (customer facing role)

Elmehet banyaba is ha ott jobb vagy lehet beszelgetni marival a teheneszetben.

Angliában a pubokban ha pl. bort kérsz, eléd vágnak egy vízcsepp-retkes poharat, leveszik a polcról a bort, kimérik és vigyed. Volt már, hogy megjegyzést tett a pultos lány, hogy bort kértél fehér férfi létedre sör helyett, de legalább nem fehérbort. Lehet, hogy csak én nem értem az angol humort, de ez azért érdekes eset volt. A kollégám már kapott skót whiskyt feles pohárban. Ha a pultnál lettem volna, tuti, hogy szóvá teszem, gondolom a pultos úgy volt vele, hogy a srác 2 sör után kérte (ami valóban igénytelenség), de akkor is.

Személyes tapasztalat, legalábbis telefonos üzleti kommunikáció során:

ha annyit megteszel a francia / olasz / spanyol embereknek, amikor hozzájuk telefonálsz,
hogy a saját nyelvükön köszönsz nekik (Bonjour / Buongiorno / Buenos dias),
majd utána folytatod angolul azzal, hogy kit keresel / miben kéred a segítségét,
akkor mindjárt sokkal segítőkészebbek.

(Ezt csak tippként mondom - vendéglátásban én is elvárnám, hogy ne legyenek már direkt udvariatlanok velem.)

Én akármelyik országba utazom, bármilyen nyelvet is beszéljenek, a következőket mindig megtanulom az adott nyelven: köszönni napszaknak megfelelően, elnézést kérni, "Kérek szépen egy pohár sört!" :-)
Francia pincéreknek ez sem elég! (Egyébként nem sok helyen parasztok ezért és ennyire a Földön!)

Nekem az ilyen sztorik után elég meglepő volt, hogy pár napnyi Párizsban nulla darab ilyennel találkoztam, minden pincér határozottan normális volt. Jó, valami nem működő jegyet cserélő metrós ember elég mogorva fejet vágott, de egyrészt megoldotta, másrészt az előttem sorban állók alapján nagy biztonsággal megállapítható volt, hogy a mogorva fejen az echte francia sem segített volna :)

Ezzel arra akartam ravilagitani, hogy mivel irdatlan kozel vagyok hozza (gyakorlatilag 2 naponta atugrok valamiert) tobb lehetosegem van kalandozni ott (es igen en is voltam parizsban nem voltam elbuvolve a tapasztaltaktol).

Nem vonom ketsegbe a te jo tapasztalataidat csak kiegeszitettem nemi informacioval ami sokszoros mintavetelezesen alapul ;)

Nem vagyok 100% meggyőződve róla, hogy köteles kétféle fizetési módot elfogadni ugyanahhoz a tranzakcióhoz, szóval nem érzem jogosnak a hisztit.
Egyébként miért nem fizettétek az egészet egyben kártyával?

--
Gábriel Ákos

Az a helyzet, hogy vevő több van, mint pénztáros. Úgyhogy ha panaszkodnál is, értelmetlen lenne, mert a hely tulaja örül, hogy talált valakit, aki dolgozik neki.

A válságelőrejelzés lehet korrekt, (megvalósulását tolom azért még pár évvel,) de a tömeges külföldre távozással már nem értek egyet, addigra már kint is gombokért fognak dolgozni azok, akiknek még lesz munkájuk, - így sok értelme nem lesz távozni. (Jó nagy kert kell, ahol lehet kajaalapanyagokat termelni, így legalább az éhenhalástól megmenekítheted a gyerekeidet. - Persze, ha az egymást követő "el kaminón" a népvándorló hordák le nem tarolják kétnaponta.)

Miért nem raktad zsebre a kp-t és fizettél mindent kártyával? Minek adsz dupla munkát a pénztárosnak. Én is örülök ha nem zavarnak el a fenébe, ha vegyesen fizetek, de olyankor max azért mert még az utolsó morzsákat próbálom a kártyáról leszívni, de nem várom el, hogy mosolyogjon a pénztáros.

En elvarom. Neki az a dolga ,hogy kiszolgaljon. Ebbe az is beletartozik ,hogy nem vag pofakat ram aki odavitte a penzet.

Felre ne ertsd en ugyanugy megadom mindenkinek a tiszteletet de ezt visszafele is szeretnem megkapni.

Amennyiben en ilyet tapasztalok en nem veszem fel a had beszeljek a manager-el stilust. Hanem szimplan nem viszem oda tobbet a penzem.

Mertunk reklamalni, a palacsintazoba, hogy elegge nyers a keszitmeny.

Vezeto kijott, elnezest kert, mondta, hogy nem kell fizetni, tavozhatunk es leszunk szivesek tobbet nem menni hozzajuk.

Ezt jobban birtad volna ?

Happend.

Hely tomve van allandoan, pont nem erdekli oket, mert ahogy az egyik ismeros holgyemennyel kesobb tarsalogtam, aki ott dolgozik, az embereik 2/3 resze felmondott es rohadtul nincs helyette senki.
Ahogy fentebb mondtak, vevo van boven, ember kevesebb.

Azért attól még nem kell bunkóban nyomni. Látom nap nap után h. eladók, pincérek, az államigazgatásban v. hivatalban kb. már az ajtónálló humán rútertől kezdve, a kórházakban nagyjából az égvilágon mindenki, flegma bunkó lekezelő az ügyféllel. Gondolom mind a szar fizetése miatti frusztációját vezeti le az éppen aktuálisan elé kerülő szerencsétlenen. Persze az ostoba pénztárosa van másnap a legjobban felháborodva, mikor ugyanezt kapja a pofájába a szintén bunkó nővértől, rákövetkező nap a bunkó banki ügyintézőtől, stb stb stb. Magyar ember magyar embernek farkasa, a vezetők meg elégedetten dörzsölik a kezüket h. sikerült ezt is elérni.
--

Mertunk reklamalni, a palacsintazoba, hogy elegge nyers a keszitmeny.

Vezeto kijott, elnezest kert, mondta, hogy nem kell fizetni, tavozhatunk es leszunk szivesek tobbet nem menni hozzajuk.

Mondjuk én meg ezt a hozzáállást nem értem.

A héten egy szállodában töltöttem 3 estét. Első este ott ettem, rendeltem egy fish & chips-et, és a sült krumpli borzalmas volt. Barna, kesernyés, puha, megszívta magát olajjal. Aztán a szomszéd idős párnak is ugyanilyen krumplit hoztak, meg aztán egy másik csókának is.

Én először azt gondoltam, hogy elcseszte az enyémet a szakács. Aztán azt, hogy lehet, hogy ő ilyennek szereti, és direkt így készítit el. Mert az csak nem lehet, hogy elkészített egy nagy adag sült krumplit, és a meleg olajban tartja azóta is, hogy csak ki kelljen merni, ha szükség van rá, főleg, hogy a halat frissen sütötték és elég sokat kellett várni az egészre.

A szomszéd pár reklamált. Jött a góré, elnézést kért, nem kell fizetni, stb. Azt nem mondta, hogy ne jöjjenek legközelebb, viszont kétlem, hogy bement volna és leszúrta volna a séfet.

Cserébe én nem mentem oda a következő két este, más éttermekben kiváló kaját kaptam.

Megyek még ugyanabba a szállodába, ki fogom hagyni az éttermét.

Én nem azt szeretném hallani, hogy elnézést, meg nem kell fizetni, hanem azt, hogy biztosíthatom, hogy legközelebb nem fordul ez elő.

Itt most te vagy a retard de tényleg, legközelebb vigyél Erzsébet utalványt is magaddal és egy ezrest fizess abból.

Nagyon gázak tudnak lenni az emberek pro és kontra. Jár hozzánk egy külsős cég repis rendezvényeket tartani. Nekem a pincér panaszkodott, hogy a tegnap-előtti rendezvényen volt egy tag, aki svédasztalhoz direkt erre a célra odakészített szalvéta helyett a fehér abrosz közepére díszítés gyanánt felrakott szalvétába törölte a franciasalátától majonézes ujjait. Majd amikor a pincér odament új díszítést felrakni, akkor a majom elvette és összeturházta azt is. Ez megcsinálta vele háromszor a fószer.

Biztosítottam együttérzésemről, mondtam neki, hogy egy jobb világban az ilyet szó nélkül lefejelik. Annyi jó volt még a dologban, hogy ezután a megmaradt pezsgőt együtt ittuk meg. :)

VS

A barátnőmmel egyik szombaton elmentünk az egyik bejáratott kajálós helyünkre. Hétközben van A és B menü, míg szombati hétvégi menü ott csak egyféle szokott lenni. Bemegyünk, a barátnőm köszönés után mondja, hogy a menü-t szeretnék enni, a pultoscsaj meg ráförmed, hogy ott a kiírás az étlapon, abból kell választani. Megnézem én is, még mindig egyféle a menü. Úgyhogy az ilyen alkalmakra tartogatott stílusban ecseteltem a csajnok, hogy marha nehéz választani az egyféle menüből, ő akkor mit javasol?. Ezután visszavett a lelkem, de tény, hogy azóta nem járok oda. :)

Csak nem mindegy, hogy véletlen kerül bele, vagy direkt bosszúból. Esetleg bosszúból valami olyasmi, amit nem is látsz.

Három étteremben dolgoztak haverok, ebből kettőnél mesélték, hogy milyen bosszút álltak. Az egyik helyen jól ráböfögtek az új tányérra, ha valaki reklamált, milőtt az új kaját belemerték, a másik helyen ha valaki reklamált, hogy hideg a pizza, akkor visszavitték, és nem csak a pizzát, de a tányért is felmelegítették. A tányért nagyon.

Ez még szerintem mindkettő belefér, de hallottam már olyanról is, ahol mondjuk beleköptek vagy ilyesmi. Fene se szeretne ilyesmivel játszani, mert bármi kerülhet a kajába.

Nekem az a taktikám, hogy ha egy olyan helyen, ahova gyakran járok, nem tetszik valami, akkor a távozás előtt szóváteszem. Kivétel, ha pincér nem azt hozza, amit rendeltem, mert azt egyből jelzem. De ilyen még csak egyszer fordult elő velem. Ha zokon veszik a véleményemet, és legközelebb is problémám van velük akkor harmadszor már nem megyek oda. Volt már ilyen. Mondjuk egyik esetben sem írtam még blogot róla, mert nem hiszem hogy a pincérek, vagy a tulaj olvasná azokat a portálokat, ahol időnként (évente néhányszor) blogolni szoktam.

Viszont a mostani „kedvenc” helyemre vonatkozóan, még mielőtt ott jártam volna, elolvastam a Facebook-os bejegyzéseket. Láss csodát. Voltak aki szerint udvariasak és gyorsak a pincérek. Aztán voltak, akik szerint bunkók és lassúak a pincérek. A legszebb az volt, amikor két, egy napon született bejegyzés közül az egyik dicsérte, másik pedig szidta az előző este miatt a helyet. Arra tippelnék, hogy a személyzet viselkedése kisebb-nagyobb mértékben a vendég viselkedésétől is függ. Volt alkalmam tapasztalni, amikor a szomszéd asztalnál ülök úgy viselkedtek a pincérrel, mintha a cselédjük lenne.

Mostanában elég sok helyen panaszkodnak, hogy már szakképzetlen munkaerőt sem tudnak felvenni, mert amit fizetni tudnak nekik, annyiért nem mennek el (oda) dolgozni. Arra tippelnék, hogy egy önkiszolgáló jellegű étteremben a kasszásnak semmilyen kereskedelmi végzettsége nincs. Ott még borravalót sem fog kapni, így az sem növeli a fizetését. Tehát kicsi az esélye, hogy egy szakképzet oda menjen dolgozni. Lehet azt mondani, hogy akkor ki kell rúgni. De akit helyette találnak, az is kb. annyit fog érteni a dologhoz. (Igen, azt is tanulni/tanítani kell, hogy a vendéggel udvariasnak kell lenni.) A kirúgott pedig átmegy a szomszédban levő céghez. Ha nem találnak helyette senkit, akkor egy idő múlva bezár a hely.

Az is megérne egy misét, hogy abban a diszkontban, ahol vásárolni szoktam, kb. 2 éve (amióta emelni kezdték a fizetéseket a láncnál) sokkal többet mosolyognak az pénztárosok, mint előtte. Pedig ott korábban sem voltak bunkók.

személyzet viselkedése kisebb-nagyobb mértékben a vendég viselkedésétől is függ
Szerintem ez mindenkire igaz, azaz ahogy a másik elkezd veled viselkedni, befolyásolja, hogyan állsz hozzá. Nehéz a bunkó stílust jól kezelni - de sokszor megéri nem felvenni a kesztyűt, mert a bunkó (akár az előző ügyfél idegesítette fel, és még a hatása alatt van) is képes átváltani kedvesbe, ha olyan a fogadó közeg. Többször tapasztaltam, vendéglátás ill. ügyfélkezelés esetén is.
Persze ahogy a vendégek egyre nagyobb hányada SJW-set játszik a körülötte forgó világban, egyre kevésbé könnyű egy idegenhez pozitívan hozzáállni.

emelni kezdték a fizetéseket...sokkal többet mosolyognak
Szerintem ezen nem kell meglepődni. Ha érzed, hogy megbecsülnek (anyagilag, erkölcsileg), a munkahelyen és a magánéletben is elkezdesz másképp, felszabadultabban viselkedni. Ha semmibe (se) vesznek, nehéz mosolyogni.

> Arra tippelnék, hogy a személyzet viselkedése kisebb-nagyobb mértékben a vendég viselkedésétől is függ. Volt alkalmam tapasztalni, amikor a szomszéd asztalnál ülök úgy viselkedtek a pincérrel, mintha a cselédjük lenne.

Ez bennem is sokszor felmerül. Legutóbb amikor orvosi ügyeleten jártunk - sajnos néha muszáj - azt láttam, hogy minden egészen normálisan működik a vasárnap délutáni időpont ellenére.

Erre fel a páciensek jelentős része minden hülyeségen mérgelődött. Volt, aki azon húzta fel magát, hogy megkérdezték tőle, hogy mi a baja! Mert ő azt nem tudja, ő nem orvos! Gondolom szabatosan úgy kellett volna kérdezni tőle, hogy mi a panasza. Vagy nem tudom min háborodott fel.

Ott ezután is kedvesek voltak vele, de őszinténszólva nem csodálkoztam volna, ha visszavágnak valamit. És akkor persze az illető elfelejti, hogy ő kezdte, a végeredményen pedig mégjobban felháborodik.

De mások is le voltak akadva mindenfélén. Persze ha az ember beteg, az eleve stressz, szóval nem csoda ha néhányan kibuknak, de hogy ilyen sokan az azért nem normális.

Az emberi kommunikációnak ráadásul van a nemverbális rétege. Ott aztán simán lehet konfliktust kezdeni úgy, hogy utólag simán letagadható, és elmesélhető úgy, hogy a másik volt a köcsög.

Nekem az a tapasztalatom, hogy vitás szitukban, ha megértést mutatok a másik oldal problémájával - akár csak mondom, hogy "értem az ön helyzetét, de én meg azt szeretném, hogy", akkor kezessé válnak az emberek. Hálásak, hogy nem támadjuk őket, és azonnal kompromisszumkészebben viselkednek.

>> Arra tippelnék, hogy a személyzet viselkedése kisebb-nagyobb mértékben a vendég
>> viselkedésétől is függ. Volt alkalmam tapasztalni, amikor a szomszéd asztalnál ülök úgy
>> viselkedtek a pincérrel, mintha a cselédjük lenne.

> Ez bennem is sokszor felmerül.

> Nekem az a tapasztalatom, hogy vitás szitukban, ha megértést mutatok a másik oldal
> problémájával - akár csak mondom, hogy "értem az ön helyzetét, de én meg azt szeretném, hogy",
> akkor kezessé válnak az emberek. Hálásak, hogy nem támadjuk őket, és azonnal
> kompromisszumkészebben viselkednek.

Kulcsszó tükrözés/mirroring: https://en.wikipedia.org/wiki/Mirroring_(psychology)

Június végén voltam Splitben néhány napot, egy rokonom ajánlott egy éttermet, úgyhogy utána olvastam Foursquare-en. Volt 1-2 rossz vélemények a kiszolgálásról, de többnyire jo. Azért elmentem és annyira jó volt minden, hogy 4-ből 4 este mindig ott vacsoráztam. A második este rájöttem, hogy miért volt vegyes a vélemény a kiszolgálásról. A pincér egy vérprofi, de a tirpák amerikai turisták egy asztallal odébb durván lekezelőek voltak, gondolom nem táncol az ilyenek füttyére. Az utolsó nap egyébként elmondta az étterem történetét is, hogy melyik híres helyi költőre szoktak megemlékezni, akinek volt egy emléksarka is meg minden.

Ne menj többet oda, máshol is elköltheted a pénzed.
Ha sok vendéggel előfordul, előbb-utóbb elfogynak aztán bezárhat.

Javaslom a Karinthyn a Húspalotát, sok eladó van, kedvesek.

Képzeld el mi lett volna ha még utalványt is akartál volna adni...

Legközelebb vigyél magaddal egy dunsztos üvegnyi ötforintost és szórd oda neki egy részét, aztán csak számoljon. Te készpénzben fizettél.

Google, és tripadvisor egy csillagos értékelés, azt a menedzsment mindig olvassa, és hatásosabb, mint a fogyasztóvédelmi felügyelőség. ;)
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Abszolút igazad van.
--
"Csak webfejlesztést ne..." -ismeretlen eredetű szállóige-

Én múltkor a MM-ban jártam ahol árultak egy 5.1-es hangfalat bluetooth képességgel. Én megkérdeztem az okoskodópultos csávót, hogy ilyenkor a hangfal milyen üzemmódban működik, netalán a teljes 5.1-et is átviszi valahogy bt-n?
Az ő válasza annyi volt, hogy "dehogy is", majd kiröhögött.

A helyzet nem változott az árukészlet miatt még mindig oda járok, csak azóta méginkább nem nézem semmibe az ott dolgozókat... :(